quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:13 schreef Retarded het volgende:
[..]
mooie foto iddHeb zelf de 5100 onlangs gekocht, erg blij mee! Zojuist een tas erbij gehaald, en een polarisatiefilter.
Ben nu nog aan het zoeken naar een leuke deal voor een 50mm 1.8 lens, maar helaas zijn de AF-S versies aanzienlijk duurder dan de normale AF lens. Degene die ik zoek kan ik bij de lokale cameraboer bestellen voor 199,-. Niet heel overdreven duur, maar ik werk wel met een enorm klein budget ... een paar tientjes maakt het verschil al. Ach, ik kijk wel ... als ik mn vakantiegeld binnen heb dan kan ik hem alsnog bij hem bestellen. Was een aardige gast, dus als het maar 10 of 15 euro scheelt ... dat gun ik hem dan wel
Kost juist minder tijd om om te zettenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:41 schreef Tobi-wan het volgende:
Gebruiken jullie RAW of JPEG? Hangt dat van de situatie af? Er is wel enigszins wat verschil maar het kost natuurlijk wat tijd om elke foto elke keer om te zetten en alles dubbel neemt veel ruimte in beslag...
RAW.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:41 schreef Tobi-wan het volgende:
Gebruiken jullie RAW of JPEG? Hangt dat van de situatie af? Er is wel enigszins wat verschil maar het kost natuurlijk wat tijd om elke foto elke keer om te zetten en alles dubbel neemt veel ruimte in beslag...
Mja, dat inladen en exporteren (in Aperture; werkt vast hetzelfde in Lightroom) naar Jpeg vind ik altijd zo'n geklooi. Kleine jpgs in Finder/verkenner selecteren en doormailen werkt snellerquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:16 schreef Xcalibur het volgende:
Alleen RAW, de jpg's erbij vind ik zonde van de ruimte
Ik loop toch alles na in Lightroom.
http://link.marktplaats.nl/554317778 ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:57 schreef Retarded het volgende:
uit vorige topic:
Ben nu nog aan het zoeken naar een leuke deal voor een 50mm 1.8 lens, maar helaas zijn de AF-S versies aanzienlijk duurder dan de normale AF lens. Degene die ik zoek kan ik bij de lokale cameraboer bestellen voor 199,-. Niet heel overdreven duur, maar ik werk wel met een enorm klein budget ... een paar tientjes maakt het verschil al. Ach, ik kijk wel ... als ik mn vakantiegeld binnen heb dan kan ik hem alsnog bij hem bestellen. Was een aardige gast, dus als het maar 10 of 15 euro scheelt ... dat gun ik hem dan wel. Hoop op een leuke aanbieding ergens
die had ik idd ook gevonden. Maar voor 140 euro ex. verzekerde verzending (15 euro) en dan zonder lensdop...tja dan haal ik hem liever nieuw voor die 4 tientjes meer. Toch bedanktquote:
das idd een neete prijs! Dank u!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hier toch een prima prijs:
http://www.fotokonijnenbe(...)af-s-50mm-f18-g.html
Bedankt voor de tip. Ik ben een amateur qua fotobewerking maar met Picasa is de basis echt zo simpel! Hier kan ik me wel even mee vermaken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:13 schreef Tokus het volgende:
probeer Picasa eens? daarmee kan ik ze ook gewoon openen en er snel doorheen bladeren. De foto's die ik nog wat wil nabewerken laad ik vervolgens in Photoshop in.
Hmmm. Kan je in verkenner wel de RAW plaatjes zien?quote:Op zondag 6 mei 2012 01:22 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik ben een amateur qua fotobewerking maar met Picasa is de basis echt zo simpel! Hier kan ik me wel even mee vermaken.
Het lukt me alleen niet om de RAW bestanden in te laden. Ik krijg alleen de .jpg bestandjes in de map.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |