Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:45 schreef Borizzz het volgende:
Zodirect maar eens mijn nieuwe macbook voor het eerst opstarten
Open your mind in dat geval! Laat je Mac jou de Mac laten gebruiken. Zo. Evangelische troep, maar het is wel zoquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef Borizzz het volgende:
[..]
MerciHet is meteen ook mijn allereerst mac, dus ben benieuwd
Zo zijn we sneller bij de 1000.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:10 schreef Borizzz het volgende:
En volgens mij zijn jullie trouwens #429 vergeten; of gaan jullie enkel voor even getallen
Klopt. Ik vraag me af wanneer ze dat eens gaan supporten.quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:53 schreef TwyLight het volgende:
Wat trouwens wel irritant was, ik moest eerst Snow Leopard van dvd installeren en daarna Lion er nog overheen
Lezen en van schijf naar mac kopieren kan wel. Formatteren weet ik zo niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:58 schreef Borizzz het volgende:
Dat met die NTFS externe schijf; dat probleem heb ik nu dus ook. Ik wil enkel de bestanden naar mijn macbook overzetten, en daarna de harde schijf opnieuw formatteren. Kan dit?
Je kunt alleen FAT32 en HFS+ formatteren.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:58 schreef Borizzz het volgende:
Dat met die NTFS externe schijf; dat probleem heb ik nu dus ook. Ik wil enkel de bestanden naar mijn macbook overzetten, en daarna de harde schijf opnieuw formatteren. Kan dit?
disk utilityquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:05 schreef Borizzz het volgende:
Het gaat mij er (uiteraard) met name om dat ik de bestande kan lezen en overzetten naar de mac. Daarna maak ik m leeg en formatteer 'm naar FAT 32/HSF+. Met welk mac-programma doe je dat eigenlijk?
Dat vind ik best een goede oplossing, hoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:51 schreef LompeHork het volgende:
Nope, alleen met MacFuse in combinatie met NTFS-3G
Daar zijn de meningen dan over verdeeld;quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ligt er heel erg aan wat je wil spelen.. ik heb een rc heli simulator en dat werkt best aardig.. maar veel meer bijzonders hoef je niet te proberen denk ik
quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:29 schreef Litpho het volgende:
Parallels. Draait probleemloos LotRO in een window.
paragon ntfs werkt prima.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:51 schreef LompeHork het volgende:
Nope, alleen met MacFuse in combinatie met NTFS-3G
Ik word een beetje bang van het feit dat de prijzen op de website van Paragon in Comic Sans MS zijn geschreven.quote:
Ik had ook een partitie aan kunnen maken en de dmg daar op terug kunnen zetten, of een dvd branden maar in het eerste had ik geen zin in en dvd's had ik nietquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:55 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Klopt. Ik vraag me af wanneer ze dat eens gaan supporten.
[..]dat is ergens ook verre van ideaal.
Als ik in de afgelopen 4 jaar 2 keer mijn CD drive gebruikt heb is het veel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:22 schreef Borizzz het volgende:
Ik heb een Pro gekocht omdat die uit te breiden is. Air is zeker mooier, maar voor mijn doeleinden niet de goede keuze.
De Pro heeft nu nog een cd-ingang, want ik toch nog wel handig vind. Men zegt dat de opvolger van dit niet meer heeft.
Oké oké, zo danquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:49 schreef TwyLight het volgende:
En haal A.U.B. eindelijk eens de Tim Cook die lacht als een boer met kiespijn uit de OP
Paragon werkt prima, jammer wel dat er opeens voor betaald moet worden (voor SL was dit nog gratis via macfuse). Overigens in dollars afrekenen dan valt het wat iets gunstiger uit qua omrekening naar euro.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:56 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik word een beetje bang van het feit dat de prijzen op de website van Paragon in Comic Sans MS zijn geschreven.
Maar als het werkt maar eens proberen, heel irritant namelijk dit.
Jailbreaken en Plex erop!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:52 schreef Dimens het volgende:
Vandaag even de Apple TV van het werk geleend, leuk dingetje hoor.
Ik vraag mij alleen af hoe ik de subtitle files erbij moet afspelen, aangezien ik dat toch echt niet kan missen.
Hoe doen jullie dit?
Nee.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:53 schreef Wootism het volgende:
[..]
Jailbreaken en Plex erop!![]()
Of kan dat nog steeds niet bij die laatste versie?
Welke apps zijn dit dan; En werken ze ook zonder appleTV, dus enkel op de mac?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:53 schreef Wootism het volgende:
[..]
Daarnaast zijn er best veel apps waarbij je de subs kan inplementeren op het beeld.
Dan denk ik dat je toch je garantie had moeten gaan claimen. Want alles wat jij opnoemt kan ik absoluut niet beamen met mijn 3 jaar oude MBP, die nog steeds snel is en uitstekend werkt ook op batterij.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:09 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Macbook proNooit maar dan ook nooit meer..
Nog nooit een computer gehad die het zo makkelijk heeft gehad als deze : alleen maar op geinternet en collegedictaten op getypt. Geen films gedownload/geen gigantische muziekbestanden erop/geen duizenden afbeeldingen of gedownloade films erop, maar dat ding loopt echt random vast gewoon..
Al regelmatig helemaal ''schoongemaakt'', maar zit je midden in een college, valt gewoon je teksteditor weg/loopt vast..
Sowieso, ding is nog geen 3 jaar oud maar de batterij gaat net 1 college van 1.5 uur mee, als ik het achtergrond licht op zijn allerlaagst zet.. En dan vragen of ze de batterij ff willen vervangen, nee meneer dat kan niet met dit model![]()
Echt een dief van je eigen portemonnee met dit ding.. Het ziet er overigens wel leuk uit allemaal, maar wat heb je daar eigenlijk aan... Lekker in de starbucks zitten..
grtz
Raar verhaal. Dit is mijn tweede MacBook Pro en ik heb hiervoor ook een PowerBook en twee iBooks gehad. Allemaal nooit dit soort problemen mee gehad. M'n huidige MBP is ook ongeveer 3 jaar oud en de accu gaat nog makkelijk 5 à 6 uur mee.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:09 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Nog nooit een computer gehad die het zo makkelijk heeft gehad als deze : alleen maar op geinternet en collegedictaten op getypt. Geen films gedownload/geen gigantische muziekbestanden erop/geen duizenden afbeeldingen of gedownloade films erop, maar dat ding loopt echt random vast gewoon..
Al regelmatig helemaal ''schoongemaakt'', maar zit je midden in een college, valt gewoon je teksteditor weg/loopt vast..
Sowieso, ding is nog geen 3 jaar oud maar de batterij gaat net 1 college van 1.5 uur mee, als ik het achtergrond licht op zijn allerlaagst zet.. En dan vragen of ze de batterij ff willen vervangen, nee meneer dat kan niet met dit model![]()
Echt een dief van je eigen portemonnee met dit ding.. Het ziet er overigens wel leuk uit allemaal, maar wat heb je daar eigenlijk aan... Lekker in de starbucks zitten..
grtz
Dat ligt er dus echt aan wat je ermee doet staat je keyboard verlichting vol aan of je scherm brightness? Draai je veel op de achtergrond? etc.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik heb een air 11 inch, de accu gaat 'maar' 2 uurtjes mee.. Is dat normaal ?
Ik ben dan alleen aan het browsen, niet eens youtube ofzo, en wat bezig geweest met keynote..
Vreemd verhaal. Ten eerste maakt het geen reet uit of je nou wel of niet veel bestanden op je computer zet. Als er steeds dingen vastlopen, ook na "opschonen" is er vast iets in je hardware kapot. Misschien een kapot stukje RAM ofzo? Al eens de Apple Hardware Check gedraaid?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:09 schreef Mister_Bojangles het volgende:
grtz
Je verhaal kan opgaan voor ieder merk laptop.. Ik herken hier niets van in mijn Early 2008 Macbook Pro. Toegegeven, de garantie van Apple zuigt apenballen, had je in het eerste jaar dan nergens last van?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:09 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Packard Bell EasynoteNooit maar dan ook nooit meer..
Al regelmatig helemaal ''schoongemaakt'', maar zit je midden in een college, valt gewoon je Windows weg/loopt vast..
Sowieso, ding is nog geen 3 jaar oud maar de batterij gaat net 1 college van 15 minuten mee, als ik het achtergrond licht op zijn allerlaagst zet.. En dan vragen of ze de batterij ff willen vervangen, nee meneer dat kan niet met dit model![]()
Echt een dief van je eigen portemonnee met dit ding.. Het ziet er overigens niet uit allemaal, maar wat heb je daar eigenlijk aan... Lekker in de McDonald's zitten..
grtz
Paragonquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Wel vrij irritant dat ik niet kan schrijven naar een NTFS ext. hdd, of is daar inmiddels al een goede oplossing voor?
Hoezo zuigt de garantie? Als je je Mac gewoon in een winkel koopt in NL dan heb je twee jaar garantie.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:04 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Je verhaal kan opgaan voor ieder merk laptop.. Ik herken hier niets van in mijn Early 2008 Macbook Pro. Toegegeven, de garantie van Apple zuigt apenballen, had je in het eerste jaar dan nergens last van?
Not this shit againquote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:23 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Hoezo zuigt de garantie? Als je je Mac gewoon in een winkel koopt in NL dan heb je twee jaar garantie.
heb je wel 5Ghz compatible clients?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:58 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb een nieuwe Airport Extreme, die ik dual-band heb ingesteld. Netwerk X en Netwerk X 5 Ghz. Nu ziet alleen geen enkel apparaat het 5 Ghz netwerk, terwijl deze wel staat ingesteld. Googlen leverde me tot nu toe niks op, hebben jullie enig idee?
Eens kijken wat voor processen er draaien en onnodige processen stoppen en zorgen dat deze niet meer opstarten.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:42 schreef ajacied4lf het volgende:
Probleempje hier, ik merk dat mijn Macbook de laatste tijd steeds trager wordt. Nu heb ik net heel veel bestanden verwijderd, en een groot deel op mijn USB gezet, wat kan ik nog meer doen om het te herstellen?
Uiteraard, een iMac 8,1 en een vrij recente MBP. Heb al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd, 1 keer met m'n iMac, 1 keer met m'n iPhone 4. Niks. Het netwerk op 2,4 heb ik Airport Extreme genoemd en het 5 Ghz netwerk (in te stellen onder Draadloze opties..) heet Vijf Gigahertz. Maar no way dat Vijf Gigahertz tevoorschijn komt. Niet op de iMac en niet op de MBP. Heb de instellingen voor radiomodus al geprobeerd op automatisch en nu op "alleen n 5 Ghz - b/g/n/" Waar voor het streepje dan het 5 Ghz netwerk betreft en na het streepje de 2,4 Ghz neem ik aan.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
heb je wel 5Ghz compatible clients?
Is daar een speciale programma voor? bij Activiteitenweergave kan ik alle draaiende processen zien, maar hoe zorg ik ervoor dat ze niet meer opstarten?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:45 schreef Dimens het volgende:
[..]
Eens kijken wat voor processen er draaien en onnodige processen stoppen en zorgen dat deze niet meer opstarten.
Bestanden verwijderen heeft geen nut.
Tsjah, ik zou het niet weten. Doe er niks raars op, ben vooral bezig met school..quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe komen mensen toch aan dit soort problemen met macbooks. Die van mij heeft nu een uptime van 79 dagen en ik merk helemaal niks van traagheid.
Tja geen idee, mijn macs zien gewoon het 5Ghz netwerk van m'n sitecom routerquote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:48 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Uiteraard, een iMac 8,1 en een vrij recente MBP. Heb al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd, 1 keer met m'n iMac, 1 keer met m'n iPhone 4. Niks. Het netwerk op 2,4 heb ik Airport Extreme genoemd en het 5 Ghz netwerk (in te stellen onder Draadloze opties..) heet Vijf Gigahertz. Maar no way dat Vijf Gigahertz tevoorschijn komt. Niet op de iMac en niet op de MBP. Heb de instellingen voor radiomodus al geprobeerd op automatisch en nu op "alleen n 5 Ghz - b/g/n/" Waar voor het streepje dan het 5 Ghz netwerk betreft en na het streepje de 2,4 Ghz neem ik aan.
Helpt allemaal niks.
edit: Ook iMac opnieuw opstarten na configuratie van de Airport Extreme helpt niet.
edit2: M'n Airport Extreme 5 Ghz netwerk heeft ook een 'compitabel' kanaal, namelijk 44. (ergens op inet tegengekomen als mogelijk probleem)
Verwijder die programma's.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:49 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Is daar een speciale programma voor? bij Activiteitenweergave kan ik alle draaiende processen zien, maar hoe zorg ik ervoor dat ze niet meer opstarten?
[..]
Tsjah, ik zou het niet weten. Doe er niks raars op, ben vooral bezig met school..
Zijn dat niet de bestanden die nog overgezet moeten worden? Kun je het process van het overzetten echt niet stoppen en daarna opnieuw proberen?quote:Op zondag 6 mei 2012 11:37 schreef Borizzz het volgende:
4 alternatieven! Bedankt zal nu wel lukken.
Kan iemand verder iets met die doorzichtig blauwe bestanden; waarom is dat blijven staan?!
Niet dat ik weet. Ik heb de hard disk gisterenavond maar verwijderd en de doorzichtige files bleven staan. Het zijn inderdaad ws de bestanden die nog overgezet moesten worden.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
Zijn dat niet de bestanden die nog overgezet moeten worden? Kun je het process van het overzetten echt niet stoppen en daarna opnieuw proberen?
Kun je die naar de prullenbak verplaatsen?quote:Op zondag 6 mei 2012 12:00 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Ik heb de hard disk gisterenavond maar verwijderd en de doorzichtige files bleven staan. Het zijn inderdaad ws de bestanden die nog overgezet moesten worden.
Ik importeer alles met Lightroom, teruggaan naar iPhoto zie ik niet zo zitten.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
Importeer alles gewoon met iphoto bv ..
laatste update is kudtquote:
Ow sorry, poweruser .. Hahaquote:Op maandag 7 mei 2012 17:37 schreef Treces het volgende:
[..]
Ik importeer alles met Lightroom, teruggaan naar iPhoto zie ik niet zo zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |