Dat.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind dat vooral jij je er niet mee moet bemoeien.
Hoe draagt wie dan ook buiten een relatie verantwoordelijkheid voor die relatie?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:16 schreef mangler_fcu het volgende:
Ik bemoei me er verder ook niet mee, maar ik praat er wel met haar over. En ze spreekt natuurlijk haar vriend ook aan en is hij vooral schuldig dat ontken ik ook niet. Maar ik vind dat, omdat dat meisje wist dat hij een vriendin had, zij wel degelijk verantwoordelijkheid draagt.
Zij was vrijgezel, ja? Is het meisje een érg goede vriendin van de bedrogene, nee, ze wist alleen dat hij een vriendin had?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:16 schreef mangler_fcu het volgende:
Maar ik vind dat, omdat dat meisje wist dat hij een vriendin had, zij wel degelijk verantwoordelijkheid draagt.
Hij is degene in een relatie en dus mag je vriendin bij hem verhaal halen. Dat meisje mag in principe doen en laten wat ze wil. Ook al weet ze dat hij bezet is, dat maakt in deze context niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:16 schreef mangler_fcu het volgende:
Ik bemoei me er verder ook niet mee, maar ik praat er wel met haar over. En ze spreekt natuurlijk haar vriend ook aan en is hij vooral schuldig dat ontken ik ook niet. Maar ik vind dat, omdat dat meisje wist dat hij een vriendin had, zij wel degelijk verantwoordelijkheid draagt.
Nou als jij weet dat iemand een relatie heeft dan is dat gewoon verboden gebied, als je het niet weet is het iets anders maar als je het weet en er dan toch achteraan gaat dan ben je fout bezig en wel degelijk deels verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:17 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Hoe draagt wie dan ook buiten een relatie verantwoordelijkheid voor die relatie?
Verklaar je mening eens aub.
Ja zou jij je vrienden laten zitten dan?! Ik ga niet naar hem toe of naar dat meisje maar ik praat er wel over met mijn beste vriendin dat is toch niet zo vreemd..quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:17 schreef Dannoe het volgende:
Ik bemoei me er verder ook niet mee, maar ik praat er wel met haar over.
Ja je zegt hetzelfde als net maar met wat meer woorden. Vertel eens waarom je dat vind? Waarom is diegene dan fout bezig en verantwoordelijk?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:20 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Nou als jij weet dat iemand een relatie heeft dan is dat gewoon verboden gebied, als je het niet weet is het iets anders maar als je het weet en er dan toch achteraan gaat dan ben je fout bezig en wel degelijk deels verantwoordelijk.
Dat.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:10 schreef padlarf het volgende:
Het meisje zit niet goed, maar uiteindelijk is het die relatie van die vriend, en zijn verantwoordelijkheid.
Dat is een cirkelredenering. Heb je ook nog een goed argument?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:20 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Nou als jij weet dat iemand een relatie heeft dan is dat gewoon verboden gebied, als je het niet weet is het iets anders maar als je het weet en er dan toch achteraan gaat dan ben je fout bezig en wel degelijk deels verantwoordelijk.
Ik ben ook erg benieuwd maar verwacht er weinig meer van anders zou ze die kaart al gespeeld hebben lijkt me.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:21 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat is een cirkelredenering. Heb je ook nog een goed argument?
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:22 schreef Dannoe het volgende:
[..]
Wat ik er mee wil zeggen is, er gebeuren ergere dingen probeer je er niet mee bezig te houden
Hij is ondertussen wel ex.. ik zal ook wel ouderwets zijn dan.. Ik vind ook dat hij hoofdzakelijk verantwoordelijk is, alleen vind ik niet dat zij vrij is van schuld..quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:32 schreef loveli het volgende:
Ik mis even info waarom hij nog 'vriend' is en geen 'ex'.
Verder vind ik het not done om aan de vent van een ander te zitten, maar ik ben hopeloos ouderwets en principieel
Moreel gezien is het niet juist, heb je gelijk in, maar als je in 'haar' schoenen hebt gestaan en het je overkomt is het opeens niet meer zo zwart-wit.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:27 schreef mangler_fcu het volgende:
Ik vind het moreel gezien niet kunnen dat je achter iemand aangaat die bezet is maar daar zijn jullie het niet mee eens, dat was ook de reden van dit topic.. ik wilde weten wat jullie mening is aangezien jullie iets objectiever naar de situatie kunnen kijken op dit moment dan ik. Bedankt voor jullie mening!
Dit.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:10 schreef padlarf het volgende:
Het meisje zit niet goed, maar uiteindelijk is het die relatie van die vriend, en zijn verantwoordelijkheid.
Puur op de feiten gebaseerd, dan zou je er wat van kunnen vinden. Je zou dan kunnen zeggen; zij was er partij in, zij was onderdeel van het vreemdgaan.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:33 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Hij is ondertussen wel ex.. ik zal ook wel ouderwets zijn dan.. Ik vind ook dat hij hoofdzakelijk verantwoordelijk is, alleen vind ik niet dat zij vrij is van schuld..
En door vreemd te gaan maak je een shitrelatie beterquote:Op zondag 6 mei 2012 08:49 schreef Hallmark het volgende:
Het punt is, dat je niet precies weet wat er gebeurd is. Jij hoort het van jouw vriendin, en die zegt misschien iets van "alles was koek en ei, en hij gaat ineens zomaar vreemd". Terwijl die vriend misschien vond dat het een shitrelatie was, en dat hij zich klote voelde.
verantwoordelijkheid voor wat? een relatie tussen 2 andere mensen?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:16 schreef mangler_fcu het volgende:
Tenzij het meisje in kwestie bevriend was/is met de vriendin van de vreemdganger.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:10 schreef padlarf het volgende:
Dit dus.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:42 schreef erodome het volgende:
Alleen als het meisje waarmee vreemdgegaan werd de vriendin kent dan kan je wat van de verantwoordelijkheid bij haar leggen, maar nogsteeds maar een erg klein beetje tegenover wat hij heeft gedaan.
Is het echt een goede vriendin dan mag er een groter deel bij haar gelegd worden, want dan raakt het direct in de vriendschap.
HOE kom je erbij, dat het meisje in dit geval fout zit. Zij heeft geen vriend, zij hoeft geen verantwoording af te leggen. Zij doet lekker waar ze zin in heeft, misschien dat ze daarom geen vriend heeft? De vriend zit fout en niemand anders..quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:08 schreef mangler_fcu het volgende:
Gisteravond is de vriend van mijn beste vriendin vreemdgegaan, nou wist dat meisje met wie hij vreemd ging dat hij een vriendin had. Nu vind ik dat dat meisje net zo goed fout zat en dat mijn beste vriendin ook bij haar verhaal mag gaan halen. Maar niet iedereen is het hiermee eens, dus nou vroeg ik mij af wat vinden jullie?
Sommige mensen beschouwen andere mensen als bezit. "Het is MIJN auto, MIJN handtas en MIJN vriend en daar blijf JIJ met je poten van af".quote:
Ik vind het wel net zo netjes als je een goeie relatie met iemand hebt, dat je dan niet vreemdgaat. Verschilt per relatie natuurlijkquote:Op zondag 6 mei 2012 15:56 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Sommige mensen beschouwen andere mensen als bezit. "Het is MIJN auto, MIJN handtas en MIJN vriend en daar blijf JIJ met je poten van af".
Maar helaas voor deze mensen: mensen zijn geen dingen die je kan bezitten. Ze bezitten zichzelf.
een wildvreemdequote:Op zondag 6 mei 2012 16:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wie is "dat meisje"?
Is het zijn vriendin? Dan is het nogal logisch dat dat meisje weet dat hij een vriendin heeft.
Is het het meisje waarmee hij vreemd is gegaan? Dan is het nogal logisch dat dat meisje weet met wie hij is vreemdgegaan.
Dus, wie is "dat meisje"?
Dat is niet het punt dat hij maaktquote:Op zondag 6 mei 2012 16:00 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Ik vind het wel net zo netjes als je een goeie relatie met iemand hebt, dat je dan niet vreemdgaat. Verschilt per relatie natuurlijk
En wat wil je er mee gaan doen verder? Je kunt er eeuwig over filosoferen maar de relevantie is nul komma nul.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:16 schreef mangler_fcu het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |