Loebes in de Drunense Duinen

!
Lara is vandaag 4 geworden... vanmiddag dus lekker even wezen fietsen, apporteren en zwemmen... en ondertussen proberen leuke verjaardagsplaatjes te schieten.
![DSC_5827.jpg]()
![DSC_5886.jpg]()
Vandaag een grote overwinning geboekt... bij het vooruitsturen naar de dummy [afstand: zo'n 100 meter] wilde ik haar na ongeveer 30 meter laten zitten. Ik stuurde haar vooruit, riep na 25 meter haar naam, floot en ze draaide gelijk om en ging op haar kont zitten. Vandaag voor het eerst gelukt

.Voorheen had ze na 3 meter al banaan in haar oren en maar één doel voor ogen... het apportje binnenhalen... ondanks dat het vrouwtje wat anders wil tussendoor. Het ging echt supergoed. Naderhand nog een keer of 4 geoefend en iedere keer deed ze het perfect. De laatste keer was ze zelfs wat van de lijn afgeweken, ik kon haar gewoon influiten naar de juiste lijn, ze ging weer netjes zitten en vervolgens kon ik haar weer verder vooruit sturen... vandaag een succesvol oefendagje. Wat mij betreft mag ze iedere dag wel jarig zijn als ze het dan zo goed doet!
![DSC_5881.jpg]()
Terwijl Lara op mij zat te wachten totdat ik de dummy ver genoeg had weggebracht, kwam er een golden retriever spelen... Ze was heel lief en gewillig, ze ging op 10 meter afstand al voor Lara op haar rug liggen en dat heeft ze het liefst!
![DSC_5868.jpg]()
![DSC_5869.jpg]()
![DSC_5870.jpg]()
![DSC_5871.jpg]()
Weer een nieuwe doorbraak in onze relatie... toen ik haar riep [na het besnuffelen van de Golden Retriever] kwam ze meteen als een speer op me af!
Als toetje gingen we nog even zwemmen... en het was koud... maar niet te koud voor Lara, die piepte na 20 apportjes uit het water dat ze nog wel vaker wilde... maar toen was het toch echt tijd om naar huis te gaan.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.