quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:13 schreef Retarded het volgende:
[..]
mooie foto iddHeb zelf de 5100 onlangs gekocht, erg blij mee! Zojuist een tas erbij gehaald, en een polarisatiefilter.
Ben nu nog aan het zoeken naar een leuke deal voor een 50mm 1.8 lens, maar helaas zijn de AF-S versies aanzienlijk duurder dan de normale AF lens. Degene die ik zoek kan ik bij de lokale cameraboer bestellen voor 199,-. Niet heel overdreven duur, maar ik werk wel met een enorm klein budget ... een paar tientjes maakt het verschil al. Ach, ik kijk wel ... als ik mn vakantiegeld binnen heb dan kan ik hem alsnog bij hem bestellen. Was een aardige gast, dus als het maar 10 of 15 euro scheelt ... dat gun ik hem dan wel
Kost juist minder tijd om om te zettenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:41 schreef Tobi-wan het volgende:
Gebruiken jullie RAW of JPEG? Hangt dat van de situatie af? Er is wel enigszins wat verschil maar het kost natuurlijk wat tijd om elke foto elke keer om te zetten en alles dubbel neemt veel ruimte in beslag...
RAW.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:41 schreef Tobi-wan het volgende:
Gebruiken jullie RAW of JPEG? Hangt dat van de situatie af? Er is wel enigszins wat verschil maar het kost natuurlijk wat tijd om elke foto elke keer om te zetten en alles dubbel neemt veel ruimte in beslag...
Mja, dat inladen en exporteren (in Aperture; werkt vast hetzelfde in Lightroom) naar Jpeg vind ik altijd zo'n geklooi. Kleine jpgs in Finder/verkenner selecteren en doormailen werkt snellerquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:16 schreef Xcalibur het volgende:
Alleen RAW, de jpg's erbij vind ik zonde van de ruimte
Ik loop toch alles na in Lightroom.
http://link.marktplaats.nl/554317778 ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:57 schreef Retarded het volgende:
uit vorige topic:
Ben nu nog aan het zoeken naar een leuke deal voor een 50mm 1.8 lens, maar helaas zijn de AF-S versies aanzienlijk duurder dan de normale AF lens. Degene die ik zoek kan ik bij de lokale cameraboer bestellen voor 199,-. Niet heel overdreven duur, maar ik werk wel met een enorm klein budget ... een paar tientjes maakt het verschil al. Ach, ik kijk wel ... als ik mn vakantiegeld binnen heb dan kan ik hem alsnog bij hem bestellen. Was een aardige gast, dus als het maar 10 of 15 euro scheelt ... dat gun ik hem dan wel. Hoop op een leuke aanbieding ergens
die had ik idd ook gevonden. Maar voor 140 euro ex. verzekerde verzending (15 euro) en dan zonder lensdop...tja dan haal ik hem liever nieuw voor die 4 tientjes meer. Toch bedanktquote:
das idd een neete prijs! Dank u!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hier toch een prima prijs:
http://www.fotokonijnenbe(...)af-s-50mm-f18-g.html
Bedankt voor de tip. Ik ben een amateur qua fotobewerking maar met Picasa is de basis echt zo simpel! Hier kan ik me wel even mee vermaken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:13 schreef Tokus het volgende:
probeer Picasa eens? daarmee kan ik ze ook gewoon openen en er snel doorheen bladeren. De foto's die ik nog wat wil nabewerken laad ik vervolgens in Photoshop in.
Hmmm. Kan je in verkenner wel de RAW plaatjes zien?quote:Op zondag 6 mei 2012 01:22 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik ben een amateur qua fotobewerking maar met Picasa is de basis echt zo simpel! Hier kan ik me wel even mee vermaken.
Het lukt me alleen niet om de RAW bestanden in te laden. Ik krijg alleen de .jpg bestandjes in de map.
Eerst niet, terwijl ik het wel al ruim van te voren had aangezet. Nu verschijnen ze er wel bij. Maar de .NEF bestanden hebben echt een stuk minder kleur.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hmmm. Kan je in verkenner wel de RAW plaatjes zien?
Dat heb je met RAW. De jpg uit de camera is al voorbewerkt. Met RAW files moet je dat zelf doen. In ACR kun je wel presets selecteren. Camera Vivid bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:00 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Eerst niet, terwijl ik het wel al ruim van te voren had aangezet. Nu verschijnen ze er wel bij. Maar de .NEF bestanden hebben echt een stuk minder kleur.
Dit is het origineel in JPG
[ afbeelding ]
Dit was het NEF bestand omgezet naar JPG.
[ afbeelding ]
Let niet op de foto, ik was gewoon even aan het kloten met bewegende beelden. Maar er zit nu wel erg veel verschil tussen.
Kijk, weer wat geleerd. Bedanktquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:23 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat heb je met RAW. De jpg uit de camera is al voorbewerkt. Met RAW files moet je dat zelf doen. In ACR kun je wel presets selecteren. Camera Vivid bijvoorbeeld.
Tweede hands prijzen variëren nogal, alles is afhankelijk van de staat.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:33 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat is volgens jullie een mooie prijs voor een 'Nikkor ED 80-200 f/2.8 AF-D' tweede hands? Zowel voor de schuif- als de draaizoom?
Dat dacht ik ook altijd.. Maar de 80-200 2.8 schuifzoom kon ik niet laten liggen voor 275 euro.. En of ik het nou een nadeel vind of ellendig? Alles behalve..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:32 schreef Mercan het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik altijd voor de draaizoom gaan
Als het prijsverschil met een schuifzoom zo groot is zou ik net als Timmos een schuifzoom in overweging nemen. Op welke camera ga je de lens gebruiken?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:43 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hmm dan vragen mensen wel te veel voor de draaizoom 80-200 f/2.8 af-d. Nieuw is die ook nog steeds ¤1100 ongeveer trouwens. Kan hem voor zo'n ¤600 overkopen, bij Konijn een 2e hands voor ¤675. Dat is dus te veel?
Is het gebrek aan VR op te vangen met een monopod in jullie ogen?
Mijn neef heeft de schuifzoomversie en is erg tevreden over de kwaliteit. Denk dat het bij de draaizoom niet veel anders zal zijn. Ga voor tweedehands uit van 2/3 van de nieuwprijs, voor een goed exemplaar. Pin me er niet op vast, maar een jaartje geleden zag ik m nog voor ~800-900 Eur. dus 550,- is niet zo'n gekke prijsquote:Op zondag 20 mei 2012 09:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nja ik zoek gewoon iemand met ervaring met de lens eigenlijk
AF-D zoomt minder snel dan AF-S, dus ligt eraan welke sportquote:Op zondag 20 mei 2012 09:26 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja hij is nu nog ¤1100 nieuw geloof ik, dus qua prijs lijkt het me idd best oke.
Performance op D700 schijnt uitstekend te zijn. Zelfs met sportfoto's.
Ik zeg voor m'n plezier tig keer dat het een superlens is voor die prijs..quote:Op zondag 20 mei 2012 09:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nja ik zoek gewoon iemand met ervaring met de lens eigenlijk
Het schijnt trouwens dat vrouwen spontaan gek worden van 80-200's met serienummer 8xxxxx. Het moment dat je de camera op hen richt vliegen de kledingstukken er van af en smijten ze stante pede hun telefoonnummers naar je toe. En dat voor 550,- ekkie.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Weet iemand trouwens wat de verschillen zijn tussen de Nikkor 80-200 af- f/2.8 met serienummers 700xxx tot en met 900xxx en de serienummers die vanaf 100xxxx starten?? Ik weet dat de laatste vanaf 2006 gemaakt zijn, maar zouden er interne veranderingen gemaakt zijn? Er is tenslotte andere serienummers gemaakt.
Locked je focuspoint.. Geloof ik..quote:Op zondag 27 mei 2012 20:46 schreef Schanulleke het volgende:
Nikonians, ik heb een prangende vraag. Achter op het huis van mijn D70 en van mijn D7000, zit een schuitje waar L bij staat. Uit mijn handleiding krijg ik onvoldoende duidelijk waar dit voor dient. Wie is de held die kan verhelderen?
Hmmm, ok. Lijkt me nogal omslachtig. Net als het lockes van je lichtmeting. Had dat niet iets simpeler gekund!?quote:
De D3X is een oude nikon.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:08 schreef Iwanius het volgende:
Het is misschien al langsgekomen maar dan heb ik het gemist maar zijn er al
lieden hier die de laatste NIKON hebben aangeschaft en wat zijn de ervaringen i.v.g de nieuwste Canon?
Wordt een mooi ding welquote:Op donderdag 14 juni 2012 09:46 schreef Tokus het volgende:
de eerste foto's van de D600 zijn opgedoken:
http://nikonrumors.com/20(...)kon-d600-images.aspx
Er is zeker een markt voor die twee objectieven. Dus wat dat betreft doet Nikon het prima.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:28 schreef Mercan het volgende:
Twee nieuwe objectieven:
- AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR
- AF-S NIKKOR 24-85mm f/3.5-4.5G ED VR
http://nikonrumors.com/20(...)g-ed-vr-lenses.aspx/
Voor mij niet echt interessant, mijn voorkeur gaat toch naar 2.8
Misschien wordt de 24-85 wel de kit van de nog uit te komen D600 (FX)??quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:14 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Er is zeker een markt voor die twee objectieven. Dus wat dat betreft doet Nikon het prima.
Via een andere topic had ik deze link al doorgestuurd gekregen: http://www.nikonservice.n(...)8_58&products_id=226quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:13 schreef Xilantof het volgende:
Wat ik zo snel zie is dat het niet 'los' als accessoire wordt gezien... Kan me niet voorstellen dat je ze niet kunt krijgen, maar ik vind het zo snel ook niet...
DX heeft toch ook nog wel voordelen tov FX al is het alleen maar vanwege de kosten (en het gewicht) van het glaswerk. Ben uiterst tevreden met mijn 17-55 2.8 en zelfs met mijn sigma 10-20. Dat moet je dan ook direct upgraden dus de upgrade naar FX eindigd niet met alleen een nieuwe body. Daarnaast is de cropfactor op tele voor bijvoorbeeld sport (wat ik regelmatig doe) ook een voordeel. Op groothoek verlies je wellicht iets maar op DX zijn voldoende UW objectieven verkrijgbaar die wijd genoeg gaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:56 schreef Ener-G het volgende:
Voor de enthousiasteling is het zeker wel een interessante bodyredelijk betaalbare FX sensor.
Een 'hele erge instap camera' zou ik het zeker niet willen noemen... maar als je in de regen voor je brood langs het voetbalveld staat kun je inderdaad beter op een D300s opvolger wachten, als die er ooit nog komt.
Me tooquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:32 schreef Mercan het volgende:
[Misschien al eens voorbijgekomen]
Welke Nikon camera(s) gebruiken jullie?
Ik de Nikon D90
D300quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:32 schreef Mercan het volgende:
Ik de Nikon D90
D3s, voorheen een D90 (die te koop is, voor de liefhebbersquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:32 schreef Mercan het volgende:
Ik de Nikon D90
Ik Vind dat ook zo fijn aan de Nikon dat hij wat handzamer is. Ik heb de D5100 met een 18-55 en een 70-300 lensquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:11 schreef slenteraar het volgende:
Ik heb sindskort de D5100 met een AF-S VR DX 18-55 mm & een AF-S VR DX 55-200 mm objectief, leuke lenzen om mee te beginnen. De camera bevalt goed, heb maar kleine handjes dus de camera is ideaal te bedienen.
Zeker leuk!quote:
Nouja ik twijfel beetje tussen de Tamron en de Nikon 70-300mm.quote:
Ben niet zo'n voorstander van 2e handsquote:Op maandag 3 september 2012 10:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zoek tweedehands naar de Nikon 70-300VR SuperFokker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |