In 2010 was dat verhaal al bekend. Ik was het even vergeten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:06 schreef freako het volgende:
[..]
Markuszower heeft zich teruggetrokken van de PVV-lijst omdat de AIVD Geert Wilders gewaarschuwd heeft dat Markuszower banden met de Mossad zou hebben.
http://vorige.nrc.nl/binn(...)or_PVVer_Markuszower
Dat.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:48 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In aanvulling hierop: er zijn duizenden Duitsers vermoord door de nazi's zelf, bijvoorbeeld omdat ze dienst weigerden of bevelen negeerden.
Het is triest om te zien dat er nu mensen zijn die dat niet willen begrijpen, alleen maar denken in wij-zij. Die er voor zorgen dat zo'n oorlog morgen weer gebeurd, met dezelfde gruweldaden.
Niet te snel blij zijn:quote:
quote:Duitsers niet herdacht in Vorden
Toegevoegd: vrijdag 4 mei 2012, 16:25
Bij de dodenherdenking in Vorden mogen de Duitse militairen op de begraafplaats niet worden herdacht door de burgemeester en wethouders. Dat heeft de rechtbank in Zutphen besloten in het kort geding dat een Joodse organisatie had aangespannen.
De rechter zegt dat de burgemeester en wethouders niet langs de graven mogen lopen tijdens de officiële herdenking. De herdenking zelf mag wel doorgaan.
De zaak was aangespannen door Federatief Joods Nederland (FJN). FJN-voorzitter Loonstein noemt het grievend en misselijkmakend om ook Duitse militairen die op de begraafplaats liggen te herdenken.
'Goede buren'
De burgemeester van de gemeente Bronckhorst, waar Vorden onder valt, had eerder alle protesten naast zich neergelegd. Hij heeft begrip voor de emoties, maar vindt ook dat de Duitsers 67 jaar na de oorlog goede buren zijn geworden. Hij vindt dat de herdenking moet doorgaan zoals het Comité 4 mei Vorden dat wil.
De burgemeester heeft vanmiddag een noodbevel uitgevaardigd. Daarmee wil hij ongeregeldheden bij de herdenking voorkomen. In het noodbevel staat dat er een kans is dat groepen de herdenking willen verstoren.
Iedereen die niet in Vorden of het naastgelegen Kranenburg woont en die zich schuldig maakt aan samenscholing of opruiing kan worden geweerd van de omgeving van de begraafplaats.
quote:
Ik zag het net snel voorbij komen op nu.nl. Belachelijk als B&W niet langs die graven mag lopenquote:Mensen zijn vrij om na afloop van de ceremonie wel of niet langs de graven te lopen van de Duitse Wehrmachtsoldaten, zo benadrukte een aanwezige ambtenaar van de gemeente.
Ja maar duitse soldaten worden niet herdacht staat toch in de kopquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:55 schreef bijdehand het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)vorden-mag-doorgaan/
Met mag toch gewoon doorgaan?
Deze hele rel is in de eerste plaats al compleet ongepast natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:35 schreef Pandorado het volgende:
O, en dat vliegtuigje moeten ze "neerhalen". Alsof dat wél gepast is rondom een herdenking.
Vooral het moment is ongepast. Als je dit soort zaken in oktober bespreekt, blijft de herdenking zelf er tenminste nog buiten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Deze hele rel is in de eerste plaats al compleet ongepast natuurlijk.
Klopt, maar dan krijgen ze lang niet zoveel aandacht als nu.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:47 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Vooral het moment is ongepast. Als je dit soort zaken in oktober bespreekt, blijft de herdenking zelf er tenminste nog buiten.
oja, hoe lang is de aanleiding dan al wel niet bekend?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt, maar dan krijgen ze lang niet zoveel aandacht als nu.
En daar gaat het ze om...
?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
oja, hoe lang is de aanleiding dan al wel niet bekend?
Ja, en op de vooravond van de dag van de vrijheid nog wel. Hoe ironisch wil je het hebben?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:48 schreef alors het volgende:
Gaat de rechter nu bepalen wie wel en niet mogen worden herdacht? Wat een armoe zeg
Wie bedoel je met 'ze'? De burgemeester?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt, maar dan krijgen ze lang niet zoveel aandacht als nu.
En daar gaat het ze om...
Nee, dat joodse comité.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie bedoel je met 'ze'? De burgemeester?
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:56 schreef whosvegas het volgende:
Gevallen Duitsers herdenken op 4 mei is niet gepast, zij waren de veroorzaker van di alles. Ook al hebben ze niet actief aan de oorlogsmisdaden mee gedaan. Ze hebben al makke schapen achter Hitler aan gelopen.
Doe het dan op een andere dag ofzo, is 3 mei geen idee, met ingang van 2013
Is ook bekend waarom de rechter deze opmerkelijke uitspraak deed?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De rechter zegt dat de burgemeester en wethouders niet langs de graven mogen lopen tijdens de officiële herdenking. De herdenking zelf mag wel doorgaan.
[..]
Het vonnisquote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:03 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Is ook bekend waarom de rechter deze opmerkelijke uitspraak deed?
Weer?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:03 schreef Grielen het volgende:
Dat 'we' van de Duitsers wonnen vier je morgen maar. Vanavond herdenken we alle doden die tijdens of na de 2e wereldoorlog zijn gevallen in tijden van oorlog.
Pure discriminatie van de kant van de Joden weer. Die Duitse soldaten waren ook mensen, geen machines.
Spreektaal.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Weer?
Verder wel eens dat het ook slachtoffers zijn van de oorlog en geen machines.
Wat flauwquote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:56 schreef Nemephis het volgende:
Dit getuigt van een enorm gebrek aan inzicht:
[ afbeelding ]
De Duitsers het slachtofferquote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:43 schreef Ringo het volgende:
Iedereen zit nu wel zo op de Joden te hameren. Maar kom op zeg, het was oorlog. Waar er twee vechten, hebben er twee schuld. Ook de Amerikanen hebben destijds slechte dingen gedaan, we weten hoe ze zich gedragen in bijv. Afghanistan.
Jammer dat de Duitsers nu van alle gesteggel het slachtoffer zijn.
Een groot gedeelte van de Duitsers was gewoon slachtoffer hoor.quote:
Jezus christus wat een treurnis.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:56 schreef Nemephis het volgende:
Dit getuigt van een enorm gebrek aan inzicht:
[ afbeelding ]
Ditquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:56 schreef whosvegas het volgende:
Gevallen Duitsers herdenken op 4 mei is niet gepast, zij waren de veroorzaker van di alles. Ook al hebben ze niet actief aan de oorlogsmisdaden mee gedaan. Ze hebben al makke schapen achter Hitler aan gelopen.
Doe het dan op een andere dag ofzo, is 3 mei geen idee, met ingang van 2013
Ik had het over het volk in dat actiecomite met hun tradities, daar pochen ze immers mee.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Laten we nu niet alle Joden over één kam scheren.
Ik ken er namelijk eentje die dit belachelijk vind, wat dat comité wil bereiken met die actie.
Nee Boldface was twee posts eerder. Wel opletten jongen!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:31 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we de eerste randfiguur die een marginaal belangengroepje gelijktrekt met 'de joden'.
Ik kijk nu naar de herdenking op de Dam . Wat is daar gekaapt aan ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:16 schreef Boldface het volgende:
Ben klaar met het Joods slachtofferisme dat Dodenherdenking kaapt.
En dat is maar goed ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de Duitsers was gewoon slachtoffer hoor.
Uit een ander topic.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:18 schreef yvonne het volgende:
Net op Radio 1:
Nederlands-Joodse federatie oid die van het kort geding
'permanent in dit soort herdenkingscommmitee's moet ook een Jood inzitten om te bewaken dat de herdenkingen zuiver blijven en er nooit Duitsers herdacht worden'
Maw een club mensen schrijft ons voor Duitsers te blijven haten?
Dan ben ik zeker weer een anti-semiet?
Je zei wel wat meer hoor pik. Oa dat joden een rancuneus volkje zijn, en niet om het een of ander, maar daar druipt de domheid aardig vanaf.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:41 schreef Nielsch het volgende:
Waarom worden mijn posts uit dit topic gehaald? Wat een achterlijke censuur.
Waarom mag ik niet zeggen dat ik geen zin meer heb om Joden te herdenken?
Goh, dagelijks worden de moslims ongemod een achterlijk volk genoemd maar joden rancuneus noemen mag dan weer niet. Bijzonder.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je zei wel wat meer hoor pik. Oa dat joden een rancuneus volkje zijn, en niet om het een of ander, maar daar druipt de domheid aardig vanaf.
Wanneer zijn er voor het laatst 6 miljoen moslims vergast?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goh, dagelijks worden de moslims een achterlijk volk genoemd maar joden rancuneus noemen mag dan weer niet. Bijzonder.
Doet er niet toe. Gaat erom dat je blijkbaar de ene groep wel voor van alles en nog wat mag uitmaken en de andere niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wanneer zijn er voor het laats 6 miljoen moslims vergast?
Dorpsgek
Dat.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wanneer zijn er voor het laats 6 miljoen moslims vergast?
Oh dat doet er niet toe...ok.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Doet er niet toe. Gaat erom dat je blijkbaar de ene groep wel voor van alles en nog wat mag uitmaken en de andere niet.
Qua lange tenen doen ze niet veel onder voor moslims. Net of die mensen worden geboren met 'Our way or no way' in hun dna.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je zei wel wat meer hoor pik. Oa dat joden een rancuneus volkje zijn, en niet om het een of ander, maar daar druipt de domheid aardig vanaf.
Maar dat mag je niet zeggen want dan ben je antisemiet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Qua lange tenen doen ze niet veel onder voor moslims. Net of die mensen worden geboren met 'Our way or no way' in hun dna.
Daar heb je op zich wel gelijk in, alleen denk ik dat Joden over het algemeen wat meer reden hebben om pissed off te zijn dan anderen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Qua lange tenen doen ze niet veel onder voor moslims. Net of die mensen worden geboren met 'Our way or no way' in hun dna.
Duitsers zijn ook mensen. De Duitse soldaten hadden ook familie die om ze treurden. De Duitse soldaten vielen echt niet ons land binnen omdat ze het zo leuk vonden om aan landjepik te doen, nee ze waren bang voor de kogel die ze zouden krijgen als ze het zouden weigeren te doen. Die 'bezetters' herdenk ik. Ik ben zelf ook deels Duits, dus ik zal ook wel verre gesneuvelde Duitse familie hebben.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:44 schreef AryaMehr het volgende:
Hoe kunnen jullie er ooit bij komen om in godsnaam de bezetters te gaan herdenken?
Precies, daarom zijn Joden speciaal wat dat betreft. De redenatie van een kleuter. Alsof het vermoord worden je ineens specialer maakt dan een ander mens.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wanneer zijn er voor het laatst 6 miljoen moslims vergast?
Dorpsgek
Dit is dus echt kul.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:52 schreef Grielen het volgende:
De Duitse soldaten vielen echt niet ons land binnen omdat ze het zo leuk vonden om aan landjepik te doen, nee ze waren bang voor de kogel die ze zouden krijgen als ze het zouden weigeren te doen.
Jij was er bij om het te ontkrachten? Oh nee, de bevelhebber zal wel hebben gezegd: Ach jochie, ga jij maar lekker tomaten kweken, ik weet dat je geen soldaat wil spelen.quote:
Ja, dat was inderdaad zo.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:58 schreef Grielen het volgende:
Ja, er waren echt miljoenen soldaten die maar al te gewillig hun leven zouden willen geven in een oorlog ver van huis
helaas mag dag wel op Fok... maar ga niet janken als mensen dan reageren op je en je antisemiet noemen..... je doet hetzelfde als wat antisemieten al eeuwen deden... generaliserend alle joden belasteren en dat leidde tot een climax dus.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goh, dagelijks worden de moslims ongemod een achterlijk volk genoemd maar joden rancuneus noemen mag dan weer niet. Bijzonder.
Aangezien jij in elk topic waarin criminele Marokkanen het onderwerp zijn altijd haantje de voorste bent om te komen roepen dat er helemaal niks aan de hand is, zou ik van jou dus ook stampvoetend huilgedrag verwachten als het inderdaad 6 miljoen moslims zouden zijn geweest die hier driekwart eeuw geleden vergast zijn, en weet je wat...dan zou je nog gelijk hebben ook. Nu kom je alleen maar een beetje zeurderig over.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, daarom zijn Joden speciaal wat dat betreft. De redenatie van een kleuter. Alsof het vermoord worden je ineens specialer maakt dan een ander mens.
Gisteren anders nog hele fraaie beelden gezien van zo'n kleine 3 miljoen Duitsers die al zingend Rusland binnen marcheerden en het daar wel eens eventjes helemaal zouden gaan maken. Ze waren inderdaad vrij enthousiast in die tijd ja. Sorry, maar ik kan geen traan laten om hun slachtoffers, ze wilden het notabene zelf.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:58 schreef Grielen het volgende:
[..]
Jij was er bij om het te ontkrachten? Oh nee, de bevelhebber zal wel hebben gezegd: Ach jochie, ga jij maar lekker tomaten kweken, ik weet dat je geen soldaat wil spelen.
Ja, er waren echt miljoenen soldaten die maar al te gewillig hun leven zouden willen geven in een oorlog ver van huis, dat is waarom we nu ook honderdduizenden aanmeldingen hebben van onze jongens en meiden die graag naar Afghanistan en Sudan willen gaan.
klopt dit wel ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:12 schreef Hathor het volgende:
Sorry, maar ik kan geen traan laten om hun slachtoffers, ze wilden het notabene zelf.
De gevallen Duitsers ja.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
klopt dit wel ?
is dit wat je wilde zeggen ?
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:14 schreef Oksel het volgende:
Mwah, gemengde gevoels. Ik neig ernaar het eens te zijn met de 'Joden'. Niet de manier waarop ze zich profileren overigens.
Omdat die jongens in al hun jeugdige idealisme en nativiteit enorm veel leed hebben veroorzaakt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:19 schreef MaLo het volgende:
Het waren gewoon jongens die vochten voor hún vaderland, voor, naar wat zij dachten, een goede zaak. Als Hitler de oorlog gewonnen had, waren die jongens nu als helden herdacht. Omdat Duitsland de oorlog heeft verloren, mogen zij niet meer herdacht worden?
Kom maar eens lekker met bewijzen voor je statement, in plaats van dit soort halfbakken beschuldigingen. Feit is dat je volstrekt voorbij gaat aan het door hem aangekaarte punt - en nee dat betreft niet eens het al of niet herdenken van Duitsers. Nee, het ging hem om het feit dat zijn reactie daarover werd weggehaald, omdat hij Joden een rancuneus volkje noemde. In het licht van de reacties over moslims (die dan wel vrijelijk mogen staan) in andersoortige topics is dat natuurlijk hartstikke vreemd. Maar ik had ook niet anders verwacht, dan dat jij wel even de hypocriet hier zou uithangen - dan kom ik maar lekker een beetje zeurderig over.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Aangezien jij in elk topic waarin criminele Marokkanen het onderwerp zijn altijd haantje de voorste bent om te komen roepen dat er helemaal niks aan de hand is, zou ik van jou dus ook stampvoetend huilgedrag verwachten als het inderdaad 6 miljoen moslims zouden zijn geweest die hier driekwart eeuw geleden vergast zijn, en weet je wat...dan zou je nog gelijk hebben ook. Nu kom je alleen maar een beetje zeurderig over.
Daarom zeg ik ook, niet vergeten, wel vergeven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat die jongens in al hun jeugdige idealisme en nativiteit enorm veel leed hebben veroorzaakt.
Er zijn ook 1.700.000 Duitse soldaten opzettelijk doodgehongerd in kampen ná de oorlog door de geallieerden. Gewoon, omdat het kon. Google maar eens op 'Disarmed Enemy Forces' (de term die deze krijgsgevangenen kregen om ze geen krijgsgevangenen status te geven, dan vielen ze onder de conventies van Genéve.) Of google op Eisenhouwer's death camps, of op "Prison enclosures are to provide no shelter or other comforts", een uitspraak van Eisenhouwer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:19 schreef MaLo het volgende:
Waarom zouden we de Duitse gevallenen niet mogen herdenken? Het is nu zo lang geleden. En zij waren ook mensen. Het gros van de soldaten had geen benul van de Holocaust. Het waren gewoon jongens die vochten voor hún vaderland, voor, naar wat zij dachten, een goede zaak.
Als Hitler de oorlog gewonnen had, waren die jongens nu als helden herdacht. Omdat Duitsland de oorlog heeft verloren, mogen zij niet meer herdacht worden?
In mijn ogen is het zo, dat we niet moeten vergeten, maar wel moeten vergeven.
Bedankt voor deze mededeling.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:22 schreef Nielsch het volgende:
Heb net vooral gedacht aan onze soldaten en de miljoenen Duitse burgers die na de oorlog in Rusland te werk zijn gesteld en vermoord. Joden kregen dit jaar maar een paar seconden.
En ik ben dolgelukkig dat ik überhaupt niet in een land in oorlog leef. In wat voor rol dan ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:27 schreef AryaMehr het volgende:
Ik heb God even op mijn blote knieën bedankt dat ik geen Jood was ten tijde van WO2.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:28 schreef MaLo het volgende:
[..]
En ik ben dolgelukkig dat ik überhaupt niet in een land in oorlog leef. In wat voor rol dan ook.
Ik voor elk mens die omkwam door geweld.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:22 schreef Nielsch het volgende:
Heb net vooral gedacht aan onze soldaten en de miljoenen Duitse burgers die na de oorlog in Rusland te werk zijn gesteld en vermoord. Joden kregen dit jaar maar een paar seconden.
Daar sta ik bijna wekelijks bij stil. Gewoon brood kunnen halen en stromend water uit de kraan kunnen drinken. Je leest zoveel ellende, dus ja, wekelijks.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:28 schreef MaLo het volgende:
[..]
En ik ben dolgelukkig dat ik überhaupt niet in een land in oorlog leef. In wat voor rol dan ook.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:22 schreef Nielsch het volgende:
Ik kom hier waarschijnlijk veel te laat binnen vallen om nog iets nieuws te melden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:44 schreef AryaMehr het volgende:
Hoe kunnen jullie er ooit bij komen om in godsnaam de bezetters te gaan herdenken?
Pas maar op, je maakt nu een opmerking waar het CIDI de vingers bij aflikt. Vieze spijkers op laagwater zoekers zijn het.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:42 schreef CafeRoker het volgende:
'zuiver houden', die term alleen al is misselijk in deze context
Dus volgend jaar zijn de homo's, zigeuners en Engelsen weer aan de beurt?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit was mijn verdeling voor 2012. Nog best wel lastig timen allemaal, zeker in stilte.
Maar goed. De Nederlanders, Duitsers, Amerikanen en Joden zijn vaste groepen voor mij, en de andere groepen wissel ik dan af.
Secondenwerk hoor!
Engelsen en homo's scheer ik altijd over één kam met dit soort gelegenheiden. Dat spaart weer tijd.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dus volgend jaar zijn de homo's, zigeuners en Engelsen weer aan de beurt?
Waarom zoveel tijd voor de Amerikanen maar niet voor de Britten en de Canadezen die ons hebben bevrijd?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit was mijn verdeling voor 2012. Nog best wel lastig timen allemaal, zeker in stilte.
Maar goed. De Nederlanders, Duitsers, Amerikanen en Joden zijn vaste groepen voor mij, en de andere groepen wissel ik dan af.
Secondenwerk hoor!
bron ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:01 schreef Nielsch het volgende:
In Nederlands-Indië zijn bijna net zoveel burgerslachtoffers gevallen als dat er Joodse Holocaust slachtoffers waren. Damn. Die ga ik volgende keer herdenken.
Zie de post boven me. Okee, tussen 4 en 6 miljoen zit nog wel wat verschil, maar toch. Die mensen lopen er tenminste niet zo mee te koop.quote:
Zie ook de Chinezenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zie de post boven me. Okee, tussen 4 en 6 miljoen zit nog wel wat verschil, maar toch. Die mensen lopen er tenminste niet zo mee te koop.
Je bedoelt 4 miljoen mensen in de Indonesische archipel ? wat is je bron?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zie de post boven me. Okee, tussen 4 en 6 miljoen zit nog wel wat verschil, maar toch. Die mensen lopen er tenminste niet zo mee te koop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |