Zal je verschillende fatwa's over krijgen, maar in principe is een katholiek geen kafir in de islam.quote:
Het drinken van alcohol en het eten van voedsel overdag zijn op zich geen heel vreemde gewoontes. Uithuwelijking is dat wel.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar veel moslims drinken ook alcohol en mijden de Ramadan, tig van zulke voorbeelden
Mwa, de vrouw krijgt toch de keuze uit enkele mannen, dus strict gezien kiest ze zelf.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan vind ik het buitengewoon eigenaardig dat heel veel moslims dat voorschrift, zonder aanwijsbare reden, aan de kant schuiven en het toch doen.
Nee, natuurlijk niet, er is overal geforceerd prostitutie, net zoals in Nederland en overal, als Islamitisch misbruik als 'onze' ding wordt gezien door sommige vergevorderde intellectuelen onder ons, dan is -geforceerde- prostitutie toch zijn ding?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, dan kun je net zo goed de hele arbeidsmarkt 'mensenhandel' noemen. Er is wel een verschil tussen vrijwillige arbeid en slavernij.
Uithuwelijken gebeurt dan ook meestal bij plekken waar mensen wat afgezonderd leven, zal niet veel hier in Nederland gebeuren bijvoorbeeld. Sommige mensen weten eenmaal niet beter, omdat het zoveel in hun familie voorkomt bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het drinken van alcohol en het eten van voedsel overdag zijn op zich geen heel vreemde gewoontes. Uithuwelijking is dat wel.
Voor een moslim is alcohol drinken of overdag eten met de Ramadan een hele vreemde gewoonte.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het drinken van alcohol en het eten van voedsel overdag zijn op zich geen heel vreemde gewoontes. Uithuwelijking is dat wel.
Van fatwa's hoef je je als katholiek natuurlijk niks aan te trekken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zal je verschillende fatwa's over krijgen, maar in principe is een katholiek geen kafir in de islam.
Zoals gezegd, als je het specifiek hebt over geforceerde prostitutie dan heb je wellicht een aardige vergelijking.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, er is overal geforceerd prostitutie, net zoals in Nederland en overal, als Islamitisch misbruik als 'onze' ding wordt gezien door sommige vergevorderde intellectuelen onder ons, dan is -geforceerde- prostitutie toch zijn ding?
Als je geïsoleerd leeft niet nee, maar de familie gaat ook zijn druk proberen uit te oefenen en afhankelijk van in wat voor samenleving je leeft etc.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Van fatwa's hoef je je als katholiek natuurlijk niks aan te trekken.
Wat een vreemde uitspraak. Ten eerste krijgen heel wat moslimvrouwen die keuze helemaal niet. Ten tweede ontgaat het mij volledig waarom de ouders of de familie zich met een voorselectie zouden moeten bezighouden.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, de vrouw krijgt toch de keuze uit enkele mannen, dus strict gezien kiest ze zelf.
Mwuah, dat is meer mijn eigen persoonlijke mening, namelijk dat niemand vrijwillig aan prostitutie zou doen, maar hij had het expliciet over zaken wat we misbruik zouden noemen, derhalve ging ik uit van zo een gelijke geval.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals gezegd, als je het specifiek hebt over geforceerde prostitutie dan heb je wellicht een aardige vergelijking.
Echter: niet alle prostitutie is gedwongen. Ik zie niet waarom je vrijwillige prostitutie mee zou willen nemen in je argument.
Familie van meisje is katholiek, en stel ze wonen hier, niet in een moslim-ghetto.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je geïsoleerd leeft niet nee, maar de familie gaat ook zijn druk proberen uit te oefenen en afhankelijk van in wat voor samenleving je leeft etc.
Zoals eerder opgemerkt heeft uithuwelijken toch al niets te maken met het praktiseren van het moslimgeloof.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:33 schreef coban het volgende:
[..]
Uithuwelijken gebeurt dan ook meestal bij plekken waar mensen wat afgezonderd leven, zal niet veel hier in Nederland gebeuren bijvoorbeeld. Sommige mensen weten eenmaal niet beter, omdat het zoveel in hun familie voorkomt bijvoorbeeld.
Dat iemand zegt dat hij of zij moslim is betekent niet gelijk dat diegene een volledig praktiserende moslim is. Dat heb je net zo goed bij andere religies.
Qua voogdij zit je in NL meestal als vrouw sterker, dus denk dat je juridisch weinig te vrezen zou hebben hoe je je kinderen opvoed.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Familie van meisje is katholiek, en stel ze wonen hier, niet in een moslim-ghetto.
Dat is uitsluitend voor moslims een vreemde gewoonte. (En zelfs daar kun je vraagtekens bij zetten.) Voor het overgrote deel der mensen is dat helemaal niet vreemd.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor een moslim is alcohol drinken of overdag eten met de Ramadan een hele vreemde gewoonte.
