Dat eetcultuur thuis een rol speelt kan ik inkomen. Dat zal wel meespelen maar geld lijkt me een cruciale factor.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk dat het toch ook wel ligt aan de leeftijd (ik ben puber en mij kan niets overkomen en mijn gezondheid is het laatste waar ik aan denk) en dat er een stukje eetcultuur van thuis meespeelt....snelle hap want ouders hebben geen tijd om een normale maaltijd te koken.
"stukje eetcultuur", mijn God.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:45 schreef trovey het volgende:
Ik denk dat het toch ook wel ligt aan de leeftijd (ik ben puber en mij kan niets overkomen en mijn gezondheid is het laatste waar ik aan denk) en dat er een stukje eetcultuur van thuis meespeelt....snelle hap want ouders hebben geen tijd om een normale maaltijd te koken.
Dit. Wij hadden geen school kantine, toen ik op school kwam hadden we alleen automaten met drinken (koffie, thee, warme chocola en nog een cupasoup-achtige tomatensoep). Later heeft een groep leerlingen het initiatief genomen om in de pauze een kleine kantine op te zetten waar je koeken/koekjes kon kopen, en als je dus je lunch vergeten was dan kocht je een paar gevulde koeken of zo'n grote roze koek ofzo. Ik geloof dat er wel een snackbar zat in 't winkelcentrum wat redelijk dichtbij was maar ik weet eigenlijk niet eens of die open was in de pauze. Er liepen zelden of nooit mensen met patat in school, als we gingen snacken deden we dat na schooltijd, onderweg naar huis. Dan kwamen we door 't dorp waar er grote keus was wat betreft snacks, snoep enzovoort.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Waarom überhaupt persé eten kopen op school? Toen ik 14 was, 10 jaar geleden dus, nam ik gewoon brood mee van huis
Dus omdat de schoolkantine's niet concurrerend zijn moet de concurrent er maar voor opdraaien?quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Leuk maar daar scheelt die school niets mee op....geen inkomsten is geen inkomsten.
Wordt vaak uitbesteed aan catering, bedrijfje huurt ruimte van school. School heeft enkele regels met producten die wel of niet aangeboden mogen worden.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:50 schreef niels0 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het uitbaten van een schoolkantine? Waar gaat de winst heen? Een ondernemr of is het de school zelf?
Ok. Maar zouden er scholen zijn die het zelf doen en de winst gebruiken voor facilitaire doeleinden?quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wordt vaak uitbesteed aan catering, bedrijfje huurt ruimte van school. School heeft enkele regels met producten die wel of niet aangeboden mogen worden.
Op de school waar ik zat had je ook in die tijd al vette happen en als de financiën het toelieten verdwenen mijn boterhammen ook in de vuilnisbak om een vette hap aan te schaffen. Alleen had ik op 10-13 jarige leeftijd niet het geld om elke dag een vette hap te eten. Dus at ik mijn boterhammen maar op.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:48 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Dit. Wij hadden geen school kantine, toen ik op school kwam hadden we alleen automaten met drinken (koffie, thee, warme chocola en nog een cupasoup-achtige tomatensoep). Later heeft een groep leerlingen het initiatief genomen om in de pauze een kleine kantine op te zetten waar je koeken/koekjes kon kopen, en als je dus je lunch vergeten was dan kocht je een paar gevulde koeken of zo'n grote roze koek ofzo. Ik geloof dat er wel een snackbar zat in 't winkelcentrum wat redelijk dichtbij was maar ik weet eigenlijk niet eens of die open was in de pauze. Er liepen zelden of nooit mensen met patat in school, als we gingen snacken deden we dat na schooltijd, onderweg naar huis. Dan kwamen we door 't dorp waar er grote keus was wat betreft snacks, snoep enzovoort.
Leuk als je als snackbarhouder leerlingen voorbij ziet komen met een patatje dat ze 500 meter verderop hebben gehaald omdat jij het niet mocht verkopenquote:De PvdA wil tot twee uur 's middags een patatverbod rond middelbare scholen in Amsterdam.
Die leerlingen worden uiteraard ter plekke in de knieën geschoten wegens het overtreden van het patatverbod.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Leuk als je als snackbarhouder leerlingen voorbij ziet komen met een patatje dat ze 500 meter verderop hebben gehaald omdat jij het niet mocht verkopen
Soort van 'reversed grid' Omgekeerde toplokatiequote:Op donderdag 3 mei 2012 15:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Leuk als je als snackbarhouder leerlingen voorbij ziet komen met een patatje dat ze 500 meter verderop hebben gehaald omdat jij het niet mocht verkopen
Tis sowieso onzin, zelfde met dikke mensen meer zorgtoeslag laten dokken etc...quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:59 schreef MaGNeT het volgende:
Het is trouwens onuitvoerbaar. Waarom? "Thuisbezorgd.nl".
Je gaat met 10 man op het plein zitten, bestelt je snack op "thuisbezorgd.nl" en het wordt op het plein afgeleverd. Doet niemand wat aan. En anders ga je 100 meter verderop zitten.
Die krijgen subsidie.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dervingquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:01 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Die krijgen subsidie.
Het blijft de PvdA natuurlijk.
Omdat het kinderen zijn en ouders er niet bij zijn? Tevens, sigaretten mogen ook niet gekocht worden door mensen onder de 16 om dezelfde reden dat het schadelijk is? Ik weet niet wat ik er van moet vinden.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:29 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Waarom zou iemand er iets aan moeten doen? Laat mensen lekker zelf bepalen wat zij wel of niet consumeren.
You are kidding right?quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:06 schreef Xetran het volgende:
[..]
Omdat het kinderen zijn en ouders er niet bij zijn? Tevens, sigaretten mogen ook niet gekocht worden door mensen onder de 16 om dezelfde reden dat het schadelijk is? Ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Scholen hebben geen opvoedkundige rol, je bent daar om te leren. Niet om opgevoed te worden.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een bullshit daar in Amsterdam., eerst de coffeeshops nu de friet tenten., en dat allemaal omdat scholen en ouders die kinderen niet zelf kunnen opvoeden.,
Heey., stel nou.., jij woont in de buurt van een school bent een volwassen man of vrouw., en wil lekker friet kunnen eten en lekker kunnen blowen op je vrije dagje ? dan moet je verder reizen omdat iemand anders zijn kut kinderen niet kan opvoeden ? krijg steeds meer een hekel aan kinderen door dit soort tyfus regeltjes waar je als gewone burger last van hebt.,quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:06 schreef Xetran het volgende:
[..]
Omdat het kinderen zijn en ouders er niet bij zijn? Tevens, sigaretten mogen ook niet gekocht worden door mensen onder de 16 om dezelfde reden dat het schadelijk is? Ik weet niet wat ik er van moet vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |