Leuk geschreven, maar dit komt dus nooit in die bolle koppies van die mensen. Het ligt immers altijd aan de ander als iets niet gaat zoals ze willen.quote:Nederlands-Marokkaanse jongeren van Berberafkomst doen er goed aan zich te herinneren dat ooit hun ouders en grootouders als tweederangsburgers - moderne slaven eigenlijk - door koning Hassan II werden verkocht aan het naar goedkope werkkrachten hunkerende Europa. Misschien dat zij zich dan twee keer zullen bedenken voor zij in een land dat weliswaar nog niet vrij is van discriminatie, maar hun toch behoorlijk wat kansen gunt, anderen afrekenen op hun huidskleur.
Dat is een gedachte - meer een realiteit-, waar ik erg veel moeite mee heb. Niet omdat je dit zo stelt, maar omdat je volgens mij gewoon gelijk hebt. Het is inderdaad om cynisch van te worden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:44 schreef Psy-freak het volgende:
Als het Nederlanders waren die dit hadden geflikt hadden we nu nog rellen.
ik ben het met de PVV inderdaad op een heleboel punten eens, maar zeker niet 100%quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is een gedachte - meer een realiteit-, waar ik erg veel moeite mee heb. Het is inderdaad om cynisch van te worden.
Je mag dit niet aan je voorbij laten gaan. Helemaal als je (al) zware verontwaardiging toont bij een kennelijk selectief deurbeleid van horecaondernemingen.
Dit is nu de wereld waar wij in leven. Maar stel, als je je even distantieert van wat we gewend zijn in dit land. Een soort helikopterview gebruikt om dit objectief te beschouwen. Dan kan je toch niet anders concluderen dat we in een krankzinnige maatschappij leven? Politiek Nederland, onze volksvertegenwoordiging vindt dit kennelijk niet het reageren waard. Het zal je zuster zijn, die door zo'n groep apen wordt aangevallen en je zo je ongeboren neefje verliest. Niemand zegt iets, niemand thuis. Op de PVV na, waar we met z'n allen met zoveel afschuw over spreken.
En het is niet de PVV die daarvoor zorgen, het is vooral de rest die daarvoor zorgt:quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:00 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
ik ben het met de PVV inderdaad op een heleboel punten eens, maar zeker niet 100%
blijkbaar gaan dit jaar toch een heleboel mensen op PVV stemmen, ook zij die dat nog nooit hebben gedaan of ooit dachten te doen
een goed puntquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef Chooselife het volgende:
[..]
En het is niet de PVV die daarvoor zorgen, het is vooral de rest die daarvoor zorgt:
Omdat ze niet thuis zijn, als nu.
Tja, het is volgens mij de realiteit. En bouncers weren mensen waarvan ze bang zijn dat ze binnen onrust gaan stoken. Ik ben met een marrokaan uitgeweest met een vriendelijk uiterlijk en houding. Ik heb ook mensen gezien (blank, getint, zwart) die niet naar binnen mochten omdat ze al een vijande houding hadden. Snap je?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is een gedachte - meer een realiteit-, waar ik erg veel moeite mee heb. Niet omdat je dit zo stelt, maar omdat je volgens mij gewoon gelijk hebt. Het is inderdaad om cynisch van te worden.
Je mag dit niet aan je voorbij laten gaan. Helemaal als je (al) zware verontwaardiging toont bij een kennelijk selectief deurbeleid van horecaondernemingen.
Dit is nu de wereld waar wij in leven. Maar stel, als je je even distantieert van wat we gewend zijn in dit land. Een soort helikopterview gebruikt om dit objectief te beschouwen. Dan kan je toch niet anders concluderen dat we in een krankzinnige maatschappij leven? Politiek Nederland, onze volksvertegenwoordiging, vindt dit kennelijk niet het reageren waard. Het zal je zuster zijn, die door zo'n groep apen wordt aangevallen en je zo je ongeboren neefje verliest. Niemand zegt iets, niemand thuis. Op de PVV na, waar we met z'n allen met zoveel afschuw over spreken.
Ik ben oprecht geschrokken, of beter geschokeerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)acismeprobleem.dhtml
Zoals ik al zei: wie regelmatig met Marokkanen te maken heeft kan niet verbaast zijn over hun racistische inborst.
Ik ben eigenlijk heel bang dat je wel gelijk hebt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:44 schreef Psy-freak het volgende:
Als het Nederlanders waren die dit hadden geflikt hadden we nu nog rellen.
en je hebt mensen die zich wel goed gedragen zoals Cevdet Yılmaz dat heel hard probeerde, maar dan heb je soms ook van die kutautochtonen die het zo'n allochtoon zeer moeilijk makenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:10 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
een goed punt
wij leven met zn allen in een tolerant land (zo hoort het te zijn iig) en ik vind dat als je je niet zo wilt gedragen dan rot je de fuck maar op
Dit heb je heel goed gezegd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is een gedachte - meer een realiteit-, waar ik erg veel moeite mee heb. Niet omdat je dit zo stelt, maar omdat je volgens mij gewoon gelijk hebt. Het is inderdaad om cynisch van te worden.
Dit is nu de wereld waar wij in leven. Maar stel, als je je even distantieert van wat we gewend zijn in dit land. Een soort helikopterview gebruikt om dit objectief te beschouwen. Dan kan je toch niet anders concluderen dat we in een krankzinnige maatschappij leven? Politiek Nederland, onze volksvertegenwoordiging, vindt dit kennelijk niet het reageren waard. Het zal je zuster zijn, die door zo'n groep apen wordt aangevallen en je zo je ongeboren neefje verliest. Niemand zegt iets, niemand thuis. Op de PVV na, waar we met z'n allen met zoveel afschuw over spreken.
Dit is wel een goed punt. Nou moet ik eerlijk zeggen: als een nederlander niet mopperen kan, is ie geen nederlanderquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]Niemand zegt of doet iets omdat wij Nederlanders boos worden over alles, mopperen in het openbaar, bij vrienden en familie maar het vervolgens laten voor wat het is. Oh, en we leggen het lekker makkelijk bij Den Haag neer of wie dan ook.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Amen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef Chooselife het volgende:
[..]
En het is niet de PVV die daarvoor zorgen, het is vooral de rest die daarvoor zorgt:
Omdat ze niet thuis zijn, als nu.
Precies, typisch: altijd afschuiven op een ander. Dat doen zoveel mensen wel eens.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:50 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Dit is wel een goed punt. Nou moet ik eerlijk zeggen: als een nederlander niet mopperen kan, is ie geen nederlander![]()
Dus aan het mopperen op zich is niet zoveel mis.
Wat wel heel erg naar is, is dat "we" onze verantwoordelijkheden maar al te gemakkelijk op anderen afschuiven. Of dat nou "Den Haag" is of "de samenleving" (die hoor/zie ik ook nogal eens langskomen) of de school, politie en/of justitie, de overheid in bredere zin (soos, uwv, jeugdzorg etc.etc.), of whatever. In dit kader kan ik het ook niet laten om "het slachtoffer" zelf in dit rijtje op te nemen, want ook blaming the victim is een door mij veel gehoord/gelezen fenomeen.
De maatschappij dat ben jij. Die slogan, daar geloof ik oprecht in. En voor mij is de achterliggende betekenis dat WIJ, ieder voor zich, ZELF onze verantwoordelijkheden moeten dragen. Of dat nou het fatsoenlijk! opvoeden van onze kinderen is, het ingrijpen of aanspreken van daders van wangedrag is, ons eigen gedrag !!! is of het ondersteunen van slachtoffers is. We hebben allemaal een rol en zolang je geen onderdeel van de oplossing bent, ben je een onderdeel van het probleem!
Die hoef je zelf niet op te zetten hoor, dat gebeurt vaak genoeg. Het verdwijnt naar de achterpagina's, de Telegraaf laat het signalement weg en op Fok zakt het bericht na 1 pagina snel naar beneden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:08 schreef kovenant het volgende:
ze zouden eigenlijk voor de "grap" een testje ermee moeten doen,
een nieuwe bericht uitbrengen compleet opgezet met "mishandeld" persoon , en groepje blanke jongens, om te kijken hoe het volk hierop reageert.
en die resultaten leggen naast huidige resultaten.
Kom eens met een paar voorbeelden van? 5 roomblanke jongens die een zwangere marokkaanse in elkaar rossen vanwege haar relatie met een donkere kerel aub.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die hoef je zelf niet op te zetten hoor, dat gebeurt vaak genoeg. Het verdwijnt naar de achterpagina's, de Telegraaf laat het signalement weg en op Fok zakt het bericht na 1 pagina snel naar beneden.
Slap hoor Weltschmerz. Als het blanke autochtonen waren geweest dan hadden we al minstens een stille tocht en ernstig verontwaardigde politici gehad.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die hoef je zelf niet op te zetten hoor, dat gebeurt vaak genoeg. Het verdwijnt naar de achterpagina's, de Telegraaf laat het signalement weg en op Fok zakt het bericht na 1 pagina snel naar beneden.
Zelfs in een bericht over het Parool en de Volkskrant weet hij het alleen over de Telegraaf te hebben.....quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zelfs in een bericht over het Parool en de Volkskrant weet hij het alleen over de Telegraaf te hebben.....
Maar goed laat die vele voorbeelden eens zien dan.
Ik nodig je uit om vergelijkingsmateriaal te publiceren. Groepsgeweld jegens een individu waarvan onomstotelijk is vastgesteld dat het een racistisch motief kent. Liefst met fatale gevolgen, om de vergelijking compleet te maken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |