abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:25:14 #1
100412 mefke79
komt goed!
pi_111010649
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa) (meisje)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

02 juni: thistleweed
16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

6 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
26 november: Regenboogjes
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

6 december: Nytar
9 december: Ladylike
December: Vulpenballetje
25 december: Sterrenmunt

Estrys

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:25:26 #2
100412 mefke79
komt goed!
pi_111010662
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:57 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Inleiden is een medische handeling waarvoor vaak een medische indicatie is (overtijd, 24uur gebroken vliezen zonder vervolg activiteit, kind in nood maar nog niet levensbedreigend, moeder in nood maar nog niet levensbedreigend etc etc) en daardoor alleen door bevoegd gyneacoloog uitvoerbaar, tussencontroles tot bevalling willen in extreme drukte overigens wel door poliklinische verloskundigen gedaan worden als het niet anders kan.
Poliklinisch bevallen : is in 1e aanleg niet medisch (vandaar ook eigen bijdrage voor de huur van de verloskamer) en kan/mag met eigen verloskundige, mocht je tijdens de bevalling toch medisch worden wordt je alsnog overgedragen aan de Gyn. (denk aan kindje in vruchtwater gepoept, navelstreng ellende etc) en krijg je je eigen bijdrage veelal terug.
Kleine kanttekening: er zijn ziekenhuizen waar een arts-assistent (gynaecoloog in opleiding) de bevalling begeleid en er zijn ziekenhuizen waar een klinisch werkende verloskundige dat doet. De verloskundige is in dat geval in dienst van het ziekenhuis en werkt dan meestal ook gewoon op de polikliniek. In beide gevallen is het de gynaecoloog die eindverantwoordelijk is.
Ik ben twee keer ingeleid en heb nooit een gyn gezien, wel een aantal verloskundigen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:32:03 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111010974
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

bandenpijn is niet t zelfde als bekkenpijn per se eh ;)
ik ben ook hypermobiel maar heb bij mn eerste nergens last van gehad. Het hoeft helemaal niet zo te zijn :)
Nee, dat zeg ik ook ;) Maar aangezien ik er al aanleg voor heb kan het misschien wel zo zijn dat de boel gewoon te slap wordt, zoals bij BI. :) Ik ga er niet vanuit, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:35:00 #4
100412 mefke79
komt goed!
pi_111011142
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:32 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook ;) Maar aangezien ik er al aanleg voor heb kan het misschien wel zo zijn dat de boel gewoon te slap wordt, zoals bij BI. :) Ik ga er niet vanuit, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee :P
en als dat zo is, dan zou ik preventief bij een bekkenfysio binnenwippen. Je kan dan niet vroeg genoeg een paar goede tips krijgen en er naar gaan leven. Better safe than sorry.

En nou ben ik er weer weg van, ik hoor hier helemaal niet thuis!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:35:27 #5
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111011170
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:25 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Kleine kanttekening: er zijn ziekenhuizen waar een arts-assistent (gynaecoloog in opleiding) de bevalling begeleid en er zijn ziekenhuizen waar een klinisch werkende verloskundige dat doet. De verloskundige is in dat geval in dienst van het ziekenhuis en werkt dan meestal ook gewoon op de polikliniek. In beide gevallen is het de gynaecoloog die eindverantwoordelijk is.
Ik ben twee keer ingeleid en heb nooit een gyn gezien, wel een aantal verloskundigen.

Ik alleen gyn, maar goed dat kan per ziekenhuis verschillen, en idd, GIO's en de interne verloskundigen zijn er ook nog, maar eindverantwoordelijkheid blijft bij medische indicatie bij de gyn en bij de poliklinische bevalling (eigen wens om in zh te bevallen) bij de verloskundige die je begeleid heeft tijdens de zwangerschap.
denk dat t zo iets minder zwart/wit wordt
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_111011387
Hier waren het ook de vlossen van het zkh die de inleiding van de muppet begeleiden, onder leiding van de gyn.. alleen als er eenmaal 'ingrepen' moeten gebeuren, doet een gynaecoloog (of AIO onder leiding van) de ingreep (vacuüm/tang etc.)

Idd wat MM zegt, bij inleiding en medisch ligt de verantwoording bij de gyn, en bij poliklinisch bij je eigen vlos...
pi_111012097
Ik denk net .. goh zal eens op de weegschaal gaan staan want buikje begint aardig zichtbaar te worden.
En wat denk je? Nog geen GRAM aangekomen .. :')
Niet dat ik het heul erg vindt ergens .. maar ik zie mijn lijf toch met de minuut veranderen lijkt het wel. Dus dat kan ik niet helemaal plaatsen :D

Mango wat leuk je trouwjurk! Veel plezier!

Oww LLM :D .. jullie maken het zo spannuuund!

Ik vind het nog steeds zo grappig dat allemaal mensen me aanspreken van: joh, wat heb ik voor goed nieuws gehoord? Kleintje op komst? Doet me cht goed.

Morgen alweer 14 weken :o .. en donderdag naar de vk.. ben benieuwd wat we dan allemaal gaan bespreken want tot nog toe was dat niet gek veel.

Woow zit hier nu op de bank.. is het normaal als je tandvlees spontaan begint te bloeden? Proef ineens zo'n metaalachtige smaak in mijn mond en ineens bloed? :?
Wist wel dat het allemaal wat gevoeliger kan zijn en eerder kan gaan bloeden.. maar spontaan terwijl ik gewoon aan het adem halen ben :?

Geen bal op tv dus .. lekker naar bedje met een boek :)
pi_111012588
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik denk net .. goh zal eens op de weegschaal gaan staan want buikje begint aardig zichtbaar te worden.
Niet dat ik het heul erg vindt ergens .. maar ik zie mijn lijf toch met de minuut veranderen lijkt het wel. Dus dat kan ik niet helemaal plaatsen :D

Ik vind het nog steeds zo grappig dat allemaal mensen me aanspreken van: joh, wat heb ik voor goed nieuws gehoord? Kleintje op komst? Doet me cht goed.

Twinkle, zomaar bloeden in de mond heb ik nooit gehad, wel bloed bij het snuiten van mijn neus in de zakdoek.

Wat het aankomen (en straks afvallen betreft) gisteren hadden schoonvader en zwager het erover hoeveel gewicht ik straks na de geboorte kwijt zou zijn: gok was op 8 kg. Lijkt me wel gek bij een gewicht van het kind van rond 3100, zelfs als ik placenta en vruchtwater meetel. :P

Dat is het voordeel van mond tot mond reclame en goed weer. Ik hoorde echt tot een paar weken terug toen de winterjas de kast in ging ineens van mensen: goh wist helemaal niet dat je zwanger was. Dacht bij mezelf: "zwanger is goed, ik ga al bijna bevallen" :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:57:04 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111012606
Twinkle, ik kan je aanraden om voorlopig even je tanden te poetsen met Parodontax of Meridol. Veel vrouwen krijgen last van geïrriteerd tandvlees tijdens de zwangerschap en die tandpastas zijn heel goed en kunnen echt grote tandvleesproblemen helpen voorkomen.
.... met gevoel voor drama....
pi_111013027
Goede film + "Surrogates" op Veronica? Ik zie het wel, anders ga ik ook naar bed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:03:02 #11
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111013029
Vanmiddag zo lekker geluncht met ciabatta met daarop pesto, mozzarella, tomaat, basilicum, pijnboompitjes... Smaakte heerlijk maar mijn maag is er nog steeds opstandig van, pesto komt me m'n neus uit inmiddels }:|
pi_111013106
Oh Kersjes -O- Beterschap!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:06:47 #13
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111013257
Niet nodig Tinuviel, het is maar zuur ;)
pi_111013418
Oh, misschien helpt melk, vla, joghurt of zoiets? Melkproducten helpen bij mij in ieder geval tijdelijk. Ijs is toch ook melkproduct :9

Bij mij is mijn buik het laatste uur in een te strak opgepompte voetbal omgetoverd ;(
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111013423
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:03 schreef Kersjes het volgende:
Vanmiddag zo lekker geluncht met ciabatta met daarop pesto, mozzarella, tomaat, basilicum, pijnboompitjes... Smaakte heerlijk maar mijn maag is er nog steeds opstandig van, pesto komt me m'n neus uit inmiddels }:|
Je hebt er zo wel lang plezier van?

*wegduikt*
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:09:13 #16
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111013424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:35 schreef mefke79 het volgende:

[..]

en als dat zo is, dan zou ik preventief bij een bekkenfysio binnenwippen. Je kan dan niet vroeg genoeg een paar goede tips krijgen en er naar gaan leven. Better safe than sorry.

En nou ben ik er weer weg van, ik hoor hier helemaal niet thuis!
Precies :Y Dat dacht ik ook al :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:12:24 #17
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111013617
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:09 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Je hebt er zo wel lang plezier van?

*wegduikt*
Eindeloos veel plezier ja }:| *buuuuuurp*

Goed excuus om die beker B&J aan te breken :Y)
pi_111013766
Kersjes je neemt me de woorden uit de mond. Ik heb nog een halve beker van een van die nieuwe soorten liggen. Jammie :9
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111013820
Ohh, ik wil ook ijs! Maar als ik nu ijs eet, heb ik weer de halve nacht last van mijn maag :(
Hier ligt ook nog een emmer B&J's in de vriezer, helemaal voor mij! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_111013929
Marjolijntje -O- Misschien morgen oplepelen?

Waarom helpt een warme douche eigenlijk niet tegen harde buiken maar wel bij voorweeën?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111014022
ijs heb ik hier niet in huis. naja niet dat ijs:P Ik ben momenteel van de ijsblokjes eten vraag me niet wat ik eraanvind maar de beker moet tot over de rand vol dan drinken het drinken gaat als eerste op en dan ga ik op mn gemak al die ijsblokjes kapot bijten xd En iedere dag minimaal 1 komkommer:P
verder worteltjes tomaat etc. ik heb nog nooit zo gezond gegeten xd

Hier een enorme kramp onder in mijn baarmoeder jeetje! zometeen denk maar weer de kruik vullen of misschien maar even in de hete douche.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_111014061
Tinuviel :o dat vroeg ik me ook af. misschien maar goed anders stond ik er een hele dag onder xd
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:21:23 #23
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111014178
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:18 schreef Sam1993 het volgende:
Ik ben momenteel van de ijsblokjes eten vraag me niet wat ik eraanvind maar de beker moet tot over de rand vol dan drinken het drinken gaat als eerste op en dan ga ik op mn gemak al die ijsblokjes kapot bijten xd
Ik heb ook een ijsblokjes craving :Y You're not alone :+ :P
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:21:43 #24
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111014200
Tinuviel, toen ik met 32 weken zwangerschap in het ziekenhuis lag bij oudste had ik veel last van harde buiken. Ik kreeg toen als het weer zo ver was warme doeken van de verpleging voor op m'n buik en dat hielp wel redelijk.
pi_111014240
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:19 schreef Sam1993 het volgende:
Tinuviel :o dat vroeg ik me ook af. misschien maar goed anders stond ik er een hele dag onder xd
Helpt de hete douche bij jou een beetje Sam? :o

Bij mij deed het niets. Nu lig ik languit op de bank, met benen op een kussen en dat helpt wel wat. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111014243
Aanvulling op medische indicatie: het is ook mogelijk om alleen een indicatie voor plaats (ziekenhuis dus) te hebben, maar wel te bevallen onder begeleiding van je eigen verloskundige. Als ik ooit nog mag bevallen dan geldt dit voor mij ivm overmatig bloedverlies (fluxus) bij m'n eerste bevalling.
pi_111014312
tegen de harde buiken niet inderdaad wel tegen de voorweeën. wel vind ik het verlichten in de pijn die de harde buiken doen en soms als ze heel druk is wil dat wel eens helpen haar rustig te krijgen waardoor ik minder harden buiken krijg ;)

PE: wat is er eigenlijk ook aan he? het is hier zo erg dat ik gemiddeld 1 zak ijs eet op een dag :o wilde al overstappen op ijsklontzakjes maar heb ik een keer gedaan en die zijn duurder dan zon zak ijs en hij is dan niet een vol xd gewoon kant en klaar kopen dus:p
pi_111014325
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:21 schreef Kersjes het volgende:
Tinuviel, toen ik met 32 weken zwangerschap in het ziekenhuis lag bij oudste had ik veel last van harde buiken. Ik kreeg toen als het weer zo ver was warme doeken van de verpleging voor op m'n buik en dat hielp wel redelijk.
Dank Kersjes, anders ga ik maar eens proberen met ons warmtekussen. Dan blijft de warmte ook langere tijd op dezelfde plek!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111014535
Kersjes
Bah maagzuur :(

Tinuviel
Van de fysio geleerd om naar m'n onderbuik te ademen, dit even vast te houden, en dan weer rustig ontspannen verder ademen, en dan weer naar de onderbuik, weer vast houden enz, enz. Zodat je onderbuik iets uit zet zodat het daarna kan ontspannen ofzo. Misschien helpt dat. (hoop dat ik het goed uitleg :@)

Nog steeds last van m'n onderbuik/onderrug/liezen
en darmen
zometeen lekker op bed O+ warme hand van m'n lief op m'n buik werkt beter dan n kruik *;
pi_111014636
O+ Zoë misschien is je lichaam zich wel klaar aan het maken en beval je precies op je 40 weken mijlpaal(A) je hoort wel vaker dat darmen dan opspelen enzo.

Hier slaapt vriendlief al een paar dagen op de bank xd daarbij is dat zowiezo veel te warm om tegen hem aan te liggen dan liever de hete douche O-)

Gisteren trouwens volgens mij gebkriebel gevoeld van de kleine haar handjes was echt onder in mijn buik aan de zijkant net boven de schaamstreek. voelde zo lief :9

[ Bericht 30% gewijzigd door Sam1993 op 01-05-2012 21:35:46 ]
pi_111014681
Zoë dat is *;

Die van mij heeft net het warmtekussen mee naar beneden gebracht. Misschien adem ik nu liggend ook wel beter naar mijn onderbuik en ligt het daaraan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111014778
Wie weet Sam :P
Ik reken er niet op haha.

Ja vind t normaal ook te warm! Maar met al de kramp enzo vind ik t ook wel weer fijn dat ie dichtbij is enz :@
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:33:56 #33
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111014830
Mijn vent is druk doende de kinderen in slaap te krijgen en ik zit te boeren op de bank :P

Zoe, wat klinkt dat lief O+
pi_111014918
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:31 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë dat is *;

Die van mij heeft net het warmtekussen mee naar beneden gebracht. Misschien adem ik nu liggend ook wel beter naar mijn onderbuik en ligt het daaraan.
:)

Ja dat zou kunnen!

Hoop dat t warmtekussen ook wat helpt!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:36:10 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111014933
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef Sam1993 het volgende:
PE: wat is er eigenlijk ook aan he? het is hier zo erg dat ik gemiddeld 1 zak ijs eet op een dag :o wilde al overstappen op ijsklontzakjes maar heb ik een keer gedaan en die zijn duurder dan zon zak ijs en hij is dan niet een vol xd gewoon kant en klaar kopen dus:p
Ik doe altijd een lege (cola) fles (wel een stevige fles pakken dan) vullen met wat water, ongeveer een kwart vol ofzo, en dan leg ik m in de diepvries. En dan een paar uur later een keer schudden/stukslaan, En dan krijg je dus kleine ijsstukjes :9
pi_111014973
Oe dat maar eens proberen dan! haal ik vast mijn tandvlees minder snel open xd
pi_111014979
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:33 schreef Kersjes het volgende:
Mijn vent is druk doende de kinderen in slaap te krijgen en ik zit te boeren op de bank :P

Zoe, wat klinkt dat lief O+
Hihi :D charmant :9

*;
pi_111015379
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef Sam1993 het volgende:
tegen de harde buiken niet inderdaad wel tegen de voorweeën. wel vind ik het verlichten in de pijn die de harde buiken doen en soms als ze heel druk is wil dat wel eens helpen haar rustig te krijgen waardoor ik minder harden buiken krijg ;)

Ik weet niet of het door de warmte komt of door het liggen op de bank, maar nu wordt ik helemaal geschopt :P Warmtekussen helpt wel tegen de harde buik, dat dan weer wel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111016470
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:11 schreef bodpa09 het volgende:
Ik ben helemaal O+ : eerste pakje kwam net binnen met de post en ik vind het zooo leuk. Vanmorgen ook het geboortekaartje besteld, sjonge, het wordt wel opeens echt zo. :-)
Ben toch zo verschrikkelijk nieuwsgierig! Naar zowel geslacht,eerste pakje als het geboortekaartje!
O+ ik denk een jongetje trouwens, nergens op gebaseerd trouwens hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_111016735
Parodontax even op het boodschappenlijstje geschreven. wat dom dat ik daar zelf niet asn gedacht heb!

Buhh lig al dik een half uur in bed maar kan de slaap niet vatten. Heb geen zin in nog zon k-nacht..
pi_111016802
twinkle: vervelend he! helaas ook niks aan te doen lig hier ook al 2 nachten wakker en ben inmiddels zo vermoeid dat ik amber een paar uurtjes rechtop kan zitten. Misschien helpt een paracetamol wel? of een orndje met de hond als je die hebt:P
pi_111016839
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:

Mango wat leuk je trouwjurk! Veel plezier!

Oww LLM :D .. jullie maken het zo spannuuund!

Morgen alweer 14 weken :o .. en donderdag naar de vk.. ben benieuwd wat we dan allemaal gaan bespreken want tot nog toe was dat niet gek veel.

Woow zit hier nu op de bank.. is het normaal als je tandvlees spontaan begint te bloeden? Proef ineens zo'n metaalachtige smaak in mijn mond en ineens bloed? :?
Wist wel dat het allemaal wat gevoeliger kan zijn en eerder kan gaan bloeden.. maar spontaan terwijl ik gewoon aan het adem halen ben :?

Geen bal op tv dus .. lekker naar bedje met een boek :)
Ik had dat ook.. niet zo zeer spontaan, maar wel bij de minste aanraking. Heb me wel kapot gelachen toen de mondhygieniste met 5,5 maand een tandsteenreiniging ging doen... die zat serieus onder het bloed. *)

Ik had trouwens ook een medische indicatie om onder controle en bevallen in het ziekenhuis te hebben. Maar ik heb de gyn ook niet gezien... sterker nog, na de bevalling kwam er een oude vent aan mijn bed om te feliciteren. Toen ie weg was vroeg ik R. wie die man was. Dat bleek dus de gyn te zijn, volledig gemist :o maar er stonden ook genoeg mensen aan mijn bed uiteindelijk (vk x2, aa x2, handje stagaires... leuk bevallen tijdens de shiftwissel, dus alle mensen dubbel).
pi_111017000
Lijnloos : kun je ook aangeven dat je niet zoveel stagiares wil? vind het best een stagiaire aangezien zij het ook moeten leren maar onderzoeken handelingen etc laat ik liever gewoon door ervaren personeel doen en ik vind 1 stagiaire ook wel genoeg eigenlijk. weet niet of ze hier makkelijk mee omgaan in ziekenhuizen. heb de laatste par keer ook zoveel leerlingen gehad en voelde me er gewoon niet zo prettig bij.
pi_111017450
wohooo vandaag de laatste dag van MvM ben erg blij dat ik er dan vanaf ben :@

Flugel zei al dat ik het vanzelf zat zou zijn. Nou ze had voor 200% gelijk!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_111017507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:12 schreef Sam1993 het volgende:
Lijnloos : kun je ook aangeven dat je niet zoveel stagiares wil? vind het best een stagiaire aangezien zij het ook moeten leren maar onderzoeken handelingen etc laat ik liever gewoon door ervaren personeel doen en ik vind 1 stagiaire ook wel genoeg eigenlijk. weet niet of ze hier makkelijk mee omgaan in ziekenhuizen. heb de laatste par keer ook zoveel leerlingen gehad en voelde me er gewoon niet zo prettig bij.
Volgens mij kun je het gewoon aangeven hoor. Als het goed is vragen de stagiares je ook of zij handelingen mogen doen, dat kun je altijd weigeren. Maar het is wel heel jammer voor de stagiaire kan ik je uit ervaring vertellen ;) De onderzoeken moeten zij ook gewoon leren.
pi_111017525
Lijkt me wel hoor Sam... Ze hebben het me ook wel gevraagd hoor, en op dat moment was ik geloof ik alle schaamte al voorbij, dus vond het best allemaal. Alle handelingen zijn wel door de vk of aa gedaan. Niet door de stagaires hoor, dat zou ik ook minder tof vinden. Ze hebben er alleen bij staan kijekn.
pi_111017557
sorry oognip ;)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:25:07 #48
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111017751
Is Roosje al gesignaleerd vandaag?
pi_111017906
Bij mij werd tijdens de intake al gevraagd of ik er bezwaar tegen had dat er een leerling vk bij mijn bevalling was, had ik geen problemen mee.
En er was inderdaad een leerling bij op het moment dat mijn bevalling begon en zij heeft Wolf ook gehaald.Had ik totaal geen problemen mee, vk is er altijd bij op de achtergrond.
Ik moest na zn geboorte alsnog naar het ziekenhuis om gehecht te worden en daar stonden ook nog assistentes/stagiaires/gyn+ dus de 2 vk's aan mn voeteneind.
Wat Lijnloos ook al zei; ik was op dat punt echt alle schaamte voorbij hoor, interesseerde me helemaal geen bal meer
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_111017914
Roosje is volgens mij vanmiddag voorbij gewipt even;)

Oognip: ik weet dat ze het niet leuk vinden volg zelf ook een opleiding in de zorg maar vind artsen in opleiding en dat soort dingen al genoeg als die dingen op me oefenen xd
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:29:29 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111018043
Ik vond alles prima, zolang ze maar niet met naalden op me gingen oefenen...

oh, dan heb ik er over heen gelezen. Hopelijk doet het strippen in elk geval wat.
pi_111018091
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:21 schreef Lijnloos het volgende:
sorry oognip ;)
}:|

Haha nee hoor, lekker zelf weten ;)
pi_111018371
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:27 schreef Sam1993 het volgende:
Roosje is volgens mij vanmiddag voorbij gewipt even;)

Oognip: ik weet dat ze het niet leuk vinden volg zelf ook een opleiding in de zorg maar vind artsen in opleiding en dat soort dingen al genoeg als die dingen op me oefenen xd
een arts in opleiding heeft al een hele studie geneeskunde inclusief zn co-schappen achter de rug hè, met dat oefenen valt t wel mee, het is meer ervaring opdoen.

Als je geen stagiaires erbij wilt kun je dat altijd aangeven, in principe moet daar gewoon gehoor aan gegeven worden. Lijkt me ook geen probleem als je dat niet wilt.
pi_111018396
En er zijn ook hele leuke vk's-in-opleiding hoor, die haske goed aanmoedigen en kindjes aanpakken :7 :+
pi_111018663
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:36 schreef mignonne het volgende:
En er zijn ook hele leuke vk's-in-opleiding hoor, die haske goed aanmoedigen en kindjes aanpakken :7 :+
Ik zou jou serieus wel aan mn bed/baarkruk :P willen hebben hoor :Y O+ lijkt me heel bijzonder
Maar je woont niet in de buurt dus die kans is sowieso 0 helaas
pi_111018749
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:40 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik zou jou serieus wel aan mn bed/baarkruk :P willen hebben hoor :Y O+ lijkt me heel bijzonder
Maar je woont niet in de buurt dus die kans is sowieso 0 helaas
misschien als je héél op tijd belt :') :D
mn eerste was ook een krukbevalling O+ de laatste heb ik gemist :') die mevrouw ging in 20 minuten van niks naar baby, ja dat red ik nie eh :P
pi_111018878
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

misschien als je héél op tijd belt :') :D
mn eerste was ook een krukbevalling O+ de laatste heb ik gemist :') die mevrouw ging in 20 minuten van niks naar baby, ja dat red ik nie eh :P
oh zonde, maar dat is ook wel heel snel gegaan dan!
Ik ben fan van de baarkruk O+ _O_
pi_111018993
hmm.. toch nog geen roosje. heb me vergist met een andere user. zover ik nu zie is ze inderdaad nog niet geweest. Als ze maar een goede rede heeft! :9
pi_111019082
Ik vond het wel fijn om door mensen in opleiding geholpen te worden. Dan wordt er veel tijd voor je genomen en alles goed uitgelegd. Bij de bevalling van Lena heeft een verloskundige in opleiding m'n vliezen gebroken.

Een infuus laat ik echter nooit meer door iemand in opleiding prikken. Ik schijn moeilijke aderen te hebben, dus dat is voor niemand een prettige aangelegenheid. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111019098
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:44 schreef Poppejans het volgende:

[..]

oh zonde, maar dat is ook wel heel snel gegaan dan!
Ik ben fan van de baarkruk O+ _O_
:D

ik hoop op mn volgende stage wel wat krukbevallingen te mogen begeleiden <3 en badbevallingen wil k ook wel eens meemaken, maar dat is wel een long shot
pi_111019201
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het wel fijn om door mensen in opleiding geholpen te worden. Dan wordt er veel tijd voor je genomen en alles goed uitgelegd. Bij de bevalling van Lena heeft een verloskundige in opleiding m'n vliezen gebroken.

Een infuus laat ik echter nooit meer door iemand in opleiding prikken. Ik schijn moeilijke aderen te hebben, dus dat is voor niemand een prettige aangelegenheid. :+
Hangt wel af van de student ook :X ik lag er als een levende anatomiepop bij ( ;( :r ) en de vlk vroeg aan de student om mn lever aan te wijzen. Nouja als ie daar zat waar zij wees had ik dit niet kunnen tikken nu :') same goes voor mn nieren. blijf maar van me af dan... :+
pi_111019400
haha! dat is dus de reden waarom ik er zowiezo niet zo van houd. is het een stagiaire dan is het niet zo erg omdat ze het dan goed uitgelegd krijgt etc. maar laats met het toucheren stonden er ook 5 man om me heen. 3 stagiaires een arts assistent en een verpleegkundige. en die staan je dan alle 4 zo aan te gapen terwijl er eentje bezig is. bij 1 stagiaire heb je nogal snel dat er dingen aan haar utigelegd word terwijl er ook gewerkt word en dat je dus minder aangegaapt word.

Maar dames.. fijne avond nog verder. ik ga mezelf nu dwingen de pc etc. uit te zetten en gewoon mijn ogen dicht te doen. morgen om half 10 voor een ctg en om tien uur een afspraak op de poli.
Hopelijk is er al wat vooruitgang.

Doeg! :W
pi_111019517
Ik geloof niet dat het mij op dat moment ook maar wat kan schelen wie er aan mijn bed staat. Tijdens de nacontrole heb ik vier verloskundigen, de kraamhulp, huisarts en huisarts in opleiding die mijn hechtingen wilden zien. Dan moet je op gaan letten want voor je het weet is het zo gewoon dat je bij de kraamvisite ook je broek laat zakken. Kijk!! :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_111019577
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:54 schreef Estrys het volgende:
Ik geloof niet dat het mij op dat moment ook maar wat kan schelen wie er aan mijn bed staat. Tijdens de nacontrole heb ik vier verloskundigen, de kraamhulp, huisarts en huisarts in opleiding die mijn hechtingen wilden zien. Dan moet je op gaan letten want voor je het weet is het zo gewoon dat je bij de kraamvisite ook je broek laat zakken. Kijk!! :P
_O- hahaha
dat je bij de catch-phrase beschuit-met-muisjes spontaan je broek laat zakken :')

maar wel herkenbaar ja
pi_111019644
Ow jullie kwamen niet voor mijn perineum??
pi_111019706
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:56 schreef Estrys het volgende:
Ow jullie kwamen niet voor mijn perineum??
:D

*grmbl*
<broek weer aandoet>
}:|
pi_111020350
Ik herken het totaal niet. Op het moment dat ik het ziekenhuis uitstapte vond ik het welletjes, al het gedoe aan m'n lijf. En dan wil er ineens een kraamhulp de godganse dag hamburgers van je borsten maken. No thanks.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111020705
Ik was verbaasd dat ik zo open was. Ik liep in mn blootje rond na de bevalling. Ik DACHT nog wel, waar is mn badjas, ze zien mn putjes, maar had de kracht niet er naar te vragen haha.
Het boeide me totaal niet wie er aan mn bed stond. Open van onderen, komt dat zien!

Toen de hechtingen verwijderd waren mocht niemand meer kijken en werd ik weer mn trouwe-preutse-zelf.
pi_111020821
Hamburgers? :D

Oh mefke, late reactie, maar voor zover wij geïnformeerd zijn komt op Bali geen malaria voor. We zijn wel fervente verre-reizigers, dus hebben gelukkig alle vaccinaties voor de komende 15 jaar wel gehad.

Maar klopt, malariapillen zijn niet aan te raden icm zwangerschap. Daarom zijn wij vorig jaar pas na terugkeer uit Tanzania actief functioneel gaan batsen zegmaar.
pi_111020880
Ik was ook totaal de schaamte voorbij, maar op dag 6 in mijn kraamweek had ik er ineens genoeg van.
Toen kwam de vk langs en die vroeg of ze even moest kijken naar de hechtingen en toen heb ik nee gezegd. Was ook de vk die me had laten zitten, dus wilde haar toch al weg hebben.
En smiddags had ik tegen de kraamverzorgster gezegd dat de vk al had gekeken :+

Mignonne, waar ga je eind juli stage lopen?
pi_111022825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken het totaal niet. Op het moment dat ik het ziekenhuis uitstapte vond ik het welletjes, al het gedoe aan m'n lijf. En dan wil er ineens een kraamhulp de godganse dag hamburgers van je borsten maken. No thanks.
maar jij zei ook van jezelf dat je uitzonderlijk preuts was toch? :D

hoewel dat gesjor aan mn borsten hoefde van mij ook niet zo. Mn tweede kraam zag dat het goed ging en die zei alleen mooi, daar hoef ik niets aan te doen. Mn eerste kraam heeft me wel zo geholpen maar nooit hardhandig. Alleen de verpleegkundigen in het ziekenhuis waren hardhandig :X maar het vervelendst vond ik eigk dat ze overduidelijk rookte, van die gore gele vingers :') blijf met je vieze handen van mn naakte lijf en mn verse kind alsjeblieft dankjewel :P

@troeta, dit jaar niet meer, over het algemeen loop ik in juli en aug geen stage wsl. En het aankomende jaar hoop ik in mn eigen dorp te lopen, zo niet dan loop k wsl in het dorp verderop (N.); en qua ziekenhuis loop ik wsl in D. en anders in t Haga. We hebben keiveel stage aankomend jaar :o ben benieuwd O+
pi_111023182
nou ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden volgende week in de kraamweek. over het algemeen houd ik niet zo van mensen die te dicht bij komen. ben nogal op mezelf enzo. Ik probeer hier al even te slapen maar wat eenbuikpijn zeg! ook een goede 3 kwartier geleden een zetpil 1000 mg gepakt maar geeft geen verlichting.
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:27:37 #73
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_111023853
Wij regelen gelukkig alles in de ochtend :)
Veel valt hier niet te doen dus langer dan 3 uren zijn ze hier toch niet.
Wat betreft het kijken heeft mijn vriendin niet zo moeite mee, wel was ze in het begin wat bang met de ontlasting, want na al die weeen en persen en al die pijn die erbij komt kijken lijkt me dit wel logisch, ik weet niet of meerdere vrouwen hier last van hebben?

Momenteel liggen ze alle 2 te dutten we dachten even dat ze honger had, toen ik terug kwam met de fles bleek er alleen iets dwars te zitten :o en tref ze dan ook zo aan:

1 ding is zeker, hun reflexen zijn goed ;) baby schrikt van de flits en de moeder schrikt van de baby O+
pi_111024040
Fijn dat het goed gaat Speedy! Maarre, was benieuwd of je vriendin er van weet dat je deze foto hier plaatst? :P lieve foto wel O+

Klinkt leuk allemaal mignonne, was ff benieuwd of ik je tegen kon komen eind juli,haha.
Maar misschien doe je dan wel de bevalling van een vriendinnetje van me volgend jaar!
Hoeveel jaar duurt je opleiding nog?
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:39:52 #75
34663 SpeedyGJ
pi_111024210
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:34 schreef Troeta het volgende:
Fijn dat het goed gaat Speedy! Maarre, was benieuwd of je vriendin er van weet dat je deze foto hier plaatst? :P lieve foto wel O+

Klinkt leuk allemaal mignonne, was ff benieuwd of ik je tegen kon komen eind juli,haha.
Maar misschien doe je dan wel de bevalling van een vriendinnetje van me volgend jaar!
Hoeveel jaar duurt je opleiding nog?
Ze is uiteraard op de hoogte ;) en soms leest ze stiekem alles wel eens door :D
Ze zit zelf niet op FOK! dus ik doe het woord ;)

En nu komt er leven, dat wordt toch zo de fles O+ daarna lekker slapen en hopen dat ze een beetje door kan slapen :)
pi_111027025
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:20 schreef Skoap het volgende:
wohooo vandaag de laatste dag van MvM ben erg blij dat ik er dan vanaf ben :@

Flugel zei al dat ik het vanzelf zat zou zijn. Nou ze had voor 200% gelijk!
Dat was ik :P
pi_111027107
Ja die MvM doe ik ook niet meer zoveel hoor .. Krijg iedere week 8 van die potten en als ik er 3 dagen in pies is het veel :')
In het begin wel echt mijn best voor gedaan

Maar ik drink/pies ook minder heb ik het idee. Heb er gewoon geen zin meer in :9 :@
pi_111027173
Estrys, je brengt het altijd zo ongelooflijk _O-

Toen ik tijdens deze zwangerschap in het ziekenhuis lag, had ik ook wat Co-assistenten en stagiaires, die dingen deden. Maar dan ging het om administratieve dingen, visite meelopen, ctg's en zo. Dat vond ik echt geen probleem. Gemene was, als ik iets vroeg en de artsen wisten het zelf niet, kreeg de co-assistent het gelijk op zijn bord :P

Ik had wel een keer een mevrouw in opleiding, die meekwam met de labmevrouw :P en toen had ik toegestemd dat ze mocht prikken, prikte ze er net naast & het deed ook meer pijn. Was toen wel blij dat de ervaren medewerkster het deed. Ik heb niet zo'n probleem met naalden, maar wil ook niet lek geprikt worden. Hoewel ik moet zeggen tijdens de laatste bevalling moest de gyn ook meerdere keren proberen om het infuus aan te leggen en die practiseert al wat jaren en na afloop had ik blauwe plekken in 2 ellebogen holtes voor een infuus wat uiteindelijk niet nodig is. Dus als ik deze keer bij dezelfde gyn beval, laat ik het toch maar de assistente of opleidende doen :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111027503
Er heeft nog nooit iemand geprobeerd hamburgers te maken van mijn borsten. Moet ik nu concluderen dat ze er uit zichzelf al op lijken?

En preuts ben ik totaal niet, maar de kraam die zo'n thermometer in m'n achterste stopte daar werd ik toch niet heel gelukkig van.
  woensdag 2 mei 2012 @ 08:25:53 #80
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111027556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 08:20 schreef Sorbootje het volgende:
Er heeft nog nooit iemand geprobeerd hamburgers te maken van mijn borsten. Moet ik nu concluderen dat ze er uit zichzelf al op lijken?

En preuts ben ik totaal niet, maar de kraam die zo'n thermometer in m'n achterste stopte daar werd ik toch niet heel gelukkig van.
Wat mag ik mij gelukkig prijzen :@ geen kraam die dat hier geprobeerd heeft sofar...
Maar dat kan er nog aan liggen dat de 1e keer mijn schoonzusje mijn kraamverzorgster was (via een kraamzorgbureau) en de 2e keer had ik zeer grote aambeien en was het ook niet een optie :+
Gewoon n stuiterballetje
pi_111027599
Hier ook niet hoor. En gewoon vreemde van het kraambureau...gewoon onder mn oksel.

Oh en mn eerste kraam heeft nooit aan mn borsten gezeten. In t ziekenhuis geloof k ook niet.
Mn 2e kraam wel :') die kon t gezoek van Floris niet aanzien geloof ik. Niet dat dat wel werkte. Werd gewoon ongemakkelijk van dr (sowieso werd k dat al)
pi_111027634
Goedemorgen allen,

Tja stagiaires, ik wil het niet. Heb er lang over nagedacht en voel me er enig zins schuldig over dat ik ze niet aan mijn bed wil hebben maar heb me bedacht dat het mijn bevalling is en dat als ik het niet wil dat ik het niet moet doen. Om zwanger te raken heb ik al zo veel onderzoeken gehad dat ik op een gegeven moment het idee had dat het altijd open huis was. Was natuurlijk wel allemaal nodig maar achteraf heb ik er niet zo'n fijn gevoel over dus nu wil ik graag zo min mogelijk mensen aan mijn lijf. Mijn verloskundige is zelfs met een terughoudend toucheer beleid akkoord gegaan, in principe wordt er niet getoucheerd tenzij medisch noodzakelijk.
Ergens vind ik het wel overdreven van mezelf maar goed, het is mijn feestje dus ik bepaal.

Ook trouwens wel slechte ervaringen met arts assistenten. In ons vruchtbaarheidstraject hebben we te maken gehad met een arts assistent. In eerste instantie wist ik niet eens dat het een arts assistent was, daar kwam ik pas na een paar maanden achter (heb niet heel veel ervaring met ziekenhuizen dus ik had gewoon verwacht dat het de 'echte' arts was) en verder heeft ze (door een gebrek aan ervaring?) een aantal gegevens niet helemaal goed geïnterpreteerd waardoor ik veel vaker langs moest komen dan noodzakelijk en een aantal onderzoeken heb gehad die niet nodig waren geweest. Vaak kon ze niet mijn vragen beantwoorden en moest ze dan eerste het patiëntenfoldertje door lezen, maarja, die had ik natuurlijk dan zelf ook al gelezen. Ze was ook erg slecht bereikbaar en belde niet terug als dat afgesproken was. Ik werd er op een gegeven moment helemaal gek van. Ik was heel blij dat ik op een gegeven moment een gynaecoloog aan de telefoon kreeg die zei: "Mevrouw, ik heb uw dossier gelezen en u mag bellen naar de afdeling IVF en zo snel mogelijk beginnen"

Zo, nou heel verhaal, blijkbaar zit het me toch nog steeds wel dwars.

Hmm, tja, aambeien, ik ben bang dat het bij mij ook steeds moeilijker gaat zijn om temperatuur op te nemen, dat ding wordt steeds groter :X Iemand nog tips?
pi_111027662
Oja, let maar niet al te veel op mijn zeur/ego verhaal hoor, past ook misschien beter in het als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat topic.
  woensdag 2 mei 2012 @ 08:37:09 #84
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111027707
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 08:30 schreef Thistleweed het volgende:
8<knip>8

Hmm, tja, aambeien, ik ben bang dat het bij mij ook steeds moeilijker gaat zijn om temperatuur op te nemen, dat ding wordt steeds groter :X Iemand nog tips?
Ik heb veel profijt gehad bij Curanol (wel de combinatie pilletjes/zalf maar dat kwam omdat het echt te grote van een tros druiven was _O- ) de zalf brengt verkoeling en zorgt er iig voor dat ze kleiner worden en mag tijdens de zwangerschap gebruikt worden. (en ook op kraambed etc, alleen de pilletjes niet in de laatste weken van de zwangerschap, wel weer op je kraambed)
Gewoon n stuiterballetje
pi_111027768
Bij mijn eerste lag ik 8 weken in het ziekenhuis en ik werd op een gegeven moment ingeleid. Er werd mij toen gevraagd of er stagaires bij mochten zijn.
Ik wilde dat absoluut niet.

Ik was zo vreselijk onzeker en bang. Het was zo'n vervelende zwangerschap en dan die inleiding er nog bovenop. Het feit dat ik mijn VK al kwijt was en overgeleverd was aan een scala van onpersoonlijke gynaecologen. Nee, ik had helemaal geen zin in teveel vreemden aan mijn bed.

Maar wat deden ze nu?
Na 35 uur vreselijke weeen kwamen ze het nog een keer vragen????
Ik was op dat moment nergens meer toe in staat. Ik wilde alleen nog maar dood en in die staat kwamen ze het nog een keer vragen?

Ik heb dus blijkbaar ja gezegd en toen stonden er dus 5 (!) stagaires bij het persen in mijn doos te kijken.

Ik word er 11 jaar na dato nog kwaad om.

En ja, ik ben ook preuts. Dat gekloot aan mijn lijf wat ik al weken had gehad door jan en alleman. Vreselijk vind ik het.

En een kraam die een thermometer in mijn kont stopt...ga weg aub ;(
Bij nummer 2 en 3 deed ik dat mooi zelf.
pi_111027854
Jeetje wat een verhaal Lily, moet mijn man denk ik maar instrueren dat hij dat moet voorkomen.
pi_111027871
Ja, inderdaad.
Die van mij wist toen ook van toeten noch blazen...
pi_111027902
Ik ben wel blij dat mijn man ook gewoon mee is geweest naar de zwangerschapscursus. Hij weet zo'n beetje net zo veel als ik en ook heel goed wat ik wel en niet wil. Maar over de stagiaires hebben we het niet echt gehad.
pi_111027936
Zit er eigenlijk nog verschil in de verschillende merken aambeien meuk? Of werkt het allemaal wel gewoon goed?
pi_111027946
Jeetje Lily, kan me voorstellen dat je dan echt het gevoel hebt, dat ze misbruik hebben gemaakt van de situatie. Zij zouden tenslotte het beste moeten weten hoe een vrouw in een toestand van bevalling alleen al (laat staan na een zo lang durende bevalling) is.

Moet ik blij zijn, dat ik ondanks dat ik in een ziekenhuis bij de gyn ben bevallen naast mijn man alléén de gyn en een verloskundige als assistente aan mijn bed had. Toch maar goed denk ik, dat ik me heb laten verwijzen van het academisch ziekenhuis naar een kleiner ziekenhuis :D
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 2 mei 2012 @ 08:55:14 #91
34663 SpeedyGJ
pi_111028010
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 08:41 schreef lily het volgende:
Bij mijn eerste lag ik 8 weken in het ziekenhuis en ik werd op een gegeven moment ingeleid. Er werd mij toen gevraagd of er stagaires bij mochten zijn.
Ik wilde dat absoluut niet.

Ik was zo vreselijk onzeker en bang. Het was zo'n vervelende zwangerschap en dan die inleiding er nog bovenop. Het feit dat ik mijn VK al kwijt was en overgeleverd was aan een scala van onpersoonlijke gynaecologen. Nee, ik had helemaal geen zin in teveel vreemden aan mijn bed.

Maar wat deden ze nu?
Na 35 uur vreselijke weeen kwamen ze het nog een keer vragen????
Ik was op dat moment nergens meer toe in staat. Ik wilde alleen nog maar dood en in die staat kwamen ze het nog een keer vragen?

Ik heb dus blijkbaar ja gezegd en toen stonden er dus 5 (!) stagaires bij het persen in mijn doos te kijken.

Ik word er 11 jaar na dato nog kwaad om.

En ja, ik ben ook preuts. Dat gekloot aan mijn lijf wat ik al weken had gehad door jan en alleman. Vreselijk vind ik het.

En een kraam die een thermometer in mijn kont stopt...ga weg aub ;(
Bij nummer 2 en 3 deed ik dat mooi zelf.
Wat een slechte zaak zeg -O- nee is nee, dat lijkt me toch een hele duidelijke antwoord.
Was er dan niemand bij je? Fam/vriend?
pi_111028200
Jawel, mijn man.
Maar 11 jaar geleden waren we nog niet zo mondig. Het was onze eerste. Geen zwangerschap uit het boekje. Wekenlange ziekenhuisopname, veel artsen met verschillende meningen.
We werden geleefd en we waren groentjes op babygebied.

Ik had toen ook geen vriendinnen met kinderen, geen forum zoals dit. Ik wist "niks" zeg maar.
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:08:00 #93
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111028231
Nou, hopelijk heeft Roosje dan inmiddels haar kleintje in haar armen.

Slechte zaak Lily!

Speedy, kom je ook meeschrijven in het babytopic?

Tijdens de bevalling heb ik ook een boel verschillenden mensen aan mijn bed gehad, alleen niet allemaal tegelijk. Maar goed, dat heb je met 4 x een shiftwisseling. En bij de controles liep de zaal arts ook met 2 artsen in opleiding en de verpleegkundige met een stagiar dus die stonden ook allemaal mijn hechtingen te bekijken.
pi_111028497
Ik hoop ook dat Roosje haar kleintje nu heeft! Ben ook benieuwd hoe het met Xanteh is nu, zou zij haar kleintje al hebben?

Al die stagiaire verhalen, brrr.. Hoeft van mij ook niet zo nodig hoor. Sowieso zie ik nu al enorm op tegen het geloer naar mn doos, van wie dan ook :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_111028618
Roosje heeft al 18 uur niet gepost. Een mooiere en betere verklaring dan de geboorte van haar baby kun je daarvoor niet geven :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111028645
Bij de bevalling heb ik alleen een verloskundige aan mijn bed gehad. De kraam kwam 20 minuten na de geboorte binnen, die kon nog net assisteren bij het hechten.

Het enige wat ik niet wilde en dat heb ik tevoren aangegeven was een stagiaire bij de kraamzorg. Maar misschien dat het met een rondhuppelende peuter wel handig kan zijn. Heb nog tijd genoeg om na te denken.
pi_111028721
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 09:26 schreef Estrys het volgende:
Bij de bevalling heb ik alleen een verloskundige aan mijn bed gehad. De kraam kwam 20 minuten na de geboorte binnen, die kon nog net assisteren bij het hechten.

Het enige wat ik niet wilde en dat heb ik tevoren aangegeven was een stagiaire bij de kraamzorg. Maar misschien dat het met een rondhuppelende peuter wel handig kan zijn. Heb nog tijd genoeg om na te denken.
Jij denkt, laat die stagiaire maar lekker met Seb spelen. Gaat ze ook niet aan jou zitten. :P Zeker handig, weet alleen niet wat de stagiaire hiervan vind :+
Hoewel nu ik erover nadenk op de dagen dat mijn zoontje thuis is, zou ik dat ook handig vinden. Hij zou anders gewoon de kamer instormen, lijkt me ook niet zo leuk als de kraam controles doet. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111028760
Oh Lily ;( dat vind ik écht heel erg... mondig of niet, iemand bij je of niet... zoiets mógen ze gewoon niet doen... nee is nee....

Hoe vervelend het ook voor de stagiairs is als iemand nee zegt, er zijn er altijd ook nog genoeg die ja zeggen... het is jouw bevalling!

Hier eigenlijk geen stagiairs bij mijn bevalling gehad... wel 3 vlossen in totaal :P (ik kwam binnen nog net bij de nachtshift, die brak mijn vliezen en deed inleid infuus, de dag vlos heeft muppet (samen met de gyn) nog net gehaald voor het einde van haar dienst, en de avond vlos deed de hechtingen :P

Maar dat vond ik geen enkel probleem...

Kraam heeft 1 keer mijn hechtingen bekeken en dat was genoeg, het zag er toen al heel mooi uit en ik moest aangeven als iets anders ging aanvoelen. Temp ook onder mijn arm :) gelukkig!
pi_111028862
Ben benieuw naar roosje en xanteh ik lig hier aan de ctg maar ze is zo druk dat ze achter haar aan moeten huppelen valyt telkens weg inplaats van groene blokjes heb ik een groene balk qua beweging.. Pols is ook erg hoig zei de verpleging is nu 147.
pi_111029318
Sam, kun je op de laptop schrijven terwijl je aan de ctg bent aangesloten? Wat knap, dat kreeg ik niet voor elkaar. Heeft het nog gevolgen, dat je pols zo hoog is voor de actie die het ziekenhuis gaat nemen of weet je dat nog niet?
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')