abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 juli 2012 @ 23:14:44 #76
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113874027
En nog de foto van de oude koplamp: :{w
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_113876413
Die is wel behoorlijk roestig ja :D

En je kunt Sjors/Roefel van fiat-126.nl even mailen met dat soort vragen, die heeft vaak genoeg Maluchjes ingevoerd :)
Van het plafond hebben/hadden wij ook last, dat lijkt een stuk triplex of zo te zijn met een laag bekleding (ik vind het jaren '80 tapijt :P) erop en dat 'deukt' wat naar beneden. Dat eist 1 of 2 cruciale centimeters, en als we het terug duwden klapte het uiteindelijk weer naar beneden. Ik weet niet wat we gedaan hebben, maar de laatste tijd zit het ons niet meer in de weg in ieder geval.

Ruime speling in het stuur schijnen ze allemaal te hebben, maar het kan altijd té ruim zijn. Hoewel wij ook al redelijk in A-Team-stijl kunnen rijden :+
  zaterdag 7 juli 2012 @ 00:13:30 #78
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113876663
Ik weet niet wat de marges voor apk zijn wat betreft speling maar misschien valt er nog het een en het ander af te stellen.

Ik klapte dus ook steeds het tapijtje terug, maar hij bleef nou net boven mijn hoofd indeuken. Je kunt het er wel uit halen hoor, het is behoorlijk irritant als het blijft omdeuken. Het bleek trouwens gemaakt te zijn van een houten plaat over de gehele lengte heen van het tapijtje die je via de zijkanten af moet breken om eruit te halen. Een andere optie voor als je het hemeltje heel wilt houden is om het via het achteraam eruit te halen, maargoed dan moet de achterruit er wel uit. :{ Dat vond ik zelf iets te veel werk, dus nu maar een kaal dakje. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_113876762
Het zit inmiddels de laatste 700 km goed geloof ik, maar als het echt tot agressie gaat leiden is het er zo uit natuurlijk :P
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:44:58 #80
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_114515002
Nou ondertussen gaan er nog steeds dingen kapot :'). Is het ene gemaakt, gaat het andere stuk. Nu is de remcilinder rechtsvoor stuk en benzinetank blijkt voorzien te zijn van een klein gaatje :'):')

Ik ben minder blij dus. Maargoed, het goede nieuws is wel dat ik een ander interieur heb overgekocht van iemand, dus nu een volledig matchend exemplaar heb. Ook heb ik een nieuwe voorruit en blauw dakhemeltje, die gaan er morgen in.

De fiat staat al een week of twee in de lucht op assteunen, kon dus nog geen foto maken. Doe ik morgen, want het is wel leuk om het te laten zien :)

Iemand trouwens een suggestie voor de benzinetank? Nieuw kosten ze in NL 80 euro, Polen vraagt 20 + verzendkosten (maar die kunnen ook nog eens oplopen). Ik weet niet of er een of ander creatieve oplossing mogelijk is? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_114517246
Laten lassen als het maar een klein puntje is, maar dan zorgen dat-ie van binnen goed schoon is zonder enige restanten van benzine... Anders gewoon een andere eronder hangen :P 80e is op zich niet eens zo duur voor een brandstoftank, ook al is het maar een kleintje.

Remcilinders zijn de kosten niet voor 7,5e per stuk. Enige nadeel is dat je het juiste gereedschap moet hebben om de veren van de remschoenen los te halen (remveertang) en met name terug te zetten, anders gaat je dat nooit lukken. Ik zou, zeker aan de voorzijde is nu mijn ervaring, zorgen dat je goede remmen hebt in een 126. Bij twijfel gewoon de remschoenen en cilinders vervangen, zo duur is dat eigenlijk niet. Kleine prijs voor meer veiligheid. Remmen ontluchten is ook niet zo lastig.
  zondag 22 juli 2012 @ 01:01:43 #82
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_114517855
Oh ja alles voor remmen is allang besteld, cilinder komt aankomende week binnen. Dat zijn de kosten ook niet. Ik zit vooral met de tank dat ik het idee heb dat het wel redelijk aan de prijs is, zeker gezien het feit dat ik maandelijks 200+ euro aan de fiat uitgeeft zonder er daadwerkelijk in te rijden. :+ In verhouding tot andere auto;s kost het geen drol natuurlijk Verder wil de vriend van mijn moeder niet lassen. Het is nu maar 1 klein gaatje maar bij de naden komen er steeds meer slechte stukken naar voren. Schiet niet op dus.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_114518412
Dan gewoon een andere bestellen bij waar je voorkeur ligt, of op het 126-forum vragen of iemand nog een goede heeft liggen. Veel meer opties heb je denk ik niet :P
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2012 @ 03:04:38 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114520446
Lassen aan (lege) benzinetanks is een goed plan als je met een klap het tijdelijke voor het eeuwige wilt verwisselen ^O^
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:57:41 #85
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115257773
Heb uiteindelijk een nieuwe tank besteld via ebay. Schade? 30 euro. Ook moest ik een nieuwe vlotter hebben, de oude bleek niet meer te redden.. voor 50 extra via een Duitse webshop komt hij hopelijk deze week nog binnen.

Ik hoop nu echt dat ik hem snel op nederlandse platen kan krijgen. Ben benieuwd of het nog gedoe geeft met papieren.. Ik heb alleen de autopapieren + een verkoopovereenkomst. Wat Polen betreft, die denken nog steeds dat ie in Polen staat en niet geexporteerd is... Maargoed we zullen zien.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_115258670
Wheheh, jeugdsentiment. Heb eens toen ik heel jong was in zo'n ding gereden op de schoot van een familielid. Ik vergeet het geluid ook nooit meer dat die dingen maakten, overal in Polen hoorde je constant dat veel te luide grasmaaiertje.

Even volgen, ook omdat mede-Pool :+

Voor wat betreft het invoeren: het aanvragen van zo'n eendagskenteken bij de RDW hoeft niet lang te duren. Ik heb ooit een auto ingevoerd en ik kreeg het kenteken al heel vlot, daarna mag je zelf een stuk karton pakken en het op je auto gooien.

O, en ik moest lachen toen je zei dat je een stempel had met 'przeglad'. Poolse przeglad....dan is er waarschijnlijk letterlijk met 1 oog naar de auto gekeken _O-

Ik had dit eerder moeten lezen. Ik was tot gisteren nog in Polen, had goedkoop onderdelen mee kunnen nemen :+
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:46:07 #87
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115260796
Eendagskenteken etc moet wel lukken. Ik maak me meer zorgen om het feit dat zij niet zomaar kunnen controleren of ik de rechtmatige eigenaar ben. :')

Trouwens, iemand enig idee hoe het zit met apk als ik het niet bij het RDW laat doen? Anders kan ik hem vooraf laten keuren bij een garage hier in de buurt en zodra hij de papieren heeft daar terugkomen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:47:23 #88
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115260870
In mijn jeugd gingen we trouwens ook altijd aanrommelen met de fiatjes :'). Met de hele buurt zo'n ding aanduwen etc. Wat een gezicht, een hele zwerm koters om een maluch aan te duwen *O*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_115264219
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:46 schreef monsterd. het volgende:
Eendagskenteken etc moet wel lukken. Ik maak me meer zorgen om het feit dat zij niet zomaar kunnen controleren of ik de rechtmatige eigenaar ben. :')

Trouwens, iemand enig idee hoe het zit met apk als ik het niet bij het RDW laat doen? Anders kan ik hem vooraf laten keuren bij een garage hier in de buurt en zodra hij de papieren heeft daar terugkomen.
Auto hoeft niet APK gekeurd te zijn om op kenteken te komen, ze kijken bij de keuring naar chassisnummer, juiste gewicht e.d.

Ik ben destijds met eendagsplaten en eendagsverzekering naar de RDW gereden en daar is de auto gekeurd voor de RDW.
Daarna doorgereden naar de garage en een APK laten doen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_115281646
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:34 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Auto hoeft niet APK gekeurd te zijn om op kenteken te komen, ze kijken bij de keuring naar chassisnummer, juiste gewicht e.d.

Ik ben destijds met eendagsplaten en eendagsverzekering naar de RDW gereden en daar is de auto gekeurd voor de RDW.
Daarna doorgereden naar de garage en een APK laten doen.
Je kunt overigens tijdens het invoeren bij de RDW meteen een APK laten doen, mocht je er vertrouwen in hebben dat de auto er wel doorheen komt. Dan ben je meteen klaar.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:22:49 #91
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115283843
Nouja apk moet een fluitje van een cent worden met al die nieuwe onderdelen, ik denk alleen altijd dat het rdw nog een stuk strenger isdan een plaatselijke garage
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_115284031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:22 schreef monsterd. het volgende:
Nouja apk moet een fluitje van een cent worden met al die nieuwe onderdelen, ik denk alleen altijd dat het rdw nog een stuk strenger isdan een plaatselijke garage
In theorie zijn de APK eisen natuurlijk hetzelfde...;). Ik kreeg bij de RDW niet de indruk dat ze strenger waren.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:31:44 #93
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115284107
Jawel maar waarschijnlijk heeft de fiatgarage meer kennis over de specifieke gegevens van de 126. Zit vooral met speling op het stuur. Het zwabbert nogal, maar dat schijnt normaal te zijn.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_115284340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je kunt overigens tijdens het invoeren bij de RDW meteen een APK laten doen, mocht je er vertrouwen in hebben dat de auto er wel doorheen komt. Dan ben je meteen klaar.
Ja kan idd, maar ik doe het liever bij mijn eigen garage.
Kan je ook gelijk eventueel de reparatie laten uitvoeren.

En ik was bij de RDW Leeuwarden en had zo'n stugge Fries, dat praat niet lekker als Rotterdammer :')

Maar het kan allebei idd
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_115315213
Oh, wij zijn trouwens na 3600 km gestrand met een kapotte koppakking op 600 km van huis. Daarvoor al een hele rij met problemen gehad, waaronder 2 keer een kapotte uitlaat omdat er een bevestigingspunt op het motorblok in een ver verleden eens is afgebroken en 3 bouten niet genoeg is bij zware belasting. Wel via Sjors/Roefel en het Hongaarse 126-forum direct de volgende ochtend een gratis (!) nieuwe uitlaat geregeld, echt geweldig, maar die knapte 2 dagen later ook :'(

Nou dus maar eens de kop van het blokje trekken, met een beetje geluk ben ik met 20 euro voor een nieuwe pakkingset klaar :Y
  donderdag 9 augustus 2012 @ 00:19:15 #96
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115318598
Oh ja wilde je al vragen hoe het met die van jou is, dingest :P . Duimen maar dat het meevalt. Maartoch, 3600 km is toch een flinke eind voor zon kar. Als ik er zelf op terugkijk heb ik ook mazzel dat ik probleemloos 1100 km heb afgelegd :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_115324177
Heh, Roefel (van Fiat-126.nl) is naar de World Maluch Meeting in Hongarije geweest en heeft ook de toeristische route genomen - 4775 km in Pop-exemplaar (cabrio) met aanhangertje :D
Maar goed, die is niet anders gewend. Moet eerlijk zeggen dat we er ook nooit problemen mee hebben gehad om er daadwerkelijk steeds in te moeten rijden, als je gewoon zijn motorische beperkingen accepteert. We vonden hem zelfs niet eens onmogelijk krap of oncomfortabel, geen moment gehad dat we hadden 'oh, we moeten weer terug in de rotauto' of zo, gewoon op lekker eigen tempo doorkarren met dat ding ^O^

Zal kijken of ik mijn verslag één dezer dagen kan aanpassen voor op het Fok-forum :Y
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:38:36 #98
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115382495
Ik heb het verslag op het 126 forum ook gelegen, leuk :)

Ben vandaag nog heel kort bezig geweest. Was eigenlijk van plan om de tank eronder te zetten maar dat gaat hem niet worden gezien de staat van de draagarmen :').

Dit is trouwens de nieuwe tank:


Ik wilde ook nog nieuwe schokdemperrubbers erop zetten, de oude is helemaal rot. Ja, het was er maar 1, aan de andere kant miste het rubber helemaal :')


Er is nog een stukje van het oude rubber blijven zitten, dat moet ik er nog uithalen.


Maargoed, een van de draagarmen: -O-


Ik heb ondertussen maar nieuwe draagarmen besteld en wat nieuwe rubbertjes erbij. Kosten lopen behoorlijk op nu helaas, maargoed dat moet ik er maar voor over hebben. Vanaf september kan hij ook in een garage staan dus dan is hij straks goed beschermt voor de winter :+

Oja, nog een quick show van hoe het "nieuwe" interieur eruit ziet (er ligt nog redelijk wat zooi aan onderdelen los in de auto, dus let daar maar niet op..):



En zo staat hij erbij bij mijn ouders:


Het einde is gelukkig in zicht, binnenkort maar eens voorkeuren om te zien of we nog echt punten hebben gemist maar met al die nieuwe onderdelen kan ik het me bijna niet meer voorstellen :X
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:08:40 #99
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_115383542
Leuke laatste pic naast de Mini.
Draagarmen zien er idd niet echt lekker meer uit,leuk leesvoer dit project.

Veel succes verder.
Graag verwijderen.
pi_115383575
Wat ik je al vanmiddag zei: chassis + alles wat nodig is om te rijden van een 356 nemen en daarbovenop je, nadat je het gespoten hebt in geel, carosserie van de 126 bovenop pleuren.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')