Neen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je een dealer een jaar cel geeft en een boete van 200.000 euro weet ik zeker dat dat genoeg afschrikt.
Nou volgens de engelsen zelf zijn ze ook al exporteur geworden. Maar ook daar doet de politie er alles aan om het probleem groter te maken zodat er meer budget voor hun komt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:59 schreef Prospos het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel vanuit Nederland naar bv. Engeland gaat? Voor miljoenen per jaar, gewoon met de boot of tunnel. Kwekers verkopen zelf ook.
Haha, door een stukje opleiding ben ik juist meer gaan gebruiken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bij hun werkt het juist niet. Dus je moet het niet zoals hen doen. Ik ben voor keihard straffen (vooral economisch) maar ook voor een stukje opleiding. Mensen moeten die drugs helemaal niet willen. Als je ze dat nou aanleert met giga campagnes en stukjes opleidingen.²
Lost het probleem ook op.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:18 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Neen.
Want de meeste mensen kunnen dat niet betalen en moeten dus gewoon langer de cel in.
Ja? Kun je dit verklaren?quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:28 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Haha, door een stukje opleiding ben ik juist meer gaan gebruiken.
Dat zien we in inderdaad in landen waar keihard wordt gestraft...quote:
Je leert wat de daadwerkelijke effecten zijn, de risico's, en hoe je verantwoordelijk gebruikt. En dat de werkelijkheid veel anders is dan de spookverhalen die vaak over drugs de ronde doen.quote:
Wat je niet kunt betalen kun je altijd nog stelen he, en dan mag jij weer ruitschade bij de verzekering melden..quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met het verkopen van wiet? Dacht het niet.²
WHOEHAHAHAHA!quote:Eindhoven komt coffeeshop en klant tegemoet
Klanten van Eindhovense coffeeshops hoeven deze maand nog geen uittreksel van het bevolkingsregister te tonen als ze zich willen laten inschrijven als lid.
Burgemeester Rob van Gijzel heeft dat donderdag na overleg met de coffeeshophouders besloten, omdat nog maar weinig mensen zich hebben ingeschreven en hij na drie dagen met de nieuwe strengere regels al constateert dat er volop illegale verkoop van softdrugs in de stad is.
Van Gijzel zegt dat nog maar 15 procent van de mensen die normaal in de coffeeshop komen, daar nu nog hun wiet kopen. ,,Afgesproken is dat we in Eindhoven deze eerste maand van het nieuwe beleid de drempel om je te laten inschrijven bij een coffeeshop zo laag mogelijk willen maken'', zegt hij in een verklaring.
Bezoekers van Eindhovense coffeeshops mogen ook met een Nederlands paspoort, identiteitsbewijs of een verblijfsvergunning aantonen dat ze in Nederland wonen. Mensen met een buitenlands paspoort moeten nog wel een uittreksel hebben. De gemeente stopt bovendien bij de digitale aanvraag van een uittreksel met het vragen naar de reden van de aanvraag.
Van Gijzel benadrukt dat hij gewoon doorgaat met uitvoering van het landelijk beleid. Alle coffeeshops kunnen deze maand een controle verwachten om te zien of ze een ledenlijst hebben en alleen maar klanten toelaten die in Nederland wonen.
Maar je moet je wel alsnog steeds inschrijven voor de wietpas toch?quote:
Beter, het verbruik is dus fors minder. Want dit kun je meten. Illegaal gebruik is niet te meten en dus niet eerlijk bij het gebruik als argument.quote:
en wat je niet ziet, bestaat niet, Opstelten Jr.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Beter, het verbruik is dus fors minder. Want dit kun je meten. Illegaal gebruik is niet te meten en dus niet eerlijk bij het gebruik als argument.²
Zo is het natuurlijk ook niet helemaal. Maar kan iemand mij de argumentatie van Opstelten geven voor deze maatregel. Die is mij nog niet helemaal duidelijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
en wat je niet ziet, bestaat niet, Opstelten Jr.
Tip op google Opstelten Wietpas <<quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo is het natuurlijk ook niet helemaal. Maar kan iemand mij de argumentatie van Opstelten geven voor deze maatregel. Die is mij nog niet helemaal duidelijk.²
Nee hoor. Volgens meneer de burgemeester kan je nu ook overal op straat plantjes kopen dus hoef je niet helemaal naar de shop! Kom je ook nog eens niet in de big brother databasequote:Op donderdag 3 mei 2012 22:08 schreef megamandy het volgende:
[..]
Maar je moet je wel alsnog steeds inschrijven voor de wietpas toch?
Maar het gaat al een betere kant op, ook met die 15%
Blijkbaar een erg beperkt denkvermogen...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:42 schreef Life2.0 het volgende:
Zijn argument: wat je niet ziet bestaat niet.
En dan besluiten we dat die pleziertje maar gewoon afgedwongen gaan worden..quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat er nu met ons gedoogbeleid gebeurt is het verhaal van De Kikker en Het Hete Water. Succes gegarandeerd. En met zijn allen staan we erbij en kijken er naar, totdat we straks helemaal geen pleziertjes mogen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |