abonnement Unibet Coolblue
pi_111033833
Hoi,

Ik heb mijn auto voor APK keuring gebracht naar een garage hier in Brabant. Flink wat kosten, mistlicht schakelaar van 250 euro ( heeft de garage anders opgelost door middel van een universele schakelaar ) remkabels, nieuwe accu en wat meer onderhoud. Totale kosten van 550 euro ongeveer.

Ik kom de auto halen en rij weg, was hij vergeten wat stekkers aan te sluiten.. dus radio, dashboard en tijd/hoe zuinig rij je schermpje deed het niet.. Dus ik weer terug, heeft die het snel aangesloten in 10 minuutjes.. goed kan gebeuren maar slordig..

Rij ik weer weg, met al flink vertraging en moest naar werk maar halverwege moest ik remmen en terugschakelen voor een verkeerslicht en slaat de motor af.. na wat verder testen merk ik dat de motor weinig toeren maakt als ik de koppeling indruk, het maakt niet uit of hij in een versnelling staat.. fijn.. savonds is de auto opgehaald ( vond het levens gevaarlijk om te rijden aangezien de stuurbekrachtiging ook uitvalt ) en nu kan de garage het probleem niet vinden.. staat er al weer een week ( mag zelf steeds bellen voor updates, wat niet helpt in het minderen van mijn irritaties richting hun ) en ik ga morgen lekker op vakantie voor 2 weken. Nu heeft hij dus nog 2 weken en daarna heb ik toch echt de auto weer nodig. Heb al extra onkosten gemaakt maar ik verwacht gewoon dat hij de auto maakt of ergens hulp zoekt..

Wat kan ik doen als de auto nog niet gemaakt is of de garage ( BOVAG aangesloten ) mij om extra geld gaat vragen? Ik breng een goedwerkende auto heen voor APK keuring en krijg een niet werkende auto terug...
Lampjes fabrikant eerste klasse!
pi_111033913
Misschien had je het probleem ook gehad zonder de APK keuring. Dat is maar een momentopname en lang niet alles wordt gecontroleerd.
pi_111033938
Bewijs jij eerst maar eens dat het de schuld van de garage is. APK zegt alleen iets over de basis van een auto, meer niet.

Je enige optie: auto naar een andere garage brengen.

Ps wat is er levensgevaarlijk aan geen stuurbekrachtiging?
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:23:13 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111033998
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Bewijs jij eerst maar eens dat het de schuld van de garage is. APK zegt alleen iets over de basis van een auto, meer niet.
^^ Dat. Een APK is ook heel wat anders dan gewoon onderhoud.
censuur :O
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:24:57 #5
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_111034057
Indien je auto langer in reparatie door schuld van de garage, en dat is het in jou geval. Je hebt namelijk een normaal rijdende auto gebracht die enkel voor APK moest. Trouwens nieuwe accu en mistlichten zijn geen APK eis. Dus nu de auto na een APK niet meer functioneert zal de garage je schadeloos moeten stellen voor de duur van de reparatie. Of een leenauto of betalen van een huurauto.

Eerst om de tafel gaan zitten met de garage en duidelijk maken dat je hun verantwoordelijk acht voor de kosten die jij nu moet maken.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_111034072
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Ps wat is er levensgevaarlijk aan geen stuurbekrachtiging?
dat is levensgevaarlijk als die uitvalt wanneer je aan het rijden bent.... denk maar is een bocht in te gaan met stuurbekrachtingen en dan blijk je dat niet te hebben (dan haal je de bocht dus echt niet)
pi_111034422
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:24 schreef trigt013 het volgende:
Indien je auto langer in reparatie door schuld van de garage, en dat is het in jou geval. Je hebt namelijk een normaal rijdende auto gebracht die enkel voor APK moest. Trouwens nieuwe accu en mistlichten zijn geen APK eis. Dus nu de auto na een APK niet meer functioneert zal de garage je schadeloos moeten stellen voor de duur van de reparatie. Of een leenauto of betalen van een huurauto.

Eerst om de tafel gaan zitten met de garage en duidelijk maken dat je hun verantwoordelijk acht voor de kosten die jij nu moet maken.
bewijs eerst maar eens dat het defect door de APK en aansluitende reparaties is ontstaan. Wat voor soort auto en bouwjaar want het lijtk op een probleem wat ik heb gehad en dat bleek uiteindelijk een brak coontactslot te zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:40:10 #8
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_111034552
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat. Een APK is ook heel wat anders dan gewoon onderhoud.
APK kost dan ook maar een paar tientjes. TS heeft naast de APK honderden euro's aan normaal onderhoud laten doen. Hij mag dus wel degelijk verwachten een redelijk probleemloze auto terug te krijgen.
pi_111034656
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:25 schreef rood_wit_blauw het volgende:

[..]

dat is levensgevaarlijk als die uitvalt wanneer je aan het rijden bent.... denk maar is een bocht in te gaan met stuurbekrachtingen en dan blijk je dat niet te hebben (dan haal je de bocht dus echt niet)
Vergeet niet dat niet alleen de stuurbekrachtiging uitvalt. Hij kan in het stuurslot schieten, je hebt geen rembekrachtiging meer, enz enz.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:44:16 #10
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_111034687
Het is natuurlijk de vraag of het met de APK te maken had. Ik heb recentelijk voor mijn Volvo V70 uit '98 de APK-keuring laten doen, dat was uiteindelijk > EUR 1000 vanwege achterstallig onderhoud door de vorige eigenaar. 2 weken later wilde de auto niet meer stationair draaien, de toeren vielen steeds verder weg totdat de motor afsloeg. Ik natuurlijk ook balen dat dit zo dicht achter de APK gebeurde, en vroeg me ook af of het er iets mee te maken had.

Uiteindelijk bleek het de lucht-massa-meter te zijn, een onderdeel dat bij een V70 van die leeftijd geheid defect zal gaan, de timing was puur toeval, het had niets met het achterstallige onderhoud danwel de APK te maken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:46:24 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_111034761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:43 schreef steeez het volgende:

[..]

Vergeet niet dat niet alleen de stuurbekrachtiging uitvalt. Hij kan in het stuurslot schieten, je hebt geen rembekrachtiging meer, enz enz.
In het stuurslot schieten zal niet gebeuren, dat kan alleen als de sleutel daadwerkelijk uit het slot wordt gehaald (behalve bij een paar recente typen auto's die een andere manier van starten gebruiken).

Maar inderdaad is het doodeng als je onverwacht zonder stuur- en/of rem-bekrachtiging komt te zitten, als je daar niet op voorbereid bent kun je een aardig ongeluk krijgen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_111034984
ik weet niet wat voor auto het was en wat de leeftijd ervan is. Maar zoals al vaker geopperd is het inderdaad mogelijk dat het achterstallig onderhoud is.
pi_111035007
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:25 schreef rood_wit_blauw het volgende:

[..]

dat is levensgevaarlijk als die uitvalt wanneer je aan het rijden bent.... denk maar is een bocht in te gaan met stuurbekrachtingen en dan blijk je dat niet te hebben (dan haal je de bocht dus echt niet)
Als je auto al niet meer op toeren komt, dan zullen die bochten ook wel niet zo hard gaan hoor :')

En als ie eenmaal weg is de stuurbekrachtiging, dan kan je toch gewoon sturen.
pi_111035032
quote:
99s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:40 schreef TR08 het volgende:

[..]

APK kost dan ook maar een paar tientjes. TS heeft naast de APK honderden euro's aan normaal onderhoud laten doen. Hij mag dus wel degelijk verwachten een redelijk probleemloze auto terug te krijgen.

Ah, dus als je naar de dokter gaat voor een ingegroeide nagel en als je naar buiten loopt en je krijgt een hartstilstand.. Dan is dat de schuld van de dokter?
pi_111035051
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:25 schreef rood_wit_blauw het volgende:

[..]

dat is levensgevaarlijk als die uitvalt wanneer je aan het rijden bent.... denk maar is een bocht in te gaan met stuurbekrachtingen en dan blijk je dat niet te hebben (dan haal je de bocht dus echt niet)
dan gebruik je toch de handrem erbij voor een hendig sjieke slip
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_111035092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:53 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als je auto al niet meer op toeren komt, dan zullen die bochten ook wel niet zo hard gaan hoor :')

En als ie eenmaal weg is de stuurbekrachtiging, dan kan je toch gewoon sturen.
Je kan zonder stuurbekrachtinging "gewoon" sturen maar probeer het maar eens... Het is flink zwaar en als je er niet op rekent in een scherpe bocht dan lig je naast de weg..
pi_111035213
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan zonder stuurbekrachtinging "gewoon" sturen maar probeer het maar eens... Het is flink zwaar en als je er niet op rekent in een scherpe bocht dan lig je naast de weg..
Ik probeer het dagelijks. Mijn oldtimer heeft echt geen stuurbekrachtiging :)

Als je er niet op rekent is het zwaar, maar ik ken weinig gevallen waar het tijdens het rijden uitviel.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:06:20 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_111035473
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan zonder stuurbekrachtinging "gewoon" sturen maar probeer het maar eens... Het is flink zwaar en als je er niet op rekent in een scherpe bocht dan lig je naast de weg..
Dan ga je de bocht veel te hard in.... Als je met een normale snelheid rijdt heb je voldoende marge om dit op te vangen...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_111035485
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:54 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ah, dus als je naar de dokter gaat voor een ingegroeide nagel en als je naar buiten loopt en je krijgt een hartstilstand.. Dan is dat de schuld van de dokter?
Jouw vergelijking is krom.

Als ik naar de dokter ga voor een algehele check en wanneer ik dan naar buiten loop en krijg een hartstilstand. Is dat dan de schuld van de dokter?

Niet dat ik het trouwens niet met je eens ben, maar zo is de vergelijking beter.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:08:16 #20
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_111035560
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:59 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik probeer het dagelijks. Mijn oldtimer heeft echt geen stuurbekrachtiging :)

Als je er niet op rekent is het zwaar, maar ik ken weinig gevallen waar het tijdens het rijden uitviel.
Een auto zonder stuurbekrachtiging sturen is veel makkelijker dan een auto met uitgevallen stuurbekrachtiging sturen. Helemaal als de stuurbekrachtiging hydraulisch is. Dan gaat sturen ineens knetterzwaar.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:08:46 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_111035583
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:54 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ah, dus als je naar de dokter gaat voor een ingegroeide nagel en als je naar buiten loopt en je krijgt een hartstilstand.. Dan is dat de schuld van de dokter?
Dit dus. TS zal moeten bewijzen dat de garage dit heeft veroorzaakt, en dat gaat simpelweg niet. Uit TS zijn post is niet op te maken dat er gesleuteld is aan de motor, dus ga ik er vanuit van niet, en het betreft motorische pech. En bij de APK komen ze dus niet aan de motor.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:10:26 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_111035665
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Jouw vergelijking is krom.

Als ik naar de dokter ga voor een algehele check en wanneer ik dan naar buiten loop en krijg een hartstilstand. Is dat dan de schuld van de dokter?

Niet dat ik het trouwens niet met je eens ben, maar zo is de vergelijking beter.
Die is ook krom. De APK is immers geen check of de auto (motorisch) versleten is, wat voor reparaties er aan zitten te komen etc. Het is puur om te kijken of de auto nog veilig genoeg is om de weg op te mogen, op dat specifieke moment.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_111035791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan ga je de bocht veel te hard in.... Als je met een normale snelheid rijdt heb je voldoende marge om dit op te vangen...
Dat ben ik niet met je eens.

Je hebt bij mijn auto echt 2 armen vol nodig om een bocht door te komen zonder stuurbekrachtiging. Ik weet zeker dat een meisje met dunne armen het stuur amper rond zal krijgen.

Als dat gebeurt op een moment dat je er niet op rekent of als je ontspannen met 1 armpje aan het stuur hangt haal je de bocht niet meer, of je nu 30 rijdt of 80. Bij 30 zal je nog kunnen remmen, maar goed, hoe vaak rij jij met 30 een 80km bocht door?

[ Bericht 14% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-05-2012 13:21:45 ]
pi_111035843
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Die is ook krom. De APK is immers geen check of de auto (motorisch) versleten is, wat voor reparaties er aan zitten te komen etc. Het is puur om te kijken of de auto nog veilig genoeg is om de weg op te mogen, op dat specifieke moment.
Een algehele check bij de huisarts is er ook niet om te controleren of je hart versleten is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_111035914
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:59 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik probeer het dagelijks. Mijn oldtimer heeft echt geen stuurbekrachtiging :)

Als je er niet op rekent is het zwaar, maar ik ken weinig gevallen waar het tijdens het rijden uitviel.
Mijn Toyota had ook geen stuurbekrachtiging, daar is de tandwielverhouding dan ook op aangepast waardoor je met iets meer slagen lichter stuurt.

Een auto met stuurbekrachtiging stuurt directer, als hij daar uitvalt is het alle hens aan dek om een bocht door te komen. Been there, done that... (lek in systeem gehad, druk viel weg, was hard werken om de auto op de weg te houden)

Je mag wel een keer in m'n auto komen sturen, haal ik de riem van de stuurbekrachtigingspomp er even af :)
pi_111037427
Het is niet alleen wie de schuld heeft, buiten dat de garage slordig was met het aansluiten en controleren van mijn kabeltjes ( ik moest al terug ) kan hij nu het probleem niet vinden. Wat moet ik doen als hij het probleem niet kan vinden? Kan ik een "second opinion" krijgen van een andere garage en als blijkt dat het komt door iets wat de garage heeft aangepast de kosten op hem verhalen?

Het is een 2e hands Mitsubishi Spacestar uit 2001, altijd goed onderhouden door een officiële Mitsubishi dealer en de enige vorige eigenaar is mijn vader. Ik weet dus dat hij altijd goed is onderhouden geweest en geen achterstallig onderhoud. Vorig jaar ook 600 euro aan APK kosten en grote beurt.

Ik snap dat ik het moet bewijzen maar het probleem was er niet toen hij daarna toe ging en wel toen ik hem terug kreeg .. hij heeft ook remkabels vervangen en wat meer ongein, verder dus wat veranderd aan de dashboard kabels voor de mistlamp voor en daaromheen.

Klein detail is ook dat als ik de sleutel omdraai ( maar nog niet start ) de toerenteller en kilometer teller eerst richting de 120 slaan ( 3 seconden ) en dan weer naar de 0 gaan. Dit heeft hij eerder nog nooit gedaan..

Overigens: Voor de mensen die zeggen dat zonder stuurbekrachtiging makkelijk gaat: ik heb een auto gehad zonder stuurbekrachtiging en die ging een stuk soepeler dan mijn auto nu als de stuurbekrachtiging wegvalt .. zeker als je er niet op voorbereid bent.. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad ( 10 jaar rijbewijs ) en dit wil ik graag zo houden.
Lampjes fabrikant eerste klasse!
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 13:57:08 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:19:34 #29
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_111038503
Waarom ga je niet gewoon eens terug naar de dealer waar hij altijd onderhouden is?

Als die allerlei montage fouten ontdekken in de dingen die jouw garage op de nota heeft staan sta je wel sterk denk ik.
pi_111038734
Lijkt me tijd voor een nieuwe of een goede tweedehands wagen. ;)
'krak'
pi_111040198
quote:
99s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:19 schreef TR08 het volgende:
Waarom ga je niet gewoon eens terug naar de dealer waar hij altijd onderhouden is?

Als die allerlei montage fouten ontdekken in de dingen die jouw garage op de nota heeft staan sta je wel sterk denk ik.
Dat is ook de stap die ik neem als hij niet gemaakt is over 2 weken .. Alleen ik wil ze wel eerst de kans geven om het probleem te maken.. ook al zou ik dat liever niet meer doen ;)
Lampjes fabrikant eerste klasse!
pi_111041933
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:15 schreef MaGNeT het volgende:
Een auto met stuurbekrachtiging stuurt directer, als hij daar uitvalt is het alle hens aan dek om een bocht door te komen. Been there, done that... (lek in systeem gehad, druk viel weg, was hard werken om de auto op de weg te houden)
Heb ik gehad met een Citroën BX, maar daar is de vloeistof tevens bedoeld voor de rembekrachtiging en de hoogte. Dan zweet je ook wel hard kan ik je vertellen, en dan niet alleen van het zwaardere bedienen van de pedalen :P

quote:
Je mag wel een keer in m'n auto komen sturen, haal ik de riem van de stuurbekrachtigingspomp er even af :)
Nee hoor, heb nog 2 auto's waar ik dat zelf zou kunnen doen haha
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:43:02 #33
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_111042098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:53 schreef GekkeMat het volgende:
Overigens: Voor de mensen die zeggen dat zonder stuurbekrachtiging makkelijk gaat: ik heb een auto gehad zonder stuurbekrachtiging en die ging een stuk soepeler dan mijn auto nu als de stuurbekrachtiging wegvalt .. zeker als je er niet op voorbereid bent.
Dat is op zich logisch, bij een auto zonder stuurbekrachtiging is de mechanische overbrenging aangepast aan de kracht die nodig is, het gevolg is dat je meer stuur-verdraaiing nodig hebt om dezelfde wiel-uitslag te krijgen als bij een wel bekrachtigde stuur-inrchting. Bij een bekrachtigde stuur-inrichting wordt de verhouding wat kleiner gemaakt, zodat je niet zo veel hoeft te draaien voor dezelfde wiel-uitslag.

Het probleem is dus inderdaad als je die zwaardere verhouding moet sturen zonder die bekrachtiging. Toen mijn lucht-massa-meter problemen had heb ik de garage gehaald, maar dat was het ook, ik rolde het terrein op met een motor die niet meer wilde starten. Erg leuk om dat te doen met een Volvo V70 van iets van 1400 kg (leuk om dat zonder bekrachtiging af te remmen), met 225 mm brede zomerbanden (leuk om dat zonder bekrachtiging te sturen).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:44:22 #34
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_111042161
Het probleem is nog veel eerder dat je met je stuur al die hydrauliek olie rond moet gaan pompen dwars door de pomp en kleppen e.d. als het olie systeem uit valt.

Alleen die wielen de hoek om krijgen is relatief gezien een eitje. Helemaal als je een beetje snelheid hebt.

[ Bericht 27% gewijzigd door TR08 op 02-05-2012 16:14:40 ]
pi_111155723
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:53 schreef GekkeMat het volgende:
Het is niet alleen wie de schuld heeft, buiten dat de garage slordig was met het aansluiten en controleren van mijn kabeltjes ( ik moest al terug ) kan hij nu het probleem niet vinden. Wat moet ik doen als hij het probleem niet kan vinden? Kan ik een "second opinion" krijgen van een andere garage en als blijkt dat het komt door iets wat de garage heeft aangepast de kosten op hem verhalen?

Het is een 2e hands Mitsubishi Spacestar uit 2001, altijd goed onderhouden door een officiële Mitsubishi dealer en de enige vorige eigenaar is mijn vader. Ik weet dus dat hij altijd goed is onderhouden geweest en geen achterstallig onderhoud. Vorig jaar ook 600 euro aan APK kosten en grote beurt.

Ik snap dat ik het moet bewijzen maar het probleem was er niet toen hij daarna toe ging en wel toen ik hem terug kreeg .. hij heeft ook remkabels vervangen en wat meer ongein, verder dus wat veranderd aan de dashboard kabels voor de mistlamp voor en daaromheen.

Klein detail is ook dat als ik de sleutel omdraai ( maar nog niet start ) de toerenteller en kilometer teller eerst richting de 120 slaan ( 3 seconden ) en dan weer naar de 0 gaan. Dit heeft hij eerder nog nooit gedaan..

Overigens: Voor de mensen die zeggen dat zonder stuurbekrachtiging makkelijk gaat: ik heb een auto gehad zonder stuurbekrachtiging en die ging een stuk soepeler dan mijn auto nu als de stuurbekrachtiging wegvalt .. zeker als je er niet op voorbereid bent.. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad ( 10 jaar rijbewijs ) en dit wil ik graag zo houden.
Een stom idee hé....
Mijn ouders hebben dezelfde auto, daar is ooit een keer iets aan vervangen, maar dan moeten ze de auto opnieuw inleren.
Mijn ouders hadden dezelfde klachten, als ze terug schakelden, dan viel de auto de ene keer stil en de andere keer bijna stil...
Moet je maar eens zeggen bij de garage, dat is volgens mij gewoon het probleem, ze moeten de auto opnieuw inleren.

Laat maar weten of het heeft gewerkt
pi_111156641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:13 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Een stom idee hé....
Mijn ouders hebben dezelfde auto, daar is ooit een keer iets aan vervangen, maar dan moeten ze de auto opnieuw inleren.
Mijn ouders hadden dezelfde klachten, als ze terug schakelden, dan viel de auto de ene keer stil en de andere keer bijna stil...
Moet je maar eens zeggen bij de garage, dat is volgens mij gewoon het probleem, ze moeten de auto opnieuw inleren.

Laat maar weten of het heeft gewerkt
Heb precies hetzelfde gehad met mijn Mitsubishi toen de accu vervangen was. De computer moet zichzelf resetten en dat kan alleen als de auto iets van een half uur stationair draait. Probeer dat eens.
pi_111157239
Je mistlichtschakelaar, betrof dat de schakelaar voor de achtermistlampen of voor de voormistlampen?
pi_111734510
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:51 schreef klipper het volgende:
Je mistlichtschakelaar, betrof dat de schakelaar voor de achtermistlampen of voor de voormistlampen?
Voorlamp.

Ben terug van vakantie nu en hij is gemaakt. Moet hem nog wel ophalen. Er was een kabeltje losgeschoten achter mijn dashboard waardoor de dynamo het niet meer trok als de motor stationair draaide. Ga dus wel op zoek naar een nieuwe garage .. en hopen dat hij blijft werken nu ;)
Lampjes fabrikant eerste klasse!
pi_111734905
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:40 schreef GekkeMat het volgende:

[..]

Voorlamp.

Ben terug van vakantie nu en hij is gemaakt. Moet hem nog wel ophalen. Er was een kabeltje losgeschoten achter mijn dashboard waardoor de dynamo het niet meer trok als de motor stationair draaide. Ga dus wel op zoek naar een nieuwe garage .. en hopen dat hij blijft werken nu ;)
Zover ik weet zijn mistlampen voor geen afkeurpunt van de APK, beetje onzin dus dat de garage daarin heeft zitten rommelen.
pi_111735388
Het ligt natuurlijk aan jezelf met welke opdracht je de auto hebt afgeleverd.
Wilde je alleen APK goedkeuring, en moesten de daaruit gekomen punten verholpen worden.
Of bracht je de auto weg voor een APK en een grote beurt ?

Heel veel mensen denken ook dat een APK ook een uitgebreide technische keuring is (of een aankoopkeuring)
Het gaat hoofdzakelijk om de verkeersveiligheid en de milieu (emissie) eisen van de auto.
Ratelt je versnellingsbak als een bak met knikkers ? geen afkeur.
Verbruikt ie veel olie ? zolang als de 4 gastest of roetmeting gehaald wordt en er geen milieu-gevaar is, dan is het geen afkeur.
Heb je roestplekken (gaten) ? als het binnen de norm valt is het geen afkeur.
Scheur in je voorruit ? als het binnen de norm valt (buiten het gezichtsveld) is het geen afkeur.
Mistlampen voor stuk ? geen afkeur, veel auto`s hebben niet eens mistlampen voor.
Zijn je remblokken bijna versleten ? geen afkeur, bij de keuring hoeven de wielen er niet eens af, de remvertraging wordt gemeten op een remmentestbank als de auto dat haalt dan is het goed. Als de keurmeester kan zien dat de remblokken ijzer op ijzer zijn, en schijven versleten zijn dan is het wel afkeur.
pi_111735959
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:59 schreef klipper het volgende:

[..]

Zover ik weet zijn mistlampen voor geen afkeurpunt van de APK, beetje onzin dus dat de garage daarin heeft zitten rommelen.
Ligt er een beetje aan. Als de mistlampen voor aan gaan met dezelfde schakelaar als de mistlampen achter, dan moeten ze goed werken. Als je de mistlampen met een aparte schakelaar inschakelt en de mistachterlichten dus ook met een aparte schakelaar, dan hoeven de mistlampen voor niet gecontroleerd te worden.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')