quote:
Heel veel sterkte! Voor zowel, jou, je vader, en mensen om jullie heen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:39 schreef Ellatjuh het volgende:
mijn vader kreeg 3 jaar terug de diagnose prostaatkanker.
is geopereerd eraan, prostaat eruit maar helaas waren er al uitzaaiingen in de lymfeklieren.
dus de snijvlakken waren niet schoon, dat betekende dat de kanker niet weg geopereerd was..
hij heeft toen rond maart oid 2010 hormoon therapie gehad, kreeg geen mannelijke hormonen meer.
want die laten de kanker groeien en als dat niet meer kan blijft de psa gelijk of gaat zelfs naar beneden.
maar omdat het al in de lymfeklieren zit kunnen ze hem niet beter maken en gaat hij eraan dood.
omdat de psa toch omhoog bleef gaan zijn ze gestopt met die medicijnen en ging hij mee doen aan een project met een nieuw soort medicijn.
2 groepen hebben ze, de ene groep krijg het medicijn en de andere groep niet en niemand weet wie het medicijn krijgt.
dat was afgelopen jaar allemaal maar het deed niet voldoende allemaal en omdat ie meedeed aan het onderzoek mocht ie vaker door de scanner en begin 2012 waren de uitzaaiingen(prostaatkanker uitzaaiingen gaan vaak op de botten zitten) op zn rug en hoofd te tellen op 1 hand.
nu zitten er veel kleine uitzaaiingen en is het niet meer te tellen en de psa gaat maar omhoog.
ik moet wel zeggen dta mn vader er zelf weinig last van heeft, hij voelt zich prima en werkt nog gewoon(hij is pas 58) maar omdat die psa blijft stijgen stoppen ze met dat project en heeft hij donderdag zijn eerste chemo gehad.
elke 3 weken krijgt ie weer een chemo en dan zien we wle hoe dat gaat.
ook nu voelt ie zich nog goed.
op de opvliegers en dingen die hij door de hormonen heeft gekregen na.
maar niet misselijk of anders ziek dus zolang het goed gaat is het ok.
hopelijk gaat het nog lang goed en als hij echt pijn gaan krijgen van de kanker is er goede bestrijding gelukkig.
maarja we leven per dag en nu gaat het goed dus dat is fijn en er komt vanzelf nog wel een tijd dta het minder goed gaat en hij later dood gaat maar dat zien we dan wel
Geen uitzaaiingenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:53 schreef MaLo het volgende:
Sterkte allemaal
Bij mijn vader is dus ook een paar weken geleden prostaatkanker geconstateerd. Komende week krijgen we uitslag of hij uitzaaiingen heeft of niet... Zijn er geen uitzaaiingen, dan zijn de vooruitzichten eigenlijk wel goed te noemen. Zijn die er wel, dan wordt het een heel ander verhaal. Duimen jullie mee voor het beste?
Ja, heel herkenbaar.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:21 schreef kklone het volgende:
Ik had ook zacht donshaar, op een gegeven moment zat iemand me te aaien alsof ik een kat was
Veel sterkte gewenst voor jou en je familie.quote:Op maandag 21 januari 2013 03:04 schreef rapensteel het volgende:
Mijn oom is vorige week aan kanker overleden, hij kon niet meer worden genezen, is heel snel gegaan... Het begon al in 2011 en dat bleek eerst goed te gaan zeiden de artsen, had darmkanker, dan werd verholpen. heeft een jaar geduurd, in 2012 werden er uitzaaiingen gevonden en is het uitgezaaid naar de lever en de maag, allemaal chemokuren gehad en bestralingen, het leek even goed te gaan, maar in november 2012 kwam er toch berichten dat hij niet meer beter konde worden en dat de bestralingen en alles niet geholpen hadden. sinds dien is het alleen maar slechter gegaan met hem... hij was verward en vorige week maandag is hij dus naar het hospice gebracht omdat hij 24 uurs zorg nodig had... helaas heeft dat neit mogen baten. dinsdag erna overleed hij... afgelopen zaterdag begrafenis gehad..
quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:56 schreef kklone het volgende:
Dank jullie, Gia en Fratz. Het heeft geholpen, ik kreeg goed nieuws te horen: geen enkele twijfel, geen afwijkingen op de foto.
Geweldig, wat een goed nieuws!quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:56 schreef kklone het volgende:
Dank jullie, Gia en Fratz. Het heeft geholpen, ik kreeg goed nieuws te horen: geen enkele twijfel, geen afwijkingen op de foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |