Waar koop jij voor zo'n 6 euro een kg paardenbiefstuk?quote:Op zondag 6 mei 2012 22:13 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Paardenbiefstuk, groot stuk, iets van 680gram. Kosten: 4 euro.
[ link | afbeelding ]
Omdat ik het er nogal gehavend uitzag heb ik het (de helft, ander helft in vriezer) opgebonden. Na een middagje marineren in sojasaus, sake, sesamolie, sjalot en gember.
[ link | afbeelding ]
10 minuutjes warm gerookt, daarna nog 4 minuutjes gegrilld.
Dank! Ver weg, maar mocht ik ooit in de buurt zijn...quote:Op maandag 7 mei 2012 19:07 schreef RobinOok het volgende:
Slagerij Nico Verboom
Zwart Janstraat 18
3035 AS Rotterdam
Even offtopic; ik heb iets raars. Gebakken aardappelen (van eigen aardappels of krieltjes) blijven bij mij soms vastzitten in mn keel. Heel vreemd maar daarom eet ik dat niet meer want het zit niet lekkerquote:Op maandag 14 mei 2012 14:49 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Garam Masala Aardappelblokjes
Naar recept van Christine Manfield die ze maakte in Masterchef Australia.
Ook lekker de dag erna, met griekse yoghurt en citroenbasilicum.![]()
Al ziet dat er al een stuk minder zonnig uit. ;-)
[ link | afbeelding ]
dan moet je ze eerst kauwen voordat je ze doorsliktquote:Op maandag 14 mei 2012 20:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Even offtopic; ik heb iets raars. Gebakken aardappelen (van eigen aardappels of krieltjes) blijven bij mij soms vastzitten in mn keel. Heel vreemd maar daarom eet ik dat niet meer want het zit niet lekker
Heeft zeker niemand anders last van?
Doe ik maar de consistentiequote:Op maandag 14 mei 2012 20:44 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dan moet je ze eerst kauwen voordat je ze doorslikt
Nou ik hoop niet dat ik zoiets heb als hij heeftquote:Op maandag 14 mei 2012 22:56 schreef n0a het volgende:
Misschien dezelfde "afwijking" als Heston? http://www.dailytelegraph(...)frewt9-1226353786739
Over de bietjes ging olijfolie. Na de foto ging over de rucola nog wat Thousand Islands dressing. Smaakte er prima bij.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:02 schreef Tooto7moe het volgende:
idd de bovenste bij een maaltijd en de onderste als lunchhapje
rhubarb: Ik maak altijd bietencarpaccio van gekookte bietjes (of hele verse rauwe bietjes)
geroosterd lijkt me ook keilekker. Wat voor dressing heb je erover gedaan?
quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:18 schreef sammyd118 het volgende:
Strangolapreti, Dit zijn italiaanse brood knoedels met spinazie. Mijn favoriet! Ik doe er nog Taleggio en geroosterde pistache nootjes bij voor de bite.
[ afbeelding ]
Welk recept gebruik je?quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:18 schreef sammyd118 het volgende:
Strangolapreti, Dit zijn italiaanse brood knoedels met spinazie. Mijn favoriet! Ik doe er nog Taleggio en geroosterde pistache nootjes bij voor de bite.
[ afbeelding ]
Wat ik weet is dat het gewoon 'verse nieuwe jonge' bietjes zijn. Ik zou ze ook iets minder lang koken omdat ze naar mijn mening lekkerder worden (vooral omdat ze wat kleiner zijn). Maar je kan er alles mee doen wat je ook met winterbieten doet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:43 schreef rhubarb het volgende:
[..]
Over de bietjes ging olijfolie. Na de foto ging over de rucola nog wat Thousand Islands dressing. Smaakte er prima bij.
Ik zag bij de groenteboer trouwens bosbieten liggen, binnenkort maar eens proberen om te proeven of er veel verschil is met "normale" bieten. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Is paardenvlees(biefstuk) dan sowieso goedkoper dan rundbiefstuk? 4 euro voor zo'n stuk is echt een schijntje als je dit vergelijk met de prijs van een rund/kalf biefstuk. Hier(Groningen) zit ook wel een slager die dat verkoopt. Eens kijken of dat ook zo goedkoop is.quote:En malser dan menig runderbiefstuk.
Biologischer, duurzamer en diervriendelijker ook.
Baas! Ik probeer nu al een tijdje die Momofuku broodjes te maken. Ondertussen kan ik de komkommer, de saus en de buikspek haast dromen. Maar die broodjes!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:46 schreef Steven184 het volgende:
Het begon allemaal hiermee: Foodgawker - feast your eyes!
Naar aanleiding van dat topic zijn we ook op Fok begonnen met showen van foto's van zelfgemaakte lekkernijen.Fok-Foodgawkers! Post hier foto's van je kookkunsten! En nu zijn we zijn alweer toe aan het twaalfde deel!
Het idee:
- Je post hier enigszins mooie foto's van je eigen kookkunsten!
- Een bijbehorend recept wordt erg op prijs gesteld.
- Het is geen FOT hier natuurlijk, maar het zou leuk zijn als er mooie foto's voorbij komen! Al hoeven we niet te gaan mekkeren over croppen, photoshop, etc.
- Het is ook geen all-photo topic, dus reageren mag op alles.
- Het hoeft geen eigen verzonnen recept te zijn! Als jij een recept van Jamie Oliver of de Appie Heijn maakt kun je net zo goed foto's posten!
- We hopen hiermee dat Fokkers op deze manier geïnspireerd raken om eens een beetje moeite te doen voor hun eigen avondeten!
Enkele (willekeurig) foto's uit deel 11:![]()
Alle vestigingen van Wah Nam Hong en alle vestigingen van Amazing Oriental.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:57 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Baas! Ik probeer nu al een tijdje die Momofuku broodjes te maken. Ondertussen kan ik de komkommer, de saus en de buikspek haast dromen. Maar die broodjes!
Wie, wat, waar kan ik die vinden?
Zal ik doen, probeer deze week eens langs te gaan. Als ik het koop zeg ik maar niet tegen mijn vriendin dat het het paardenvlees is. Ze heeft zelf twee paarden, dus zal wel gevoelig liggen :-)quote:Ja, dat is altijd stukken goedkoper. En nu is dit geloof ik ook wel een budgetslager, zijn andere vlees is volgens mij ook heel voordelig. Maar zijn paard is naar mijn weten dus altijd zo goedkoop ja. Ben benieuwd wat jouw slager ervoor zou rekenen. Dus als je 't weet, kom je 't dan even melden? (dm-en mag ook)
Je kan het niet maken om je vriendin paardenvlees voor te zetten zonder dit te vermelden.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:00 schreef franky_sl het volgende:
Zal ik doen, probeer deze week eens langs te gaan. Als ik het koop zeg ik maar niet tegen mijn vriendin dat het het paardenvlees is. Ze heeft zelf twee paarden, dus zal wel gevoelig liggen :-)
Dat hij het alleen al overweegt vind ik kwalijk.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:22 schreef Leintjeuh het volgende:
Je kan het niet maken om je vriendin paardenvlees voor te zetten zonder dit te vermelden.
Absoluut.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:26 schreef Isabeau het volgende:
Dat hij het alleen al overweegt vind ik kwalijk.
Zeg, doe eens gewoon een linkje onder de foto! Dat we niet zo hoeven te zoeken naar het recept!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:50 schreef n0a het volgende:
Sushi rijst met gerookte makreel, komkommer, avocado met wat mayonaise en teriyakisaus en wat courgette tempura en tempura druppels.
[ afbeelding ]
Ik heb niks met chocoladetaarten, maar ik geloof niet dat ik de je jouwe zou kunnen weerstaan. Sjesus, wat geil.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:46 schreef Bortecinem het volgende:
Aria's Chocolate Tart (gezien bij de Masterchef finale)
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:15 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Zeg, doe eens gewoon een linkje onder de foto! Dat we niet zo hoeven te zoeken naar het recept!
http://food.zombelina.com/experiment-chirashi-sushi/
Ziet er lekker uit.
Dank je wel! Eigenlijk had de taart nog een uur of twee moeten koelen in de koelkast, maar ik vind het veel mooier wanneer de saus zo overloopt. Dit is hoe de taart er uitziet na twee uur koelen:quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:16 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik heb niks met chocoladetaarten, maar ik geloof niet dat ik de je jouwe zou kunnen weerstaan. Sjesus, wat geil.
Nee joh, door zulke meningen moet je je nooit laten ontmoedigen. Dat is gewoon een mening. Van iemand die denkt dat ie het beter weet. Ik vind het wel lekker modern, zo alles op een bord. En mooi ook.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:06 schreef n0a het volgende:
[..], tis niet echt een receptje dus ik dacht dit keer geen linkje. Ben blij dat jij het er goed uit vind zien, werd een beetje ontmoedigd door het eerste commentaar (op m'n site).
Ja, echt stukken minder. Ik bedenk net, ik hou van smeltende chocola, die nog verder smelt in je mond, hmmmm. Chocolade-ijs of chocolade-koekjes of zo geef ik dan ook niks om, een verspilling van de chocola. ;-)quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Een stuk minder sexy, maar wel zo lekker.
Als je van veel chocolade houdt dan moet je het zeker proberen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:16 schreef n0a het volgende:
Door de tweede foto wil ik hem eigenlijk wel een keer maken.
Je kunt de hoeveelheid saus zelf bepalen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:18 schreef Tegan het volgende:
Boh ik vind die taart juist net iets teveel chocoladesaus.
Is dat lekker, rauwe mini-paksoi door je curry?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:39 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Curry LaMian
Soep (of curry, helemaal duidelijk is het niet) met noodles uit een pakje, de rest voegde ik zelf toe, die zat niet in 't doosje.
Ziet er goed uit!!quote:Op zondag 27 mei 2012 17:39 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Curry LaMian
Soep (of curry, helemaal duidelijk is het niet) met noodles uit een pakje, de rest voegde ik zelf toe, die zat niet in 't doosje.
Jummm!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 02:46 schreef RobinOok het volgende:
Altijd lekker, buikspek! :-)
In dit geval babi pangang:
[ link | afbeelding ]
Babi Pangang Spek
Altijd goed om wat plakjes gegaard buikspek in de vriezer te hebben. Even opbakken en klaar is kees.
Met babi pangang saus. Of op een gestoomd chinees broodje. Of gewoon met wat ketjap of zo. Maakt niet uit, altijd lekker.
Nou heb ik eindelijk de broodjes, maar niet het spek .. komt nog wel..quote:Op zondag 10 juni 2012 14:45 schreef RobinOok het volgende:
Wat ik al zei, altijd goed om buikspek in de vriezer te hebben.![]()
[ link | afbeelding ]
Momofuku Pork Bun
Er staat me iets bij van spring rolls met heel veel groenten erin maar hier kan ik sowieso wat mee!!quote:Op zondag 10 juni 2012 18:00 schreef RobinOok het volgende:
Deze kleintjes?
[ link | afbeelding ]
Mini Spicy Shrimp Rolls
Recept zelf staat niet op mijn site, alleen uitleg over de loempiavellen.
Ik gebruikte dit recept: http://tamarindandthyme.w(...)-spicy-shrimp-rolls/
Of bedoelde je deze, gemaakt met tofuvellen?
Gevuld met garnalen:
[ link | afbeelding ]
Crispy Tofu skins with shrimp stuffing
Of deze, gevuld met gehakt?
[ link | afbeelding ]
Spicy Tofu Sheet Rolls
Leuk spul, die tofuvellen.
Of bedoel je nog weer wat anders? Van die ongekookte Vietnamese rolletjes? Met rijstvellen? Daar heb ik ook niet echt een recept voor online staan, wel uitleg over wat er zo'n beetje in "hoort".
Wel friturenquote:Op zondag 10 juni 2012 18:33 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar ga je echt frituren? Of bedoelde je die Vietnamese, kouwe rolletjes?
Dat maakt nogal uit.
Ik zou voor de vega spring roll kijken of je geperste tofuvellen/reepjes kunt vinden:
[ link | afbeelding ]
Tofu strips (gemarineerd, ze zijn er ook ongemarineerd)
Misschien was het inzending #23 (klikken en even doorscrollen voor 't recept) van de Aziatische salades?
[ link | afbeelding ]
Vietnamese Rice Rolls á la Laura
quote:Op maandag 11 juni 2012 20:14 schreef LukaLaban het volgende:
[ afbeelding ]
Cheesecakes met ganache, helaas was de witte chocoladeganache net te zacht. Maar was wel erg lekker!
Deze ga ik onthoudenquote:Op maandag 11 juni 2012 16:41 schreef RobinOok het volgende:
...en ik post gewoon vrolijk door.![]()
[ link | afbeelding ]
Warme Pak Choy Salade
Al jaren een favoriet hier. Staat regelmatig op tafel.
Alleen vandaag was ie extra fotogeniek.
Ziet er lekker uit Robin! Het kontje en het deel wat daarvan naar binnen loopt snij ik er doorgaans af, maar dat hoeft dus niet zo te zien?quote:Op maandag 11 juni 2012 16:54 schreef RobinOok het volgende:
Ik deed het heel toevallig eergisteren weer eens met oestersausachtig sausje, omdat ik dat beter vond passen bij de dandan noodles:
[ link | afbeelding ]
Grilled Bok Choy with Oystersauce dressing
maar nee, andere blijft toch echt favoriet. En oestersaus te zwaar voor de zachtsmakende paksoi. Gaat beter bij de choi sum, vinnik. ;-)
Kai lan eet ik ook graag (vanavond!), maar paksoi dus ook. Eigenlijk al die Chinese groenten wel.
OMNOMNOMNOMquote:Op maandag 11 juni 2012 20:14 schreef LukaLaban het volgende:
[ afbeelding ]
Cheesecakes met ganache, helaas was de witte chocoladeganache net te zacht. Maar was wel erg lekker!
Ja, als ze er mooi/schoon uitzien kan dat prima. Zeker als je ze dus zo in de helft wil grillen, dat schiet anders niet op met losse bladen. Maar normaal snijd ik ze dus ook los hoor. En dus gaat er dan redelijk wat kontje af. Wel in "fases". Eerst een kontje eraf, dan buitenste bladen weg leggen, dan nog een kontje eraf, dan buitenste bladen weg leggen, etc. Want ons bent zunig.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:25 schreef rhubarb het volgende:
[..]
Het kontje en het deel wat daarvan naar binnen loopt snij ik er doorgaans af, maar dat hoeft dus niet zo te zien?
Woowwww indeed! Gaaf! :-)quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:24 schreef rhubarb het volgende:
Naar recept (http://www.aziatische-ing(...)p-recept/#more-20459) van RobinOok, alleen dan met 60 kippenbouten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerste (en voorlopig even de laatste) keer, dat ik zo lang in de keuken sta. 4 uur bezig geweest met 7,5 kg sperziebonen doppen en het vlees van 18 kilo gekookte kippenbouten afhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |