abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2012 @ 07:37:29 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_111237321
Ik smeer nu ook niks, heb alleen na de operatie de eerste week mijn huid moeten insmeren op aanraden van de chirurg maar dat was om het litteken. Gek genoeg was de chirurg tot nu toe ook heel blij met het resultaat, ik mag alleen niet naar het litteken kijken van hem aangezien die nog veel en veel beter zal worden. Ik mag overigens echt 6 weken niks tot weinig doen, daar hou ook me ook aan aangezien ik niet weer geopereerd wil worden. ;)

Maar mensen hoeven dus niet bang te zijn dat ik nu al smeer , dat ga ik sowieso pas doen als alles goed geheeld is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 7 mei 2012 @ 10:02:15 #52
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111239278
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

vandaag heb ik wel een erg nare ervaring achter de rug, er bleek een stukje geïnfecteerd te zijn, ze hebben dat stukje opengemaakt en schoongespoeld, het gekke was dat ik er niet veel van voelde maar zag ze op een gegeven moment gewoon met de pincet 4cm in de wond wroeten. Op dat moment maakte ik me niet druk om het litteken, wat overigens wel volgens de chirurg prachtig zal helen.
Ja iehl dat had ik ook, bah! Bij mij hebben ze dat kleine stukje daarna open gelaten om zelf dicht te groeien, moest ik dus ook nog thuis de douche recht op dat gapende gat zetten :{ Maargoed, het is allemaal goedgekomen :)

Bij mij was trouwens het advies ook 6 weken helemaal niets doen maar ik voelde me zo snel weer goed dat ik 4 weken na de operatie weer ben gaan studeren, voorzichtig fietsen, etc. Loop nu nogsteeds bij een fysio om mn buikspieren langzaam weer wat te trainen, maar ook dat voelde heel snel een stuk beter.

Wens je veel succes met de verdere genezing ^O^ het ergste is iig achter de rug :)
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 7 mei 2012 @ 14:44:40 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_111248363
Ik heb idd nu ook nu ook nog een open wond, moet die iedere dag uitspoelen met koud water, aan de lucht laten drogen en verbinden met betadine en een vet gaasje, alleen gaan ze als het goed is dat wondje morgen toch hechten.
Dank je wel, kan het me nu nog niet voorstellen maar ik hoop dat ik met 4 weken dat ook allemaal kan ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 07-05-2012 16:52:51 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 7 mei 2012 @ 16:05:41 #54
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_111251789
Pure vitamine E olie, en blijf uit de zon.
Heaven is a place on earth with you
  maandag 7 mei 2012 @ 16:28:39 #55
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_111252722
Ik zou persoonlijk trouwens geen Bio-oil gebruiken aangezien daar minerale olie in zit (volgens mij zelfs als eerste ingredient).
  maandag 7 mei 2012 @ 16:54:54 #56
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_111253753
Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer, vele zweren bij vitamine E en andere zeggen dat je die juist niet moet gebruiken.
Zo ook met bio-oil en al het anderen .
Er is echt niks waar iedereen het over eens is dat het goed is.
pi_111253827
tot het goed dicht is sowieso er niets opsmeren.

pas als het echt aan het helen is zou je er iets op kunnen smeren.

Ik ben 2 jaar terug geopereerd en heb er een joekel van een litteken aan overgehouden op mijn buik, heb gesmeerd met bio oil en omdat er geen rare stoffen in zitten maar je kan met allerhande neutrale spullen smeren. het gaat erom dat je het litteken masseert wat de doorbloeding op gang komt wat dus weer zorgt voor een mooier litteken.

Of je dat nu doet met bio oil, vaseline of olijfolie.. dat maakt geen fluit uit, als je het maar pas doet als hij echt dicht is en gewoon consequent een paar maanden volhoud.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 7 mei 2012 @ 17:21:49 #58
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_111254586
Zoals ik al eerder schreef ik smeer nog niks, wacht daar zeker nog een aantal weken mee.
Ik heb bio-oil oa gekozen omdat het olie is, en dat leek me zelf gewoon prettiger inmasseren
pi_111254779
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:21 schreef snakelady het volgende:
Zoals ik al eerder schreef ik smeer nog niks, wacht daar zeker nog een aantal weken mee.
Ik heb bio-oil oa gekozen omdat het olie is, en dat leek me zelf gewoon prettiger inmasseren
yep dat is zeker zo :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 7 mei 2012 @ 17:36:36 #60
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_111255034
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:21 schreef snakelady het volgende:
Wat voor olie je ook gebruiken gaat, ik denk dat je het meeste verschil zal maken met je litteken een paar keer per dag masseren (na een aantal weken inderdaad), zodat je de bloedcirculatie ondersteunt.
pi_111256700
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:17 schreef Inlognaam het volgende:
Mijn grote vrees: operaties en blijvende zichtbaarheid door leljke grote littekens.
Ik heb sinds december geen groot litteken, maar wel middenin mijn gezicht, ik heb geloof ik wel 2 maanden zo goed als mogelijk spiegels vermeden.

Ik had goede hoop dat het gewoon maar een streepje zou worden, dus niet, ik heb gewoon een gat in mijn wang... dat sucks bigtime aangezien ik altijd bestwel gesteld was op mijn hoofd met hoe het was :+

Met hechtingen:

Hechtingen eruit en ik nog vol goede hoop:

En van hoe het er nu uitziet heb ik geen foto.
Als ik er weer aan toe ben dat er iemand aan mijn gezicht zit vraag ik een verwijzing voor de plastisch chirurg, kijken of het gat niet wat dichter kan worden gemaakt.

Btw wat ik wel fijn vind zijn de mensen die gewoon rechtstreeks vragen wat er met mijn gezicht is gebeurd ipv van de mensen die je alleen maar ziet denken van: wtf
happend to her face :o
  maandag 7 mei 2012 @ 18:33:57 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111256969
What happened?
The love you take is equal to the love you make.
pi_111257907
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:33 schreef Lienekien het volgende:
What happened?
Ik had al jaren een mini-knobbeltje in mijn wang en dat is gaan ontsteken, ik had toen binnen een paar dagen tijd een knobbel met een doorsnede van zo'n 3-4 cm.

Naar de SEH, waar uiteindelijk de plastisch chirurg erbij werd gehaald met wat te doen.
Er is toen een sneetje in mijn wang gemaakt waar de eerste rommel uitkwam, wekenlang kwam er troep uit.... brrrr, ik werd er zelf onpasselijk van :r
Toen het dicht was mocht ik weer terug naar de chirurg om het ingekapselde deel eruit te laten snijden.

Wat eigenlijk minder dan 10 minuten had moeten duren en dmv een sneetje het ding eruit te halen heb ik ruim een half uur daar op de tafel gelegen met een doek over mijn gezicht en is er een ovaal gesneden in mijn wang en heeft hij het ding eruit gekregen.
Daarna zijn er zowel onderhuidse als bovenhuidse hechtingen gezet, het ding zat dus echt heel diep.

Als je goed kijkt zie je nu ook dat het gat in mijn wang dus echt wel redelijk diep mijn wang ingaat.

Het was dus btw een ingekapseld talgkliertje ofzo.... wat een ellende en een klein traumaatje eraan overgehouden, vandaar dat ik ook zei van: als ik eraan toe ben maak ik weer een afspraak om te kijken of het toch wat minder kan :)

Het mooie was dat ik al een afspraak had met de dermatoloog om het ding weg te halen, maarja de wachtlijsten zijn erggg lang en voor mijn afspraak is het dus zo gaan ontsteken.
pi_111258200
Oei mascara klodder jij ook sterkte! En alle anderen ook.
Bij mij is mijn schildklier verwijderd en ik heb aan mijn huisarts en chirurg gevraagd wat ik het beste kon gebruiken om het litteken zo onopvallen mogelijk te maken, zij adviseerden beiden Dermatix.
Als je dit door je arts voor laat schrijven krijg je het door het ziekenfonds vergoed, ook mooi meegenomen toch?!
  maandag 7 mei 2012 @ 22:00:09 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_111267082
Dat is altijd leuk meegenomen , we blijven Hollanders . :p
pi_111267180
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:00 schreef snakelady het volgende:
En zo is dat! Van het geld dat ik op deze manier uitspaar koop ik schoenen ;)
pi_111267358
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:00 schreef snakelady het volgende:
mijn gat in mijn wang heeft me anders ruim 200 euro gekost :X
pi_111267436
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:01 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

En zo is dat! Van het geld dat ik op deze manier uitspaar koop ik schoenen ;)
haha

En jij ook succes met het littekenleed.

Die van mij is natuurlijk niks ivm met die van jullie en als het niet in mijn gezicht had gezeten had je mij er ook niet over gehoord hoor ;)
  maandag 7 mei 2012 @ 22:14:08 #69
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111268027
Jeetje, ik snap wel dat je dat niet leuk vindt hoor! Ik mag dan in verhouding een enorm litteken hebben [15 cm ongeveer], maar mijn buik ziet verder niemand, of iig niet altijd de hele dag, dat is toch een ander verhaal. Hoop voor je dat het goed wegtrekt! Gelukkig is het niet enorm, maar toch.
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 7 mei 2012 @ 22:14:47 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111268060
Wat een verhaal, MK!
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:17:40 #71
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_111268206
quote:
11s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:03 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

mijn gat in mijn wang heeft me anders ruim 200 euro gekost :X
Mijn buik heeft me helaas nu ook over de 500 euro gekost ;)
Toch zou ik als ik jou was nog een hersteloperatie proberen, ondanks dat ik een litteken van ruim 25 cm op mijn buik heb lijkt het me in mijn gezicht helemaal erg, veel sterke er mee.

Overigens heb ik net mijn open wond voor het eerst schoongemaakt , het viel me heel erg mee, voel er niks van en het gaat al mooi dicht en er komt niet veel wondvocht meer uit.
Gaat de goede kant op dus.
Nu alleen
Nog hopen dat ik snel van de verhoging/ koorts af ben, ik schommel nu tussen de 38 en 39 graden.

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 07-05-2012 22:23:39 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:23:12 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_111295994
Niet zo'n goed nieuws gekregen vandaag, mijn navel heeft losgelaten, ik heb nog steeds een open wond en weer nieuwe antibiotica gekregen.
Mocht mijn temperatuur boven de 38,5 graden uitkomen moet ik naar het ziekenhuis voor een antibioticainfuus, dus nu maar hopen dat dat niet gebeurd.
Misschien heb ik ook een hersteloperatie nodig , maar dat is afwachten.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:23:56 #73
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111296023
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:23 schreef snakelady het volgende:
Niet zo'n goed nieuws gekregen vandaag, mijn navel heeft losgelaten, ik heb nog steeds een open wond en weer nieuwe antibiotica gekregen.
Mocht mijn temperatuur boven de 38,5 graden uitkomen moet ik naar het ziekenhuis voor een antibioticainfuus, dus nu maar hopen dat dat niet gebeurd.
Misschien heb ik ook een hersteloperatie nodig , maar dat is afwachten.
he wat balen -O-
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_111296292
oh jee wat vervelend, sterkte!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:32:29 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_111296386
Ja, voel me ook echt klote nu, zeker omdat de rest er perfect uitziet, de arts snapt zelf ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Ik hoop echt dat we met paracetamol de koorts onder controle kunnen houden. Heb namelijk ook nog twee jonge kinderen om voor te zorgen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')