Nooit met geen vinger?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:19 schreef Triggershot het volgende:
Mohammed heeft nooit met geen vinger een van zijn vrouwen geslagen en heeft hier tegenover dus ook fel tegenover gesproken.
Hoe kun je dat nou weten? Misschien had hij wel hele losse handjes.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:19 schreef Triggershot het volgende:
Mohammed heeft nooit met geen vinger een van zijn vrouwen geslagen
Maar goed dat we dan wel weten dat hij het heeft verboden, zijn afkeer over heeft gesproken etcquote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:23 schreef JaapJapers het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou weten? Misschien had hij wel hele losse handjes.
Dubbele ontkenning is bekenning.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen vinger, geen hand, geen wapen, nooit geslagen.
Ah daarop leverde je commentaar, ik dacht aan wat anders.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Dubbele ontkenning is bekenning.
Nooit geen vinger, betekent altijd wel vingers.
Als ik zeg dat ik nooit geen appels eet, eet ik altijd appels. Snap je?
Ja, wie weet maakten die lui die de hadith opschreven ook wel verkeerde zinsconstructies, waardoor een groot deel van die religie verkeerd begrepen is. Zou zo maar kunnen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah daarop leverde je commentaar, ik dacht aan wat anders.
Ik zal beter op mijn zinsconstructie letten voor je, zodat je het in het vervolg niet verkeerd begrijpt door mijn doen.
Ja, misschien was Mohammed wel een homofiel die zich iedere dag door het stamhoofd van zijn dorp in de reet liet buffelen. We zullen het nooit zeker kunnen weten.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, wie weet maakten die lui die de hadith opschreven ook wel verkeerde zinsconstructies, waardoor een groot deel van die religie verkeerd begrepen is. Zou zo maar kunnen.
We weten dat de zogenaamde wijzen in Nicea ook tamelijk selectief te werk gingen bij het bepalen wat wel en wat niet in de bijbel mocht.
Wie zegt dat dit bij de Islam niet ook gebeurd is.
Als je het mij vraagt ligt het probleem elders, de Islamitische bronnen en Sharia is altijd opgesteld door mannen, vraag eens aan Aisha hoe zij desbetreffende passages zou interpreteren, iemand die de meest intieme momenten van Mohammed meer heeft meegemaakt dan wie dan ook en vergelijk dat eens met de typisch mannelijke interpretaties, per slot van rekening is Allah man noch vrouw en zou het ridicuul zijn om te stellen dat de mannelijke interpretaties juister zijn.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, wie weet maakten die lui die de hadith opschreven ook wel verkeerde zinsconstructies, waardoor een groot deel van die religie verkeerd begrepen is. Zou zo maar kunnen.
We weten dat de zogenaamde wijzen in Nicea ook tamelijk selectief te werk gingen bij het bepalen wat wel en wat niet in de bijbel mocht.
Wie zegt dat dit bij de Islam niet ook gebeurd is.
Tzegt al genoeg over hoe raar mensen kunnen doen door een geloof.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:16 schreef JaapJapers het volgende:
[..]
We kunnen moeilijk ontkennen dat er zeer veel geweld tegen vrouwen bestaat in jullie Islamitische cultuur. De blijf-van-mijn-lijf huizen zitten vol met Islamitische vrouwen.
Het lijkt me een hoop geblaat hoor, met die embryonale ontwikkeling etc...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:35 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Het is toch bekend dat de koran een diepere betekenis heeft dan het geen we lezen en begrijpen. Iedereen interpreteert de koran op zijn eigen manier. Het is maar net hoe je de informatie interpreteert. Bijvoorbeeld een moslim en een atheïst.
Kuran is geen toeval, geen enkel heilige boek is een toeval. In de Kuran staat de eerste omschrijving van de embryonale ontwikkeling ooit. Hoe kon Profeet Mohammed (vrede zij met hem) dit weten? Hoe wist profeet Mohammed (vrede zij met hem) dat wij uit water bestaan? En hoe wist de profeet Mohammed (vrede zij met hem) dat drie locaties op een lijn zouden staan. De big bang theorie staat ook in de Kuran. Wat was de kans dat Mohammed in die tijperk dit wist? Waanideeën, epilepsie? Nee!
Dit kan geen toeval zijn. De Kuran heeft heel veel voor de wetenschap betekent. En nog steeds bekeren honderden mensen zich naar de Islam, door Wetenschap! Alles waar ze nu achtergekomen, stond al in de Kuran! En nee er zijn geen 30 bekeerling per jaar, mijn vriendin heeft zich bekeert en er waren nog wel 150 andere bekeerlingen die dag! Wat er nu allemaal gebeurd in de wereld, is al beschreven door Allah (swt) in de Kuran. Voor alles wat je je afvraagt heb je de antwoord in de Kuran.
Ik had de topic toentertijd geopend omdat ik ervaringen wou delen met andere moslims meisjes op de forum, dat we gewoon over konden praten. En dan bedoel ik niet op zo een onbeschofte manier zoals sommige van jullie met elkaar praten estagfurullah. Jullie discussie vind ik goed, iedereen is op zoek naar zijn/haar ware geloof. Maar laten we dit op een respectvolle manier doen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is geen excuus voor de moslims, net zo min als het voor de katholieken een excuus is dat pedofilie niet beperkt is tot de kerk.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geweld en misbruik van vrouwen is een universeel probleem, bij lange na niet beperkt tot de moslims, integendeel. Mohammed heeft nooit met geen vinger een van zijn vrouwen geslagen en heeft zich hier tegenover dus ook fel tegen gesproken, dat er moslims zijn die hun vrouwen slaan maakt het geen 'Islamitische' cultuur, evenmin dat er Nederlanders zijn die hun vrouwen slaan maakt het geen 'Nederlandse' cultuur, maar vooral in termen van 'jullie' denken.
Inderdaad, mannen dragen er ook hoofddoeken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:39 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Natuurlijk geeft het rust als je mannelijke geloofsgenoten je pas met respect behandelen als je een hoofddoek draagt, dat heet peer pressure.
Vind je het gek dat mensen vreemd kijken naar islamitische hoofddoeken in Nederland? Als ik een petje zou dragen met: "ik ben atheist" zou dat onmiddelijk worden worden opgevat als een aanval op hun geloof.
In Nederland val je op met een hoofddoek, in het middenoosten niet, omdat een hoofddoek daar ook een functie heeft als zonwering.
Ik zou niet raar opkijken als je een petje draag met de tekst ' ik ben atheïst'. Ieder zijn eigen ding.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:39 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Natuurlijk geeft het rust als je mannelijke geloofsgenoten je pas met respect behandelen als je een hoofddoek draagt, dat heet peer pressure.
Vind je het gek dat mensen vreemd kijken naar islamitische hofddoeken in Nederland? Als ik een petje zou dragen met: "ik ben atheist" zou dat onmiddelijk worden worden opgevat als een aanval op hun geloof.
In Nederland val je op met een hoofddoek, in het middenoosten niet, omdat een hoofddoek daar ook een functie heeft als zonwering.
Niks is een excuus voor misbruik en elk geval is er één teveel, maar om te doen alsof het enkel onder één dak voorkomt terwijl vrouwen van alle soorten, kleuren en overtuigingen hier last van hebben, is een beetje jammer.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat is geen excuus voor de moslims, net zo min als het voor de katholieken een excuus is dat pedofilie niet beperkt is tot de kerk.
hahaha en ja vroeger wisten ze dat 2 liter water drinken per dag goed voor je lichaam is.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tzegt al genoeg over hoe raar mensen kunnen doen door een geloof.
[..]
Het lijkt me een hoop geblaat hoor, met die embryonale ontwikkeling etc...
Dat we uit water bestaan lijkt me ook geen rare gedachte als je 2 liter vocht per dag binnen krijgt. Etc, we hebben het nodig.
Doen alsof er niks mis is in de moslim samenleving omdat de proporties buiten proportioneel zijn voor een normale verdeling in blijf-van-mijn-lijf huizen wat betreft aantal moslim meisjes vind ik belachelijk.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niks is een excuus voor misbruik en elk geval is er één teveel, maar om te doen alsof het enkel onder één dak voorkomt terwijl vrouwen van alle soorten, kleuren en overtuigingen hier last van hebben, is een beetje jammer.
Niet dan? Als je dorst hebt ga je drinken toch?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:46 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
hahaha en ja vroeger wisten ze dat 2 liter water drinken per dag goed voor je lichaam is.![]()
Waar staat dat precies, van die embryos. Ben benieuwd hoe dat beschreven is.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:35 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Het is toch bekend dat de koran een diepere betekenis heeft dan het geen we lezen en begrijpen. Iedereen interpreteert de koran op zijn eigen manier. Het is maar net hoe je de informatie interpreteert. Bijvoorbeeld een moslim en een atheïst.
Kuran is geen toeval, geen enkel heilige boek is een toeval. In de Kuran staat de eerste omschrijving van de embryonale ontwikkeling ooit. Hoe kon Profeet Mohammed (vrede zij met hem) dit weten? Hoe wist profeet Mohammed (vrede zij met hem) dat wij uit water bestaan? En hoe wist de profeet Mohammed (vrede zij met hem) dat drie locaties op een lijn zouden staan. De big bang theorie staat ook in de Kuran. Wat was de kans dat Mohammed in die tijperk dit wist? Waanideeën, epilepsie? Nee!
Dit kan geen toeval zijn. De Kuran heeft heel veel voor de wetenschap betekent. En nog steeds bekeren honderden mensen zich naar de Islam, door Wetenschap! Alles waar ze nu achtergekomen, stond al in de Kuran! En nee er zijn geen 30 bekeerling per jaar, mijn vriendin heeft zich bekeert en er waren nog wel 150 andere bekeerlingen die dag! Wat er nu allemaal gebeurd in de wereld, is al beschreven door Allah (swt) in de Kuran. Voor alles wat je je afvraagt heb je de antwoord in de Kuran.
Ik had de topic toentertijd geopend omdat ik ervaringen wou delen met andere moslims meisjes op de forum, dat we gewoon over konden praten. En dan bedoel ik niet op zo een onbeschofte manier zoals sommige van jullie met elkaar praten estagfurullah. Jullie discussie vind ik goed, iedereen is op zoek naar zijn/haar ware geloof. Maar laten we dit op een respectvolle manier doen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niks mis is? Hoe kom je daarbij? Een link met de Islam leggen, terwijl volgens de bronnen geweld niet mag, lijkt mij op z'n minst selectief en belachelijk.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Doen alsof er niks mis is in de moslim samenleving omdat de proporties buiten proportioneel zijn voor een normale verdeling in blijf-van-mijn-lijf huizen wat betreft aantal moslim meisjes vind ik belachelijk.
De link met het boek zelf leggen is belachelijk, maar de link leggen met de moslimgemeenschap lijkt me terecht. Er gaat iets fout! Ook als moslims meer blijken te stelen gaat er iets fout in die groep... Als de oorzaak echter ligt bij achterstand mbt financiën dan is er niks aan de hand, ligt dat aan de opvoeding..... Dan is dat een andere zaak.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niks mis is? Hoe kom je daarbij? Een link met de Islam leggen, terwijl volgens de bronnen geweld niet mag, lijkt mij op z'n minst selectief en belachelijk.
Wat versta je onder moslimgemeenschap? Mensen die toevallig moslim zijn of mensen die volgens de Islam leven? Want op het laatste punt zouden ze met geweld namelijk niet naar de Islam leven.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De link met het boek zelf leggen is belachelijk, maar de link leggen met de moslimgemeenschap lijkt me terecht.
Mensen die dan toevallig moslim zijn ja.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat versta je onder moslimgemeenschap? Mensen die toevallig moslim zijn of mensen die volgens de Islam leven? Want op het laatste punt zouden ze met geweld namelijk niet naar de Islam leven.
Maar softdrugshandel wordt ook met name door Marokkanen (moslims) gedaan, zou je dat ook aan de moslimgemeenschap verwijten of er een link mee leggen dan?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:52 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mensen die dan toevallig moslim zijn ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |