SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die loopt van links naar rechts, maar wil graag weten waar ik het beste mee kan smeren om de heling zo goed mogenlijk te bevorderen, op het moment kan ik nog niet smeren wegens hechtingen en een doorzichtige pleisters wat er op zit.
Iemand tips?"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Het voelt nog niet prettig maar het is te doen, heb ook een rekband om en dat is wel prettig.quote:
Eigenlijk gewoon "een litteken zalfje halen bij de drogist"quote:
Ben er ook nog niet aangekomen, er zit een doorzichtige pleister op.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:33 schreef trovey het volgende:
Voorlopig gewoon afblijven tot de wond volledig geheeld is, daarna zou je Bio-oil (of een variatie daarop) kunnen proberen maar tijd is je beste vriend in deze.
dit, enquote:
ditquote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:39 schreef Mirjam het volgende:
calendula zou je kunnen gebruiken.
maar voorlopig nog maar niks, eerst goed laten helen en goed schoonhouden
Dat zou inderdaad zoiets als die bio-oil kunnen zijn (maar je hebt ongetwijfeld ook andere uitvoeringen die claimen te helpen). Ik zou het gewoon even navragen bij een goede drogist want je hebt er een flinke jaap zitten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ben er ook nog niet aangekomen, er zit een doorzichtige pleister op.
Ik verwacht idd ook geen wondermiddel maar heb wel eens gehoord dat mensen zalfjes gebruiken wat een positief effect heeft.
Beide, een diastase van 10cm die verholpen moest worden maar dus wel onder een buikwandcorrectie valt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik vermoed dat goed soepel houden het enige is wat je kunt doen. Volgens mij zijn er geen wondermiddelen.
Buikwandcorrectie of iets ernstigs?
Dat heb ik inderdaad ook al vaker gehoord, vitamine E.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:09 schreef Mirjam het volgende:
[..]
daar zit niks in, houdt het enkel soepel.
neem dan iets met vitamine E en calendula.
O ja, dat zegt me wel wat. Wel vervelend dat er dan zo'n groot litteken bij komt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Beide, een diastase van 10cm die verholpen moest worden maar dus wel onder een buikwandcorrectie valt.
Ik kon kiezen, of zo of een vertikaal litteken, dus ben maar voor horizontaal gegaan, dat kan ik nog verbergen onder een bikini.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O ja, dat zegt me wel wat. Wel vervelend dat er dan zo'n groot litteken bij komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tenminste, ik zie dat verschil wel al een beetje.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Ik denk niet dat dat wezenlijk verschilt van gewoon honing. Dat is een beetje in vergetelheid geraakt maar werd lang door artsen en verpleegsters gebruikt voor het behandelen van wonden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:32 schreef Lonaa het volgende:
Honingzalf!!!
Edit: honingzalf is volledig natuurlijk en kan geen kwaad. Ik zweer er bij, vriendin van mij inmiddels ook (na haar "oorlogswond" van een avond uit)
Dit dus, volgens mij zijn siliconengels de enige smeermiddelen die bewezen helpen. En uit de zon blijven deze zomer met je litteken!!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:33 schreef HunterSThompson het volgende:
Je kan bij de apotheek vragen naar Dermatix. Werkt ontzettend goed bij wat grotere littekens.
Ik zou inderdaad nooit zomaar iets gaan smeren zonder even na te vragen/zoeken over hie het zit.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat wezenlijk verschilt van gewoon honing. Dat is een beetje in vergetelheid geraakt maar werd lang door artsen en verpleegsters gebruikt voor het behandelen van wonden.
Zelf gebruik ik het voor blaren, na het prikken erop smeren en een pleister er overheen, volgende dag is het al bijna gewoon eelt. Je moet alleen wel even naar de linksdraaiende winkel voor pure, onbewerkte, koudgeslingerde honing, acacia is het meest geschikt. Voor echte littekens weet ik het niet zo, maar voor het dichtgroeien helpt het, bij blaren concreet vooral omdat het het wondvocht onttrekt. Het is dan ook geen advies aan TS om het er meteen maar op te smeren, maar om erop verder te zoeken.
Ja, dat laatste wist ik idd wel al, zal er eens naar vragen bij de apotheek, thnx!!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:50 schreef alors het volgende:
[..]
Dit dus, volgens mij zijn siliconengels de enige smeermiddelen die bewezen helpen. En uit de zon blijven deze zomer met je litteken!!
http://mens-en-gezondheid(...)-te-verwijderen.htmlquote:Op donderdag 3 mei 2012 03:57 schreef snakelady het volgende:
Ik heb die bio-oil gehaald, volgens de apotheker is die het beste.
Uiteraard laat ik het eerst rustig helen, zeker minstens tot het dicht is.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://mens-en-gezondheid(...)-te-verwijderen.html
Verschillende populaire littekencrèmes, wat doen ze?
Bio-oil
Bio-oil is een relatief nieuw product op de markt.
Bio-oil claimt onder andere littekens, huidstriemen en pigmentvlekken minder zichtbaar te maken.
De werkende ingrediënten zijn vitamine A en E, Goudsbloem-, lavendel-, rozemarijn- en kamille-olie.
Volgens wetenschappelijk onderzoek zijn er geen enkele bewijzen dat het smeren van de vitamines A
en E goed zou zijn voor de huid.
Ook van de andere ingrediënten is er geen enkel bewijs.
Toch staat het Internet vol met positieve reacties over Bio-oil.
Gewoon er lekker NIKS opsmeren en met rust laten.
tenzij je een heilig geloof in Dokters en Apothekers hebt.
http://mens-en-gezondheid(...)-niet-vertellen.html
Die heb ik nu inderdaadquote:Op donderdag 3 mei 2012 14:30 schreef saaw het volgende:
Ik heb sinds een paar maanden de verticale versie van dat litteken en ben meteen na de genezing begonnen met Bio-Oil erop te smeren. Het belangrijkste is volgens mij dat je het gehydrateerd houdt, en iets echt een beetje masseren is natuurlijk ook goed voor de doorbloeding daar, en dus ook de genezing.
[ afbeelding ]
Die had ik ook in mijn handen, zelf ben ik wel fan van een olie, geen idee waarom maar daarom heb nu bio oil.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:42 schreef Seven. het volgende:
Biodermal littekencreme hielp bij mij enorm om oude littekens minder zichtbaar te maken, het houdt soepel, ruikt lekker, vermindert vlekken en het stimuleert de genezing zelf ook enorm.
Mijn wondjes gaan doorgaans niet erg snel dicht, afhankelijk van de plek kan dat dus 3 weken duren voor de korstjes verdwenen zijn. Met littekencreme een halve week voor de kleinere wondjes.
Oké, ik sprak ik niet als dokter maar als iemand die het van dichtbij heeft meegemaakt,quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Uiteraard laat ik het eerst rustig helen, zeker minstens tot het dicht is.
Maar van mensen die een soorgelijke operatie hebben gehad lees ik wel dat met iets smeren het litteken toch wat mooier wordt, en aangezien ik toch nog wel een beetje ijdel ben zou ik dat wel prettig vinden
En ik denk ook, baat het niet dan schaadt het niet.
Dit en inderdaad deze zomer niet in de zon met het litteken!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:33 schreef HunterSThompson het volgende:
Je kan bij de apotheek vragen naar Dermatix. Werkt ontzettend goed bij wat grotere littekens.
Buffelpoep werkt ook goed !quote:
Lijkt me toch dat je dat voor je gezondheid over hebtquote:Op zondag 6 mei 2012 15:17 schreef Inlognaam het volgende:
Mijn grote vrees: operaties en blijvende zichtbaarheid door leljke grote littekens.
Uiteraard, als het moet dan moet het maar.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:26 schreef saaw het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat je dat voor je gezondheid over hebt
Niet dat ik mn operatie echt een feestje vond, maar ze hebben het niet voor niets gedaan, en dan heb ik toch liever een litteken.
vandaag heb ik wel een erg nare ervaring achter de rug, er bleek een stukje geïnfecteerd te zijn, ze hebben dat stukje opengemaakt en schoongespoeld, het gekke was dat ik er niet veel van voelde maar zag ze op een gegeven moment gewoon met de pincet 4cm in de wond wroeten. Op dat moment maakte ik me niet druk om het litteken, wat overigens wel volgens de chirurg prachtig zal helen.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:46 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Uiteraard, als het moet dan moet het maar.
Maar het idee dat ze met hamertjes, messen en weet ik veel wat in mn lichaam zitten vind ik gewoon een vreselijk eng idee. En dat je daarna getekend bent met een ontzettend lelijk litteken maakt het plaatje niet af.
Ik ben wat dat betreft echt heel blij dat ik nog nooit onder het mes heb gehoeven en dat ik nog nooit iets gebroken heb.
Ja iehl dat had ik ook, bah! Bij mij hebben ze dat kleine stukje daarna open gelaten om zelf dicht te groeien, moest ik dus ook nog thuis de douche recht op dat gapende gat zettenquote:Op maandag 7 mei 2012 00:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
vandaag heb ik wel een erg nare ervaring achter de rug, er bleek een stukje geïnfecteerd te zijn, ze hebben dat stukje opengemaakt en schoongespoeld, het gekke was dat ik er niet veel van voelde maar zag ze op een gegeven moment gewoon met de pincet 4cm in de wond wroeten. Op dat moment maakte ik me niet druk om het litteken, wat overigens wel volgens de chirurg prachtig zal helen.
yep dat is zeker zoquote:Op maandag 7 mei 2012 17:21 schreef snakelady het volgende:
Zoals ik al eerder schreef ik smeer nog niks, wacht daar zeker nog een aantal weken mee.
Ik heb bio-oil oa gekozen omdat het olie is, en dat leek me zelf gewoon prettiger inmasseren
Wat voor olie je ook gebruiken gaat, ik denk dat je het meeste verschil zal maken met je litteken een paar keer per dag masseren (na een aantal weken inderdaad), zodat je de bloedcirculatie ondersteunt.quote:Op maandag 7 mei 2012 17:21 schreef snakelady het volgende:
Zoals ik al eerder schreef ik smeer nog niks, wacht daar zeker nog een aantal weken mee.
Ik heb bio-oil oa gekozen omdat het olie is, en dat leek me zelf gewoon prettiger inmasseren
Ik heb sinds december geen groot litteken, maar wel middenin mijn gezicht, ik heb geloof ik wel 2 maanden zo goed als mogelijk spiegels vermeden.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:17 schreef Inlognaam het volgende:
Mijn grote vrees: operaties en blijvende zichtbaarheid door leljke grote littekens.
Ik had al jaren een mini-knobbeltje in mijn wang en dat is gaan ontsteken, ik had toen binnen een paar dagen tijd een knobbel met een doorsnede van zo'n 3-4 cm.quote:
En zo is dat! Van het geld dat ik op deze manier uitspaar koop ik schoenenquote:Op maandag 7 mei 2012 22:00 schreef snakelady het volgende:
Dat is altijd leuk meegenomen , we blijven Hollanders . :p
mijn gat in mijn wang heeft me anders ruim 200 euro gekostquote:Op maandag 7 mei 2012 22:00 schreef snakelady het volgende:
Dat is altijd leuk meegenomen , we blijven Hollanders . :p
hahaquote:Op maandag 7 mei 2012 22:01 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
En zo is dat! Van het geld dat ik op deze manier uitspaar koop ik schoenen
Mijn buik heeft me helaas nu ook over de 500 euro gekostquote:Op maandag 7 mei 2012 22:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
mijn gat in mijn wang heeft me anders ruim 200 euro gekost
he wat balenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:23 schreef snakelady het volgende:
Niet zo'n goed nieuws gekregen vandaag, mijn navel heeft losgelaten, ik heb nog steeds een open wond en weer nieuwe antibiotica gekregen.
Mocht mijn temperatuur boven de 38,5 graden uitkomen moet ik naar het ziekenhuis voor een antibioticainfuus, dus nu maar hopen dat dat niet gebeurd.
Misschien heb ik ook een hersteloperatie nodig , maar dat is afwachten.
Heh wat naar, ik vond 't al zo'n tijd om 'niks' te mogen terwijl alles dus eigenlijk relatief heel vlot ging, dat moet echt heel vervelend zijn als je zulke complicaties krijgt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:23 schreef snakelady het volgende:
Niet zo'n goed nieuws gekregen vandaag, mijn navel heeft losgelaten, ik heb nog steeds een open wond en weer nieuwe antibiotica gekregen.
Mocht mijn temperatuur boven de 38,5 graden uitkomen moet ik naar het ziekenhuis voor een antibioticainfuus, dus nu maar hopen dat dat niet gebeurd.
Misschien heb ik ook een hersteloperatie nodig , maar dat is afwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tnx!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:27 schreef snakelady het volgende:
Ah gaaf, heel veel succes!!!!
Ik voel me gelukkig beter, ik heb geen koorts meer, de wond is langzaam aan het sluiten en alle infecties lijken weg te zijn. Maar durf nog niet te blij te zij , de vorige keer ging het ook mis nadat ik me zo goed voelde
goedzo!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Even een bedankje hier, door dit topic toch maar bij de huisarts geweest voor een verwijzing naar de plastisch chirurg.
Zelfs mijn huisarts noemde het een krater
Hopelijk kan de pc het mooier maken
ik vind het eng klinkenquote:Op maandag 14 mei 2012 01:44 schreef snakelady het volgende:
Nu komen er wat onderhuidse hechtingen die horen op te lossen door mijn huid, voelt als splinters in mijn huid.
Na wat onderzoek op internet blijkt dat vaker voor te komen.
Ik had dat ookquote:Op maandag 14 mei 2012 01:44 schreef snakelady het volgende:
Nu komen er wat onderhuidse hechtingen die horen op te lossen door mijn huid, voelt als splinters in mijn huid.
Na wat onderzoek op internet blijkt dat vaker voor te komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.an urge to help mankind overcomes me
quote:Op maandag 14 mei 2012 11:42 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik had dat ookna 3 weken ofzo geloof ik, had een klein korstje nog, krabte er voorzichtig aan, had ik ineens een stuk draad van 3 cm in mn hand
dacht dat ik uit elkaar viel
Mijn litteken ziet er nu [12 weken na de operatie] zo uitIk zit nu ook op 3 weken, maar ziet er netjes uit, van wat ik heb begrepen wordt het eerst zoals het nu bij jou is en daarna steeds dunner tot er uiteindelijk een wit lijntje over is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en je ziet er goed uit hoor
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En deze heb ik net gemaakt.
ik hou wel wat vocht vast, vandaar een beetje een bol buikje en ook op mijn heupen en benen vreemd genoeg, maar dat trekt wel weer weg.
mijn navel is goed geheeld overigens maar de huid is nog erg dun vandaar dat ik er nog een verbandje op hou, extra bescherming.
Maar het allerbelangrijkste, waar het allemaal om te doen is geweest, ik heb geen rugpijn meer!!!![]()
Ik had niet verwacht dat de pijn in mijn rug al zo snel weg zou zijn.
[ Bericht 7% gewijzigd door snakelady op 17-05-2012 03:04:30 ]"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Heb wel mentholzalf maar weet eigenlijk niet of het kwaad kan om dat op de wond te smeren, het lijkt wel alsof het dicht is maar toch, zeker weten doe ik het niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |