abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:15:17 #76
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111133491
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

gefeliciteerd *O*
dank :)
pi_111146556
Gefeliciteerd, Grumpey! *O* *O* *O*
pi_111148375
Ongezien, J. of "Vakgebied" zonder subgebied of regio in de titel, moet een goed blad zijn. Feli!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:05:54 #79
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_111152518
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:08 schreef Grumpey het volgende:
Artikel geaccepteerd in Journal of Pediatrics vandaag, wiehoe! :)
^O^ :Y :Y
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_111223764
Even off-topic: morgen superzwaar examen stralingshygiëne niveau 3. Daarna weer lekker verder met promoveren. Wat heb ik daar zin in!!!
  maandag 7 mei 2012 @ 09:33:36 #81
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111238677
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:56 schreef thijsdetweede het volgende:
Ongezien, J. of "Vakgebied" zonder subgebied of regio in de titel, moet een goed blad zijn. Feli!
Inderdaad, het is het nummer 2 tijdschrift binnen Kindergeneeskunde, nummer 1 is gewoon alleen "pediatrics" ;)

Dank allemaal, ben er eigenlijk best wel blij mee *O*
  maandag 7 mei 2012 @ 12:27:36 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_111243519
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:34 schreef Szlie het volgende:
Even off-topic: morgen superzwaar examen stralingshygiëne niveau 3. Daarna weer lekker verder met promoveren. Wat heb ik daar zin in!!!
Und?

Trouwens, 'even' een artikel submitten zal ook nooit eens lukken he? Conflict of interest statement alle auteurs nodig met handtekening...... daar gaan weer een paar dagen overheen |:(
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 13:06:07 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111244778
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:27 schreef Quoi het volgende:

[..]

Und?

Trouwens, 'even' een artikel submitten zal ook nooit eens lukken he? Conflict of interest statement alle auteurs nodig met handtekening...... daar gaan weer een paar dagen overheen |:(
ja dat soort geneuzel, laatst nog handmatig correcties zitten maken op een pdf die ingescanned en daar dan weer een pdf van gemaakt. Omdat ze geen digitale correcties accepteerd op de proof... :O
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 7 mei 2012 @ 13:09:40 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_111244880
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 09:33 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Inderdaad, het is het nummer 2 tijdschrift binnen Kindergeneeskunde, nummer 1 is gewoon alleen "pediatrics" ;)

Dank allemaal, ben er eigenlijk best wel blij mee *O*
Gefeliciteerd! Ik wou zeggen, da's heel wat, want ik ken een vrouw die vier jaar geleden in Pediatrics heeft gepubliceerd, en die vertelt het nog steeds te pas en te onpas als ik haar tegenkom. Maar dat bleek wel Pediatrics, en niet Journal of, te zijn, maar toch gefeliciteerd! Tweede van het vakgebied is nog steeds zeer nice.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 7 mei 2012 @ 13:18:57 #85
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111245180
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 13:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ik wou zeggen, da's heel wat, want ik ken een vrouw die vier jaar geleden in Pediatrics heeft gepubliceerd, en die vertelt het nog steeds te pas en te onpas als ik haar tegenkom. Maar dat bleek wel Pediatrics, en niet Journal of, te zijn, maar toch gefeliciteerd! Tweede van het vakgebied is nog steeds zeer nice.
Ach, heb nog 2 artikelen bij Pediatrics under review, dus wie weet binnenkort ;) ben aan het duimen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Grumpey op 07-05-2012 13:38:08 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:07:16 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_111285983
Potverdikkie wat ik nu toch had vanmorgen.... Alvast een generale repetitie voor mijn verdediging gehad...!

Zat ff in zo'n koffiewinkeltje te werken aan laatste loodjes proefschrift. Ik raak met iemand in gesprek die vraagt wat ik doe.....blabla. Of hij en zijn collega wat vragen aan me mogen stellen wat betreft mijn vakgebiedje (gedragsverandering & hart- en vaatziekten). Kort gezegd wilden ze workshops opzetten voor mensen om ze 'mobieler' te maken (minder de auto gebruiken, meer milieubewust). Ik kon natuurlijk alleen de ervaringen van mijn onderzoek delen en wat ik anders zou doen. Nu hebben we best vanuit gevestigde gedragsmodellen gewerkt en de nieuwste interventietechnieken. Leuk, zo'n brainstormfase, maar de theoretische funderings en onderzoeksdesign werden als 'manipulatief' gezien en 'meneer de coach' (van oorsprong theoloog) had wel andere ideeen daarover.

Nu ben ik best kritisch over mijn eigen project, maar manipulatief is het nu juist niet. Ik kon alleen de beste mensen niet overtuigen. Toen maar aangeraden om vooral te gaan kijken naar wat er al is aan workshops/interventies, en vooral te gebruiken wat er aan kennis is in onderzoeksinstituten zoals TNO. Daar waren ze dus alleen maar sceptisch over, over die instituten.

Afijn, bedrijfsleven en wetenschap kwamen tijdens dit gesprek niet dichter bij elkaar, om het maar netjes te zeggen. En dat valt me zo tegen! Het waren ook gewoon mensen die niet openstonden voor andere ideeen. Eigenlijk hebben ze al in gedachten hoe dingen eruit moeten zien, en dat niet gebaseerd op wetenschap, maar op eigen ideeen. Ik denk toch dat ik nog iets teveel wetenschapper ben om dit te begrijpen. Realiseer me dat wetenschappers ook tunnelvisie hebben, echt, maar dit.....

En dit nu ik net eind vd middag een leuk sollicitatiegesprek heb bij een bedrijf dat tussen wetenschap en bedrijfsleven instaat, hetgeen me in principe erg aanstaat!! Moet mezelf nog even bijeenrapen daarvoor.....

zucht, moest dit even kwijt
pi_111299362
Hoe ging het gesprek, Quoi? En wanneer is je promotiedatum?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:56:08 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_111299728
Wat is er mis met manipulatief? :P. Juist alleen maar beter toch, als je gedragsverandering teweegbrengt zonder dat mensen het door hebben, betekent dat alleen maar dat je de daadwerkelijke onderliggende machinaties bij de hoorns hebt.

Anyway, je verhaal is wel herkenbaar Quoi. Ofschoon natuurlijk ook in de academische wereld naarmate mensen ouder worden ze steeds starrer worden en alleen nog maar hun eigen onderzoek in alles zien. Maar goed, ik heb soms wel eens het gevoel dat niet-wetenschappers extra kritisch worden of hoger van de toren gaan blazen uit angst om als minder aangezien te worden, en dat maakt het toch frustrerend. Je komt daar als kenner, maar niemand neemt je kennis aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:56:10 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_111299731
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:47 schreef Szlie het volgende:
Hoe ging het gesprek, Quoi? En wanneer is je promotiedatum?
Thanks for asking :) Gesprek ging heel goed. Ik kan tijdelijk aan de slag om een leuke review te schrijven (gaan we weer :s) ).

Promotiedatum mag je bij ons pas prikken als er goedkeuring is van de leescommissie, daar gaat de boel een dezer dagen heen.

Hoe ging je tentamen dan?
pi_111304177
In welke periode krijgen universiteiten meestal geld om promotieplaatsen beschikbaar te stellen voor projecten zodat Phd kandidaten kunnen beginnen? Wanneer wordt dus besloten of een universiteit geld krijgt om phd plaatsen beschikbaar te stellen?
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 22:13:38 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111311052
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:17 schreef OrganicBeauty het volgende:
In welke periode krijgen universiteiten meestal geld om promotieplaatsen beschikbaar te stellen voor projecten zodat Phd kandidaten kunnen beginnen? Wanneer wordt dus besloten of een universiteit geld krijgt om phd plaatsen beschikbaar te stellen?
Als de prof een grant binnenhengelt :D
pi_111311120
Pff ik ben nu al een week bezig met iets heel erg kleins (iets met projecties van kaarten enzo), maar ik kom er godverdomme niet uit en niemand kan me helpen....echt heel frustrerend en heel vermoeiend. Maar echt typisch iets wat natuurlijk bij onderzoek hoort :') ofzo... :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_111311341
Quoi, dat is mooi! Ik vind reviews schrijven één van de leukste artikelen om te schrijven. Heb er zelf één geschreven, dus ik weet waar ik het over heb :P. Een onderwerp dat je interesseert is helemaal mooi meegenomen.

Spannend, naar de leescommissie! Hopen dat ze een beetje snel zijn. Wisselt dat ook per universiteit? Dan kan het grote lay-outen en pimpen van je boekje beginnen, als je daar al niet mee begonnen bent.

Examen, ach, een topic op zich waard. Het was heel moeilijk, ik hoop dat ik het gehaald heb. Het bestond uit 2 delen die afzonderlijk gehaald moeten worden. Het eerste deel is binnen, het tweede deel weet ik nog niet. Nu al is 60% gezakt op deel 1. Over een paar weken weet ik meer.
pi_111312901
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:14 schreef Norrage het volgende:
Pff ik ben nu al een week bezig met iets heel erg kleins (iets met projecties van kaarten enzo), maar ik kom er godverdomme niet uit en niemand kan me helpen....echt heel frustrerend en heel vermoeiend. Maar echt typisch iets wat natuurlijk bij onderzoek hoort :') ofzo... :P
Ja, ik ben nog steeds bezig aan het proberen mijn data in het formaat dat ik wil op te slaan. Kennelijk is dat vreselijk lastig, het data formaat (Grib) zou een open bestandsformaat moeten zijn, maar er zijn geen goede routines/programmetjes voor het lezen/opslaan in dit formaat. Maar ik heb vandaag gehoord dat er een derde persoon is die het eventueel weet, dus daar moet ik weer eens langs.

En dat van kaart projecties ken ik ook. Ik gebruik zelf http://www.gadm.org/home voor het kaartje op mijn plots te zetten, of bedoel je dat niet?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_111313401
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ja, ik ben nog steeds bezig aan het proberen mijn data in het formaat dat ik wil op te slaan. Kennelijk is dat vreselijk lastig, het data formaat (Grib) zou een open bestandsformaat moeten zijn, maar er zijn geen goede routines/programmetjes voor het lezen/opslaan in dit formaat. Maar ik heb vandaag gehoord dat er een derde persoon is die het eventueel weet, dus daar moet ik weer eens langs.

En dat van kaart projecties ken ik ook. Ik gebruik zelf http://www.gadm.org/home voor het kaartje op mijn plots te zetten, of bedoel je dat niet?
Ik moet dingen van polar stereographisch naar latlon omzetten, en dat soort dingen. Maar de polen veroorzaken allemaal vervelende problemen :r En ik zie even niet direct wat deze site van jou doet, maar is geloof ik niet wat ik zoek :P Ik moet dingen projecteren en re-sampelen en dat soort shit... :'( ik heb er zelfs een forumpost van gemaakt op een of ander gis-forum _O-

Enne GRIB, erg irritant al die grote bestandsformats. En vooral dat niemand in het algemeen weet wie er wel of niet mee om kan gaan. Ik word hier ook steeds doorverwezen naar "die weet het wel" etc, maar uiteindelijk niemand die het echt weet. Ik word nu echt de expert op dit gebied (van het geo-gedoe dan) nu :D

Sowieso zouden dit soort dingen voor nieuwe Aio's eens wat beter op een rijtje gezet moeten worden. Je bent zóveel tijd kwijt met het doorkrijgen wat voor programma's je uberhaupt voor bepaalde dingen moet gebruiken. Voor veel dingen zou er toch echt wel eens een consensus bestaan, lijkt me. Maar goed, dat ligt ook niet echt aan de groep...meer aan iedereen zijn (programmeer)-achtergrond.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_111317554
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als de prof een grant binnenhengelt :D
Nee ff serieus :P
pi_111320147
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:19 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Hij is serieus :(
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:13:56 #98
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111324765
quote:

[..]

Hij was serieus. Het hangt van het vermogen van een prof (of van jezelf) af of hij geld weet te ritselen voor zijn onderzoeksproject via NWO, een collectebus-fonds, of via 3e geldstroom. Gratis geld dat beschikbaar wordt gesteld bestaat al heel lang niet meer, of wordt opgemaakt door de onderwijsstaf van een afdeling ;)
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 10:19:00 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111324907
quote:

[..]

Ik was serieus....
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:19:53 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_111324933
Als het hele grote projecten zijn wil het nog wel eens samenvallen met het einde/begin van het academische jaar, gewoon omdat de gezamenlijke staff dan meer tijd heeft om dingen te regelen, maar daarnaast gaat het in principe gewoon het hele jaar door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')