Heftige crash van World Series, ik zag het op Eurosport, maar net zag ik dat bij de 2.0 renault OOK een beste crash was.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:05 schreef sasquatsch het volgende:
Afgelopen weekend reed Tom Coronel weer sterk in de WTCC race op Portimao. Hij werd in de eerste race 6de en in de tweede race 3de, achter winnaar 'Michel Vaillant'.
In de AutoGP op hetzelfde circuit reden Daniel de Jong en Chris van der Drift. In de eerste race eindigden ze respectievelijk als 7de en 8ste en in de tweede race werd Chris 2de en Daniel de Jong 7de.
Op Spa kwamen de Formule Renault auto's in actie voor een World Series by Renault ronde. In de Formule Renault 3.5 kwam Robin Frijns in de eerste race niet verder dan een 7de plaats. In de tweede race scoorde hij een 3de plaats, waardoor hij nu tweede staat in het kampioenschap achter Sam Bird. Richie Stanaway brak bij een crash twee rugwervels, waarvoor hij een operatie moest ondergaan.
In de Formule Renault 2.0 kwamen meer Nederlanders in actie. Beste Nederlander was Meindert van Buuren met een 18de en 15de plaats. Nyck de Vries viel in de eerste race uit en werd 16de in de tweede race. Pieter Schothorst werd 28ste en 29ste en Steijn Schothorst viel uit in de eerste race en werd 22ste in de tweede race.
In de Porsche Carrera Cup op de Red Bull Ring werd Jaap van Lagen 13de in de eerste race na 30 seconden tijdstraf gekregen te hebben voor het negeren van gele vlaggen (te snel). In de tweede race werd hij 9de.
In de Porsche Carrera Cup Asia viel Ho-Pin Tung uit in de eerste race. In de tweede race werd hij 9de.
Volgende week hebben we de volgende races:
• Brits Formule 3 op Rockingham met Hannes van Asseldonk
• Duits Formule 3 op de Sachsenring met Dennis van der Laar,
• NEC Formule Renault 2.0 op Spa met Nyck de Vries, Pieter Schothorst, Steijn Schothorst en Meindert van Buuren
• Super GT op Sepang met Carlo van Dam
• ADAC Formule Masters op de Sachsenring met Beitske Visser en Indy Dontje
• ADAC GT Masters op de Sachsenring met Peter Kox
• FIA GT1 kampioenschap op de Slowakiaring met Stef Dusseldorp, Nicky Pastorelli en Yelmer Buurman
Le Mans is dit weekend al.quote:Volgende week is er de 24 uur van Le Mans met aan de start Jeroen Bleekemolen in de LMP1 en Yelmer Buurman in de LMP2. Renger van der Zande is eerste reserve in de LMP2 klasse en moet dus wachten of er nog een team uitvalt.
I know.quote:
quote:Wat goed is komt snel. Dat geldt ook voor Max Verstappen. Vaak als één van de jongste rijders in het veld schuwt hij niet om de competitie aan te gaan met oudere en ervaren coureurs. Met de genen van pa en ma, want ook zijn moeder Sophie Kumpen kon vroeger een uitstekend potje sturen in de kart, lijkt hij een combinatie te hebben van al het goede. Zelfs ex-F1-coureur en vader Jos Verstappen vindt dat zijn zoon zich al op een hoger platvorm bevindt dan dat hij vroeger op die leeftijd zat. "Max is beter", geeft Verstappen Senior toe. En dat bewees Max dit afgelopen weekeind in Wackersdorf. Op het ProKart Raceland circuit scoorde Verstappen Junior de meeste punten tijdens de eerste ronde van het Europees kampioenschap karting in de KF2.
Als één van de jongste in het veld, liet hij geduchte concurrenten achter zich. Hij was in de vijf kwalificatieheats ongenaakbaar. Ongeacht de natte weersomstandigheden en de sterke concurrentie paste de jonge Limburger zich goed aan en boekte vijf zeges in vijf heats. Dat was uiteraard meer dan voldoende voor de pole position in de prefinale. Daarin leidde hij, maar maakte een zeldzaam foutje door te spinnen. Hij werd alsnog tweede en in de tweede finale revancheerde hij zich sterk en reed zijn Intrepid weer met een voorsprong van meer dan vijf seconden als eerste over de finish. Max leidt de dans in het kampioenschap met nog één EK-race in Engeland voor de boeg.
Dat Max op jonge leeftijd al meer dan alleen het racen onder de knie heeft, laat hij ook zien bij de persconferentie. Hij weet zich al goed te verwoorden naar de media, is open en vriendelijk.
Ik las het op Twitter ja ! Lijkt me leuk als hij zich in de kijker weet te rijden, in Auto GP valt hij mij zeker niet tegenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:29 schreef Rodawa het volgende:
Daniël de Jong gaat voor Rapax 4 GP2-races rijden, namelijk op Valencia, Silverstone, Spa en de Hungaroring!
Zou mooi zijn inderdaad, maar makkelijk wordt dat zeker niet. Je stapt natuurlijk niet zomaar ff in, al heeft hij eerder wel al een test gedaan met het team van Rapax.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik las het op Twitter ja ! Lijkt me leuk als hij zich in de kijker weet te rijden, in Auto GP valt hij mij zeker niet tegen
quote:Dennis van de Laar staat op 15 juli met Carlin Motorsport aan de start van de RTL GP Masters of Formula 3. Hij treedt hiermee in de voetsporen van onder meer Jaime Alguersuari, Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne.
Bijzonder
"Dit is geweldig!", aldus Van de Laar. "De Masters of Formula 3 is het meest prestigieuze evenement voor deze auto’s. Enkele jaren geleden stond ik in de duinen toe te kijken naar het geweld, nu sta ik zelf aan de start: heel bijzonder!"
Volkswagen
"Bij Carlin rijd ik met de 2012 VW–Dallara Formule 3-bolide, in het Duits kampioenschap rijden we met een iets andere versie maar met VW-powerboost engine."
Testen
"Voorafgaand aan het evenement ga ik nog twee dagen op de Red Bull Ring testen met de Kumhobanden die ook in Zandvoort gebruikt gaan worden om optimaal voorbereid te zijn. De auto wordt opnieuw in de kleuren van mijn sponsor Discovery Channel gespoten. Het wordt een gaaf weekend, ik kan niet wachten!"
Duits F3
De 18-jarige Van de Laar rijdt dit seizoen voor Van Amersfoort Racing in het Duits Formule 3-kampioenschap.
quote:Naast Nico Rosberg zal ook Giedo van der Garde een Formule 1-demonstratie verzorgen tijdens City Racing Rotterdam. Zo heeft de organisatie van het evenement dinsdag bekendgemaakt. Het is voor het eerst dat de 27-jarige coureur uit Veenendaal deelneemt aan dit jaarlijkse autosportfestival.
Organisator Rotterdam Racing is zeer verheugd met de komst van de vrijdagcoureur van Caterham. "We zijn blij Giedo aan onze line-up te kunnen toevoegen. Hij komt daarmee in het rijtje met Nederlandse coureurs Christijan Albers, Robert Doornbos, Ho-Pin Tung, Jan Lammers en Jos Verstappen", reageerde mede-organisator Herman Vaanholt. "We zijn zeer trots dat er dit jaar weer een Nederlander aanwezig is in een Formule 1-auto. Met het team van Caterham en het eerder bevestigde Mercedes laten we zien dat we het niveau van City Racing kunnen handhaven, ondanks dat het zeer uitdagende tijden zijn voor evenementen als de onze."
City Racing Rotterdam is dit jaar op zondag 26 augustus.
ik hoop dat hij het iets beter doet dan in Dublin. Daar moesten de teamleden van Caterham een paar keer hollen om de auto om te kunnen krijgen, want het lukte Giedo niet helemaal. Het werd hem niet echt in dank afgenomenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:16 schreef sasquatsch het volgende:
Van der Garde met Caterham tijdens City Racing Rotterdam
[..]
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:19 schreef heywoodu het volgende:
Als Frijns dit wint heeft ie echt mazzel met die spin van Sorensen
Ik dacht overigens serieus dat die 3e er keihard op zou klappen met al die rook...
Ben jij ook Belg? Net als die commentator... Frijns wint, daar gaat het om!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat een beun-baan zegDie gasten laten de wagen gewoon staan, en er is geen takel in de buurt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |