Het is lastig om dit zo van een afstand te beoordelen, maar wellicht heeft het te maken dat je tekst een enter bevat. Hierdoor verstuur je wellicht alleen het berichtquote:Op donderdag 24 mei 2012 18:59 schreef mwvrs het volgende:
Hallo,
etc
Iemand enig idee wat er aan de hand is, want het zou super zijn als ik dit werkend krijg! Dank!!
1 2 3 4 5 6 | <html> <form action="http:/www.mijnsite.nl/uploadtekst.php" method="post"> <input type="text" name="mijnverhaal"> <input type="submit" name="submit" value="Verstuur"> </form> </html> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | <html> <?php $location = "127.0.0.1"; $username = "snabbi"; $password = "test1234"; $database = "verhalen_database"; $verhaal = $_POST['mijnverhaal']; $conn = mysql_connect("$location","$username","$password"); if (!$conn) die ("Could not connect MySQL"); mysql_select_db($database,$conn) or die ("Could not open database!"); $query = "INSERT INTO `tabel` (`verhaal`) VALUES ($verhaal)"; $results = mysql_query($query,$conn); mysql_close($conn); ?> </html> |
Waarom zet je je spreadsheet niet om naar Access? Als het alleen om je invoer gaat, dan zet je in Excel vervolgens een query naar je access zodat je je access bestand synchroniseert op basis van de input uit excel.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:02 schreef Individual het volgende:
Een tijdje hier niet meer gepost, maar heeft iemand ervaring met een SQL ODBC link naar Excel?
Een directe link naar een lege sheet heeft ie gedaan in 4 minuten, maar zo snel als er wat formattering/in cell drop downs bij komen kijken duurt het van 30 minuten tot nu al ruim 1,5 uur.
Zelfs copy-pasten van die 4 minuten lege sheet naar de geformatteerde sheet duurde 30 minuten..
Waar zit de memory leak of wie kan me een zoekterm geven om dit veel sneller te laten lopen?
(het gaat om 17,800 rijen en 60 colommen)
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:45 schreef hendrik2009 het volgende:
@Helly: Vlookup indien iedere datum een keer voor komt
Je zegt:quote:Op zondag 27 mei 2012 08:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Mijn datum invoer is in een gesloopt
Voer ik de datum in in een cel: "200412". Dit wordt normaal omgezet naar 20-04-2012. Krijg ik nu:
14-9-2448 als datum terug![]()
Voer ik in "20-04-2012" dan blijft de datum wel staan zoals het hoort. Hoe krijg ik dit weer terug?
Ik heb Excel 2007.
quote:Op zondag 27 mei 2012 09:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb in bepaald cellen ingetikt:
- paard
- hond
Excel maakt ervan:
#NAAM?
#NAAM?
Als ik edit (F2) doe dan staat er:
=- paard
=- hond
Hoe krijg ik dit terug?
Moet ik de cellen 1 voor 1 herstellen en de streepjes (die Excel als minteken ziet) vervangen door andere streepjes die excel niet ziet als minteken?
Laat maar. Het is opgelost. Alle foutmeldingen selecteren. Ctrl-H (maw vervangen). De = door een spaties. Was alles maar zo simpel...quote:Op zondag 27 mei 2012 09:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb in bepaald cellen ingetikt:
- paard
- hond
Excel maakt ervan:
#NAAM?
#NAAM?
Als ik edit (F2) doe dan staat er:
=- paard
=- hond
Hoe krijg ik dit terug?
Moet ik de cellen 1 voor 1 herstellen en de streepjes (die Excel als minteken ziet) vervangen door andere streepjes, die excel niet voor mintekens ziet?
Wat je nu noemt is eigenlijk de standaard manier hoe Excel het zou moeten verwerken. Dit rekent alles terug naar de eerste dag op 1-1-1900. 200412 dagen na de 0-1-1900 is 14-9-2448.quote:Op zondag 27 mei 2012 08:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Mijn datum invoer is in een gesloopt
Voer ik de datum in in een cel: "200412". Dit wordt normaal omgezet naar 20-04-2012. Krijg ik nu:
14-9-2448 als datum terug![]()
Voer ik in "20-04-2012" dan blijft de datum wel staan zoals het hoort. Hoe krijg ik dit weer terug?
Ik heb Excel 2007.
Je vraag is iets te breed op het moment. Wil je iedere beroepsgroep in 1 gratiek hebben of alle beroepsgroepen in 1 grafiek. Moet de vraag van de beroepsgroep en het aanbod in een lijntje worden weergegeven of wil je dat de afstand tussen vraag en aanbod wordt weergegeven. Te veel mogelijkheden!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:16 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik zoek een mogelijkheid om vanuit dit excel bstand
http://dl.dropbox.com/u/18913775/vraag%20aanbod.xls
Een mooie grafiek te maken waar in je per periode per beroepsgroep de vraag en aanbod kan zien
wie kan mij verder helpen?
Ik ziet het namenlijk nu ff niet
thnx
Dit 'probleem' kun je oplossen via de Excel opties en over te schakelen naar de 1904 datum notatie. Al zal niemand hier over vallen denk ik zo.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er is 1 fout bij excel: Ze hebben 29-02-1900 ook meegeteld. En dat moest niet. 1900 is geen schrikkeljaar.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | Public Sub AutoMerge2() Dim LastRowToMergeTo As Long Dim i As Long Dim LastRow As Long Application.DisplayAlerts = False LastRow = Range("B" & CStr(Rows.Count)).End(xlUp).Row For i = 5 To LastRow LastRowToMergeTo = i On Error Resume Next Do While (Len(Range("A" & CStr(LastRowToMergeTo + 1)).Value) = 0) And (LastRowToMergeTo + LastRow) LastRowToMergeTo = LastRowToMergeTo + 1 On Error Goto 0 Loop With Range("A" & CStr(i) & ":A" & CStr(LastRowToMergeTo)) .Merge .WrapText = True .VerticalAlignment = xlVAlignTop End With i = LastRowToMergeTo Next i Application.DisplayAlerts = True End Sub |
1 | Do While (Len(Range("A" & CStr(LastRowToMergeTo + 1)).Value) = 0) And (LastRowToMergeTo + LastRow) |
1 | Do While (Len(Range("A" & CStr(LastRowToMergeTo + 1)).Value) = 0) And (LastRowToMergeTo LastRow) |
met een sumif waarschijnlijk? =sumif(A1:A20,"<0") en =sumif(A1:A20,">0")quote:
Dat je het verkeerde programma gebruikt wanneer een cel meer dan 8000 karakters moet bevatten en je er nog steeds bewerkingen mee wilt doen.quote:
Bedankt voor mee denken, we laten het lekker in tabel staan.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:43 schreef snabbi het volgende:
[..]
Je vraag is iets te breed op het moment. Wil je iedere beroepsgroep in 1 gratiek hebben of alle beroepsgroepen in 1 grafiek. Moet de vraag van de beroepsgroep en het aanbod in een lijntje worden weergegeven of wil je dat de afstand tussen vraag en aanbod wordt weergegeven. Te veel mogelijkheden!
Als je met je muis klikt in je tabel (willekeurig getal) en kiest voor Invoegen -> Spreiding krijg je de mogelijkheid voor vloeiende lijnen. Excel zal automatisch je beroepsgroep voor vraag en aanbod plotten in dezelfde kleur.
Zo.quote:Op donderdag 31 mei 2012 07:36 schreef Prof_Hoax het volgende:
* Prof_Hoax is inmiddels kaal. Het lukt gewoonweg nietHoerenzooi
![]()
Ik geef het op, het wordt een mailto met het goede adres + cc en subject. De rest vullen ze zelf maar in. Luie mexicanen mogen ook best wat doen
Alsnog erg bedankt voor het meedenken Deetch en Snabbi
Ik ga nu eerst even proberen of ik het ingebouwd krijg in mijn eigen file. Maar qua functionaliteit is het echt precies wat ik zochtquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:05 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Zo.
Opgelost nu?
zoja zet ik de source ook even hier neer.
Bijna bijnaquote:
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:43 schreef wicky2010 het volgende:
Bedankt voor je antwoord, dit was inderdaad precies wat ik bedoelde!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | id waarde gemiddelde 1 10 1 15 1 20 1 30 1 90 2 5 2 7 2 20 2 30 3 10 3 40 3 17 |
Nee, plakken speciaal geeft 2 opties. Tekst en Unicode tekst en beide geven het resultaat zonder alinea-einden.quote:
Plak hem dan nogmaals, dan kan je wel transponeren. Of via de transpose functie, wel ff een array functie van maken dan. Zou ik doen via een macro:quote:Op maandag 4 juni 2012 18:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nee, plakken speciaal geeft 2 opties. Tekst en Unicode tekst en beide geven het resultaat zonder alinea-einden.
http://www.contextures.com/xlDataVal02.htmlquote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:26 schreef gekkie000000 het volgende:
Hallo allemaal ,
Ik heb weer eens een vraagje. Ik heb een nieuwe functie op mijn werk, en onderdeel daarvan is dat ik veel over producten leer.
Iedereen geeft aan dat ik mijzelf de tijd moet gunnen om alles te leren, maar voor mijzelf zou ik het handig vinden om een soort vraag- en antwoord menuutje te hebben.
Ik vind dingen over gegevens – validatie in excel, maar ik wil eigenlijk na vraag 1 weer een nieuwe vraag met antwoord.
Als voorbeeld:
5 producten:
Naam: 1 Afmeting: 20x20 Hoogte: 50 Materiaal : M
Naam: 2 Afmeting: 20x20 Hoogte: 60 Materiaal : M
Naam: 3 Afmeting: 20x20 Hoogte: 80 Materiaal : M
Naam: 4 Afmeting: 30x30 Hoogte: 50 Materiaal : M
Naam: 5 Afmeting: 35x35 Hoogte: 50 Materiaal : G
Als ik dan iets moet opzoeken, of ik ben met een klant aan het bellen zou ik graag een menu hebben waar ik kan aangeven, klant wil die afmeting, dan blijft een x aantal over, klant wil die hoogte, dan blijft een x aantal over, en dat dan uiteindelijk een antwoord komt: naam 1. Is zoiets te maken? En zoja, hoe doe ik dat dan?
http://office.microsoft.c(...)ord-HP010078580.aspxquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:55 schreef chucky1987 het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb in exel 2007 een simpel rekenen document gemaakt om het werk wat ik moet doen voor mij en ook collega's wat makkelijker te maken. Nu is het alleen zo dat mijn collega's steeds bewust dan wel onbewust dat reken document vernielen waardoor ik steeds weer opnieuw het bestand moet maken. Dat wordt op ten duur knap vervelend ik wil graag en deel van het excel bestand beveiligen tegen bewerken zodat ze niet aan het deel kunnen komen waar exel de formules berekend. Kan ik op tab 1 en deel van deze tab beveiligen tegen bewerken ?. Ik weet wel hoe je de hele tab kan beveiligen tegen bewerken maar dat is dus niet de bedoeling.
In 2010 in ribbon review eerst de cellen aangeven die de gebruiker mag bewerken.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://office.microsoft.c(...)ord-HP010078580.aspx
1 2 3 | Dag 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Product A 10 0 5 10 0 0 1 0 0 0 3 4 0 6 0 Product B 0 0 3 4 6 0 0 0 0 2 1 6 0 0 1 |
Is op zich wel te doen, maar wel bewerkelijk. Ik zie wel een oplossing maar die is weinig charmant. Hoe begrensd is dat aantal productiedagen?quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:58 schreef _superboer_ het volgende:
Ik heb van een aantal producten van elke dag de productieaantallen in een rij staan en nu wil ik graag kijken hoeveel tijd er tussen de keren dat er geproduceerd wordt zit.
Voorbeeld:
[ code verwijderd ]
Voor product A wil ik dus als uitkomst krijgen 1;2;3;1;1 en voor product B 2;4;2. Iemand een idee hoe dit kan?
Dat is vanaf 1-1-2010, exclusief de weekenden en zo'n 250 producten. Ik was nu bezig met voor dag x te kijken of daar geproduceerd wordt, en als dat niet gebeurd dan 1 op te tellen bij het aantal dagen dat op dag x-1 niet geproduceerd was. Om vervolgens te kijken wat of het aantal dagen dat bij x niet geproduceerd is hoger is dan bij x-1, en zo dan steeds de laatste dag van een periode van niet produceren te zoeken. Maar volgens mij is dat nogal omslachtig.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is op zich wel te doen, maar wel bewerkelijk. Ik zie wel een oplossing maar die is weinig charmant. Hoe begrensd is dat aantal productiedagen?
Ik heb het op de beschreven manier gedaan, alleen niet alle waardes in een enkele cel gezet. Met de waardes kon ik kijken hoeveel dagen er gemiddelde tussen de productieshifts zit en de standaardafwijking bepalen. Bedankt voor het meedenkenquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:29 schreef Janneke141 het volgende:
Dat was ook wel ongeveer de kant waar ik heenwilde. Per produkt heb je twee hulpregels nodig: de eerste doet wat je beschrijft (geeft productiedagen een 0 en nietproductiedagen oplopend 1, 2, 3 etc.)
Op de tweede regel zet je een als-formule die de cel erboven bekijkt, en de celwaarde-en-een-puntkomma geeft als die celwaarde >0 is en de cel er rechts van 0, en anders een lege cel ("").
Vervolgens concat je de hele regel (maar dat kan dus nogal een peut zijn) en je hebt je gevraagde output.
Verzin even hoe je output eruit zou moeten zien en of het bruikbaar is voor wat je ermee wil. In twee en een half jaar kun je zomaar honderd produktieshifts hebben, dat levert niet echt een bruikbaar/overzichtelijk geheel op volgens mij.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:51 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Ik heb het op de beschreven manier gedaan, alleen niet alle waardes in een enkele cel gezet. Met de waardes kon ik kijken hoeveel dagen er gemiddelde tussen de productieshifts zit en de standaardafwijking bepalen. Bedankt voor het meedenken
Aannemen dat je productielijn in B1 begint:quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is op zich wel te doen, maar wel bewerkelijk. Ik zie wel een oplossing maar die is weinig charmant. Hoe begrensd is dat aantal productiedagen?
Dit is echt voer voor een draaitabel, is echt duidelijk het makkelijkst voor dit soort dingen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:26 schreef gekkie000000 het volgende:
Hallo allemaal ,
Ik heb weer eens een vraagje. Ik heb een nieuwe functie op mijn werk, en onderdeel daarvan is dat ik veel over producten leer.
Iedereen geeft aan dat ik mijzelf de tijd moet gunnen om alles te leren, maar voor mijzelf zou ik het handig vinden om een soort vraag- en antwoord menuutje te hebben.
Ik vind dingen over gegevens – validatie in excel, maar ik wil eigenlijk na vraag 1 weer een nieuwe vraag met antwoord.
Als voorbeeld:
5 producten:
Naam: 1 Afmeting: 20x20 Hoogte: 50 Materiaal : M
Naam: 2 Afmeting: 20x20 Hoogte: 60 Materiaal : M
Naam: 3 Afmeting: 20x20 Hoogte: 80 Materiaal : M
Naam: 4 Afmeting: 30x30 Hoogte: 50 Materiaal : M
Naam: 5 Afmeting: 35x35 Hoogte: 50 Materiaal : G
Als ik dan iets moet opzoeken, of ik ben met een klant aan het bellen zou ik graag een menu hebben waar ik kan aangeven, klant wil die afmeting, dan blijft een x aantal over, klant wil die hoogte, dan blijft een x aantal over, en dat dan uiteindelijk een antwoord komt: naam 1. Is zoiets te maken? En zoja, hoe doe ik dat dan?
Ik neem aan dat het een hele grote lijst is waar hij puur in wil zoeken. Dan zou ik een filter op de kolomkoppen zetten, filter in A op dit, filter in D op dat en in bijvoorbeeld F blijven alleen de producten over die aan die voorwaarden voldoen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:51 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://www.contextures.com/xlDataVal02.html
Of google even verder op "excel multiple validation" (en sla de eerste link dan over, die gaf ik je net)
Kan ook ja, komt eigenlijk op t zelfde neerquote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het een hele grote lijst is waar hij puur in wil zoeken. Dan zou ik een filter op de kolomkoppen zetten, filter in A op dit, filter in D op dat en in bijvoorbeeld F blijven alleen de producten over die aan die voorwaarden voldoen.
Wat jij zegt is bedoeld voor wanneer je juist een bestand gaat invullen dat aan bepaalde eerder opgegeven voorwaarden moet voldoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |