wat een verhaalquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:37 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Die conclusie deel ik met jou. Ik geef direct toe dat ik bij de grote groep hoor die (meestal) niet begrijpt hoe het werkt.
Dat zou voor dat gedeelte van de samenleving die het wel begrijpt (en meer in het bijzonder de rechterlijke macht zélf) juist een extra motivatie moeten zijn om nog veel meer en beter aan uitleg en voorlichting te doen. Ik vind oprecht dat de verantwoordelijkheid daarvoor bij justitie/overheid/rechters/whatever en niet bij het publiek ligt. Draagvlak creëren is niet de taak van het publiek.
Ik heb het zelf wel een meegemaakt. Ben o.a. bedreigd door een klant op het werk. Uiteindelijk ook naar de zitting geweest. Dader (natuurlijk) niet aanwezig. Werd wel veroordeeld, maar straf viel (imo bespottelijk) laag uit. Veel lager dan OvJ geëist had (wat al niet de hoofdprijs was). Ik zat op de publieke tribune (als enige) en kreeg het woord. Toen vroeg ik aan de rechter waarom hij niet conform strafeis vonniste, omdat ik het zo laag vond. Hij negeerde mij vervolgens (hoewel hij mij eerst zelf het woord gegeven had) en gaf het bevel om de zaal te ontruimen. Sta je dan met je goeie gedrag. Hoezo arrogantie van de macht?
Jij moet gewoon je bek houden en belasting betalen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:37 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Die conclusie deel ik met jou. Ik geef direct toe dat ik bij de grote groep hoor die (meestal) niet begrijpt hoe het werkt.
Dat zou voor dat gedeelte van de samenleving die het wel begrijpt (en meer in het bijzonder de rechterlijke macht zélf) juist een extra motivatie moeten zijn om nog veel meer en beter aan uitleg en voorlichting te doen. Ik vind oprecht dat de verantwoordelijkheid daarvoor bij justitie/overheid/rechters/whatever en niet bij het publiek ligt. Draagvlak creëren is niet de taak van het publiek.
Ik heb het zelf wel een meegemaakt. Ben o.a. bedreigd door een klant op het werk. Uiteindelijk ook naar de zitting geweest. Dader (natuurlijk) niet aanwezig. Werd wel veroordeeld, maar straf viel (imo bespottelijk) laag uit. Veel lager dan OvJ geëist had (wat al niet de hoofdprijs was). Ik zat op de publieke tribune (als enige) en kreeg het woord. Toen vroeg ik aan de rechter waarom hij niet conform strafeis vonniste, omdat ik het zo laag vond. Hij negeerde mij vervolgens (hoewel hij mij eerst zelf het woord gegeven had) en gaf het bevel om de zaal te ontruimen. Sta je dan met je goeie gedrag. Hoezo arrogantie van de macht?
Dus eigenlijk wil je niet dat de straf een minimumstraf wordt, eigenlijk wil je de strafmaat af laten hangen van wat de nabestaanden vinden dat het delict is geweest? Echt?quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:33 schreef Gia het volgende:
De erkenning van het misdrijf is voor de nabestaanden belangrijk. Als iemand een straf krijgt die hoort bij onopzettelijke doodslag, terwijl het in de beleving van de nabestaanden 'moord' was, oftewel, tenminste gekwalificeerde doodslag, dan is die straf te laag.
Hoezo "erkenning"? De dader heeft de delictsomschrijving vervuld en wordt daar nu voor gestraft, wat voor "erkenning" wil je nog meer hebben?quote:Zelfs al is het verschil maar 2 jaar, het gaat om de erkennening van de ernst van het misdrijf
Zoals gezegd, dat hebben ze niet. En iemand niet moedwillig vermoorden is onmogelijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:39 schreef thedarkpoet het volgende:
Deze 2 parasieten hebben moedwillig een eerlijke hardwerkende man van het leven beroofd.
Laat vrouw en kinderen en familie achter.
En dan die moeder van een van hen ook nog zeggen wat voor een lieve jongen het eigenlijk is.
Tja wel lui en hij wilde niet werken, maar hij is echt lief.
Zoals gezegd ze hebben moedwillig iemand vermoord!
Jij bent precies het figuur dat ik hierboven schetste. Stoer hoor. Roep ook nog even dat de slachtoffers levenslang hebben!quote:Opruimen die twee, simpel en goedkoop, geen belastingcenten aan verspillen aan dit soort menselijk afval.
En de families van die twee vanavond nog de grens over flikkeren.
Moordende parasieten worden hier in dit land geknuffeld en gepamperd.
Opruimen, simpel en eenvoudig met een eindje touw, een kogel kost als snel 1.40 euro pp.
Door dit soort geitenwollen sokken geknuffel gaat dit land den bach runter.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zoals gezegd, dat hebben ze niet. En iemand niet moedwillig vermoorden is onmogelijk.
[..]
Jij bent precies het figuur dat ik hierboven schetste. Stoer hoor. Roep ook nog even dat de slachtoffers levenslang hebben!
En jij bent wel een enorme aanwinst voor onze samenleving zeker? Voor dit topic niet echt, wat mij betreft.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:52 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Door dit soort geitenwollen sokken geknuffel gaat dit land den bach runter.
Point of no return is reeds lange tijd gepasseerd.
Maar ja allemaal kop in het zand steken en ontkennen maar.
Allemaal toeval dat in programma's als Opsporing Verzocht 9 van de 10 daders " getint " is.
Puur toeval dat in de EBI van Vught 90+% allochtoon zijn.
Allemaal toeval.
Wil hier nog toevoegen........als dit 2 blanke gasten waren geweest hetzelfde vonis: OPRUIMEN!!!!!!
Waarom in hemelsnaam verdoen wij hier onze tijd en verspillen we onze, ja ook de mijne, belastingcenten aan dit soort parasieten??????
Nog nooit van zijn leven ook maar 1 poot uitgestoken.
Nu op onze kosten een paar jaartjes brommen en hup weer lekker vrij rondlopen.
Een gepimpt Golfje, petje op, vuilniszakjas met kraagje aan, bling bling om, en weer lekker verder op dezelfde weg.
Nederland staat erbij en kijkt ernaar.
Dat zeg ik nergens.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
En jij bent wel een enorme aanwinst voor onze samenleving zeker? Voor dit topic niet echt, wat mij betreft.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:07 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens.
Maar ik probeer tenminste reeds 25+ jaren constructief bij te dragen aan een betere samenleving.
En dit soort parasitaire leeches vreten uit de pot waaraan ik reeds 25 jaar bijdraag.
" tja hij is lui, wil niet werken, maar hij is wel lief "
Tief toch een eind op man!
Geen enkel medelijden en mededogen met dit soort beesten.
Opruimen!!
Als je een ander mens vermoord ( althans op deze wijze ) verlies je wat mij betreft AL JE MENSENRECHTEN!!!!!!!
Maar nee niet in pamperland Nederland waar de een of andere gesjeesde knuffelaar het wel weer zal gooien op een moeilijke jeugd etc etc.
Man man man man hoe naief kan je zijn als volk en regering.
Hetzelfde verhaal als al die hulp naar het Midden Oosten.
Pfffffffffffffffffffffff toen ik 3 was speelde dit al en nu ruim 40 jaar later nog.
Muur eromheen en vol water laten lopen.
Geen 10 eurocent meer naar die kansloze baarden in die zandbak.
Laat ze mekaar maar lekker opruimen.
We kunnen dacht ik dat geld op het moment aardig in ons eigen land gebruiken.
Nee lekker zo doorgaan.........gaat het wel goed komen met ons landje.
En nog iets.......als jij deze " lieve " jongelui zo aardig vind: waarom neem je ze niet in huis?????
Ik ken de gemiddelde knuffelaar..........alles wat dit soort acties hard en meedogenloos veroordeeld is rechts,racistisch,wilders aanhanger etc etc etc etc echter.............als de knuffelaars van Nederland deze parasieten zo aardig vind ga er dan lekker langs wonen of neem ze op zolder.
Je neemt dan uiteraard ook de verantwoording voor al hun criminele uitwassen.
Wat een land is dit geworden....................................
Misschien moet je je niet zo druk maken over zaken die je boven de pet gaan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:13 schreef DonJames het volgende:
...
Ik ben ook van mening dat men wel wat meer aan voorlichting mag doen, scheelt een hoop mensen een vet hart.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:14 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat iemand die, ongeoorloofd, rondloopt met een geladen vuurwapen een potentiele moordenaar is.
Daarom vind ik het gebruik daarvan, bij een overval, gelijkgesteld zou moeten worden aan moord. Je gaat bewust met een geladen wapen van huis, met de bedoeling iemand te beroven.
Wat moet je ANDERS met een geladen wapen die je richt op iemand?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:15 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Maar dit is nou juist zo moeilijk te bewijzen.
Ja dit gaat inderdaad een normaal mens boven de pet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:11 schreef DonJames het volgende:
Dit bedoelde ik dus met:
[..]
[..]
Misschien moet je je niet zo druk maken over zaken die je boven de pet gaan.
Het is moeilijk te bewijzen dat de schutter de bedoeling had om de winkelier te doden. Dat volgt immers niet automatisch uit het feit dat 'ie een geladen vuurwapen bij zich had. Dat 'ie een als doel had een gewapende overval te plegen toen 'ie het pistool richtte op de juwelier zal niet zo moeilijk zijn, lijkt me.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:11 schreef Life2.0 het volgende:
Wat moet je ANDERS met een geladen wapen die je richt op iemand?
Kan je er nog meer zaken bijhalen die geen ruk te maken hebben met het topic?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:17 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Ja dit gaat inderdaad een normaal mens boven de pet.
Met 2 geladen pistolen naar een juwelier?????????????????
Ging denk ik toch niet met de intentie een ringetje te kopen voor zijn lieve moeder???????
Punt 2: hoe komt een normaal mens aan een wapen????
Is uiteraard al een grote indicatie dat deze twee lieve aardige sociale jongens zich in het criminele milieu bevinden.
Zoals gezegd, krijgen een paar jaartjes een luxe cel op onze kosten.
Uiteraard met tafeltennistafel en tv op de kamer en daarna nog even met terugwerkende kracht hun ww uitkering innen van de Nederlandse Staat ( zie voorbeeld Ferdi E )
Wat een absolute aanwinsten voor onze samenleving zulk soort volk.
Nee Nederland gaat er wel komen op deze manier.
Weet iemand met kennis van strafrecht welke straf de daders kunnen krijgen?quote:In Den Haag nemen belangstellenden afscheid van juwelier Ruud Stratmann. Hij werd vorige week in zijn winkel doodgeschoten door overvallers.
Stratmann ligt opgebaard in zijn winkel, in een kist met daarop teksten en tekeningen van zijn naasten. Bekenden en onbekenden komen de zaak binnen om afscheid te nemen en het condoleanceregister te tekenen. Vrijdag wordt Ruud Stratmann gecremeerd.
'Te mild'
De etalage van de winkel is onveranderd, maar binnen is er een zee van bloemen en bloemstukken. Ook buiten tegen de gevel ligt het vol met bloemen die zijn achtergelaten door mensen die hun medeleven willen tonen.
Buiten staan mensen met elkaar te praten over de gebeurtenissen. Een Marokkaanse man spreekt zijn wantrouwen uit ten opzichte van de rechter. "Die straft toch weer te mild", dat weet hij nu al. Volgens een Haagse van 54 wordt het burgeroorlog "want wij gaan dit dus niet meer nemen".
Angstig
Ook de buurman van Stratmann mengt zich tussen de mensen. Hij vertelt dat hij angstig is. "Mensen willen niet werken en dan gaan ze stelen", zegt hij. "Dit kan mij ook gebeuren."
Van de twee mannen die verdacht worden van de overval is er één nog voortvluchtig. De ander werd vannacht opgepakt in Den Haag.
Dit meen je niet? 12 jaar maar?quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:47 schreef Gia het volgende:
Als deze jongens 12 jaar krijgen en over 8 jaar weer vrij rondlopen, zijn ze 27 en hebben nog niks gemist van het leven.
Iets met een pot ende ene ketel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
En jij bent wel een enorme aanwinst voor onze samenleving zeker? Voor dit topic niet echt, wat mij betreft.
Indien gekwalificeerde doodslag: maximaal 30 jaar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:22 schreef Zienswijze het volgende:
NOS: Juwelier opgebaard in winkel
Weet iemand met kennis van strafrecht welke straf de daders kunnen krijgen?
Want ik loop alleen maar irrelevante onzin te blaten?quote:
Ah, iedere winkeldief maar levenslang opsluiten?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:26 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe groot is de kans dat deze daders al eerder een criminele activiteit hebben gepleegd? Het lijkt mij sterk dat je vanuit het niets opeens een roofoveral pleegt. Meestal bouwen criminelen een geleidelijke "carriere" op, waar ze met kleine dingetjes beginnen en steeds brutaler worden cq grotere misdrijven begaan.
Als blijkt dat deze daders al eerder zijn veroordeeld voor criminele activiteiten, waarom beschermt ons rechtssysteem de samenleving dan niet tegen dit soort roofdieren waardoor ze nooit meer criminele delicten kunnen begaan?
30 jaar maar...? Jezusmina zeg.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Indien gekwalificeerde doodslag: maximaal 30 jaar.
Wat als een crimineel én een winkeldiefstel begaan heeft én meerdere huisinbraken op zijn naam heeft staan? Deze crimineel dan ook maar weer vrijlaten - met de kans dat hij weer toeslaat?quote:Ah, iedere winkeldief maar levenslang opsluiten?
Laat ik het zo stellen, je geeft niet de indruk dat je vroeger het slimste kindje van de klas was.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Want ik loop alleen maar irrelevante onzin te blaten?
[..]
Op woensdag 2 mei 2012 15:29 schreef DonJames het volgende:
Zonder o.a. de volledige beelden blijft het speculeren. Maar het lijkt mij niet dat de dader de intentie vantevoren had die juwelier te doden. Meestal gaat het enkel om het geld, en wil de dader slechts in een benaderde situatie wel eens schieten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:31 schreef utrecht1970 het volgende:
Verschil moord en doodslag, had dader toen hij (bij wijze van) huis vertrok de intentie om te doden.
Vind je dan ook niet dat er sprake is van een verzwarende omstandigheid? Als je met een geladen wapen naar een juwelier gaat met het doel hem te overvallen, en je leegt je vuurwapen op de beste man, dat je dus het redelijke risico aanvaardt dat deze man komt te overlijden? Je hebt er van te voren toch over kunnen nadenken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:18 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is moeilijk te bewijzen dat de schutter de bedoeling had om de winkelier te doden. Dat volgt immers niet automatisch uit het feit dat 'ie een geladen vuurwapen bij zich had. Dat 'ie een als doel had een gewapende overval te plegen toen 'ie het pistool richtte op de juwelier zal niet zo moeilijk zijn, lijkt me.
Ze waren al bekend bij justitie.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:26 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe groot is de kans dat deze daders al eerder een criminele activiteit hebben gepleegd? Het lijkt mij sterk dat je vanuit het niets opeens een roofoveral pleegt. Meestal bouwen criminelen een geleidelijke "carriere" op, waar ze met kleine dingetjes beginnen en steeds brutaler worden cq grotere misdrijven begaan.
Als blijkt dat deze daders al eerder zijn veroordeeld voor criminele activiteiten, waarom beschermt ons rechtssysteem de samenleving dan niet tegen dit soort roofdieren waardoor ze nooit meer criminele delicten kunnen begaan?
Daarom is gekwalificeerde doodslag in het leven geroepen. Omdat moord vaak lastig te bewijzen is in dit soort situaties.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zonder o.a. de volledige beelden blijft het speculeren. Maar het lijkt mij niet dat de dader de intentie vantevoren had die juwelier te doden. Meestal gaat het enkel om het geld, en wil de dader slechts in een benaderde situatie wel eens schieten.
Recidiverende parasieten die geen enkel respect voor een mensenleven hebben.quote:
Volgens mij is gekwalificeerde doodslag in dit geval wel te verdedigen.quote:gekwalificeerde doodslag
Artikel 288
Doodslag gevolgd, vergezeld of voorafgegaan van een strafbaar feit en gepleegd met het oogmerk om de uitvoering van dat feit voor te bereiden of gemakkelijk te maken, of om, bij betrapping op heter daad, aan zichzelf of andere deelnemers aan dat feit hetzij straffeloosheid hetzij het bezit van het wederrechtelijk verkregene te verzekeren, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |