Kleine kanttekening: er zijn ziekenhuizen waar een arts-assistent (gynaecoloog in opleiding) de bevalling begeleid en er zijn ziekenhuizen waar een klinisch werkende verloskundige dat doet. De verloskundige is in dat geval in dienst van het ziekenhuis en werkt dan meestal ook gewoon op de polikliniek. In beide gevallen is het de gynaecoloog die eindverantwoordelijk is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:57 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Inleiden is een medische handeling waarvoor vaak een medische indicatie is (overtijd, 24uur gebroken vliezen zonder vervolg activiteit, kind in nood maar nog niet levensbedreigend, moeder in nood maar nog niet levensbedreigend etc etc) en daardoor alleen door bevoegd gyneacoloog uitvoerbaar, tussencontroles tot bevalling willen in extreme drukte overigens wel door poliklinische verloskundigen gedaan worden als het niet anders kan.
Poliklinisch bevallen : is in 1e aanleg niet medisch (vandaar ook eigen bijdrage voor de huur van de verloskamer) en kan/mag met eigen verloskundige, mocht je tijdens de bevalling toch medisch worden wordt je alsnog overgedragen aan de Gyn. (denk aan kindje in vruchtwater gepoept, navelstreng ellende etc) en krijg je je eigen bijdrage veelal terug.
Nee, dat zeg ik ookquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
bandenpijn is niet t zelfde als bekkenpijn per se eh![]()
ik ben ook hypermobiel maar heb bij mn eerste nergens last van gehad. Het hoeft helemaal niet zo te zijn
en als dat zo is, dan zou ik preventief bij een bekkenfysio binnenwippen. Je kan dan niet vroeg genoeg een paar goede tips krijgen en er naar gaan leven. Better safe than sorry.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:32 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ookMaar aangezien ik er al aanleg voor heb kan het misschien wel zo zijn dat de boel gewoon te slap wordt, zoals bij BI.
Ik ga er niet vanuit, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee
Ik alleen gyn, maar goed dat kan per ziekenhuis verschillen, en idd, GIO's en de interne verloskundigen zijn er ook nog, maar eindverantwoordelijkheid blijft bij medische indicatie bij de gyn en bij de poliklinische bevalling (eigen wens om in zh te bevallen) bij de verloskundige die je begeleid heeft tijdens de zwangerschap.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:25 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Kleine kanttekening: er zijn ziekenhuizen waar een arts-assistent (gynaecoloog in opleiding) de bevalling begeleid en er zijn ziekenhuizen waar een klinisch werkende verloskundige dat doet. De verloskundige is in dat geval in dienst van het ziekenhuis en werkt dan meestal ook gewoon op de polikliniek. In beide gevallen is het de gynaecoloog die eindverantwoordelijk is.
Ik ben twee keer ingeleid en heb nooit een gyn gezien, wel een aantal verloskundigen.
Twinkle, zomaar bloeden in de mond heb ik nooit gehad, wel bloed bij het snuiten van mijn neus in de zakdoek.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik denk net .. goh zal eens op de weegschaal gaan staan want buikje begint aardig zichtbaar te worden.
En wat denk je? Nog geen GRAM aangekomen ..![]()
Niet dat ik het heul erg vindt ergens .. maar ik zie mijn lijf toch met de minuut veranderen lijkt het wel. Dus dat kan ik niet helemaal plaatsen![]()
Ik vind het nog steeds zo grappig dat allemaal mensen me aanspreken van: joh, wat heb ik voor goed nieuws gehoord? Kleintje op komst? Doet me cht goed.
Je hebt er zo wel lang plezier van?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:03 schreef Kersjes het volgende:
Vanmiddag zo lekker geluncht met ciabatta met daarop pesto, mozzarella, tomaat, basilicum, pijnboompitjes... Smaakte heerlijk maar mijn maag is er nog steeds opstandig van, pesto komt me m'n neus uit inmiddels
Preciesquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:35 schreef mefke79 het volgende:
[..]
en als dat zo is, dan zou ik preventief bij een bekkenfysio binnenwippen. Je kan dan niet vroeg genoeg een paar goede tips krijgen en er naar gaan leven. Better safe than sorry.
En nou ben ik er weer weg van, ik hoor hier helemaal niet thuis!
Eindeloos veel plezier jaquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:09 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Je hebt er zo wel lang plezier van?
*wegduikt*
Ik heb ook een ijsblokjes cravingquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:18 schreef Sam1993 het volgende:
Ik ben momenteel van de ijsblokjes eten vraag me niet wat ik eraanvind maar de beker moet tot over de rand vol dan drinken het drinken gaat als eerste op en dan ga ik op mn gemak al die ijsblokjes kapot bijten xd
Helpt de hete douche bij jou een beetje Sam?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:19 schreef Sam1993 het volgende:
Tinuvieldat vroeg ik me ook af. misschien maar goed anders stond ik er een hele dag onder xd
Dank Kersjes, anders ga ik maar eens proberen met ons warmtekussen. Dan blijft de warmte ook langere tijd op dezelfde plek!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:21 schreef Kersjes het volgende:
Tinuviel, toen ik met 32 weken zwangerschap in het ziekenhuis lag bij oudste had ik veel last van harde buiken. Ik kreeg toen als het weer zo ver was warme doeken van de verpleging voor op m'n buik en dat hielp wel redelijk.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:31 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë dat is![]()
Die van mij heeft net het warmtekussen mee naar beneden gebracht. Misschien adem ik nu liggend ook wel beter naar mijn onderbuik en ligt het daaraan.
Ik doe altijd een lege (cola) fles (wel een stevige fles pakken dan) vullen met wat water, ongeveer een kwart vol ofzo, en dan leg ik m in de diepvries. En dan een paar uur later een keer schudden/stukslaan, En dan krijg je dus kleine ijsstukjesquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef Sam1993 het volgende:
PE: wat is er eigenlijk ook aan he? het is hier zo erg dat ik gemiddeld 1 zak ijs eet op een dagwilde al overstappen op ijsklontzakjes maar heb ik een keer gedaan en die zijn duurder dan zon zak ijs en hij is dan niet een vol xd gewoon kant en klaar kopen dus:p
Hihiquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:33 schreef Kersjes het volgende:
Mijn vent is druk doende de kinderen in slaap te krijgen en ik zit te boeren op de bank![]()
Zoe, wat klinkt dat lief
Ik weet niet of het door de warmte komt of door het liggen op de bank, maar nu wordt ik helemaal geschoptquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef Sam1993 het volgende:
tegen de harde buiken niet inderdaad wel tegen de voorweeën. wel vind ik het verlichten in de pijn die de harde buiken doen en soms als ze heel druk is wil dat wel eens helpen haar rustig te krijgen waardoor ik minder harden buiken krijg
Ben toch zo verschrikkelijk nieuwsgierig! Naar zowel geslacht,eerste pakje als het geboortekaartje!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:11 schreef bodpa09 het volgende:
Ik ben helemaal: eerste pakje kwam net binnen met de post en ik vind het zooo leuk. Vanmorgen ook het geboortekaartje besteld, sjonge, het wordt wel opeens echt zo. :-)
Ik had dat ook.. niet zo zeer spontaan, maar wel bij de minste aanraking. Heb me wel kapot gelachen toen de mondhygieniste met 5,5 maand een tandsteenreiniging ging doen... die zat serieus onder het bloed.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik denk net .. goh zal eens op de weegschaal gaan staan want buikje begint aardig zichtbaar te worden.
En wat denk je? Nog geen GRAM aangekomen ..![]()
Niet dat ik het heul erg vindt ergens .. maar ik zie mijn lijf toch met de minuut veranderen lijkt het wel. Dus dat kan ik niet helemaal plaatsen![]()
Mango wat leuk je trouwjurk! Veel plezier!
Oww LLM.. jullie maken het zo spannuuund!
Ik vind het nog steeds zo grappig dat allemaal mensen me aanspreken van: joh, wat heb ik voor goed nieuws gehoord? Kleintje op komst? Doet me cht goed.
Morgen alweer 14 weken.. en donderdag naar de vk.. ben benieuwd wat we dan allemaal gaan bespreken want tot nog toe was dat niet gek veel.
Woow zit hier nu op de bank.. is het normaal als je tandvlees spontaan begint te bloeden? Proef ineens zo'n metaalachtige smaak in mijn mond en ineens bloed?![]()
Wist wel dat het allemaal wat gevoeliger kan zijn en eerder kan gaan bloeden.. maar spontaan terwijl ik gewoon aan het adem halen ben![]()
Geen bal op tv dus .. lekker naar bedje met een boek
Volgens mij kun je het gewoon aangeven hoor. Als het goed is vragen de stagiares je ook of zij handelingen mogen doen, dat kun je altijd weigeren. Maar het is wel heel jammer voor de stagiaire kan ik je uit ervaring vertellenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:12 schreef Sam1993 het volgende:
Lijnloos : kun je ook aangeven dat je niet zoveel stagiares wil? vind het best een stagiaire aangezien zij het ook moeten leren maar onderzoeken handelingen etc laat ik liever gewoon door ervaren personeel doen en ik vind 1 stagiaire ook wel genoeg eigenlijk. weet niet of ze hier makkelijk mee omgaan in ziekenhuizen. heb de laatste par keer ook zoveel leerlingen gehad en voelde me er gewoon niet zo prettig bij.
een arts in opleiding heeft al een hele studie geneeskunde inclusief zn co-schappen achter de rug hè, met dat oefenen valt t wel mee, het is meer ervaring opdoen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:27 schreef Sam1993 het volgende:
Roosje is volgens mij vanmiddag voorbij gewipt even;)
Oognip: ik weet dat ze het niet leuk vinden volg zelf ook een opleiding in de zorg maar vind artsen in opleiding en dat soort dingen al genoeg als die dingen op me oefenen xd
Ik zou jou serieus wel aan mn bed/baarkrukquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:36 schreef mignonne het volgende:
En er zijn ook hele leuke vk's-in-opleiding hoor, die haske goed aanmoedigen en kindjes aanpakken![]()
misschien als je héél op tijd beltquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:40 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik zou jou serieus wel aan mn bed/baarkrukwillen hebben hoor
![]()
lijkt me heel bijzonder
Maar je woont niet in de buurt dus die kans is sowieso 0 helaas
oh zonde, maar dat is ook wel heel snel gegaan dan!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
misschien als je héél op tijd belt![]()
![]()
mn eerste was ook een krukbevallingde laatste heb ik gemist
die mevrouw ging in 20 minuten van niks naar baby, ja dat red ik nie eh
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:44 schreef Poppejans het volgende:
[..]
oh zonde, maar dat is ook wel heel snel gegaan dan!
Ik ben fan van de baarkruk![]()
Hangt wel af van de student ookquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het wel fijn om door mensen in opleiding geholpen te worden. Dan wordt er veel tijd voor je genomen en alles goed uitgelegd. Bij de bevalling van Lena heeft een verloskundige in opleiding m'n vliezen gebroken.
Een infuus laat ik echter nooit meer door iemand in opleiding prikken. Ik schijn moeilijke aderen te hebben, dus dat is voor niemand een prettige aangelegenheid.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:54 schreef Estrys het volgende:
Ik geloof niet dat het mij op dat moment ook maar wat kan schelen wie er aan mijn bed staat. Tijdens de nacontrole heb ik vier verloskundigen, de kraamhulp, huisarts en huisarts in opleiding die mijn hechtingen wilden zien. Dan moet je op gaan letten want voor je het weet is het zo gewoon dat je bij de kraamvisite ook je broek laat zakken. Kijk!!
maar jij zei ook van jezelf dat je uitzonderlijk preuts was toch?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken het totaal niet. Op het moment dat ik het ziekenhuis uitstapte vond ik het welletjes, al het gedoe aan m'n lijf. En dan wil er ineens een kraamhulp de godganse dag hamburgers van je borsten maken. No thanks.
Ze is uiteraard op de hoogtequote:Op woensdag 2 mei 2012 00:34 schreef Troeta het volgende:
Fijn dat het goed gaat Speedy! Maarre, was benieuwd of je vriendin er van weet dat je deze foto hier plaatst?lieve foto wel
![]()
Klinkt leuk allemaal mignonne, was ff benieuwd of ik je tegen kon komen eind juli,haha.
Maar misschien doe je dan wel de bevalling van een vriendinnetje van me volgend jaar!
Hoeveel jaar duurt je opleiding nog?
Dat was ikquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:20 schreef Skoap het volgende:
wohooo vandaag de laatste dag van MvM ben erg blij dat ik er dan vanaf ben
Flugel zei al dat ik het vanzelf zat zou zijn. Nou ze had voor 200% gelijk!
Wat mag ik mij gelukkig prijzenquote:Op woensdag 2 mei 2012 08:20 schreef Sorbootje het volgende:
Er heeft nog nooit iemand geprobeerd hamburgers te maken van mijn borsten. Moet ik nu concluderen dat ze er uit zichzelf al op lijken?
En preuts ben ik totaal niet, maar de kraam die zo'n thermometer in m'n achterste stopte daar werd ik toch niet heel gelukkig van.
Ik heb veel profijt gehad bij Curanol (wel de combinatie pilletjes/zalf maar dat kwam omdat het echt te grote van een tros druiven wasquote:Op woensdag 2 mei 2012 08:30 schreef Thistleweed het volgende:
8<knip>8
Hmm, tja, aambeien, ik ben bang dat het bij mij ook steeds moeilijker gaat zijn om temperatuur op te nemen, dat ding wordt steeds groterIemand nog tips?
Wat een slechte zaak zegquote:Op woensdag 2 mei 2012 08:41 schreef lily het volgende:
Bij mijn eerste lag ik 8 weken in het ziekenhuis en ik werd op een gegeven moment ingeleid. Er werd mij toen gevraagd of er stagaires bij mochten zijn.
Ik wilde dat absoluut niet.
Ik was zo vreselijk onzeker en bang. Het was zo'n vervelende zwangerschap en dan die inleiding er nog bovenop. Het feit dat ik mijn VK al kwijt was en overgeleverd was aan een scala van onpersoonlijke gynaecologen. Nee, ik had helemaal geen zin in teveel vreemden aan mijn bed.
Maar wat deden ze nu?
Na 35 uur vreselijke weeen kwamen ze het nog een keer vragen????
Ik was op dat moment nergens meer toe in staat. Ik wilde alleen nog maar dood en in die staat kwamen ze het nog een keer vragen?
Ik heb dus blijkbaar ja gezegd en toen stonden er dus 5 (!) stagaires bij het persen in mijn doos te kijken.
Ik word er 11 jaar na dato nog kwaad om.
En ja, ik ben ook preuts. Dat gekloot aan mijn lijf wat ik al weken had gehad door jan en alleman. Vreselijk vind ik het.
En een kraam die een thermometer in mijn kont stopt...ga weg aub![]()
Bij nummer 2 en 3 deed ik dat mooi zelf.
Jij denkt, laat die stagiaire maar lekker met Seb spelen. Gaat ze ook niet aan jou zitten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:26 schreef Estrys het volgende:
Bij de bevalling heb ik alleen een verloskundige aan mijn bed gehad. De kraam kwam 20 minuten na de geboorte binnen, die kon nog net assisteren bij het hechten.
Het enige wat ik niet wilde en dat heb ik tevoren aangegeven was een stagiaire bij de kraamzorg. Maar misschien dat het met een rondhuppelende peuter wel handig kan zijn. Heb nog tijd genoeg om na te denken.
Thanksquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:10 schreef Tinuviel het volgende:
Zolena wat leuk die plopjes![]()
Sam, dan kan het makkelijk natuurlijk, is heel wat anders dan een grote, logge laptop![]()
KatyM fijn dat de kraamzorg intake door een aardig iemand werd gedaan. Veel plezier bij de bevallingsinfo avond van de vk.
Xanteh, jeehh, hoop dat het snel gaat en jij gauw je baby mag ontmoeten
Het speelde wel een rol ja, ik wil dat ding gewoon niet meer schoonmaken. Nieuw moet het zijn!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:40 schreef bijtje84 het volgende:
Dat is wel hele drastische nesteldrang Lenehe!![]()
Onze keuken is ook pas nieuw, december. En wat een heerlijkheid is dat zeg ongelofelijk. Ik geniet er nog steeds elke dag van!
Ik lees van die 'onzin'boekenquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:54 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë heb jij nog goede boeken tips voor me?
Dat is dus écht niet waarquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:54 schreef Tinuviel het volgende:
Bijtje, zo'n keuken moet wel genesteldrangd worden. Op hoogglans zie je elke vingerafdruk, zou voor mij alleen al een no-go zijn.
Weet niet precies wat je bedoeld met onzin boeken. Soms lees ik ook gewoon van die hele stomme boeken, pure vermaak a la shopaholic serie of zo.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:58 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ik lees van die 'onzin'boekenweet niet wat jou genre is?
Ben niet zo'n fan van thrillers en spannende boeken, komt door m'n werk denk ik haha dat was altijd al spannend genoeg, moest ik echt even iets onzinnigs lezen om t van me af te zetten.
(eerst op n forensisch psychiatrische afd gewerkt en later n gesloten detox afd)
Klinkt naar grappige & makkelijke lecture. Als je niet ver weg woont, zouden wij wat boeken aan elkaar kunnen uitlenenquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:07 schreef Zoë23 het volgende:
Tinuviel
Haha ja dat bedoel ik!
Vind boeken van Chantal van Gastel erg leuk, jill mansell en idd Sophie kinsella van de shopaholic boeken.
http://www.chantalvangastel.nl/bibliografie/
Heb deze alle 4 gelezen, waren echt super leuk.
Niet in maar vlakbij Amsterdam. Jammer genoeg is dat best ver uit elkaar. Lijkt me dan misschien nu toch niet zo'n geslaagd idee, als ik niet eens naar Zeeland durfquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:15 schreef Zoë23 het volgende:
Ja leest lekker door!
Woon in Friesland, vlakbij de hoofdstad ervan, jij A'dam zag ik?
Hé dan woon je vlakbij!quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:15 schreef Zoë23 het volgende:
Ja leest lekker door!
Woon in Friesland, vlakbij de hoofdstad ervan, jij A'dam zag ik?
Zeeland is verder hoor. LWD - A'dam is anderhalf uur.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:17 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Niet in maar vlakbij Amsterdam. Jammer genoeg is dat best ver uit elkaar. Lijkt me dan misschien nu toch niet zo'n geslaagd idee, als ik niet eens naar Zeeland durf
Dit jaquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:40 schreef bijtje84 het volgende:
Dat is wel hele drastische nesteldrang Lenehe!![]()
Onze keuken is ook pas nieuw, december. En wat een heerlijkheid is dat zeg ongelofelijk. Ik geniet er nog steeds elke dag van!
Soz, geen ervaring met misselijkheid. Hoop voor je dat iemand anders een heel goede tip heeftquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:19 schreef Solagratia het volgende:
Heeft iemand nog tips tegen de misselijkheid? Eerder kon ik het weg eten, maar sinds gister houd ik niets langer dan een kwartier binnen. Ik ben alleen niet misselijk als ik in mijn bed lig, maar zodra ik overeind kom kan ik gaan rennen. Dit was bij Amy ook zo en ik zie er behoorlijk tegen op om dit nog twintig weken zo te hebben.
Ik zou langs gaan. Beiden zetpillen. Die laatste weet ik niet of de HA zomaar geeft. Is eigenlijk voor chemo patienten die nadien nog misselijk zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:31 schreef Solagratia het volgende:
Dml, geven ze dat al bij acht weken? Ik heb bij Amy niets met medicijnen geprobeerd maar dit keer houd ik dat niet vol denk ik. Is een van beide in zetpilvorm? En kan ik gewoon de ha bellen voor recept?
Ja zeker heerlijk. Was net tijdens mijn wandeling naar het winkelcentrum al aan het bedenken of vandaag nou de eerste goede dag zou zijn om buiten in de tuin avondeten te gaan doen? Maar eergisteren leek het ook superleuk en dan s'avonds was het toch best fris.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:19 schreef bijtje84 het volgende:
Ha boeken!!ik heb kasten vol, met van alles en nog wat. Ook de 'onzin' boeken inderdaad, maar het liefst lees ik waargebeurde verhalen.
Tinuviel ow wat toevallig! Heerlijk he zo'n heel huisik kan er soms geen genoeg van krijgen en blijf me verbazen hoe we het in vredesnaam hebben kunnen redden op dat kleine flatje. Wat klinkt dat erg he
Maar gewoon de ruimte, de verdiepingen, een tuin, heerlijk!
jawel , maar ja toen ik op mijn tandvlees liep op het werk omdat ik het eigenlijk echt niet meer trok, belde mijn man naar de vk om zijn zorgen uit te spreken en dat werd ook afgedaan als onzin 'lichamelijk is alles prima in orde dus je kan best gaan werken'.quote:
Ja maar zij werkt niet meer bij deze praktijk. Is tijdje overspannen geweest en toen weggegaan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:50 schreef Solagratia het volgende:
Jeeetje Estrys dat is wel heel grof. Lekkere vk zeg.
Ah eettips bedankt evenstar! Witbrood is idd vreselijk. Chocoladevla, daar heb ik wel zin in!
ik heb precies hetzelfde, vooral 's morgens opstaan is een drama.... Welkom in trimester 3quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
Vervelend Sola, ik hoop dat je huisarts iets voor je kan betekenen!
Verder wals ik even binnen met een vraagje. Ik ben nu 28 w en ik heb sinds 2 dagen (weer) flink last van m'n banden (denk ik), onder m'n buik doet het pijn in ieder geval (ong. achter m'n schaambeen). Met name met opstaan, omdraaien etc. doet het flink zeer. Verder geen klachten en baby beweegt ook goed. Dit klinkt als bandenpijn, toch? Iemand toevallig nog tips?
Ja maar dit keer ben ik niet zo gek. Als het niet gaat dan ga ik mij gewoon ziek melden. Geen vk die mij zal vertellen wat wel of geen onzin is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:53 schreef LeNeHe het volgende:
Vervelend Sola, ik hoop dat je iets krijgt!
En Estrys, beter dat ze weg is dan!
Mjah, als de waardes bijna de hele zwangerschap tussen de 110-130 en de 55-75 schommelen, moet ik toch iets doen om de artsen wakker te maken?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:34 schreef Tinuviel het volgende:
Fijnvan de lage bloeddruk son![]()
Bij mij is dat standaard.Ik had weleens 125/75 als ik door manlief ingemaakt was tijdens een potje backgammon
Dankjewel!!quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:49 schreef Kyara het volgende:
Zoe, gefeliciteerd met de mijlpaal der mijlpalen
Whaha ja iddquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:37 schreef Zoë23 het volgende:
Enfermera
M'n navel gaat langzaam meer naar buiten zegmaar, en elke x voel ik 't trekken als hij weer verder gaat, voelt wat irritant, vandaar dat m'n navel nu wel helemaal mag ploppen dan is dat trekkerige weer weg
En had wat streepjes op m'n zij maar nu dus ook op m'n onderbuik
Deze week is 't wel echt erger geworden.
Is eigenlijk een klein foutje in de op, ik ben 17 mei uitgerekend net als jij, had het alleen niet recht laten zetten. Uitgerekende datum zegt toch niet zoveel (heb je maar 4% of 5% kans op). Ga jij dat ook bewijzen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:29 schreef Sam1993 het volgende:
Tinuviel jij bent toch vrijdag pas 38 weken? 18 mei ben je uitgerekend toch? ik 17 mei en ben namelijk morgen ook precies 38 weken xd.
Nou ja! Dat is ook toevalligquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Hopelijk doet die epino tegen die tijd ook zijn werk :-p... van dat inscheuren heb ik idd ook gehoord tinuviel. Vooral gynacologen schijnen er niet zo'n fan van zijn? Heb gelukkig nog even om me in te lezen en informeren ;-)
Ik bedoelde het zo, dat als je nu spontaan bevalt, kun je dus nooit tot de 4%/5% horen, dat weten wij dan zekerquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:32 schreef Sam1993 het volgende:
weet ik niet dan heb ik nu nog 4 dagen daarna zullen we nooit niet weten of ik die dag bevallen zou zijn:P Vind het vooraal raar dat ze neit pijnlijker worden dan ze zijn zijn het dan wele cht ween vraag ik me af. denk dat ik pas geloof dat t weeen zijn op het moment dat ze er half uithangt xd
Ik denk dat je dan mijn vraag over de Epino en de antwoorden net hebt gemist, KatyMquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:35 schreef KatyM het volgende:
Spannend Sam!En Zoë dus nog geen nieuws van je zus?
Ik ben naar de bevallingsinfoavond geweest. Het hele verhaal nog eens op een rijtje, weinig nieuws onder de zon. Behalve één ding. Ze kwam met de 'epino'. Een ballonnetje dat je inbrengt om vast de bekkenbodemspier te trainen voor de bevalling. Je blaast dat balonnetje dan steeds meer op.
Ze gaf aan dat vrouwen die het bij eerste kind bevallingen hebben gebruikt eigenlijk geen hechtingen meer voorkomen, in ieder geval stukken minder. Dat geval kan je via internet bestellen.
Heeft iemand er hier ervaring mee en ben ik gewoon een n00b of is het echt zo nieuw?.
*kruipt weer terug onder d'r steenquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:40 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan mijn vraag over de Epino en de antwoorden net hebt gemist, KatyMIk heb de Epino als tip van mijn vlos gekregen, ook al is het mijn 2e bevalling. Ik kreeg van Phaidra onderzoeken hierover. Een van ons kan je deze vast doorsturen als je je e-mail adres pmt. En ik heb hem zelf ook aangeschaft en gebruik hem nu een weekje.
Ik lees hier toevallig eventjes en heet dat zo??!! Ik heb dat gehad en ja het is inderdaad heel nieuw.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:35 schreef KatyM het volgende:
Spannend Sam!En Zoë dus nog geen nieuws van je zus?
Ik ben naar de bevallingsinfoavond geweest. Het hele verhaal nog eens op een rijtje, weinig nieuws onder de zon. Behalve één ding. Ze kwam met de 'epino'. Een ballonnetje dat je inbrengt om vast de bekkenbodemspier te trainen voor de bevalling. Je blaast dat balonnetje dan steeds meer op.
Ze gaf aan dat vrouwen die het bij eerste kind bevallingen hebben gebruikt eigenlijk geen hechtingen meer voorkomen, in ieder geval stukken minder. Dat geval kan je via internet bestellen.
Heeft iemand er hier ervaring mee en ben ik gewoon een n00b of is het echt zo nieuw?.
Maakt toch niet uit joh, je kunt ook niet altijd alles lezen/ horen. Vind het ook wel fijn om te horen, dat mijn verloskundige niet de enige is, die hem aanbeveelt, op de verloskundigen op de Epino site na dan natuurlijk.quote:
Ja nu ik verder lees lijkt mij ook dat ik een ander ballonding had.. Maar goed dat was ook heel nieuw en in het ziekenhuis waar ik beviel was ik een van de eerste waarbij ze het gebruikten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Volgens mij zijn dat twee verschillende dingen hoor MP.
Ik denk dat jij dan zo'n ballon katheter heb gehad, dit is iets wat je zelf thuis kan gebruiken om het alvast iets 'wijder' te maken. En ook na de bevalling weer. Heeft niets met hormonen te maken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:45 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ik lees hier toevallig eventjes en heet dat zo??!! Ik heb dat gehad en ja het is inderdaad heel nieuw.
Ik kreeg het omdat mijn eerste via een ks is geboren en inleiden kan dan niet met gel enz. ivm gevaar van scheuren van het litteken in de baarmoeder. Dus zo een ballonnetje gehad om de boel open te krijgen. (liep al 10 dagen over) En ja hoor na een dag zo een ballonnetje waren de volgende ochtend mijn vliezen te breken, het had dus wel wat gedaan. Helaas is het verder uiteindelijk niet doorgezet en weer op een ks uitgedraaid, dus over het resultaat kan ik verder niet zeggen.
Heb jij het echt over de Epino? Deze zou namelijk de vliezen niet moeten aantasten. Of kan het zo zijn, dat je de spieren dan zo oprekt, dat de vliezen gebroken kunnen worden, terwijl dat anders niet kan?quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:45 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ik lees hier toevallig eventjes en heet dat zo??!! Ik heb dat gehad en ja het is inderdaad heel nieuw.
Ik kreeg het omdat mijn eerste via een ks is geboren en inleiden kan dan niet met gel enz. ivm gevaar van scheuren van het litteken in de baarmoeder. Dus zo een ballonnetje gehad om de boel open te krijgen. (liep al 10 dagen over) En ja hoor na een dag zo een ballonnetje waren de volgende ochtend mijn vliezen te breken, het had dus wel wat gedaan. Helaas is het verder uiteindelijk niet doorgezet en weer op een ks uitgedraaid, dus over het resultaat kan ik verder niet zeggen.
Nee daar had ik het dus niet over, ik had een ballon die ervoor moest zorgen dat ik iets ontsluiting kreeg, idd zo een katheter-ballon volgens mij. (ze konden me er in het ziekenhuis in ieder geval weinig voer vertellen want ze hadden er neit echt ervaring mee..)quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:48 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Heb jij het echt over de Epino? Deze zou namelijk de vliezen niet moeten aantasten. Of kan het zo zijn, dat je de spieren dan zo oprekt, dat de vliezen gebroken kunnen worden, terwijl dat anders niet kan?
Ja daar heb je gelijk in, zie hier:quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:55 schreef mefke79 het volgende:
effe inbreken hoor, maar wat train je nou met die epino. Je bekkenbodemspier? Want die moet je juist niet trainen, maar ontspannen. Zou het niet zijn dat je je vagina alvast wat oprekt? Dat is iets anders dan je spier, zeg maar.
Mefke, volgens mij is het iets van allebei. Er zijn meerdere oefeningen, die je doet (3 stuks) in een bepaalde volgorde. Bij de eerste span je de bekkenbodemspieren/ vaginaspier aan en ontspan je hem weer. Ik denk dat je ook de spieren ontspannen pas kunt leren als je ook het aanspannen oefent. Bij de 2e blaas je de ballon in de vagina op, dus dan rek je de vagina iets van binnen en je leert te ontspannen met de druk van de ballon/ hoofd van het kindje, dat er uit gaat komen. Bij de 3e oefening, laat je de ballon voorzichtig naar buiten glijden. Daardoor rek je dan de vaginaspier langzaam op. Deze langzame gewenning aan het rekken zou zoals ik het begrijp het inscheuren dan kunnen voorkomen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:55 schreef mefke79 het volgende:
effe inbreken hoor, maar wat train je nou met die epino. Je bekkenbodemspier? Want die moet je juist niet trainen, maar ontspannen. Zou het niet zijn dat je je vagina alvast wat oprekt? Dat is iets anders dan je spier, zeg maar.
Ik weet niet of je al een keer bent ingescheurd, maar dat is echt geen pretje. En bij een vervolg op een totaalruptuur zouden zelf de darmen beschadigd kunnen worden, zei mijn gyn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:00 schreef octopussy het volgende:
Ben ik nu de enige die denkt dat het niet handig is om het geboortekanaal voortijdig te gaan oprekken?
Ik geloof dat ik liever 1 keer uitscheur dan dat het permament uitgelubberd is door een ballon
Dat zeiden ze bij mij nu ook. En dat ze echt verschil merken. Al is dat niet wetenschappelijk getoetst natuurlijk, maar toch.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je al een keer bent ingescheurd, maar dat is echt geen pretje. En bij een vervolg op een totaalruptuur zouden zelf de darmen beschadigd kunnen worden, zei mijn gyn.Dus dan denk ik zelf liever oprekken. Het rekt toch op tijdens de bevalling, daar doe je weinig aan. Bovendien kun je het apparaatje na de bevalling ook gebruiken om de spieren te trainen, dat ze weer samenkrimpen c.q. ze weer sterker maken of hoe dat dan ook heet.
Ik heb ook bij de gyn gevraagd over dit apparaatje en het antwoord was duidelijk: "baat het niet, dan schaadt het niet".
Zit wat in ja. Ik zal eens even op m'n gemak research doen als ik verlof heb.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:13 schreef mefke79 het volgende:
Oke, dan zou ik dat ding dus never nooit niet gaan gebruiken zonder begeleiding van een bekkenfysio. Je kan zoveel verkloten aan je bekkenbodem als je niet goed weet wat je doet. Voorbeeldje: ik heb een veel te strak gespannen bekkenbodemspier, die wil je dus niet gaan trainen. Dat doe je dus wel met dat ding, das niet aan te raden.
Eh ja, ik ben de eerste bevalling ingeknipt (2 x) en moest in 3 lagen gehecht worden en de tweede bevalling ben ik naar achteren EN naar voren ingescheurdquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je al een keer bent ingescheurd, maar dat is echt geen pretje. En bij een vervolg op een totaalruptuur zouden zelf de darmen beschadigd kunnen worden, zei mijn gyn.Dus dan denk ik zelf liever oprekken. Het rekt toch op tijdens de bevalling, daar doe je weinig aan. Bovendien kun je het apparaatje na de bevalling ook gebruiken om de spieren te trainen, dat ze weer samenkrimpen c.q. ze weer sterker maken of hoe dat dan ook heet.
Ik heb ook bij de gyn gevraagd over dit apparaatje en het antwoord was duidelijk: "baat het niet, dan schaadt het niet".
Of het is gewoon nog niet het echte werk...quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:39 schreef Sam1993 het volgende:
Arts is binnen geweest weeen stelt niks voor gaat buik voelen en toucheren is dat allemaal t zelfde kunnen ze niks doen... Er is echt iets gaande maar op een of andre manier tref ik weer dezelfde arts
Heb je al een maagzuurremmer geprobeerd?quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:42 schreef Marjolijntje het volgende:
Goedemorgen dames
Roosje, dikke! ik hoop dat je kleintje snel zelf komt
Is er al nieuws van Xanteh? Nog niet he? Die is ook al even bezig.
Zoe, ben je al tante?
Hier weer een fijne nacht vol maagzuur en misselijkheid. Niet echt leuk meer. Weet ook niet goed meer wat ik nog wel kan eten zonder er heel veel last van te hebben.
Straks naar het ziekenhuis, ik verwacht geen rare dingen meer. Meisje is weer goed druk sinds dinsdag, maar toch nerveus hier. En dan door naar mn werk..
En vandaag 6 jaar samen met mijn lief!Komend weekend lekker uit eten
En vanavond gezellig nog een partnerles bij de yoga
Leuke dag zo om het te vieren
Ik vind dat jij maar eens moet gaan bevallenquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:11 schreef sproet-je het volgende:
Jaaaa, Zoe wat fijn dat je zus eindelijk bevallen is!!! Gefeliciteerd en nu jij er snel achteraan.
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar Xanteh en Knife.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |