quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:22 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
KENNE WE MERTENS NIE HUREN VOOR DIE WEDSTRIJD, KEN IE TOCH NOG DE KAMPIOENSWEDSTRIJD SPELEN.
HAHAHAHHAA.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:24 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik had graag tegen PSV gespeeld morgen.. kon Mertens ook eens een kampioenswedstrijd spelen.
daarom is greg ook een verdediger en geen aanvaller. zelfde verhaal bij die actie van jan in de tweede helft. hij kon die bal toen ook makkelijk klaarleggen maar maakte toen ook zelf de actie..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:51 schreef wieisboos het volgende:
[ afbeelding ]
Greg heeft echt geluk dat hij nog een pingel kreeg, hij had hem zo af kunnen leggen op Derk.
Na 10 keer de herhaling te hebben gezien is me dat niet eens opgevallenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:51 schreef wieisboos het volgende:
[ afbeelding ]
Greg heeft echt geluk dat hij nog een pingel kreeg, hij had hem zo af kunnen leggen op Derk.
Voordat ie na deze actie zijn voet weer aan de bal heeft staat ie al 1 tegen 1 met de keeper, dan is het een stuk lastiger om nog af te leggenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:51 schreef wieisboos het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had 'm voor de wedstrijd tegen FCT al opgezopenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Nu mag ik em wel opentrekken toch? [ afbeelding ]
Ja, ik ook al.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:16 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik had 'm voor de wedstrijd tegen FCT al opgezopen
Is het al bekend waar de huldiging is?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:50 schreef vaagjunior het volgende:
Donderdag huldiging zou ik met vrienden gaan kunnen ze één voor één in eens niet..
Arenapark vlak bij de arena, naast Heineken music hallquote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:51 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Is het al bekend waar de huldiging is?
Toch wel, prima locatie. Zal er weer bij zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:52 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Arenapark vlak bij de arena, naast Heineken music hall
Ik ben het ook van plan, maar als niemand meer gaat waar ik mee heb afgesproken twijfel ik of ik nog wel ga met vrienden vieren is nog altijd leuker dan alleen..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Toch wel, prima locatie. Zal er weer bij zijn.
Ik ook, van vrijdagavond tot maandagavond gezopen. Een offday vandaag.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:07 schreef Skol het volgende:
Gvd nog aan het bijkomen van zondag.... Maar het was het waard!
Hier ook, maar daarom vandaag rustdag. Morgen en overmorgen genieten van Ajax weer. Heerlijkquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:31 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ik ook, van vrijdagavond tot maandagavond gezopen. Een offday vandaag.
lekker op tijd is dat afscheid ookquote:Tijdens de rust van Ajax - VVV-Venlo wordt woensdagavond afscheid genomen van Maarten Stekelenburg. Ook lopen alle jeugdelftallen van Ajax een ereronde. Dré Hazes en Peter Beense verzorgen rondom de kampioenswedstrijd een mini-optreden.
Ik heb zo'n idee dat hij een mailtje stuurde van, uhh jongens mag ik een kaartje voor woensdag? Ben er graag bij. En dat ze opeens dachten, shit! die waren we vergeten. Hup hup huldiging. Anders is dat nooit maar 24 uur van te voren bekendquote:
Ik zeg verliezen met 0-63 die wedstrijd.quote:Dré Hazes en Peter Beense verzorgen rondom de kampioenswedstrijd een mini-optreden.
? kan toch nooit lang duren die optredens?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg verliezen met 0-63 die wedstrijd.
Spelers van 19:30 tot 20:30 dus zal wel rond half 9 afgelopen zijnquote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:24 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik had graag tegen PSV gespeeld morgen.. kon Mertens ook eens een kampioenswedstrijd spelen.
quote:Als Ajax zich na de thuiswedstrijd tegen VVV-Venlo officieel kampioen van Nederland mag noemen, ontvangt Jan Vertonghen de schaal uit handen van Stekelenburg én Mister Ajax Sjaak Swart. De Amsterdammers hebben in de voorlaatste speelronde voldoende aan een punt.
Ja bekend probleem, maar ik zou morgen al gaan met iemand maar gaat dus niet door.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:50 schreef vaagjunior het volgende:
Donderdag huldiging zou ik met vrienden gaan kunnen ze één voor één in eens niet..
quote:Dré Hazes en Peter Beense Jeroen Verhoeven verzorgen rondom de kampioenswedstrijd een mini-optreden.
Hoezo?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg verliezen met 0-63 die wedstrijd.
Pas je op dat je het niet over je MacBook kletteren!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Nu mag ik em wel opentrekken toch? [ afbeelding ]
Daar is van alles mis mee. Maar ik denk dat een kampioenschap bij nader inzien daar nog nèt tegen opweegt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:51 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik hou ook niet van die muziek, maar Dre'tje Hazes die Bloed zweet en tranen gaat zingen is niks mis mee toch?
Jan vertonghen , Ze wou bijna zeggen: WIEE?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:25 schreef TJV het volgende:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Vriendendienst-van-Vertonghen.htm
02:59
quote:Jan de Grote
Uitgegeven: 1 mei 2012 08:41
Laatst gewijzigd: 1 mei 2012 08:41
Alsof het afgesproken werk was: zowel Voetbal International als Elf Voetbal legde verdediger Jan Vertonghen op de snijtafel. Kennelijk werd op twee redacties tegelijk de behoefte gevoeld om de kwaliteit en tekortkomingen van deze Ajax-verdediger te vangen in cijfers.
© ProShots
Door Auke Kok
Daardoor weten we dat Vertonghen 73,48 procent van zijn duels wint; van zijn kopduels liefst 81,85 procent. En dat de Belgische centrumverdediger tegen FC Groningen elf keer naar voren ging en tegen De Graafschap zestien keer, waarvan zes keer zonder bal.
Ik ben nooit zo van die cijfers, ze pretenderen een objectiviteit die nauwelijks waar te maken is. Om wat te noemen: een speler die strooit met breedtepassjes lijkt al snel beter dan iemand die risico’s neemt, en verdedigers zijn mathematisch gesproken altijd beter dan aanvallers. Pogingen om te scoren mislukken nu eenmaal vaker dan ze slagen.
Niet zo verwonderlijk dus dat de cijferaars van Elf negen verdedigers in de top tien van ‘beste’ eredivisiespelers zetten. De enige aanvaller, als tiende geplaatst, is Renato Ibarra van Vitesse - wiens percentage van gewonnen duels (62,64) hem tot de beste aanvaller van de eredivisie bestempelt. Tja.
En los van dit alles: als er één speler is bij wie je geen getallen nodig hebt om te laten zien wat er aan de hand is, dan wel de Jan Vertonghen van de laatste maanden. De sinds kort 25-jarige Belg is veel scherper dan een half jaar geleden en wint vrijwel alle duels met gemak.
Dat gemak, daar gaat het mij om. Het laat zich niet kwantificeren, je merkt het gewoon, je ziet zijn ontspannen uitzwaaiende armen na een balverovering, gevolgd door een voorwaarts geplaatste bal.
Pijnlijk
Alleen al aan dat loshangen van die armen zie je dat Vertonghen het naar de zin heeft. Dat het allemaal een beetje te gemakkelijk gaat. Dat je denkt, Jan is aan een nieuwe uitdaging toe.
Denkend aan Jan Vertonghen zie ik hem de middenlijn oversteken met de bal, om dan, alsof hij zich verveelt, een paar tegenstanders te passeren. Soms is het haast pijnlijk.
Tegenstanders die als vliegen van zijn lijf afstuiteren, dat is toch geen gezicht? Het gebeurde meer dan eens - en steeds vaker.
Ook erg: Vertonghen die met een paar schijnbewegingen de achterlijn haalt, een voorzet geeft waar een goal uitkomt en dan emotieloos terugloopt. Kennelijk stelde het niets voor, in zijn ogen, morgen weer een dag.
Nu hij zo domineert, valt pas op hoe lang hij is; zijn 189 centimeters komen nu pas goed tot hun recht. 189 centimeter is een lengte voor topcompetities.
Prikkels
Zondag schiep Jan de Grote er behagen in om de bal, die hij net had veroverd van FC Twente-speler Ola John, langs Roberto Rosales te spelen met een pirouetje. Had ook normaal gekund, maar dit was schijnbaar leuker. Daarna nog een pirouetje. Pas daarna ging de bal naar voren.
Indruk: Vertonghen zoekt extra prikkels, hij wil het spannend houden. Jan de Grote verlangt naar duels met andere groten. Je hebt geen trainerscursus nodig om dat te zien. En geen zakjapanner om het aan te tonen.
wel een beetje een treurige plekquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef So_Surreal het volgende:
Ik zag net na mijn werk dat ze al bezig waren met het neerzetten van het podium
[ afbeelding ]
Dit is de achterkant he, hij stond niet op het plein zelfquote:
dat snap ikquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:40 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Dit is de achterkant he, hij stond niet op het plein zelf
Tja dat is waar.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat snap ikmaar zo buiten de stad, naast de Arena. Huldigingen horen in de stad vind ik.
En na de wedstrijd.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat snap ikmaar zo buiten de stad, naast de Arena. Huldigingen horen in de stad vind ik.
Nja na 10 uur kan ik begrijpen dat het niet meer dezelfde dag is, Mensen kunnen dan ook niet lang meer blijven dus..quote:
sowieso achterlijk dat de voorlaatste speelronde op een woensdagavond isquote:
Vd Laan buigt voor niemand en verkankert Amsterdamquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Aan het begin van het seizoen dat ik dacht dat dat een typfout ofzo was.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
sowieso achterlijk dat de voorlaatste speelronde op een woensdagavond is
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:21 schreef Smoofie het volgende:
Ik vind het uittenue stiekem wel iets hebben.
Ik vind hem zeer mooi en ga voor het eerst in jaren weer een uitshirt aanschaffenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:21 schreef Smoofie het volgende:
Prachtig shirt inderdaad. Heb dat blauwe uitshirt even geskipped die was lelijk maar deze ga ik zeker kopen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:25 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik vind hem zeer mooi en ga voor het eerst in jaren weer een uitshirt aanschaffen
Ik vind 'm ook best heel tof.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:21 schreef Smoofie het volgende:
Mijn kampioensshirt ligt klaar naast de tickets, wat een zin heb ik er in zegquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:27 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik zou een kaart voor morgen zeer mooi vinden.
Dat is wel een treffende analyse.quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:03 schreef mrstylo het volgende:
twitter:benspoorenberg twitterde op dinsdag 01-05-2012 om 19:14:04@thijsslegers denk je ook dat narsingh voor ajax kiest ? reageer retweet
twitter:twitter:Rooney87Ronald twitterde op dinsdag 01-05-2012 om 19:48:49@thijsslegers waarom denk je dat Narsingh niet voor Ajax kiest? reageer retweet
twitter:thijsslegers twitterde op dinsdag 01-05-2012 om 19:50:59@Rooney87Ronald aanwijzigingen reageer retweet
Niet op de rechtsbuiten positie. Wellicht achter de spitsen ofzoquote:
Sulejmani had er wel meer, de eerste seizoenshelft had hij 11 goals en stond hij de hele tijd in het topscorers-klassement, niet dat hij toen echt in vorm was. Ik vind Sulejmani prima met Van Rhijn of vd Wiel achter hem.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:22 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Niet op de rechtsbuiten positie. Wellicht achter de spitsen ofzo
Heb liever een rechtsbuiten met 15 assists en 4 goals dan een Sulejmani met 4 assists en 12 goals
Ik heb liever een rechtsbuiten die zorgt dat het team beter speelt. (meer kansen creeeren, al dan actief of passief)quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:22 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Niet op de rechtsbuiten positie. Wellicht achter de spitsen ofzo
Heb liever een rechtsbuiten met 15 assists en 4 goals dan een Sulejmani met 4 assists en 12 goals
Ik heb m'n werk afgezegd met een kutsmoesquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:28 schreef Sala-adin het volgende:
Ik moet werken tijdens de wedstrijd morgen en ook bij de huldiging kan ik er niet bij zijn.
Kankerleven
Ziek melden kost je maar 1 telefoontjequote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:28 schreef Sala-adin het volgende:
Ik moet werken tijdens de wedstrijd morgen en ook bij de huldiging kan ik er niet bij zijn.
Kankerleven
Jeps. Alleen vervelend als je baas je dan ziet tijdens de huldiging.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ziek melden kost je maar 1 telefoontje
Stone island jas met capuchon over je hoofd, jwtquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:37 schreef plan_C het volgende:
[..]
Jeps. Alleen vervelend als je baas je dan ziet tijdens de huldiging.
Hoe is 'zo'?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:38 schreef PizzaGeit het volgende:
Vinden jullie die Eriksen trouwens écht zo goed?
Ja, zijn spelinzicht en slimheid in het spel zijn ongeëvenaard in de Eredivisie.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:38 schreef PizzaGeit het volgende:
Middelmatige spelerquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:38 schreef PizzaGeit het volgende:
Beter dan Clasie (ze spelen niet op dezelfde positie nee, maar hoe ''goed'' ze zijn op hun positie)quote:
Ik ben pas begonnen en heb teveel verantwoordelijkheid om zomaar ziek te meldenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ziek melden kost je maar 1 telefoontje
En terecht. 20 assists al ofzoquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Laten gaan die Narsingh. Hij heeft zich bij Heerenveen niet bewezen tegen top clubs en dan willen ze ook nog eens de hoofdprijs
daaaaagggg![]()
![]()
Jeps.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:38 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Stone island jas met capuchon over je hoofd, jwt
Ja leuk tegen Heracles ofzo.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:43 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
En terecht. 20 assists al ofzo![]()
Dat is gewoon heel erg goed, terecht dat Heerenveen veel geld vraagt.
Het is mooi van zijn vele assists, maar bij Ajax komt hij véél meer in de situatie dat de ruimtes kleiner zijn. Zal hij dan nog zoveel assists kunnen geven? Vermoed van niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:43 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
En terecht. 20 assists al ofzo![]()
Dat is gewoon heel erg goed, terecht dat Heerenveen veel geld vraagt.
Ik volg Clasie niet nauw genoeg om een eerlijke vergelijking te kunnen maken waar mogelijk. Eriksen is ontzettend gehyped tijdje terug, waardoor wellicht het verwachtingspatroon iets te hoog is uitgevallen...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:40 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Beter dan Clasie (ze spelen niet op dezelfde positie nee, maar hoe ''goed'' ze zijn op hun positie)
Met Ajax B maar 1 wedstrijd verloren?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:47 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Oh. Ik wist niet dat Ajax zelf zo geweldig was in toppers dit jaar
Blijkbaar niet nodig aangezien we 6punten los staanquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:47 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Oh. Ik wist niet dat Ajax zelf zo geweldig was in toppers dit jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |