Stationair draait ie prima.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Zit er geen rotzooi in de brandstofleiding ?
Je hebt de choke wel gebruikt, neem ik aan?quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hebt de choke wel gebruikt, neem ik aan?
Ik bedoel: knap kut dat hij het dan niet doet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoezo? Die gebruik ik altijd om te starten.
Alles draait en loopt, behalve als ik vol gas wil geven dan stopt ie.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik bedoel: knap kut dat hij het dan niet doet.
Maar de maai-kop draait wel? Zit niet iets klem?
Zou idd kunnen. Stationairsproeier lijkt prima, hoofdsproeier verstopt?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:32 schreef Barbapapamama het volgende:
Heeft zo een ding een normale carburateur ?
Zoja, vervuilde sproeiers misschien?
Geen idee.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:32 schreef Barbapapamama het volgende:
Heeft zo een ding een normale carburateur ?
Zoja, vervuilde sproeiers misschien?
Effe checken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:35 schreef Barbapapamama het volgende:
Welke kleur heeft de bougie? Heeft deze de zogezegde koffiebruine kleur?
[ afbeelding ]
De middelste dus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervuilde brandstof filter al genoemd ????quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:21 schreef RainofDeath het volgende:
Ik gok op een verstopte (hoofd)sproeier.
niet doen bij machines die al langer op euro 95 draaien.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:08 schreef robber57 het volgende:
Als je hem schoon hebt gemaakt en een nieuwe bougie en hij het weer doet tipje voor de volgende keer: bij grasmaaier toko's als bv de welkoop kun je synthetische benzine kopen van Aspen, zogeheten alkyd benzine.
Die is wat duurder, maar houd de motor schoner, vergomt niet, houd de carburateur schoon, kan lang worden opgeslagen zonder uitzakken, geeft minder giftige uitlaatgassen enz enz.
Zo voorkom je dit soort narigheid, het is er als kale 4-takt benzine en ook kant en klaar gemend voor 2-takt
Yep, stationair loopt ie prima.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:02 schreef blomke het volgende:
Stationair blijft ie goed lopen? Het is een 2-takt?
Denk toch aan de verhouding lucht/brandstof, beter door een specialist naar laten kijken.
Dat kan geen kwaad hoor. Nog beter zou een ultrasoonbadje zijn. Het gaat eigenlijk alleen om het schoonmaken de naaldschacht, daar kun je slecht bij.quote:
Een Stihl. Type onbekend.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:44 schreef densmee het volgende:
Als het goed is heb je drie schroefjes op je machine,
Eentje met een T, een H en een L
Draai de H een kwartslag rechtsom (met de klok mee)
en probeer het dan nog eens, want het lijkt of hij te rijk staat.
Maar nogmaals wat is het merk en type.
is het inlaat spruitstuk van rubber?
hopelijk heb je ze wel weer terug gezet op de originele stand.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:56 schreef betyar het volgende:
Ik heb twee stelschroefjes gevonden en heb daar aan zitten draaien maar geen resultaat.
veranderd. Zal morgen eens kijken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:01 schreef densmee het volgende:
[..]
hopelijk heb je ze wel weer terug gezet op de originele stand.
ergens moet je dit zien, ongeveer op deze manier.
[ afbeelding ]
draai La ruim uit ( 3 slagen zeker)
en stel H en L af zoals op je machine staat aangegeven,
dus H 3/4 slag terug draaien vanaf het einde en L 1/4 terug
prof machines hebben een zomer en winterstand ik weet niet hoe dat is bij de "hobby" machinesquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:03 schreef De_Melkboer het volgende:
Lijkt erop dat het mengsel te arm wordt als de motor warmer is. Ik denk hier ook aan de sproeier, of de carburateur wordt warmer, en dan verdampt de benzine te snel. Tussen motor en blok kan iets van thermische isolatie zitten die misschien wat vergaan is.
uitspuiten met lucht zal ik maar laten. in die walbro carburateurs zit een membraan en als je daar met perslucht op gaat blaas je het membraan kapot.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:05 schreef Vinz0r het volgende:
Je carburateur had je goed schoongemaakt?
Zo nee, leg m dan een nachtje in een oplossing van water en azijn, daarna goed uitspoelen met water en uitspuiten met lucht.
Misschien dat t dan verholpen is.
Lijkt mij ook dat voordat je m in de azijn legt je m helemaal leeghaaltquote:Op zondag 6 mei 2012 11:11 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
uitspuiten met lucht zal ik maar laten. in die walbro carburateurs zit een membraan en als je daar met perslucht op gaat blaas je het membraan kapot.
Als ik dat filmpje check dan hoor ik dat hij arm loopt vanwege de hoge toeren. Ik denk dat er ergens valse lucht vandaan komt.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:41 schreef ueberduitser het volgende:
volgens mij krijgt hij bij choke dus genoeg brandstof, maar zonder choke niet dus staat hij te arm...
Valse lucht icm de halve choke zorgt voor een rijkere mengsel en dan wilt hij meer toeren maken.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:55 schreef betyar het volgende:
Weer een nieuwe bevinding, als ik de choke half open zet geeft ie wel bijna vol gas.
valse lucht zou kunnen komen van een kromme isolator tussen de carburateur en de cilinder, dat wil nog wel eens gebeuren...quote:Op zondag 6 mei 2012 20:11 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Als ik dat filmpje check dan hoor ik dat hij arm loopt vanwege de hoge toeren. Ik denk dat er ergens valse lucht vandaan komt.
[..]
Valse lucht icm de halve choke zorgt voor een rijkere mengsel en dan wilt hij meer toeren maken.
Dan koop ik een nieuwe. Dat wil ik juist niet.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:12 schreef Barbapapamama het volgende:
Breng hem maar naar de dealer als je er zelf niet veel vanaf weet, da's beter in dit geval denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |