Oh ja, dat was het.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan ben je schijnbaar wat minder goed geinformeerd over de Duitse politiek. De rood-groene regering heeft pakweg 10 jaar geleden de meest rechtse hervormingen doorgevoerd die denkbaar waren (omtrent Hartz IV). Daardoor is Duitsland competatief gebleven (naast de hoge arbeidsproductiviteit), waardoor ze het nu zo goed doen.
Als reactie op die rechtse SPD-koers hebben zich doen delen van de SPD afgescheiden en zijn met de PDS (oud-communisten van de SED) samengegaan en hebben de Linkse gevormd. Qua invloed op het beleid blijft het beperkt tot regionale parlementen (Saarland), maar het is zeker geen margepartij omdat ze in de Bondsdag gewoon de kiesdrempel ruim halen.
Het begin van het einde.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
10 jaar terug kwam Balkje aan de macht.
En? Ik had het over Duitsland. Niet over onze spilzieke politici.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
10 jaar terug kwam Balkje aan de macht.
De afgelopen pakweg 10 jaar waren redelijk verloren waar het gaat om structurele hervormingen.quote:
Als we nou ook de hervormingen zouden volgen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:59 schreef Voorschrift het volgende:
Who gives a flying fuck anyway.
De Nederlandse politiek is toch maar een druppel op de hete plaat, we volgen gewoon Amerikaanse en Duitse markttrends.
Eensch, maar schijnbaar bevalt de rol van lelijk eendje wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:00 schreef waht het volgende:
[..]
Als we nou ook de hervormingen zouden volgen.
Onze economie gaat kapot, dus wij volgens helemaal geen markttrends.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:59 schreef Voorschrift het volgende:
Who gives a flying fuck anyway.
De Nederlandse politiek is toch maar een druppel op de hete plaat, we volgen gewoon Amerikaanse en Duitse markttrends.
Van junk-bond naar net-niet-junk-bond?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:03 schreef remlof het volgende:
Yaay, Griekenland's status is opgewaardeerd door S&P.
Onze economie is i.t.t. die van Duitsland ook niet zo zwaar op productie gebaseerd, we lopen altijd wat jaren achter.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onze economie gaat kapot, dus wij volgens helemaal geen markttrends.
Onze economie is een verouderde, steeds inefficienter wordende economie. Duitsland had daar ook last van maar heeft pakweg 10 jaar geleden hervormingen doorgevoerd. Nederland heeft de afgelopen 10 jaar stil gestaan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Onze economie is i.t.t. die van Duitsland ook niet zo zwaar op productie gebaseerd, we lopen altijd wat jaren achter.
Le sigh.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onze economie is een verouderde, steeds inefficienter wordende economie. Duitsland had daar ook last van maar heeft pakweg 10 jaar geleden hervormingen doorgevoerd. Nederland heeft de afgelopen 10 jaar stil gestaan.
Dat jij stilstand prefereert boven groei vind ik vreemd.
Spätrömische Dekadenz, dat typeert je wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Le sigh.
Ik heb net een paar posts hierboven aangegeven dat ik 't eens was met waht m.b.t. hervormen. Maar goed, als ik een beetje heb op gelet m.b.t. het Kunduz akkoord dan zit dat wel goed.
Waaruit bestaat onze economie nog eigenlijk? Heel veel diensten, maar die halen nauwelijks geld binnen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onze economie is een verouderde, steeds inefficienter wordende economie.
Jaquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Van junk-bond naar net-niet-junk-bond?
Typerend wellicht, maar we hebben geen andere keuze meer.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Spätrömische Dekadenz, dat typeert je wel.![]()
Maar goed, als mattie hou ik nog steeds van je hoor.
Tyf toch op met je politieke realiteit, polderen was nooit mijn ding, mijn zin doorzetten wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Typerend wellicht, maar we hebben geen andere keuze meer.
We leven in de realiteit dus daar zal ik dan ook rekening mee moeten houden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tyf toch op met je politieke realiteit, polderen was nooit mijn ding, mijn zin doorzetten wel.
Ook al word ik daarvoor gebanned.
En diensten zijn nog makkelijk te verplaatsen dan productiefaciliteiten, dus laat ons maar lekker duur worden (door hervormingen uit te stellen), dan prijzen we onszelf helemaal de markt uit.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waaruit bestaat onze economie nog eigenlijk? Heel veel diensten, maar die halen nauwelijks geld binnen.
Jij wel ja.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
We leven in de realiteit dus daar zal ik dan ook rekening mee moeten houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |