Het moet steeds een som van een aantal min aantal zijn.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:46 schreef Rewimo het volgende:
Euh... 300 + 170 + 6 daarmee kom je op die 476, maar verder
Even zoon van 11 vragen
Ja uitgaande van plustekens kom ik daar dus ook op, maar het is een min-som die het moet worden?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:46 schreef Rewimo het volgende:
Euh... 300 + 170 + 6 daarmee kom je op die 476, maar verder
Even zoon van 11 vragen
Alleen in de plus variant (met geen hondertal bij de tientallen)quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:49 schreef Marie30 het volgende:
Gewoon een aftrekking die op 300 uitkomt?![]()
Heb je geen opgeloste zodat we een verband kunnen ontdekken?
is die 170 wellicht verkeerd opgeschreven?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:51 schreef Ireth het volgende:
[..]
Alleen in de plus variant (met geen hondertal bij de tientallen)
..... + ...... = | 400 | 70 | 6 | -> 476 (met daarbij de door haar ingevulde uitkomst: 263 + 213 )
400 moest ze verdelen tussen de honderdtallen, dus daar heeft ze 200 en 200 van gemaakt. Daarna moest ze 70 verdelen tussen de tientallen, dus dat is 60 en 10 geworden en 6 heeft ze verdeeld als 3 en 3. Dus 263 + 213. Maar dat was plus. Nu met min snap ik er dus helemaal niks van! En al helemaal niet omdat er 170 bij de tientallen staat!
Dan zou ie er 4x fout in staan? Ze heeft dus 4x dezelfde opgave waarbij ze zelf 4 verschillende antwoorden moet maken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:58 schreef mschol het volgende:
[..]
is die 170 wellicht verkeerd opgeschreven?
Is dit letterlijk de opgave?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:43 schreef Ireth het volgende:
,,,,,,,, - ........ = | 300 | 170 | 6 | -> 476
Yep, letterlijk overgenomen incl alle streepjes. En die heeft ze dus 4x waarvan er 4x op de stippellijnen een andere som moet komen.quote:
Vraag dan eens aan haar of die komma's misschien willen zeggen dat daar een honderdtal moet staan en die puntjes ene tiental betekenen of zo. Ik vind het maar een gare opgave en die opgeloste maakte me ook niet veel wijzer. Er zijn zo toch te veel verschillende antwoorden mogelijk?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:16 schreef Ireth het volgende:
[..]
Yep, letterlijk overgenomen incl alle streepjes. En die heeft ze dus 4x waarvan er 4x op de stippellijnen een andere som moet komen.
Ow wacht ff, zie nu het rijtje komma'squote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:17 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Vraag dan eens aan haar of die komma's misschien willen zeggen dat daar een honderdtal moet staan en die puntjes ene tiental betekenen of zo. Ik vind het maar een gare opgave en die opgeloste maakte me ook niet veel wijzer. Er zijn zo toch te veel verschillende antwoorden mogelijk?
lolquote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:19 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ow wacht ff, zie nu het rijtje komma'sDat is gewoon een stippellijn
Ze heeft stippellijn min stippellijn waar de antwoorden moeten komen
Nee want niemand snapt hier wat TS bedoeld....quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:24 schreef mschol het volgende:
moeten we ons trouwens niet collectief schamen voor het feit dat een stel mensen van waarschijnlijk +18 niet sommen uit groep 5-6 kunnen oplossen/begrijpen?
Neen, want het oplossen op zich is relatief gemakkelijk... alleen de opgave/bedoeling is niet duidelijk...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:24 schreef mschol het volgende:
moeten we ons trouwens niet collectief schamen voor het feit dat een stel mensen van waarschijnlijk +18 niet sommen uit groep 5-6 kunnen oplossen/begrijpen?
Als je de bedoeling niet eens begrijpt wordt het al een stuk moeilijker hèquote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:24 schreef mschol het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |