Sorry, mijn fout, maar het punt dat ik wilde maken blijft staan. Of niet soms?quote:Op zondag 6 mei 2012 23:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mata Hari was een spionne of vermeend spionne, gefusilleerd tijdens WO 1
Oh was geen terechtwijzing hoorquote:Op zondag 6 mei 2012 23:46 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Sorry, mijn fout, maar het punt dat ik wilde maken blijft staan. Of niet soms?
In een van de topics heb ik al aangegeven dat er tegenwoordig bijna jaarlijks nog mensen 'opeens' in het verzet hebben gezeten, net zo triest als de mannen die meelopen op Veteranendag en nooit militair geweest zijn.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:18 schreef NorthernStar het volgende:
De mensen die nou zeventig jaar na dato, geboren toen de oorlog allang voorbij was, nog steeds zo goed weten te vertellen wie goed en fout was zijn van hetzelfde slag als de 'helden' die pas opstonden toen de Duitsers verslagen waren. Ze kunnen voor mij de boom in. Ga mij niet vertellen wie ik wel of niet als slachtoffer mag zien als mijn voorouder die er tot zijn knieeën in gestaan had uiteindelijk niet eens wist wie goed of fout was.
Mensen die wel menen het je precies te kunnen vertellen, dat zijn imo de ergsten.
Vet van mij.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dank je voor je verhaal
Ik ben blij dat je het gesprek ook gezien hebt en het toontje en blik gezien en gehoord hebt.
Ik begon verdomd aan mezelf te twijfelen.
Nee, maar het staat wel lekker als tekst.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Je meent het! Jij? twijfel aan jezelf?
Ah. En is de rest dan net zo betrouwbaar?quote:Op maandag 7 mei 2012 00:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, maar het staat wel lekker als tekst.
Ach nee, flauwe opmerking, ben moe en kom net van werk.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah. En is de rest dan net zo betrouwbaar?
Ik begrijp niet wat je bedoeltquote:Op zondag 6 mei 2012 22:39 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik vind het wel een extra dimensie hebben als het gaat om medeburgers. Of vind jij van niet?
quote:Op zondag 6 mei 2012 23:18 schreef NorthernStar het volgende:
De mensen die nou zeventig jaar na dato, geboren toen de oorlog allang voorbij was, nog steeds zo goed weten te vertellen wie goed en fout was zijn van hetzelfde slag als de 'helden' die pas opstonden toen de Duitsers verslagen waren.
Je kunt 2 dingen doen. Dit topic (en evt. de andere topics over 4 mei) teruglezen of niet.quote:
Doe effe lekker normaalquote:Op maandag 7 mei 2012 08:05 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Je kunt 2 dingen doen. Dit topic (en evt. de andere topics over 4 mei) teruglezen of niet.
Ik heb niet zo'n zin in flauwe spelletjes.
Nou goed, dacht dat je een woordspelletje zat te spelen en begreep niet dat je oprecht een vraag stelde.quote:Op maandag 7 mei 2012 08:12 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Doe effe lekker normaal
ik begrijp niet goed wat je bedoelt dus ik vraag om verduidelijking.
Als jij daar een spelletje in ziet mag je wel eens kritisch kijken naar de manier waarop jij doodnormale vragen interpreteert.
Zeker mag dat, dat is zelfs lofwaardig.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ach nee, flauwe opmerking, ben moe en kom net van werk.
En waarom zou ik niet aan mezelf mogen twijfelen
Dat was in 1824 ofzoquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zeker mag dat, dat is zelfs lofwaardig.
Ik haal mijn beetje gram over een verbanning omdat er geen behoefte was aan dit soort mensen. Terwijl hier exact, maar dan ook exact mijn toenmalige argumenten herhaald worden, onder andere door en met instemming van jou.
Je hebt de verbanning opgeheven, dat moet ik toegeven. Maar ik wil je toch wel even wijzen op het feit dat je nu mijn argumenten van indertijd zelf te berde brengt.
Jawel.quote:
Het is ook een fenomeen dat overal voorkomt. Vanuit de VS of UK lees je er soms ook over. Mensen die zich als veteranen voordoen en soms al jaren op bijeenkomsten komen en er hele vriendenkringen hebben. Hun onderscheidingen van ebay gekocht trots op de borst.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
In een van de topics heb ik al aangegeven dat er tegenwoordig bijna jaarlijks nog mensen 'opeens' in het verzet hebben gezeten, net zo triest als de mannen die meelopen op Veteranendag en nooit militair geweest zijn.
Ik kom hier ergere teksten tegen hoor; nooit een moderator over horen klagen in mijn korte fok bestaanquote:Op zondag 6 mei 2012 12:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb voor onderstaande posts geen begrip nee:
[..]
[..]
[..]
Sue me.
Zoiets bedoel ik in mijn bericht hierboven.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:53 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Ik kom hier ergere teksten tegen hoor; nooit een moderator over horen klagen in mijn korte fok bestaan
Gelijke behandelingen voor allen
http://www.welingelichtek(...)rdenking-worden.htmlquote:Dodenherdenking moet geen Jodenherdenking worden
Joodse organisaties beginnen de dodenherdenking te monopoliseren. Dat is kwalijk en kortzichtig, vindt Ewoud Sanders. ‘Het is onverstandig om je generaties lang te blijven afficheren als slachtoffer en daar rechten aan te verbinden.’
Formeel zit het zo: tijdens de dodenherdenking op 4 mei worden Nederlandse burgers en militairen herdacht die sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog in oorlogssituaties en bij vredesoperaties zijn omgekomen of vermoord.
Informeel lijkt het steeds meer deze kant op te gaan: wat er tijdens de dodenherdenking precies mag gebeuren wordt bepaald door Joodse splintergroepjes.
bronquote:Joodse organisatie wil herdenken Duitsers op 4 mei verbieden
De Joodse belangenorganisatie Federatief Joods Nederland (FJN) gaat proberen alle Nederlandse Dodenherdenkingen waarbij omgekomen Duitse militairen worden herdacht, op 4 mei volgend jaar te laten verbieden. Dat zegt advocaat Herman Loonstein namens de organisatie tegen NRC Handelsblad.
...
FJN wil in gesprek met comité op Schiermonnikoog
Op Schiermonnikoog, waar ook Duitse militairen liggen begraven, wordt al jaren het Duitse volkslied gespeeld tijdens Dodenherdenking. Loonstein:
“We gaan op Schiermonnikoog eerst in gesprek met het plaatselijke comité. Als het niet goedschiks lukt dit te stoppen, dan beginnen we weer een rechtszaak.”
Het is niet duidelijk bij hoeveel Dodenherdenkingen aandacht is voor omgekomen Duitsers. Loonstein zal daarom proberen “in een vroeg stadium” landelijk de programma’s te krijgen van alle herdenkingen:
“Zien we dat er Duitsers worden herdacht, dan zullen we daar een stokje voor steken. De uitspraak in de zaak-Vorden moet gevolgen hebben voor toekomstige Dodenherdenkingen. Deze was zo duidelijk, dat ik me niet kan voorstellen dat we andere zaken verliezen.”
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |