^^ Dat. Een APK is ook heel wat anders dan gewoon onderhoud.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Bewijs jij eerst maar eens dat het de schuld van de garage is. APK zegt alleen iets over de basis van een auto, meer niet.
dat is levensgevaarlijk als die uitvalt wanneer je aan het rijden bent.... denk maar is een bocht in te gaan met stuurbekrachtingen en dan blijk je dat niet te hebben (dan haal je de bocht dus echt niet)quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Ps wat is er levensgevaarlijk aan geen stuurbekrachtiging?
bewijs eerst maar eens dat het defect door de APK en aansluitende reparaties is ontstaan. Wat voor soort auto en bouwjaar want het lijtk op een probleem wat ik heb gehad en dat bleek uiteindelijk een brak coontactslot te zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:24 schreef trigt013 het volgende:
Indien je auto langer in reparatie door schuld van de garage, en dat is het in jou geval. Je hebt namelijk een normaal rijdende auto gebracht die enkel voor APK moest. Trouwens nieuwe accu en mistlichten zijn geen APK eis. Dus nu de auto na een APK niet meer functioneert zal de garage je schadeloos moeten stellen voor de duur van de reparatie. Of een leenauto of betalen van een huurauto.
Eerst om de tafel gaan zitten met de garage en duidelijk maken dat je hun verantwoordelijk acht voor de kosten die jij nu moet maken.
APK kost dan ook maar een paar tientjes. TS heeft naast de APK honderden euro's aan normaal onderhoud laten doen. Hij mag dus wel degelijk verwachten een redelijk probleemloze auto terug te krijgen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. Een APK is ook heel wat anders dan gewoon onderhoud.
Vergeet niet dat niet alleen de stuurbekrachtiging uitvalt. Hij kan in het stuurslot schieten, je hebt geen rembekrachtiging meer, enz enz.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:25 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
dat is levensgevaarlijk als die uitvalt wanneer je aan het rijden bent.... denk maar is een bocht in te gaan met stuurbekrachtingen en dan blijk je dat niet te hebben (dan haal je de bocht dus echt niet)
In het stuurslot schieten zal niet gebeuren, dat kan alleen als de sleutel daadwerkelijk uit het slot wordt gehaald (behalve bij een paar recente typen auto's die een andere manier van starten gebruiken).quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:43 schreef steeez het volgende:
[..]
Vergeet niet dat niet alleen de stuurbekrachtiging uitvalt. Hij kan in het stuurslot schieten, je hebt geen rembekrachtiging meer, enz enz.
Als je auto al niet meer op toeren komt, dan zullen die bochten ook wel niet zo hard gaan hoorquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:25 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
dat is levensgevaarlijk als die uitvalt wanneer je aan het rijden bent.... denk maar is een bocht in te gaan met stuurbekrachtingen en dan blijk je dat niet te hebben (dan haal je de bocht dus echt niet)
Ah, dus als je naar de dokter gaat voor een ingegroeide nagel en als je naar buiten loopt en je krijgt een hartstilstand.. Dan is dat de schuld van de dokter?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:40 schreef TR08 het volgende:
[..]
APK kost dan ook maar een paar tientjes. TS heeft naast de APK honderden euro's aan normaal onderhoud laten doen. Hij mag dus wel degelijk verwachten een redelijk probleemloze auto terug te krijgen.
dan gebruik je toch de handrem erbij voor een hendig sjieke slipquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:25 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
dat is levensgevaarlijk als die uitvalt wanneer je aan het rijden bent.... denk maar is een bocht in te gaan met stuurbekrachtingen en dan blijk je dat niet te hebben (dan haal je de bocht dus echt niet)
Je kan zonder stuurbekrachtinging "gewoon" sturen maar probeer het maar eens... Het is flink zwaar en als je er niet op rekent in een scherpe bocht dan lig je naast de weg..quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als je auto al niet meer op toeren komt, dan zullen die bochten ook wel niet zo hard gaan hoor
En als ie eenmaal weg is de stuurbekrachtiging, dan kan je toch gewoon sturen.
Ik probeer het dagelijks. Mijn oldtimer heeft echt geen stuurbekrachtigingquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kan zonder stuurbekrachtinging "gewoon" sturen maar probeer het maar eens... Het is flink zwaar en als je er niet op rekent in een scherpe bocht dan lig je naast de weg..
Dan ga je de bocht veel te hard in.... Als je met een normale snelheid rijdt heb je voldoende marge om dit op te vangen...quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kan zonder stuurbekrachtinging "gewoon" sturen maar probeer het maar eens... Het is flink zwaar en als je er niet op rekent in een scherpe bocht dan lig je naast de weg..
Jouw vergelijking is krom.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:54 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ah, dus als je naar de dokter gaat voor een ingegroeide nagel en als je naar buiten loopt en je krijgt een hartstilstand.. Dan is dat de schuld van de dokter?
Een auto zonder stuurbekrachtiging sturen is veel makkelijker dan een auto met uitgevallen stuurbekrachtiging sturen. Helemaal als de stuurbekrachtiging hydraulisch is. Dan gaat sturen ineens knetterzwaar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik probeer het dagelijks. Mijn oldtimer heeft echt geen stuurbekrachtiging
Als je er niet op rekent is het zwaar, maar ik ken weinig gevallen waar het tijdens het rijden uitviel.
Dit dus. TS zal moeten bewijzen dat de garage dit heeft veroorzaakt, en dat gaat simpelweg niet. Uit TS zijn post is niet op te maken dat er gesleuteld is aan de motor, dus ga ik er vanuit van niet, en het betreft motorische pech. En bij de APK komen ze dus niet aan de motor.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:54 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ah, dus als je naar de dokter gaat voor een ingegroeide nagel en als je naar buiten loopt en je krijgt een hartstilstand.. Dan is dat de schuld van de dokter?
Die is ook krom. De APK is immers geen check of de auto (motorisch) versleten is, wat voor reparaties er aan zitten te komen etc. Het is puur om te kijken of de auto nog veilig genoeg is om de weg op te mogen, op dat specifieke moment.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jouw vergelijking is krom.
Als ik naar de dokter ga voor een algehele check en wanneer ik dan naar buiten loop en krijg een hartstilstand. Is dat dan de schuld van de dokter?
Niet dat ik het trouwens niet met je eens ben, maar zo is de vergelijking beter.
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan ga je de bocht veel te hard in.... Als je met een normale snelheid rijdt heb je voldoende marge om dit op te vangen...
Een algehele check bij de huisarts is er ook niet om te controleren of je hart versleten is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Die is ook krom. De APK is immers geen check of de auto (motorisch) versleten is, wat voor reparaties er aan zitten te komen etc. Het is puur om te kijken of de auto nog veilig genoeg is om de weg op te mogen, op dat specifieke moment.
Mijn Toyota had ook geen stuurbekrachtiging, daar is de tandwielverhouding dan ook op aangepast waardoor je met iets meer slagen lichter stuurt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik probeer het dagelijks. Mijn oldtimer heeft echt geen stuurbekrachtiging
Als je er niet op rekent is het zwaar, maar ik ken weinig gevallen waar het tijdens het rijden uitviel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |