SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Nober op 08-05-2012 03:32:45 ]
Heb Robin aan de OP toegevoegd, maar het weekend was niet zo goed voor De Vries (zie 2de race, FR2.0 Eurocup).quote:
quote:Beitske Visser heeft geschiedenis geschreven door als eerste vrouw een wedstrijd in de Formel ADAC winnend af te sluiten. De 17-jarige Nederlandse, die gisteren nog met de ziekenwagen moest worden afgevoerd, startte vanaf pole position, verloor één plaats maar heroverde met een fraaie actie de leiding om vervolgens onbedreigd naar de overwinning te rijden. De Zweed Gustav Malja legde beslag op plaats twee terwijl Marvin Kirchhöfer als winnaar van de eerste twee races genoegen moest nemen met plaats drie.
twitter:beitskevisser twitterde op zondag 06-05-2012 om 15:57:12WON THE RACE TODAY!!!
:D Thanks so much to the whole lotus team!!
:D reageer retweet
De races van de FR3.5 staan op TPB in 480p, Visser weet ik niet.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:27 schreef Tricycle het volgende:
Iemand een link naar de wedstrijd van Frijns en Visser?
Bedanktquote:Op maandag 7 mei 2012 01:04 schreef Nober het volgende:
[..]
De races van de FR3.5 staan op TPB in 480p, Visser weet ik niet.
En Eurosport heeft ook beide races uitgezonden, dat zullen ze denk ik het hele seizoen wel doen!quote:Op zondag 6 mei 2012 19:27 schreef Tricycle het volgende:
Iemand een link naar de wedstrijd van Frijns en Visser?
Pffff.... wat als.... ze gewoon weer hard was gecrashed terwijl ze al een gebroken rugwervel had!, Dan had ze volgens mij gewoon nooit meer kunnen racen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:02 schreef sasquatsch het volgende:
Dank!
Beitske Visser blijkt tijdens de crash op Zandvoort een rugwervel gebroken te hebben. Volgens het AD is ze vier tot zes weken uitgeschakeld.
Dat is haast nog een understatement.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:13 schreef Migue het volgende:
Bas Schothorst, dat was pas écht de man in Aragón!
quote:Bas Schothorst was dit weekend heer en meester in de Eurocup Megane Trophy tijdens de seizoensopener op het circuit van Motorland Aragon. De McGregor-coureur pakte op het 5.345 meter lange Spaanse circuit de belangrijke poleposition, twee snelste raceronden, het baanrecord en twee fraaie overwinningen. De Nederlander leidt na twee races het kampioenschap met totaal 50 punten.
Hij werd vorig jaar derde in dat kampioenschap en is dit jaar favoriet lijkt me, Frijns maakte zijn debuut in de FR3.5 met onder andere Bird, Bianchi, Rossi, Pic, Korjus.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:13 schreef Migue het volgende:
Bas Schothorst, dat was pas écht de man in Aragón!
je krijgt voor de kwalificatie en de snelste ronde ook nog punten.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik snap niet van die puntentelling, 31, 24, 22, 19...
Dat ik dat niet snapquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt voor de kwalificatie en de snelste ronde ook nog punten.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/99463quote:Jean-Eric Vergne has hailed this year's Formula Renault 3.5 line-up as the strongest outside of Formula 1.
The Toro Rosso driver, who graduated to Formula 1 after racing in the Renault-backed series last year, believes that the championship has stepped up a level for 2012 with a new car and an influx of drivers from all over the junior racing ladder.
"This is the strongest championship this year, stronger than GP2," said Vergne, who attended the FR 3.5 season opener where he performed demonstration runs in the 2010 world championship winning Red Bull RB6.
"It is a really really strong field, and the guy who wins this championship will definitely deserve a place in F1. There are so many good drivers, I don't think you will see anyone win more than three or four races."
The Frenchman, who finished second in the series last year to Robert Wickens, added that he wished the new car had been introduced while he was still racing in the category.
"I must say I'm a bit disappointed we didn't have the new car last year, it looks really nice," he said. "I was talking to some of the guys who have driven in other top categories and they tell me the grip is unbelievable.
"When you drive in a championship like this, it is to one day be able to drive in Formula 1. The car is much quicker than last year so it is getting ever closer to F1.
"This is a really good championship to prepare you. After racing in Renault 3.5 last year I felt at the end of the season that I was ready for F1."
James Calado en Esteban Gutiérrez sowieso, en ik zou ook Felipe Nasr, Max Chilton, Rio Haryanto, Tom Dillmann en Stefano Coletti niet direct afschrijven. Davide Valsecchi is ook erg goed, maar heeft eigenlijk al te weinig geld om GP2 te racen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat ik dat niet snap!
Zitten er in de GP2 potentiële F1 rijders?
Valsecchi is al 25, Razia 23, Calado 22, Gutiérrez 20 maar geen hoogvlieger en Van der Garde is al opa 27...
Klopt. Bianchi, Bird en Frijns zijn beter dan Calado, Valsecchi en Ericssonquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:57 schreef Nober het volgende:
Jean-Eric Vergne says FR3.5 line-up is the strongest outside of Formula 1
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/99463
quote:Oud Formule 1-sponsor Harry Muermans eist elf miljoen euro van Robert Doornbos. Muermans stelt dat hij dat bedrag aan Doornbos heeft geleend, terwijl de oud Formule 1-coureur in de veronderstelling was dat het om sponsorgeld zou gaan.
Dagblad de Limburger pakt vandaag groots uit met het nieuws. De krant weet te melden dat de vastgoedmagnaat onlangs bij de rechtbank van Almelo een eerste zaak won. De rechter veroordeelde daarbij een bedrijf dat vanaf 2008 de belangen van Doornbos behartigde tot betaling van bijna een miljoen euro aan Muermans. Belangrijk in die zaak is dat de rechter vaststelde dat het wel degelijk om leningen gaat en niet om sponsorgeld.
Robert Doornbos reed in 2005 dankzij Muermans acht races voor Minardi. In 2006 was hij testcoureur voor Red Bull en kwam hij drie races in actie. Ook toen kreeg hij steun van de Limburger, evenals bij zijn Champ Car-avontuur. De samenwerking hield pas in 2008 op.
Madelon Doornbos, de zus van Robert, geeft leiding aan het bedrijf dat de belangen van Doornbos behartigde. Volgens de rechter hebben zij ten onrechte sponsorgeld en andere inkomsten geïnd die aan de vastgoedmagnaat toekomen.
Het is duidelijk dat Muermans zijn gram wil halen, want het blijft niet bij deze ene zaak. Dagblad de Limburger meldt dat Muermans bij de rechtbank in Roermond een soortgelijke procedure heeft aangespannen. Ditmaal tegen de persoon Doornbos. Zijn eis is hoog: het gaat om elf miljoen.
Via een zakelijke constructie met een bedrijf op de British Virgins Islands leende Muermans tussen 2005 en 2008 in totaal elf miljoen euro aan Doornbos. Het geld wat Doornbos zou verdienen aan prijzengelden en reclameopbrengsten, zou hij aan de zakenman terug betalen.
De twee raakten echter gebrouilleerd en Muermans zag geen cent van zijn investering terug. Hij hoopt via de rechter alsnog betaling af te dwingen.
Doornbos is niet bereikbaar voor commentaar.
quote:Styliste Chantal Bles noemt zichzelf 'het gelukkigste meisje op aarde'. Ze is afgelopen weekend ten huwelijk gevraagd door haar vriend, coureur Robert Doornbos.
Exact een jaar nadat de twee elkaar leerden kennen, ging Robert in Parijs bij de Eiffeltoren op zijn knieën. Robert: "Vanaf het eerste moment dat ik Chantal zag wist ik het: dit is de vrouw waarmee ik wil trouwen."
Chantal is dolgelukkig: "Alles was al maanden in voorbereiding, waar ik nooit iets van heb gemerkt. Zelfs mijn ouders en broertje zaten in het complot. Ik kan het nog steeds niet geloven, ik ben het gelukkigste meisje op aarde." De twee namen zelfs de moeite om een apart persbericht uit te laten gaan van hun op handen zijnde huwelijksvoltrekking. Maar er is nog even tijd: rond de zomer van 2013 zal de huwelijksvoltrekking plaatsvinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feel free to ignore my comments.
Beetje jammer van Hannes, heb alleen geen idee hoe de races verder veliepen.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:03 schreef sasquatsch het volgende:
Afgelopen weekend was weer een goed weekend voor de Nederlanders met een overwinning voor Giedo van der Garde en Jeroen Bleekemolen.
In de GP2 races op Barcelona deed Giedo van der Garde goede zaken. Hij won knap de eerste race door een strategische pitstop waarbij alleen de achterbanden werden gewisseld. In de tweede race wist hij van een achtste startplek op te klimmen naar een 6de plaats, waardoor hij nu vierde in het kampioenschap staat. Nigel Melker werd in de eerste race 14de na een drive-through voor te hard rijden in de pitstraat. In de tweede race werd hij 24ste na een pitstop vanwege een kapotte voorvleugel.
Opzienbarend is het feit dat de Porsche Supercup op het laatste moment is gecancelt. De training en kwalificatie was verreden maar de organisatie ontdekte tijdens de pre-grid dat veel velgen waren beschadigd door een montagefout van de bandenleverancier. Dus geen race voor Renger van der Zande, Jeroen Mul en Sebastiaan Bleekemolen.
Hannes van Asseldonk werd in de eerste race voor het Brits F3 kampioenschap in Pau 11de na als 14de te zijn gestart. In de tweede race viel hij uit door een botsing met zijn teamgenoot.
In de American Le Mans race op Laguna Seca wist Jeroen Bleekemolen te winnen in de GTC klasse.
Volgende week zijn de volgende races:
• WTCC op de Salzburgring met Tom Coronel
• Porsche Carrera Cup tijdens de 24 uur van de Nurburgring met Jaap van Lagen
• 24 uur van Nurburgring met onder andere Patrick Huisman, Christiaan Frankenhout en Carlo van Dam
http://www.autosport.com/news/report.php/id/99794quote:Sam Bird led the way in an eventful Formula Renault 3.5 free practice session around the streets of Monaco.
The Briton, who took pole position in the Principality in GP2 last year, had a couple of stints at the top of the times as the session went into its closing stages.
On both occasions ISR driver Bird deposed Alexander Rossi from top spot, and the Arden Caterham driver was unable to respond after he crashed at Casino Square towards the end of the session.
A late effort from Marco Sorenson dropped Rossi to third, and the American was far from the only driver to hit trouble as the field tried to make the most of its only track time before qualifying on Saturday morning.
Sorenson's Lotus team-mate Richie Stanaway kicked things off with an early crash after clattering the kerbs at the Swimming Pool, while Lucas Foresti caused the first red flag when he spun at Rascasse and caused a traffic jam.
At the same time his DAMS team-mate Arthur Pic went off at Sainte Devote. The Frenchman had managed to keep his car out of the barriers, but he could not prevent it from stalling as he tried to rejoin the track.
Ferrari junior driver Jules Bianchi was in the wars again when his car developed a small fire with 20 minutes to go, and the Tech 1 driver had to complete a whole lap with a smoking car as it started just as he passed the pit entrance.
Carlos Huertas and Giovanni Venturini also hit trouble in the closing stages, and the session concluded under a red flag with Bird on top.
Despite his crash Rossi ended up third behind Sorenson. Kevin Korjus was fourth for Tech 1, ahead of a trio of rookies in Kevin Magnussen (Carlin), Nico Muller (Draco), and championship leader Robin Frijns (Fortec).
Red Bull-backed Lewis Williamson's tough start to the season continued, as the Scot's track time was halted when his Arden car got stuck in gear.
quote:...
Giedo van der Garde had led the way for Caterham for much of the session, but spun and tapped the barriers at Rascasse with four minutes to go, ending his morning. The Dutchman was then pushed back to fourth.
Results (time, laps)
1. Johnny Cecotto Barwa Addax Team 1:22.075 16
2. Davide Valsecchi DAMS 1:22.745 18
3. Fabio Leimer Racing Engineering 1:22.750 14
4. Giedo van der Garde Caterham Racing 1:22.757 12
5. Jolyon Palmer iSport International 1:22.842 17
6. Luiz Razia Arden International 1:23.104 17
7. Stefano Coletti Scuderia Coloni 1:23.343 15
8. Max Chilton Carlin 1:23.429 15
9. Nathanaël Berthon Racing Engineering 1:23.445 18
10. Josef Kral Barwa Addax Team 1:23.463 14
11. Tom Dillmann Rapax 1:23.626 16
12. Marcus Ericsson iSport International 1:24.009 14
13. James Calado Lotus GP 1:24.062 21
14. Nigel Melker Ocean Racing Technology 1:24.125 20
...
Zondagavond 22.30 in samenvatting bij Eurosport. Helaas niet live vanwege tennis (Roland Garros)quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:45 schreef Funzel het volgende:
Waar is die race dit weekend te zien? Eurosport of motorstv ofzo?
Trouwens wel een ziek sterk veld volgens mij of niet? Zie in die tekst de nodige bekende namen voor bij komen.
Van der Garde en Melker beide sneller dan hun teamgenoten.quote:Johnny Cecotto took a shock maiden GP2 pole position in qualifying for the Monaco feature race.
The Addax driver had never previously qualified higher than fifth and is yet to finish on the podium in over two seasons of GP2.
But he proved his fastest time in morning practice was no fluke as he blasted to a 1m21.195s lap at the end of the second part of the split qualifying session.
Carlin's Max Chilton was fastest in the first group and will share the front row with Cecotto.
Caterham driver Giedo van der Garde had looked set to top group one as he dominated much of the session with a series of ever-faster laps. But his eventual 1m21.475s proved insufficient when Chilton came through with a 1m21.320s right at the end.
Chilton appeared secure in pole for a spell as the early group two times were some way off his benchmark. Then iSport's Marcus Ericsson produced a 1m21.249s lap to not only blitz his group two rivals, but depose Chilton from outright pole.
Red flags flew soon afterwards when Rodolfo Gonzalez (Caterham) crashed at the Swimming Pool entrance. There were just over two minutes left on the clocks at the restart, and that proved to be sufficient time for Cecotto to beat Ericsson by 0.149 seconds, pushing the Swede back to third.
Ericsson will share row two with van der Garde, while title contenders Luiz Razia (Arden) and Davide Valsecchi (DAMS) line up fifth and seventh, split by Ericsson's team-mate Jolyon Palmer.
Goede omschrijving van Eurosport in het algemeen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zondagavond 22.30 in samenvatting bij Eurosport. Helaas niet live vanwege tennis (Roland Garros)
quote:Sam Bird stormed to pole position in Formula Renault 3.5 qualifying in Monaco, and then crashed seconds later.
The ISR driver, running in the first group of the split qualifying session, which was expected to be slower due to track conditions, was a constant figure in the battle at the top of the times.
As the group A session reached its closing stages, veterans Bird and Jules Bianchi (Tech 1) made the fight for the quickest time an exclusive one between themselves. Bianchi was the first to set a time a long way clear of the rest of the field, but Bird then responded with two minutes remaining.
The Briton was on course to go faster again a lap later before having to back off for yellow flags at Rascasse, but he had time for one more lap and went one second faster than his former GP2 rival. Unaware of the size of his advantage, he continued to push and slid wide at Sainte Devote just seconds later, hitting the barrier with his left rear wheel.
Championship leader Robin Frijns (Fortec) got close to Bianchi to go third quickest in the group, with Tech 1's Kevin Korjus and Lotus's Marco Sorenson next up.
Bird then had to watch on as group B took to the track. The fight for top spot was a thriller, with Alexander Rossi and Kevin Magnussen leading the way throughout.
Quick times from Nico Muller (Draco) and Nick Yelloly (Comtec) got them in the hunt in the final seconds, but Muller's time at the top was brief as Magnussen went quickest, shortly before Rossi stole the place back at the death.
The Arden Caterham driver's time was 0.7 seconds adrift of Bird's best, meaning that the Briton took pole position, with the rest of group A lining up on the odd-numbered side of the grid.
Rossi will join him on the front row as group B takes the even-numbered positions, and behind them row two will be made up of Bianchi and Monaco rookie Magnussen (Carlin).
Frijns and Muller will share row three to make it three rookies in the top six, while Korjus and season-opener winner Yelloly are next up.
Mclaren was oppermachtig dit weekend, waarschijnlijk omdat Hexis veel op dit circuit heeft getest. Vooral de kwalirace was leuk omdat Dusseldorp en Buurman zover van achteren moesten vertrekken. Dusseldorp begon als veertiende, Buurman als allerlaatste vanuit de pits.quote:In de FIA GT1 op het Spaanse Navarro deden de Nederlanders goede zaken. Stef Dusseldorp won beide wedstrijden, Yelmer Buurman werd 3de in de eerste race en 5de in de tweede race, Peter Kox werd 4de in de eerste race en 7de in de tweede race en Nicky Pastorelli werd 6de in de eerste race en 3de in de tweede race.
quote:Voor menige ambitieuze coureur blijft het een droom, maar voor Yelmer Buurman wordt het 16 en 17 juni werkelijkheid: deelnemen aan de 24 uur van Le Mans. ,,Als je daar mag racen met snelheden van boven de driehonderd, wordt het helemaal magistraal’’, aldus Buurman op zijn website.
Yelmer Buurman zal in Le Mans aantreden met het Britse Status Grand Prix, samen met de coureurs Alexander Sims en Romain Iannetta. De 25-jarige Nederlander heeft reeds ervaring met een etmaalsrace opgedaan want hij nam al eens deel aan de 24-uur van Dubai. Maar voor de Brit Sims betekent het wel zijn eerste kennismaking met een 24-uurs race en rijden in het holst van de nacht. Iannetta daarentegen heeft al vijf deelnames aan de 24-uur van Le Mans op zijn naam staan. De Fransman heeft derhalve ervaring met die race en kan dus een nuttige bijdrage aan het team leveren.
Status GP heeft zelf ook geen 24-uurs ervaring. Rob Arnott, technisch directeur van Status, verzekert dat de auto, nadat Sims ermee op Francorchamps crashte, weer perfect in orde is, zo niet beter dan bij het begin van het seizoen. Toen immers was alles nieuw, inclusief de Lola-Judd LMP2 Coupé. Het weerhield Buurman en consorten er die keer echter niet van het debuut met een fraaie derde plaats op te luisteren.
Buurman verheugt zich op het Le Mans-avontuur: ,,Racen op Le Mans is echt een droom, die voor weinigen is weggelegd. Überhaupt, racen rond de klok is al iets bijzonders. Maar als je dat met snelheden van boven de driehonderd doet wordt het helemaal magistraal. Het zal niet makkelijk worden er een podiumplaats uit te slepen. Allereerst moet je materiaal het 24 uur vol kunnen houden. Onze LMP2-klasse is heel erg sterk bezet met 21 inschrijvingen. Je kunt dus niet eerst even rustigjes van start gaan. Het zal meer op een vierentwintig uur durende sprintrace gaan lijken.’’
quote:McLaren’s latest young protégé, Dutchman Nyck de Vries, is to have his progress through the motorsport ranks supported by the team’s sponsor Lucozade.
Towards the end of last year McLaren entered into a strategic partnership with pharmaceutical giant GlaxoSmithKline, whose products include the energy and sports drink Lucozade, with the logo of the brand subsequently appearing on the rear wing of this year’s MP4-27 and the firm developing a new drink specifically for the Woking squad’s race drivers and mechanics.
It has now been announced that 17-year-old de Vries, the reigning back-to-back world karting champion and who this year has taken the step up to Formula Renault 2.0, will also benefit from the partnership with the young Dutchman to “receive hydration expertise and sporting performance support from Lucozade” over the forthcoming years.
De Vries joined McLaren’s young driver programme in 2010 and is managed by Anthony Hamilton, whose son Lewis is the star graduate of the scheme having been supported by the F1 team from the age of 13. Amid a period of much speculation over what the 2008 world champion will decide to do for next season with his McLaren contract up at the end of the year, the team’s managing director Jonathan Neale said it was important the squad always looked to the next generation of stars to ensure its future driver line-ups remained as strong as the current one.
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |