Deze bedoel je danquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:13 schreef Estolan het volgende:
[..]
Das de verkeerde. Ik heb het over de nieuwe tussen de ¤949 & ¤1150
Yezzquote:
Intro is van Wiki, en text bij foto's is van mijn FB, waar ook vrienden van MasterChef Australia zittenquote:Op woensdag 2 mei 2012 16:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Heerlijk maar NL's kan ik ook lezen hoor
Is dateen heavy duty ofzo? Wat een prijs zeg...quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:18 schreef Estolan het volgende:
Iemand goede adressen voor scherpe prijs voor de 5KSM7580XFP ( parelmoer )?
De nieuwe dus, tussen de ¤949 & ¤1150 in NL shops
Deze:
[ afbeelding ]
Nee de prof versie voor de consument. Nog 1klasse hoger dan de heavy dutyquote:Op woensdag 2 mei 2012 17:58 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Is dateen heavy duty ofzo? Wat een prijs zeg...
Ik zit ook te kijken naar zo'n ding maar ze blijven aan de prijs, vooral die met de glazen komquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:30 schreef Estolan het volgende:
Hierbij mij 1e aankoop, de Blender:
[ afbeelding ]
en de 1e blends
[ afbeelding ]
blueberry, strawberry, rasberry & banana's with milk
[ afbeelding ]
Apple, pear, banana & watermelon smoothy
[ afbeelding ]
Smoothy with mango, strawberry & white grapes!
[ afbeelding ]
Strawberry smoothy
[ afbeelding ]
Fresh watermelon, banana & mango yogurt smoothy
[ afbeelding ]
Homemade pumpkin soup with samosa's
nu wel met gratis 0.75L beker erbij ( a 49euro )quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik zit ook te kijken naar zo'n ding maar ze blijven aan de prijs, vooral die met de glazen kom
Geen scherpere prijs, maar wel uit voorraad leverbaar. Wat scherpere prijzen zal je weinig vinden. De importeur houdt de marges gelijk voor iedereen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:18 schreef Estolan het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
Zoiets dacht ik al, denk dat in DUI ze ook zga even duur zijnquote:Op woensdag 2 mei 2012 18:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Geen scherpere prijs, maar wel uit voorraad leverbaar. Wat scherpere prijzen zal je weinig vinden. De importeur houdt de marges gelijk voor iedereen.
I knowquote:Op woensdag 2 mei 2012 19:59 schreef Fixers het volgende:
Er is één centrale importeur voor heel Europa. Die houdt de prijsstunterij binnen de perken zodat er nog vakhandels zijn die ook dat soort machines willen verkopen.
Nicequote:Op zondag 6 mei 2012 19:55 schreef Mariax het volgende:
Ik heb afgelopen week bij een wedstrijd een zwarte Artisan gewonnenWas door het dolle heen, wil er al een sinds ik klein ben.
Meteen slagroom geklopt, chocoladecakejes en vier monchoutaarten voor de theetuin gemaakt.
Heb de dag erna een pastapress besteld, hopen dat dat een succes is. Dus als die binnen is veel pasta maken en ook een paar lekkere pizza's maken.
Alle NL online shops zijn KA dealerquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:15 schreef Linnie20v het volgende:
Ik ben om en ga ook een artisan kopen! Omdat onze dolce gusto wit is wil ik een matchende kitchenaid. Zijn er nog goede online-shops die jullie aanbevelen? Of boeit het niet waar ik hem koop ivm carry-in garantie?
Niet dit type maar volgens mij de opvolger ervan (kleur helaas rood, misschien hebben ze ook andere kleuren).quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:18 schreef Estolan het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
De Heavy Duty is het oudere "semi-prof" model. En die is nu rond de ¤600quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:35 schreef QuasaR78 het volgende:
[..]
Niet dit type maar volgens mij de opvolger ervan (kleur helaas rood, misschien hebben ze ook andere kleuren).
De HeavyDuty KSM 7591XER:
http://www.ebay.nl/itm/Ki(...)&hash=item231b98c59c
899,- en 22,- verzendkosten.
Heavy Duty is ook een model in de nieuwe serie van drie grote modellen: Heavy Duty, Artisan en de Commercial.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:18 schreef Estolan het volgende:
[..]
De Heavy Duty is het oudere "semi-prof" model. En die is nu rond de ¤600
In nederlandse webshops koop je 'm voor hetzelfde bedrag, maar met gratis verzenden. Inclusief nederlandse wet koop op afstand en garantievoorwaarden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:35 schreef QuasaR78 het volgende:
[..]
Niet dit type maar volgens mij de opvolger ervan (kleur helaas rood, misschien hebben ze ook andere kleuren).
De HeavyDuty KSM 7591XER:
http://www.ebay.nl/itm/Ki(...)&hash=item231b98c59c
899,- en 22,- verzendkosten.
Had het over de K5 serie, zelfde maar andere kleur. Die is goedkoper, maar dus oud modelquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
In nederlandse webshops koop je 'm voor hetzelfde bedrag, maar met gratis verzenden. Inclusief nederlandse wet koop op afstand en garantievoorwaarden.
Ok, de nieuwe is dus NIET de heavy duty!quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:21 schreef Fixers het volgende:
Ik heb het ook over de nieuwe, met 6,9 liter inhoud. De oude K5/K50 gaan naar verluidt uit assortiment.
En die van ¤999 en ¤1199 zijn dan??quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:29 schreef Fixers het volgende:
Dat is 'ie wel. Om het makkelijk te maken hebben ze de namen gerecycled. Er zijn dit seizoen drie nieuwe mixers geintroduceerd op de europese markt. Alledrie zijn ze gebasseerd op dezelfde 500watt/1.3pk motor en hebben een 6,9liter kom. De verschillen tussen de drie zijn vooral cosmetisch. Van duur naar goedkoop is er de heavy duty, artisan en commercial (al heb ik de laatste nog niet in mijn handen gehad).
Die van ¤999 is de artisan en die van ¤1099 is de commercial. Verschil zit 'm in het materiaal van de kloppers en de aanwezigheid van een noodstop en veiligheidskooiquote:Op donderdag 17 mei 2012 18:42 schreef Estolan het volgende:
[..]
En die van ¤999 en ¤1199 zijn dan??
Volgens het boek zijn het niet de HD modellen
Ja ok, dat zei ik dus eerder alquote:Op donderdag 17 mei 2012 18:57 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die van ¤999 is de artisan en die van ¤1099 is de commercial. Verschil zit 'm in het materiaal van de kloppers en de aanwezigheid van een noodstop en veiligheidskooi
En waar is dit op gebaseerd?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:37 schreef Fixers het volgende:
Je koopt beter een Magimix. Meer machine voor je geld, meer accessoires beschikbaar, accessoires en reserve-onderdelen makkelijker te verkrijgen, betere importeur, betere garantievoorwaarden.
Ik vind ¤299 niet mega aan de prijsquote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:29 schreef Fixers het volgende:
Ik verkoop die dingen al 5 jaar, zowel Magimix als Kitchenaid.
Garantie zegt ook niet altijd allesquote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:47 schreef Fixers het volgende:
Magimix 3200 xl geeft hetzelfde voor 279,-. Grote kom is dan een fractie kleiner, kleine kom is weer groter. De garantie van de Kitchenaid weet ik zo niet uit mijn hoofd, magimix heeft het net opgerekt van 12, naar 20 jaar voor de motor (3 jaar op de rest).
Klopt, maar dat ik regelmatig kommen verkoop voor machines van 15+ jaar oud zegt wel een heleboel.quote:
Uhm jij hebt het over de KA standmixerquote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:56 schreef Sorella het volgende:
Ik heb beide, de kitchen aid artisan en de magimix 3200xl.
Kitchen aid maakt makkelijker schoon, kneedt makkelijker deeg en klopt beter slagroom en eiwit.
Kleine hoeveelheden schaven en raspen gaat vlugger met de magimix, grote hoeveelheden doe ik met de ka.
De magimix hakt, de kitchenaid niet.
Ka geeft 5 jaar garantie op de artisan mixers, de magimix 12 jaar op de motor en 2 jaar op de rest.
Ka heeft mij +- 800 gekost rvs kom, 6 schijven, worstmaker, kneedhaak, menghaak, garde, groente/fruitkegel,koekjesding (met extra glazen kom, worstvuller en flexibele menghaak apart gekocht).
Magimix heeft mij 279 gekost met de specs boven mij alleen met een midikom erbij en mocht 2 extra gratis schijven erbij bestellen.
Ook al is KA een groot gebruikersmerk in de VSquote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Klopt, maar dat ik regelmatig kommen verkoop voor machines van 15+ jaar oud zegt wel een heleboel.
Plus schoenmakers moeten bij hun leest blijven. KitchenAid is het consumentenbroertje van Hobart, de uitvinder van de planeetmenger. Magimix is het consumentenzustje van Robot-Coupe, de uitvinder van de foodprocessor. Ik heb me ooit laten vertellen dat de K-Aid foodprocessors gelicenseerde kopiën zijn van oude magimix modellen. Maar dat gerucht heb ik nooit bevestigd gezien.
Ik ben wellicht wat bevooroordeeld, maar in het totaalplaatje met service, uitbreidbaarheid en beschikbaarheid van onderdelen vind ik Magimix als foodprocessor een betere keuze.
Is dat niet de Classic?quote:Op maandag 21 mei 2012 09:01 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ben ook aan het kijken naar een kitchenaid; Is de 5K45SSEWH het oude model? Ik zie dat dit het 250 watt model is en de nieuwe heeft 300 watt. Merk je daar nou veel van ?
Ja, wat bedoel je met gewoon? Het is een Foodprocesor, zoals ook andere merken ze hebben.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:18 schreef ASSpirine het volgende:
De laatste ziet er eerlijk gezegd niet zo spectaculair uit... Is dat een gewone foodprocessor?
Bedoel er niks mee hoorquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:27 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja, wat bedoel je met gewoon? Het is een Foodprocesor, zoals ook andere merken ze hebben.
Grote + kleine kom, diverse schaven en mesjes enz
Oh ja vanaf schuin boven geschotenquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:31 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Bedoel er niks mee hoor
Vind de foto beetje vreemd, lijkt alsof de toevoer bijna even groot is in diameter als de kom zelf.
Dat is dan best wel groot.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:46 schreef Estolan het volgende:
[..]
Oh ja vanaf schuin boven geschoten
Nee opening is bijna de helft
En dan? Converter?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:26 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Dat is dan best wel groot.
Jij bent ook heel erg fanatiek bezig in deze topic zeg
Ik heb zelf op internet wat info opgezocht, en zie in Amerika soms prijzen met speciale acties + rebates waardoor men Artisan mixers voor 100+ USD kunnen kopen...
Ik sta nu op de lijst om een semi-beschadigde empire-red artisan te kopen tegen een lagere prijs uiteraard. Ben er op aan het wachten...
Ik ga voor een EU versie, winkel in BE waar ze "2e keuze" kitchenaids verkopen waar wat lakschade op zit of oneffenheden.quote:
Ok. Ja zoiets heb ik ook wel is gezienquote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:52 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik ga voor een EU versie, winkel in BE waar ze "2e keuze" kitchenaids verkopen waar wat lakschade op zit of oneffenheden.
Wou gewoon effe melden dat er verschillende acties zijn in de US en wij weer niet. Kga geen Kitchenaid laten importeren en om daarna nog een transfo te kopen.
Mag van mij bestquote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou het geen truukje zijn om onder de kitchenaid afspraken uit te komen?
Oeh, deze heeft lakschade
In Duitsland zetten de een streep op de kopse kant van een boek en komen zo onder de boekprijsbinding uit.
En die aanname baseer je op?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:35 schreef Estolan het volgende:
Neem aan dat ze de prof versie niet hebben
Je kan altijd eens bellen:quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:35 schreef Estolan het volgende:
Neem aan dat ze de prof versie niet hebben
899 op www.ebay.dequote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:32 schreef Estolan het volgende:
[..]
Omdat ik nergens een prijs lager dan ¤950 kon vinden ( wat ik ook betaald heb )
Nieuw?quote:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=Kitchenaid+küchenmaschine&_osacat=0&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=Kitchenaid+küchenmaschine+heavy&_sacat=0quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:23 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nieuw?
En heb het nu over 1maand na lancering, de nieuwe 2012 modellen
Verzendkosten?
wat zijn de verzendkosten naar NL dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=Kitchenaid+küchenmaschine&_osacat=0&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=Kitchenaid+küchenmaschine+heavy&_sacat=0
Heb je de link gegeven, check zelf die handelarenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:06 schreef Estolan het volgende:
[..]
wat zijn de verzendkosten naar NL dan?
Krijg hier een waslijst met niksquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je de link gegeven, check zelf die handelaren
Ja dat is niet de nieuwe he! Maar de oude Heavy Dutyquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.ebay.nl/itm/Ki(...)da309fc#ht_967wt_922
921 euro incl verzenden naar NL
En met twee schotels
¤22.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:06 schreef Estolan het volgende:
[..]
wat zijn de verzendkosten naar NL dan?
Die ik heb ( zie foto boven ) de commercial serie, alles in RVS, maart 2012 uitgekomen voor ¤999 in NLquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen idee wat de nieuwe is. Maar wel mooi in mat antraciet
Zoek anders zelf op www.ebay.de
Hoezo, ik heb er al 1. En vroeg het mij gewoon afquote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:14 schreef ASSpirine het volgende:
Je kan ook eens gewoon bellen he...
Dan ben je 100% zeker.
Grappig. Als ze de HD niet meer hebben dan hebben ze waarschijnlijk ook geen commercial artisan's staanquote:Op donderdag 26 juli 2012 06:51 schreef ASSpirine het volgende:
Ik heb nog es gebeld, prijs geconfirmeerd, is dus daadwerkelijk die prijs voor artisans. Heb ze ook ineens gevraagd of ze de heavy duty ook hebben, niet in stock, maar vroeger verkochten ze die ook wel. Alleen komt deze nog zelden binnen.
Dat betekent, wanneer de auto gemaakt is..., dat ik ff een halve dagje op werk neem en naar Aalst ga rijden
Als je de "gewone" artisans bedoelt, waarom zouden ze die dan niet hebbenquote:Op donderdag 26 juli 2012 07:29 schreef Estolan het volgende:
[..]
Grappig. Als ze de HD niet meer hebben dan hebben ze waarschijnlijk ook geen commercial artisan's staan
Omdat de commercial niet de gewone isquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:02 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Als je de "gewone" artisans bedoelt, waarom zouden ze die dan niet hebben
Snap je redenering niet...
De commercial Artisan is het nieuwe 2012 model, de prof lijn dus, lijkt op de HD versie, maar nu vol RVS materiaal erbij. Vandaar de prijs van ¤999 in NLquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:19 schreef ASSpirine het volgende:
Wat is het verschil tss commercial en gewone artisan?
Heavy duty is nog iets anders, dat weet ik.
De patsfactor.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:19 schreef ASSpirine het volgende:
Wat is het verschil tss commercial en gewone artisan?
Heavy duty is nog iets anders, dat weet ik.
Ik zie op de kitchenaid site nergens een vermelding van een nieuwe of een oude modelquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:37 schreef Estolan het volgende:
[..]
???
Nee alles is RVS, en het is het nieuwe model
Die rechte is ook het nieuwe model, dat is de commercial artisan, met RVS toebehoren, ik heb het frosted pearl model ( foto op begin pagina ), die is dis anders dan de oude HD lijnquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:19 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik zie op de kitchenaid site nergens een vermelding van een nieuwe of een oude model
[ afbeelding ]
Moooi!! Je hebt hm uiteindelijk in Aalst gekocht? Gewone winkel geen problemen? Dat is wel echt de beste prijsquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:51 schreef ASSpirine het volgende:
[ afbeelding ]
Heb em eindelijk gekocht
Candy Apple Red voor 379 euro, volledig nieuw en geen krasje te bespeuren
Wist niet dat deze standaard met een glazen kom kwam
ook de nieuwe 2012 prof modellen zien staan????quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:28 schreef ASSpirine het volgende:
In Aalst gekocht idd. Ff halve dagje genomen op werk en dan ineens doorgereden. Heel makkelijk om tot de winkel te geraken.
Tis een gewone stock winkel, veel dingen stonden in de rekken maar ook op de grond. Veel tv's te koop, wasmachines, koelkasten en andere apparatuur.
Ze hadden nog ander kitchenaid spul, de mixer, de blender, de toaster, andere dingen van kitchenaid mss ook wel. Sowieso is rood wel de meest geliefde kleur voor kitchenaid, empire red stipt op nr 1, daarom had ik me 3 maanden geleden op een wachtlijst laten zetten. Uiteindelijk nog niet binnen en heb ik voor candy apple red gekozen. Deze zou glanzender zijn.
Hij zei dat mensen speciaal van Amsterdam komen rijden om het te kopen
Ze zijn dus duidelijk de goedkoopste
Ok, anders nam ik een 2e erbijquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:00 schreef ASSpirine het volgende:
Nope, je kan altijd wel eens bellen om te vragen.
Handig bij sommige recepten en heb hier een 2e keuken. Ik ken iemand die heeft er 3 ( die jij hebt dan )quote:
De HD had als het goed is niet standaard zware RVS toebehoren, ( gardes ) en nu welquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Mij is nog steeds niet duidelijk wat nu het verschil is tussen het nieuwe prof model en het oude prof model
Beide truequote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Mij is nog steeds niet duidelijk wat nu het verschil is tussen het nieuwe prof model en het oude prof model
Bij de mijne zat gewoon een Garde, hanekam en kneedhaak, deze zijn voorzien van een nylon toplaag. RVS is wellicht handiger met schoonmaken, kan in de afwasmachine.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:20 schreef Estolan het volgende:
[..]
De HD had als het goed is niet standaard zware RVS toebehoren, ( gardes ) en nu wel
Yup, zijn ook rete zwaar. Weet niet of die andere ook zo zijnquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij de mijne zat gewoon een Garde, hanekam en kneedhaak, deze zijn voorzien van een nylon toplaag. RVS is wellicht handiger met schoonmaken, kan in de afwasmachine.
Euh... Je hebt het over dezelfde machine in twee uitvoeringen. Afgelopen voorjaar heeft kitchenaid drie nieuwe modellen op de Europese markt gezet (in de VS waren ze er al langer). De heavy duty. Artisan en commercial. Feitelijk zijn het dezelfde machines (500watt, 6,9 liter) met slechts kleine verschillen in de uitvoering.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:10 schreef Estolan het volgende:
De oude Heavy Duty:
Standaard zitten bij deze KitchenAid de 6,9 liter kom van roestvrijstaal die door de speciale handgreep stapelbaar is, een schenkhulp, een platte menghaak, een draadgarde en een deeghaak. De platte menghaak en de deeghaak zijn gemaakt van gecoat aluminium. De snelheid is in tien stappen regelbaar van 40 tot 200 omwentelingen per minuut. Door de unieke planetaire mengbeweging komt de garde overal in de kom en worden de ingrediënten optimaal gemixt, gekneed of geklopt.
De nieuwe Artisan:
Standaard zitten bij deze KitchenAid de 6,9 liter kom van roestvrijstaal, een schenkschild, een platte menghaak, een draadgarde en een deeghaak. De menghaak en deeghaak zijn evenals de draadgarde van roestvrijstaal en daarmee vaatwasmachinebestendig.
We wonen toch in NL?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Euh... Je hebt het over dezelfde machine in twee uitvoeringen. Afgelopen voorjaar heeft kitchenaid drie nieuwe modellen op de Europese markt gezet (in de VS waren ze er al langer). De heavy duty. Artisan en commercial. Feitelijk zijn het dezelfde machines (500watt, 6,9 liter) met slechts kleine verschillen in de uitvoering.
De oude heavy duty modellen is de K5 serie met 315 watt en een 5 liter (of ook een 5 quart ben niet zeker) kom.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Weer het nadeel dat die dingen een paar levens lang meegaan, de mijne is nu een jaar of tien en kan nog steeds niet verantwoorden een nieuwe zwaardere te kopen want deze is nog steeds als nieuw
Zijn RVS tools dan cosmetisch?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:37 schreef Fixers het volgende:
De 7 quart machines zijn technisch gelijk of het nu de Heavy Duty, Artisan of Commercial is. De verschillen zijn puur cosmetisch. De oude Heavy Duty is een totaal andere machine en al jaren op de markt.
???quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:16 schreef Fixers het volgende:
Ja, ze voegen geen functionaliteit aan de machine toe dus het is puur cosmetisch.
Verpakkingsgewicht????quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:52 schreef Fixers het volgende:
De fabrieksspecificaties van beide machines zijn exact gelijk. Alleen het verpakkingsgewicht is anders. Die aluminiumkloppers zijn sterk zat. Ik heb in ruim 5 jaar tijd nog nooit en gebroken deeg- of bischopshaak gezien.
Erg chill jaquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind de RVS toebehoor niet gek trouwens, zit er serieus aan te denken ze te bestellen omdat ze dan lekker lui in de Siemens kunnen
Ik denk dat je eerder de tandwielen of de lagers kapot maakt dan dat de deeghaak of hanekam breekt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:49 schreef Estolan het volgende:
[..]
Erg chill ja
Zou denken dat ze sterker zijn dan de gecoate versie
Minder flexibel is betere overbrenging is minder verlies.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder de tandwielen of de lagers kapot maakt dan dat de deeghaak of hanekam breekt.
Hoewel een vriend van me een hanekam brak in een Kenwood
Waarom zou de rest niet in de vaatima kunnen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind de RVS toebehoor niet gek trouwens, zit er serieus aan te denken ze te bestellen omdat ze dan lekker lui in de Siemens kunnen
De nylongecoate Alu delen mogen niet in de vaatima afaik, mijn garde is daar eens in beland en erg lelijk geworden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Waarom zou de rest niet in de vaatima kunnen?
En hoe maak je er een bol van voor de pastamachine? heb het ook een keer met de mixer probeert maar dat bespaart paar minuten en daarnaar moet is het toch weer met de hand tot een bol kneden en de mixer schoonmaken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:28 schreef XL het volgende:
De pasta opzet is mijn absolute favoriete opzet en gebruik ik echt vaak!
Het is zo makkelijk om even met de kitchenaid een pastadeeg in elkaar te draaien en er dan in een paar minuten pasta van te maken.
Zo'n deeg is in 3 minuten klaar
Pasta draai je er ook in 3 minuten van
Vervolgens kookt het 3 minuten en je wint gewoon van droge pasta die 10 min moet koken
Kneedhaak gebruiken, na drie minuten hangt je deegbol aan de haakquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:16 schreef Matty___ het volgende:
[..]
En hoe maak je er een bol van voor de pastamachine? heb het ook een keer met de mixer probeert maar dat bespaart paar minuten en daarnaar moet is het toch weer met de hand tot een bol kneden en de mixer schoonmaken.
Ik ben dezelfde overweging aan het maken (KA Artisan vs Kenwood (KW) KM010 of vergelijkbaar model. Dit heeft het volgende tot dusver opgeleverd:quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:14 schreef Matty___ het volgende:
mijn vriendin stond net hier met de aanbieding van de heavy duty k5 bij de Sligo voor 478 euro incl BTW.
Nu waren we al naar een Kenwood KM010 aan het kijken die even duur is.
Even los van het design waarom zou de KA beter zijn dan de Kenwood? Alleen de motor van de Kenwood (1400Watt) blaast de KA al omver. Zowel KA als Kenwood hebben een prima naam en previews.
Dan kom je toch uit op gebruik van de keukenmachine. Hoe langzaam is de laagste stand, hoe makkelijk kun je andere ingredient toevoegen zonder dat alles in je gezicht beland, hoe makkelijk is de kom te vervangen cq los te maken, hoe stevig zit die vast.
Vorig jaar stond ik voor hetzelfde dilemma. De KA is heel mooi qua design, maar ik wilde meer werkruimte. Heb gekozen voor de KW 010 en geen minuut spijt. Mixer weg, blender weg, keukenmachine weg en staafmixer weg (laatste was geen slimme zet, die gebruikte ik toch vaker als gedacht). Lade vrijgemaakt in een kast (ook geen overbodige actie) met genoeg ruimte voor de accessoires van de KW. Ik gebruik 'm bijna dagelijks met veel plezier!quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:04 schreef citywok het volgende:
[..]
Ik ben dezelfde overweging aan het maken (KA Artisan vs Kenwood (KW) KM010 of vergelijkbaar model. Dit heeft het volgende tot dusver opgeleverd:
- Motorisch lastig te vergelijken, gezien het verschil in techniek. Waarbij de KA denk ik iets minder krachtig is maar wel degelijker.
- Qua kneedmodus zal de KA wat beter presteren gezien dat de core business is van dat apparaat.
- Qua foodprocessing biedt de KW echter veel meer; de KA biedt zelfs geen mogelijkheid tot een hakfunctie.
- KW biedt een blender waar dat op de KA niet mogelijk is, daar de aansluiting op de zij/onderkant zit.
- Qua prijsstelling is de KW iets beter.
Daar ik naast kneden toch echt meer met raspen, snijden en vooral hakken en blenden ga doen neig ik naar de KW. Bij KA moet je dan haast 3 separate apparaten aanschaffen.
Iemand opmerkingen/toevoegingen over bovenstaande overweging?
pics van je keuken?quote:Op zondag 9 september 2012 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Kenwood heeft in haar toplijn verschrikkelijk goede machienes, zeer geliefd in de horeca, doet niets onder voor Kitchenaid. De reden dat ik een kitchenaid heb is omdat deze mooier is in de keuken, en zeker niet slechter dan een kenwood.
Open een Kenwood fan topic?quote:Op zondag 9 september 2012 21:47 schreef Matty___ het volgende:
wat ik mij dan afvraag bij die mensen die het altijd over design en degelijkheid hebben. Niemand heeft een duurtest gedaan om er achter te komen of dat echt zo is. Puur omdat die metaal en zwaar aanvoelt wil dat niet zeggen dat hij het ook is. De KW voelt wat dat betreft net zo goed aan.
En over design tja. Niet iedereen heeft hem altijd prominent in de keuken staan en op design kneed je geen deeg. Naarnaast hebben wij een aqua metallic super strake keuken (http://www.wesfa-kuechen.(...)decbf0dea0bba45.jpeg alleen de kleur klopt niet) en daar past dat retro design er echt niet bij.
Even opgezocht: de K5 heavy duty is 41cm hoog en weegt rond de 15 kilo. Dit monster kun je bijna niet verplaatsten of opbergen.
De KW is maar 30cm hoog en 7 kilo zwaar.
Heb er nog geenquote:Op maandag 10 september 2012 08:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Open een Kenwood fan topic?
Kenwood maakt zeker goede machines.
En over dat gewicht, als je zwaar deeg maakt ben je blij met dat gewicht.
Ongv 2weken later kreeg ik het boek per post vanuit belgiequote:Op maandag 24 september 2012 22:30 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb twee weken geleden deze gekochtIn de Elektrostock winkel in België gekocht (na dat hier gelezen te hebben), 379 euro met een kleine beschadiging achterop die je niet ziet als hij met de voorkant voor staat. Ik ben heel erg blij! Hij is al bijna iedere dag gebruikt, meringue, puree, brooddeeg, beslag, zoet deeg, hartig deeg alles prachtig!
Een vraagje echter. Ik heb direct dezelfde dag het registratieproces ingevuld op de website en een aanvraagbevestiging gehad via de mail maar sindsdien niets meer gehoord en kan ook nog nergens inloggen, de vraag is dus degene met ervaring met registreren, hoe lang kan ik verwachten dat het duurt? Krijg ik het boek thuis en daarbij een brief ofzo?
Ah ha, dan zou het nu wel ongeveer zover moeten zijn. Wacht ik nog even rustig af!quote:Op dinsdag 25 september 2012 06:59 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ongv 2weken later kreeg ik het boek per post vanuit belgie
Voor mij was het een uurtje rijden, woon in het zuiden dicht bij de grens dus viel alles mee, het was het nog steeds waardquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:08 schreef ASSpirine het volgende:
Ik had em ook in Aalst gekocht, was voor mij gelukkig niet zo ver om te rijden vanuit mijn werk. Moest jij nog van NL komen?
De rode die ik heb gekocht heeft helemaal geen beschadigingen. Toch niet voor zover ik kan zien, en de prijs is natuurlijk fantastisch
Boek is idd na ong 2 weken binnen gekomen.
Nou, ik heb de knoop doorgehakt en een KW aangeschaft. De KM023 MegaPackquote:Op zondag 9 september 2012 10:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vorig jaar stond ik voor hetzelfde dilemma. De KA is heel mooi qua design, maar ik wilde meer werkruimte. Heb gekozen voor de KW 010 en geen minuut spijt. Mixer weg, blender weg, keukenmachine weg en staafmixer weg (laatste was geen slimme zet, die gebruikte ik toch vaker als gedacht). Lade vrijgemaakt in een kast (ook geen overbodige actie) met genoeg ruimte voor de accessoires van de KW. Ik gebruik 'm bijna dagelijks met veel plezier!
met 2 handen en een pastamachine kom je er ookquote:Op zondag 30 september 2012 23:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd, je zult er geen spijt van krijgen en ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt als ik.
Een tip: kijk even naar wat pasta accessoires, heerlijk hoor, verse pasta.
En de artrose krijg je er gratis bij!quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:06 schreef Matty___ het volgende:
[..]
met 2 handen en een pastamachine kom je er ook
alsof je 8uur per dag 7 dagen per week deeg aan het kneden bent. Je kneed met je handpalm en je eigen gewicht. Snap niet hoe je dan artrose in je vingers krijgt...quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:30 schreef citywok het volgende:
[..]
En de artrose krijg je er gratis bij!
De artrose/reuma heb ik al, vandaar dat ik zo blij ben met het apparaat, waar de pastamachine zelf draait, de haken het deeg mixt en de lasagnemaker ervoor zorgt dat het deeg prachtig mooi zacht is. Kan ik daarna bij de pasta zelf mijn glaasje wij vasthouden.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:43 schreef Matty___ het volgende:
[..]
alsof je 8uur per dag 7 dagen per week deeg aan het kneden bent. Je kneed met je handpalm en je eigen gewicht. Snap niet hoe je dan artrose in je vingers krijgt...
had het trouwens laatst met de mixer en deeghaken probeert. Was langer bezig met schoonmaken dan anders met de hand.
tja als die niet eens een bedrijfsnaam noemt kun je je afvragen hoe betrouwbaar dit is,quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:37 schreef DrukVout het volgende:
To-good-to-be-true: http://link.marktplaats.nl/606775850
Dat ze 3 dol dwaze dagen hadden en dat het Amerikaanse modelen waren normaal 600 euro en nu maar 270 ofzoquote:
quote:
quote:Eigenschappen & voordelen
Kitchenaid Pro 600.
Normaal ¤ 689,00 bij ons nu ¤ 269,00
Amerikaans model maar gewoon op 220 volt nederlandse aansluiting,
nieuw in doos, hier niet verkrijgbaar!!!!!!!!!!!!
Nee, maar mooi is anders. Let wel op dat het niet gaat schilferen, zitten er straks stukjes in je deeg.quote:
Gewoon weg doen en nieuwe nemenquote:Op zondag 18 november 2012 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar mooi is anders. Let wel op dat het niet gaat schilferen, zitten er straks stukjes in je deeg.
Normaal stoort mij dat niet zo maar ik wil geen schilfers in mijn eten.quote:Op zondag 18 november 2012 20:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ah, zoveel last zal je toch niet hebben van zo'n klein stukje lak er af.
Vind ik zonde, ik probeer het eerst te zandstralen.quote:
KA is ook gewoon wat meer designquote:Op zaterdag 1 december 2012 16:10 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik heb sinds een paar weken een Kenwood KMC510 (Chef Premier). Ben er echt superblij mee :-) .
Heel lang zitten twijfelen tussen een Kenwood en een Kitchenaid, deze Kenwood heb ik voor 220 euro kunnen kopen.
Voordelen Kenwood:
- Inclusief blender
- Goedkoper
- Accesoires zijn goedkoper
- Meer accessoires verkrijgbaar
Voordelen Kitchenaid
- Ze zijn zo mooi
Maar om daar nu 200 euro meer voor uit te geven...quote:
Hier wel, gaf zelfs ¤1500 uitquote:Op zaterdag 1 december 2012 16:27 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Maar om daar nu 200 euro meer voor uit te geven...
quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:38 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dat is mijn auto niet eens waard
Nee, je zit in het verkeerde topicquote:Op dinsdag 18 december 2012 10:35 schreef R.Hol het volgende:
Zijn er mensen met ervaring met de Kenwood kmx 51? Ik heb hem voor weinig gescoord. Brood maken doet hij als de beste:P maar ben dan ook niks gewent.
Moet je even controleren of hij de bodem van de kom raakt, hij moet er net boven door draaien. Je kunt de hoogte van de haak aanpassen door met een schroevendraaier een knopje aan te draaien, staat in je gebruiksaanwijzing.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:05 schreef wim5721 het volgende:
eindelijk na veel dubben een kitchenaid gekocht, de grote met de spiraal deeghaak.
Het kneden gaat geweldig maar hij maakt dan wel een tikkend geluid!!
Weet iemand hier of dit normaal is ?
van de verkoper werd ik niet veel wijzer.
Jep, mijne doet het iig ook.quote:
Heb er de pastamachine en de gehaktmolen bij, aanraderquote:Op zaterdag 22 december 2012 13:37 schreef wim5721 het volgende:
OK, bedankt. lijkt er in ieder geval niets mis te zijn met de machine ( hoewel het natuurlijk wel een vreemd geluid blijft).
Verder natuurlijk een fantastische machine, neemt veel werk uit handen.
Een KitchenAid is wat meer dedicated aan mix- en bakwerk. Al doet m'n Kenwood dat ook prima, maar die heb ik toch ook gekocht voor de hakkerij, rasperij, blender etc. Doet een KitchenAid vast ook goed, maar is of niet mogelijk of kostte een vermogenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:27 schreef Miezziej het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel een staande mixer... Twijfel stiekem tussen de Kenwood Chef titanium en de KitchenAid Artisan.
Ik vind de KitchenAid zo mooiZou er de hele dag naar staren
haha.
Bij de KW zit er een blender enzo bij, wat natuurlijk handig is. Maar ik vind hem zo lelijkEn zou ik een blender wel vaak gebruiken? Hmm.. Ik maak nu eigenlijk alleen nog maar cupcakes etc.
Ik zou de machine wel af en toe moeten verplaatsen, heb niet zoveel werkbladruimteDus buiten gebruik op de wasmachine (mja, bang dat hij eraf trilt ofzo?
) en tijdens gebruik op het aanrecht.
Ik heb het allebeiquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Koop de kitchenaid, ken niemand die daar spijt van had, ken veel mensen die er verlekkerd naar kijken in mijn keuken. Blender is overrated, neem een staafmixer
Je gaat er vanzelf meer in stoppen.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:21 schreef kRiZzZiZ het volgende:
Ben van plan dit weekend ook naar Aalst toe te rijden. Zit alleen hevig te twijfelen of ik nou een Classic of Artisan moet nemen ivm extra vermogen! Ik heb het nu niet nodig, maar als ik in de toekomst een heel gezin te voeden heb
Pas wel op dat je die pasteltinten na een tijd niet beugekeken raakt. Ik deel je mening, maar durf er toch niet voor gaan aangezien ik liever iets 'tijdloos' neem.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:56 schreef Bortecinem het volgende:
Dan vind ik die pastelkleuren toch iets mooier.Een andere optie was zwart, maar daar moest je ook voor op de wachtlijst.
Ik had gewoon normale garantie, weet niet meer hoeveel.quote:Op maandag 8 april 2013 14:14 schreef kRiZzZiZ het volgende:
ben er dus afgelopen zaterdag langs geweest en heb er 2 opgehaald. Goed geholpen, en gewoon een goede prijs.
thuis aangekomen even goed de apparaten bestudeerd. Zijn volgens mij apparaten die onder garantie teruggekomen zijn bij de fabriek, geïnspecteerd zijn en daarna weer door worden verkocht. Ik had namelijk op mijn classic nog wat spetters zitten van wat leek deegwaar. Ook was de rvs kom niet helemaal schoon. Alsof je het afgewassen hebt en niet heb afgedroogd...
Een helemaal nieuwe is het dus volgens mij niet. Ik vroeg ook naar de Garantievoorwaarden en deze was volgens hen 2 jaar. Thuisgekomen zag ik dat je hier in Nederland 5 jaar hebt. Wat is nou waar?
Uhhm, niks? Draadgarde, deeghaak, platte menghaak, schenkschild en een kom (is dat niet standaard?).quote:
Dat is idd de standaard leveromvang.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:20 schreef Soulagement het volgende:
[..]
Uhhm, niks? Draadgarde, deeghaak, platte menghaak, schenkschild en een kom (is dat niet standaard?).
Pasta opzetstuk is geweldig, ben daar erg blij meequote:Op maandag 22 juli 2013 19:54 schreef Soulagement het volgende:
Kick! Mijn artisan staatKleur pistache. Nu sparen voor hulpstukken! Welke raden jullie aan? Ik denk dat ik als eerst voor het pasta opzetstuk wil gaan.
Maak je het deeg in de KA? Lijkt me zo stug (het deeg bedoel ik dan).quote:Op maandag 22 juli 2013 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pasta opzetstuk is geweldig, ben daar erg blij mee
Heb ook een gehaktmolen, ideaal, maak van riblappen ofzo het mooiste gehakt, eigenlijk meer tartaar.
Ik vermeng eieren en meel de hand tot een klont, en kneed die dan door het door het pastavellen opzetstuk te halen, vouw dat dubbel, en haal het er weer doorheen, net zo lang tot ik een soepel deeg heb. Dus niet in de mengschaal.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:52 schreef Soulagement het volgende:
[..]
Maak je het deeg in de KA? Lijkt me zo stug (het deeg bedoel ik dan).
quote:Op maandag 22 juli 2013 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vermeng eieren en meel de hand tot een klont, en kneed die dan door het door het pastavellen opzetstuk te halen, vouw dat dubbel, en haal het er weer doorheen, net zo lang tot ik een soepel deeg heb. Dus niet in de mengschaal.
Jawel, maar niet echt lang, half uurtje max, ligt er aan of ik lui benquote:Op maandag 22 juli 2013 20:58 schreef Soulagement het volgende:
[..]
Je laat het verder ook niet rusten dus?
Even goed en handig als een magimix? Wil ook een nieuwe keukenmachine en eigenlijk is een bijpassende natuurlijk wel zo tof. Goede en veel accessoires ook?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Heb net koolsla en kommersla gemaakt met mijn nieuwe speeltje.
Werk snel, stil en zonder moeite. Mooi apparaat.
accesoires:quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:55 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Even goed en handig als een magimix? Wil ook een nieuwe keukenmachine en eigenlijk is een bijpassende natuurlijk wel zo tof. Goede en veel accessoires ook?
En dan kom je in een fantopic terecht van kitchenaidquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:49 schreef Ziran het volgende:
Momenteel wordt alles thuis nog geblend met een staafmixer ( er wordt VEEL geblend ) van smoothies tot harde noten, geen ijs helaas want dat trekt de staafmixer niet. Dus ik heb wel echt een degelijk apparaat nodig. En op het internet zijn de reviews zo verschillend, iets in me zegt dat de negatieve reviews van mierenneukers zijn maar dat laat ik me graag door jullie ophelderen
Kunnen we mooi samen op wat duidelijkheid wachten van de Kitchenaid fans hierquote:Ben zelf ook op zoek naar een blender, wou altijd al één van kitchenaid om mijn stand mixer te complimenteren. Maar weet niet of het prijsverschil met een andere "gewone" blender rechtvaardig is of niet... Ik moet er zeker ijs mee kunnen crushen.
Ja. Is altijd zo denk ik. Geen zorgen maken dus!quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:47 schreef DrukVout het volgende:
Is dit normaal voor een KitchenAid? Er zit nog geen kilo deeg in.
Ik heb de opzet voor gehakt en worst voor mijn kitchenaid. Maar als je de prijs daarvan ziet en wat je ervoor krijgt kan je net zo goed een gehaktmolen kopen van kenwood, de Kenwood MG 510 bijvoorbeeld. Heb je meerdere schijven en worstvulhoorn er gelijk erbij. Nadeel is weer een apparaat erbijquote:Op zondag 8 september 2013 15:40 schreef NutKees het volgende:
Ik wil eens mijn eigen gehakt gaan draaien en eventueel worsten maken. Na veel gegoogle ben ik er nauwelijks wijzer geworden. Heeft iemand ervaring met de gehaktmolen accessoires? Of zal ik eieren voor mijn geld kiezen en voor de ouderwetse handmolen gaan?
Kitchenaid molen, van plastic![]()
http://www.kookwinkel.nl/webshop/20235-kitchenaidvoedselmolen.asp
Jupiter, nagenoeg volledig van metaal. Wel iets duurder.
http://www.kookwinkel.nl/(...)kenmachinesmaat5.asp
Of toch maar gewoon zoiets:
http://www.kookwinkel.nl/(...)aat5gietstaalmat.asp
Inderdaad, alweer een apparaat erbij. Ik heb een relatief kleine keuken dus denk niet dat het een elektrische gaat worden. Een handmolen laat zich veel makkelijker ergens in een hoek gooien (neem ik aan). Ik heb hier en daar al gelezen dat die KitchenAid molens niet geweldig zijn, metaal of plastic. Ik zal me morgen eens naar de kookwinkel begeven met de handmolen in mijn achterhoofd. Het is ook maar voor kleine hoeveelheden, dus het lijkt me toch de betere optie.quote:Op zondag 8 september 2013 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb de opzet voor gehakt en worst voor mijn kitchenaid. Maar als je de prijs daarvan ziet en wat je ervoor krijgt kan je net zo goed een gehaktmolen kopen van kenwood, de Kenwood MG 510 bijvoorbeeld. Heb je meerdere schijven en worstvulhoorn er gelijk erbij. Nadeel is weer een apparaat erbij
Ah, dat is een belangrijke tip. Dan wordt het waarschijnlijk toch een voor de kitchenaid. Thanks!quote:Op zondag 8 september 2013 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, de gehaktmolen voor de kitchenaid is kwalitatief prima, het werkt erg goed. Maar het is prijzig.
Als je worst wilt maken is zo'n handmolen niet handig, dan moet je met zijn tweeen werken.
Nee, helaas kun je die ijsmaker niet kiezen, evenals de pastamachine. Die wil ik allebei graag hebben maar zal dus apart moeten. Je hebt ook een hulpstukkenpakket waarbij veel accessoires samen zijn voor 250 euro. Worstenmaken zal ik niet dagelijks doen en ik heb een goede messenset om te snijden. Ik neig ook naar een extra schaal.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:54 schreef Myraela het volgende:
Ik zag die zwarte ook staan laatst, supermooi.Al ben ik nog erg blij met mijn rode.
Ik zou voor de voedselmolen gaan. Inderdaad voor vlees. Maar dan moet je zelf inschatten of je het zou gebruiken. Waarschijnlijk is het iets wat je zelden tot nooit gebruikt terwijl een tweede schaal altijd handig is. Zo'n rasp gebruik ik stiekem ook nooit, vind het schoonmaken altijd vervelender dan m'n groenten even snijden of raspen.
Hebben ze niet de ijsmachine-bak. Die is ook echt fijn.
Ik moet een blaadje opsturen naar Kitchenaid en dan krijg ik het thuisgestuurd. Bij de kookwinkel stond dat je de frosted glass bowl kon krijgen, maar op het blaadje staat alleen de doorzichtige. Dat is jammer, maar aangezien er wel een siliconen deksel opzit neem ik die toch. Handig voor bij het laten rijzen van brood.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:41 schreef Zo-is-dat het volgende:
Welk extra accessoire is het geworden? Mooi zeg! Dat word genieten
Pastapers klinkt goed, holle pasta zelf maken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:38 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik krijg er ook nog zo'n flexibele schraper bij.![]()
Ik denk dat het inderdaad een extra kom wordt. Die glazen is mooi maar ik twijfel een beetje vanwege mijn eigen klunzigheid. Doodsbang ben ik om een kom van 100 euro uit mijn handen te laten glippen. En natuurlijk die pastapers
Die staat heel hoog op mijn verlanglijstje! Maar aangezien ik een jaar lang gratis pasta heb gewonnen, kom ik voorlopig nog even om in de pasta.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pastapers klinkt goed, holle pasta zelf maken.
Mijn man eet niet graag pasta, dus het loont zich niet voor ons.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:35 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Die staat heel hoog op mijn verlanglijstje! Maar aangezien ik een jaar lang gratis pasta heb gewonnen, kom ik voorlopig nog even om in de pasta.
Wie eet er nou niet graag pasta?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn man eet niet graag pasta, dus het loont zich niet voor ons.
Mijn man dus.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:47 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Wie eet er nou niet graag pasta?
Ik wil ook graag de ijsmaker, maar die past niet in mijn vriezer helaas.
Dat valt normaal gesproken onder garantie. Niet in de vaatwasmachine stoppen helpt trouwens.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:22 schreef Molo het volgende:
Het is zo ver, de coating van mijn deeghaak is eraf geklapt
Klotezooi...
Denk dat ik voor de RVS versie ga nu, als ik die kan vinden.
Iemand tips qua verkooppunten?
Ik heb dat ding al 4 jaar dus daar ga ik niet vanuit. En al die tijd wel in de vaatwasser geweestquote:Op zondag 11 mei 2014 15:40 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat valt normaal gesproken onder garantie. Niet in de vaatwasmachine stoppen helpt trouwens.
Hij is te bestellen op hun eigen site, maar er staat niet bij voor welk type het geschikt is.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:22 schreef Molo het volgende:
Klotezooi...
Die is voor de nieuwe grotere 7 quart (6,9 liter) machines. Niet voor de KichtenAid die Molo heeft. Voor de gewone 5 quart Artisans heb ik nog geen roestvrijstalen haken gezien.quote:Op maandag 12 mei 2014 09:23 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Hij is te bestellen op hun eigen site, maar er staat niet bij voor welk type het geschikt is.
http://www.kitchenaid.nl/(...)0-wer/product-nl.htm
Ik vind op Ebay dit, maar dat is aluminium ofzo gok ik. Mag ook niet in de vaatwasser dus schiet ik weinig mee op.quote:Op maandag 12 mei 2014 09:50 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die is voor de nieuwe grotere 7 quart (6,9 liter) machines. Niet voor de KichtenAid die Molo heeft. Voor de gewone 5 quart Artisans heb ik nog geen roestvrijstalen haken gezien.
Dan was je toch 1 ding met de hand af...quote:Op maandag 12 mei 2014 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind op Ebay dit, maar dat is aluminium ofzo gok ik. Mag ook niet in de vaatwasser dus schiet ik weinig mee op.
[ afbeelding ]
http://www.ebay.com/itm/K(...)&hash=item1e857f9bba
Dan maar weer een gewone deeghaak met stomme coating, als die het ook 4 jaar uit houdt zou het mooi zijn.
ik heb niet voor niks een vaatwasser, ik haat afwassenquote:Op maandag 12 mei 2014 16:19 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Dan was je toch 1 ding met de hand af...
Dit begint ook te gebeuren met mijn deeghaak.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:22 schreef Molo het volgende:
Klotezooi...
quote:Op zondag 1 juni 2014 15:17 schreef Myraela het volgende:
"KitchenAid gaat je leven lang mee"
Helaas moet ik nu na nog geen jaar al gaan mailen dat mijn KitchenAid onder stroom staat.Als ik de metalen mengkom aanraak voel elektriciteit.
Hij kost meer geld, neemt meer ruimte in, is zwaarder en er zijn minder kleuren om uit te kiezen (al is dat voor sommigen juist een voordeel).quote:Op maandag 2 juni 2014 12:05 schreef ouwe-schaterhand het volgende:
Ik ben als cadeau voor mijn vrouw op zoek naar een KitchenAid machine en ik zit een beetje te twijfelen of ik nou de grote of de kleinere Artisan (in frosted pearl uitvoering) zal gaan kopen.
Ik had een paar vragen:
1. Zijn er nadelen aan de grote Artisan?
Nee, de kom hangt op een lift die op en neer beweegt, de kop zit vast. Je moet wel de kloppers eraf halen voor je de kom van de machine kan nemen.quote:2. Moet je deze ook omhoog klappen om de bak erop te kunnen zetten?
De hoogte is af te stellen, dat hoef je eenmalig te doen, mochten ze er in de fabriek wat naast gezeten hebben.quote:3. Moet je steeds de hoogte opnieuw instellen met de grotere als je een ander opzetstuk gebruikt en is dat lastig?
Een kilo (wit)brooddeeg is een heel groot brood. Met volkorenbrood is het iets minder, dat is taaier deeg.quote:4. Ik las dat je er meer deeg in kan maken, maar ik denk dat we in de praktijk nou ook niet zo snel meer dan 1 of heel misschien broden of taarten tegelijkertijd zullen maken. Zit je met 1 brood al snel op het maximum wat de kleinere machine aankan?
Van de grote Artisans wel. Van de gewone 'kleine' machines mag alleen de kom in de afwasmachine.quote:5. Kan alles in vaatwasser?
Gaat helaas weer retour omdat er krassen op zitten. Gelukkig hadden ze er nog eentje in die kleur op voorraad en komt deze morgen alquote:Op vrijdag 30 mei 2014 07:44 schreef Helsinki het volgende:
Gisteravond een KA 5KSM150 in de kleur pistache groen besteld. Stond al heel lang op de verlanglijst hier (best lastig om een kleur te kiezen, vind ze bijna allemaal wel tof).
Op de website van de Bijenkorf zijn ze nu afgeprijsd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |