abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111083600
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111083697
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Werkt een goede relatie nu niet echt in de hand.
Niet dat dit perse de personen zijn met wie je een goede relatie zou willen hebben, maar het zijn studiegenoten, dus je zou wel eens bij ze in een werkgroepje terecht kunnen komen.
HPKW, als je nu een joodse achtergrond zou hebben dan?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111083917
Tinkepink: slaap je wel voldoende? Freud had dezelfde klachten en die bleek gewoon te weinig uren slaap te pakken.

OV: ik heb van mijn 17e tot mijn 30e zo goed als elke dag met de trein gereisd. Pas toen ik met mijn nieuwe baan met de auto kon gaan reizen, merkte ik hoe irritant het OV eigenlijk is. Laatst alsnog met de trein: druk, niet kunnen zitten, vertraging, herrie en ga zo maar door. Ineens merk je dat je al die jaren gewoon een paar zintuigen hebt uitgezet :')
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:13:19 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111083947
Ga inderdaad wel iets te laat naar bed. Gisteren lag ik er echter al om 18.00 uur in..
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:13:19 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111083948
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Misschien doen zij dan wel een: "Ik moet die Joden niet! :( Maar jou mag ik wel hoor O+"

:+

Met dat soort types heb ik overigens het idee dat ze JUIST een reactie willen uitlokken... :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111084014
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:28 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Niet? Tijdens mijn rechtenstudie waren er een paar die het normaal vonden om de deur in medestudentes gezicht dicht te slaan.
Heb daar echt wat van gezegd, scheelde wel dat ik toen nog nooit gehoord had van gewelddadigheden tegen omstanders.
Zou het nu overigens nog doen.
Zij zijn met 10 en iedere keer als ik vraag of ze bijv. alleen al stil willen zijn word ik ongeveer al bedreigd. Dus geen zijn in de confrontatie. De laatste keer dat ik iets zei was direct daarna mijn telefoon weg.
Worry is a misuse of imagination
pi_111084023
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:06 schreef anna82 het volgende:
Oh men, Ajax is dus kampioen, haske leuk, en de jodekoek die ik vanochtend heb gegeten was blijkbaar bedoeld als traktatie in dat kader. En de trakteur vindt het grappig om bij elke jodekoek die hij blijft uitdelen een 'grap' te maken over joden incl 40-45. Haha, jolijt. Dat de intellectueel niet zo ruim bedeelde hooligan in het stadion het een geuzennaam vindt a la, ik zit op mijn werk en ik vind het echt enorm storend, zeker gezien de periode nu. Toen ik dat zei vonden ze me te politiek correct --> :')
Dat zou ik ook vervelend vinden, maar ik heb net een vak over Joodse literatuur gevolgd (omdat mijn moeder's familie een Joodse achtergrond heeft en ik het Jodendom altijd al interessant heb gevonden) met andere universitaire studenten die het blijkbaar interessant vinden, en je kunt af en toe best een grap maken, en dat werd tijdens college ook gewoon gedaan, ook door de Joodse docent.

Ik vertelde hier een paar weken terug dat ik een essay aan het doen was over Joden en dat ik het zat was, en toen maakte sigme geloof ik een opmerking als: ja vervelend die Joden he? Alsof daar helemaal niet op die manier gesproken over mag worden. Dat vind ik allemaal een beetje overdreven. Bovendien wordt er in mijn familie ook genoeg over gegrapt. Ik vond het een beetje jammer dat dat zo werd opgevat, want ik heb juist heel veel bewondering voor andere culturen.

Maar kortzichtige mensen zijn natuurlijk nooit oke :)
pi_111084055
En middag slankies :W net terug van afspraken en zo de laptop maar weer opstarten. Voorlopig lijstje:

O: een volkorenboterham met sandwichspread, een gekookt ei en thee met melk
T: tijdens afspraak twee bonbons en thee
L: wrap met paprika, tomaat, champignons en kaas. Glas ranja
T: overgebleven spinaziesoep van gister
D: nog geen idee
T: nog geen idee

B: yoga
pi_111084183
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:13 schreef Tinkepink het volgende:
Ga inderdaad wel iets te laat naar bed. Gisteren lag ik er echter al om 18.00 uur in..
Even volhouden misschien om eerder te slapen. Freud is twee dagen thuis gebleven, veel uitgeslapen en elke nacht minstens acht uur geslapen. Na een week heeft hij nu geen klachten meer.
pi_111084209
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:14 schreef Probability het volgende:

[..]

Zij zijn met 10 en iedere keer als ik vraag of ze bijv. alleen al stil willen zijn word ik ongeveer al bedreigd. Dus geen zijn in de confrontatie. De laatste keer dat ik iets zei was direct daarna mijn telefoon weg.
Que :?

Jij doet toch een HBO-opleiding?
pi_111084240
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dan zou ik de keuze moeten maken of ik er wat aan wilde doen of niet.
Ik ben erg goed in dingen negeren. Deze jongens willen alleen maar een reactie uitlokken, anders ga je niet spontaan de holocaust zitten ontkennen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111084245
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dat zegt niet zoveel meer, tegenwoordig. Helaas.
pi_111084251
Ik ben nooit zo van de wij en zij, maar "zij" ( :') ) noemen zichzelf geen Nederlanders en worden zelfs boos. Ik vind dat een hele rare gang van zaken. Ook worden ze boos als je sympathiseert met Amerika (Als in: in de WO2 stond Amerika aan onze (de Nederlandse kant) )
of de evolutie theorie erkent. Het is immers een theorie en daardoor per definitie niet waar, daarom heet het een theorie.
Het westen is slecht, enz. enz.

Prima hoor, om je eigen denk beelden te hebben. Maar het wederzijds opdringen ben ik niet zo'n fan van.
pi_111084279
Ik vind het zowieso een beetje overdreven, al die je mag dit en dat niet beledigen. Maar ik ben dan ook geen "minderheid", dus tjah.
pi_111084305
quote:

[..]

Blijkbaar hebben nu bepaalde mensen geleerd dat je door tentamens te stelen ook een heel eind kan komen en andere mensen het werk op te laten knappen..
pi_111084322
quote:

[..]

Zelfs @ Uni zie je dit gedrag tegenwoordig.
Groepsvorming ftw.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111084431
Ml, studeer jij nou of werk jij nou?
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:24:32 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111084447
quote:

[..]

Wel een bietje raar dat dat kennelijk zomaar kan. Vraag me af of een schoolbestuur / docent er iets mee kan..?

Welja, ik ben dan ook kleinschalige leerberenstudies gewend, zit vast anders.
pi_111084471
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:20 schreef Probability het volgende:
Ik ben nooit zo van de wij en zij, maar "zij" ( :') ) noemen zichzelf geen Nederlanders en worden zelfs boos. Ik vind dat een hele rare gang van zaken. Ook worden ze boos als je sympathiseert met Amerika (Als in: in de WO2 stond Amerika aan onze (de Nederlandse kant) )
of de evolutie theorie erkent. Het is immers een theorie en daardoor per definitie niet waar, daarom heet het een theorie.
Het westen is slecht, enz. enz.

Prima hoor, om je eigen denk beelden te hebben. Maar het wederzijds opdringen ben ik niet zo'n fan van.
Het overgrote deel van Amerika erkent ook de evolutietheorie niet, dus wat dat betreft maakt het niet zo uit waar je vandaan komt :')
pi_111084515
Goedemiddag allemaal!

Hier nog steeds zestig kilo. Dat krijg ik ervan: al dat pretparkvoer! :) Verder gisteren op verjaardag flink stuk sinaasappelvlaai op, en chocolademelk, en paprikaTUCjes en blokjes Emmenthaler. Was dus wel in orde dat ik nog een kcal-buffer over had na het avondeten. :')

Lijstje vandaag:

O: Banaan en groene thee
T: Koffie (eentje! >:) )
L: Ellendig weer buiten, dus beetje zon mee naar kantoor gebracht - salade van mango, ananas, paprika, koriander, ui, jalapeno's, limoensap en garnaaltjes:
-klik-

B: Kwartier fietsen
D: Ge-slowcooked varken, met paddestoelen en bosui, op boekweitnoedels - vrij naar dit recept.
S: Nieuwe poging Jillian les 1 met gewichtjes van 3 kg, en een kwartiertje hardlopen

Verder net even met een half oog teruggelezen, onder werktijd. Ik mis dus vast de helft - excuses!

Jagär, Duutser! ^O^ Duimen dat het doorgaat!

Puff, succes! :* Zoals al gezegd: de eerste dagen bij een nieuwe zijn vaak lastig, je voelt je nog niet op je plek en het is allemaal ongemakkelijk en vermoeiend, en dat komt meestal gewoon helemaal goed na een paar weken. :Y

Verder eens met V1z0R. Ik vind dat in principe altijd alles gezegd moet kunnen worden. Hoe verschrikkelijk ik het ook met iets oneens ben, hoe walgelijk iemands mening ook is: mond snoeren met het wetboek in de hand is een kwalijke schijnoplossing. Niettemin is het natuurlijk wél heel lastig om op je opleiding op deze manier geconfronteerd te worden met heel akelige meningen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 09:06 schreef Phaidra het volgende:
Queensday bump! Volgens mij best gegroeid de afgelopen week :o
Ooo, wat een mooie buik! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:33 schreef Perruche het volgende:
Cool blog voor de niet zo tere zieltjes onder ons!
Wat gaaf! Dank voor de tip. Gaat op mijn berg met dingen te lezen/kijken/luisteren/maken voor wanneer ik ooit weer tijd heb. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:48 schreef Sjaapje het volgende:
Meh, Meh, Meh! Kat is nog steeds niet thuis, 5 dagen en ik ben er echt niet goed van...
Hè bah! Inmiddels al iets vernomen van poeslief?

quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:18 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

:D ik doe Jillian ook alleen met gordijnen dicht, en mn man mag niet meekijken :@
Serieus? Ik kan me dat dus echt niet voorstellen! Maar goed, ik knip ook mijn teennagels waar mijn lief naast zit en hij doet nooit de deur op slot als -ie op de weecee zit. *)
En Jillian doen we samen!

Vanavond eindelijk weer Jillian, trouwens. Na een week. En ook eindelijk weer eens buiten een stukkie hardlopen (op platte gympjes) - wát voor weer het ook is. Ik snak ernaar! De Sockwa's laten overigens nogal op zich wachten. Die van mij worden in juni pas geshipped, en die van Sigme zijn al weeeeeeeken onderweg. *mopper*

Zo. Puf. Klaar.
Weer even werken nu. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 03-05-2012 14:33:51 ]
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:27:13 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111084569
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:24 schreef An24 het volgende:

[..]

Het overgrote deel van Amerika erkent ook de evolutietheorie niet, dus wat dat betreft maakt het niet zo uit waar je vandaan komt :')
True that :D En je hebt ook gekleurde racisten, bijv.

Mensen, het zijn net mensen :+ Allemaal maf.
pi_111084617
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:24 schreef Perruche het volgende:
Ml, studeer jij nou of werk jij nou?
Ik werk, maar doe daarnaast nog verschillende vakken aan de uni (vorig jaar weer 1 afgerond).
Doorlopend studeren en opfrissen.
pi_111084720
Wauw Minilot! :D

Wb trouwens ;)
pi_111084725
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:24 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja prima hoor van mij mag je het ontkennen maar ik vind mijn studie niet de plek om over politiek, geldzaken of geloof te discussiëren.. En elkaar overtuigen vind ik al helemaal een beetje.. niet werken.

Dat moet ieder weldenkend mens snappen neem ik aan. Dus ik zou zeggen hou je persoonlijke voorkeuren voor je en focus je op de lesstof. In plaats van dat iedere keer wanneer het over Amerika gaat meteen een heel 9/11 verhaal er doorheen te gooien etc.
pi_111084845
Oh Minilot?! De limo doet tegenwoordig ook kookworkshops :o
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:34:59 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111084958
ziet er lekker uit minilot, je lunch. Het lijkt me alleen zo weinig! Dat zou bij mij een tussendoortje zijn en ik ben ook klein :P
pi_111084961
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:32 schreef Ml-etje het volgende:
Oh Minilot?! De limo doet tegenwoordig ook kookworkshops :o
WAT!? :o O+

Ik ga -nu- Googlen! Terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen tijd voor heb! :D
pi_111084994
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:35 schreef minilot het volgende:

[..]

WAT!? :o O+

Ik ga -nu- Googlen! Terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen tijd voor heb! :D
http://www.limonadefabriek.nl/De_Limonadefabriek/Kookstudio.html

_O- Wist dat jij dat leuk zou vinden :D
Erik geeft ze zelf begreep ik van hem.
pi_111085049
Tink, het is ook weinig. Maar heb vanavond varkensvlees en noedels en paddestoelen, dus dat trekt weer recht.

quote:
O, dank je! *)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:35 schreef Ml-etje het volgende:
..begreep ik van hem.
:o O+
pi_111085147
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:30 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja prima hoor van mij mag je het ontkennen maar ik vind mijn studie niet de plek om over politiek, geldzaken of geloof te discussiëren.. En elkaar overtuigen vind ik al helemaal een beetje.. niet werken.

Dat moet ieder weldenkend mens snappen neem ik aan. Dus ik zou zeggen hou je persoonlijke voorkeuren voor je en focus je op de lesstof. In plaats van dat iedere keer wanneer het over Amerika gaat meteen een heel 9/11 verhaal er doorheen te gooien etc.
Welke studie is dat ook al weer? :@

Ik kan ook niet goed tegen mensen die andere overtuigen van een bepaald geloof, religie of politieke gekleurdheid. Als je op die manier in het leven staat zegt dat ook iets over je tolerantie, denk ik dan.
pi_111085166
Lijst voor vandaag:

O: Griekse yoghurt met banaan en een drop honing
T: -
L: 3 geroosterde volkorenboterhammen (2 met hummus, 1 met kaas)
T: 2 gekookte eitjes, mok melk
T: 2 blokjes héle pure chocolade
S: Jillian en hardlopen
T: beetje yoghurt
D: burritos (volkoren, uiteraard)
T: 1 pint bier of 2 glazen droge witte wijn (karaoke!) / spa rood (even kijken of we met de auto gaan en een van ons de bob moet zijn..)

En verder eens met:

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:25 schreef minilot het volgende:

Verder eens met V1z0R. Ik vind dat in principe altijd alles gezegd moet kunnen worden. Hoe verschrikkelijk ik het ook met iets oneens ben, hoe walgelijk iemands mening ook is: mond snoeren met het wetboek in de hand is een kwalijke schijnoplossing. Niettemin is het natuurlijk wél heel lastig om op je opleiding op deze manier geconfronteerd te worden met heel akelige meningen.

Ja doei.
pi_111085198
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:36 schreef minilot het volgende:
Tink, het is ook weinig. Maar heb vanavond varkensvlees en noedels en paddestoelen, dus dat trekt weer recht.

[..]

O, dank je! *)

[..]

:o O+
Graag gedaan!
pi_111085215
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:35 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

http://www.limonadefabriek.nl/De_Limonadefabriek/Kookstudio.html

_O- Wist dat jij dat leuk zou vinden :D
Erik geeft ze zelf begreep ik van hem.
Ik vind het sowieso wel een leuke link O+
pi_111085220
Mo, je hebt geen grote porties vandaag!!!! :o

:P
pi_111085260
Weinig Maria :{
De scholen discrimineren zelf net zo hard mee.

Maat wilde in Harderwijk een opleiding tot timmerman volgen, bij teveel opgave sowieso allochtonen en vrouwen geplaatst. Stond ook gewoon in z'n aanmeldingsbrief :')

Op het MBO geldt een, niet het jaar halen opleiding stoppen-regel, voor allochtonen knijpen ze een oogje dicht. Zeg je er dan als lid van het kwaliteitspanel wat van, wordt je daarvoor geschorst :')
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dan zou ik de keuze moeten maken of ik er wat aan wilde doen of niet.
Ik ben erg goed in dingen negeren. Deze jongens willen alleen maar een reactie uitlokken, anders ga je niet spontaan de holocaust zitten ontkennen.
Seksist! :{w
Wordt nergens gezegd dat het jongens waren :P

En niet eens met de laatste regel, doen ze echt niet voor een reactie, zo denken ze gewoon...
Zelfde type personen gingen juichend de straat op bij de aanslagen op het WTC.
pi_111085278
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:40 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso wel een leuke link O+
Limo is heerlijk O+
Leuke sfeer, vriendelijke mensen en super eten, wat wil een mens nog meer ;)

Die workshop wil ik nog eens gaan doen maar het grappige is dat iedereen het "eng" lijkt te vinden.
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:42:47 #37
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111085331
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:39 schreef motorbloempje het volgende:
Lijst voor vandaag:

O: Griekse yoghurt met banaan en een drop honing
L: 3 geroosterde volkorenboterhammen (2 met hummus, 1 met kaas)
T: 2 gekookte eitjes, mok melk
T: 2 blokjes héle pure chocolade
S: Jillian en hardlopen
T: beetje yoghurt
D: burritos (volkoren, uiteraard)
T: 1 pint bier of 2 glazen droge witte wijn (karaoke!) / spa rood (even kijken of we met de auto gaan en een van ons de bob moet zijn..)

En verder eens met:

[..]

doe je beter dan mij (en ik heb nu honger...)

O: Boekweit - Volkorenbloem - karnemelk bosvruchtenpannekoeken (3 kleintjes)
T : Niks want was in gesprek
L: grote bak salade (op basis van rauwe spinazie, met gerookte kip, olijf, komkommer, groene peper etc.)
T: nog niets (want druk en niks bij me
D: weet ik nog niet
S: 1,5 uur voetbaltrainen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_111085428
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:41 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Limo is heerlijk O+
Leuke sfeer, vriendelijke mensen en super eten, wat wil een mens nog meer ;)

Die workshop wil ik nog eens gaan doen maar het grappige is dat iedereen het "eng" lijkt te vinden.
Leuke tip. Ff met Freudmans over hebben. Overigens wil ik ook nog wel eens een kookworkshop volgen O+
pi_111085440
Geloof dat ik zou omvallen Jumparound ;)
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:46:02 #40
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111085475
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:45 schreef Ml-etje het volgende:
Geloof dat ik zou omvallen Jumparound ;)
voel me ook niet topfit nu MI-etje :)
Ecosia
pi_111085493
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:46 schreef Jumparound het volgende:

[..]

voel me ook niet topfit nu MI-etje :)
Dat geloof ik, kun je niet even ergens iets te eten halen?
pi_111085506
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:40 schreef Perruche het volgende:
Mo, je hebt geen grote porties vandaag!!!! :o

:P
Nee, morgen ben ik dan ook gestorven aan de hongerdood.
Ja doei.
pi_111085539
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:45 schreef An24 het volgende:

[..]

Leuke tip. Ff met Freudmans over hebben. Overigens wil ik ook nog wel eens een kookworkshop volgen O+
Vind kookworkshops echt wintermateriaal :@ maar dat komt omdat ik nu meer in de tuin bezig ben.
Ze krijgen ieder moment een terras vulling binnen en dan wil ik er een keer met mooi weer buiten eten O+ bootjes kijkend eten..
pi_111085605
-dubbel-
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:49:15 #45
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111085611
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:46 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat geloof ik, kun je niet even ergens iets te eten halen?
ik stond op het punt er op uit te gaan ja.. maar kreeg eerst lichtelijk ruzie met Excel :)

Nu niet meer dus ik ga een appel, volkorencracker en kaas halen :)
Ecosia
pi_111085622
Kookworkshopzin! O+

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:41 schreef V1z0R het volgende:
En niet eens met de laatste regel, doen ze echt niet voor een reactie, zo denken ze gewoon...
Wat een onzin. Wat iemand zegt, zeker binnen een groep, hoeft helemaal niet overeen te komen met wat iemand van binnen werkelijk vindt.
pi_111085638
En: ik eet een rijstwafel met kaassmaak. Als experiment.
Gatverdamme! :D

Hele vieze extra T: erbij dus.
pi_111085761
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vind kookworkshops echt wintermateriaal :@ maar dat komt omdat ik nu meer in de tuin bezig ben.
Ze krijgen ieder moment een terras vulling binnen en dan wil ik er een keer met mooi weer buiten eten O+ bootjes kijkend eten..
Zit wel wat in inderdaad. Ik wilde graag met collega's naar een frambozenkwekerij. Eerst plukken en dat lekkere dingen maken. Ook leuk. Maar noord limburg vonden ze te ver :(
pi_111085955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:49 schreef minilot het volgende:
En: ik eet een rijstwafel met kaassmaak. Als experiment.
Gatverdamme! :D

Hele vieze extra T: erbij dus.
Mmmm die vind ik juist lekker! Voor zo nu en dan he, vreemde smaak dat wel.
~ Bonito La Risa ~
pi_111085966
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:49 schreef minilot het volgende:
Kookworkshopzin! O+

[..]

Wat een onzin. Wat iemand zegt, zeker binnen een groep, hoeft helemaal niet overeen te komen met wat iemand van binnen werkelijk vindt.
We praten hier niet over de brugklas he?

Als je na je 20e het nog nodig vindt om je zogenaamde vriendjes te moeten napraten, helemaal zoiets als het dood wensen van een hele bevolkingsgroep, ben je in mijn ogen een beetje achterlijk.
Maar dan zal ik hun wel gewoon achterlijk vinden...
pi_111085994
@sjaapje,

mijn kat is 2 weken kwijt geweest, ik had Lily net 3 maanden (en ze was toen ong 6 maanden oud) geloof ik, en ze was nog nooit buiten geweest.

Maar zij is ook weer terug gevonden O+ dus keep up the good work! Positief blijven!
~ Bonito La Risa ~
pi_111086146
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:58 schreef V1z0R het volgende:
Als je na je 20e het nog nodig vindt om je zogenaamde vriendjes te moeten napraten, helemaal zoiets als het dood wensen van een hele bevolkingsgroep, ben je in mijn ogen een beetje achterlijk.
Dat mag je natuurlijk vinden! :) Maar groepsdruk moet je eigenlijk niet onderschatten, en beslist niet beperken tot niet-verder-dan-de-brugklas. Zet een berg mensen van middelbare leeftijd bij elkaar op verjaardagsvisite, gooi er een controversieel gespreksonderwerp tussen en het effect is al merkbaar. :Y
En dan kun je zeggen: al die mensen zijn achterlijk, maar je kunt in plaats daarvan ook een stralend, goed voorbeeld geven door zelf altijd eerlijk te zijn over je goed doordachte, op feiten gebaseerde mening, die vrij is van onderbuikgevoelens. Misschien pikken anderen daar dan wel wat van mee! :)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, morgen ben ik dan ook gestorven aan de hongerdood.
:D
-boks-

[ Bericht 23% gewijzigd door minilot op 03-05-2012 15:11:06 ]
pi_111086459
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

We praten hier niet over de brugklas he?

Maar dan zal ik hun wel gewoon achterlijk vinden...
Ik vrees dat je de mogelijkheden van druk, beinvloeding en manipulatie erg onderschat vaiz. Los van wat jij en ik daarvan vinden, laten veel mensen zich hier door leiden. Denk aan loyaliteitsproblematiek, het niet kunnen loskomen van religieuze families en andere groepen, brainwash methodes binnen politiek en religie en ga zo maar door.
pi_111086587
Net voor het eerst pasta gemaakt *O* ging goed alleen jammer dat ik geen pastamachine heb dus ben wel een uurtje bezig geweest.
pi_111086597
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:53 schreef An24 het volgende:

[..]

Zit wel wat in inderdaad. Ik wilde graag met collega's naar een frambozenkwekerij. Eerst plukken en dat lekkere dingen maken. Ook leuk. Maar noord limburg vonden ze te ver :(
Oeh dat is ook nice! Dit is dichterbij ;)

Ben maar een winterwortel aan het wassen :D paard van de buren krijgt trek van mijn geren met grasjes enzulks.
pi_111086638
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:12 schreef Sarabi het volgende:
Net voor het eerst pasta gemaakt *O* ging goed alleen jammer dat ik geen pastamachine heb dus ben wel een uurtje bezig geweest.
Jij bikkel!

MI: sterkte ;)
pi_111086642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:12 schreef Sarabi het volgende:
Respect :D ik begin er zonder machine niet aan.
Wat heb je gemaakt?
pi_111086683
Ravioli, werd zo blij van het vormpje O+ hahaha
pi_111086688
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:13 schreef An24 het volgende:

[..]

Jij bikkel!

MI: sterkte ;)
_O- valt het op dat ik tussendoor uitpuf?
Vind dit echt leuk O+ moet alleen nog heel veel doen.
pi_111086696
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:14 schreef Sarabi het volgende:
Ravioli, werd zo blij van het vormpje O+ hahaha
Oeh nice! Welke vulling?
pi_111086729
Ja maar!!!!....

;(

Het is om triest van te worden...

Mja, zo was het wel lekker rustig om met z'n 2en humanitaire les te krijgen terwijl de rest bij godsdienst zat :)
pi_111087025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:15 schreef V1z0R het volgende:
Ja maar!!!!....

;(

Het is om triest van te worden...

Mja, zo was het wel lekker rustig om met z'n 2en humanitaire les te krijgen terwijl de rest bij godsdienst zat :)
:+

Haha, kan ik me iets bij voorstellen.
pi_111087200
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:38 schreef An24 het volgende:

[..]

Welke studie is dat ook al weer? :@

Ik kan ook niet goed tegen mensen die andere overtuigen van een bepaald geloof, religie of politieke gekleurdheid. Als je op die manier in het leven staat zegt dat ook iets over je tolerantie, denk ik dan.
Het zijn mensen van allerlei verschillende studies, is namelijk van m'n minor daar kan in principe iedereen aan deelnemen.. En mijn minor is niet politiek/etc getint dus de reden dat het er steeds over gaat is alleen maar doordat het steeds weer en weer in de groep wordt gegooid..
pi_111087419
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:25 schreef Probability het volgende:

[..]

Het zijn mensen van allerlei verschillende studies, is namelijk van m'n minor daar kan in principe iedereen aan deelnemen.. En mijn minor is niet politiek/etc getint dus de reden dat het er steeds over gaat is alleen maar doordat het steeds weer en weer in de groep wordt gegooid..
Okay, duidelijk. Toch typisch inderdaad dat die behoefte er dan blijft.
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:46:30 #65
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111088135
Sociale druk is altijd groot.
Laatst hadden wij een cursus, daarbij een onderdeel met 4 stelling waarvan 1 of 2 nou niet echt keuzes was van wat de directie zou willen horen.
Wat zat erbij? De directie.

Tot mijn grote angst ben ik bij bordje "B" gaan staan omdat dat de keuze zou zijn als het zo was gegaan... natuurlijk als enige :')
Kon ik het natuurlijk ook gelijk heel erg toelichten....
Directeur vond het iig dapper... Jaja, politiek correcte man
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:56:30 #66
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111088550
Lijst:
O: 500 gr magere kwark met een schep basterdsuiker
T's: cup a soup kip, 250 gr. rauwe wortel, 220 gram appel, 250 gr peer, 5 cherrytomaatjes, cappuccino
L: 3 boterhammen kaas, kom kerrierroomsoep met kipfilet, 300 gr. melk
T's: 5 druiven, 5 dropjes, 15 zoute stokjes, 10 gr chocolade
D: 400 gr pasta met room/spinazie/ei/ui/tomaat, 300 gr. komkommersalade, 500 gr. sperziebonen, 120 gr gegrilde tonijn
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111088663
Prachtlijstje weer Uniekert!!
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:59:52 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111088722
Wel veel carbs B-)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111088815
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Laatst hadden wij een cursus, daarbij een onderdeel met 4 stelling waarvan 1 of 2 nou niet echt keuzes was van wat de directie zou willen horen.

Tot mijn grote angst ben ik bij bordje "B" gaan staan omdat dat de keuze zou zijn als het zo was gegaan... natuurlijk als enige :')
Ik vind het ook dapper :D En eerlijk O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_111088863
Als ze het niet willen horen, moeten ze er ook niet naar vragen toch, uniek? ^O^
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wel veel carbs B-)
Jaloers? :P
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:06:17 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111089060
Ja. De koffieleutjes in de koektrommel lonkten naar me. Big time.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111089568
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja. De koffieleutjes in de koektrommel lonkten naar me. Big time.
van een andere site:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 16:18:47 #73
70532 loveli
N
pi_111089586
Is het toeval dat er een foto van Agnes in de OP staat? FNV, sociale druk, manipuleren, groepsdwang...

Brrr...
crap in = crap out
pi_111089600
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:46 schreef uniekhoorn het volgende:

^O^
Maar het feit dat ze dat doen :N
pi_111089619
en dit is een taart met totaal 13 koolhydraten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111089704
Weet niet of je dat mag XM maar wie weet mag het wel..
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 16:23:51 #77
70532 loveli
N
pi_111089793
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:21 schreef Probability het volgende:
Weet niet of je dat mag XM maar wie weet mag het wel..
_O_

Dat muffinrecept ziet er heel simpel uit.
crap in = crap out
pi_111089928
Nou XM, met die tips van Billy kun je wel uit de voeten! :9
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:18 schreef loveli het volgende:
Is het toeval dat er een foto van Agnes in de OP staat? FNV, sociale druk, manipuleren, groepsdwang...

Brrr...
Googlede op poldermodel :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:28:07 #79
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111089990
Ben niet zo aardig eignelijks...
Vandaag ook: collega had speciaal voor mij (omdat ik de vorige week vakantie had) appeltaart meegenomen omdat hij jarig was geweest.
Nou vind ik appeltaart niet echt lekker dus heb ik geweigerd :@
pi_111090152
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben niet zo aardig eignelijks...
Vandaag ook: collega had speciaal voor mij (omdat ik de vorige week vakantie had) appeltaart meegenomen omdat hij jarig was geweest.
Nou vind ik appeltaart niet echt lekker dus heb ik geweigerd :@
Of dat onaardig is ligt aan de manier waarop je dat gezegd hebt ;)

Mijn maag rammelt zo dat Bo opkijkt uit haar slaapje :@
Op naar de fruitschaal..
pi_111090345
aan het wachten tot ik opgehaald wordt, maar de auto is nog niet klaar bij de garage ;)
Daarna gaan we meteen even naar een andere auto kijken die meneer heeft gezien. :+
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:34:58 #82
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111090348
jummie, die appel met een plakje kaas en 2 wasa kartonnetjes met kaas was net wat ik nodig had :)

Vanavond carbs voordat ik ga sporten :)
Ecosia
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:35:26 #83
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111090366
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:34 schreef LieLie het volgende:
aan het wachten tot ik opgehaald wordt, maar de auto is nog niet klaar bij de garage ;)
Daarna gaan we meteen even naar een andere auto kijken die meneer heeft gezien. :+
maserati quattroporte O+
Ecosia
pi_111090389
:D want een appel en wasa cracker zijn geen carbs?

Ik had net per ongeluk yoghurt in mijn oog :')
pi_111090405
Ik ben supertrots op mijn lijstje vandaag :'). Hopelijk kan ik het niet-snaaien volhouden tot 23:00 :+
pi_111090411
VW Cabrio of een Audi TT O+ (bescheiden jaja).

Hoe doe je dat Perr!
Boekje post ik morgen, heb geen postzegels meer :D
pi_111090469
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:36 schreef Ml-etje het volgende:
VW Cabrio of een Audi TT O+ (bescheiden jaja).

Hoe doe je dat Perr!
Boekje post ik morgen, heb geen postzegels meer :D
Hoe doe ik wat? Niet snaaien? Ik heb geen flauw idee. Zorgen dat ik bezig ben met andere dingen?

En prima hoor :) merci!!
pi_111090509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:37 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hoe doe ik wat? Niet snaaien? Ik heb geen flauw idee. Zorgen dat ik bezig ben met andere dingen?

En prima hoor :) merci!!
Die yoghurt ;) Niet snaaien kan ik wel :P
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:39:06 #89
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111090522
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:35 schreef Perruche het volgende:

je hebt gelijk, zijn ze wel :)
maar ik dacht meer aan een bordje pasta als sport-bodem... Ben er nog niet wachter wat nou de juiste balans is...
Ecosia
pi_111090529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Die yoghurt ;) Niet snaaien kan ik wel :P
Oh! ja ik was aan het mixen met banaan en toen floep :'). Nu klinkt het helemaal fout :D
pi_111090530
Vind het onderwerp in Dieet overigens echt heel leuk :D
pi_111090543
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:39 schreef Perruche het volgende:

[..]

Oh! ja ik was aan het mixen met banaan en toen floep :'). Nu klinkt het helemaal fout :D
_O- ik zeg niks :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:41:04 #93
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111090616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:39 schreef Ml-etje het volgende:
Vind het onderwerp in Dieet overigens echt heel leuk :D
ga je schamen, gestoorde kippen :{
Ecosia
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:41:17 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111090634
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- ik zeg niks :D
Wellus :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:45:24 #95
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111090821
ik ben een beetje verdrietig, ik hou heel trouw mijn uitgaven bij, en ik bezuinig op boodschappen, op kleding, op alles eigenlijk... en ik kom nog steeds niet uit. ruim niet.

SPOILER: detailgezeur voor wie het wil lezen
Kwak
pi_111090932
:D Leuk onderwerp inderdaad.Maar wtf, kleding klaar leggen voor je vriend? Lijkt me een verschrikking, Sowieso, iemand die niet volwassen genoeg is om te realiseren dat het toch wel belangrijk is dat je er op zijn minst normaal (dus niet met vieze/kapotte) kleding uitziet, zou ik niet als vriend willen heur.
pi_111090949
Kwak, wat is er dan eigenlijk verandert dat je niet uitkomt? En hoe verdelen jullie nu de kosten...? 50/50 of naar rato ofzo?
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:48:35 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111090970
Waarom gooien jullie je inkomsten en uitgaven niet op een grote hoop kwak? Het lijkt me zo lastig, allebei je eigen spaarpotje en inkomsten en uitgaven. Volgens mij geeft het jullie allebei wat meer financiele ruimte en sparen voor volgend jaar kan natuurlijk nog steeds.
pi_111091009
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:48 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom gooien jullie je inkomsten en uitgaven niet op een grote hoop kwak? Het lijkt me zo lastig, allebei je eigen spaarpotje en inkomsten en uitgaven. Volgens mij geeft het jullie allebei wat meer financiele ruimte en sparen voor volgend jaar kan natuurlijk nog steeds.
Maaah dat lijkt me echt a-relaxed. Wij doen ook apart maar grote aankopen samen (ik betaal soms iets meer). Hebben het laatst trouwens over het financiele stuk gehad, dat was wel prettig!
pi_111091025
quote:
Dat dus.
Bij ons is het ook krap op dit moment en houden we alles goed bij.

Verder eerlijk zijn tegen familie/vrienden als ze tijdens uitjes uiteten willen.
En sowieso niet teveel schuldig voelen :* dat helpt niemand
pi_111091026
Kwak, schoonmaakhulp of was-/strijkhulp is vaak gevraagd!
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 16:50:58 #102
70532 loveli
N
pi_111091086
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:49 schreef Perruche het volgende:
Hebben het laatst trouwens over het financiele stuk gehad, dat was wel prettig!
Goed, daar was ik nieuwsgierig naar, maar durfde het niet te vragen.

Ben ook voorstander van de Tink-aanpak.
crap in = crap out
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:51:12 #103
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111091102
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:49 schreef Perruche het volgende:

[..]

Maaah dat lijkt me echt a-relaxed. Wij doen ook apart maar grote aankopen samen (ik betaal soms iets meer). Hebben het laatst trouwens over het financiele stuk gehad, dat was wel prettig!
Wij hebben twee rekeningen, een in D en een in NL, maar de inkomsten en uitgaven delen we gewoon. Ik zie het probleem niet zo, al helemaal niet omdat we getrouwd zijn. Maar ook zonder boterbriefje: voor mij is dit een van de onderdelen van het samenleven. Maar ik heb begrepen dat veel mensen dit toch anders zien.
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 16:51:25 #104
70532 loveli
N
pi_111091113
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:49 schreef V1z0R het volgende:
Kwak, schoonmaakhulp of was-/strijkhulp is vaak gevraagd!
The horror!
crap in = crap out
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:52:11 #105
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111091165
Kwak moet gewoon een webwinkeltje beginnen met haakwerkjes. Wel presenteren als "zeer exclusief" en de hoofdprijs vragen! Volgens mij loopt het als een trein.
pi_111091234
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wij hebben twee rekeningen, een in D en een in NL, maar de inkomsten en uitgaven delen we gewoon. Ik zie het probleem niet zo, al helemaal niet omdat we getrouwd zijn.
Als je een koophuis hebt en kinderen enzo dan kan ik het ook wel begrijpen. Maar voor ons vind ik het nu te vroeg. Ik vind het mentaal echt heel lastig om mijn financien te delen, ik weet eigenlijk niet waarom? Denk omdat mijn ouders er echt serieus vaak problemen over hebben gehad ofzo?
pi_111091257
Hm en kwak ik weet niet of meer werken nu de oplossing is voor jou, je post hier regelmatig dat je al zo druk bent...??
pi_111091295
:') op een grote hoop heeft mij uiteindelijk best veel geld gekost...
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:51 schreef loveli het volgende:

[..]

The horror!
Hier!
loveli is al een potentiële klant!
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:55:24 #109
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111091305
In eerdere relaties had ik het er ook moeilijk mee. Maar toen wilde ik ook niet trouwen. Misschien dat het daar wat mee te maken heeft? Met het je werkelijk willen binden aan een partner?
pi_111091330
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:52 schreef Tinkepink het volgende:
kwak moet gewoon een webwinkeltje beginnen met haakwerkjes. Wel presenteren als "zeer exclusief" en de hoofdprijs vragen! volgens mij loopt het als een trein.
^^

Een gewoonte maken om van dat waar je goed in bent, deels je werk te maken. Hier dus fotografie en visagie. Nu heb ik het extra geld niet meer nodig, maar welkom was het voorheen zeker.

Kittenpraat in de spoiler:

SPOILER
pi_111091358
Ik heb net de duutser op de trein gezet, en nu ben ik verdrietig. En moet k nog veel werken dus eet ik nsoepjes....
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:56:50 #112
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111091367
quote:
3s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:52 schreef Tinkepink het volgende:
Kwak moet gewoon een webwinkeltje beginnen met haakwerkjes. Wel presenteren als "zeer exclusief" en de hoofdprijs vragen! Volgens mij loopt het als een trein.
Zat ik ook aan te denken! :Y En dan als je tijd over hebt werk erin steken zoals pro-actieve marketing enzulks :7
pi_111091414
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb net de duutser op de trein gezet, en nu ben ik verdrietig. En moet k nog veel werken dus eet ik nsoepjes....
Knuffel! :*
pi_111091419
Of gewoon bijles gaan geven. :)
Je mag mijn CV ook wel in het engels vertalen? *)
Wat is je tarief? :P
Doe wat je niet durft.
pi_111091433
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Twee weken boodschappen :Y O-)
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:58:30 #116
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111091435
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Aww Jatje.

Lastig wel om verdrietige gevoelens om te zetten in snoepjes eten. Ik heb die neiging ook nog wel eens ("nu mag het want ik ben zielig }:| "), maar feitelijk schiet het niet zo op natuurlijk.
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:59:24 #117
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111091475
Fijn An!

En ik zag een mooie buik van Phaidra en op FB ook een prachtige kitten!

Mijn lief en ik delen de maandelijkse lasten, huis is van hem dus de hele dure dingen zoals kozijnen vervangen, isolatie moet hij maar betalen, niet mijn huis :D

Vaatwasser, nieuwe pannen, nieuw bed e.d. delen we dan wel.

En ik wil vaker op vakantie dus betaal 1 x per jaar 1 vakantie, moet ie maar mee :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:59:43 #118
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111091500
quote:
ik verdien ongeveer even veel als er bij hem aan stufi+bijbaan binnenkomt.

elke maand krijg ik van hem de helft van alle vaste lasten en de huur, de helft van de zorgtoeslag (omdat we samenwonen krijg ik die niet meer) en de helft van wat we hebben inbegroot aan boodschappen per maand (ik begroot 300 euro in, dat klopte eerst niet, toen wel, en nu probeer ik er onder te blijven).

voor hem blijft het daar ongeveer bij aan uitgaven, behalve cadeautjes, kleding en snacks of eten onderweg/OV kaartjes en zijn eigen zorgverzekering en collegegeld.

Bij mij komt dat alles er ook bij, en dan nog de aflossing van een lopende schuld (opgedaan door mijn stage in Amerika, maart volgend jaar heb ik alles afgelost), aflossen studieschuld, wegenbelasting, benzine, boetes (laatste tijd niks meer), evt. onderhoud auto. Deze posten zijn samen goed voor zo'n 480 euro in de maand (zonder auto zou dat 370 zijn, dat is niet de grootste kostenpost).

Het komt erop neer dat vriendje vaak onderhoud aan huis betaalt omdat ik dat geld niet heb, en ook als we een keertje iets leuks gaan doen betaalt hij vaak, waarna hij "vergeet" om mij geld terug te vragen.

Maar volgend jaar stopt zijn werk, en moet hij een half jaar fulltime ws. onbetaald stage lopen, en daarom wil ik niet teveel op hem interen...

@V1z0r: strijken, dat zou ik wel kunnen doen, wassen lijkt me onhandig zonder droger, en schoonmaken is een van de weinige dingen die ik ook voor een miljoen niet bij een ander wil doen...
Kwak
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:01:07 #119
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111091567
Kwak, als je nou bijhoudt wie wat betaald kan je later altijd nog "goed" maken.
Trouwens niet alles hoeft op een balans he!?
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:01:21 #120
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111091583
Jeager... boh! :*
pi_111091633
Hm kwak, en kan je niet minder aflossen aan bijv. je studie schuld? En die auto, heb je die echt echt echt nodig/ is het OV een alternatief? Ook al is het niet de grootste kostenpost, alle beetje helpen...

Als ik vragen mag, hoeveel houd je dan nog over voor "de rest"?
pi_111091649
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Aww Jatje.

Lastig wel om verdrietige gevoelens om te zetten in snoepjes eten. Ik heb die neiging ook nog wel eens ("nu mag het want ik ben zielig }:| "), maar feitelijk schiet het niet zo op natuurlijk.
Ik weet het, stom. Wel lekker. Maar nu pak ik de snoepjes weg en ga ik weer werken. Even doorzetten en dan naar huis, ben zo moe.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:02:55 #123
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111091663
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
haha, dat voelt een beetje als charity :P maar ik wil het sowieso wel doen hoor.

vertaalwerk voor kennissen doe ik meestal voor een boekenbon :@ mede omdat het dan echt iets extra's voor mezelf oplevert en geen gaten vult. als ik het vaak zou doen zou ik wel een gewoon tarief vragen hoor :P

haakwinkeltje ben ik ooit aan begonnen, maar had nog niet genoeg dingen om echt een lijntje op te zetten (wat ik nu te koop heb verkoopt niet). Heb wel 1 opdracht gehad, voor 100 euro :Y. Ik denk dat ik wel echt iets daarmee ga doen. Maar ik ga mezelf ook maar verkopen als strijkster denk ik... op maandag of donderdag kan ik daar best een paar uurtjes wat mee doen...
Kwak
pi_111091696
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik weet het, stom. Wel lekker. Maar nu pak ik de snoepjes weg en ga ik weer werken. Even doorzetten en dan naar huis, ben zo moe.
:* bah bah, wanneer zie je hem weer?

Ik ben werk moe, ofzo, heb ff echt geen zin meer!
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:03:57 #125
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111091707
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:45 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben een beetje verdrietig, ik hou heel trouw mijn uitgaven bij, en ik bezuinig op boodschappen, op kleding, op alles eigenlijk... en ik kom nog steeds niet uit. ruim niet.

hier t zelfde. Pas kleding gekocht bij h&m... Maar alles maar weer terug gestuurd.. Ik wil ook graag een xtra dag werken, want ik werk er maar 4. Maarja.. Wat?

Mijn vriend en ik doen trouwens 2/3 van loon naar spaarGezamelijke rekening! foutje., 1/3 voor ons zelf... alleen dat is meestal het rode gedeelte weer opvullen naar niet rood... Ook drama hier dus.

Het belangrijkste is ook gewoon eerlijk zijn naar je familie. Hebben wij ook gedaan, resultaat: We hoeven maar langs te komen en we krijgen gelijk eten mee wat ze over hebben etc. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Mixende_match op 03-05-2012 17:10:28 ]
~ Bonito La Risa ~
pi_111091719
Maar kwak, kan je dan niet beter iets van een vertaal website opzetten? Dat is tenminste ook nog relevant voor de toekomst!
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 17:04:47 #127
70532 loveli
N
pi_111091752
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:02 schreef kwakz0r het volgende:
haha, dat voelt een beetje als charity :P maar ik wil het sowieso wel doen hoor.
Of als de juiste vrouw voor de job en een mogelijkheid die zich voordoet..
crap in = crap out
pi_111091781
M_M waarom doe je dan 2/3e :o naar spaar als je op de lopende rekening rood staat? * Perruche ne comprends pas.

Ik moet ook mijn uitgaven weer bij gaan houden :'). Werkuitgaven terugvragen, creditcard etc loopt allemaal in elkaar over...
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:05:33 #129
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111091789
Kennen jullie het programma: gepest?
soms wel misselijkmakend
pi_111091803
Lijkt me altijd weer lastig, Jagar! :{

kwak, de was kun je dan ook vaak gewoon bij hun thuis doen he?
Schoonmaken bij bedrijven dan? Veel MKB-ers zijn altijd wel opzoek naar een goedkope schoonmaakster :)
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:56 schreef An24 het volgende:
Kittenpraat in de spoiler:

SPOILER
*O*
pi_111091828
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:45 schreef kwakz0r het volgende:

Al eens iemand anders ernaar laten kijken? Misschien ziet een buitenstaander wat makkelijker waar nog iets te halen valt, of heeft zo iemand goede ideeën :)

En misschien wat Tink zegt. Misschien kunnen jullie elkaar nog wat meer helpen, wordt het daardoor financieel wat makkelijker :) Als hij volgend jaar misschien nauwelijks inkomen heeft, kan hij van jou 'profiteren'* en nu is dat misschien omgekeerd :)

*profiteren is wat slecht gekozen, maar bij gebrek aan een beter woord :+

Martijn en ik hebben ook alles op 1 grote hoop. Maar moet eerlijk zeggen dat ik al kriegelig word bij het idee dat ik met potjes moet werken en dingen bij moet houden :+
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:06:39 #132
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111091841
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:05 schreef Perruche het volgende:
M_M waarom doe je dan 2/3e :o naar spaar als je op de lopende rekening rood staat? * Perruche ne comprends pas.

Ik moet ook mijn uitgaven weer bij gaan houden :'). Werkuitgaven terugvragen, creditcard etc loopt allemaal in elkaar over...
spaar bedoel ik gezamelijke rekening. Sorry. 2/3 van mijn loon en 2/3 van zijn loon is ongeveer de vaste lasten e.d.
~ Bonito La Risa ~
pi_111091842
Jij krijgt geen zorgtoeslag meer omdat jullie samenwonen? En hij wel?
Die snap ik niet, zou ik nog even uitzoeken. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat jij boven de zorgtoeslaggrens zou zitten. Zeker nu je minder bent gaan werken.

Andere oplossingen:
- je stage-schuld met vertraging afbetalen. Weet niet waar je die schuld hebt, maar dat zou best wel eens goedkoper kunnen. Probeer anders geld van iemand te lenen tegen een lager percentage ofzo. Misschien ouders ofzo?
- studieschuld: laat je aflossing opnieuw bepalen. Aflossing daarvan gaat toch naar draagkracht? Je bent minder gaan werken, dus minder draagkracht.

Ergo: bel met DUO en de Belastingdienst. :)
En ik ga je vanavond even PM'en over mijn CV. *)
Doe wat je niet durft.
pi_111091844
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:03 schreef Perruche het volgende:

[..]

:* bah bah, wanneer zie je hem weer?

Ik ben werk moe, ofzo, heb ff echt geen zin meer!
De 25ste pas, dus ruim 3 weken.

Ik heb het gelukkig heel erg druk, maar het is niet tof.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:08:23 #135
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111091931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

De 25ste pas, dus ruim 3 weken.

Ik heb het gelukkig heel erg druk, maar het is niet tof.
Mmmm, balen! Het scheelt iig dat je het heel druk heb, maar toch. Veel bellen dan maar ;)
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:09:01 #136
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111091955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:03 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

hier t zelfde. Pas kleding gekocht bij h&m... Maar alles maar weer terug gestuurd.. Ik wil ook graag een xtra dag werken, want ik werk er maar 4. Maarja.. Wat?

Mijn vriend en ik doen trouwens 2/3 van loon naar spaar, 1/3 voor ons zelf... alleen dat is meestal het rode gedeelte weer opvullen naar niet rood... Ook drama hier dus.

Het belangrijkste is ook gewoon eerlijk zijn naar je familie. Hebben wij ook gedaan, resultaat: We hoeven maar langs te komen en we krijgen gelijk eten mee wat ze over hebben etc. O+
Dan spaar je toch wat minder? Een andere verdeling (een derde sparen bijvoorbeeld) is nog steeds netjes.
pi_111091959
Die stage-schuld was toch al afbetaald, begreep ik?

Een onafhankelijk iemand ernaar laten kijken lijkt me echt vervelend :'). Jeetje, wat zit ik op m'n centen zeg!

Tink, ik denk dat je misschien wel gelijk hebt m.b.t. dat binden. Ik vind dat echt vet a-relaxed. Komt denk ik doordat we ook echt andere prioriteiten hebben. Lijkt me wat M_M doet voor mij beter, gewoon gezamenlijke rekening en daar een deel op ofzo.
pi_111091973
En anders wil ik wel een keertje kijken naar je financiele situatie Kwak!
Ik ben wel heel goed met getalletjes enzo. :)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 17:09:34 #139
70532 loveli
N
pi_111091985
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:05 schreef uniekhoorn het volgende:
soms wel misselijkmakend
Yup, rillingen van sommige dingen.
crap in = crap out
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:10:58 #140
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111092050
Sowieso, pesten :r En slachtoffergedrag 300 jaar na dato ook :r
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:11:01 #141
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111092052
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dan spaar je toch wat minder? Een andere verdeling (een derde sparen bijvoorbeeld) is nog steeds netjes.
Was naar gezamelijk, foutje! Sparen doen we op het moment helemaal niet.
~ Bonito La Risa ~
pi_111092081
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:09 schreef Perruche het volgende:

Een onafhankelijk iemand ernaar laten kijken lijkt me echt vervelend :'). Jeetje, wat zit ik op m'n centen zeg!
Mwoah, een goede vriend of vriendin? Zou er geen problemen mee hebben. Schoonzusje en paar vriendinnen hebben het financieel ook best zwaar, die bespreken wel vaker met mij hoe & wat. Helpt soms om tot nieuwe inzichten te komen ofzo.

Ik snap trouwens niet zo goed wat je bedoelt met 'jeetje, wat zit ik op m'n centen zeg!'. Bdoel, snap wat het normaliter betekent, maar ik krijg het niet geregeld in de context :') Mijn denken staan uit in de vakantie, geloof ik :+
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 17:11:47 #143
70532 loveli
N
pi_111092086
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ben wel heel goed met getalletjes enzo. :)
Over goed met getalletjes gesproken, heb vandaag onze lieve heer bedankt dat ik beta ben en om een A5 gevraagd, maar dat was niet zo serieus. Procentrekenen is niet ieders sterkste punt, een MR-titel is geen garantie voor briljant rekenwerk.
crap in = crap out
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:12:30 #144
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111092126
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:09 schreef Perruche het volgende:

Tink, ik denk dat je misschien wel gelijk hebt m.b.t. dat binden. Ik vind dat echt vet a-relaxed. Komt denk ik doordat we ook echt andere prioriteiten hebben. Lijkt me wat M_M doet voor mij beter, gewoon gezamenlijke rekening en daar een deel op ofzo.
Bij ons 'werkt' het opzich wel mbt wie betaald wat etc. Op het moment allebei weinig inkomen. Maar verder vind ik het goed werken ja. Alleen uitgave waar hij niks mee heeft betaal ik zelf (balkonplanten, moestuintje etc.) en waar ik niks mee heb, betaalt hij weer zelf :)
~ Bonito La Risa ~
pi_111092142
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Die snap ik niet, zou ik nog even uitzoeken. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat jij boven de zorgtoeslaggrens zou zitten. Zeker nu je minder bent gaan werken.

Andere oplossingen:
- je stage-schuld met vertraging afbetalen. Weet niet waar je die schuld hebt, maar dat zou best wel eens goedkoper kunnen. Probeer anders geld van iemand te lenen tegen een lager percentage ofzo. Misschien ouders ofzo?
- studieschuld: laat je aflossing opnieuw bepalen. Aflossing daarvan gaat toch naar draagkracht? Je bent minder gaan werken, dus minder draagkracht.

Die zorgtoeslaggrens zit je vrij snel op hoor. Ik heb er nooit recht op gehad :') maar goed, ik weet niet wat kwak binnen krijgt. Goede Duo tips.
pi_111092224
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mwoah, een goede vriend of vriendin? Zou er geen problemen mee hebben. Schoonzusje en paar vriendinnen hebben het financieel ook best zwaar, die bespreken wel vaker met mij hoe & wat. Helpt soms om tot nieuwe inzichten te komen ofzo.

Ik snap trouwens niet zo goed wat je bedoelt met 'jeetje, wat zit ik op m'n centen zeg!'. Bdoel, snap wat het normaliter betekent, maar ik krijg het niet geregeld in de context :') Mijn denken staan uit in de vakantie, geloof ik :+
Hm ja, op zich zou dat wel moeten kunnen. Wat ik bedoel, is dat ik eigenlijk vet "egocentrisch" ben als het op mijn geld aankomt. Volgens mij komt het omdat zowel mijn pa als ma echt niet met geld om kunnen gaan. Als ik het zou "delen", zou ik echt vet bang zijn dat het ook de mist in gaat...
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:14:40 #147
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111092225
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:11 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Was naar gezamelijk, foutje! Sparen doen we op het moment helemaal niet.
Ik zag het net maar was te laat met editten.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:14:53 #148
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111092237
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:10 schreef Tinkepink het volgende:
Ja idd :r als je ziet wat die mensen er van over hebben gehouden. Of wat de pesters deden :X echt zo cru.
~ Bonito La Risa ~
pi_111092263
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Over goed met getalletjes gesproken, heb vandaag onze lieve heer bedankt dat ik beta ben en om een A5 gevraagd, maar dat was niet zo serieus. Procentrekenen is niet ieders sterkste punt, een MR-titel is geen garantie voor briljant rekenwerk.
Oew, dat klinkt vrij kansloos. :{
En jammer. Want je hoopt toch dat een jurist die betrekkelijk rijkelijk beloond wordt, zijn/haar werk goed doet.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:12 schreef An24 het volgende:

[..]

Die zorgtoeslaggrens zit je vrij snel op hoor. Ik heb er nooit recht op gehad :') maar goed, ik weet niet wat kwak binnen krijgt. Goede Duo tips.
Ik heb het idee dat ze hier niet aan komen:
quote:
Als u alleen woont en geen partner hebt, mag uw inkomen niet hoger zijn dan ¤ 35.059 per jaar.

Als u een partner hebt, mag uw inkomen samen niet hoger zijn dan ¤ 51.691 per jaar.
Doe wat je niet durft.
pi_111092268
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:05 schreef uniekhoorn het volgende:
soms wel misselijkmakend
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Yup, rillingen van sommige dingen.
Ik vind het interessant om te zien. Ik ben niet gepest én heb niet gepest, en denk dat ik me daardoor niet altijd kan verplaatsen in de rol van de gepesten. Apart om te zien dat veel van de pestkoppen zich het jaren na dato volledig anders herinneren dan de gepeste (ik vraag me dan af of zij het voor zichzelf -onbewust- in de loop der aren zijn gaan 'goedpraten' uit een soort schuldgevoel, of dat de gepeste het zich veel zwaarder heeft aangetrokken dan nodig, of een combinatie, of, of, of...).
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:16:31 #151
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111092307
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:02 schreef Perruche het volgende:
Hm kwak, en kan je niet minder aflossen aan bijv. je studie schuld? En die auto, heb je die echt echt echt nodig/ is het OV een alternatief? Ook al is het niet de grootste kostenpost, alle beetje helpen...

Als ik vragen mag, hoeveel houd je dan nog over voor "de rest"?
OV naar werk is dik een uur met drie overstappen, auto 20 minuten. 't Is maar 7 km, dus kost me 3 liter benzine per week (ca. 5,50). Kaartjes voor tram zijn per dag al bijna duurder dan dat. En ook naar onze ouders toe is het relatief voordeliger, en handiger. Wil er echt niet meer zonder :@. En ja, ik zou kunnen fietsen, maar het is niet een erg fietsvriendelijke 7 km.

als ik mijn vaste lasten en terugkerende lasten van mijn inkomsten incl. wat ik van J. krijg aftrek houd ik
SPOILER
bezuinigen op mobiele telefoon heb ik al gedaan, betaal ca. 10 euro p. mnd incl. minibundel internet.
ik kan mijn lidmaatschap bij een politieke partij en natuurmonumenten opzeggen, dat levert 14 euro in de maand op (totaal).
lidmaatschap van de vakbond kan ik ook opzeggen, maar vind ik eigenlijk wel heel belangrijk (13.50 per maand), voor het geval ik rechtshulp nodig heb bijvoorbeeld (rechtshulpverzekering is net zo duur).
ik kan vriendje vragen de krant op te zeggen (7,50 per maand)
ik kan vriendje vragen om een bijdrage in de benzinekosten (zeker als we naar hilversum karren naar zijn familie, of op vakantie)
uitvaartverzekering heb ik niet
kleding koop ik bijna nooit (2 keer per jaar, soms tussendoor een legging, maar ik draag kapotte leggings eerst over elkaar heen af zodat de gaten in de naden wegvallen)
kapper al een half jaar niet meer geweest.

that's it... meer weet ik niet...

Jullie zijn lief dat je meedenken. Voorheen kon ik mezelf nog op mijn kop geven over dat ik dingen slecht bijhield en te veel leuke dingen kocht, maar dat doe ik dus al een poosje niet meer...
Kwak
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:16:32 #152
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111092309
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:14 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Ja idd :r als je ziet wat die mensen er van over hebben gehouden. Of wat de pesters deden :X echt zo cru.
Ik ben zelf ook bruut gepest (tot in het ziekenhuis geslagen aan toe), maar snap niet zo goed dat mensen er zo lang in blijven hangen. Op een gegeven moment is het over en wordt het tijd je leven weer op de rails te krijgen. Je hóeft er niet altijd een tik aan over te houden.
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 17:16:53 #153
70532 loveli
N
pi_111092326
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:10 schreef Tinkepink het volgende:
Die reactie op slachtoffergedrag en hier springen de tranen 25 jaar na dato nog in de ogen :')
crap in = crap out
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:17:36 #154
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111092352
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

OV naar werk is dik een uur met drie overstappen, auto 20 minuten. 't Is maar 7 km, dus kost me 3 liter benzine per week (ca. 5,50). Kaartjes voor tram zijn per dag al bijna duurder dan dat. En ook naar onze ouders toe is het relatief voordeliger, en handiger. Wil er echt niet meer zonder :@. En ja, ik zou kunnen fietsen, maar het is niet een erg fietsvriendelijke 7 km.

als ik mijn vaste lasten en terugkerende lasten van mijn inkomsten incl. wat ik van J. krijg aftrek houd ik
SPOILER
bezuinigen op mobiele telefoon heb ik al gedaan, betaal ca. 10 euro p. mnd incl. minibundel internet.
ik kan mijn lidmaatschap bij een politieke partij en natuurmonumenten opzeggen, dat levert 14 euro in de maand op (totaal).
lidmaatschap van de vakbond kan ik ook opzeggen, maar vind ik eigenlijk wel heel belangrijk (13.50 per maand), voor het geval ik rechtshulp nodig heb bijvoorbeeld (rechtshulpverzekering is net zo duur).
ik kan vriendje vragen de krant op te zeggen (7,50 per maand)
ik kan vriendje vragen om een bijdrage in de benzinekosten (zeker als we naar hilversum karren naar zijn familie, of op vakantie)
uitvaartverzekering heb ik niet
kleding koop ik bijna nooit (2 keer per jaar, soms tussendoor een legging, maar ik draag kapotte leggings eerst over elkaar heen af zodat de gaten in de naden wegvallen)
kapper al een half jaar niet meer geweest.

that's it... meer weet ik niet...

Jullie zijn lief dat je meedenken. Voorheen kon ik mezelf nog op mijn kop geven over dat ik dingen slecht bijhield en te veel leuke dingen kocht, maar dat doe ik dus al een poosje niet meer...
Ga fietsen naar je werk ^O^ tis maar 7 km :')
en past mooi qua bezigheid in het topic :')
Ecosia
pi_111092358
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:14 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hm ja, op zich zou dat wel moeten kunnen. Wat ik bedoel, is dat ik eigenlijk vet "egocentrisch" ben als het op mijn geld aankomt. Volgens mij komt het omdat zowel mijn pa als ma echt niet met geld om kunnen gaan. Als ik het zou "delen", zou ik echt vet bang zijn dat het ook de mist in gaat...
Ah nee, dan snapte ik het toch :+ Dacht dat het samenhing met je opmerking over het niet door een buitenstaander laten bekijken. Maar dat was het niet dus :P

Geloof dat ik van mijn ouders wel een goed voorbeeld heb meegekregen wat geld betreft. Gelukkig :) Martijn en ik moeten binnenkort weer eens orde op zaken brengen. Met de verbouwing e.d. vliegt het eruit (plus, straks verandert het e.e.a. in de gezinssituatie, moeten we ook goed op voorbereid zijn...).
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:18:15 #156
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111092373
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ook als het niet echt fietsvriendelijk is zou ik gaan fietsen kwak. Is goed voor jou en je portemonnee.
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 17:18:16 #157
70532 loveli
N
pi_111092375
Zou liever schoenen wegdoen dan auto.
crap in = crap out
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:18:19 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111092376
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Andere oplossingen:

ik PM jou ook even, want dit zijn dingen die een beetje privé zijn om uit te leggen ;)
Kwak
pi_111092432
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik PM jou ook even, want dit zijn dingen die een beetje privé zijn om uit te leggen ;)
Is goed! :) Wil er met alle liefde van de wereld naar kijken en met je meedenken. :)
Doe wat je niet durft.
pi_111092466
O: broodje met een gekookt ei
T: koffie, appel
D: 4 boterhammen met pindakaas
T: koffie, thee
D: geen idee, ik schuif aan
S: rondje lopen

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:18 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ook als het niet echt fietsvriendelijk is zou ik gaan fietsen kwak. Is goed voor jou en je portemonnee.
En het is ook nog eens mooi weer! Misschien nog een klein stukje omfietsen om een fietsvriendelijkere route te krijgen?

Ik heb zelf geen internet en tv thuis :D haha
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_111092558
Blijkbaar was mijn opmerking stom ofzo, maargoed, dat is hoe ik erover denk ;)

Ik heb trouwens heel erg honger nu...dit is mijn lijstje:

O: kwark met cornflakes en gedroogd fruit
T: capuchino met magere melk
L: 3 volkorenboterhammen met kipkerrie salade, een met pindakaas, sambal en komkommer en een met humus.
T: paar hapjes cheesecake
T: banaan
D: macaroni met twee gebakken eitjes, waarschijnlijk kook ik daar nog wat broccoli bij
T: wijntje (of twee)
B: half uur fietsen, kwartiertje oefeningen (touwtjespringen, hoelahoepen)

Ik weet niet echt of het honger is omdat het te weinig is of omdat ik gewoon moet wennen aan kleinere hoeveelheden.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:24:17 #162
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111092604
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Die reactie op slachtoffergedrag en hier springen de tranen 25 jaar na dato nog in de ogen :')
Sorry als ik je gekwetst heb. Ik bedoelde het neit naar. Maar het is net zoals je ouders de schuld blijven geven van een slechte opvoeding. Op een gegeven moment moet je toch proberen je eigen leven weer op de rails te zetten. Ook als het moeilijk is.
pi_111092625
Hm kwak, mag ik heel eerlijk zijn? Toen ik ECHT geen geld had (lees: 10.000 euro schuld :P en nee niet bij de IBG), deed ik alles weg. Kankerbestrijding, donatie stopgezet. Jammer, maar als je het weer ruimer hebt kan je het altijd weer starten. Kranten ook, of een internetabbo nemen. 7 Km kan je prima fietsen, ook op een fietsonvriendelijk stuk. Daarnaast is 230 euro voor alleen "leuke dingen" (geen huur/eten/ etc) natuurlijk niet ruim, maar zeker do-able. Benzine kosten zou ik zeker delen. Internet op je telefoon - heb ik nog steeds niet!

Ook denk ik dat "veel kleine dingen" samen een grote kunnen maken. 80 euro ofzo voor je auto per maand (of wat was het?) is op zich iet veel, maar als dat betekent dat je vrij besteedbare budget van 230 naar 310 gaat toch de moeite. Je vriend heeft trouwens ook OV neem ik aan? Als jullie dan samen reizen krijg je nog korting ook.

Wel een disclaimer; ik weet niet of ik nu nog zo "hard" zou kunnen zijn
pi_111092652
Kwak, heb je een goede lijst van alle uitgaven enz?
Daar tegenover alle inkomsten?

Dat is vaak een goed uitgangspunt. Ik maak die dingen werkgerelateerd ook dus als je een blanco wil pm maar even.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:25:32 #165
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111092659
@Tink: ik ga ook wel regelmatiger fietsen, maar dan nog doe ik de auto niet weg, zeker omdat ik in vergelijking voorheen aan OV per maand echt bijna evenveel uitgaf als aan auto nu, maar veel vaker moeite had om ergens te komen (bij mijn ouders rijden geen bussen bijvoorbeeld) en het ook echt heel erg veel meer tijd kostte.

verder doen wij niet moeilijk met potjes maar proberen we eerlijk te delen, en houd ik vooral alles bij om inzicht te houden in het uitgavenpatroon.

vriendje is heel goed met geld en die helpt.

@HPKW: dat van die zorgtoeslag lijkt niet te kloppen, maar het komt erop neer dat hij het hele bedrag voor ons tweeen krijgt, omdat lief het minste verdient. per saldo krijgen we allebei iets minder dan eerst, vanwege mijn salaris. maar ik zal het herrekenen en je pm-en over de rest.
Kwak
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:26:02 #166
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111092676
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:24 schreef Perruche het volgende:
Hm kwak, mag ik heel eerlijk zijn? Toen ik ECHT geen geld had (lees: 10.000 euro schuld :P en nee niet bij de IBG), deed ik alles weg. Kankerbestrijding, donatie stopgezet. Jammer, maar als je het weer ruimer hebt kan je het altijd weer starten. Kranten ook, of een internetabbo nemen. 7 Km kan je prima fietsen, ook op een fietsonvriendelijk stuk. Daarnaast is 230 euro voor alleen "leuke dingen" (geen huur/eten/ etc) natuurlijk niet ruim, maar zeker do-able. Benzine kosten zou ik zeker delen. Internet op je telefoon - heb ik nog steeds niet!

Ook denk ik dat "veel kleine dingen" samen een grote kunnen maken. 80 euro ofzo voor je auto per maand (of wat was het?) is op zich iet veel, maar als dat betekent dat je vrij besteedbare budget van 230 naar 310 gaat toch de moeite. Je vriend heeft trouwens ook OV neem ik aan? Als jullie dan samen reizen krijg je nog korting ook.

Wij hebben ook alle kranten en abonnementen opgezegd toen we het een paar jaar van 1 inkomen moesten doen. Het went.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:26:33 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111092704
quote:

230 euro is incl. eten, shampoo etc. maar voor de rest heb je gelijk.
Kwak
pi_111092706
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:22 schreef creepycookie het volgende:
Blijkbaar was mijn opmerking stom ofzo, maargoed, dat is hoe ik erover denk ;)

Ik heb trouwens heel erg honger nu...dit is mijn lijstje:

O: kwark met cornflakes en gedroogd fruit
T: capuchino met magere melk
L: 3 volkorenboterhammen met kipkerrie salade, een met pindakaas, sambal en komkommer en een met humus.
T: paar hapjes cheesecake
T: banaan
D: macaroni met twee gebakken eitjes, waarschijnlijk kook ik daar nog wat broccoli bij
T: wijntje (of twee)
B: half uur fietsen, kwartiertje oefeningen (touwtjespringen, hoelahoepen)

Ik weet niet echt of het honger is omdat het te weinig is of omdat ik gewoon moet wennen aan kleinere hoeveelheden.
Welke opmerking? :D

Ik vind het niet gek dat je trek hebt, cornflakes vult natuurlijk voor geen meter (die kwark sla ik strategisch over). Geen echte T tussen O en L (doe een banaan of een appel of beide!) L prima. Wederom alleen een kleine T. En doe maar veel broccoli bij de nasi, anders heb je weinig groen!
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:27:49 #169
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111092769
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:25 schreef Ml-etje het volgende:
Kwak, heb je een goede lijst van alle uitgaven enz?
Daar tegenover alle inkomsten?

Dat is vaak een goed uitgangspunt. Ik maak die dingen werkgerelateerd ook dus als je een blanco wil pm maar even.
heb ik, daar haalde ik net al die bedragen vandaan ;)

ik ga idd. de laatste dingen ook opzeggen/stopzetten.

en wat betreft de auto ben ik eigenwijs (ook omdat ik écht écht écht niet in de winter om half zeven op de fiets stap door de sneeuw. sorry.)
Kwak
pi_111092792
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Van die 230 koop je dus eten en andere supermarkt zaken en dan nog de rest?
Dat is best krap ja.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:28:32 #171
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111092802
zo, en nu een dikke knuffel voor jägar :*

ik heb wel weer genoeg aandacht gehad
Kwak
pi_111092813
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Welke opmerking? :D

Ik vind het niet gek dat je trek hebt, cornflakes vult natuurlijk voor geen meter (die kwark sla ik strategisch over). Geen echte T tussen O en L (doe een banaan of een appel of beide!) L prima. Wederom alleen een kleine T. En doe maar veel broccoli bij de nasi, anders heb je weinig groen!
Die over Joden :P

Er zitten nog andere groenten in hoor, is een restje van gisteren :) Cornflakes had ik voor de afwisseling, maar muesli werkt inderdaad beter. En je hebt gelijk over het tussendoortje!
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 17:29:08 #173
70532 loveli
N
pi_111092822
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Sorry als ik je gekwetst heb. Ik bedoelde het neit naar. Maar het is net zoals je ouders de schuld blijven geven van een slechte opvoeding. Op een gegeven moment moet je toch proberen je eigen leven weer op de rails te zetten. Ook als het moeilijk is.
Weet ik, vatte het ook niet kwetsend op.

Punt is vooral dat je pad A had gehad zonder pesten en nu pad B hebt met. Je gaat anders met dingen om, van sommige ddingen kun je achteraf zeggen dat je er iets positiefs/waardevols aan over gehouden hebt. Maar onderaan de streep had je met pad A minder schade opgelopen. Ook al zet je jezelf daarna geweldig op de rails en bereik je meer dan je anders had bereikt.
crap in = crap out
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:29:20 #174
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111092833
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

heb ik, daar haalde ik net al die bedragen vandaan ;)

ik ga idd. de laatste dingen ook opzeggen/stopzetten.

en wat betreft de auto ben ik eigenwijs (ook omdat ik écht écht écht niet in de winter om half zeven op de fiets stap door de sneeuw. sorry.)
:') dat zijn de dagen dat je met de bus gaat natuurlijk... Maar oke, suit yourself :)
Ecosia
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:29:29 #175
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111092838
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:28 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Van die 230 koop je dus eten en andere supermarkt zaken en dan nog de rest?
Dat is best krap ja.
de helft, de andere helft betaalt vriendje (zit in de inkomsten). ik begroot 5 euro p.p.p.d. in voor eten, drinken, shampoo, wasmiddel, etc. de facto houd ik dus van die 230 nog 80 euro over.
Kwak
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:29:54 #176
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111092855
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Volgens mij moet je daar toch van kunnen leven hoor kwak. Wij hebben een jaar of 3 van ¤ 400 per maand met 4 personen moeten leven (eten, drinken, cadeautjes, kleding, shampoo ed, luiers) en dat lukte ook. Leuk is het niet altijd, maar het maakt inventief.
pi_111092923
quote:

Ik ben het met je eens. Terug gaan is inderdaad moeilijk. Ik heb geleefd van 750 euro op mijn 21e en de huur incl gas en licht was al 450 euro. Dan moesten de rest van de vaste lasten er nog af. En ik kwam rond. Geen idee hoe ik dat deed :')
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:31:22 #178
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111092929
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:29 schreef Jumparound het volgende:

[..]

:') dat zijn de dagen dat je met de bus gaat natuurlijk... Maar oke, suit yourself :)
joh, anders lees je even: de auto kost me ca. 100 euro in de maand incl. verzekering en benzine.
als ik met OV reis naar alles (zoals tot september vorig jaar) besteed ik ca. 90 euro in de maand aan treinkaartjes en tramkaartjes. als ik ga fietsen scheelt dat wel iets, maar ik kies er voor om bij de Aldi boodschappen te doen en niet naar de bios te gaan zodat ik wél mijn autootje kan houden.

@Tink: het zal ook vast wel kunnen, maar blijkbaar lukt het mij nu nog niet. ik doe mijn best, ik neem jullie tips allemaal in overweging/doe er iets mee, maar ik ben gewoon ook een beetje verdrietig dat ik zo'n moeite heb ermee....
Kwak
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:32:54 #179
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111093021
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

_O_

Niemand zal uit het verleden komen en zeggen "Sorry! Ik ga het beter maken, no worries O+ ", dus dat moet (en kun!) je zelf doen. Je hebt maar 1 leven (waarschijnlijk :+) dus kunt maar beter zorgen dat ie awesome is.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:33:50 #180
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111093064
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Punt is vooral dat je pad A had gehad zonder pesten en nu pad B hebt met. Je gaat anders met dingen om, van sommige ddingen kun je achteraf zeggen dat je er iets positiefs/waardevols aan over gehouden hebt. Maar onderaan de streep had je met pad A minder schade opgelopen. Ook al zet je jezelf daarna geweldig op de rails en bereik je meer dan je anders had bereikt.
Ja, natuurlijk is pesten kut. Zoals ik al zei ben ik ook heel erg gepest, zowel op de lagere school als op de middelbare school. Ik was dus duidelijk een zeer goed slachtoffer. Maar het heeft mijn zelfbeeld gelukkig niet aangetast, al realiseer ik me wel dat ik "raar" ben in de ogen van veel anderen. Ook voel ik me niet zo prettig in groepen en in de dagelijkse omgang met bijvoorbeeld collega's. Maar het is niet anders. Ik ga er van uit dat de pester er een goede reden voor had om te pesten. Een klote thuissituatie bijvoorbeeld. En waarschijnlijk zijn mijn pesters er slechter vanaf gekomen dan ik.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:34:09 #181
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111093082
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

joh, anders lees je even: de auto kost me ca. 100 euro in de maand incl. verzekering en benzine.
als ik met OV reis naar alles (zoals tot september vorig jaar) besteed ik ca. 90 euro in de maand aan treinkaartjes en tramkaartjes. als ik ga fietsen scheelt dat wel iets, maar ik kies er voor om bij de Aldi boodschappen te doen en niet naar de bios te gaan zodat ik wél mijn autootje kan houden.
Dan heb je het niet krap, dan ben je gewoon eigenwijs.
Ecosia
pi_111093088
quote:

[..]

^^

Ik zou mijn leven zoals het NU is ook niet anders willen en wellicht was ik hier niet geweest zonder pad B, maar dat betekent niet dat ik met veel plezier terug denk aan pad B en de mensen die me tot op 't bot toe hebben weten te krenken.
Ja doei.
pi_111093109
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:47 schreef Perruche het volgende:
:D Leuk onderwerp inderdaad.Maar wtf, kleding klaar leggen voor je vriend? Lijkt me een verschrikking, Sowieso, iemand die niet volwassen genoeg is om te realiseren dat het toch wel belangrijk is dat je er op zijn minst normaal (dus niet met vieze/kapotte) kleding uitziet, zou ik niet als vriend willen heur.
Dat inderdaad :')
pi_111093177
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

@Tink: het zal ook vast wel kunnen, maar blijkbaar lukt het mij nu nog niet. ik doe mijn best, ik neem jullie tips allemaal in overweging/doe er iets mee, maar ik ben gewoon ook een beetje verdrietig dat ik zo'n moeite heb ermee....
Maar kwak, ik weet niet he. Stel dat er 12 maanden in een jaar zijn, daarvan ben je dan kweenie, totaal 2 vrij (onderwijs?) dan hoef je niet naar school. Laten we zeggen dat je dan in de winter 3 maanden het OV neemt (er zijn ook heel mooie dagen in de winter!) en de rest fietst. Normaal zou je dan 1000 euro kwijt zijn (10 maanden de auto), nu slechts 300 (3 maanden OV).

Met vriendje is het misschien zelfs voordeliger omdat hij OV heeft en jij dus korting krijgt. Je zou misschien ook nog kunnen carpoolen of een snorfiets ofzo nemen?

Ik ben vet gierig dus ik fiets elke dag naar het werk en in de winter ook, alleen als het echt TE koud is of sneeuwt niet, en dan neem ik het OV.
pi_111093244
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk is pesten kut. Zoals ik al zei ben ik ook heel erg gepest, zowel op de lagere school als op de middelbare school. Ik was dus duidelijk een zeer goed slachtoffer. Maar het heeft mijn zelfbeeld gelukkig niet aangetast, al realiseer ik me wel dat ik "raar" ben in de ogen van veel anderen. Ook voel ik me niet zo prettig in groepen en in de dagelijkse omgang met bijvoorbeeld collega's. Maar het is niet anders. Ik ga er van uit dat de pester er een goede reden voor had om te pesten. Een klote thuissituatie bijvoorbeeld. En waarschijnlijk zijn mijn pesters er slechter vanaf gekomen dan ik.
Ik ben nooit gepest en heb precies hetzelfde *O* whoei!! Anderen vinden mij volgens mij ook raar, maar dikke :6. Er zijn ook heel veel mensen die mij O+ vinden en daar geef ik liever aandacht aan!
pi_111093252
Alles wat je niet direct echt nodig hebt (lidmaatschappen, abonnementen) absoluut wegdoen. En kijk ook eens kritisch naar je verzekeringen! Ik vond mijn ongevallenverzekering te duur, dus ik heb maar eens gebeld. Deden ze me direct een nieuw voorstel waarmee ik per jaar 85 euro goedkoper uit ben. Zulke dingen tikken allemaal bij elkaar echt wel aan!

Wij zijn ook best wel op het geld aan het letten. Vandaag een dagje dierentuin gedaan en dan ben je echt met gemak 60 euro kwijt (en dan tel ik de brandstof nog niet eens mee). Dat vind ik dan bijna zonde van het geld. :@. Maar goed, het was wel heel leuk!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:38:24 #187
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111093271
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:36 schreef Perruche het volgende:

[..]

Maar kwak, ik weet niet he. Stel dat er 12 maanden in een jaar zijn, daarvan ben je dan kweenie, totaal 2 vrij (onderwijs?) dan hoef je niet naar school. Laten we zeggen dat je dan in de winter 3 maanden het OV neemt (er zijn ook heel mooie dagen in de winter!) en de rest fietst. Normaal zou je dan 1000 euro kwijt zijn (10 maanden de auto), nu slechts 300 (3 maanden OV).

Met vriendje is het misschien zelfs voordeliger omdat hij OV heeft en jij dus korting krijgt. Je zou misschien ook nog kunnen carpoolen of een snorfiets ofzo nemen?

Ik ben vet gierig dus ik fiets elke dag naar het werk en in de winter ook, alleen als het echt TE koud is of sneeuwt niet, en dan neem ik het OV.
Ik zou ook wel op de fiets naar mn werk willen :9 Maar A'dam is wel wat te ver :+

Kwak, krijg je eigenlijk reiskostenvergoeding?
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 17:38:57 #188
70532 loveli
N
pi_111093297
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:36 schreef Perruche het volgende:

[..]

Auto is niet alleen vervoermiddel, maar ook zelfstandigheid/vrijheid.
crap in = crap out
pi_111093303
Al die rijke mensen hier, ik ben pas een sloeber en ik geniet ervan!
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:39:12 #190
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111093305
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:37 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik ben nooit gepest en heb precies hetzelfde *O* whoei!! Anderen vinden mij volgens mij ook raar, maar dikke :6. Er zijn ook heel veel mensen die mij O+ vinden en daar geef ik liever aandacht aan!
Ik zeg O+ ! :7 Nee, geen verkapte vraag om aandacht :+
pi_111093321
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:38 schreef loveli het volgende:

[..]

En je punt is? Ik heb geen auto maar wel vet veel vrijheid hoor :D Soms moet je concessies doen, enzo.
pi_111093339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:39 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik zeg O+ ! :7 Nee, geen verkapte vraag om aandacht :+
Volgens mij hebben we al vaker vastgesteld dat we allemaal een stelletje raren zijn hier :D Idem dito hiero :+
pi_111093347
Wij gebruiken de auto soms ook weken niet, maar ik zou er echt niet meer zonder willen...
pi_111093352
Wat heb ik toch een fijne vent die lekker en gezond eten maakt getroffen :D :D :D :D

O: yoghurt met muesli en 2 pruimen
T: whey proteine shake, banaan
L: flinke salade met rauwkost, kipfilet, avocado, ananas
T: yoghurt met honing en krentjes
D: tagliatelle met boontjes en scampi's
S: uurtje borst/triceps, 20 min cardio
T: whey proteine shake, boterham pindakaas
pi_111093359
quote:

[..]

Dit is zo waar. :)
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 17:40:21 #196
70532 loveli
N
pi_111093360
quote:
17s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:39 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Al die rijke mensen hier, ik ben pas een sloeber en ik geniet ervan!
Vroeger kon ik alles wat ik nu ook doe met 750 gulden + stufi/maand (incl 2 auto's voor de deur waarvan 1 kapot). Het is de euro :Y
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 17:41:20 #197
70532 loveli
N
pi_111093406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:39 schreef Perruche het volgende:

[..]

En je punt is? Ik heb geen auto maar wel vet veel vrijheid hoor :D Soms moet je concessies doen, enzo.
Punt is dat als ik moet kiezen tussen schoenen + bios + pretpark + wintersport en auto, dat ik de auto kies. Of een dag post ga lopen voor die auto.
crap in = crap out
pi_111093458
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:28 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Die over Joden :P

Er zitten nog andere groenten in hoor, is een restje van gisteren :) Cornflakes had ik voor de afwisseling, maar muesli werkt inderdaad beter. En je hebt gelijk over het tussendoortje!
Nee die was niet stom :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:43:28 #199
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111093503
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:35 schreef Perruche het volgende:

Oke, snap ik. Maar zijn is veel carbs? volgens de ingredieten kom ik ongeveer uit op 20 gram koolhydraten, en ook nog vrij onbewerkte...
Ecosia
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:44:01 #200
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111093537
Creepy, volgens mij ben ik het best vaak met je eens dus ook al weet ik het niet meer precies, volgens mij heb ik in mijn hoofd beamend gereageerd :Y :+
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:44:34 #201
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111093560
Ik ga lekker mn spullen pakken, snel naar huis. Ff een pasta met spinazie en pesto er in gooien en naar een bruiloft! O+
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:44:38 #202
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111093565
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Nou, ja, dat ook. Ik word een beetje ongemakkelijk van die focus op de auto... alsof ik niet wil besparen en niet meedenk, omdat ik één ding écht heel graag wil houden.

Afstuderen, dat moet ik, scheelt me 142 euro in de maand...
Kwak
pi_111093573
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:43 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Oke, snap ik. Maar zijn is veel carbs? volgens de ingredieten kom ik ongeveer uit op 20 gram koolhydraten, en ook nog vrij onbewerkte...
Niets mis met carbs hoor!! Alleen dat je zo specifiek postte dat je ook nog carbs voor het sporten wilde doen.

Ideale verhoudingen enzo weet ik niet, iets van 50/30/20 (kh/eiwit/vet) is volgens mij normaal maar dat weet ik allemaal niet !!
pi_111093577
Oh, iets anders: mijn schoonzusje is zwanger van een meisje! Ik krijg er begin september een nichtje bij O+

Ga zo met mn moeder de stad in. Gezelligheid enzo.
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 17:44:59 #205
70532 loveli
N
pi_111093580
knip

[ Bericht 99% gewijzigd door loveli op 03-05-2012 18:04:03 ]
crap in = crap out
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:45:11 #206
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111093591
quote:

[..]

Dat.

En eens met Perr wbt kwak... Ik heb jaren van 150 euro 'voor mezelf' geleefd. Moest ik van uitgaan, kleding, reizen. Ik redde het. Weet niet meer hoe.

Dank voor de receptjes Prob! Ik ga eens kijken of ik daar zaterdag tijd voor kan maken. Wel eerst ff muffinvormpjes ergens scoren! Denk dat ik de rest ook bij de biologische supermarkt moet halen.

De chocotaart is me iets teveel moeite :@ en ik kan geen eieren splitsen :').

En verder weet ik het niet meer!
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:45:44 #207
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111093615
Het feit dat ik eigen paarden en pony's had, hard terug kon slaan heeft wel erg geholpen, wel wat gepest maar niet extreem. Beetje onder het gemiddelde zeg maar.

Ben niet rijk maar wel zuinig en iedereen doet het op zijn eigen manier.
Kleren en schoenen, het zal mij een worst wezen.

Lekker gezond eten en vakantie, dan let ik wat minder op maar ga rustig op de fiets 2 of 3 winkels af om groente en vlees aanbiedingen te kopen.
Win/win.. en je fietst en tis goedkoper
pi_111093617
jeetje wat een hoop uitroeptekens :'). anyway, nach hause! Op de fiets met 3 tassen :') >:)
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:46:04 #209
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111093630
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nou, ja, dat ook. Ik word een beetje ongemakkelijk van die focus op de auto... alsof ik niet wil besparen en niet meedenk, omdat ik één ding écht heel graag wil houden.

Afstuderen, dat moet ik, scheelt me 142 euro in de maand...
Ik snap je hoor kwak ;) Suc6 iig, en ik blijf altijd maar positief, er komt een tijd dat het makkelijker wordt! :*
~ Bonito La Risa ~
pi_111093656
Natuurlijk is het balen om minder geld te hebben en daar mag je je best even verdrietig om voelen. Ik vond het ook klote dat ik niets meer van mijn ouders kreeg nadat mijn vader werkeloos werd. Net zoals het nu vervelend is dat ik geen rijk vriendje meer heb dat heel veel voor mij betaald en dat nog van alles had beloof te betalen op zijn initiatief en waar door ik nu zwaar in het rood sta. Balen is prima.

Maar zoek naar oplossingen :) Dat doe je ook, dus nu even klote voelen en dan kijken wat je nog wel kan doen!
pi_111093659
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat.

En eens met Perr wbt kwak... Ik heb jaren van 150 euro 'voor mezelf' geleefd. Moest ik van uitgaan, kleding, reizen. Ik redde het. Weet niet meer hoe.

Dank voor de receptjes Prob! Ik ga eens kijken of ik daar zaterdag tijd voor kan maken. Wel eerst ff muffinvormpjes ergens scoren! Denk dat ik de rest ook bij de biologische supermarkt moet halen.

Och XM'ert als je nou hier woonde had ik hem voor je gebakken! maar helaas :P
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:48:15 #212
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111093715
ja hallo -O- is het nu ineens "kwak stel je niet aan, in 19xx kwam ik ook rond van 20 gulden en deed ik alles per slede" geworden?
Kwak
pi_111093717
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Mja, dat is ook ergens hoe je zelf in elkaar steekt. Ik ben nooit gepest, maar toch denk ik altijd dat mensen me vast niet écht leuk vinden enzo. En ben ik ervan overtuigd dat ik Heel Lelijk ben, terwijl men dat nooit tegen me gezegd heeft. Dus dat soort ideeën kunnen ook vanzelf in je zitten.

Kan me wel voorstellen dat je daardoor (als mensen doorhebben dat je zo in elkaar zit) je een heel fijn doelwit voor anderen wordt.

Ik hoop maar dat mijn kinderen nooit gepest gaan worden. Met Martijn als vader zou ik verwachten dat dat wel goedkomt, maar je weet maar nooit, natuurlijk.

Pesten is stom.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:48:27 #214
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111093720
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Hmm, dat is best wel raar moment denk? (niet dat aardig gevonden worden he :+ ) maar onbewust tast het je zelfvertrouwen en vertrouwen naar mensen toe toch aan. Tenminste dat was bij mij altijd zo.

Nu nog steeds, als iemand aardig doet, het eerste wat ik denk is: Wat heeft diegene van mij nodig? Waarom doet diegene aardig :')

Maar tis goed gekomen toch *)
~ Bonito La Risa ~
pi_111093733
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat.

ze komen uit dit topic: http://www.wlsinfo.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=14218

ik weet niet of het klopt dus misschien voor de zekerheid zelf nog even de KH na rekenen :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:49:47 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111093767
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:46 schreef Perruche het volgende:

[..]

Och XM'ert als je nou hier woonde had ik hem voor je gebakken! maar helaas :P
pi_111093785
Je moet gewoon weer bij je ouders gaan wonen! Pasteitjes. Risolles. Alles. Nu op de tafel :')
ik sla ze over
pi_111093794
quote:
12s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
Ja doei.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:51:11 #219
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111093819
quote:
12s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
discriminatie zeg ik je!
pi_111093824
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:50 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Je moet gewoon weer bij je ouders gaan wonen! Pasteitjes. Risolles. Alles. Nu op de tafel :')
ik sla ze over
Lekkel! :9

Ik heb huisgenootjes die van een beetje bloem, een ui en een steen hele lekkere soep kunnen maken :9
pi_111093863
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:51 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb huisgenootjes die van een beetje bloem, een ui en een steen hele lekkere soep kunnen maken :9
Ik kan van een beetje bloem, een ei en een hele steen een hele vieze soep maken.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:53:37 #222
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111093891
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:48 schreef Probability het volgende:

[..]

ze komen uit dit topic: http://www.wlsinfo.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=14218

ik weet niet of het klopt dus misschien voor de zekerheid zelf nog even de KH na rekenen :)
Hmm klinkt wel goed. Misschien ga ik daar wel iets van maken!
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:57:23 #223
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111094036
Ik denk de brownies :9

SPOILER
Stevia, verkopen ze dat ook bij de biowinkel? Heb het nog nooit in het wild gezien.
pi_111094158
XM: dat en bij de tuinen hebben ze het ook, zowel in druppels, als in poeder.
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:02:27 #225
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111094202
Mooi. Dank!
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:13:42 #226
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111094646
Ik heb ovengoulash in de oven staan! Toen ik ging opzoeken of mijn pan in de oven kon kwam ik erachter dat ik kennelijk een creuset pan heb, was dat niet fancy oids? _O- Heb hem van mn oom gehad!
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:14:46 #227
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111094680
le creuset! tof O+

wij eten krieltjes+ worstjes uit de oven, gecarameliseerde uien, zuurkool en rauwkost erbij.
Kwak
pi_111094803
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb ovengoulash in de oven staan! Toen ik ging opzoeken of mijn pan in de oven kon kwam ik erachter dat ik kennelijk een creuset pan heb, was dat niet fancy oids? _O- Heb hem van mn oom gehad!
Oeh wauw :D
Welke heb je?
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:22:11 #229
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111094948
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:17 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oeh wauw :D
Welke heb je?
Een blauwe! :7 Zal zo even kijken :+

Edit: volgens mij is het deze! Heb toen ik op mezelf ging een hele tas oude pannen van mijn oom gehad, daar zat ie bij :D

Edit2: jeuzis wat zijn die dingen duur :o Zo nog even checken of ik het merkje wel goed gezien heb :')
pi_111095141
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:22 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Een blauwe! :7 Zal zo even kijken :+

Edit: volgens mij is het deze! Heb toen ik op mezelf ging een hele tas oude pannen van mijn oom gehad, daar zat ie bij :D

Edit2: jeuzis wat zijn die dingen duur :o Zo nog even checken of ik het merkje wel goed gezien heb :')
O+ zo ja *O* vaak gebruiken :Y
pi_111095175
:* voor Kwak. Herkenbaar en klote. En ik zou de auto ook niet wegdoen. Familie in gehuchten op 3,5 uur met OV / 1,5 uur met de auto. Zware tassen schoolboeken en nakijkwerk, elke dag heen en weer. Dat wil je niet in overvolle trein/tram/bus of fietstassen. Hoop dat het wat aantrekt en dat mensen wat voor je kunnen betekenen en kudo's voor je werklust! Denk wel een beetje aan jezelf.
pi_111095255
Ik had een dagje bij m'n ouders en heb zoals altijd 800 koekjes moeten afslaan :'). Lijstje:

O: yoghurt, kiwi's, muesli, thee
T: oudewijvenkoek
T: cranberrytaart
L: twee volkorenbolletjes, 1x ham, 1x kaas
S: Jillian
D: Kip Tandoori met witlofsalade
pi_111095278
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:15 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Dat zou ik ook vervelend vinden, maar ik heb net een vak over Joodse literatuur gevolgd (omdat mijn moeder's familie een Joodse achtergrond heeft en ik het Jodendom altijd al interessant heb gevonden) met andere universitaire studenten die het blijkbaar interessant vinden, en je kunt af en toe best een grap maken, en dat werd tijdens college ook gewoon gedaan, ook door de Joodse docent.

Ik vertelde hier een paar weken terug dat ik een essay aan het doen was over Joden en dat ik het zat was, en toen maakte sigme geloof ik een opmerking als: ja vervelend die Joden he? Alsof daar helemaal niet op die manier gesproken over mag worden. Dat vind ik allemaal een beetje overdreven. Bovendien wordt er in mijn familie ook genoeg over gegrapt. Ik vond het een beetje jammer dat dat zo werd opgevat, want ik heb juist heel veel bewondering voor andere culturen.

Maar kortzichtige mensen zijn natuurlijk nooit oke :)
Wel heb ik ooit!

SPOILER
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_111095394
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:14 schreef kwakz0r het volgende:
le creuset! tof O+

wij eten krieltjes+ worstjes uit de oven, gecarameliseerde uien, zuurkool en rauwkost erbij.
:9

Broccoli met kipfilet-pesto gemarineerd en parmezaanse kaas hier.
pi_111095399
quote:
11s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Wel heb ik ooit!

SPOILER
Oh dan heb ik 't verkeerd gelezen :P Sorry! :*
pi_111095454
Rabarber in de groentetas is een legitieme reden om rabarbercrumble te maken, toch? O-)
pi_111095474
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:36 schreef LieLie het volgende:
Rabarber in de groentetas is een legitieme reden om rabarbercrumble te maken, toch? O-)
Absoluut! Welke tas heb je?
pi_111095554
*zucht* mensen die maar blijven reschedulen.. had spinning afgezegd voor karaokeavondje. gaat dat niet door. Staan al te koken omdat we op tijd weg moesten :') dus nu eten we ultravroeg. Nou ja, dan straks maar aan de studie :z
Ja doei.
pi_111095555
Wij hebben van de week ook rabarbercrumble gegeten, lekker. :9.

Vanavond frietjes. We hebben een vakantiedagje. O+.
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:40:53 #240
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111095594
Ooooooh frietjes... :9

Ik ga echt zooooooo iets bakken he zaterdag :').
pi_111095613
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:35 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Oh dan heb ik 't verkeerd gelezen :P Sorry! :*
:*

SPOILER
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_111095838
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
*zucht* mensen die maar blijven reschedulen.. had spinning afgezegd voor karaokeavondje. gaat dat niet door. Staan al te koken omdat we op tijd weg moesten :') dus nu eten we ultravroeg. Nou ja, dan straks maar aan de studie :z
Ultravroeg? :D

Oh wacht, tijdsverschil! :@
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_111095863
Hoe is het met Syrena en haar vader?
En MarMar en de zenuwen?
pi_111095901
:W

Nog een 'half' dagje en dan is het weekend! *O*
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:51:13 #245
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111095928
Het is al weekend *O* en morgen ga ik naar mn eerste studentenstadje met een vriendin *O*.
pi_111095935
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het is al weekend *O* en morgen ga ik naar mn eerste studentenstadje met een vriendin *O*.
}:|

*O*
pi_111095964
Lijstje

O: magere vruchtenyoghurt met havermout en muesli (kwark en yoghurt waren op)
T: volkoren boterham kersenjam, appeltje
L: 2 volkoren boterhammen leverpastei
T: banaan, chocotoff, 2 plakken ontbijtkoek met halvarine
D: ovenschotel met gehakt/ui+spinazie+aardappelpuree :9~
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_111095979
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:51 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

}:|

*O*
Niet piepen, ik moet nog een hele dag!
pi_111095991
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:48 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ultravroeg? :D

Oh wacht, tijdsverschil! :@
:P en normaal eten we ook echt onze tijd pas rond half 8 ofzo :@ :')
Ja doei.
pi_111096010
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:52 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Niet piepen, ik moet nog een hele dag!
Een 'half' dagje is tot 2 uur, maar dan heb ik al 7 uur gewerkt. :') Was het maar echt een halve dag!
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:53:48 #251
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111096015
Ik zal aan jullie denken als ik ergens gezellig een lekker broodje salade te zit te eten :Y.
pi_111096033
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zal aan jullie denken als ik ergens gezellig een lekker broodje salade te zit te eten :Y.
Frietjes! :9
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:55:31 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111096082
Nog 3 dagen. Nog 3 dagen. Nog 3 dagen. Nog 3 dagen. Nog 3 dagen.
pi_111096110
Ghehe, broccoli is net een gieter als je het wast. :D :')
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:58:27 #255
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111096194
pi_111096308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:37 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Absoluut! Welke tas heb je?
Een kleine Odin :)
pi_111096311
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben net een pan broccoli aan het stomen *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:08:58 #258
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111096700
pi_111097493
yay, thuis. het is stil hier....Wijntje en pizza (halffabrikaat, bodem gekocht, zelf belegd) zometeen maar.
pi_111097787
Nu heb ik ook zin om te bakken! Gelukkig ga ik overmorgen éindelijk allemaal keukenspullen ophalen bij m'n ex, samen met mijn boeken, cd's en mijn drumstel. Zal fijn zijn om alles weer terug te hebben.

En ik ben zo blij met mijn lieve vriendje. O+ Mijn ouders komen helpen "verhuizen" en ik ben alleen maar bezig met logistiek, maar hij bedenkt allemaal dingen om de rest van het weekend met hun ook nog gewoon leuk te maken. O+
[/egopost]

:* voor Kwak en voor Jagar!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_111098346
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:30 schreef Mini. het volgende:
Nu heb ik ook zin om te bakken! Gelukkig ga ik overmorgen éindelijk allemaal keukenspullen ophalen bij m'n ex, samen met mijn boeken, cd's en mijn drumstel. Zal fijn zijn om alles weer terug te hebben.

En ik ben zo blij met mijn lieve vriendje. O+ Mijn ouders komen helpen "verhuizen" en ik ben alleen maar bezig met logistiek, maar hij bedenkt allemaal dingen om de rest van het weekend met hun ook nog gewoon leuk te maken. O+
[/egopost]

:* voor Kwak en voor Jagar!
Aww. O+ . Hij keek ook echt zo verliefd naar je!
pi_111100539
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:40 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Aww. O+ . Hij keek ook echt zo verliefd naar je!
:@
Ik vind het eigenlijk doodeng...
Everything has changed
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:29:21 #263
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111101082
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:19 schreef Mini. het volgende:

[..]

Niet raar hoor :*

MarMar, hopelijk kom je snel weer bij je 'positieven'!
pi_111101124
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:19 schreef Mini. het volgende:

[..]

Wat vind je zo eng? Gaat het je te snel?
pi_111101125
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:29 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Niet raar hoor :*

MarMar, hopelijk kom je snel weer bij je 'positieven'!
Ga jij nou eigenlijk nog trouwen ofzo? Hoe zat dat
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:36:06 #266
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111101500
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:30 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Ga jij nou eigenlijk nog trouwen ofzo? Hoe zat dat
Neh..

Jij?
pi_111101923
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:36 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Neh..

Jij?
O oke, ik zal wel weer wat door de war halen.

Ik ga nooit van m'n leven trouwen
pi_111101942
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:30 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat vind je zo eng? Gaat het je te snel?
Dat speelt wel mee ja, ik ben een beetje bang dat hij me straks net zo snel weer zat is. :+ Niet dat hij ook maar iets heeft gedaan of gezegd dat daarop wijst hoor... Ik wil 'm gewoon niet meer kwijt. :)
Everything has changed
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:46:48 #269
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111102117
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:43 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

O oke, ik zal wel weer wat door de war halen.

Ik ga nooit van m'n leven trouwen
Nee hoor, je hebt het goed maar we hebben besloten dat 1 x trouwen in ons leven wel genoeg was :)
Heb jij nog spannend nieuws? :9
pi_111102252
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:43 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat speelt wel mee ja, ik ben een beetje bang dat hij me straks net zo snel weer zat is. :+ Niet dat hij ook maar iets heeft gedaan of gezegd dat daarop wijst hoor... Ik wil 'm gewoon niet meer kwijt. :)
:* zonde dat je niet onbezorgd kan genieten joh!
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:52:36 #271
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111102419
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Yup... eens....
Doen hoor, houden van is zo bijzonder en eng en bijzondereng.
pi_111102872
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:51 schreef Probability het volgende:

[..]

Die hebben vast indische roots!

Over dat pesten: als ik naar mezelf op schoolleeftijd kijk begrijp ik bij god niet waarom ik eigenlijk niet gepest ben. Alles was ervoor aanwezig! Steunzolen, sproeten, beugel, bril, liever lezen & tekenen dan sporten, er 5 jaar jonger uitzien en 50 cm kleiner zijn dan de rest van je klas...onbegrijpelijk. Toont aan dat het waarschijnlijk een kwestie van domweg pech of geluk hebben is: mijn beeldschone, superintelligente vriendinnetje in het Gooi werd juist vreselijk gepest bijvoorbeeld. Terwijl die waarschijnlijk op mijn school door iedereen aanbeden zou zijn!

In dat kader: ik probeer de laatste tijd zó hard mijn moederlijke zorgen de kop in te drukken als ik aan de mini denk, die volgend jaar al naar de middelbare school gaat. Het lukt slecht. Voor mijn gevoel zijn de meeste andere kinderen al veel wijzer, branie-achtiger, bijdehanter en minder gezegend met scrupules dan die van mij. Daarbij is dit exemplaar ook nog eens 100% kind, er zit nog niks puberachtigs bij, en het is ook nog steeds het sprekende evenbeeld van een elf uit Lord of the Rings. Niet echt imponerend dus op het schoolplein. Goden sta me bij, hoe moet dat straks... :{
pi_111102986
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:46 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nee hoor, je hebt het goed maar we hebben besloten dat 1 x trouwen in ons leven wel genoeg was :)
Heb jij nog spannend nieuws? :9
Ah, prima toch

De spannende nieuwtjes zijn wel weer passé denk ik
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:07:38 #274
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111103375
Tink Laurine :6 , je weet als niemand anders dat een 'kind' flexibel als rubber is. Ze redt zich waarschijnlijk prima. Volgens mij is je bezorgdheid helemaal normaal en zit ieder ouder ermee.
Je koter wordt volwassen O+

UKS, nog nieuwe spannende nieuwtjes op komst dan?

V1 hoe is het met je ziekjes zijn?

En hoe gaat het met verhuizen met iedereen :@ ?

[ Bericht 19% gewijzigd door uniekhoorn op 03-05-2012 21:14:07 (fixed) ]
pi_111103578
Je ziet me voor Tink aan, uniek! Waarschijnlijk omdat ik zulke stoere en wijze woorden verkondig :7

O, en beugel! Had ik ook nog B-)
pi_111103659
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:43 schreef Mini. het volgende:

[..]

Herkenbaar! Maar probeer er zo veel mogelijk van te genieten. Hij is in ieder geval overduidelijk dol op je!
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:15:06 #277
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111103810
quote:
17s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:11 schreef Laureline het volgende:
Je ziet me voor Tink aan, uniek! Waarschijnlijk omdat ik zulke stoere en wijze woorden verkondig :7

O, en beugel! Had ik ook nog B-)
Yup!
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:20:22 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111104083
Eindstand:

O: hk-pannenkoek (2)
L: salade met gerookte zalm, stukje komkommer, 4 cherrytomaatjes, dressing (3)
T: cabernossi, 2 plakken kaas (<1)
D: varkenshaasfilet met ui en knoflook + salade met gekookt eitje, cherrytomaatjes, dressing (7)
B: hupsen

En dat laatste ga ik zo maar weer eens doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door XcUZ_Me op 03-05-2012 21:32:12 ]
pi_111104380
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Eindstand:

O: hk-pannenkoek (2)
L: salade met gerookte zalm, stukje komkommer, 4 cherrytomaatjes, dressing (3)
T: cabernossi, 2 plakken kaas (<1)
D: varkenshaas met ui en knoflook + salade met gekookt eitje, cherrytomaatjes, dressing (7)
B: hupsen

En dat laatste ga ik zo maar weer eens doen.
Oeh je avondeten :9 nom!

Varkenshaas in spek gerold met parmezaan en pesto is ook ergg lekker ;)
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:28:08 #280
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111104483
Ow zie net dat het filet was ipv haas. Naja. Ik weet het verschil toch niet :').
pi_111104510
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee hoor. :) Ik geniet er echt wel van. O+
Everything has changed
pi_111104625
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow zie net dat het filet was ipv haas. Naja. Ik weet het verschil toch niet :').
Dat is weer minder en tijd dat je het leert.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:28 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee hoor. :) Ik geniet er echt wel van. O+
Mooizo!
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:31:01 #283
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111104660
Nee hoor, ik ben hierna heeeeeeeel voorlopig klaar met vlees :).
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:33:07 #284
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111104770
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jij gaat aan brood en koekjes? NOM
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:33:44 #285
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111104807
Brood ja, koekjes ook vast wel, maar in mindere mate ;). Maar ik kijk echt uit naar weer vegetarisch eten. Al dat vlees, ik vind het niet plezierig :@.
pi_111104831
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Eet je dan vervangers?
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:35:37 #287
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111104917
Wisselt, niet altijd. Valess enzo wel, maar als ik een vega lasagne maak, doe ik er geen vega gehakt ofzo door nee.
pi_111104973
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wisselt, niet altijd. Valess enzo wel, maar als ik een vega lasagne maak, doe ik er geen vega gehakt ofzo door nee.
Doelde meer op noten enz. om wel te compenseren.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:37:33 #289
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111105028
Nee, ben niet zo van de noten. Tenzij borrelnoten en/of zwaar gezouten :').
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:37:44 #290
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111105035
En nu ga ik hupsen!
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:38:41 #291
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111105084
Noten, wel een goeie ja
Een hele goede mueslibol van een bakker kan ook al heel veel doen.
Mueslibol is van tarweMEEL, lekker veel noten en natuurlijk de zoete van krenten/rozijnen. Met roomboter O+
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 21:40:10 #292
70532 loveli
N
pi_111105170
Bavaria jurkje gespot. Niet zo charmant.
crap in = crap out
pi_111105204
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:40 schreef loveli het volgende:
Bavaria jurkje gespot. Niet zo charmant.
Nee? Ze leken me wel leuk?

Is het uverhaupt nodig vlees te compenseren?
pi_111105237
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Is het uverhaupt nodig vlees te compenseren?
Alleen maar schrale donders in die reclame, waar-de-loos
pi_111105246
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ligt eraan waar het omheen zit. :P
pi_111105257
Zeg Li? Met je google skills, ik heb gezocht maar kan dit jasje nergens in deze kleur en mt 36 vinden...
http://www.mexx.nl/women/(...)4573/?ColourCode=463

Wanna give it a try?
pi_111105302
Hai lieverds :*

Minder wazig *O*
Overgebleven pijn acceptabel en te hanteren *O*
Vier van de vijf misterieuze kilo's alweer weg *O*

en nu zo bedtijd :W moet nog wel erg bijkomen, afgelopen nacht de klok meer dan rond geslapen.
pi_111105366
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:41 schreef Ml-etje het volgende:
Zeg Li? Met je google skills, ik heb gezocht maar kan dit jasje nergens in deze kleur en mt 36 vinden...
http://www.mexx.nl/women/(...)4573/?ColourCode=463

Wanna give it a try?
Op die website staat is in die kleur en 36 :D
pi_111105386
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:42 schreef MarMar het volgende:
Hai lieverds :*

Minder wazig *O*
Overgebleven pijn acceptabel en te hanteren *O*
Vier van de vijf misterieuze kilo's alweer weg *O*

en nu zo bedtijd :W moet nog wel erg bijkomen, afgelopen nacht de klok meer dan rond geslapen.
*O* . Goed om te horen. :Y Lekker bijslapen na zo'n periode kan je vast goed gebruiken!
  Vis een optie? donderdag 3 mei 2012 @ 21:43:53 #300
70532 loveli
N
pi_111105389
Lau, jouw mini naar de middelbare school? Die is pas 7 in mijn idee!
crap in = crap out
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:44:39 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111105443
Minder wazig MarMar? *O* Minder pijn? *O* 4 kg kwijt (was dat niet wazig kijken op weegschaal? :P )
pi_111105462
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:43 schreef Perruche het volgende:

[..]

Op die website staat is in die kleur en 36 :D
Wtf :D vanmiddag om 16h nog niet _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')