abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111113002
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:51 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het is verschrikkelijk.
Hoe zouden EU-lidstaten het vinden als Rusland voor de Syrische kust een aantal kernonderzeeërs zou stationeren, of troepen zou mobiliseren aan de grens met Polen? Zelfde principe.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_111114024
pi_111114483
Maakt niet uit ik heb geoefend in bf3 ik schiet ze headshot door de muur.
Conscience do cost.
pi_111115534
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:31 schreef ikhebgelijk het volgende:
Ik ben tegenwoordig eerder bang van de VS dan van Rusland!
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_111116049
quote:
15s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Spierballentaal! Welkom terug President Poetin :P

Rusland kan toch gewoon meedoen met het raketschild?
Waar herken ik die taal toch van?

Oh ja. Preventief bombarderen van vermeende atoombomwapenfabrieken. Ter verdediging van het vrije, democratische westen. Dat bedreigd wordt door een schurkenstaat die regelmatig agressief aanvalt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 01:56:39 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111116178
Preventief geweld?
Is dat zoiets als je kind een schop onder z'n kont geven voor hij z'n zusje schopt?
Het liefst in combinatie met de woorden "Niet schoppen!" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_111116264
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:56 schreef Leandra het volgende:
Preventief geweld?
Is dat zoiets als je kind een schop onder z'n kont geven voor hij z'n zusje schopt?
Het liefst in combinatie met de woorden "Niet schoppen!" :')
En dan daarna verontwaardigd zijn als je kind boos is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111116800
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:31 schreef ikhebgelijk het volgende:
Ik ben tegenwoordig eerder bang van de VS dan van Rusland!
Dan ben je ongeloofelijk dom...Rusland is tich keer erger als de VS in hun nationale en internationale politiek.. je leeft in een tijd waar mensen gefixeerd zijn op de VS te bashen. Maar als je enig sinds verdiept in de realiteit van de wereld dan is de VS kut maar lang niet zo kut als de rest van ons..we zijn zo gebrainwashed dat we daadwerkelijk geloven dat wij in europa of nog belachelijker in rusland zoals jij oppert een haartje beter zijn in de internationale politiek...wij hebben natuurlijk geen olie en handel nodig zoals de VS...o wacht eens even.....dombo's
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 04:55:02 #29
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_111117007
quote:

[..]

Wie denkt dat minister Anatoly Serdyukov dit echt gezegd heeft?

Je zou het denken dals je het stuk leest en voor waar aanneemt. Wat hij heeft gezegd is dat dit schild een nieuwe wapenwedloop in gang kan zetten. Rusland kan zich uiteindelijk gedwongen voelen raketten op die basissen te richten.

Sinds een jaar of twintig staan er geen Russische (toen Sovjet) raketten meer gericht op Europa.

Als het zo doorgaat, waarschuwt Serdyukov, gaan we weer terug naar toen.

Toch bijzonder dat onze vrije pers *kuch* van een waarschuwing een bedreiging weet te maken.

De man heeft ook nog eens volkomen gelijk. De expansiedrift van VS/Nato dwingt 'de rest van de wereld' in een defensieve houding. De landen die nog niet onder de geglobaliseerde vleugels van de VS leven worden gedwongen om te kiezen, verzet of onderwerping.

Op dit moment zijn Rusland en China duidelijk de endgame in dit spelletje om hegemonie. Hoe langer het duurt en hoe hoger de druk deste meer kans dat er een harde coalitie ontstaat uit SCO of de BRICS oid. Hebben we weer een oost vs. west situatie, beide kanten tot op de tanden bewapend en de wereld weer op randje nucleaire vernietiging. Gezellig. Misschien is de VS er ook wel op uit omdat het eigenlijk niet zonder vijand kan. Het liefst eentje waar een wapenwedloop mee te doen is.

Maar in plaats dat we luisteren naar de Russen verdraaien we hun woorden en maken we aggressors van hen. Het is verdomme net als met Iran. "Putin dreigt Amerika van de kaart te vegen"

Rusland heeft gelijk dat ze langzaam omsingeld worden. Net als China. Die nieuwe bassisen in Australië hebben ondanks geruststellende woorden van Obama echt maar één doel.

Zoek voor de aardigheid eens op wat Serdyukov echt heeft gezegd en kijk wat je ervan vindt.

(En vergeet daarna niet een mental note te maken van hoe betrouwbaar het AD is)
pi_111117211
Rusland heeft zoveel grondstoffen en gebied, dat het natuurlijk niet verkeerd zou zijn (voor de EU/VS) als we een oorlog krijgen met ze. En dat vind ik erg ;( Al verwacht ik dan China Rusland nog wel zou willen helpen :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_111117532
Dat zo'n NAVO met droge ogen durft te zeggen dat het om Noord-Korea en Iran gaat. Onvoorstelbare leugens.

Het is ergens te hopen dat Rusland zich inderdaad gaat verdedigen.
pi_111117933
quote:

[..]

Daar zit echt bleeding-egde technologie achter, dat delen met de Russen is iets waar de VS terecht niet echt om staat te juichen.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111118390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:50 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Daar zit echt bleeding-egde technologie achter, dat delen met de Russen is iets waar de VS terecht niet echt om staat te juichen.. ;)
Daar gaat het helemaal niet om. De VS zijn niet uit op samenwerking met Rusland, maar willen een wig drijven tussen Europa en Rusland.
En dat raketschild gaat ook als dekmantel dienen voor een serie enorme legerbases aan de grens met Rusland.

Ik denk dat de Russen eens om tafel moeten met de vrienden van Chávez. Leuke mogelijkheid om een raketschild aan te leggen.
pi_111118454
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:47 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Belachelijk gelul. Het gaat niet om de proporties, het gaat om het feit dat deze zet (het plaatsen van het raketschild) een daad van agressie is jegens Rusland.
Het plaatsen van een verdedigingswapen is een daad van agressie? En als dat zo is, waarom hebben wij de Russen wel een soortgelijk systeem laten opstellen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_111118462
Sja, 'retro' is in de mode, dus Poetin zal wellicht gedacht hebben dat een revival van de Koude Oorlog daar wel bij past.
pi_111118787
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:21 schreef 1-0-8 het volgende:
Sja, 'retro' is in de mode, dus Poetin zal wellicht gedacht hebben dat een revival van de Koude Oorlog daar wel bij past.
Daar is Amerika toch al een hele tijd terug mee begonnen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_111119163
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:20 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Het plaatsen van een verdedigingswapen is een daad van agressie? En als dat zo is, waarom hebben wij de Russen wel een soortgelijk systeem laten opstellen?
Waar baseer jij op dat het om een verdedigingswapen gaat?

Waarom dient er een verdedigingslinie aangelegd te worden in Oost-Europa?

Waar hebben de Russen een soortgelijk wapen laten opstellen? Toch niet in Mexico, of Canada?
pi_111119212
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om. De VS zijn niet uit op samenwerking met Rusland, maar willen een wig drijven tussen Europa en Rusland.
En dat raketschild gaat ook als dekmantel dienen voor een serie enorme legerbases aan de grens met Rusland.

Ik denk dat de Russen eens om tafel moeten met de vrienden van Chávez. Leuke mogelijkheid om een raketschild aan te leggen.
Enorme legerbases? Waar komen die ineens vandaan in dit verhaal? Volgens mij is het plan nu al behoorlijk bijgesteld, en worden het SM-3 raketten, deels aan boord van Amerikaanse marineschepen in de Zwarte zee, in plaats van op het land. Iets wat de Russen overigens ~2 jaar geleden nog toejuichten. En pikant detail is helemaal dat de Russen zelf, al sinds de jaren 80, ABM sites hebben, met precies hetzelfde doel. Sommige zelfs met raketten die een kernkop (kunnen) gebruiken. En die radars staan ook niet al te ver van de grenzen met NATO landen af.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111119288
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waar baseer jij op dat het om een verdedigingswapen gaat?
het is een systeem om ballistische raketten uit de lucht te schieten, het systeem kan dat niet doen zonder dat er een ballistische raket is afgevuurd.

quote:
Waarom dient er een verdedigingslinie aangelegd te worden in Oost-Europa?
Tegen zogenaamde rogue-states die bezig zijn met het ontwikkelen van lange-afstandsraketten, waarvan het risico is dat deze in de handen zouden kunnen komen van mensen of organisaties waarvan je kan verwachten dat deze niet altijd rationeel zullen handelen.

quote:
Waar hebben de Russen een soortgelijk wapen laten opstellen? Toch niet in Mexico, of Canada?
Nee, die hebben het systeem in Rusland opgesteld. Net zoals de NAVO het systeem in NAVO-lidstaten op wil stellen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_111119457
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:57 schreef Snapcount2 het volgende:

Nee, die hebben het systeem in Rusland opgesteld. Net zoals de NAVO het systeem in NAVO-lidstaten op wil stellen.
Plus het feit dat al hun SAM systemen, zoals de S-300 en S-400 systemen een intrinsieke ABM functie hebben, oa door de raketten die een bereik van ~400 km hebben, wat tegen de regels van het oude ABM verdrag aan schurkt. Ter vergelijking, de Patriots van de NATO doen max 160km. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')