Ik heb het puur en alleen over moslims, vraag me af in hoeverre je daar je vraagtekens wilt zetten?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is uitsluitend voor moslims een vreemde gewoonte. (En zelfs daar kun je vraagtekens bij zetten.) Voor het overgrote deel der mensen is dat helemaal niet vreemd.
Dat jij je niet kunt voorstellen dat iemand dat vrijwillig zou doen lijkt me nauwelijks een argument. Niet om te stellen dat het niet bestaat, noch om expliciet vrijwillige prostitutie mee te nemen in je argument. (Waarom zou je dat doen als je stelt dat dat niet bestaat?)quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, dat is meer mijn eigen persoonlijke mening, namelijk dat niemand vrijwillig aan prostitutie zou doen
Ik ook. Ik wilde slechts benadrukken dat je het dan moet hebben over geforceerde arbeid, niet zozeer over prostitutie.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:37 schreef Triggershot het volgende:
, maar hij had het expliciet over zaken wat we misbruik zouden noemen, derhalve ging ik uit van zo een gelijke geval.
Dit is me ooit door een marokkaanse verteld. Niet dat het een line-up van mannen is, maar dat de families het hier onderling over hebben en dan zorgen dat ze elkaar ontmoeten om te zien of 'de vonk' overslaat.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat een vreemde uitspraak. Ten eerste krijgen heel wat moslimvrouwen die keuze helemaal niet. Ten tweede ontgaat het mij volledig waarom de ouders of de familie zich met een voorselectie zouden moeten bezighouden.
Gewoon relatie praktijken met je familie.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit is me ooit door een marokkaanse verteld. Niet dat het een line-up van mannen is, maar dat de families het hier onderling over hebben en dan zorgen dat ze elkaar ontmoeten om te zien of 'de vonk' overslaat.
Het is een bekend feit dat heel veel moslims het niet zo nauw nemen met het niet drinken van alcohol. In Turkije bijvoorbeeld legde men mij uit dat een moslim 'geen druppel' alcohol mag drinken, en dat men daarom de gewoonte had om eerst de verboden druppel uit een glas drank te gooien alvorens de rest op te drinken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het puur en alleen over moslims, vraag me af in hoeverre je daar je vraagtekens wilt zetten?
Nauwelijks? Het is helemaal geen argument, het is een verklaring voor de beperkte uiteenzetting van mijn reactie.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat jij je niet kunt voorstellen dat iemand dat vrijwillig zou doen lijkt me nauwelijks een argument. Niet om te stellen dat het niet bestaat, noch om expliciet vrijwillige prostitutie mee te nemen in je argument. (Waarom zou je dat doen als je stelt dat dat niet bestaat?)
[..]
Ik ook. Ik wilde slechts benadrukken dat je het dan moet hebben over geforceerde arbeid, niet zozeer over prostitutie.
Heb je gelezen dat ik zelf ook aangaf dat moslims drinken of niet?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is een bekend feit dat heel veel moslims het niet zo nauw nemen met het niet drinken van alcohol. In Turkije bijvoorbeeld legde men mij uit dat een moslim 'geen druppel' alcohol mag drinken, en dat men daarom de gewoonte had om eerst de verboden druppel uit een glas drank te gooien alvorens de rest op te drinken.
Net zoals er meisjes zijn die vrijwillig een hoofddoek of zelfs boerka dragen, zijn er ook vrouwen die vrijwillig in de prostitutie werken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, dat is meer mijn eigen persoonlijke mening, namelijk dat niemand vrijwillig aan prostitutie zou doen, maar hij had het expliciet over zaken wat we misbruik zouden noemen, derhalve ging ik uit van zo een gelijke geval.
vast wel ja.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Net zoals er meisjes zijn die vrijwillig een hoofddoek of zelfs boerka dragen, zijn er ook vrouwen die vrijwillig in de prostitutie werken.
Nie goed?quote:
Alle Westerse vrouwen zijn hoeren en de Oosterse vrouwen allemaal onderdrukt was de consensus.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nie goed?
Alle vrouwen zijn hoeren Triggershot, dus wij zijn allemaal medeplichtig aan mensenhandel![]()
ALLEMAAL DE BAK IN!
Nou....quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gewoon relatie praktijken met je familie.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alle Westerse vrouwen zijn hoeren en de Oosterse vrouwen allemaal onderdrukt was de consensus.
Laten we het erop houden dat het gaat over geforceerde arbeid, en niet jouw vooroordelen ten aanzien van prostitutie.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nauwelijks? Het is helemaal geen argument, het is een verklaring voor de beperkte uiteenzetting van mijn reactie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |