Goede post op Voetbalzone (jaja), hoewel ik het niet helemaal eens ben met het laatste deel:
quote:
OranjeWint 5 mei 2012 om 22:50 #243
Jongens, dit is toch gewoon het bewijs dat de Spaanse competitie geen drol meer voorstelt? Dat heb ik een jaar geleden al geroepen. Alleen Barca en Real doen mee voor de landstitel, alles daaronder wint niet vaker dan drie maal op een rij. Het kan toch geen toeval zijn dat Christiano en Messi enorm veel doelpunten maken al twee seizoenen op rij? De Spaanse competitie staat op instorten en dat meen ik serieus.
Volgens mij was het de voorzitter van Real die zich vorig jaar grote zorgen maakte over het niveau in de competitie. Voor eventjes is het misschien wel geweldig dat je club keer op keer wint, maar je kunt er dan niet achterkomen hoe goed je werkelijk bent. Zie de afgang van Real en Barca in de CL. Dat is het begin van het einde.
Voor alle duidelijkheid: Zowel Messi als Ronaldo vind ik geweldige spelers, een genot om naar te kijken en ze zouden in een andere competitie waarschijnlijk ook topscorer worden. Maar niet met 50 goals!!
Spelers zoals Messi en Ronaldo kunnen alleen gedijen in een enorm goed team. In het nationale elftal hebben ze bewezen dat ze niet veel meer kwaliteiten hebben dan hun collega's en blijken het opeens mensen te zijn. Ronaldo en Messi zijn gewoon niet zo goed als de media ons doet geloven.
Cruijff, Maradonna, Beckenbauer, Pele, Zidane: dat waren spelers die een slecht elftal goed konden maken. Hetzelfde zoals Van Persie nu doet bij Arsenal. Dat zijn de besten. En ik geloof dat een RVP bij Barca ook met gemak, zoals hij nu speelt, zo'n 40 goals had kunnen maken.