De streber in me ziet een uitdaging. De luiwammes in me denkt 'laat maar'.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:19 schreef ElDinosaur het volgende:
. Plaatje!
[..]
Laatste keer (tijdje terug) 36.
Push-ups op de knieën is toch standaard met je benen zo omhoog? Zo doe ik ze in ieder geval wel! Knieën van de grond lukt me voor geen meter. Soms denk ik dat ik er eentje kan, maar dan corrigeert A. mijn houding en vind ik het ineens toch veuls te zwaarquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moest gisteren van mn app pushups doen op mn knieën, maar dan met mn achterbenen omhoog en enkels over elkaar. Faal. Ik kon er geeneen. Zakte door mn ellebogen richting grond, had toen weer omhoog gemoeten, maar bleef face flat op de vloer liggen![]()
.
Zo moeten ze bij Jillian ook, en zo kan ik ze nét. Maar dan ook nét. Op het moment dat ze roept "And get up" denk ikquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moest gisteren van mn app pushups doen op mn knieën, maar dan met mn achterbenen omhoog en enkels over elkaar. Faal. Ik kon er geeneen. Zakte door mn ellebogen richting grond, had toen weer omhoog gemoeten, maar bleef face flat op de vloer liggen![]()
.
Klopt, stoppen met eten kan 'helaas' niet dus je word er continue weer mee geconfronteerdquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Ergens is het moeilijker dan alcoholisme. Regel: een alcoholist moet nooit meer met alcohol in aanraking komen. Met een eetstoornis kun je de boosdoener niet ontwijken en moet je je gedrag en gewoontes in de gaten blijven houden.
Pfff, zovaak komt eten voor in gesprekken, soms denk ik dat het door mij komt, maar dat is niet eens zo. Heel vaak gaat het gewoon over eten haha...quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:10 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Precies!
En heeeeeeeeeeel veel gesprekken gaan over lekker eten, gerechten, restaurants e.d.
Moeilijk
Fixed itquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:11 schreef Perruche het volgende:
Ohai!
Lijstjes update:
O: kleine peer, glas kefir, dubbele bth kaas
T: stukje vruchtenvlaai
L: ceasar salade met 1 snee brood, cappucchino munttheemet een koekje
T: banaan, mineola, 150 ml yoghurt
B: 3x20 minuten fietsen
D: gebakken ei en salade of havermout
S: Bodypump
T: wheyshake
Ik ben best tevreden
quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:19 schreef ElDinosaur het volgende:
. Plaatje!
[..]
Laatste keer (tijdje terug) 36.
Toen ik in december begon haalde ik net de 10.
Nieuwe meneer? Ja hoor! Heel goed zelfs.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:58 schreef V1z0R het volgende:
Jij vermaakt je ook nog altijd met je nieuwe, mini?
Nee! Op kantoor nam ik nog een cappuccino. Aangezien in muntthee geen kcals zitten heb ik die weggelaten en vervangen voor mijn cappu!quote:
Ik kon er eerst ook echt maar 10 ofzo hoorquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:38 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik kan 10 pushups ofzo, als ik genoeg adrenaline heb. Maar meestal kan ik er maar 5.
En ik ga morgen voor mijn bank dus whoppa wel diner vanavond!
Ahwwwquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:35 schreef Mini. het volgende:
[..]
Nieuwe meneer? Ja hoor! Heel goed zelfs.
Alleen is 'ie nu dus ziek door mij en dat vind ik zo zielig dat ik hem straks maar eten ga brengen... Kippensoep ofzo.
Oh, en ik kan ook 0 push-ups.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Push-ups op de knieën is toch standaard met je benen zo omhoog? Zo doe ik ze in ieder geval wel! Knieën van de grond lukt me voor geen meter. Soms denk ik dat ik er eentje kan, maar dan corrigeert A. mijn houding en vind ik het ineens toch veuls te zwaar![]()
.
Ja, maar ik vind downwarddog ranzig klinken in het Nederlandsquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:53 schreef Perruche het volgende:
Ah, downwarddog! Ik ken yoganamen niet in het engels.
Yoga lijkt me juist makkelijker met EDS, omdat je een stuk flexibeler bent?
quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:29 schreef anna82 het volgende:
Downward facing dog heette dat bij mij. Eigenlijk zou ik weer eens iets aan yoga/pilates moeten doen. Van alle oefeningen die Jillian mij voorschrijft ben ik het het slechtst in de cooling down met stretch-oefeningen.
De kar met lekkers is langs geweest en nu smikkelen al mijn collega's van hun Snelle Jelle's , chocoladerepen en aanverwante zaken.
Ik heb mn buik vol van de lowbarb. De koekjes worden steeds aanlokkelijker.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:43 schreef _aurum_ het volgende:
Hoe gaat het trouwens met XM en de lowbarb?
Je bent nu over de helft toch? Zie je wel iets van resultaat?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb mn buik vol van de lowbarb. De koekjes worden steeds aanlokkelijker.
Dat geloven wij alleen met foto's om het te bewijzenquote:Op woensdag 2 mei 2012 17:23 schreef Ml-etje het volgende:
Die broek is bij mij een stuk minder hobbezakkerig dan bij het model
Hij ligt atm onder de naaimachinequote:Op woensdag 2 mei 2012 17:33 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Dat geloven wij alleen met foto's om het te bewijzen.
Bobine?quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:41 schreef LieLie het volgende:
Grmbl, die auto van ons. Waarschijnlijk alweer een kapotte bobine, vorige keer is misschien drie maanden geleden.
Ah het hulpje van de bougie (ontstekingssysteem).quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:45 schreef LieLie het volgende:
[..]
Schijnt jaHij schudt en bibbert, slaat af (op rotondes), zit geen pit meer in.
Dunno, maar er is vrij vaak wat met de auto. En hij is te oud om fatsoenlijk in te ruilen. Dus we dachten, we rijden hem gewoon 'af' en kopen dan een nieuwe. Maar nu vragen we ons af hoeveel geld er nog in moet voordat ie echt stuk gaatquote:Op woensdag 2 mei 2012 17:50 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ah het hulpje van de bougie (ontstekingssysteem).
Maar dat is wel vreemd dat hij alweer kapot is? Garantie?
Een skoda en ik heb echt geen flauw idee!quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:53 schreef loveli het volgende:
Watvoor auto is het en ligt het niet aan de bobine-/bougiekabel(s)?
Nog 4 dagen. En wel 'iets' ja, maar niet wereldschokkend à la conlechequote:Op woensdag 2 mei 2012 16:55 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Je bent nu over de helft toch? Zie je wel iets van resultaat?
Is het lowcarb?quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:59 schreef Ml-etje het volgende:
Oh iemand die ik hier een plezier kan doen met de Pro Plan buzz (uittesten van hondenvoer).
Bo eet speciaal voer en ik durf haar niet te laten wisselen
Volgende keer zet ik mijn voorspelling erbijquote:
Oi. Overheen gelezen. Wat betekent dat voor de inhoud?quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:08 schreef Ml-etje het volgende:
For the record, die h staat er op de site dus niet tussen
Keine ahnungquote:Op woensdag 2 mei 2012 18:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Oi. Overheen gelezen. Wat betekent dat voor de inhoud?
Waarom doe je de schuine buikspieren niet?quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, dat was Jillian.
Nu ik weer level 1 doe moet ik zeggen dat ik voor dingen als de buikspieren level 2 toch een stuk minder zwaar vindHad trouwens van maandag ook nog steeds flinke spierpijn. Doe overigens de schuine buikspieren niet, maar dan wel gewone normale sit ups en 'reversed crunches'.
Even wat water drinken en dan over een 20 minuutjes naar de sportschool voor spinning
quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
A) omdat ik die vervelend vind en B) omdat ik veelal heb gehoord dat je taille daar juist van verdwijnt.
[Gezond Slank], heb het hier regelmatig voorbij zien komen. Maargoed, ik ga maar eens de hort op!quote:
Mjah, ik train dat veel en heb er totaal geen last van. Nu ben ik een enorme zandloper...misschien heft het iets met de vorm van het lijf te maken?quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:28 schreef _aurum_ het volgende:
Als je schuine buikspieren veel traint word je taille breder en mannelijker. En dat willen we volgens mij niet
Ik eet vanaaf sushi
Ik heb trouwens blaren op mijn voet, niet te zuinigEerste dag lopen en bij mijn schoen bij het teengedeelte de veters te strak aangetrokken. Dus ik heb vandaag maar slippers gehaald
quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:36 schreef Laureline het volgende:
Ja, volgens mij heeft je lichaamsbouw/aanleg er alles mee te maken. Er zijn vrouwen die inderdaad een te gespierde middenrif krijgen, net zoals er vrouwen zijn (ex-zwemsters bijvoorbeeld) die veel te brede schouders krijgen van bepaalde oefeningen, terwijl anderen weer te geprononceerde beenspieren ontwikkelen, enorme ballonkuiten bijvoorbeeld. Het is echt even experimenteren wat je wel/niet kan hebben.
* wacht op commentaar van de bodybuilders die komen verkondigen dat krachttraining met zware gewichten niet fout KAN ZIJN...![]()
Klopt! Mijn benen zijn (vind ik) huge na bijna 3 maanden intensief kracht trainen. Dat doe ik nu dus wat minder.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:36 schreef Laureline het volgende:
Ja, volgens mij heeft je lichaamsbouw/aanleg er alles mee te maken. Er zijn vrouwen die inderdaad een te gespierde middenrif krijgen, net zoals er vrouwen zijn (ex-zwemsters bijvoorbeeld) die veel te brede schouders krijgen van bepaalde oefeningen, terwijl anderen weer te geprononceerde beenspieren ontwikkelen, enorme ballonkuiten bijvoorbeeld. Het is echt even experimenteren wat je wel/niet kan hebben.
* wacht op commentaar van de bodybuilders die komen verkondigen dat krachttraining met zware gewichten niet fout KAN ZIJN...![]()
gekookt of ongekookt?quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:43 schreef creepycookie het volgende:
Oh en heb ik gemist waar Vik is of is ze er gewoon niet?
En hoeveel gram macaroni is eigenlijk een "normale" serving? Ik deed altijd 200 gram ongeveer, maar ik let nu wat meer op mijn porties.
Geen zin in?quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:51 schreef Perruche het volgende:
Huuu wat vies, dat lijf! En ik vind haar al zo vervelend.
Ik ga zo weer naar de pump, buuuh.
0 gram, want macaroni is stom.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:43 schreef creepycookie het volgende:
En hoeveel gram macaroni is eigenlijk een "normale" serving? Ik deed altijd 200 gram ongeveer, maar ik let nu wat meer op mijn porties.
Hoe heb je jezelf daarvoor uitgeput? 6 is niet echt veel... Zeker voor een man.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:01 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Da's niet mooi.
Pfrrt, jellyfish triceps reporting! Kreeg er nog net 6 pushups uitgeperst.
Dips, benchpress, inclined benchpress, cable flys, dips, skullcrushers, tricep extensions, pushups. Het zijn nu echt spaghetti armpjes.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe heb je jezelf daarvoor uitgeput? 6 is niet echt veel... Zeker voor een man.
Vik is ziekjes zag ik op FB!quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:43 schreef creepycookie het volgende:
quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:27 schreef Jagärtrut het volgende:
ik weeg pasta nooit af en heb een pastamonster, dus geen idee!
Ja iddquote:Op woensdag 2 mei 2012 19:22 schreef anna82 het volgende:
[..]
Vik is ziekjes zag ik op FB!
Ik neem, net als de meesten hier, 75 gram ongekookt ongeveer, dus ik hoop dat jij 200 gekookt bedoelt
Ja, als ik zo door ga kunnen we in december 2015 wel afspreken. Denk dat ik dan wel in shape benquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Blauwe kaas ís al over de datum. Brrrr!
En GB. Fijn dat je de training voor Just Dance bij mij zo serieus neemt
.
Ik zet het vast in de agenda!quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:21 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, als ik zo door ga kunnen we in december 2015 wel afspreken. Denk dat ik dan wel in shape ben![]()
.
Ik maak vast een planning voor zes keer sport in de week, komt goed!quote:
Zei Billy niet dat ze van kickbocksen pas echt een taille en strakke buik kreeg? Dat is volgens mij voor een groot deel ook schuine buikspieren.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
A) omdat ik die vervelend vind en B) omdat ik veelal heb gehoord dat je taille daar juist van verdwijnt.
Ik welquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iets vervelend vinden vind ik overigens geen goede reden.
Zolang het ding niet groen uitgeslagen is of raar smaakt, zou ik 'm gewoon opeten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:31 schreef loveli het volgende:
Over over de datum gesproken, hoe lang na de tht zou je Unox rookworst nog kunnen gebruiken? M'n ham is op en ik heb nog iets nodig met een rooksmaak. En ik vond nog een rookworst.
Neu.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Zolang het ding niet groen uitgeslagen is of raar smaakt, zou ik 'm gewoon opeten.
Of is ie soms uit 2008 ofzo?
quote:
Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:36 schreef loveli het volgende:
Aangezien hij nog niet is ontploft, sluit ik uit dat er aerobe bacterien inzitten
Succesquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:36 schreef loveli het volgende:
Aangezien hij nog niet is ontploft, sluit ik uit dat er aerobe bacterien inzitten
Ze kijkt er heel gelukkig bijquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:33 schreef Goodbye het volgende:
Hier dat Britney Spears artikel, ietsje naar beneden scrollen.
Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Ik doe wel schuine buikspieren, maar niet mega veel.
Haha herkenbaar. Net mijn yogarondje ook met gordijnen dicht gedaanquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga maar eens ff hupsen![]()
Thuis, in de woonkamer, met de gordijnen dicht. Zoveel elegantheid kan de mensheid niet aan
.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga maar eens ff hupsen![]()
Thuis, in de woonkamer, met de gordijnen dicht. Zoveel elegantheid kan de mensheid niet aan
.
75 is normaal uit m'n hoofd (of 125) ik doe altijd 30quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:43 schreef creepycookie het volgende:
Ik heb even doorgelezen en vond het dieet: 'Calories are kept at bodyweight x 10' Begrijp ik nou goed dat ik dan 690 kcal per dag mag? Wut?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:33 schreef Goodbye het volgende:
Hier dat Britney Spears artikel, ietsje naar beneden scrollen.
Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Ik doe wel schuine buikspieren, maar niet mega veel.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:18 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]ik doe Jillian ook alleen met gordijnen dicht, en mn man mag niet meekijken
Ohja, en de katten moeten ook de kamer uit want die pikken steeds m'n matje in als ik er niet op lig en dan wordt Jillian boos omdat ik het dan niet bij kan houden.
Imperial vs metricquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:45 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik heb even doorgelezen en vond het dieet: 'Calories are kept at bodyweight x 10' Begrijp ik nou goed dat ik dan 690 kcal per dag mag? Wut?
Onslow-type, fish 'n chips in handen, biertje op de schutting en maar Mo zien Jilliannenquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]!
Nog steeds lekker in de tuin hier. Boeit me niet zoveel wie het kunnen zien
Gaat over de Amerikaanse pounds, denk ik. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik het artikel niet gelezen heb, heb het enkel even opgesnord.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:45 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik heb even doorgelezen en vond het dieet: 'Calories are kept at bodyweight x 10' Begrijp ik nou goed dat ik dan 690 kcal per dag mag? Wut?
Als Onslow daar gelukkig van wordt! Maar zo charmant ziet het er allemaal niet uitquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Onslow-type, fish 'n chips in handen, biertje op de schutting en maar Mo zien Jilliannen
Oh ja! *slaat met hamer op hoofd-smileyquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:49 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Gaat over de Amerikaanse pounds, denk ik. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik het artikel niet gelezen heb, heb het enkel even opgesnord.
Oh bah! Daar zou ik ook heel naar van wordenquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:48 schreef Sjaapje het volgende:
Meh, Meh, Meh! Kat is nog steeds niet thuis, 5 dagen en ik ben er echt niet goed van...
Kater van een vriendin is laatst 6,5 week weggeweest en toen toch nog teruggevonden. Hebben jullie al briefjes opgehangen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:48 schreef Sjaapje het volgende:
Meh, Meh, Meh! Kat is nog steeds niet thuis, 5 dagen en ik ben er echt niet goed van...
Dat!quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Oh bah! Daar zou ik ook heel naar van wordenHoop dat hij snel weer terugkomt!
Nieuwe banen kosten altijd heel veel energie in het begin. Komt vast goed.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat een energievretende dag.
Misschien was het nog helemaal geen tijd voor wat anders.
^^quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Oh bah! Daar zou ik ook heel naar van wordenHoop dat hij snel weer terugkomt!
Asielen zijn verwittigd, wij zijn al veel gaan zoeken maar telkens allemaal andere katten tegen gekomen. Briefjes zijn voor vrijdag, zit tot dan vast op het werk en dinsdag was er negens een kopie-center open... Onze kattin thuis is 13 weken weggeweest, en ineens stond ze daar mager te miauwen aan de deur, de hond was zo gelukkig!quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef anna82 het volgende:
[..]
Kater van een vriendin is laatst 6,5 week weggeweest en toen toch nog teruggevonden. Hebben jullie al briefjes opgehangen?
Tijdens mn vertrek ben ik er wel achtergekomen dat wat ik deed echt iets voor mij is. En dat ik nu denk 'hmm... 'quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
^^
Puff, je was zo blij met de nieuwe baan. Ik hoop dat het alleen een kwestie van wennen is.
Fitness schoenen!quote:
Wat vervelend puff.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Tijdens mn vertrek ben ik er wel achtergekomen dat wat ik deed echt iets voor mij is. En dat ik nu denk 'hmm... '
Ik ben goed in slechte beslissingen maken, dus ik weet niet wat ik moet doen.
Haha, indeed!quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:21 schreef Perruche het volgende:
Ah puff, komt wel goed! Alle begin is moeilijk, je hebt die baan niet voor niets aangenomen.
Iets anders, van die t-nation website: So if you're a female who thinks your hips and thighs are too big, you'd benefit from long distance running.naar alle bodybuilder promoters!!!
Kan best zijn, maar dan moet je er niet aan meedoen. Daarbij, als je ooit wilt dat mensen nog eens terugkomen, moet je ook goede service bieden. Zo verkoop je jezelf niet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het kan ook aan de groupon liggen dat de service slecht was hè, een restaurant verdient daar amper op.
Je bent superwoman!! Zwaardere gewichten zal wel helpen met kapot gaan denk ikquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:15 schreef Perruche het volgende:
Anna, 1000 kcals voor 30 km fietsen? Is dat niet erg veel? Wel goed hoor! Het lijkt me heerlijk weer te zijn geweest om te fietsen.
Ik ben naar de Pump geweest. Iets meer gewicht erop, maar nog ben ik niet kapot aan het einde. Alleen de squats - het doet echt pijn aan m'n bovenbenen, alsof het verzuurt? Ik weet alleen niet of ik nu voor de rest gewoon meer gewicht moet pakken, of nog even. Denk dat ik nog 2x m'n huidige gewicht doe ofzo.
Ik pas alleen nog niet in m'n superwoman pakjequote:Op woensdag 2 mei 2012 22:37 schreef anna82 het volgende:
[..]
Je bent superwoman!! Zwaardere gewichten zal wel helpen met kapot gaan denk ik![]()
Het appje is denk ik niet zo betrouwbaar, hij weet alleen mijn gewicht! Maar als we door konden rijden reden we boven de 30 km/ uur, best afzien voor de beginneren het gaat me vooral om het kweken van zitvlees, kcals zijn leuk meegenomen. Het was inderdaad heerlijk en enorm rustig op straat!
Niks van aantrekken. Doet zij ook niet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:37 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik pas alleen nog niet in m'n superwoman pakje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Ieuw, die dikke staart!quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:33 schreef Perruche het volgende:
Cool blog voor de niet zo tere zieltjes onder ons!
Klopt ook, maar heb toch een paar slechte groupon ervaringen gehad. Dan kom je inderdaad niet terug.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar dan moet je er niet aan meedoen. Daarbij, als je ooit wilt dat mensen nog eens terugkomen, moet je ook goede service bieden. Zo verkoop je jezelf niet.
Klopt maar ben erg bang dat het niet daar aan lag.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het kan ook aan de groupon liggen dat de service slecht was hè, een restaurant verdient daar amper op.
"Nú tijdelijk al vanaf ¤570,-"quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:32 schreef Ml-etje het volgende:
uitgegeten ":(
En nu wil mijn Mr een big green egg![]()
*collectebus in topic zet
¤570? Waar?quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:36 schreef loveli het volgende:
[..]
"Nú tijdelijk al vanaf ¤570,-"
Olievat + winkelwagentje = goedkoper.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:39 schreef loveli het volgende:
Eerste hit die Google gaf:
http://www.thuisshop.com/(...)fI4q8CFcGHDgodlGQKtA
Zeg dat wel maar lang leve MP en kan mijn ex collega's eens vragenquote:
quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Niks van aantrekken. Doet zij ook niet.Ze trok 'm wel aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar toch nog enigszins blij van, dat wel...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Hee, hij is de schrijver van de boeken van meneer Wateetons (die ook een leuke blog bijhoudt overigens). Of hij is meneer Wateetons, daar doet men nogal geheimzinnig overquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:33 schreef Perruche het volgende:
Cool blog voor de niet zo tere zieltjes onder ons!
Dan heb ik het toch makkelijk, ik zou gewoon altijd de kleinste maat nemenquote:Op woensdag 2 mei 2012 23:53 schreef loveli het volgende:
Weet je hoeveel schoenen je daarvan kunt kopen?
Dilemma. Winterjas die ik graag zou willen hebben, maar niet gekocht wegens te duur/geen idee welke maat, is nu voor 50% in een US-webshop. Enige NL dealer zit in Heerlen, dus passen gaat 'em niet worden. Maattabel is nergens te vinden.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:30 schreef Nallie het volgende:
Mogge slankies!
Vandaag dag 3 van klussenals t goed is, is hierna alles klaar! Vannacht in m'n nieuwe bed geslapen
vandaag nog de woonkamer verven, bank in elkaar zetten en verder dozen uitpakken! Dan is t verder alleen nog beetje
Ik heb elke ochtend vette spierpijn overal dus volgens mij zit t met m'n S wel goed
En Kwak is t een allnighter geworden?
Denk ik ook! Vooralsnog heb ik er 3 gekregen, dus kan ongeveer 1x per week de auto pakken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Fijn Phaidra! Zal je een hoop energie schelen gok ik!
Zoals niet geheel ongebruikelijk in de Randstad,zijn bij Phaidra's werk parkeerplaatsen schaars en wordt het reizen met het OV gestimuleerd. Phaidra's werk is dan ook uitstekend te bereiken met het OV.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:48 schreef V1z0R het volgende:
Je kunt niet bij je werk parkeren zonder te betalen
Nope, Amsterdam + veel (dure) kantoren / ziekenhuis / uni in de zeer nabije omgeving. Ik kan wel de auto wat verderop parkeren en dan 4 haltes met de (snel)tram gaan, maar dat schiet nog niet op als ik het doe om energie te sparenquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:48 schreef V1z0R het volgende:
Combinatie van bovenstaande. Ziek (vermoed buikgriep ofzo, en anders speelt mijn PDS gewoon heel erg op), verdwenen eetlust door buikpijn, vergeten om te eten door alle activiteiten en hele dagen rondlopen door de stadquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Gaat goed daar Nallie!Ben benieuwd naar het resultaat.
![]()
Hoe komt het dat je zoveel bent afgevallen Chico? Ziek of gewoon veel gedaan en weinig gegeten?
En nog even een verlatevoor Kwak!
Moet je nog veel doen voor je promotie, of is het nu echt de laatste dingen doen?
quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:48 schreef V1z0R het volgende:
Ach, kun je vannacht weer lekker overdwars in je eigen bed liggen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:00 schreef Jagärtrut het volgende:
goeiemorgen!
Vannacht om 3 uur schrok de duutser wakker, zo erg dat hij recht op in bed zat en 'aach' riep...Raad eens wie daarna rustig doorsliep, en wie er 2 uur wakker lag?
Verder gaat hij vandaag naar huis. Stom.
hij leunt erg naar hierheen komen. De definitieve beslissing is nog niet genomen, maar zal snel komen. Wellicht dat het aanbod nog verandert, en hij bijvoorbeeld 3 weken hier en dan 5 dagen in Bremen zou kunnen zijn, dat is goed te overwegen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ach, kun je vannacht weer lekker overdwars in je eigen bed liggen.
Maar wat gaat hij nu doen qua werk? Hebben jullie daar nog over gesproken?
Wow, dan is die van het ziekenhuis nog bijna goedkoop te noemenquote:Op donderdag 3 mei 2012 09:03 schreef Perruche het volgende:
Bij ons parkeren a raison de 5 euro per uurgelukkig kan ik op de fiets.
Het blijktquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]![]()
Je moet toch eens wat vaker naar het westen komen V1z, voor je wereldbeeld enzo
.
Hoewel ik wel bof, bij ons nog vrij parkeren voor de deur.
Ha, ik kan gratis parkeren in de parkeergarage onder ons beider gebouw. Maar ik kan ook fietsen of met een rechtstreekse bus dus ik ga echt nooit met de auto. Als ik al op kantoor ben.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wow, dan is die van het ziekenhuis nog bijna goedkoop te noemen. Maar ja, met hoge hakjes en nette pakjes kan je natuurlijk niet 200 m. lopen
.
Ken je het fenomeen files?quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:16 schreef V1z0R het volgende:
Nu al weer voorbij, Jagar? Meh
En wat HPKW vroeg...
[..]
Het blijkt
Maar kan dan iemand uitleggen waarom je het zo zou doen?
Stakingen, baggerweer, hutjemutje opgepropt in een coupe, stinkende medepassagiers, gevecht om wie welke beenruimte inneemt, mensen die tegen je aan botsen, geitenwollensokken met vouwfietsen, patatjes oorlog van de smullers, geen airco in de zomer, onmogelijk om fatsoenlijk meer dan 1 stuks bagage mee te nemen, bedelende zwervers, evangelisten, schreeuwende balletjes, 'shhhhtt'-roepende azijnzeikers...
Maar nee, leuk reizen naar zo'n kantoor in Amsterdam!
quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:17 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ha, ik kan gratis parkeren in de parkeergarage onder ons beider gebouw. Maar ik kan ook fietsen of met een rechtstreekse bus dus ik ga echt nooit met de auto. Als ik al op kantoor ben.
Lijstje:
O: drie boterhammen pindakaas
T: jodekoek
L: dubbele boterham met ei en een salade met komkommer en tomaat
T: appel
T: worteltjes
S: evy les 19
D: nader te bepalen
T: bakje kwark met bosbessen
Ken ze, maar hier geen last vanquote:Op donderdag 3 mei 2012 09:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ken je het fenomeen files?![]()
Ik ging vroeger ook altijd met de trein, mede doordat de A12 vroeger gewoon een bende was toen de spitsstrook er nog niet was. Met de trein was ik 2x zo snel op mn werk als met de auto.
Op mijn traject is het verbeterd, maar er zijn nog zat punten in NL waar je met het OV gewoon echt sneller bent. En waar werkgevers OV-gebruik ook stimuleren en autogebruik juist ontmoedigen.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:16 schreef V1z0R het volgende:
En wat HPKW vroeg...
[..]
Het blijkt
Stakingen, baggerweer, hutjemutje opgepropt in een coupe, stinkende medepassagiers, gevecht om wie welke beenruimte inneemt, mensen die tegen je aan botsen, geitenwollensokken met vouwfietsen, patatjes oorlog van de smullers, geen airco in de zomer, onmogelijk om fatsoenlijk meer dan 1 stuks bagage mee te nemen, bedelende zwervers, evangelisten, schreeuwende balletjes, 'shhhhtt'-roepende azijnzeikers...
Volgens de routeplanner doe ik er 33 minuten over (inclusief files) om met de auto naar mn werk te gaan. Ik ben het daar niet mee eens. Volgens mij is het minstens 40 minuten en dan moet het verkeer in de stad ook nog een beetje meezitten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:16 schreef V1z0R het volgende:
En wat HPKW vroeg...
[..]
Het blijkt
+1 herkenbaarquote:Op donderdag 3 mei 2012 09:31 schreef Quinazoline het volgende:
Het valt mij altijd op dat de mensen die over het OV klagen niet de mensen zijn die het werkelijk regelmatig gebruiken. Zeker in de trein 's ochtends zitten de 'vaste' reizigers gewoon rustig op 'hun' plaats en het is eigenlijk alleen irritant als er een groepje huisvrouwen helemaal uitgelaten op weg is naar een uitje in de grote stad.
In Drenthe!quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:34 schreef V1z0R het volgende:
Alsof ik niet 6 jaar met het OV gereisd heb
Amsterdam/utrecht/leiden is prima. In Eindhoven gaat er maar 1 bus per uur naar het gedeelte waar ik woonde.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
In Drenthe!
Komop! Daar is alles gewoon anders!
Sowieso is het OV in NL (ook de treinen in de Randstad) gewoon best kut geregeld 's avonds na 23.15 uur ofzo. Maar ook dat went wel. Dan neem je maar een stoptrein ipv intercity.
Laatst ging ik naar een vriendin die in het oosten woont. Met de trein en bus was ik maar 5 tot 10 min. extra kwijt, terwijl de kosten van de benzine op de enkele reis al duurder uitvielen dan het treinkaartje voor een retourtjequote:Op donderdag 3 mei 2012 09:38 schreef Quinazoline het volgende:
Ik geef toe dat het alleen handig is als je vertrekpunt en eindbestemming in de buurt van een station liggen, maar dat geluk heb ik nu. Naar familie in het semi-oosten van het land pak ik gewoon de auto, want ik ga echt niet nog een half uur in de bus zitten na het treinen als ik er dan al met de auto had kunnen zijn.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
In Drenthe!
Komop! Daar is alles gewoon anders!
Sowieso is het OV in NL (ook de treinen in de Randstad) gewoon best kut geregeld 's avonds na 23.15 uur ofzo. Maar ook dat went wel. Dan neem je maar een stoptrein ipv intercity.
Behalve tram 4 richting CS, da's net een schip in de stormquote:Op donderdag 3 mei 2012 09:57 schreef anna82 het volgende:
Trouwens, de tram in Amsterdam vind ik echt dikke prima!
Na vandaag nog 1, 2 of 3 wekenquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:15 schreef _aurum_ het volgende:
mogguh!
We zijn door de wekker heengeslapen ofzo en moesten ons haasten om nog snel wat ontbijt te kunnen pakkenIk slaap hier echt een gat in de dag
Phaid, hoe lang moet je nog voor je met verlof mag
/verder bijlezen gaat
nog drie hoofdstukken aanvullen/editen, en dan de hele meuk publiceerbaar maken - dus alle bronnen checken, goeie lay-out voor de drukker, etc.... Heb nu 4 hoofdstukken helemaal gedaan (110 blz). Het ergste hoofdstuk komt nu, daar moet ik echt veel aan doen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Gaat goed daar Nallie!Ben benieuwd naar het resultaat.
![]()
Hoe komt het dat je zoveel bent afgevallen Chico? Ziek of gewoon veel gedaan en weinig gegeten?
En nog even een verlatevoor Kwak!
Moet je nog veel doen voor je promotie, of is het nu echt de laatste dingen doen?
Waar staat een foto?quote:
Hij lijkt op jequote:Op donderdag 3 mei 2012 10:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
.
En dan moet je nagaan dat de mini nog aan de kleine kant is voor de termijn.
XM: klik!
And I am so thankful for that!quote:
En nog niet tevreden, te voelen aan de uitbouwactiviteiten (auwwww).quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:05 schreef V1z0R het volgende:
Mini-mini heeft dan wel een ruim appartement
Lijkt me zo'n rare gewaarwording om iets in je buik te hebbenquote:Op donderdag 3 mei 2012 11:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En nog niet tevreden, te voelen aan de uitbouwactiviteiten (auwwww).
Het was een serieus stuk broodpuddingquote:Op donderdag 3 mei 2012 11:22 schreef V1z0R het volgende:
Is dat niet wat weinig, Sjaapje? Of geen eetlust omdat kat nog steeds weg is?
[..]
Lijkt me zo'n rare gewaarwording om iets in je buik te hebben
Maak je foto'squote:Op donderdag 3 mei 2012 11:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tsja, als je zegt dat 't grote porties zijn gelooft ook niemand je
Heb je 'm doormidden gesneden en dan van die inkepinkjes gemaakt en 'm dan zo 'omgeplopt'? Dat werkt echt goed, maar dan moet hij wel goed rijp zijn!quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:50 schreef Sarabi het volgende:
Net een mango geslacht, ik ben er toch nog niet zo handig in volgens mijmaar hij was wel lekker.
Yep en het ging ook wel redelijk maar had wel erg plakkerige handen op een gegeven moment.quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heb je 'm doormidden gesneden en dan van die inkepinkjes gemaakt en 'm dan zo 'omgeplopt'? Dat werkt echt goed, maar dan moet hij wel goed rijp zijn!
Mango![]()
*mental image van V1z met een ienimini bakje eten in zijn handen*quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:51 schreef conleche het volgende:
Groot/klein/normaal da's voor iedereen weer anders, dus kan je beter de grammen erbij zetten als je wilt laten weten of iets groot/klein/of middelmatig is. Wat voor mij een mega-portie is, is voor Viezzoooor de opvulling van een halve kies.
Denk ik. Weet ik eigenlijk niet. Zou kunnen.
Mijn beeld was juist van een hele grote kies. Half gevuld met best veel eten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
*mental image van V1z met een ienimini bakje eten in zijn handen*
Volgens mij ook hoor!quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:59 schreef V1z0R het volgende:
Heej, Co is ook weer uit bed!
En mijn portie's vallen nog wel mee gok ikGoed belegde pizza en ik zit ook vol hoor
Oew, daar zou ik ook errug slecht tegen kunnen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:06 schreef anna82 het volgende:
Oh men, Ajax is dus kampioen, haske leuk, en de jodekoek die ik vanochtend heb gegeten was blijkbaar bedoeld als traktatie in dat kader. En de trakteur vindt het grappig om bij elke jodekoek die hij blijft uitdelen een 'grap' te maken over joden incl 40-45. Haha, jolijt. Dat de intellectueel niet zo ruim bedeelde hooligan in het stadion het een geuzennaam vindt a la, ik zit op mijn werk en ik vind het echt enorm storend, zeker gezien de periode nu. Toen ik dat zei vonden ze me te politiek correct -->
Aiquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:06 schreef anna82 het volgende:
Oh men, Ajax is dus kampioen, haske leuk, en de jodekoek die ik vanochtend heb gegeten was blijkbaar bedoeld als traktatie in dat kader. En de trakteur vindt het grappig om bij elke jodekoek die hij blijft uitdelen een 'grap' te maken over joden incl 40-45. Haha, jolijt. Dat de intellectueel niet zo ruim bedeelde hooligan in het stadion het een geuzennaam vindt a la, ik zit op mijn werk en ik vind het echt enorm storend, zeker gezien de periode nu. Toen ik dat zei vonden ze me te politiek correct -->
quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Volgens mij ook hoor!Volgens mij eet jij heel netjes voor een knaep van 2 meter plus!
Jeah. 2e plek voor Feyenoord!quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Oew, daar zou ik ook errug slecht tegen kunnen.
"Gelukkig" zit ik hier op Feyenoord terrein en zijn ze hier vooral blij met de mogelijkheid van een 2e plaats.
Dat inderdaadquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom zou je ontbijten met koekjes? En dat ze er 'ontbijt' voor hebben gezet, maakt 't alleen maar treuriger.
Ik denk dat het bij jou echt iets anders is. Je denkt iedere keer dat koolhydraten ermee te maken hebben of een gebrek eraan, maar zo klinkt het niet. In dit geval zou het in ieder geval eerder te veel zijn. Ik neem aan dat je laatst ook bent getest op suikerziekte? Zit dat in je familie?quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:11 schreef Tinkepink het volgende:
Vandaag gegeten:
o. kwark met havermout
t. appel + 5 blokjes chocolade met hazelnoten
l. tostie kaas met mayo + boterham margarine-hagelslag + boterham rookvlees (alles volkorenbrood)
En nog voel ik me trillerig alsof ik te weinig koolhydraten eet
Ik heb het als ik gestresst ben. Dan krijg ik ook koud zweet (jaja) en een koud hoofd (echt bovenop, jaja x2!). Kan ook door bijv. druk verkeerd zijn, dan heb ik het niet eens in de gaten, maar moet ik na 10 minuten gewoon even stoppenquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:16 schreef V1z0R het volgende:
Dat kreeg ik dus op gegeven moment door koffie...
Als ik te weinig koolhydraten eet ga ik van mijn stokje heb ik gemerktquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij jou echt iets anders is. Je denkt iedere keer dat koolhydraten ermee te maken hebben of een gebrek eraan, maar zo klinkt het niet. In dit geval zou het in ieder geval eerder te veel zijn. Ik neem aan dat je laatst ook bent getest op suikerziekte? Zit dat in je familie?
Dat. haha.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom zou je ontbijten met koekjes? En dat ze er 'ontbijt' voor hebben gezet, maakt 't alleen maar treuriger.
Ja.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als ik te weinig koolhydraten eet ga ik van mijn stokje heb ik gemerktEn nee, gek genoeg heb ik geen suikerziekte, al denk ik dat zelf wel steeds. Ik laat me er eigenlijk jaarlijks op testen, maar ze vinden nooit afwijkende waarden. Welke dokter of ziekenhuis ik ook probeer.
Zou het dan toch stress zijn![]()
Jups. Ik had me verslapen + geen brood/yoghurt what ever in huis. En ik was behoorlijk misselijk van de honger, want ik dacht ik eet wel op mijn werk. Maar werd zo flauw dat ik in de auto die ontbijtkoekjes op heb. Die lagen er nog nlquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:22 schreef Tinkepink het volgende:
Misschien had ze geen brood in huis of was ze misselijk. Dat zou voor mij een reden zijn om te ontbijten met ontbijtkoek. Met boter.
Soms heb je van die dagenquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:25 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Jups. Ik had me verslapen + geen brood/yoghurt what ever in huis. En ik was behoorlijk misselijk van de honger, want ik dacht ik eet wel op mijn werk. Maar werd zo flauw dat ik in de auto die ontbijtkoekjes op heb. Die lagen er nog nl
Ik volg colleges met een paar enorm kortzichtige Marokkanen, maar dat is misschien niet eens het goede woord. Die haten oprecht joden en vinden het terecht wat hitler gedaan heeft..quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:06 schreef anna82 het volgende:
Vind ik ook!quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:23 schreef Ml-etje het volgende:
Oh zie nu de foto van Phaidra
Mooi!!! Die jurk flatteert ook enorm nog eens
Niet? Tijdens mijn rechtenstudie waren er een paar die het normaal vonden om de deur in medestudentes gezicht dicht te slaan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:26 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik volg colleges met een paar enorm kortzichtige Marokkanen, maar dat is misschien niet eens het goede woord. Die haten oprecht joden en vinden het terecht wat hitler gedaan heeft..
Dan denk ik: hier kan ik gewoon niets op zeggen.
Ik vind dat wel anders dan wat Billy zegt. Mensen die de holocaust "terecht" noemen, waar moet je beginnen?quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:28 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Niet? Tijdens mijn rechtenstudie waren er een paar die het normaal vonden om de deur in medestudentes gezicht dicht te slaan.
Heb daar echt wat van gezegd, scheelde wel dat ik toen nog nooit gehoord had van gewelddadigheden tegen omstanders.
Zou het nu overigens nog doen.
Aangeven dat het respectloos is?quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:33 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik vind dat wel anders dan wat Billy zegt. Mensen die de holocaust "terecht" noemen, waar moet je beginnen?
Aangeven bij de politie. Volgens mij is het strafbaar.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:33 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik vind dat wel anders dan wat Billy zegt. Mensen die de holocaust "terecht" noemen, waar moet je beginnen?
Ontkennen is in Duitsland strafbaar, maar in Nederland volgens mij (nog) niet... Of toch wel, ik ga me er vanavond eens in verdiepen. Hoe dan ook, mocht ik ooit nog geschiedenis juf worden dan is er wel wat werk aan de winkel.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:39 schreef V1z0R het volgende:
Ontkennen is strafbaar, sympathiseren met het idee niet dacht ik...
Werkt een goede relatie nu niet echt in de hand.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Aangeven bij de politie. Volgens mij is het strafbaar.
Moet Rutte er nog gelijk in geven ookquote:In België en Nederland is het bagatelliseren, ontkennen of goedpraten van de Holocaust verboden. In Nederland heeft de Hoge Raad in 1995 (in de zaak tegen Siegfried Verbeke) bepaald dat Holocaustontkenning valt onder het discriminatieverbod en dus strafbaar is volgens de artikelen 137c en 137e van het Wetboek van Strafrecht. Regelmatig wordt door het Meldpunt Discriminatie Internet tegen bepaalde uitingen van revisionisme op internet opgetreden. Sinds 1995 kent ook België wetgeving waarin specifiek het ontkennen van misdrijven tegen de mensheid of het ontkennen van de genocide door de nazi's strafbaar gesteld wordt.
In Duitsland wordt het openbaar ontkennen van de Holocaust naar §130[8] van het Duitse strafwetboek strafbaar gesteld. Ook in Canada, Frankrijk, Hongarije,[9] Israël, Litouwen, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Zuid-Afrika en Zwitserland is Holocaustontkenning strafbaar. In de Verenigde Staten kan Holocaustontkenning niet vervolgd worden omdat het eerste amendement van de grondwet daar zwaarder weegt dan het recht op bescherming tegen discriminatie (het 15e amendement).
Op 20 februari 2006 werd David Irving in Oostenrijk veroordeeld tot een gevangenisstraf van 3 jaar omdat hij tijdens een aantal lezingen in 1989 het bestaan van gaskamers had ontkend.[10]
In 2009 stelde de fractieleider van de VVD Mark Rutte voor de ontkenning van Holocaust in principe toe te staan onder de vrijheid van meningsuiting, wat tot wijdverbreide kritiek leidde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |