Jammer van het oogje idd, maar ze zal vast een lief baasje krijgen.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:42 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb de kinderkamer maar vergroot, de dwergjes sjouwen zo snel rond.![]()
Met al dat sjouwen komt het bekende neven-effect: minder snel bijkomen.
Brinta is denk ik wat geïntimideerd door haar naam, die was gisteren afgevallen. Maar vanmorgen alweer wat bijgekomen.
Fiyero zag ik zowaar al pogingen doen om uit de waterbak te drinken dus hopelijk gaan ze binnenkort over op vast voer, daar halen ze waarschijnlijk een stuk meer energie uit.
Vandaag scheen het zonnetje lekker binnen en kon ik het oogje van Betty goed bekijken. Geen goed nieuws: de pupil is supergroot en reageert niet op licht.Het andere oogje toonde een mooi pupilspleetje en mevrouw wandelt lekker rond met de rest, dus ik denk dat het probleem maar aan één kant zit. Is prima mee te leven (sprak zij uit ervaring
) maar dit is wel een poesje wat van mij binnenpoes moet worden. Want ze mist toch een stukje blikveld en auto's zijn erg snel.
Woensdag moet ik voor een afspraak naar het asiel, ik denk dat ik Betty (oogje), Boq (gewicht) en Blutz (prutoogje) maar even meeneem om na te laten kijken. Kan ik meteen kijken hoe het met Dot is.
Datquote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Klinkt echt superlief !! En het zal wel helpen dat ze aanstalten maken om al zelf te eten, hopelijk hebben ze het snel door.
Ergquote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:59 schreef Cat22 het volgende:
![]()
Toch best wel vroeg, om 6 uur opstaan als je er om 12 uur pas inligt.![]()
Maar het was zo schattig: ik kwam om half elf thuis dus meteen aan de fles (naja, spuitje) en alle kinders dronken gretig om de beurt en lebberden wat van het schoteltje. Tijdens dit hele proces stond Fiyero aan mijn voeten te gillen dat hij op schoot wilde. Zo gezegd, zo gedaan. Klacht van Boq. Ook erbij.De mannen besloten te gaan
Waarop er heftig protest was van Betty en Brinta... ook erbij en vier slapende kittens op schoot.
Ik wilde oohook!![]()
![]()
![]()
Vanmorgen weer gevoerd, toen moest alles nog zo'n beetje wakker worden geloof ik. Maar Bink eet al voorzichtig brokjes, de rest snuffelt zwaar belangstellend en Fiyero deed heel trots zijn eerste plasje in de kattebak.![]()
Hard bijkomen doen ze niet, maar er zit wel weer groei in en ze dwarrelen rond alsof ze nergens last van hebben, dus daar ga ik dan maar vanuit.
Is je balkonren klaar?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Erghoor dat ze zo knuffelig zijn...
Fijn dat het goed gaat
P&P mogen sinds gisteren naar buiten.. het is inderdaad erg eng allemaal
Kijk, dat is info waar ik iets mee kan! Want ik vond het ook heel vreemd om te horen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:46 schreef lisa het volgende:
Dat is schrikken zeg. Ik ga hard duimen maar ik begrijp het niet zo goed. Ik heb indertijd een volwassen kat gehad die van de ene op de andere dag blind was geworden. Ze kon er helaas helemaal niet mee omgaan, zat alleen maar te blazen in een hoekje bij ieder geluidje wat ze hoorde. Durfde geen stap te zetten, kortom zeer ongelukkig beestje terwijl het altijd een vrolijk, lief, opgewekt beestje was. Toen we ook teruggingen naar de dierenarts om haar in te laten slapen (nog nooit zo'n moeilijke beslissing geweest omdat ze in onze ogen verder gezond was), vertelde de dierenarts juist dat oudere katten vaak niet meer om kunnen schakelen terwijl katten die blind geboren zijn, of op jonge leeftijd blind geraakt zijn, zich prima kunnen aanpassen.
Ja dat zou ik ook gedacht hebben omdat bij blinden andere zintuigen dingen overnemen , maar ik duim gewoon dat ze haar weg kan vindenquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:46 schreef lisa het volgende:
Dat is schrikken zeg. Ik ga hard duimen maar ik begrijp het niet zo goed. Ik heb indertijd een volwassen kat gehad die van de ene op de andere dag blind was geworden. Ze kon er helaas helemaal niet mee omgaan, zat alleen maar te blazen in een hoekje bij ieder geluidje wat ze hoorde. Durfde geen stap te zetten, kortom zeer ongelukkig beestje terwijl het altijd een vrolijk, lief, opgewekt beestje was. Toen we ook teruggingen naar de dierenarts om haar in te laten slapen (nog nooit zo'n moeilijke beslissing geweest omdat ze in onze ogen verder gezond was), vertelde de dierenarts juist dat oudere katten vaak niet meer om kunnen schakelen terwijl katten die blind geboren zijn, of op jonge leeftijd blind geraakt zijn, zich prima kunnen aanpassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |