abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:25:14 #1
100412 mefke79
komt goed!
pi_111010649
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa) (meisje)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

02 juni: thistleweed
16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

6 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
26 november: Regenboogjes
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

6 december: Nytar
9 december: Ladylike
December: Vulpenballetje
25 december: Sterrenmunt

Estrys

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:25:26 #2
100412 mefke79
komt goed!
pi_111010662
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:57 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Inleiden is een medische handeling waarvoor vaak een medische indicatie is (overtijd, 24uur gebroken vliezen zonder vervolg activiteit, kind in nood maar nog niet levensbedreigend, moeder in nood maar nog niet levensbedreigend etc etc) en daardoor alleen door bevoegd gyneacoloog uitvoerbaar, tussencontroles tot bevalling willen in extreme drukte overigens wel door poliklinische verloskundigen gedaan worden als het niet anders kan.
Poliklinisch bevallen : is in 1e aanleg niet medisch (vandaar ook eigen bijdrage voor de huur van de verloskamer) en kan/mag met eigen verloskundige, mocht je tijdens de bevalling toch medisch worden wordt je alsnog overgedragen aan de Gyn. (denk aan kindje in vruchtwater gepoept, navelstreng ellende etc) en krijg je je eigen bijdrage veelal terug.
Kleine kanttekening: er zijn ziekenhuizen waar een arts-assistent (gynaecoloog in opleiding) de bevalling begeleid en er zijn ziekenhuizen waar een klinisch werkende verloskundige dat doet. De verloskundige is in dat geval in dienst van het ziekenhuis en werkt dan meestal ook gewoon op de polikliniek. In beide gevallen is het de gynaecoloog die eindverantwoordelijk is.
Ik ben twee keer ingeleid en heb nooit een gyn gezien, wel een aantal verloskundigen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:32:03 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111010974
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

bandenpijn is niet t zelfde als bekkenpijn per se eh ;)
ik ben ook hypermobiel maar heb bij mn eerste nergens last van gehad. Het hoeft helemaal niet zo te zijn :)
Nee, dat zeg ik ook ;) Maar aangezien ik er al aanleg voor heb kan het misschien wel zo zijn dat de boel gewoon te slap wordt, zoals bij BI. :) Ik ga er niet vanuit, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:35:00 #4
100412 mefke79
komt goed!
pi_111011142
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:32 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook ;) Maar aangezien ik er al aanleg voor heb kan het misschien wel zo zijn dat de boel gewoon te slap wordt, zoals bij BI. :) Ik ga er niet vanuit, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee :P
en als dat zo is, dan zou ik preventief bij een bekkenfysio binnenwippen. Je kan dan niet vroeg genoeg een paar goede tips krijgen en er naar gaan leven. Better safe than sorry.

En nou ben ik er weer weg van, ik hoor hier helemaal niet thuis!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:35:27 #5
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111011170
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:25 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Kleine kanttekening: er zijn ziekenhuizen waar een arts-assistent (gynaecoloog in opleiding) de bevalling begeleid en er zijn ziekenhuizen waar een klinisch werkende verloskundige dat doet. De verloskundige is in dat geval in dienst van het ziekenhuis en werkt dan meestal ook gewoon op de polikliniek. In beide gevallen is het de gynaecoloog die eindverantwoordelijk is.
Ik ben twee keer ingeleid en heb nooit een gyn gezien, wel een aantal verloskundigen.

Ik alleen gyn, maar goed dat kan per ziekenhuis verschillen, en idd, GIO's en de interne verloskundigen zijn er ook nog, maar eindverantwoordelijkheid blijft bij medische indicatie bij de gyn en bij de poliklinische bevalling (eigen wens om in zh te bevallen) bij de verloskundige die je begeleid heeft tijdens de zwangerschap.
denk dat t zo iets minder zwart/wit wordt
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_111011387
Hier waren het ook de vlossen van het zkh die de inleiding van de muppet begeleiden, onder leiding van de gyn.. alleen als er eenmaal 'ingrepen' moeten gebeuren, doet een gynaecoloog (of AIO onder leiding van) de ingreep (vacuüm/tang etc.)

Idd wat MM zegt, bij inleiding en medisch ligt de verantwoording bij de gyn, en bij poliklinisch bij je eigen vlos...
pi_111012097
Ik denk net .. goh zal eens op de weegschaal gaan staan want buikje begint aardig zichtbaar te worden.
En wat denk je? Nog geen GRAM aangekomen .. :')
Niet dat ik het heul erg vindt ergens .. maar ik zie mijn lijf toch met de minuut veranderen lijkt het wel. Dus dat kan ik niet helemaal plaatsen :D

Mango wat leuk je trouwjurk! Veel plezier!

Oww LLM :D .. jullie maken het zo spannuuund!

Ik vind het nog steeds zo grappig dat allemaal mensen me aanspreken van: joh, wat heb ik voor goed nieuws gehoord? Kleintje op komst? Doet me cht goed.

Morgen alweer 14 weken :o .. en donderdag naar de vk.. ben benieuwd wat we dan allemaal gaan bespreken want tot nog toe was dat niet gek veel.

Woow zit hier nu op de bank.. is het normaal als je tandvlees spontaan begint te bloeden? Proef ineens zo'n metaalachtige smaak in mijn mond en ineens bloed? :?
Wist wel dat het allemaal wat gevoeliger kan zijn en eerder kan gaan bloeden.. maar spontaan terwijl ik gewoon aan het adem halen ben :?

Geen bal op tv dus .. lekker naar bedje met een boek :)
pi_111012588
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik denk net .. goh zal eens op de weegschaal gaan staan want buikje begint aardig zichtbaar te worden.
Niet dat ik het heul erg vindt ergens .. maar ik zie mijn lijf toch met de minuut veranderen lijkt het wel. Dus dat kan ik niet helemaal plaatsen :D

Ik vind het nog steeds zo grappig dat allemaal mensen me aanspreken van: joh, wat heb ik voor goed nieuws gehoord? Kleintje op komst? Doet me cht goed.

Twinkle, zomaar bloeden in de mond heb ik nooit gehad, wel bloed bij het snuiten van mijn neus in de zakdoek.

Wat het aankomen (en straks afvallen betreft) gisteren hadden schoonvader en zwager het erover hoeveel gewicht ik straks na de geboorte kwijt zou zijn: gok was op 8 kg. Lijkt me wel gek bij een gewicht van het kind van rond 3100, zelfs als ik placenta en vruchtwater meetel. :P

Dat is het voordeel van mond tot mond reclame en goed weer. Ik hoorde echt tot een paar weken terug toen de winterjas de kast in ging ineens van mensen: goh wist helemaal niet dat je zwanger was. Dacht bij mezelf: "zwanger is goed, ik ga al bijna bevallen" :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:57:04 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111012606
Twinkle, ik kan je aanraden om voorlopig even je tanden te poetsen met Parodontax of Meridol. Veel vrouwen krijgen last van geïrriteerd tandvlees tijdens de zwangerschap en die tandpastas zijn heel goed en kunnen echt grote tandvleesproblemen helpen voorkomen.
.... met gevoel voor drama....
pi_111013027
Goede film + "Surrogates" op Veronica? Ik zie het wel, anders ga ik ook naar bed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:03:02 #11
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111013029
Vanmiddag zo lekker geluncht met ciabatta met daarop pesto, mozzarella, tomaat, basilicum, pijnboompitjes... Smaakte heerlijk maar mijn maag is er nog steeds opstandig van, pesto komt me m'n neus uit inmiddels }:|
pi_111013106
Oh Kersjes -O- Beterschap!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:06:47 #13
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111013257
Niet nodig Tinuviel, het is maar zuur ;)
pi_111013418
Oh, misschien helpt melk, vla, joghurt of zoiets? Melkproducten helpen bij mij in ieder geval tijdelijk. Ijs is toch ook melkproduct :9

Bij mij is mijn buik het laatste uur in een te strak opgepompte voetbal omgetoverd ;(
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111013423
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:03 schreef Kersjes het volgende:
Vanmiddag zo lekker geluncht met ciabatta met daarop pesto, mozzarella, tomaat, basilicum, pijnboompitjes... Smaakte heerlijk maar mijn maag is er nog steeds opstandig van, pesto komt me m'n neus uit inmiddels }:|
Je hebt er zo wel lang plezier van?

*wegduikt*
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:09:13 #16
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111013424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:35 schreef mefke79 het volgende:

[..]

en als dat zo is, dan zou ik preventief bij een bekkenfysio binnenwippen. Je kan dan niet vroeg genoeg een paar goede tips krijgen en er naar gaan leven. Better safe than sorry.

En nou ben ik er weer weg van, ik hoor hier helemaal niet thuis!
Precies :Y Dat dacht ik ook al :D
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:12:24 #17
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111013617
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:09 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Je hebt er zo wel lang plezier van?

*wegduikt*
Eindeloos veel plezier ja }:| *buuuuuurp*

Goed excuus om die beker B&J aan te breken :Y)
pi_111013766
Kersjes je neemt me de woorden uit de mond. Ik heb nog een halve beker van een van die nieuwe soorten liggen. Jammie :9
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111013820
Ohh, ik wil ook ijs! Maar als ik nu ijs eet, heb ik weer de halve nacht last van mijn maag :(
Hier ligt ook nog een emmer B&J's in de vriezer, helemaal voor mij! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_111013929
Marjolijntje -O- Misschien morgen oplepelen?

Waarom helpt een warme douche eigenlijk niet tegen harde buiken maar wel bij voorweeën?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111014022
ijs heb ik hier niet in huis. naja niet dat ijs:P Ik ben momenteel van de ijsblokjes eten vraag me niet wat ik eraanvind maar de beker moet tot over de rand vol dan drinken het drinken gaat als eerste op en dan ga ik op mn gemak al die ijsblokjes kapot bijten xd En iedere dag minimaal 1 komkommer:P
verder worteltjes tomaat etc. ik heb nog nooit zo gezond gegeten xd

Hier een enorme kramp onder in mijn baarmoeder jeetje! zometeen denk maar weer de kruik vullen of misschien maar even in de hete douche.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_111014061
Tinuviel :o dat vroeg ik me ook af. misschien maar goed anders stond ik er een hele dag onder xd
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:21:23 #23
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111014178
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:18 schreef Sam1993 het volgende:
Ik ben momenteel van de ijsblokjes eten vraag me niet wat ik eraanvind maar de beker moet tot over de rand vol dan drinken het drinken gaat als eerste op en dan ga ik op mn gemak al die ijsblokjes kapot bijten xd
Ik heb ook een ijsblokjes craving :Y You're not alone :+ :P
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:21:43 #24
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111014200
Tinuviel, toen ik met 32 weken zwangerschap in het ziekenhuis lag bij oudste had ik veel last van harde buiken. Ik kreeg toen als het weer zo ver was warme doeken van de verpleging voor op m'n buik en dat hielp wel redelijk.
pi_111014240
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:19 schreef Sam1993 het volgende:
Tinuviel :o dat vroeg ik me ook af. misschien maar goed anders stond ik er een hele dag onder xd
Helpt de hete douche bij jou een beetje Sam? :o

Bij mij deed het niets. Nu lig ik languit op de bank, met benen op een kussen en dat helpt wel wat. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111014243
Aanvulling op medische indicatie: het is ook mogelijk om alleen een indicatie voor plaats (ziekenhuis dus) te hebben, maar wel te bevallen onder begeleiding van je eigen verloskundige. Als ik ooit nog mag bevallen dan geldt dit voor mij ivm overmatig bloedverlies (fluxus) bij m'n eerste bevalling.
pi_111014312
tegen de harde buiken niet inderdaad wel tegen de voorweeën. wel vind ik het verlichten in de pijn die de harde buiken doen en soms als ze heel druk is wil dat wel eens helpen haar rustig te krijgen waardoor ik minder harden buiken krijg ;)

PE: wat is er eigenlijk ook aan he? het is hier zo erg dat ik gemiddeld 1 zak ijs eet op een dag :o wilde al overstappen op ijsklontzakjes maar heb ik een keer gedaan en die zijn duurder dan zon zak ijs en hij is dan niet een vol xd gewoon kant en klaar kopen dus:p
pi_111014325
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:21 schreef Kersjes het volgende:
Tinuviel, toen ik met 32 weken zwangerschap in het ziekenhuis lag bij oudste had ik veel last van harde buiken. Ik kreeg toen als het weer zo ver was warme doeken van de verpleging voor op m'n buik en dat hielp wel redelijk.
Dank Kersjes, anders ga ik maar eens proberen met ons warmtekussen. Dan blijft de warmte ook langere tijd op dezelfde plek!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111014535
Kersjes
Bah maagzuur :(

Tinuviel
Van de fysio geleerd om naar m'n onderbuik te ademen, dit even vast te houden, en dan weer rustig ontspannen verder ademen, en dan weer naar de onderbuik, weer vast houden enz, enz. Zodat je onderbuik iets uit zet zodat het daarna kan ontspannen ofzo. Misschien helpt dat. (hoop dat ik het goed uitleg :@)

Nog steeds last van m'n onderbuik/onderrug/liezen
en darmen
zometeen lekker op bed O+ warme hand van m'n lief op m'n buik werkt beter dan n kruik *;
pi_111014636
O+ Zoë misschien is je lichaam zich wel klaar aan het maken en beval je precies op je 40 weken mijlpaal(A) je hoort wel vaker dat darmen dan opspelen enzo.

Hier slaapt vriendlief al een paar dagen op de bank xd daarbij is dat zowiezo veel te warm om tegen hem aan te liggen dan liever de hete douche O-)

Gisteren trouwens volgens mij gebkriebel gevoeld van de kleine haar handjes was echt onder in mijn buik aan de zijkant net boven de schaamstreek. voelde zo lief :9

[ Bericht 30% gewijzigd door Sam1993 op 01-05-2012 21:35:46 ]
pi_111014681
Zoë dat is *;

Die van mij heeft net het warmtekussen mee naar beneden gebracht. Misschien adem ik nu liggend ook wel beter naar mijn onderbuik en ligt het daaraan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111014778
Wie weet Sam :P
Ik reken er niet op haha.

Ja vind t normaal ook te warm! Maar met al de kramp enzo vind ik t ook wel weer fijn dat ie dichtbij is enz :@
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:33:56 #33
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111014830
Mijn vent is druk doende de kinderen in slaap te krijgen en ik zit te boeren op de bank :P

Zoe, wat klinkt dat lief O+
pi_111014918
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:31 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë dat is *;

Die van mij heeft net het warmtekussen mee naar beneden gebracht. Misschien adem ik nu liggend ook wel beter naar mijn onderbuik en ligt het daaraan.
:)

Ja dat zou kunnen!

Hoop dat t warmtekussen ook wat helpt!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:36:10 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111014933
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef Sam1993 het volgende:
PE: wat is er eigenlijk ook aan he? het is hier zo erg dat ik gemiddeld 1 zak ijs eet op een dag :o wilde al overstappen op ijsklontzakjes maar heb ik een keer gedaan en die zijn duurder dan zon zak ijs en hij is dan niet een vol xd gewoon kant en klaar kopen dus:p
Ik doe altijd een lege (cola) fles (wel een stevige fles pakken dan) vullen met wat water, ongeveer een kwart vol ofzo, en dan leg ik m in de diepvries. En dan een paar uur later een keer schudden/stukslaan, En dan krijg je dus kleine ijsstukjes :9
pi_111014973
Oe dat maar eens proberen dan! haal ik vast mijn tandvlees minder snel open xd
pi_111014979
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:33 schreef Kersjes het volgende:
Mijn vent is druk doende de kinderen in slaap te krijgen en ik zit te boeren op de bank :P

Zoe, wat klinkt dat lief O+
Hihi :D charmant :9

*;
pi_111015379
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef Sam1993 het volgende:
tegen de harde buiken niet inderdaad wel tegen de voorweeën. wel vind ik het verlichten in de pijn die de harde buiken doen en soms als ze heel druk is wil dat wel eens helpen haar rustig te krijgen waardoor ik minder harden buiken krijg ;)

Ik weet niet of het door de warmte komt of door het liggen op de bank, maar nu wordt ik helemaal geschopt :P Warmtekussen helpt wel tegen de harde buik, dat dan weer wel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111016470
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:11 schreef bodpa09 het volgende:
Ik ben helemaal O+ : eerste pakje kwam net binnen met de post en ik vind het zooo leuk. Vanmorgen ook het geboortekaartje besteld, sjonge, het wordt wel opeens echt zo. :-)
Ben toch zo verschrikkelijk nieuwsgierig! Naar zowel geslacht,eerste pakje als het geboortekaartje!
O+ ik denk een jongetje trouwens, nergens op gebaseerd trouwens hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_111016735
Parodontax even op het boodschappenlijstje geschreven. wat dom dat ik daar zelf niet asn gedacht heb!

Buhh lig al dik een half uur in bed maar kan de slaap niet vatten. Heb geen zin in nog zon k-nacht..
pi_111016802
twinkle: vervelend he! helaas ook niks aan te doen lig hier ook al 2 nachten wakker en ben inmiddels zo vermoeid dat ik amber een paar uurtjes rechtop kan zitten. Misschien helpt een paracetamol wel? of een orndje met de hond als je die hebt:P
pi_111016839
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:

Mango wat leuk je trouwjurk! Veel plezier!

Oww LLM :D .. jullie maken het zo spannuuund!

Morgen alweer 14 weken :o .. en donderdag naar de vk.. ben benieuwd wat we dan allemaal gaan bespreken want tot nog toe was dat niet gek veel.

Woow zit hier nu op de bank.. is het normaal als je tandvlees spontaan begint te bloeden? Proef ineens zo'n metaalachtige smaak in mijn mond en ineens bloed? :?
Wist wel dat het allemaal wat gevoeliger kan zijn en eerder kan gaan bloeden.. maar spontaan terwijl ik gewoon aan het adem halen ben :?

Geen bal op tv dus .. lekker naar bedje met een boek :)
Ik had dat ook.. niet zo zeer spontaan, maar wel bij de minste aanraking. Heb me wel kapot gelachen toen de mondhygieniste met 5,5 maand een tandsteenreiniging ging doen... die zat serieus onder het bloed. *)

Ik had trouwens ook een medische indicatie om onder controle en bevallen in het ziekenhuis te hebben. Maar ik heb de gyn ook niet gezien... sterker nog, na de bevalling kwam er een oude vent aan mijn bed om te feliciteren. Toen ie weg was vroeg ik R. wie die man was. Dat bleek dus de gyn te zijn, volledig gemist :o maar er stonden ook genoeg mensen aan mijn bed uiteindelijk (vk x2, aa x2, handje stagaires... leuk bevallen tijdens de shiftwissel, dus alle mensen dubbel).
pi_111017000
Lijnloos : kun je ook aangeven dat je niet zoveel stagiares wil? vind het best een stagiaire aangezien zij het ook moeten leren maar onderzoeken handelingen etc laat ik liever gewoon door ervaren personeel doen en ik vind 1 stagiaire ook wel genoeg eigenlijk. weet niet of ze hier makkelijk mee omgaan in ziekenhuizen. heb de laatste par keer ook zoveel leerlingen gehad en voelde me er gewoon niet zo prettig bij.
pi_111017450
wohooo vandaag de laatste dag van MvM ben erg blij dat ik er dan vanaf ben :@

Flugel zei al dat ik het vanzelf zat zou zijn. Nou ze had voor 200% gelijk!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_111017507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:12 schreef Sam1993 het volgende:
Lijnloos : kun je ook aangeven dat je niet zoveel stagiares wil? vind het best een stagiaire aangezien zij het ook moeten leren maar onderzoeken handelingen etc laat ik liever gewoon door ervaren personeel doen en ik vind 1 stagiaire ook wel genoeg eigenlijk. weet niet of ze hier makkelijk mee omgaan in ziekenhuizen. heb de laatste par keer ook zoveel leerlingen gehad en voelde me er gewoon niet zo prettig bij.
Volgens mij kun je het gewoon aangeven hoor. Als het goed is vragen de stagiares je ook of zij handelingen mogen doen, dat kun je altijd weigeren. Maar het is wel heel jammer voor de stagiaire kan ik je uit ervaring vertellen ;) De onderzoeken moeten zij ook gewoon leren.
pi_111017525
Lijkt me wel hoor Sam... Ze hebben het me ook wel gevraagd hoor, en op dat moment was ik geloof ik alle schaamte al voorbij, dus vond het best allemaal. Alle handelingen zijn wel door de vk of aa gedaan. Niet door de stagaires hoor, dat zou ik ook minder tof vinden. Ze hebben er alleen bij staan kijekn.
pi_111017557
sorry oognip ;)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:25:07 #48
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111017751
Is Roosje al gesignaleerd vandaag?
pi_111017906
Bij mij werd tijdens de intake al gevraagd of ik er bezwaar tegen had dat er een leerling vk bij mijn bevalling was, had ik geen problemen mee.
En er was inderdaad een leerling bij op het moment dat mijn bevalling begon en zij heeft Wolf ook gehaald.Had ik totaal geen problemen mee, vk is er altijd bij op de achtergrond.
Ik moest na zn geboorte alsnog naar het ziekenhuis om gehecht te worden en daar stonden ook nog assistentes/stagiaires/gyn+ dus de 2 vk's aan mn voeteneind.
Wat Lijnloos ook al zei; ik was op dat punt echt alle schaamte voorbij hoor, interesseerde me helemaal geen bal meer
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_111017914
Roosje is volgens mij vanmiddag voorbij gewipt even;)

Oognip: ik weet dat ze het niet leuk vinden volg zelf ook een opleiding in de zorg maar vind artsen in opleiding en dat soort dingen al genoeg als die dingen op me oefenen xd
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:29:29 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111018043
Ik vond alles prima, zolang ze maar niet met naalden op me gingen oefenen...

oh, dan heb ik er over heen gelezen. Hopelijk doet het strippen in elk geval wat.
pi_111018091
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:21 schreef Lijnloos het volgende:
sorry oognip ;)
}:|

Haha nee hoor, lekker zelf weten ;)
pi_111018371
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:27 schreef Sam1993 het volgende:
Roosje is volgens mij vanmiddag voorbij gewipt even;)

Oognip: ik weet dat ze het niet leuk vinden volg zelf ook een opleiding in de zorg maar vind artsen in opleiding en dat soort dingen al genoeg als die dingen op me oefenen xd
een arts in opleiding heeft al een hele studie geneeskunde inclusief zn co-schappen achter de rug hè, met dat oefenen valt t wel mee, het is meer ervaring opdoen.

Als je geen stagiaires erbij wilt kun je dat altijd aangeven, in principe moet daar gewoon gehoor aan gegeven worden. Lijkt me ook geen probleem als je dat niet wilt.
pi_111018396
En er zijn ook hele leuke vk's-in-opleiding hoor, die haske goed aanmoedigen en kindjes aanpakken :7 :+
pi_111018663
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:36 schreef mignonne het volgende:
En er zijn ook hele leuke vk's-in-opleiding hoor, die haske goed aanmoedigen en kindjes aanpakken :7 :+
Ik zou jou serieus wel aan mn bed/baarkruk :P willen hebben hoor :Y O+ lijkt me heel bijzonder
Maar je woont niet in de buurt dus die kans is sowieso 0 helaas
pi_111018749
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:40 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik zou jou serieus wel aan mn bed/baarkruk :P willen hebben hoor :Y O+ lijkt me heel bijzonder
Maar je woont niet in de buurt dus die kans is sowieso 0 helaas
misschien als je héél op tijd belt :') :D
mn eerste was ook een krukbevalling O+ de laatste heb ik gemist :') die mevrouw ging in 20 minuten van niks naar baby, ja dat red ik nie eh :P
pi_111018878
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

misschien als je héél op tijd belt :') :D
mn eerste was ook een krukbevalling O+ de laatste heb ik gemist :') die mevrouw ging in 20 minuten van niks naar baby, ja dat red ik nie eh :P
oh zonde, maar dat is ook wel heel snel gegaan dan!
Ik ben fan van de baarkruk O+ _O_
pi_111018993
hmm.. toch nog geen roosje. heb me vergist met een andere user. zover ik nu zie is ze inderdaad nog niet geweest. Als ze maar een goede rede heeft! :9
pi_111019082
Ik vond het wel fijn om door mensen in opleiding geholpen te worden. Dan wordt er veel tijd voor je genomen en alles goed uitgelegd. Bij de bevalling van Lena heeft een verloskundige in opleiding m'n vliezen gebroken.

Een infuus laat ik echter nooit meer door iemand in opleiding prikken. Ik schijn moeilijke aderen te hebben, dus dat is voor niemand een prettige aangelegenheid. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111019098
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:44 schreef Poppejans het volgende:

[..]

oh zonde, maar dat is ook wel heel snel gegaan dan!
Ik ben fan van de baarkruk O+ _O_
:D

ik hoop op mn volgende stage wel wat krukbevallingen te mogen begeleiden <3 en badbevallingen wil k ook wel eens meemaken, maar dat is wel een long shot
pi_111019201
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het wel fijn om door mensen in opleiding geholpen te worden. Dan wordt er veel tijd voor je genomen en alles goed uitgelegd. Bij de bevalling van Lena heeft een verloskundige in opleiding m'n vliezen gebroken.

Een infuus laat ik echter nooit meer door iemand in opleiding prikken. Ik schijn moeilijke aderen te hebben, dus dat is voor niemand een prettige aangelegenheid. :+
Hangt wel af van de student ook :X ik lag er als een levende anatomiepop bij ( ;( :r ) en de vlk vroeg aan de student om mn lever aan te wijzen. Nouja als ie daar zat waar zij wees had ik dit niet kunnen tikken nu :') same goes voor mn nieren. blijf maar van me af dan... :+
pi_111019400
haha! dat is dus de reden waarom ik er zowiezo niet zo van houd. is het een stagiaire dan is het niet zo erg omdat ze het dan goed uitgelegd krijgt etc. maar laats met het toucheren stonden er ook 5 man om me heen. 3 stagiaires een arts assistent en een verpleegkundige. en die staan je dan alle 4 zo aan te gapen terwijl er eentje bezig is. bij 1 stagiaire heb je nogal snel dat er dingen aan haar utigelegd word terwijl er ook gewerkt word en dat je dus minder aangegaapt word.

Maar dames.. fijne avond nog verder. ik ga mezelf nu dwingen de pc etc. uit te zetten en gewoon mijn ogen dicht te doen. morgen om half 10 voor een ctg en om tien uur een afspraak op de poli.
Hopelijk is er al wat vooruitgang.

Doeg! :W
pi_111019517
Ik geloof niet dat het mij op dat moment ook maar wat kan schelen wie er aan mijn bed staat. Tijdens de nacontrole heb ik vier verloskundigen, de kraamhulp, huisarts en huisarts in opleiding die mijn hechtingen wilden zien. Dan moet je op gaan letten want voor je het weet is het zo gewoon dat je bij de kraamvisite ook je broek laat zakken. Kijk!! :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_111019577
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:54 schreef Estrys het volgende:
Ik geloof niet dat het mij op dat moment ook maar wat kan schelen wie er aan mijn bed staat. Tijdens de nacontrole heb ik vier verloskundigen, de kraamhulp, huisarts en huisarts in opleiding die mijn hechtingen wilden zien. Dan moet je op gaan letten want voor je het weet is het zo gewoon dat je bij de kraamvisite ook je broek laat zakken. Kijk!! :P
_O- hahaha
dat je bij de catch-phrase beschuit-met-muisjes spontaan je broek laat zakken :')

maar wel herkenbaar ja
pi_111019644
Ow jullie kwamen niet voor mijn perineum??
pi_111019706
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:56 schreef Estrys het volgende:
Ow jullie kwamen niet voor mijn perineum??
:D

*grmbl*
<broek weer aandoet>
}:|
pi_111020350
Ik herken het totaal niet. Op het moment dat ik het ziekenhuis uitstapte vond ik het welletjes, al het gedoe aan m'n lijf. En dan wil er ineens een kraamhulp de godganse dag hamburgers van je borsten maken. No thanks.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111020705
Ik was verbaasd dat ik zo open was. Ik liep in mn blootje rond na de bevalling. Ik DACHT nog wel, waar is mn badjas, ze zien mn putjes, maar had de kracht niet er naar te vragen haha.
Het boeide me totaal niet wie er aan mn bed stond. Open van onderen, komt dat zien!

Toen de hechtingen verwijderd waren mocht niemand meer kijken en werd ik weer mn trouwe-preutse-zelf.
pi_111020821
Hamburgers? :D

Oh mefke, late reactie, maar voor zover wij geïnformeerd zijn komt op Bali geen malaria voor. We zijn wel fervente verre-reizigers, dus hebben gelukkig alle vaccinaties voor de komende 15 jaar wel gehad.

Maar klopt, malariapillen zijn niet aan te raden icm zwangerschap. Daarom zijn wij vorig jaar pas na terugkeer uit Tanzania actief functioneel gaan batsen zegmaar.
pi_111020880
Ik was ook totaal de schaamte voorbij, maar op dag 6 in mijn kraamweek had ik er ineens genoeg van.
Toen kwam de vk langs en die vroeg of ze even moest kijken naar de hechtingen en toen heb ik nee gezegd. Was ook de vk die me had laten zitten, dus wilde haar toch al weg hebben.
En smiddags had ik tegen de kraamverzorgster gezegd dat de vk al had gekeken :+

Mignonne, waar ga je eind juli stage lopen?
pi_111022825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken het totaal niet. Op het moment dat ik het ziekenhuis uitstapte vond ik het welletjes, al het gedoe aan m'n lijf. En dan wil er ineens een kraamhulp de godganse dag hamburgers van je borsten maken. No thanks.
maar jij zei ook van jezelf dat je uitzonderlijk preuts was toch? :D

hoewel dat gesjor aan mn borsten hoefde van mij ook niet zo. Mn tweede kraam zag dat het goed ging en die zei alleen mooi, daar hoef ik niets aan te doen. Mn eerste kraam heeft me wel zo geholpen maar nooit hardhandig. Alleen de verpleegkundigen in het ziekenhuis waren hardhandig :X maar het vervelendst vond ik eigk dat ze overduidelijk rookte, van die gore gele vingers :') blijf met je vieze handen van mn naakte lijf en mn verse kind alsjeblieft dankjewel :P

@troeta, dit jaar niet meer, over het algemeen loop ik in juli en aug geen stage wsl. En het aankomende jaar hoop ik in mn eigen dorp te lopen, zo niet dan loop k wsl in het dorp verderop (N.); en qua ziekenhuis loop ik wsl in D. en anders in t Haga. We hebben keiveel stage aankomend jaar :o ben benieuwd O+
pi_111023182
nou ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden volgende week in de kraamweek. over het algemeen houd ik niet zo van mensen die te dicht bij komen. ben nogal op mezelf enzo. Ik probeer hier al even te slapen maar wat eenbuikpijn zeg! ook een goede 3 kwartier geleden een zetpil 1000 mg gepakt maar geeft geen verlichting.
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:27:37 #73
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_111023853
Wij regelen gelukkig alles in de ochtend :)
Veel valt hier niet te doen dus langer dan 3 uren zijn ze hier toch niet.
Wat betreft het kijken heeft mijn vriendin niet zo moeite mee, wel was ze in het begin wat bang met de ontlasting, want na al die weeen en persen en al die pijn die erbij komt kijken lijkt me dit wel logisch, ik weet niet of meerdere vrouwen hier last van hebben?

Momenteel liggen ze alle 2 te dutten we dachten even dat ze honger had, toen ik terug kwam met de fles bleek er alleen iets dwars te zitten :o en tref ze dan ook zo aan:

1 ding is zeker, hun reflexen zijn goed ;) baby schrikt van de flits en de moeder schrikt van de baby O+
pi_111024040
Fijn dat het goed gaat Speedy! Maarre, was benieuwd of je vriendin er van weet dat je deze foto hier plaatst? :P lieve foto wel O+

Klinkt leuk allemaal mignonne, was ff benieuwd of ik je tegen kon komen eind juli,haha.
Maar misschien doe je dan wel de bevalling van een vriendinnetje van me volgend jaar!
Hoeveel jaar duurt je opleiding nog?
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:39:52 #75
34663 SpeedyGJ
pi_111024210
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:34 schreef Troeta het volgende:
Fijn dat het goed gaat Speedy! Maarre, was benieuwd of je vriendin er van weet dat je deze foto hier plaatst? :P lieve foto wel O+

Klinkt leuk allemaal mignonne, was ff benieuwd of ik je tegen kon komen eind juli,haha.
Maar misschien doe je dan wel de bevalling van een vriendinnetje van me volgend jaar!
Hoeveel jaar duurt je opleiding nog?
Ze is uiteraard op de hoogte ;) en soms leest ze stiekem alles wel eens door :D
Ze zit zelf niet op FOK! dus ik doe het woord ;)

En nu komt er leven, dat wordt toch zo de fles O+ daarna lekker slapen en hopen dat ze een beetje door kan slapen :)
pi_111027025
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:20 schreef Skoap het volgende:
wohooo vandaag de laatste dag van MvM ben erg blij dat ik er dan vanaf ben :@

Flugel zei al dat ik het vanzelf zat zou zijn. Nou ze had voor 200% gelijk!
Dat was ik :P
pi_111027107
Ja die MvM doe ik ook niet meer zoveel hoor .. Krijg iedere week 8 van die potten en als ik er 3 dagen in pies is het veel :')
In het begin wel echt mijn best voor gedaan

Maar ik drink/pies ook minder heb ik het idee. Heb er gewoon geen zin meer in :9 :@
pi_111027173
Estrys, je brengt het altijd zo ongelooflijk _O-

Toen ik tijdens deze zwangerschap in het ziekenhuis lag, had ik ook wat Co-assistenten en stagiaires, die dingen deden. Maar dan ging het om administratieve dingen, visite meelopen, ctg's en zo. Dat vond ik echt geen probleem. Gemene was, als ik iets vroeg en de artsen wisten het zelf niet, kreeg de co-assistent het gelijk op zijn bord :P

Ik had wel een keer een mevrouw in opleiding, die meekwam met de labmevrouw :P en toen had ik toegestemd dat ze mocht prikken, prikte ze er net naast & het deed ook meer pijn. Was toen wel blij dat de ervaren medewerkster het deed. Ik heb niet zo'n probleem met naalden, maar wil ook niet lek geprikt worden. Hoewel ik moet zeggen tijdens de laatste bevalling moest de gyn ook meerdere keren proberen om het infuus aan te leggen en die practiseert al wat jaren en na afloop had ik blauwe plekken in 2 ellebogen holtes voor een infuus wat uiteindelijk niet nodig is. Dus als ik deze keer bij dezelfde gyn beval, laat ik het toch maar de assistente of opleidende doen :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111027503
Er heeft nog nooit iemand geprobeerd hamburgers te maken van mijn borsten. Moet ik nu concluderen dat ze er uit zichzelf al op lijken?

En preuts ben ik totaal niet, maar de kraam die zo'n thermometer in m'n achterste stopte daar werd ik toch niet heel gelukkig van.
  woensdag 2 mei 2012 @ 08:25:53 #80
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111027556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 08:20 schreef Sorbootje het volgende:
Er heeft nog nooit iemand geprobeerd hamburgers te maken van mijn borsten. Moet ik nu concluderen dat ze er uit zichzelf al op lijken?

En preuts ben ik totaal niet, maar de kraam die zo'n thermometer in m'n achterste stopte daar werd ik toch niet heel gelukkig van.
Wat mag ik mij gelukkig prijzen :@ geen kraam die dat hier geprobeerd heeft sofar...
Maar dat kan er nog aan liggen dat de 1e keer mijn schoonzusje mijn kraamverzorgster was (via een kraamzorgbureau) en de 2e keer had ik zeer grote aambeien en was het ook niet een optie :+
Gewoon n stuiterballetje
pi_111027599
Hier ook niet hoor. En gewoon vreemde van het kraambureau...gewoon onder mn oksel.

Oh en mn eerste kraam heeft nooit aan mn borsten gezeten. In t ziekenhuis geloof k ook niet.
Mn 2e kraam wel :') die kon t gezoek van Floris niet aanzien geloof ik. Niet dat dat wel werkte. Werd gewoon ongemakkelijk van dr (sowieso werd k dat al)
pi_111027634
Goedemorgen allen,

Tja stagiaires, ik wil het niet. Heb er lang over nagedacht en voel me er enig zins schuldig over dat ik ze niet aan mijn bed wil hebben maar heb me bedacht dat het mijn bevalling is en dat als ik het niet wil dat ik het niet moet doen. Om zwanger te raken heb ik al zo veel onderzoeken gehad dat ik op een gegeven moment het idee had dat het altijd open huis was. Was natuurlijk wel allemaal nodig maar achteraf heb ik er niet zo'n fijn gevoel over dus nu wil ik graag zo min mogelijk mensen aan mijn lijf. Mijn verloskundige is zelfs met een terughoudend toucheer beleid akkoord gegaan, in principe wordt er niet getoucheerd tenzij medisch noodzakelijk.
Ergens vind ik het wel overdreven van mezelf maar goed, het is mijn feestje dus ik bepaal.

Ook trouwens wel slechte ervaringen met arts assistenten. In ons vruchtbaarheidstraject hebben we te maken gehad met een arts assistent. In eerste instantie wist ik niet eens dat het een arts assistent was, daar kwam ik pas na een paar maanden achter (heb niet heel veel ervaring met ziekenhuizen dus ik had gewoon verwacht dat het de 'echte' arts was) en verder heeft ze (door een gebrek aan ervaring?) een aantal gegevens niet helemaal goed geïnterpreteerd waardoor ik veel vaker langs moest komen dan noodzakelijk en een aantal onderzoeken heb gehad die niet nodig waren geweest. Vaak kon ze niet mijn vragen beantwoorden en moest ze dan eerste het patiëntenfoldertje door lezen, maarja, die had ik natuurlijk dan zelf ook al gelezen. Ze was ook erg slecht bereikbaar en belde niet terug als dat afgesproken was. Ik werd er op een gegeven moment helemaal gek van. Ik was heel blij dat ik op een gegeven moment een gynaecoloog aan de telefoon kreeg die zei: "Mevrouw, ik heb uw dossier gelezen en u mag bellen naar de afdeling IVF en zo snel mogelijk beginnen"

Zo, nou heel verhaal, blijkbaar zit het me toch nog steeds wel dwars.

Hmm, tja, aambeien, ik ben bang dat het bij mij ook steeds moeilijker gaat zijn om temperatuur op te nemen, dat ding wordt steeds groter :X Iemand nog tips?
pi_111027662
Oja, let maar niet al te veel op mijn zeur/ego verhaal hoor, past ook misschien beter in het als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat topic.
  woensdag 2 mei 2012 @ 08:37:09 #84
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111027707
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 08:30 schreef Thistleweed het volgende:
8<knip>8

Hmm, tja, aambeien, ik ben bang dat het bij mij ook steeds moeilijker gaat zijn om temperatuur op te nemen, dat ding wordt steeds groter :X Iemand nog tips?
Ik heb veel profijt gehad bij Curanol (wel de combinatie pilletjes/zalf maar dat kwam omdat het echt te grote van een tros druiven was _O- ) de zalf brengt verkoeling en zorgt er iig voor dat ze kleiner worden en mag tijdens de zwangerschap gebruikt worden. (en ook op kraambed etc, alleen de pilletjes niet in de laatste weken van de zwangerschap, wel weer op je kraambed)
Gewoon n stuiterballetje
pi_111027768
Bij mijn eerste lag ik 8 weken in het ziekenhuis en ik werd op een gegeven moment ingeleid. Er werd mij toen gevraagd of er stagaires bij mochten zijn.
Ik wilde dat absoluut niet.

Ik was zo vreselijk onzeker en bang. Het was zo'n vervelende zwangerschap en dan die inleiding er nog bovenop. Het feit dat ik mijn VK al kwijt was en overgeleverd was aan een scala van onpersoonlijke gynaecologen. Nee, ik had helemaal geen zin in teveel vreemden aan mijn bed.

Maar wat deden ze nu?
Na 35 uur vreselijke weeen kwamen ze het nog een keer vragen????
Ik was op dat moment nergens meer toe in staat. Ik wilde alleen nog maar dood en in die staat kwamen ze het nog een keer vragen?

Ik heb dus blijkbaar ja gezegd en toen stonden er dus 5 (!) stagaires bij het persen in mijn doos te kijken.

Ik word er 11 jaar na dato nog kwaad om.

En ja, ik ben ook preuts. Dat gekloot aan mijn lijf wat ik al weken had gehad door jan en alleman. Vreselijk vind ik het.

En een kraam die een thermometer in mijn kont stopt...ga weg aub ;(
Bij nummer 2 en 3 deed ik dat mooi zelf.
pi_111027854
Jeetje wat een verhaal Lily, moet mijn man denk ik maar instrueren dat hij dat moet voorkomen.
pi_111027871
Ja, inderdaad.
Die van mij wist toen ook van toeten noch blazen...
pi_111027902
Ik ben wel blij dat mijn man ook gewoon mee is geweest naar de zwangerschapscursus. Hij weet zo'n beetje net zo veel als ik en ook heel goed wat ik wel en niet wil. Maar over de stagiaires hebben we het niet echt gehad.
pi_111027936
Zit er eigenlijk nog verschil in de verschillende merken aambeien meuk? Of werkt het allemaal wel gewoon goed?
pi_111027946
Jeetje Lily, kan me voorstellen dat je dan echt het gevoel hebt, dat ze misbruik hebben gemaakt van de situatie. Zij zouden tenslotte het beste moeten weten hoe een vrouw in een toestand van bevalling alleen al (laat staan na een zo lang durende bevalling) is.

Moet ik blij zijn, dat ik ondanks dat ik in een ziekenhuis bij de gyn ben bevallen naast mijn man alléén de gyn en een verloskundige als assistente aan mijn bed had. Toch maar goed denk ik, dat ik me heb laten verwijzen van het academisch ziekenhuis naar een kleiner ziekenhuis :D
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 2 mei 2012 @ 08:55:14 #91
34663 SpeedyGJ
pi_111028010
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 08:41 schreef lily het volgende:
Bij mijn eerste lag ik 8 weken in het ziekenhuis en ik werd op een gegeven moment ingeleid. Er werd mij toen gevraagd of er stagaires bij mochten zijn.
Ik wilde dat absoluut niet.

Ik was zo vreselijk onzeker en bang. Het was zo'n vervelende zwangerschap en dan die inleiding er nog bovenop. Het feit dat ik mijn VK al kwijt was en overgeleverd was aan een scala van onpersoonlijke gynaecologen. Nee, ik had helemaal geen zin in teveel vreemden aan mijn bed.

Maar wat deden ze nu?
Na 35 uur vreselijke weeen kwamen ze het nog een keer vragen????
Ik was op dat moment nergens meer toe in staat. Ik wilde alleen nog maar dood en in die staat kwamen ze het nog een keer vragen?

Ik heb dus blijkbaar ja gezegd en toen stonden er dus 5 (!) stagaires bij het persen in mijn doos te kijken.

Ik word er 11 jaar na dato nog kwaad om.

En ja, ik ben ook preuts. Dat gekloot aan mijn lijf wat ik al weken had gehad door jan en alleman. Vreselijk vind ik het.

En een kraam die een thermometer in mijn kont stopt...ga weg aub ;(
Bij nummer 2 en 3 deed ik dat mooi zelf.
Wat een slechte zaak zeg -O- nee is nee, dat lijkt me toch een hele duidelijke antwoord.
Was er dan niemand bij je? Fam/vriend?
pi_111028200
Jawel, mijn man.
Maar 11 jaar geleden waren we nog niet zo mondig. Het was onze eerste. Geen zwangerschap uit het boekje. Wekenlange ziekenhuisopname, veel artsen met verschillende meningen.
We werden geleefd en we waren groentjes op babygebied.

Ik had toen ook geen vriendinnen met kinderen, geen forum zoals dit. Ik wist "niks" zeg maar.
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:08:00 #93
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111028231
Nou, hopelijk heeft Roosje dan inmiddels haar kleintje in haar armen.

Slechte zaak Lily!

Speedy, kom je ook meeschrijven in het babytopic?

Tijdens de bevalling heb ik ook een boel verschillenden mensen aan mijn bed gehad, alleen niet allemaal tegelijk. Maar goed, dat heb je met 4 x een shiftwisseling. En bij de controles liep de zaal arts ook met 2 artsen in opleiding en de verpleegkundige met een stagiar dus die stonden ook allemaal mijn hechtingen te bekijken.
pi_111028497
Ik hoop ook dat Roosje haar kleintje nu heeft! Ben ook benieuwd hoe het met Xanteh is nu, zou zij haar kleintje al hebben?

Al die stagiaire verhalen, brrr.. Hoeft van mij ook niet zo nodig hoor. Sowieso zie ik nu al enorm op tegen het geloer naar mn doos, van wie dan ook :P
pi_111028618
Roosje heeft al 18 uur niet gepost. Een mooiere en betere verklaring dan de geboorte van haar baby kun je daarvoor niet geven :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111028645
Bij de bevalling heb ik alleen een verloskundige aan mijn bed gehad. De kraam kwam 20 minuten na de geboorte binnen, die kon nog net assisteren bij het hechten.

Het enige wat ik niet wilde en dat heb ik tevoren aangegeven was een stagiaire bij de kraamzorg. Maar misschien dat het met een rondhuppelende peuter wel handig kan zijn. Heb nog tijd genoeg om na te denken.
pi_111028721
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 09:26 schreef Estrys het volgende:
Bij de bevalling heb ik alleen een verloskundige aan mijn bed gehad. De kraam kwam 20 minuten na de geboorte binnen, die kon nog net assisteren bij het hechten.

Het enige wat ik niet wilde en dat heb ik tevoren aangegeven was een stagiaire bij de kraamzorg. Maar misschien dat het met een rondhuppelende peuter wel handig kan zijn. Heb nog tijd genoeg om na te denken.
Jij denkt, laat die stagiaire maar lekker met Seb spelen. Gaat ze ook niet aan jou zitten. :P Zeker handig, weet alleen niet wat de stagiaire hiervan vind :+
Hoewel nu ik erover nadenk op de dagen dat mijn zoontje thuis is, zou ik dat ook handig vinden. Hij zou anders gewoon de kamer instormen, lijkt me ook niet zo leuk als de kraam controles doet. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111028760
Oh Lily ;( dat vind ik écht heel erg... mondig of niet, iemand bij je of niet... zoiets mógen ze gewoon niet doen... nee is nee....

Hoe vervelend het ook voor de stagiairs is als iemand nee zegt, er zijn er altijd ook nog genoeg die ja zeggen... het is jouw bevalling!

Hier eigenlijk geen stagiairs bij mijn bevalling gehad... wel 3 vlossen in totaal :P (ik kwam binnen nog net bij de nachtshift, die brak mijn vliezen en deed inleid infuus, de dag vlos heeft muppet (samen met de gyn) nog net gehaald voor het einde van haar dienst, en de avond vlos deed de hechtingen :P

Maar dat vond ik geen enkel probleem...

Kraam heeft 1 keer mijn hechtingen bekeken en dat was genoeg, het zag er toen al heel mooi uit en ik moest aangeven als iets anders ging aanvoelen. Temp ook onder mijn arm :) gelukkig!
pi_111028862
Ben benieuw naar roosje en xanteh ik lig hier aan de ctg maar ze is zo druk dat ze achter haar aan moeten huppelen valyt telkens weg inplaats van groene blokjes heb ik een groene balk qua beweging.. Pols is ook erg hoig zei de verpleging is nu 147.
pi_111029318
Sam, kun je op de laptop schrijven terwijl je aan de ctg bent aangesloten? Wat knap, dat kreeg ik niet voor elkaar. Heeft het nog gevolgen, dat je pols zo hoog is voor de actie die het ziekenhuis gaat nemen of weet je dat nog niet?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111029408
Ik geloof dat het mij niet zoveel uitmaakt of er een stagiaire bij is, had laatst een stagiaire die me controleerde, kon hartje vinden en heeft gevoeld of kindje voldoende omhoog gekomen was. Had iig geen behoefte om het te laten dubbel checken door de echte vlos. Ook prikken mag (heb een keer eerder stagiaire gehad bij bloedgeven - ging gelukkig goed) maar ik heb dan ook erg makkelijk vindbare aderen.

En ik heb vandaag voor het eerst plopjes! *O* Wat raar. En wat echt ineens nu :o
pi_111029444
Ik zit op mn telefoon.geen idee of ze rr wat mee gaan doen moet zo eerst nog naar de arts.
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:04:16 #103
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111029485
Spannend Sam! :o

Hier net kraamzorg intake gehad, erg lief en leuk mens. Van de kleine amsterdammer, voor de mensen in de buurt.

Oh en vanavond bevallingsinfo avond van de vkpraktijk.Lekker op tijd :+.
pi_111029557
Hier gaat het goed. Weeën eindelijk flink op gang. Infuus in het arm en zo'n ballonnetje daar beneden. Nu hopen op ontsluiting en dan bevallen :)
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2012 @ 10:09:15 #105
309370 Nanadu
pi_111029611
Zolena plopjes *O*

Sam maak je erg druk om hoe het nu allemaal gaat? Dat kan ook van invloed zijn op je pols. Ik heb daar zelf erg snel last van.

Roosje en Xanteh hopelijk baby in handen :Y Ik hoop dat we snel wat van jullie horen.

Lily wat een verhaal van je eerste bevalling, echt belachelijk dat ze het op zo'n moment nog durven te vragen.

Gisteren voorlopig laatste afspraak gehad met de fysio. Ze heeft mij nog wat oefeningen meegegeven en aangegeven dat als het wel weer slechter gaat ik altijd kan bellen. Verder heeft ze nog mijn bloeddruk gemeten, omdat ik aan had gegeven dat ik de laatste dagen weer veel hoofdpijn en duizelingen heb. Bloeddruk bleek weer flink aan het stijgen te zijn, 143/90. Ze gaf aan dat ik rustig aan moet doen en als ik mij slechter ga voelen meteen het ziekenhuis moet bellen. Gelukkig heb ik volgende week woensdag een afspraak met gyneacoloog. Vandaag dus maar proberen om rustig aan te doen O-) Gelukkig schijnt de zon nu hier, dus kan ik zo heerlijk met mijn peuter de tuin in 8-)
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2012 @ 10:09:54 #106
309370 Nanadu
pi_111029628
O Xanteh dus nog niet bevallen, succes!!! :% :% :%
pi_111029640
Zolena wat leuk die plopjes *O*

Sam, dan kan het makkelijk natuurlijk, is heel wat anders dan een grote, logge laptop :Y

KatyM fijn dat de kraamzorg intake door een aardig iemand werd gedaan. Veel plezier bij de bevallingsinfo avond van de vk.

Xanteh, jeehh, hoop dat het snel gaat en jij gauw je baby mag ontmoeten :%
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:16:43 #108
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111029832
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:10 schreef Tinuviel het volgende:
Zolena wat leuk die plopjes *O*

Sam, dan kan het makkelijk natuurlijk, is heel wat anders dan een grote, logge laptop :Y

KatyM fijn dat de kraamzorg intake door een aardig iemand werd gedaan. Veel plezier bij de bevallingsinfo avond van de vk.

Xanteh, jeehh, hoop dat het snel gaat en jij gauw je baby mag ontmoeten :%

Xanteh, succes! Mooie dag voor verse beebs O+.
pi_111030030
Mijn eerste post in z&g. Want ik ben nu nl tien weken zwanger van mijn derde. En vierde. O+ O+
Alles gaat goed en ze groeien allebei prima. Volgende week heb ik mijn twaalf weken echo al.

Mijn vorige zwangerschap vijf jaar geleden ging helemaal prima en ik ben thuis bevallen. Alles helemaal fijn. Ik moet nog even aan het idee wennen dat het nu volledig ziekenhuis wordt. Maar als ze allebei goed blijven groeien dan maakt het ook niet echt uit.

Ik heb twee dochters, van 5 en 2.
Soms een kleine paniek aanval maar meestal over praktische zaken en volgens mijn man maak ik me druk om niets. Ik doe mijn best om hem te geloven. We zijn vooral gewoon heel erg blij.
Met een meidenkwartet
pi_111030057
*O* *O* Welkom Cathmar! *O* *O* met je tweetal O+
pi_111030151
Vriend kon niet mee dus dan moet je iets te doen hebben ;) ontsluiting is niet gevorderd. Pols is hoog i.v.m de benauwdheid en doen ze niks mee verder. Dit was de laatste afspraak maandag half5 melden op de verloskamers. Ik ga nu richting huis.
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:33:49 #112
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111030220
welkom cathmar, wat leuk nog een tweeling *O*

en xanteh hopelijk dan vandaag je baby in je armen O+

en voor thwistleweed (hoop dat ik het goed schrijf) neusspray schijnt ook goed te werken voor aambeien

en verder niks te melden :P
W
Z
E
pi_111030267
Cathmar 2! *O* *O*
Wat leuk zeg O+ O+ Geniet er lekker van en dat je in het ziekenhuis gaat bevallen, ach dat komt wel goed. :Y
(kan het niet zijn dat ik dit al eens heb gelezen in ALS trouwens.. schiet me opeens binnen.. :) )

Sam en xanteh :% :% kom op dames!! Ik ben wel toe aan verse beebs.. :D

Zolena plopjes O+ fijn hoor!!

Nou ik ga snel weer mijn to-do lijst verder afwerken. Gordijnen ophalen, nog wat babywas strijken, auto stofzuigen en bezoekje vk staat vandaag op de planning.
pi_111030453
Goeiemorgen!

Zolena plopjes *O* O+

Xanteh succes! :*

Hoop dat bij roosje alles goed gaat!

Nanadu :* rustig aan & hoop dat de oefeningen van de fysio helpen!

Sam :*
-O- dat ze je zo naar huis sturen,, frustrerend!

Cathmar *O* een 2ling O+ gefeliciteerd!

En...
40weken vandaag! :D

Zo voelt t voor mij helemaal niet haha.
Gisteravond en vanmorgen nog met m'n zus gesmst, wat is dat spannend zeg als er iemand waar je om geeft ingeleid wordt enzo pfff... Ze heeft nu weeënactiviteit *O* hopen dat haar mini vandaag geboren wordt O+ op ''mijn" datum :D haha

Tussen 12 en 13u komt de vk hier, ben benieuwd..
Baby is rustig, gisteravond&vannacht super druk O+
pi_111030464
Yep Covie, klopt. Ik zat eerst in ALS. En ik hoop heel heel hard dat alle meiden ook super snel deze kant op komen!
Mijn twee eige tweeling is bij IUI nr 4 gemaakt.
En zei de arts vorige week nog: och mevrouw, ik had echt maar 1 eitje gezien.
Niet zo goed gekeken dus.
Met een meidenkwartet
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:48:40 #116
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111030666
Wow Cathmar, gefeliciteerd, zelfs twee *O*

Zoë, 40 weken, dat is de mijlpaal! *O* *O* *O*
Spannend, dat je zus vandaag waarschijnlijk gaat bevallen. Dan kan jij morgen :).

Sam, jammer dat het niet doorzet!

Wat een weertje vandaag. Vanmiddag even de stad in :).
pi_111030762
Gefeliciteerd Cathmar met de tweeling *O* en welkom!

Helaas Sam dat het niet doorzet.

Zoe, alweer op de uitgerekende datum en vandaag wordt je misschien wel tante *O*

Zolena, je voelt plopjes, nog even en het zijn echte trappeltjes! O+ >:)

Xanteh, veel succes :%

de rest ben ik denk ik vergeten, sorry!
pi_111031003
Gefeliciteerd Cathmar met je zwangerschap en de tweeling *O*

Zoë mijlpaal en uitgerekende datum vandaag *O* Misschien wordt je vandaag tante of moeder of allebei :P

Sam, jammer, dat er toch nog geen weeën zelf op gang zijn gekomen, misschien van het weekend?

Covie, ben jij eens lekker druk bezig :D BIj het woordje gordijnen wist ik het weer. Gelijk een herinnering voor mij:oh ja ik moest ook nog de gordijnband ophalen. Gelijk maar even bellen of het al af is.

Gisteren weer lekker druk bezig geweest: plankjes voor babykamer, klossen opgehaald & geboortekaartjes. Vandaag de nieuwe versie geboortekaartjes gekregen, ziet er goed uit. Alleen nu was ik zelf nog een stukje tekst vergeten door te geven 8)7 En vanavond nog eens natellen voor definitieve aantallen & akkoord na laatste aanpassing.
Ik ga zo hopelijk gordijnband ophalen & een nieuw boek scoren. Eens even informeren in de winkel naar een goed boek. Je moet toch wat :D
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111031253
Tinuviel
Vandaag komt mijn boef nog niet :9
Ben zo met m'n zus bezig :@ zit helemaal in spanning!
Heb zo met dr te doen :@ vind t min dat ik weinig kan doen maar gelukkig is dr man bij dr :)
Hoop snel te kunnen babygluren O+ en dan rammelt die van mij er komende week vast wel uit.

:D m'n moeder heeft gister 5boeken meegenomen haha
Altijd fijn om n goed boek in huis te hebben :Y
pi_111031304
Moguh!

Jammer Sam dat het nog niet doorzet. Op naar volgende week dus.

Zoe de mijlpaal der mijlpalen!! *O* 40 weken! En wat spannend van je zus zeg met het inleiden! Nou en dan jij morgen morgen bevallen, of misschien nog een dagje wachten zodat je eerst je nieuwe neefje/nichtje kunt gaan bewonderen? O+

Zolena *O* voor plopjes! Wacht maar af, straks verlang je weer terug naar de plopjes ;) dan wordt je gewoon keihard geschopt :)

Xanteh wow actie meid succes zet m op!! *O* Go go go!!! :%

Cathmar welkom! En van harte gefeliciteerd. Wat leuk nog een tweeling-mama-to-be hier! *O*
Hoe voel je je? Anders dan bij je vorige zwangerschappen of (nog) geen verschil?
Als je wat wilt weten over tweelingzwangerschappen en alles er omheen geef maar een gil.

Ik had gisterenmiddag toch zomaar ineens mijn eerste nesteldrang aanval zeg poeh! :D Dus wij hebben nu gepoetste keukenkast deurtjes (wit hoogglans keuken dus dan ben je wel even zoet met wrijven ;) ), en ontzettend heerlijk spiegelende ramen voor en achter, binnen en buiten :)
Stom zeg hoe intens blij je daar van kunt worden. Nou heb ik nooit een hekel aan poetsen gehad, maar dit gevoel overstemd dat toch wel hihi :@
pi_111031327
Zoë, wat lief dat je je zus voor laat gaan O+ Is het erg zwaar voor haar? Maar hopen dan dat haar beeb snel komt. En dat je dan tante bent en daarna snel moeder wordt.

Welke boeken heeft je moeder meegenomen?

Bijtje met een schoon huis dankzij de nesteldrang ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2012 @ 11:31:03 #122
309370 Nanadu
pi_111032098
Cathmar welkom en gefeliciteerd *O* *O*

Zoe wat spannend van je zus. Ik hoop dat je snel kan babygluren en dat daarna die van jou snel komt. En gefeliciteerd met de mijlpaal der mijlpalen *O* *O* Ik was alweer helemaal vergeten dat ik ook een week verder ben, 27 weken.

Sam ik hoop dat je toch nog een beetje kan genieten van de laatste dagen zonder baby en hoop dat de inleiding maandag niet al te lang op zich laat wachten, want volgens mij ben je al moe genoeg. Maar gelukkig weet je dan wel waar je het uiteindelijk allemaal voor gedaan hebt O+
pi_111032184
Xanteh zet hem op!

Cathmar sorry had nog niks gezegd maar gefeliciteerd met je 2 kleintjes.
Zoë zullen wij gewoon voor een datum tweeling gaan?:P 8 mei?
Nanadu: houd het wel in de gaten hoor zeker als je hoofdpijn krijgt enzo. dan zou ik de afspraak niet afwachten van volgende week.

Nanadu: hoop inderdaad ook dat ik nog een beetje kan genieten dit is ook het laatste weekend wat gaat komen dat ik alleen ben met mijn vriend want zijn dochtertje blijft bij haar moeder. Inderdaad heel erg moe lig nu ook even op bed tot een uurtje of 2 dan even snel wat proberen op te ruimen want om 3 uur komt er iemand langs. ach als het niet lukt kijkt hij maar een keer door de rommel heen hij komt toch iedere week :9

Sorry als ik nog iemand vergeet!
pi_111032349
Xanteh; zet 'm op hè! :% Straks heb je gewoon je kindje O+

Sam, balen dat het niet doorzet. Succes met de nu echt laatste loodjes!

Roosje, hopelijk ben je aan het genieten van je kindje.

Zoë, spannend voor je zus! Echt zo bijzonder dat jullie zo dicht bij elkaar mama worden. Hopelijk rammel je je kleine er gauw uit bij het babygluren. :D

Zolena, heerlijk hè Plopjes O+

Cathmar, gefeliciteerd. Nog een tweeling op komst *O* *O*

Bijtje aan de poets! Lekker genieten van je schone keuken. :D
Wij gaan een nieuwe keuken kopen. Ben dat ouwe ding van ons zo zat. Lade valt eruit en hij is echt onpraktisch en te klein.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_111032449
Dat is wel hele drastische nesteldrang Lenehe! :D
Onze keuken is ook pas nieuw, december. En wat een heerlijkheid is dat zeg ongelofelijk. Ik geniet er nog steeds elke dag van! :)
pi_111032834
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:40 schreef bijtje84 het volgende:
Onze keuken is ook pas nieuw, december. En wat een heerlijkheid is dat zeg ongelofelijk. Ik geniet er nog steeds elke dag van! :)
Het speelde wel een rol ja, ik wil dat ding gewoon niet meer schoonmaken. Nieuw moet het zijn! :D :')
En dat jij nog steeds geniet van de nieuwe keuken is weer extra bevestiging :P

O ja, kun je met 21 weken al harde buiken hebben? :?
I found myself alone,
pi_111032991
Nanadu, sorry helemaal niet gezien dat van die hoge bloeddruk en duizeligheid, die je omschreef. Doe het idd rustig aan en liever een keer teveel gebeld dan een keer te weinig. Sterkte :*

Bijtje, zo'n keuken moet wel genesteldrangd worden. Op hoogglans zie je elke vingerafdruk, zou voor mij alleen al een no-go zijn.

LeNeHe, komt die keuken er dan nog voor de baby?

Had toch maar eerder moeten gaan voor mijn boeken & de gordijnen. Nu heb ik een klusser in huis voor de kozijnen. Zometeen toch maar kijken hoe lang hij nodig heeft, misschien kan ik tussendoor even weg.

Zoë heb jij nog goede boeken tips voor me?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111033032
Ja 't is wel zwaar voor m'n zus en ze heeft t ook niet makkelijk gehad understatement.. Hopen dat de kleine er snel is en ze kan genieten :) O+

Lekker bijtje, nesteldrang!
N schoon huis maakt me ook zo blij :@

Net even boven&beneden gepoetst, op n gegeven moment voelde t of de baby er van onder uitviel :@ dus nu rustig op de bank.
Vk komt zo.. Stiekem wel spannend.

* Zoë23 is jaloers op lenehe
Wil ook n nieuwe keuken! Hihi
pi_111033116
*breekt even in* LeNeHe, ik had volgens mij met 24 weken een hele dag harde buiken! Dus volgens mij kan dat gewoon, komt goed :)
Tralalalaaa
pi_111033118
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:54 schreef Tinuviel het volgende:

Zoë heb jij nog goede boeken tips voor me?
Ik lees van die 'onzin'boeken :@ weet niet wat jou genre is?
Ben niet zo'n fan van thrillers en spannende boeken, komt door m'n werk denk ik haha dat was altijd al spannend genoeg, moest ik echt even iets onzinnigs lezen om t van me af te zetten.

(eerst op n forensisch psychiatrische afd gewerkt en later n gesloten detox afd)
pi_111033127
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:54 schreef Tinuviel het volgende:
Bijtje, zo'n keuken moet wel genesteldrangd worden. Op hoogglans zie je elke vingerafdruk, zou voor mij alleen al een no-go zijn.

Dat is dus écht niet waar :D Ik heb aan mijn hoogglanskeuken echt veel minder poetswerk dan aan mijn vorige niet hoogglanskeuken
pi_111033278
Oh & Sam :9 8 mei haha datumtweeling
Hoop zelf t weekend dan is m'n lief thuis *;
We zullen zien. Spannend is het iig wel! :)
pi_111033327
Lenehe nu moet ik zeggen dat ik van alle nieuwe dingen in huis nog steeds elke dag geniet hoor. We kwamen van een huurflatje drie-hoog-achter met een woningbouw keukentje met drie kastjes en een lekkende kraan ;) En nu een eengezinswoning met alles nieuw :@ dus het is zo'n grote verandering en ik vind het nog elke dag zo heerlijk! :D
Ja volgens mij kan dat wel, met 21 weken harde buiken hebben. Ik heb wel eens iets gehoord van zoveel op een dag 'mag' en anders vk waarschuwen. Maar hoeveel dat is dat weet ik niet.

Tinuviel klopt, je moet zo'n keuken zeker niet kopen als je je of aan elke vingerafdruk zult gaan irriteren, of een hekel hebt aan poetsen ;)
Er is maar 1 ding erger dan een witte hoogglans keuken, en dat is een zwarte hoogglans keuken :o dat ging zelfs mij te ver ;)
Maar wat Sorbo zegt klopt wel, het valt mij ook enorm mee. Ik had het echt erger verwacht.

Zoe leuk he, om na een poetsrondje meteen afgestraft te worden :( rustig aan hoor meid!
pi_111033333
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:58 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik lees van die 'onzin'boeken :@ weet niet wat jou genre is?
Ben niet zo'n fan van thrillers en spannende boeken, komt door m'n werk denk ik haha dat was altijd al spannend genoeg, moest ik echt even iets onzinnigs lezen om t van me af te zetten.

(eerst op n forensisch psychiatrische afd gewerkt en later n gesloten detox afd)
Weet niet precies wat je bedoeld met onzin boeken. Soms lees ik ook gewoon van die hele stomme boeken, pure vermaak a la shopaholic serie of zo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111033346
Zal ook nog even een update doen (nu 1 dag voor de uitgerekende datum). Gister bij vk geweest, en heeft gevoeld, en voelde bijna 2 cm ontsluiting. Vriendin heeft verder nergens nog geen last of weeen of iets maar gehad. Vk heeft nog wel gestript om alvast wat voor werk te doen, maar heeft tot nu toe nog geen effect gehad.

We wachten dus nog even rustig af hoe het met de kleine gaat en wanneer hij/zij zin heeft om er uit te komen.

van vriendinlief mag het nu wel gebeuren, we zijn beide erg nieuwsgierig!! haha
pi_111033445
Tinuviel
Haha ja dat bedoel ik!
Vind boeken van Chantal van Gastel erg leuk, jill mansell en idd Sophie kinsella van de shopaholic boeken.

http://www.chantalvangastel.nl/bibliografie/

Heb deze alle 4 gelezen, waren echt super leuk.

Spannend knife!
pi_111033462
Bitjej jouw verhaal komt me zo bekend voor. Wij zijn ook over van een huurflat naar een éénsgezins woning. Ook al hebben wij niet alles nieuw gedaan (de keuken bijvoorbeeld juist niet), ons bouwbudget was gewoon maar zo groot, geniet ik echt van al die ruimte en de nieuwe dingen. Er is zoveel meer mogelijk in zo'n huis.

Nou heel veel succes dan Knife en ook voor je vriendin!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111033573
@LeNeHe, Ik heb ook veel harde buiken gehad, vanaf vroeg in de 20 weken ook. Ik weet niet hoeveel je er mag hebben per dag, maar mij is altijd gezegd dat ze geen pijn mogen doen en in principe ook geen ritme inzitten, als dat wel is moet je bellen. Die harde buiken bleven bij mij vaak terugkomen, elke dag wel, tot aan de ks (daarna verdwenen ze en kwamen de naweeen ;)), maar ze deden verder 'geen kwaad', het was alleen onprettig. Anders even vk bellen hoor!
pi_111033663
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:07 schreef Zoë23 het volgende:
Tinuviel
Haha ja dat bedoel ik!
Vind boeken van Chantal van Gastel erg leuk, jill mansell en idd Sophie kinsella van de shopaholic boeken.

http://www.chantalvangastel.nl/bibliografie/

Heb deze alle 4 gelezen, waren echt super leuk.

Klinkt naar grappige & makkelijke lecture. Als je niet ver weg woont, zouden wij wat boeken aan elkaar kunnen uitlenen :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111033720
Ja leest lekker door!

Woon in Friesland, vlakbij de hoofdstad ervan, jij A'dam zag ik?
pi_111033807
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:15 schreef Zoë23 het volgende:
Ja leest lekker door!

Niet in maar vlakbij Amsterdam. Jammer genoeg is dat best ver uit elkaar. Lijkt me dan misschien nu toch niet zo'n geslaagd idee, als ik niet eens naar Zeeland durf :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111033841
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:15 schreef Zoë23 het volgende:
Ja leest lekker door!

Hé dan woon je vlakbij! :D
pi_111033855
Spannend Knife! Hopelijk zet het strippen wat in werking bij je vriendin. Wachten duurt lang he ;)

Ha boeken!! :) ik heb kasten vol, met van alles en nog wat. Ook de 'onzin' boeken inderdaad, maar het liefst lees ik waargebeurde verhalen.

Tinuviel ow wat toevallig! Heerlijk he zo'n heel huis :) ik kan er soms geen genoeg van krijgen en blijf me verbazen hoe we het in vredesnaam hebben kunnen redden op dat kleine flatje. Wat klinkt dat erg he ;)
Maar gewoon de ruimte, de verdiepingen, een tuin, heerlijk! O+
pi_111033923
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:17 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Niet in maar vlakbij Amsterdam. Jammer genoeg is dat best ver uit elkaar. Lijkt me dan misschien nu toch niet zo'n geslaagd idee, als ik niet eens naar Zeeland durf :P
Zeeland is verder hoor. LWD - A'dam is anderhalf uur. :)
pi_111033956
Ja das niet zo dichtbij tinuviel :(

:D waar woon jij dan Sorbootje?
pi_111034024
Trein van LWD naar Stavoren en dan t eerste station ;)
pi_111034135
Haha idd dichtbij!
pi_111034190
Cathmar, gefeliciteerd! Mijn man is altijd een beetje jaloers op mensen die een tweeling verwachten, dat had hem ook heel tof geleken :+ O+

quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:40 schreef bijtje84 het volgende:
Dit ja :D Nieuwe keuken sinds januari. Zijn sowieso nu druk bezig met verbouwen.Alle kamers, gang, overloop, keuken... Enige dat we een jaartje of twee geleden al hebben gedaan, is de badkamer. Babies zijn een goede motivatie om er eens wat vaart achter te zetten ;)
pi_111035431
thnx Zoë,
Voor jou is het ook spannend zag ik ?
gaat het nog goed bij je?
pi_111036069
Thanks allemaal over de harde buiken info! Het is maar af en toe en niet pijnlijk. Heb het nog nooit gehad en ik dacht dat je er pas veel later last van kon hebben.

Off topic;
Bijtje klinkt wel lekker hoor! Zo'n nieuwe start na het flatje!

En we willen de keuken graag voor de baby komt regelen ja. Vorige keer gingen we even witten maar dat werd het plafond opnieuw stucen en spuiten :') en ging mijn zwangerschap helemaal mis.

Ik zie het maar als herkansing, met deze keer wel een goede afloop :)
I found myself alone,
pi_111036079
Zoe! Mijlpaal der mijlpalen, leuk! Nu is het echt aftellen. Hopelijk komt je baby snel.

Cathmar, wat leuk, bijzonder en spannend een tweeling. En vast ook druk, maar daar groei je vanzelf in.

Knife, spannend al twee cm ontsluiting. Succes komende dagen

Xanteh, succes vandaag! Hopelijk gaat het vlotjes en kun je straks heerlijk genieten van een vers baby'tje

Heeft iemand nog tips tegen de misselijkheid? Eerder kon ik het weg eten, maar sinds gister houd ik niets langer dan een kwartier binnen. Ik ben alleen niet misselijk als ik in mijn bed lig, maar zodra ik overeind kom kan ik gaan rennen. Dit was bij Amy ook zo en ik zie er behoorlijk tegen op om dit nog twintig weken zo te hebben.
pi_111036177
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:19 schreef Solagratia het volgende:
Heeft iemand nog tips tegen de misselijkheid? Eerder kon ik het weg eten, maar sinds gister houd ik niets langer dan een kwartier binnen. Ik ben alleen niet misselijk als ik in mijn bed lig, maar zodra ik overeind kom kan ik gaan rennen. Dit was bij Amy ook zo en ik zie er behoorlijk tegen op om dit nog twintig weken zo te hebben.
Soz, geen ervaring met misselijkheid. Hoop voor je dat iemand anders een heel goede tip heeft :*
pi_111036282
Knife
Jaa spannend voor mij&mn zus haha.
't rommelt hier de afgelopen tijd aardig, ik wacht rustig af. Voel me fitter dan gister, toen had ik best veel pijn. Dus nu weer even genieten :)

M'n vk voelt eignl nooit of t gerommel cm's opgeleverd heeft, we zien 't vanzelf :D

Fijn dat je vriendin al 2cm 'kado' heeft, hoop dat de bevalling goed gaat & jullie snel kunnen genieten!

De vk is net langs geweest, bloeddruk 125/82. Was iets hoger dan de afgelopen weken.
En ik hou vocht vast bij m'n buik zei ze..

Ze voelde even waar t koppie zat: "zo die ligt diep :o" zei ze

Leuke vervangster iig :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 02-05-2012 13:31:37 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:25:50 #154
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111036340
Sola, heb je bij Amy emesafene geprobeerd? Zo nee, dat eerst bij de HA vragen.
Als dat niet werkt is er primperan. Ik kreeg dit in het ziekenhuis en heb telkens bij de HA een herhaalrecept aangevraagd. Het werkte bij mij erg goed om de boel te onderdrukken. Bij Kersjes hielp het bij haar vorige zwangerschappen ook goed volgens mij.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111036435
gember schijnt ook te kunnen werken
pi_111036539
Ik heb het deze zwangerschap weg kunnen eten met bruine boterhammen. Dus aan mij heb je ook niks. Wel balen dat je zo beroerd bent zeg! Maar anders gewoon vk of huisarts inschakelen hoor!
pi_111036568
Dml, geven ze dat al bij acht weken? Ik heb bij Amy niets met medicijnen geprobeerd maar dit keer houd ik dat niet vol denk ik. Is een van beide in zetpilvorm? En kan ik gewoon de ha bellen voor recept?
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:33:04 #158
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111036660
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:31 schreef Solagratia het volgende:
Dml, geven ze dat al bij acht weken? Ik heb bij Amy niets met medicijnen geprobeerd maar dit keer houd ik dat niet vol denk ik. Is een van beide in zetpilvorm? En kan ik gewoon de ha bellen voor recept?
Ik zou langs gaan. Beiden zetpillen. Die laatste weet ik niet of de HA zomaar geeft. Is eigenlijk voor chemo patienten die nadien nog misselijk zijn.
Langs gaan en verhaal van Amy uitleggen en hopen dat ze emphatie hebben.
The way you rock'n'roll
pi_111036864
Tnx! Ik ga vanmiddag een afspraak maken voor morgen bij de ha. Ik zie er ook belabberd uit dus dat helpt wel mee ;)
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:39:01 #160
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111036906
Emesafene gaven ze hier al heel snel. Eerst dat proberen. Werkt dat niet kan ik je wel van info voorzien van primperan om je huisarts mee om de oren te slaan :P
The way you rock'n'roll
pi_111036910
Ik heb vorige keer 25 weken gekotst. Niks kreeg ik. Ja een: 'ach ja dat hoort erbij' opmerking.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:39:22 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_111036924
Ja met 8 weken geven ze al emesafene :) oh en probeer het qua eten eens in een onverwachte hoek te zoeken!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:39:37 #163
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111036941
Met uitdroging in het ziekenhuis belanden hielp hier voor andere medicijnen gelukkig.
The way you rock'n'roll
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:42:32 #164
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_111037048
Estrys dat meen je niet?! :o
pi_111037138
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:19 schreef bijtje84 het volgende:
Ha boeken!! :) ik heb kasten vol, met van alles en nog wat. Ook de 'onzin' boeken inderdaad, maar het liefst lees ik waargebeurde verhalen.

Tinuviel ow wat toevallig! Heerlijk he zo'n heel huis :) ik kan er soms geen genoeg van krijgen en blijf me verbazen hoe we het in vredesnaam hebben kunnen redden op dat kleine flatje. Wat klinkt dat erg he ;)
Maar gewoon de ruimte, de verdiepingen, een tuin, heerlijk! O+
Ja zeker heerlijk. Was net tijdens mijn wandeling naar het winkelcentrum al aan het bedenken of vandaag nou de eerste goede dag zou zijn om buiten in de tuin avondeten te gaan doen? Maar eergisteren leek het ook superleuk en dan s'avonds was het toch best fris.
En baby's zijn zeker goed om dingen af te krijgen, ik erger me nu echt al enorm aan elke lamp, die nog niet hangt. Zeker gezien we voor 2 plekken al lampen hebben gekocht. Wij moeten straks de gordijnen weer in orde maken vanwege nieuwe kozijnen en voor de babykamer heb ik nu een gordijnband, nog wel haakjes vastmaken en de plankjes, die ik al had gekocht.

Wat betreft boeken, wij hebben ook een huis vol, maar ik ben dan echt van het boeken een keer lezen en meestal niet vaker. Heb dus net een thriller gekocht, ben benieuwd hoe die is.

Zoë heb jij van Sophie Kinsella "Het zwemfeest" gelezen? Zag ik net ook liggen en twijfelde, maar het leek me toch best een zwaar boek, dus heb ik maar liever de thriller gekocht. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:46:15 #166
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_111037178
Ik had al HG bij Arwen dat scheelde bij mij hielp primperan ook niet
Maar goed uitzondering :+

Tips qua eten: droge Maria biscuitjes chocolade vla. Fletse cola bouillon

Dingen die kut kotsen: vlees, witbrood
Noten/pinda sla
pi_111037215
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Estrys dat meen je niet?! :o
jawel , maar ja toen ik op mijn tandvlees liep op het werk omdat ik het eigenlijk echt niet meer trok, belde mijn man naar de vk om zijn zorgen uit te spreken en dat werd ook afgedaan als onzin 'lichamelijk is alles prima in orde dus je kan best gaan werken'.

Ik heb er nooit over nagedacht dat ik ook naar de huisarts kon gaan 8)7
pi_111037233
Bij Amy dacht ik ook dat het erbij hoorde, maar het was echt behoorlijk zwaar en dan nu met een dreumes erbij en werk. Uitgedroogd ben ik nooit geweest gelukkig. Ik geloof wel dat dat helpt voor goede medicijnen ja :p

Ik weet niet meer wat ik moet eten. Eet nu alles door elkaar omdat het er toch weer uitkomt. Licht en zoet is het thema vandaag :p

Tnx dames! Voel me al een stuk beter bij het idee dat er iets voor is!
pi_111037336
Jeeetje Estrys dat is wel heel grof. Lekkere vk zeg.

Ah eettips bedankt evenstar! Witbrood is idd vreselijk. Chocoladevla, daar heb ik wel zin in!
pi_111037378
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:50 schreef Solagratia het volgende:
Jeeetje Estrys dat is wel heel grof. Lekkere vk zeg.

Ah eettips bedankt evenstar! Witbrood is idd vreselijk. Chocoladevla, daar heb ik wel zin in!
Ja maar zij werkt niet meer bij deze praktijk. Is tijdje overspannen geweest en toen weggegaan.
pi_111037411
Vervelend Sola, ik hoop dat je iets krijgt!

En Estrys, beter dat ze weg is dan!
I found myself alone,
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:58:10 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111037559
Vervelend Sola, ik hoop dat je huisarts iets voor je kan betekenen!

Verder wals ik even binnen met een vraagje. Ik ben nu 28 w en ik heb sinds 2 dagen (weer) flink last van m'n banden (denk ik), onder m'n buik doet het pijn in ieder geval (ong. achter m'n schaambeen). Met name met opstaan, omdraaien etc. doet het flink zeer. Verder geen klachten en baby beweegt ook goed. Dit klinkt als bandenpijn, toch? Iemand toevallig nog tips :)?
pi_111037640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
Vervelend Sola, ik hoop dat je huisarts iets voor je kan betekenen!

Verder wals ik even binnen met een vraagje. Ik ben nu 28 w en ik heb sinds 2 dagen (weer) flink last van m'n banden (denk ik), onder m'n buik doet het pijn in ieder geval (ong. achter m'n schaambeen). Met name met opstaan, omdraaien etc. doet het flink zeer. Verder geen klachten en baby beweegt ook goed. Dit klinkt als bandenpijn, toch? Iemand toevallig nog tips :)?
ik heb precies hetzelfde, vooral 's morgens opstaan is een drama.... Welkom in trimester 3 :7

Enige wat hier wel een beetje helpt is goed opletten hóe je draait en opstaat.. niet zomaar uit het niets, maar met beleid... en ik slaap met voedingskussen tussen mijn knieën. Dat verlicht met liggen in elk geval heel erg dat gevoel bij het schaambeen! :Y
pi_111038028
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:53 schreef LeNeHe het volgende:
Vervelend Sola, ik hoop dat je iets krijgt!

En Estrys, beter dat ze weg is dan!
Ja maar dit keer ben ik niet zo gek. Als het niet gaat dan ga ik mij gewoon ziek melden. Geen vk die mij zal vertellen wat wel of geen onzin is. :N
pi_111038035
Sola echt balen, dat je niets binnen kunt houden :* Sterkte ermee en anders bij de huisarts op je strepen gaan staan.

Dizzy-miss-lizzy soms vraag ik me toch af wat die huisartsen aan het doen zijn. Prima, dat ze liever geen medicijnen voorschrijven, is toch niet zo goed voor je en het kost geld. Maar echt waar, denk je zelf dat het minder kost als je patiënt dan in het ziekenhuis belandt :o Mijn huisarts heeft zonder mijn longen af te luisteren mijn hoest/kortademigheid afgedaan met "gaat vanzelf wel over" en 3 dagen later lag ik in het ziekenhuis met longontsteking. Een andere huisarts wil me dan nog wijsmaken, dat longontsteking zomaar in 2 dagen gekomen zou kunnen zijn En erg jammer als je ze met feiten om de oren moet slaan, die ze zelf horen te weten.

Estrys lekker vk. Ze mag denk ik geen medicijnen voorschrijven maar een tip had ze wel kunnen geven of in ieder geval zeggen, dat je naar je huisarts moet. Beter dat ze weg is :6

Gember kreeg ik ook als tip van de vk, maar ik weet niet meer of dat volgens haar hielp tegen misselijkheid of maagzuur. Misschien wel bij allebei :P Moest je die niet koken?

Tante_Soesa & Gerbera, heb er zelf ook last van. De adviezen, die al langskwamen waren als ik het goed weet: langzaam opstaan en omdraaien; slapen met een kussen tussen je benen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111039499
net stuurde vriendinlief nog een sms-je, ze is vandaag de slijmprop verloren! Het zegt nog niks begrijp ik...maar goed, het is wel 1 van de voortekenen dat de bevalling er aan zit te komen :-)
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:46:26 #177
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111039551
Thanks :). Dat probeerde ik ook allemaal inderdaad al maar ik word er, voornamelijk op m'n werk (hele dag opstaan e.d.) gek van. Alsof je enorme spierpijn hebt ofzo. 'Fijn' om te horen dat jullie er ook mee te maken hebben in ieder geval.
pi_111039715
Even een :* voor alle misselijke dames hier! Heb ook veel last van mn maag, denk dat ons meisje er flink tegenaan aan het duwen is.

En een :* voor iedereen met andere pijntjes / kwaaltjes!

Zoe 40 weken! Mooie mijlpaal!!

Ik voel me vandaag wel redelijk, is ook weer eens fijn voor de verandering :P Morgen terug naar het ziekenhuis, maar maak me niet heel veel zorgen meer. Meisje is iets rustiger dan gisteren maar nog genoeg aanwezig.
Net nog wat hoezen in elkaar gezet voor ons aankleedkussen. Die dingen konden we ook via internet erbij bestellen, maar ik vond ze echt veel te duur. En zo vind ik het ook nog veel leuker ook!

Morgen ook weer naar het werk, daar kijk ik wel een beetje tegenop..
pi_111039749
quote ipv edit :')
pi_111040177
Bluh misselijkheid. Hopelijk krijg je wat van de ha, idd met.dreumes.schiet t anders niet op!

*O* voor de 40 weken van zoe!

Soesa, hier ook meer last van bandenpijn, gelukkig niet heel erg, maar met vlagen.
Fietsen helpt ook niet merkte ik net :+

Net bij de.vk geweest. Zijn weer goedgekeurd. Kind is een sadist, want positieve bloedgroep, dus mocht een prik...jippie...
Mn bloeddruk was echt laag (voor mijn doen). 105/55. Heb nog nooit zo'n lage bloeddruk gehad en dat was zelfs na fietsen en dat ik te horen kreeg dat ik die prik moest :+
pi_111041590
sola hopelijk wil de HA je iets geven.
Ik kreeg eerst ook niks van hem tot ik huilend bij hem op het spreekuur kwam 2 uur later lag ik in het z-huis. En er is ook nog iets homeopatisch wat je kunt proberen. Als je meer wilt weten PM maar even zoek ik het op. En als je in de buurt woont mag je het zo komen halen.
pi_111041681
Fijnvan de lage bloeddruk son *O*

Bij mij is dat standaard.Ik had weleens 125/75 als ik door manlief ingemaakt was tijdens een potje backgammon :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111042238
Wat gaan jullie snel.
Succes met de misselijkheid Sola. Hopelijk is er snel iets dat je helpt.
Ik ben alleen maar heel heel erg moe, gewoon niet vooruit te branden. Dat gaat nog over toch? Voor mijn meiden is dat ook niet leuk. Oudste heeft vakantie maar is bij oma aan het logeren. Kan ik in de middag ook even liggen.

Wilde ik vanmiddag nog even naar buiten met mijn mini, stukje fietsen, regent het. Jammer zeg.
Met een meidenkwartet
pi_111042833
Jullie gaan snel ja!

Hier gelukkig geen misselijkheid, wel dood en dood moe... ( En stront chagerijnig :@ )
pi_111043698
Zoë ben helemaal vergeten om te jompelen voor je 40 weken :@ bij deze dan *O* 40 weken!! *O*

Net weer een stickertje verdient. De baby ligt echt mooi voor de uitgang, hoofdje was natuurlijk al ingedaald en het kontje ligt bij mijn borstbeen. De linkerkant wordt gewoon niet gebruikt.
Vandaar dus dat ik steeds rare uitstulpingen heb aan de rechterkant :')

Knife, ik ben ook al een paar weken geleden (een stuk) slijmprop verloren met bloed, maar dat groeit zo weer aan! Nu verlies ik ook behalve dun slijm af en toe ook stukken snotkwabbel waarvan ik vermoed dat "verse stukjes" slijmprop zijn. (sorry hoor :') ) Maar verder gebeurd er niks hoor!

Alleen gezien je vriendin al 2cm ontsluiting heeft, dan denk ik dat het een ander verhaal is en het niet zo lang meer duurt hoor!! *O*
pi_111043817
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:34 schreef Tinuviel het volgende:
Fijnvan de lage bloeddruk son *O*

Bij mij is dat standaard.Ik had weleens 125/75 als ik door manlief ingemaakt was tijdens een potje backgammon :P
Mjah, als de waardes bijna de hele zwangerschap tussen de 110-130 en de 55-75 schommelen, moet ik toch iets doen om de artsen wakker te maken? :P

vanavond een potje?
pi_111044979
Hi Covie,

dat had ik inderdaad ook net gelezen op internet dat de slijmprop weer kan aangroeien, maar dat was idd vaker bij vrouwen die de slijmprop al eerder verloren waren..

Mijn vriendin is de prop nu voor het eerst verloren, dus verwacht niet meer dat die aangroeit....

ik denk gewoon dat de baby er klaar voor is en weet dat wij nieuwsgierig zijn wat het kind is (jongetje of meisje).

Het zou wel super gaaf zijn als het kindje morgen geboren wordt, dan zitten we precies op 40 weken!!
pi_111045116
Sola
:* misselijk zijn is min :(

*O* voor de dames die vandaag ook zijn goedgekeurd! :)

Covie :D haha dankjewel!!

Marjolijntje
:* kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet.. Ze reageren ook niet bepaald met begrip :{

Oh de slijmprop!
Ik hou 't goed in de gaten allemaal maar niks! :9
Heb soms wel 't idee dat ik 'leeg loop' maar dan is er niks, ook geen slijm ofzo, 't is alleen t gevoel. :+
pi_111045146
Zou zeker leuk zijn knife! Spannend :D

Oh :@ ik las net n artikel in 'wij jonge ouders' en werd gewoon emo..
:o heb ik bijna nooit last van! Pff
En toen m'n moeder vanm vertelde over m'n 2lingbroertje die enthousiast/zenuwachtig is, moest ik ook ff slikken,, m'n lieve broertje O+
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:49:03 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111045159
Zoe, gefeliciteerd met de mijlpaal der mijlpalen *O*
pi_111045222
quote:
17s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:49 schreef Kyara het volgende:
Zoe, gefeliciteerd met de mijlpaal der mijlpalen *O*
Dankjewel!! :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:01:01 #192
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111048239
Cathmar, welkom met je dubbel gevulde buik, wat leuk!

Zoe 40 weken *O*

Sola, misselijkheid en kotsen is kut -O-
Primperan vragen inderdaad en eten waar je trek in hebt. Dat blijft over het algemeen het beste binnen. Verder zorgen dat je de hele dag door kleine beetjes eet en gember hebben sommige vrouwen inderdaad ook baat bij. Er zijn capsules van, er is thee en nog veel meer producten.
Ik hoop van harte voor je dat je er na 'n week of 14 ofzo geen last meer van zal hebben, rond die termijn trekt het bij de meeste vrouwen wel weer weg. Succes ermee!

Hier moet ik nu ook echt goed opletten hoe ik overeind kom, vooral vanuit lighouding. En vandaag plofte ik iets te hard op mijn buik, auwwww :X
Want ja, het is gek hoor, maar ik kan nog steeds comfortabel op mijn buik liggen!
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:07:22 #193
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111048467
En mijn buik is bevoeld!
Door een buuv die niet wist dat ik zwanger was en heel enthousiast reageerde. Voor het eerst met Koninginnedag, ze aaide me zomaar over mijn buik, en daarnet ook weer. En ik kon het goed hebben, werd er niet eens boos van. Speelt wel mee dat ze openlijk jaloers is, ze is al vrij vroeg in de overgang gekomen en gezinsuitbreiding zit er bij haar niet meer in (ze heeft er al 2).
pi_111048623
Hier kreeg ik net kraampakket 2 binnen :') Kom maar door met die bloedpartijen! Wij redden ons wel :7 :')

In dit pakket zat een Natalis verzorgingspakket met douchegel, bodylotion, olie, shampoo, haarlotion enzo, en een paar sock ons O+ en de komende jaren kom ik om in de handenzeep geloof ik :D :')
pi_111048900
Knife: word wel echt spannend nu dan ;)

Misselijkheid.. blegh blij dat ik daar zo goed als vanaf ben en gun het jullie ook allemaal.

Hier enorme menstruatiepijnen onder in mijn buik en net 2 flinke pijnlijke harde buiken gehad. ben benieuwd of het voorwerk is of dat het doorzet. ben vandaag wel getoucheerd dus het zou wat gedaan kunnen hebben.

Ga nu maar eens wat te eten maken lekker makkelijk vanavond vriend wou ei dus ik ga aardappelkroketjes eten :Y
pi_111050578
Babykloon lekker veel slapen, misschien krijg je dan ook een betere bui :P

Covie voor de sticker en de goedkeuring. Jullie zijn er klaar voor *O*

Marjolijntje, succes morgen in het ziekenhuis! Ik moet morgen ook op controle. Heb je zelf hoezen voor het aankleedkussen genaaid? En sterkte met weer gaan werken, doe het lekker rustig aan. Niet laten opFOkken :P

Knife, ik duim dat het dan al gauw begint, als er toch al duidelijke tekens zijn met het verlies van de slijmprop en kleine ontsluiting! ^O^

Zoë toch. * Tinuviel reikt zakdoek aan Was het zo'n huilverhaaltje wat ze er altijd in hebben?

Gaat het weer met je buikje Kersjes? Werd die in ieder geval lekker geaaid nadat er iets te hard op neer was gekomen. :P

Gerb wat zaten er bij jou leuke dingen in het kraampakket :D Bij mij behalve een knuffel (na je eerste kind kom je om in die dingen) zaten er dacht ik alleen de standaard benodigdheden voor de thuisbevalling & kraamperiode in. * Tinuviel gaat toch nog even spieken

Sam het is je te wensen dat het doorzet, ik denk dat je graag van je zwangere toestand af zou willen :*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111050868
tinuviel. inderdaad en begrijp me niet verkeerd hoor ben erg blij met mn meisje maar had het niet zo voorspeld;) hier lijkt het door te zetten ben nu bijna een half uur aan het bijhouden en komen ongeveer om de 5 minuten houden gemiddeld 1 a 1.5 minuut aan. zit nu te wachten op toenemen in hevigheid.
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:09:44 #198
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111050891
Wat een geklets hier, wanneer gaat er weer eens een nieuwe beeb komen?? :P ;)

Ah, Sam is hopelijk de gelukkige! Zet hem op meid! :%
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_111050970
Sam heel veel sterkte :*

Ik begrijp heel goed, dat je een baby wil en blij bent om een kind te krijgen en toch niet blij met de zwangerschap. Ik heb dat met deze ook een beetje, laatste zwangerschap was een makkie, wat ik van deze niet echt kan zeggen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111051271
Tinuviel, ik heb een band gemaakt voor eromheen, dus niet een hele hoes :) (foto's staan in het crea topic in OUD. Is stiekem heel erg makkelijk te maken hoor :P
En werk, ik zie wel wat het wordt morgen. Als ze heel kut gaan lopen doen, meld ik me vrijdag weer ziek. Maarja, fijn is anders. Maar misschien valt het ook wel mee morgen..
Succes met je controle!!

Sam, spannend hoor, zou fijn zijn voor je als het nu echt begint!
pi_111051396
Zo, wat een heerlijke stressdag weer..

Ik zeg: Alle negatievelingen mijn leven uit! Heb vandaag een begin gemaakt.

Vandaag 14 weken *O*
En morgen met manlief naar vk voor ... uh gewoon controle ofzo? En intake denk ik.

En ze komen morgen de wc betegelen *O*
En het badkamermeubel plaatsen *O* ... dan is dat ook helemaal af

En zaterdag komen ze om de tuinplannen door te spreken *O*

Iemand hier maakte al de opmerking .. maar een kind krijgen betekent wel dat je bepaalde dingen ineens wel bij je vent geregeld krijgt :D
Eerst lieten we het een beetje op zijn beloop want er waren nog 100 andere dingen die we wilden doen en je kunt het geld immers maar 1 keer uitgeven :9
Maar sinds we weten dat we een kindje krijgen worden zaken echt eindelijk afgewerkt .. heerlijk! :)
pi_111051462
Ow en natuurlijk een *O* voor de aankomende nieuwe babies! :D

Ik zeg: zet hem op! :% :% :%

Kreeg net ook een mailtje binnen dat ik de Felicitas doos op mag halen *O*
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:29:10 #203
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111051722
Mij zou het ook niet uitmaken dat er stagiairs zijn.. ben het zelf ook geweest en gezien ik zelf in de gezondheidszorg werk snap ik dat ook wel :P als ze maar niet met z'n 10en in de rij staan om allemaal ff te voelen hoe ver ik ben vind ik het best :+

Ohhhja ik wil ook op de baarkruk trouwens O+

Ik ben van mezelf ook al niet preuts dus ik gok dat de bevalling wat dat betreft geen probleem moet zijn :P

** Disclaimer: lang verhaal :+
Ohja, de gyn had vandaag gebeld, nu wel met antwoord! *O* Borstvoeding mag ik iig gewoon geven (gelukkig ^^) wel opletten met diarree bij de kleine, dat kan dan evt door mijn medicijnen komen. Magoed, dat zie ik dan wel weer. Ze zei dat het wel leuk was dat ik dit 'probleem' voorlegde aan hen, aangezien colitis eigenlijk standaard een indicatie voor 1e lijns controle is. Ze zei dat ik gewoon bij de VK onder controle mag blijven met ongeveer 2 echo's extra (ongeveer bij 28 en 32 of 34 weken), tenzij ze eerder vermoeden dat er groeivertraging is. En dan dus ook meer echo's.
Over de bevalling heeft ze het ook nog gehad, en ze zei dat immunosuppressiva zoals Salofalk (wat ik gebruik) - ik zei al; dat is het niet, het is een mesalazine (is het type medicijn voor mijn aandoening) toen zei ze; ja, dat zei ik :? :') - Noujagoed, dat dat een vermindering of tekort in witte bloedlichaampjes kan veroorzaken bij de baby en dat ze dat binnen 24 uur willen laten controleren (bloedafname bij de baby) door de kinderarts.
Ze zei dat ik ip dan wel thuis zou kunnen bevallen, en dat mijn man dan daarna even met de kleine naar het ziekenhuis kon komen voor dat onderzoek. :+
IK dacht al gelijk; oke, nou laat dan maar, dan beval ik wel in het ziekenhuis, kan ik tenminste de beeb gewoon bij me houden de hele tijd en gezien de borstvoeding zou dat logistiek ook onmogelijk worden zowat, als mn man weg zou meoten met hem/haar. :P

Anyhoo, ze zei dat ik er sowieso maar ff over na moest denken. Eik ben ik er al zo'n beetje uit. Wil nog wel ff duidelijkheid hebben over die medicatie, of we het nou over hetzelfde hebben of niet. Verder ga ik wel gewoon in het ziekenhuis bevallen, kunnen ze 'm gelijk nakijken na de geboorte :) Vind het iig al superfijn dat ik verder bij de vk kan blijven en borstvoeding mag geven O+

@Twinkle: whihi ik heb idd ook minder 'zin' nu in MvM, alhoewel ik vaak met gemak in een week wel 7, en soms gewoon alle 8 flessen vol krijg :+ en dan verzamel ik niet op mn werk!

@Lily, jeetje, wat een verhaal zeg -O- gatver. Kan daar zo boos om worden :( Dingen vragen die je allang beantwoord hebt terwijl je daar niet toe in staat bent door de pijn etc. Bah. :N

@Cathmar wat gaaf!! Gefeliciteerdd!!! *O* :*

@Zoë gefeliciteerd met je mijlpaal!! *O*
Oh spannend van je zus joh... haha op jouw datum idd :D

@Tinuviel: wat lekker joh zo ermee bezig zijn O+ :D

@Marjolijntje succes met je werk morgen :*

@Sam: succes & sterkte! :*
pi_111052081
Ow ja dat wilde ik nog doen.. Baarkruk! :D
Efkes wat informatie opzoeken.

Het idee dat je de zwaartekracht een beetje kunt helpen (of niet) staat me wel aan eigenlijk! :D

Ik als beginneling weet alleen niet of het een hele comfortabele houding is :9

En tja stagiaires... aan de ene kant denk ik: iedereen moet het leren.
Aan de andere kant .. al dat gefrot aan mijn lijf ... Ik weet het niet. Misschien ook dat dat komt omdat dit mijn eerste kindje gaat worden en het sowieso allemaal al spannend is omdat het allemaal nog zo nieuw is.

Maar aan de andere kant... stagiaires zijn meestal wel wat voorzichtiger .. toch? :P
Nog even over nadenken, heb nog even de tijd :D
pi_111052232
Is het trouwens normaal dat als ik nies, dat ik dan onderin mijn rug last heb?
Is het uberhaupt normaal dat je met 14 weken al last hebt in je onderrug? :?
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:40:57 #206
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111052272
@Twinkle: idd, het is de zwaartekracht een beetje helpen, een beetje boel zelfs las ik in een boek :) Zeker als je horizontaal ligt is het lastiger om dat kind eruit te persen, vooral bij de eerste heb je dan dat als je perst, dat ie daarna weer een stukje teruggaat, bij de volgende perswee weer wat verder, dan weer terug, etc. :) Met de baarkruk heb je dat bijna niet en zakt het kind gewoon wel elke keer wat verder naar beneden, en gaat de uitdrijving dus een stuk sneller :)

Stagiaires zijn idd meestal wel voorzichtiger, maar ook niet altijd.. als jij er geen zin in hebt moet je dat gewoon zeggen! :*
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2012 @ 19:53:55 #207
309370 Nanadu
pi_111052884
Sam wat spannend, zou het dan toch nog gebeuren voor maandag :% :% :%

Enfermera wel fijn dat je er nu uit bent voor jezelf. Ik zou het inderdaad ook een stuk fijner vinden om dan in het ziekenhuis te bevallen. Wel fijn dat je gewoon bij je verloskundige kan blijven, toch een stuk persoonlijker.

Marjolijntje succes op je werk morgen!!

ik heb vanmiddag heel lang geslapen terwijl mijn peuter ook aan het slapen was (2 uur :@ ) en dat heeft mij erg goed gedaan. Vanochtend had ik nog erg veel last van hoofdpijn en duizelingen, maar vanmiddag ging het een stuk beter en nu voel ik mij ook redelijk goed. Ik blijf het wel goed in de gaten houden, maar voor nu gaat het goed zo. Ik ben benieuwd hoe het morgen zal gaan, want moet dan weer werken tot zes uur.
pi_111053661
Kersjes
:D je buik bevoeld

Een vriendin van mij wil ook graag kindjes maar 'moet' nog even wachten.. Die vind t zo mooi om 't kontje of n voetje te voelen :D zo leuk om te zien.
Verder laat ik niet zoveel mensen voelen. En heb gelukkig niet vaak meegemaakt dat iemand t onverwachts deed.

Gerberaatje
Haha altijd handig die spulletjes :P

Sam
Hoop dat t wat doorzet, misschien komt jullie kleintje wel eerder dan 8mei :*

Tinuviel
:@ ging over 'net op tijd ingeleid worden'
't kindje was veel te klein bij 34weken..

*O* voor twinkle!

Enfermera
Klinkt als n goed&duidelijk gesprek! Fijn :)

Nanadu
Fijn dat je je wat beter voelt, hoop dat t morgen ook zo blijft!

Heb nog niks van m'n zus gehoord (had dr half2 gesmst, ze had gevraagd hoe de controle van de vk was gegaan)
Ik denk dat t positief is, ze is iig bezig anders had ze gesmst. Zo spannend.

Heb zelf veel kramp & m'n huid&navel doet pijn. Ik hoop zo dat m'n navel gaat ploppen want 't trekt nu zo :X
En ik heb nieuwe tijgerstreepjes :9
pi_111053800
hier houden de krampen aan echt om de 5 minuten zon 1 a 1.5 minuut word er behoorlijk akelig van maar lijken niet in pijn toe te nemen. Ik wacht dus gewoon nog af tot ik zowat aan het aanrecht gekluisterd sta dan sturen ze me vast niet meer weg toch? xd
pi_111054196
Kun je ook bellen met de afd Sam? Dan heb je niet t risico dat je weer met de bus? Terug naar huis moet
pi_111054410
ja ik kan bellen met de afdeling en dan mag ik vast langskomen maar blijken het geen echte weeen te zijn word ik toch weer naar huis gestuurd. dus denk dat ik dan maar net zo goed kan wachten tot ik er echt niet omheen kan. voor de nacht hebben we iemand met een auto standby staan dus dat is niet zon probleem. alleen bang dat ik weer voor niks naar eht zkh ga en heb al het gevoel alsof ik niet sirieus genomen word daar;)
pi_111054539
Ja snap ik, lijkt me ook heel vervelend :(
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:22:18 #213
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111054656
Nanadu: ja, zeker fijn :) Precies.. Lekker dat je dutje fijn was!!

Zoë: ja idd :)
Had je al veel tijgerstrepen? :P Is je navel nog niet geplopt? Ik dacht dat dat eerder al gebeurde?
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:24:52 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111054789
Sam, ben je al onder de douche geweest? Als de krampen daarna nog steeds komen, is het waarschijnlijk echt begonnen. Goed blijven timen en als je een uur lang om de 5 minuten weeen hebt die 1 minuut aanhouden bellen naar de verloskamers.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:26:11 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111054863
Je navel hoeft niet per se te ploppen hoor. Mijn navel is nooit geplopt en ik had nou niet bepaald een bescheiden buik of zo.

En hier kwamen de meeste strepen pas in de laatste week en tijdens de bevalling.....
pi_111054877
kyara: vriend is nu eerst met het eten beizg ga daarna wel even in de douche ja ben nu al 2 uur aan het klokken en ze blijven echt 1 a 1.5 minuut hangen zo om de 5 minuten ongeveer. dus denk dat dat vananvond een ritje ziekenhuis word. tenminste dat hoop ik :p
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:29:52 #217
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111055051
Wat spannend Sam... succes! :*
pi_111055486
Enfermera
M'n navel gaat langzaam meer naar buiten zegmaar, en elke x voel ik 't trekken als hij weer verder gaat, voelt wat irritant, vandaar dat m'n navel nu wel helemaal mag ploppen dan is dat trekkerige weer weg :9

En had wat streepjes op m'n zij maar nu dus ook op m'n onderbuik
Deze week is 't wel echt erger geworden.
pi_111055542
Spannend Sam! Hoop dat 't doorzet & ze je goed begeleiden daar! :*
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:39:35 #220
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111055589
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:37 schreef Zoë23 het volgende:
Enfermera
M'n navel gaat langzaam meer naar buiten zegmaar, en elke x voel ik 't trekken als hij weer verder gaat, voelt wat irritant, vandaar dat m'n navel nu wel helemaal mag ploppen dan is dat trekkerige weer weg :9

En had wat streepjes op m'n zij maar nu dus ook op m'n onderbuik
Deze week is 't wel echt erger geworden.
Whaha ja idd :+
Ah oke.... Jammer. Mja, niks aan te doen :) :*
pi_111055807
Neeh vind 't ook geen ramp, 't is soms wat pijnlijk voor de huid, smeren verlicht niet echt. Maargoed, nog eventjes.. :P
pi_111056937
Plopperdeplop plop :-p

Succes sam!

En zoe bijna tante en bijna zelf mama. hoe bijxzonder is dat ?!
pi_111057040
Twinkle & Enfermera, ik hoorde dan weer wisselende verhalen over baarkruk bevalling. De ene mening is, dat je sneller inscheurt, de andere is, dat dat juist minder snel gebeurt.

Sam, kun je nu nog wat eten? Ik hoop voor je dat het doorzet. Misschien toch nog even de douche proberen voor de zekerheid? En kun je degene, die je s'nachts zou rijden niet vragen of je straks met de auto naar het ziekenhuis gebracht kunt worden, mocht het niet stoppen? Vast veel fijner voor je. Sterkte meid, ik duim dat het echt begonnen is :*

Zoë, hoop dat de druk op de navel snel wordt verlicht. In de laatste weken zou je niet zoveel meer aankomen, de baby niet althans, hooguit 200gram per week las ik. :P

Alweer last van maagzuur, ik vraag me dan toch af of het komt door iets wat ik eet of dat het gewoon niet uitmaakt wat ik eet -O-
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111057619
Twinkle
:D O+

Tinuviel
Qua gewicht valt het ook wel mee :9 m'n buik word alleen wat ronder haha
(gaat nog wat meer naar voren, krijg opeens m'n taille weer terug)

-O- oh bah das min!

De uitgerekende datum komt voor jou ook al dichterbij hè? :)

Hoop dat alles goed gaat met Xanteh en roosje :)
Ben zo benieuwd!
pi_111058535
Zoë, ik ga zometeen met een kommetje vla het gevecht aan tegen het maagzuur. Baby is ook lekker actief hier :P

Ja mijn uitgerekende datum komt ook dichterbij. En ik alsmaar roepen, dat ik die niet ga halen. Ons zoontje van nu 3 jaar kwam met 38 weken & 5 dagen & morgen zit ik precies op de 38 weken. Wellicht hebben wij van het weekend rust en tijd met z'n tweeën als ons zoontje met oma & opa meegaat naar centerparks. Ik hoorde mijn buurvrouw die onlangs bevallen is zeggen, dat als het lichaam & de geest meer rust krijgen door bijvoorbeeld je kind uit logeren, dat het dan zomaar kan dat je bevalt. Dus wij zaten eerder te gokken op aanstaand weekend. Alleen nu komt er as zaterdagmiddag een hele goede vriend uit Duitsland op bezoek, dus de baby moet wachten tot nadat hij weg is. :P

Ben ook benieuwd hoe het verder gaat met Sam, Xanteh, Roosje & Knife's vriendin... :s)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111058666
Tinuviel
:9
Hoop dat t helpt! :*

Haha ja dan moet de baby nog even wachten!
Dus aankomend weekend :9 dan wordt het hier de komende tijd lekker druk met verse beebs O+ zou leuk zijn!
pi_111058696
Tinuviel jij bent toch vrijdag pas 38 weken? 18 mei ben je uitgerekend toch? ik 17 mei en ben namelijk morgen ook precies 38 weken xd.

Douche heeft niks gedaan zit nu met een goede hete kruik om de warmte op een punt te focussen. ik kijk het nog een half uur aan anders ga ik het zkh bellen en de oom van mijn vriend om te rijden.
pi_111058813
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:29 schreef Sam1993 het volgende:
Tinuviel jij bent toch vrijdag pas 38 weken? 18 mei ben je uitgerekend toch? ik 17 mei en ben namelijk morgen ook precies 38 weken xd.

Is eigenlijk een klein foutje in de op, ik ben 17 mei uitgerekend net als jij, had het alleen niet recht laten zetten. Uitgerekende datum zegt toch niet zoveel (heb je maar 4% of 5% kans op). Ga jij dat ook bewijzen? :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111058914
weet ik niet dan heb ik nu nog 4 dagen daarna zullen we nooit niet weten of ik die dag bevallen zou zijn:P Vind het vooraal raar dat ze neit pijnlijker worden dan ze zijn zijn het dan wele cht ween vraag ik me af. denk dat ik pas geloof dat t weeen zijn op het moment dat ze er half uithangt xd
pi_111058997
Hopelijk doet die epino tegen die tijd ook zijn werk :-p... van dat inscheuren heb ik idd ook gehoord tinuviel. Vooral gynacologen schijnen er niet zo'n fan van zijn? Heb gelukkig nog even om me in te lezen en informeren ;-)
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:35:50 #231
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111059097
Spannend Sam! :o En Zoë dus nog geen nieuws van je zus? *O*

Ik ben naar de bevallingsinfoavond geweest. Het hele verhaal nog eens op een rijtje, weinig nieuws onder de zon. Behalve één ding. Ze kwam met de 'epino'. Een ballonnetje dat je inbrengt om vast de bekkenbodemspier te trainen voor de bevalling. Je blaast dat balonnetje dan steeds meer op.

Ze gaf aan dat vrouwen die het bij eerste kind bevallingen hebben gebruikt eigenlijk geen hechtingen meer voorkomen, in ieder geval stukken minder. Dat geval kan je via internet bestellen.

Heeft iemand er hier ervaring mee en ben ik gewoon een n00b of is het echt zo nieuw? :+.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:36:25 #232
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111059137
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Hopelijk doet die epino tegen die tijd ook zijn werk :-p... van dat inscheuren heb ik idd ook gehoord tinuviel. Vooral gynacologen schijnen er niet zo'n fan van zijn? Heb gelukkig nog even om me in te lezen en informeren ;-)
Nou ja! Dat is ook toevallig :D.
pi_111059166
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:32 schreef Sam1993 het volgende:
weet ik niet dan heb ik nu nog 4 dagen daarna zullen we nooit niet weten of ik die dag bevallen zou zijn:P Vind het vooraal raar dat ze neit pijnlijker worden dan ze zijn zijn het dan wele cht ween vraag ik me af. denk dat ik pas geloof dat t weeen zijn op het moment dat ze er half uithangt xd
Ik bedoelde het zo, dat als je nu spontaan bevalt, kun je dus nooit tot de 4%/5% horen, dat weten wij dan zeker :P

Lastig Sam, ik hoorde altijd alleen maar dat als het met warmte niet weggaat het toch echt echte weeën zijn. Bij mijn eerste zwangerschap werden ze echter wel pijnlijker, de bevalling ging heul snel en ik had ook geen last van voorweeën of weeën die weer wegtrokken. Ik had dan wel een ctg, die geen weeën activiteit liet zien & de pijn veel lager, dan waar ze de toco op had gezet. Dus de ctg toonde geen weeën aan tot ze de toco verplaatste, toen was de vlos/ verpleegkundige in het ziekenhuis toch even heel snel overtuigd, dat het echte weeën waren :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111059445
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:35 schreef KatyM het volgende:

Ik ben naar de bevallingsinfoavond geweest. Het hele verhaal nog eens op een rijtje, weinig nieuws onder de zon. Behalve één ding. Ze kwam met de 'epino'. Een ballonnetje dat je inbrengt om vast de bekkenbodemspier te trainen voor de bevalling. Je blaast dat balonnetje dan steeds meer op.

Ze gaf aan dat vrouwen die het bij eerste kind bevallingen hebben gebruikt eigenlijk geen hechtingen meer voorkomen, in ieder geval stukken minder. Dat geval kan je via internet bestellen.

Heeft iemand er hier ervaring mee en ben ik gewoon een n00b of is het echt zo nieuw? :+.
Ik denk dat je dan mijn vraag over de Epino en de antwoorden net hebt gemist, KatyM :P Ik heb de Epino als tip van mijn vlos gekregen, ook al is het mijn 2e bevalling. Ik kreeg van Phaidra onderzoeken hierover. Een van ons kan je deze vast doorsturen als je je e-mail adres pmt. En ik heb hem zelf ook aangeschaft en gebruik hem nu een weekje.

Zoë en ik ben benieuwd naar je zus. Laat je het ons weten als je tante bent geworden? ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111059456
Daar zit ik dus ook een beetje mee. ik heb eerder daar gezeten en gingen ze ook niet weg door warmte. nou kwamen ze dan ook niet regelmatig maargoed. daarbij geeft de ctg bij een dikker persoon ook niet altijd alles aan en ben dan ook heel bang naar huis gestuurd te worden. maargoed we zullen zien ga zo toch maar bellen!
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:41:44 #236
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111059538
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:40 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan mijn vraag over de Epino en de antwoorden net hebt gemist, KatyM :P Ik heb de Epino als tip van mijn vlos gekregen, ook al is het mijn 2e bevalling. Ik kreeg van Phaidra onderzoeken hierover. Een van ons kan je deze vast doorsturen als je je e-mail adres pmt. En ik heb hem zelf ook aangeschaft en gebruik hem nu een weekje.
*kruipt weer terug onder d'r steen :D.

Ik pm je even voor ervaringen :*
pi_111059889
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:35 schreef KatyM het volgende:

Ik lees hier toevallig eventjes en heet dat zo??!! Ik heb dat gehad en ja het is inderdaad heel nieuw.
Ik kreeg het omdat mijn eerste via een ks is geboren en inleiden kan dan niet met gel enz. ivm gevaar van scheuren van het litteken in de baarmoeder. Dus zo een ballonnetje gehad om de boel open te krijgen. (liep al 10 dagen over) En ja hoor na een dag zo een ballonnetje waren de volgende ochtend mijn vliezen te breken, het had dus wel wat gedaan. Helaas is het verder uiteindelijk niet doorgezet en weer op een ks uitgedraaid, dus over het resultaat kan ik verder niet zeggen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_111059946
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:41 schreef KatyM het volgende:

[..]

*kruipt weer terug onder d'r steen :D.

Maakt toch niet uit joh, je kunt ook niet altijd alles lezen/ horen. Vind het ook wel fijn om te horen, dat mijn verloskundige niet de enige is, die hem aanbeveelt, op de verloskundigen op de Epino site na dan natuurlijk.

Sam, toen ik in het andere ziekenhuis lag eerder in deze zwangerschap, beviel de mevrouw waarmee ik de kamer deelde en toen de ctg bij haar niet uitsloeg terwijl zij toch echt zelf zei echte weeën te hebben (was haar 2e bevalling), zei de verpleegkundige, dat een apparaat nooit zo goed kan aangeven als een mens zelf. Toen dacht ik, had ik maar zo'n verpleegkundige gehad tijdens mijn eerste bevalling, dan was ik er misschien sneller achter dat de toco toch gewoon echt verplaatst moest worden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:47:00 #239
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111059969
Volgens mij zijn dat twee verschillende dingen hoor MP.
The way you rock'n'roll
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:48:12 #240
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_111060053
Ja, de ene is om in te leiden en de ander om te 'trainen'.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_111060082
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Volgens mij zijn dat twee verschillende dingen hoor MP.
Ja nu ik verder lees lijkt mij ook dat ik een ander ballonding had.. Maar goed dat was ook heel nieuw en in het ziekenhuis waar ik beviel was ik een van de eerste waarbij ze het gebruikten.

Ik moet gewoon eerst alles lezen en dan pas reageren ;)
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:48:45 #242
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111060089
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:45 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ik lees hier toevallig eventjes en heet dat zo??!! Ik heb dat gehad en ja het is inderdaad heel nieuw.
Ik kreeg het omdat mijn eerste via een ks is geboren en inleiden kan dan niet met gel enz. ivm gevaar van scheuren van het litteken in de baarmoeder. Dus zo een ballonnetje gehad om de boel open te krijgen. (liep al 10 dagen over) En ja hoor na een dag zo een ballonnetje waren de volgende ochtend mijn vliezen te breken, het had dus wel wat gedaan. Helaas is het verder uiteindelijk niet doorgezet en weer op een ks uitgedraaid, dus over het resultaat kan ik verder niet zeggen.
Ik denk dat jij dan zo'n ballon katheter heb gehad, dit is iets wat je zelf thuis kan gebruiken om het alvast iets 'wijder' te maken. En ook na de bevalling weer. Heeft niets met hormonen te maken.

Edit: Oh spuit11 hier :+.
pi_111060105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:45 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Heb jij het echt over de Epino? Deze zou namelijk de vliezen niet moeten aantasten. Of kan het zo zijn, dat je de spieren dan zo oprekt, dat de vliezen gebroken kunnen worden, terwijl dat anders niet kan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111060214
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:48 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Heb jij het echt over de Epino? Deze zou namelijk de vliezen niet moeten aantasten. Of kan het zo zijn, dat je de spieren dan zo oprekt, dat de vliezen gebroken kunnen worden, terwijl dat anders niet kan?
Nee daar had ik het dus niet over, ik had een ballon die ervoor moest zorgen dat ik iets ontsluiting kreeg, idd zo een katheter-ballon volgens mij. (ze konden me er in het ziekenhuis in ieder geval weinig voer vertellen want ze hadden er neit echt ervaring mee..)
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:50:44 #245
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111060256
Maar Tinuviel, wil je misschien nog even kort toelichten hoe het gaat met die epino en of het makkelijk werkt? Is misschien voor meer mensen wel boeiend :).
pi_111060362
Ja dan blijf ik nog even lezen, ben ook wel nieuwsgierig of moet ik even terug scrollen omdat het daar al ergens staat??
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:55:05 #247
100412 mefke79
komt goed!
pi_111060634
effe inbreken hoor, maar wat train je nou met die epino. Je bekkenbodemspier? Want die moet je juist niet trainen, maar ontspannen. Zou het niet zijn dat je je vagina alvast wat oprekt? Dat is iets anders dan je spier, zeg maar.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:56:35 #248
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111060745
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:55 schreef mefke79 het volgende:
effe inbreken hoor, maar wat train je nou met die epino. Je bekkenbodemspier? Want die moet je juist niet trainen, maar ontspannen. Zou het niet zijn dat je je vagina alvast wat oprekt? Dat is iets anders dan je spier, zeg maar.
Ja daar heb je gelijk in, zie hier:

http://www.epino.nl/over-epino/

Maar je kunt je bekkenbodemspier wel trainen, dan weet je juist hoe je hem moet aanspannen én ontspannen :).
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:59:33 #249
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111060925
Er zijn natuurlijk ook andere manieren om je doos groter te maken :7
pi_111060963
Ben ik nu de enige die denkt dat het niet handig is om het geboortekanaal voortijdig te gaan oprekken?
Ik geloof dat ik liever 1 keer uitscheur dan dat het permament uitgelubberd is door een ballon :@
pi_111061016
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:55 schreef mefke79 het volgende:
Mefke, volgens mij is het iets van allebei. Er zijn meerdere oefeningen, die je doet (3 stuks) in een bepaalde volgorde. Bij de eerste span je de bekkenbodemspieren/ vaginaspier aan en ontspan je hem weer. Ik denk dat je ook de spieren ontspannen pas kunt leren als je ook het aanspannen oefent. Bij de 2e blaas je de ballon in de vagina op, dus dan rek je de vagina iets van binnen en je leert te ontspannen met de druk van de ballon/ hoofd van het kindje, dat er uit gaat komen. Bij de 3e oefening, laat je de ballon voorzichtig naar buiten glijden. Daardoor rek je dan de vaginaspier langzaam op. Deze langzame gewenning aan het rekken zou zoals ik het begrijp het inscheuren dan kunnen voorkomen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111061223
Sorry sorry sorry dames... :@ Nog steeds baby in buik hier.

Eerst even een dikke *O* voor Zoe d'r mijlpalen der mijlpalen en *O* voor de andere waaronder mijn eigen 41 weken.

Zag dat er een paar mensen gevraagd hadden hoe het gisteren bij de VK was afgelopen. Ze heeft weer gestript en had al wel een hele halve cm meer ontsluiting dan zaterdag.
Wel wat gerommel gisteren maar niks wat echt doorzet.
Ben gisteren ook wel druk geweest en weinig meer bijgelezen. (mijn vriend vertelde me zelfs dat jullie me kwijt waren :@ )

Vandaag had ik even een offday. Het ziekenhuis belde met de afspraak voor het consult bij de gyn en het besef dat ik nu toch echt moet gaan nadenken over wat ik wil en het feit dat met iedere dag die verstrijkt een inleiding dichterbij komt was even wat (understatement) teveel van het goede.
Dus na een enorme emo sessie had ik even behoefte aan mijn eigen wereldje.

Dus nogmaals sorry... en een :* voor iedereen..
pi_111061248
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:00 schreef octopussy het volgende:
Ben ik nu de enige die denkt dat het niet handig is om het geboortekanaal voortijdig te gaan oprekken?
Ik geloof dat ik liever 1 keer uitscheur dan dat het permament uitgelubberd is door een ballon :@
Ik weet niet of je al een keer bent ingescheurd, maar dat is echt geen pretje. En bij een vervolg op een totaalruptuur zouden zelf de darmen beschadigd kunnen worden, zei mijn gyn. :N Dus dan denk ik zelf liever oprekken. Het rekt toch op tijdens de bevalling, daar doe je weinig aan. Bovendien kun je het apparaatje na de bevalling ook gebruiken om de spieren te trainen, dat ze weer samenkrimpen c.q. ze weer sterker maken of hoe dat dan ook heet. :) Ik heb ook bij de gyn gevraagd over dit apparaatje en het antwoord was duidelijk: "baat het niet, dan schaadt het niet".
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:07:56 #254
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111061474
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik weet niet of je al een keer bent ingescheurd, maar dat is echt geen pretje. En bij een vervolg op een totaalruptuur zouden zelf de darmen beschadigd kunnen worden, zei mijn gyn. :N Dus dan denk ik zelf liever oprekken. Het rekt toch op tijdens de bevalling, daar doe je weinig aan. Bovendien kun je het apparaatje na de bevalling ook gebruiken om de spieren te trainen, dat ze weer samenkrimpen c.q. ze weer sterker maken of hoe dat dan ook heet. :) Ik heb ook bij de gyn gevraagd over dit apparaatje en het antwoord was duidelijk: "baat het niet, dan schaadt het niet".
Dat zeiden ze bij mij nu ook. En dat ze echt verschil merken. Al is dat niet wetenschappelijk getoetst natuurlijk, maar toch.

Ik ga er even over nadenken :).

@roosje, niet zo verontschuldigen hoor, dat is toch heel erg logisch dat je in je eigen wereldje zit. Het zijn ook lastige beslissingen, wachten of toch inleiden? Wat zeggen ze over vruchtwater en placenta etc?
pi_111061706
Roosje, je hoeft je echt niet te verontschuldigen. Sterkte ermee :* Ik hoop voor je dat het toch zelf op gang komt als je nog het weekend hebt -O-
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111061827
ziekenhuis gebeld kon langskomen. oom van mijn vriend is nu onderweg dus we gaan maar met kleine verwachtingen richting het ziekenhuis kruik en douche gaven geen verlichting. Jullie horen het wanneer er een kleintje is!
pi_111061876
Heel veel succes Sam! ^O^
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:13:54 #258
100412 mefke79
komt goed!
pi_111061899
Oke, dan zou ik dat ding dus never nooit niet gaan gebruiken zonder begeleiding van een bekkenfysio. Je kan zoveel verkloten aan je bekkenbodem als je niet goed weet wat je doet. Voorbeeldje: ik heb een veel te strak gespannen bekkenbodemspier, die wil je dus niet gaan trainen. Dat doe je dus wel met dat ding, das niet aan te raden.
pi_111062270
Roosje trek je lekker terug en doe vooral rustig aan. Het klinkt alsof het allemaal niet meer heel lang gaat duren en ik denk dat je dan ieder sprankje energie kunt gebruiken. Geen nieuws is in jouw geval wellicht goed nieuws .. misschien heb je met je vllgende post je kleintje wel! :-)
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:33:22 #260
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111063100
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:13 schreef mefke79 het volgende:
Oke, dan zou ik dat ding dus never nooit niet gaan gebruiken zonder begeleiding van een bekkenfysio. Je kan zoveel verkloten aan je bekkenbodem als je niet goed weet wat je doet. Voorbeeldje: ik heb een veel te strak gespannen bekkenbodemspier, die wil je dus niet gaan trainen. Dat doe je dus wel met dat ding, das niet aan te raden.
Zit wat in ja. Ik zal eens even op m'n gemak research doen als ik verlof heb.

Sam: heel erg veel succes, hopelijk nu mét baby naar huis! *O*
pi_111063375
die Epino lijkt mij ook wel wat. Ik heb een totaalruptuur opgelopen bij Amy en ik zou er alles voor geven om het nu zonder hechtingen te doen. Ik moet sowieso al de laatste 6 weken van de zwangerschap naar de bekkenbodemfysio voor massages zodat het soepeler is. Ik ben toch best bang voor nog meer schade.

Kersjes, bedankt voor je tips! :* Gember ga ik ook eens naar op zoek.

Sam, succes!
pi_111063484
Epino gebruik je alleen in de vagina, de andere bekkenbodemspieren worden daardoor niet getraind of wat dan ook. Ik weet niet over welke bekkenbodemspier jij het hebt Mefke, maar misschien heeft dat dus echt niets met elkaar te maken. Mijn gyn heeft er in ieder geval niet van afgeraden omdat het slecht kon zijn, maar alleen gezegd, dat het maar de vraag is of het helpt.

Solagratia als je de fysio daarvoor spreekt zou je haar/ hem natuurlijk ook direct kunnen vragen wat hij/ zei ervan vind :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111063709
Ze heeft het ook al eens genoemd bij de vorige behandelingen, dus ik denk dat ze mij daar best in wil begeleiden :Y Sowieso moet ik weer contact opnemen want ik voel mijn bekkenbodemspieren per dag verslappen. Elke keer als ik moet overgeven, plas ik in mijn broek :{
pi_111064116
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Eh ja, ik ben de eerste bevalling ingeknipt (2 x) en moest in 3 lagen gehecht worden en de tweede bevalling ben ik naar achteren EN naar voren ingescheurd :'(
Ik weet dus wel zo ongeveer hoe het voelt.

Maar ik bedoel maar te zeggen dat je misschien met zo'n ballonnetje de rek volledig uit het bindweefsel haalt door het te 'trainen'. Ik denk dat het nogal wat verschil maakt tussen het eenmalig een baby door het geboortekanaal persen (waarbij gigantisch veel hormonen vrijkomen) en het oprekken door te 'droogoefenen' en het telkens weer op te rekken.
pi_111064560
Ik ga mee met octopussy. Want hoe is het dan met die huid daar na de bevallingen? Blijft dat altijd een beetje opgerekt?

Vervelend dat je zo misselijk bent Sola, hoop dat er iets is wat je kan helpen.

Succes er mee Roosje en sorry hoeft echt niet hoor!
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:59:57 #266
100412 mefke79
komt goed!
pi_111064766
er is maar 1 bekkendbodemspier, die loopt aan de onderkant van je lichaam en dan aan rug en buikzijde omhoog. Het vormt je onderkant en je vagina, plasbuis en endeldarm gaan er dwars doorheen. En zie daar ook waarom je er zo voorzichtig mee moet zijn: niemand wil graag incontinent worden. Het vervelende is dat je niet kan weten of die spier te strak of te slap is zonder onderzoek, want het levert ongeveer dezelfde klachten op.
En ik zie het nut wel van dat ding voor de vagina, maar ik vraag me wel af of het zo werkt. Als in: je vagina is gebouwd om te rekken, moet je dat trainen? Is de oorzaak van een ruptuur je vagina? Of het niet kunnen ontspannen van je bekkenbodemspier? Of een krap bekken? Of iets heel anders? Geen idee, jullie?
Andersom geredeneerd: mijn bekkenbodemspier is veel en veel te strak. Toch kwam ik er 2 keer vanaf met een kleine knip terwijl beide jongens met hun hand naast hun hoofd lagen.

Kortom, geen idee of het ding werkt, maar in baat het niet dan schaadt het niet geloof ik in dit geval niet echt.
pi_111064797
Zot nu aan de ctg. Wel frustrerend on te zien dat de weeen niet uitschieten op t beeld hoger dan 28 komen ze niet. Ze zijn er toch echt...
pi_111064809
Ah ik heb inderdaad een beetje dezelfde bedenkingen als octo...

Het lijkt me ideaal als de kans echt klein is op inscheuren, maar vraag me ook af of je niet definitief de rek eruit haalt.
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:06:47 #269
100412 mefke79
komt goed!
pi_111065182
littekenweefsel is stugger, dus als je al een scheur/knip hebt gehad is de kans bij de tweede keer groter dat het weer nodig is. Maar volgens mij werkt dat ding toch veel 'dieper' dan de huid?
pi_111065340
Ik sluit me ook even aan bij Mefke en Octo.
Voorbeeld van mijn kant: Ik heb dat ding niet gebruikt, maar wel een vaginawandverzakking. Dat houdt dus in dat de huid/spierweefsel van mijn vagina zodanig is verslapt dat het 'voor de ingang' ligt, zoals ik het zelf omschrijf. Er zijn 3 stadia, ik zit in 2. Bij 3 hangt het naar buiten.

Niet leuk om te hebben of om dit te vertellen, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je zelf de vagina gaat oprekken, je dit probleem houdt veroorzaakt.
Mijn bekkenbodemfysio waar ik bij terecht kwam was ervan overtuigt dat het nog wel zou verbeteren, maar helaas.
Reden dus dat ik over een week of 3 een afspraak heb bij de gyn om de mogelijkheden en beperkingen van een volgende zwangerschap te bespreken. Uiteraard ook de risico's.
Als we klaar zijn met kindjes krijgen moet ik gaan nadenken of ik wel of niet geopereerd wil worden (of voor altijd het gevoel hebben dat er iets uit mn vagina hangt :X )

Ik kan me niet voorstellen dat je dit wilt riskeren, dus laat je alsjeblieft goed voorlichten.
Een blaasverzakking, baarmoederverzakking en darmverzakking zijn vrij bekend, die van mij een stuk minder. Maar ik heb em wel :(
pi_111065342
Sam, wil niet zoveel zeggen hoor die weeenhoogtes. Ik had helse weeen en ze kwamen niet hoger dan 40. Tevens de reden dat ze steeds het infuus hoger zette, want mn weeen waren helemaal niet sterk :(
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:11:31 #272
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111065493
sam succes en hopelijk kom je nu het ziekenhuis niet meer uit zonder je beeb O+
W
Z
E
pi_111067041
Arts is binnen geweest weeen stelt niks voor gaat buik voelen en toucheren is dat allemaal t zelfde kunnen ze niks doen... Er is echt iets gaande maar op een of andre manier tref ik weer dezelfde arts
pi_111067180
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:39 schreef Sam1993 het volgende:
Arts is binnen geweest weeen stelt niks voor gaat buik voelen en toucheren is dat allemaal t zelfde kunnen ze niks doen... Er is echt iets gaande maar op een of andre manier tref ik weer dezelfde arts
Of het is gewoon nog niet het echte werk... ;)
En dat die douche niet geholpen zou hebben weet je niet, want je hebt blijkbaar helemaal niet gedoucht...
pi_111067482
Hoe weet jij of ze niet gedoucht heeft?
pi_111067504
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:47 schreef Troeta het volgende:
Hoe weet jij of ze niet gedoucht heeft?
Via een ander social medium ;)
pi_111069062
Nee idd en als je goed gelezen hebt bij de rest staat er ook waarom en dat ik inplaats van dat een warme kruik heb gepakt omdat ik me te slap voelde voor de douche... Hij
pi_111069212
Zah op de ctg wel dat er wat gaande was maar waren geen weeen waardig. Verder zag hij me wel terig komen als het erger werd. Nu dus maar naar bed. Sorry als ik gezehd heb wel in de douche te zijn geweest weet t soms ook even niet meer. Liegen is het niet als je dat denkt want ik weet dat mijn facebook openstaat dus dan zou ik daar verder niks neerzetten of die afschermen... Iniedergeval nu na huis.
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:25:47 #279
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_111072732
Je weet toch wel of je wel of niet onder de douche bent geweest...
pi_111072787
Beetje raar verhaal hoor, hoe kun je nou niet weten of je onder de douche geweest bent...
pi_111072844
Ach jongens, lekker boeiend.
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:51:36 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111072883
Ja precies, laat toch gaan. Negeer het hele verhaal toch gewoon als je het raar of vreemd vindt...
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:52:25 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_111072889
Sam, ook voorweeën kunnen ontzettend pijnlijk zijn. Wat ik zo lees, ben ik bang dat het inderdaad "nog maar" de voorweeën zijn (het doet me heel erg denken aan mijn zwangerschap toen van Ruben). Die zijn ontzettend vervelend, want ze trekken ook niet weg en ze zijn constant aanwezig, maar uiteindelijk komt het echt.

En als je door deze krampen niet kunt slapen, geef dat dan aan bij de arts! Het is ontzettend vermoeiend om constant die krampen te hebben, zonder dat het echt doorzet. En zeker als iedereen dan constant tegen je zegt dat het nog niet voor het echt is, want de ctg geeft nog niet genoeg aan, want het voelt wel echt, want het is ontzettend pijnlijk. Maar wat ze ook zeggen, je zult er doorheen moeten en uit ervaring kan ik je vertellen: hoe meer je je eraan gaat ergeren, hoe vervelender die laatste loodjes zijn. Hoofd omhoog, borst naar voren, schouders naar achteren en nog een paar daagjes ervoor gaan. Even doorbijten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 mei 2012 @ 08:15:02 #284
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111073090
Ik denk dat ze misschien bedoelt dat ze niet meer weet wat ze hier heeft neergezet over het douchen?
Wel vervelend zo Sam, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor je.
pi_111073386
Goedemorgen dames :*
Roosje, dikke :* ! ik hoop dat je kleintje snel zelf komt :)
Is er al nieuws van Xanteh? Nog niet he? Die is ook al even bezig.
Zoe, ben je al tante? :)

Hier weer een fijne nacht vol maagzuur en misselijkheid. Niet echt leuk meer. Weet ook niet goed meer wat ik nog wel kan eten zonder er heel veel last van te hebben.
Straks naar het ziekenhuis, ik verwacht geen rare dingen meer. Meisje is weer goed druk sinds dinsdag, maar toch nerveus hier. En dan door naar mn werk..
En vandaag 6 jaar samen met mijn lief! O+ Komend weekend lekker uit eten :) En vanavond gezellig nog een partnerles bij de yoga :P Leuke dag zo om het te vieren ;)
pi_111074405
Omg LLM! 37 weken vandaag! *O* Alleen het voelt nog helemaal niet als de laatste loodjes :D

Bovendien nog 8 dames voor mij in de lijst, waarvan ik toch wel snel een keer wat baby's wil bewonderen O+ volgens mij gaan er vandaag alvast een paar komen! Knife? Xanteh? Roosje? *O*
pi_111074431
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:42 schreef Marjolijntje het volgende:
Goedemorgen dames :*
Roosje, dikke :* ! ik hoop dat je kleintje snel zelf komt :)
Is er al nieuws van Xanteh? Nog niet he? Die is ook al even bezig.
Zoe, ben je al tante? :)

Hier weer een fijne nacht vol maagzuur en misselijkheid. Niet echt leuk meer. Weet ook niet goed meer wat ik nog wel kan eten zonder er heel veel last van te hebben.
Straks naar het ziekenhuis, ik verwacht geen rare dingen meer. Meisje is weer goed druk sinds dinsdag, maar toch nerveus hier. En dan door naar mn werk..
En vandaag 6 jaar samen met mijn lief! O+ Komend weekend lekker uit eten :) En vanavond gezellig nog een partnerles bij de yoga :P Leuke dag zo om het te vieren ;)
Heb je al een maagzuurremmer geprobeerd?
pi_111074976
Covie *O* 37 weken en LLM! Nou dat wordt meldplicht he ;)

Nou inderdaad dames kom maar door hoor met die verse baby's!

Zoe is je zus al bevallen inmiddels?

Ben ook erg benieuwd naar Xanteh, en Knife ook natuurlijk!
Zet m op voor iedereen die m kan gebruiken! :%
pi_111074978
Lees later bij, ben wat hyper :9

Ben tante!! *O* ben zo blij!
Zo trots op m'n zus! Hoorde m'n lieve nichtje huilen op de achtergrond
..echt ik hield t niet meer O+

Vanmiddag even op visite in t zknhuis. Ze moet tot na t weekend blijven dus wie weet tref ik dr ook nog tijdens m'n eigen bevalling :D

Vannacht flink last van krampen, en heel veel pijnscheuten in m'n kruis :X
Nu nogsteeds menstru kramp.

*O* nu m'n andere zus ff terug bellen
pi_111075020
Gefeliciteerd zoe O+
pi_111075050
Ha crosspost. Gefeliciteerd Zoe met je nieuwe verse nichtje!! Gaaf hoor, heel veel plezier vanmiddag bij het babygluren!! Wie weet rammel je terplekke wel die van jou eruit haha. Hop meteen in een bed naast je zus, hoe bizar zou dat zijn zeg!
pi_111075126
Jaaaa, Zoe wat fijn dat je zus eindelijk bevallen is!!! Gefeliciteerd en nu jij er snel achteraan.

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar Xanteh en Knife.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_111075258
Gefeliciteerd Zoe! Eindelijk tante, nu mag jij ;)

Covie, LLM! Mijlpaal!

Ik ben naar de huisarts geweest net. Ik ben ter plekke verliefd geworden. Ik kreeg direct een recept en hij begreep het helemaal dat het zo niet ging. Over 7 dagen terugkomen zodat hij het een beetje in de gaten kan houden. Ik heb Emesafene gekregen. Nu mag ik 3 dagen niet autorijden omdat je er suf van kan worden. (Gelukkig hoef ik niet te werken dit weekend) degene die dit gebruikt hebben, hebben jullie hierdoor niet kunnen autorijden? Ik mag over 3 dagen weer autorijden als ik me niet suf voel.
pi_111075331
Muwahha Marjolijn die 6 jaar samen wordt gevierd met een partnerles .. zal ie leuk vinden :D
Vervelend van dat maagzuur .. je zou bijna zeggen van: dan eet ik gewoon helemaal niks meer .. heb ik ook nergens last van. Maa rzo werkt het niet natuurlijk.

Covie 37 weken *O*

Gefeliciteerd Zoe! :D .. Nou jij nog en dan is het feest compleet! :D

Ja hoe zou het met de bijna-mama's zijn> :o .. Ben benieuwd of ze ons vandaag gaan verrassen!

Hier zojuist naar de VK geweest voor intake. Echt een fijne praktijk met kundige mensen die je van heel veel informatie voorzien en liever een onderzoekje extra doen dan dingen amar gewoon te laten.

Paniekstoornis is op dit moment nog geen reden voor een compleet andere aanpak .. Belangrijkste is natuurlijk om rust te houden, stress te vermijden.
Bloedwaardes en dergelijke waren allemaal prima. Ijzer wel aan de lage kant dus doe er van alles aan om dat op te hogen met appelstroop, veel fruit, vitaminepillen met extra ijzer, Roosvicee Ferro etc. Dat gewoon vol blijven hoduen.

Blijkt wel dat ik Rhesus C heb .. inderdaad niet direct spannend. Een hele tas vol boekjes en toestanden gekregen dus i kkan me weer helemaal inlezen.

Ik heb zelf een hartritmestoornis en omdat men niet weet of dit erfelijk is of niet, wil de vk voor de zekerheid een uitgebreide screening in het Radboud voor het hartje van het kindje. Fijn dat ze zo voorzichtig te werk gaan en er een extra onderzoek aan willen wagen.

Verder dus helemaal goed gekeurd en helemaal happy *O*
pi_111075347
Sola fijn dat je wat gekregen hebt! Hopen dat het goed zijn werk doet voor je!
pi_111075348
Gefeliciteerd Zoe!

Ferrari rood: ik hen gaviscon, maar dat doet niet veel, helaas.

Covie LLM!

Ben nu in het ziekenhuis, lig weer aan de CTG. Straks waarschijnlijk ook weer een echo en gesprek met de gyn.
pi_111075476
Ow en ze vroegen of ik borstvoeding of flesvoeding wilde gaan geven .. en toen i kzei flesvoeding keken ze niet eens raar op! Dus hoefde me niet eens te verdedigen cq. verantwoorden.. heerlijk *O*
pi_111075758
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:11 schreef sproet-je het volgende:
Jaaaa, Zoe wat fijn dat je zus eindelijk bevallen is!!! Gefeliciteerd en nu jij er snel achteraan.

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar Xanteh en Knife.
Ik vind dat jij maar eens moet gaan bevallen :Y ik ben toe aan een nieuwe dorpbewoner O+
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:35:45 #299
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111075828
Zoe Gefeliciteerd met je zus/nichtje *O*

Twinkle, ga je nou ook nog op controle in boxmeer of niet?

En zou Sam ondertussen al liggen te bevallen?

En Xanteh, die zal toch zeker haar kindje ook wel hebben ondertussen?
pi_111076173
Gefeliciteerd marjolijntje :*
& hoop dat je je snel beter voelt

Roosje
Logisch toch dat je in je eigen wereld zit :*
't is ook een spannende tijd..

Covie
LLM :D *O*

Fijn twinkle! Klinkt als een goed gesprek! :)

Solana
Wat fijn dat je iets gekregen hebt!

Bedankt! :D ja nu mag ik! Hihi

:o heb echt mega pijn bij m'n liezen, trekt zo naar de binnenkant van m'n bovenbenen :X bah
pi_111076297
PE ik zit gewoon bij de VK in mijn eigen woonplaats waar de algemene controles worden gehouden.

Ben nu 14 weken .. binnenkort dus afspraak in Radboud voor het hartje. Afhankelijk van die uitslag wordt bepaald of de 20 weken echo in Boxmeer of Nijmegen plaats gaat vinden.

Even afwachten dus :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')