Klopt, paars 1 plukte de vruchten en daarna gingen alle regeringen verder met de overheid groter en groter te laten worden ipv te gaan snijden in overhead. Als geile honden op iedere kreun van de burger springen en nog meer regels, maatregelen en subsidies.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onze economie is een verouderde, steeds inefficienter wordende economie. Duitsland had daar ook last van maar heeft pakweg 10 jaar geleden hervormingen doorgevoerd. Nederland heeft de afgelopen 10 jaar stil gestaan.
Dat jij stilstand prefereert boven groei vind ik vreemd.
Wat wil jij blazen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, als jij the Dutch Empire nieuw leven in wil blazen heb je mijn zegen hoor.
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 02-05-2012 om 15:10:50FC Kunduz schiet hard in eigen doel. Asociale plannen zijn zo slecht voor NL dat zelfs CPB er niks mee kan. Direct de prullenbak in ermee! reageer retweet
De SED, euh, die Linke zijn sterk op retour, de Piraten snoepen hun protest kiezers weg, in NRW halen ze waarschijnlijk de kiesdrempel niet meer.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan ben je schijnbaar wat minder goed geinformeerd over de Duitse politiek. De rood-groene regering heeft pakweg 10 jaar geleden de meest rechtse hervormingen doorgevoerd die denkbaar waren (omtrent Hartz IV). Daardoor is Duitsland competatief gebleven (naast de hoge arbeidsproductiviteit), waardoor ze het nu zo goed doen.
Als reactie op die rechtse SPD-koers hebben zich doen delen van de SPD afgescheiden en zijn met de PDS (oud-communisten van de SED) samengegaan en hebben de Linkse gevormd. Qua invloed op het beleid blijft het beperkt tot regionale parlementen (Saarland), maar het is zeker geen margepartij omdat ze in de Bondsdag gewoon de kiesdrempel ruim halen.
Schicken sie mich doch einfach nette Jungs.quote:
Een Nederlandse agent vroeg mij tijdens een alcholcontrole in het Duits of ik hem wilde "blasen".quote:
Hehe.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een Nederlandse agent vroeg mij tijdens een alcholcontrole in het Duits of ik hem wilde "blasen".
Ik dacht er het mijne van.
Nu wel ja, maar ze ontstonden als tegenreactie op de rechtse koers van de SPD. Nu dat riedeltje de kiezer bekend is kapen de Piraten de onvrede, maar dat is pas een zeer recente ontwikkeling.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De SED, euh, die Linke zijn sterk op retour, de Piraten snoepen hun protest kiezers weg, in NRW halen ze waarschijnlijk de kiesdrempel niet meer.
Pas sind Schroeder weer weg is, uit angst voor de SED, euh, Die Linken, zijn ze naar links opgeschoven en ook de gematigde leden aan het wegjagen.quote:
Kan iemand de Gargamel der Nederlandsche politiek niet wegtoveren?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:16 schreef remlof het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 02-05-2012 om 15:10:50FC Kunduz schiet hard in eigen doel. Asociale plannen zijn zo slecht voor NL dat zelfs CPB er niks mee kan. Direct de prullenbak in ermee! reageer retweet
LOLquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een Nederlandse agent vroeg mij tijdens een alcholcontrole in het Duits of ik hem wilde "blasen".
Ik dacht er het mijne van.
Duitsland profiteert natuurlijk ook enorm van de opkomende landen. De consumptie in Duitsland is waardeloos, maar doordat ze productiemiddelen leveren aan China, India, e.d. gaat het economisch gezien vrij goed. Dat en een stukje loonmatiging. Maar ja, als iedereen dat doet is het ook geen voordeel meer.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onze economie is een verouderde, steeds inefficienter wordende economie. Duitsland had daar ook last van maar heeft pakweg 10 jaar geleden hervormingen doorgevoerd. Nederland heeft de afgelopen 10 jaar stil gestaan.
Dat jij stilstand prefereert boven groei vind ik vreemd.
Nadat Schröder weg was zijn ze eerst in een grote coalitie met de CDU gestapt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pas sind Schroeder weer weg is, uit angst voor de SED, euh, Die Linken, zijn ze naar links opgeschoven en ook de gematigde leden aan het wegjagen.
Waarom profiteren wij niet van de opkomende landen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Duitsland profiteert natuurlijk ook enorm van de opkomende landen. De consumptie in Duitsland is waardeloos, maar doordat ze productiemiddelen leveren aan China, India, e.d. gaat het economisch gezien vrij goed. Dat en een stukje loonmatiging. Maar ja, als iedereen dat doet is het ook geen voordeel meer.
We leveren ze niks, het enige dat we doen is doorvoer.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom profiteren wij niet van de opkomende landen?
Doen we wel. Alleen hebben wij geen florerende autoindustrie.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hihi, Duitsland profiteert niet alleen via de autoindustrie.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:23 schreef waht het volgende:
[..]
Doen we wel. Alleen hebben wij geen florerende autoindustrie.
We gaan misschien BMW's maken voor de Duitsers. Profiteren we toch nog een beetje meequote:Op woensdag 2 mei 2012 15:23 schreef waht het volgende:
[..]
Doen we wel. Alleen hebben wij geen florerende autoindustrie.
Wij maken niet of nauwelijks machines die als productiemiddel dienen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Behalve ASML dan, en die groeien dan ook als een tiet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wij maken niet of nauwelijks machines die als productiemiddel dienen.
Mwah, de autoindustrie is een gigantisch deel van de economie en aangezien de nieuwe, rijke Chinezen allemaal zo'n perfecte wagen willen helpt dat wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hihi, Duitsland profiteert niet alleen via de autoindustrie.
En als wij profiteren, waarom zitten wij dan in een recessie?
VS geeft het al aan, wij hebben geen business plan in dit land.
Het is dan ook te idioot voor woorden dat je met 52% belasting vanaf 50k nog steeds zo'n gat in je begroting hebt. Om de een of andere reden stapt men daar heel gemakkelijk overheen in het kader van "haal het geld waar het zit".quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:30 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah, de autoindustrie is een gigantisch deel van de economie en aangezien de nieuwe, rijke Chinezen allemaal zo'n perfecte wagen willen helpt dat wel.
Waarom wij in een recessie zitten? De uit de klauwen gelopen overheidsuitgaven en -inmenging natuurlijk. Alle mogelijke innovatie wordt vakkundig de kop ingedrukt door de bleeding hearts te linkerzijde.
Een gigantisch deel van de economie? Heb je mischien cijfers?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:30 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah, de autoindustrie is een gigantisch deel van de economie en aangezien de nieuwe, rijke Chinezen allemaal zo'n perfecte wagen willen helpt dat wel.
Welke innovatie? Nederland produceert nagenoeg niets.quote:Waarom wij in een recessie zitten? De uit de klauwen gelopen overheidsuitgaven en -inmenging natuurlijk. Alle mogelijke innovatie wordt vakkundig de kop ingedrukt door de bleeding hearts te linkerzijde.
Hoe werkt links innovatie tegen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:30 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom wij in een recessie zitten? De uit de klauwen gelopen overheidsuitgaven en -inmenging natuurlijk. Alle mogelijke innovatie wordt vakkundig de kop ingedrukt door de bleeding hearts te linkerzijde.
Niet op grote schaal maar wel technologisch hoogwaardig.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een gigantisch deel van de economie? Heb je mischien cijfers?
Duitsland produceert nog veel meer dan alleen auto's, dat is voornamelijk de middenstand te verdanken. Als je dat bij elkaar gaat optellen dan zul je zien dat de autoindustrie niet het enige punt is waarop de Duitse economie scoort.
[..]
Welke innovatie? Nederland produceert nagenoeg niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |