Je doet echt je best om je eigen persoonsbeschrijving (intelligent, wo-mentaliteit, etc.) om zeep te helpen, niet?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:10 schreef Mishu het volgende:
Verder bewijst dit topic maar weer eens dat MBO-ers domme impulsieve mensen zijn die alleen maar goed zijn in andere mensen kleineren ipv een intelligent gesprek voeren over iets.
en wo-ers zullen nooit gelukkig wordenquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:10 schreef Mishu het volgende:
Verder bewijst dit topic maar weer eens dat MBO-ers domme impulsieve mensen zijn die alleen maar goed zijn in andere mensen kleineren ipv een intelligent gesprek voeren over iets.
Of ben je onzeker over jezelf in het algemeen, maar lijkt dat gevoel overzichtelijker wanneer je het alleen op dit gebied projecteert?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:18 schreef Mishu het volgende:
Zou eigenlijk meer moeten doen maarja. Vind het ook moeilijk om mezelf out there te krijgen enzo. Ben ook best onzeker denk ik, zeker op dit gebied.
Heb je wel vriend(inn)en waar je mee gaat stappen in het weekend? Of studiegenoten om naar feestjes van de uni te gaan? Scheelt al een hoop.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:18 schreef Mishu het volgende:
Ehm nouja ik doe niet super veel op het gebied van daten omdat ik veel werk en studeer en ik dus vaak moe ben in het weekend...
Zou eigenlijk meer moeten doen maarja. Vind het ook moeilijk om mezelf out there te krijgen enzo. Ben ook best onzeker denk ik, zeker op dit gebied.
Maar is dat dan niet gewoon het probleem? Persoonlijk zou ik gewoon lekker er weer uit gaan. Ik ben er van overtuigd dat daten iets is van de grote getallen, dat je best wel wat mensen moet tegenkomen om een klik te krijgen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:18 schreef Mishu het volgende:
Ehm nouja ik doe niet super veel op het gebied van daten omdat ik veel werk en studeer en ik dus vaak moe ben in het weekend...
Omgekeerde wereld; het eisen stellen en het illusie dat wanneer je daar dan zou voldoen dat je dan 'goed' zou zijn ontstaat uit onzekerheid. Simpel gezegd; iemand die met plezier zijn zichzelf is heeft dat soort dingen niet nodig en besteed/verspild daar ook geen aandacht en energie aan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:19 schreef Copycat het volgende:
Logisch, als je jezelf zulke eisen oplegt. Daar wordt iedereen onzeker van.
Wat denk je toch vreselijk zwart-wit. Dat zal de leeftijd hopelijk zijn, maar ik zou echt eens gaan werken aan het zien van heel veel nuances grijs.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:24 schreef Mishu het volgende:
Ik heb overigens wel (zeer) laaggeschoolde vrienden, dat vinden mijn hoogopgeleide vrienden weer raar. Maar ik heb steeds meer zoiets dat ik daarmee moet opletten want hun levensstijl wordt wel steeds meer normaal (vroeg kinderen krijgen, uitkering trekken) en op de lange termijn gaat dat niet voor mij werken en wil ik niet zo'n leven. Dat realiseer ik me steeds meer.
Ik wil het leven van mijn ouders, het bekende, met verantwoorde keuzes en intellectuele stimulatie van en voor mijn kinderen. Hoe ouder ik word hoe sterker dit wordt, dat ik teruggrijp op hoe mijn ouders het gedaan hebben en wat normaal was in mijn milieu.
Ik zie het bijv. niet zitten dat ik een kroegtijger als man heb. Zo'n rokende Andre Hazes.
Hoezo moet je daarmee op letten? Wat voor invloed geloof je dat dat op jou zal/kan hebben?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:24 schreef Mishu het volgende:
Ik heb overigens wel (zeer) laaggeschoolde vrienden, dat vinden mijn hoogopgeleide vrienden weer raar. Maar ik heb steeds meer zoiets dat ik daarmee moet opletten want hun levensstijl wordt wel steeds meer normaal (vroeg kinderen krijgen, uitkering trekken) en op de lange termijn gaat dat niet voor mij werken en wil ik niet zo'n leven. Dat realiseer ik me steeds meer.
Een paar goede studievrienden, weinig interessante uni-feestjes want ze zijn meer voor eerstejaars bedoeld. Weinig voor meerderejaars.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:19 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Heb je wel vriend(inn)en waar je mee gaat stappen in het weekend? Of studiegenoten om naar feestjes van de uni te gaan? Scheelt al een hoop.
Met wat voor bekrompte mensen ga jij om dat je zo'n beeld van de samenleving hebt en jezelf zo stigmatiseerd?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:24 schreef Mishu het volgende:
Ik heb overigens wel (zeer) laaggeschoolde vrienden, dat vinden mijn hoogopgeleide vrienden weer raar.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Een paar goede studievrienden, weinig interessante uni-feestjes want ze zijn meer voor eerstejaars bedoeld. Weinig voor meerderejaars.
Iedereen is érgens goed in!quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:29 schreef debeterebob het volgende:
[..]![]()
Serieus; je kijkt echt op alles en iedereen neer he...
Ja maar voor je het weet ben je 35 en kan je geen kinderen meer krijgen. En wil eerst leuke dingen doen met iemand en dan echt gaan settelen. Maar verlang nu naar dat samen reizen en ontdekken enzo.quote:
Dan zul je toch echt eerst je houding ten opzichte van anderen mensen moeten veranderen, Dat jij alleen wilt settelen met iemand die hoogopgeleid is omdat jij dat ook bent, en je denkt dat je alleen dan de PERFECTE relatie kunt hebben, dat is prima, is jouw keuze, maar je zult echt eens moeten stoppen met dat neerkijken op andere mensen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:30 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja maar voor je het weet ben je 35 en kan je geen kinderen meer krijgen. En wil eerst leuke dingen doen met iemand en dan echt gaan settelen. Maar verlang nu naar dat samen reizen en ontdekken enzo.
Nee joh, ze huurt een hoogopgeleide au-pair in, straks besmet je 't kind nog.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dan zul je toch echt eerst je houding ten opzichte van anderen mensen moeten veranderen, Dat jij alleen wilt settelen met iemand die hoogopgeleid is omdat jij dat ook bent, en je denkt dat je alleen dan de PERFECTE relatie kunt hebben, dat is prima, is jouw keuze, maar je zult echt eens moeten stoppen met dat neerkijken op andere mensen.
Even een simpele vraag he, Stel je vind de man van je wensen, en jullie krijgen kinderen, dan willen jullie allebei blijven werken, want daar heb je tenslotte voor geleerd, Dus dan moet je opvang regelen voor de kinderen, Waar denk jij dat je kinderen terecht komen? Precies! Op de groep bij domme MBO-ers zoals ik!
Dat komt dan echt voor jouw instelling, dat jij eenzaam zonder opleiding, want ondertussen viel je in een emotioneel dal, thuis zit, zonder man..quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:30 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja maar voor je het weet ben je 35 en kan je geen kinderen meer krijgen. En wil eerst leuke dingen doen met iemand en dan echt gaan settelen. Maar verlang nu naar dat samen reizen en ontdekken enzo.
Oh mijn god...quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:10 schreef Mishu het volgende:
Dan zal ze er volgens eigen zeggen ook van houden!quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee joh, ze huurt een hoogopgeleide au-pair in, straks besmet je 't kind nog.
Wat ik me dan wel weer afvraag: wat nou, TS, als je kindje niet zo intelligent blijkt en maximaal vmbo aan kan. Wat dan?
mandje voor de kerkquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat ik me dan wel weer afvraag: wat nou, TS, als je kindje niet zo intelligent blijkt en maximaal vmbo aan kan. Wat dan?
Onmogelijk dit. Het moet gewoon perfect zijn. HET MOET PERFECT ZIJN HOOR JE ME? PERFECT!!!quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
Maar serieus, ik vraag me af wat dat dan met TS doet.
Alles 'perfect' willen doen met termen als: 'intelligente man voor de goede genenpoel', 'goed salaris', 'koophuis', 'voorbeeldmilieu' en ga zo maar door.
En dan produceer je met je intelligente man een 'foutje' en zit TS straks vol frustratie tegen 'Ster' te schreeuwen dat 'OPTELLEN HEUS ZO MOEILIJK NIET IS!!! KIJK DAN! HOE DOM KUN JE ZIJN??' of Ster zet zich (begrijpelijk) af tegen al die 'perfectheid' en stopt met haar best doen op het vwo en zakt via de cannabis af naar het vmbo alwaar ze 'Ricardo' leert kennen, op haar 19e zwanger wordt van de tweeling 'Rachelle' en 'Rochelle' en de rest van haar leven als schoonmaakster slijt.
Het leven is niet 'perfect', het leven is zoals je het opgediend krijgt. Niet in hapklare brokken, je moet er zelf nog wat smaak aan toevoegen en ervan genieten; hoe je het dan opdient boeit niet zoveel. Hutspot ziet er ook niet uit, maar kan wel héérlijk zijn.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
Alles 'perfect' willen doen met termen als: 'intelligente man voor de goede genenpoel', 'goed salaris', 'koophuis', 'voorbeeldmilieu' en ga zo maar door.
En dan produceer je met je intelligente man een 'foutje' en zit TS straks vol frustratie tegen 'Ster' te schreeuwen dat 'OPTELLEN HEUS ZO MOEILIJK NIET IS!!! KIJK DAN! HOE DOM KUN JE ZIJN??' of Ster zet zich (begrijpelijk) af tegen al die 'perfectheid' en stopt met haar best doen op het vwo en zakt via de cannabis af naar het vmbo alwaar ze 'Ricardo' leert kennen, op haar 19e zwanger wordt van de tweeling 'Rachelle' en 'Rochelle' en de rest van haar leven als schoonmaakster slijt.
Het leven is niet 'perfect', het leven is zoals je het opgediend krijgt. Niet in hapklare brokken, je moet er zelf nog wat smaak aan toevoegen en ervan genieten; hoe je het dan opdient boeit niet zoveel. Hutspot ziet er ook niet uit, maar kan wel héérlijk zijn.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
Het leven is niet 'perfect', het leven is zoals je het opgediend krijgt. Meestal niet in hapklare brokken, en als het je niet zint moet je er zelf nog wat smaak aan toevoegen en ervan genieten; hoe je het dan opdient boeit niet zoveel. Hutspot ziet er ook niet uit, maar kan wel héérlijk zijn.
Niks tegen een goed salaris, koophuis en voorbeeldmilieu he!quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
En het leuke is, het 'slechte leven' van Ster kan óók perfect zijn: als je maar gelukkig bent met wie je je leven deelt en door wie je omringd wordt en tegen de spiegel kan zeggen 'dat hebben we maar goed voor elkaar'.
Ik trek nog een biertje open, hoeveel belasting betaal je nou voor mijn uitkering?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niks tegen een goed salaris, koophuis en voorbeeldmilieu he!
Even spieken op mijn salarisbriefje........1300 eurotjes gaan naar de BD.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik trek nog een biertje open, hoeveel belasting betaal je nou voor mijn uitkering?
Aggreren? Bedoel je ageren?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:51 schreef Sneezeechu het volgende:
TS mag trouwens gewoon blij zijn dat ze die WO opleiding kan doen er zijn er genoeg die het niet eens kunnen door hun financiële situatie. En dan nog zo aggregeren naar lager opgeleiden.
Dan kan Ster Ricardo dus ook bij Vrijetijdswetenschappen tegenkomenquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Aggreren? Bedoel je ageren?
Maar in Nederland kan iedereen studeren. Ook als je uit een tokkiemilieu komt.
Ik vind jouw UI echtquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:51 schreef Sneezeechu het volgende:
TS mag trouwens gewoon blij zijn dat ze die WO opleiding kan doen er zijn er genoeg die het niet eens kunnen door hun financiële situatie. En dan nog zo aggregeren naar lager opgeleiden.
BS man...quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Aggreren? Bedoel je ageren?
Maar in Nederland kan iedereen studeren. Ook als je uit een tokkiemilieu komt.
Dank jequote:
Je zeikt tenminste niet op lager opgeleiden.quote:
Er zijn genoeg gevallen die niet konden doorstuderen door van alles en nog wat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:56 schreef debeterebob het volgende:
Hoezo bull shit? Ik doe het ook zonder steun van mijn ouders.
Het zij je vergeven. Je hebt immers een vent met goed salaris, een koophuis en een huisdier om te oefenen voor babies.quote:
Is dat zo?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zij je vergeven. Je hebt immers een vent met goed salaris, een koophuis en een huisdier om te oefenen voor babies.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is dat zo?
Mijn man is ook langstudeerder en verdient 'gewoon goed', woon in een huurhuis in een slecht aangeschreven stad in het VK (m'n fiets is nog gejat vorige week) en ik heb geen huisdieren op de slakken na die elke keer op wonderbaarlijke wijze het huis weten binnen te dringen en van die slijmsporen achterlaten
Maar gelukkig dat ik ben!
Het was dan ook een grapje.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is dat zo?
Mijn man is ook langstudeerder en verdient 'gewoon goed', woon in een huurhuis in een slecht aangeschreven stad in het VK (m'n fiets is nog gejat vorige week) en ik heb geen huisdieren op de slakken na die elke keer op wonderbaarlijke wijze het huis weten binnen te dringen en van die slijmsporen achterlaten
Op wonderbaarlijke wijze? Zo'n slak is geen David fucking Copperfield hequote:Op woensdag 2 mei 2012 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is dat zo?
Precies dit.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:00 schreef Lienekien het volgende:
Ze barst van de vooroordelen en ze voelt zich slachtoffer van vooroordelen.
Ik hoop vooral dat ze gewoon een hele leuke vent tegenkomt in de kroeg, ze een hele avond staan praten over vanalles en nog wat, allemaal leuke dingen, het klikt en dat aan het eind van de avond opleiding of milieu er helemaal niet toe doen omdat ze dezelfde hobbies, dezelfde humor en dezelfde moralen hebben. Of hij nu neurochirurg is of putjesschepper op zee.*quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:03 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Precies dit.
Maar goed, zoals ik al eerder schreef, dikke kans dat ze over een jaar of 10 ofzo lacht om haar eigen onbenulligheid nu.
Je kop boven het maaiveld uitsteken?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 02:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Omdat je hoofd boven het maaiveld uitsteken slecht is in Nederland jeweetz
Domme mensen zijn de shit. Ofzo..
In Nederland anno nu kan iedereen studeren. Punt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:58 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Er zijn genoeg gevallen die niet konden doorstuderen door van alles en nog wat.
Het is echt niet dat ze de enige met dit soort gedachten is: als daar zelfs een bijlage in een krant over wordt geschreven (de NRC over de hoogopgeleide single vrouw die maar niet aan de man kan komen) dan beschrijft ze iets waar meer vrouwen "last" van hebben.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb medelijden met TS. Ze barst van de vooroordelen en ze voelt zich slachtoffer van vooroordelen. Dat lijkt me heel onprettig om daarmee te moeten leven.
En vergeet even niet dat ze een HBO opleiding heeft gedaan maar niet heeft afgemaakt terwijl ze al op 3/4e was hequote:Op woensdag 2 mei 2012 16:05 schreef Kluts het volgende:
[..]
Je kop boven het maaiveld uitsteken?
Wat heb jij zoal bereikt in je leven dan, behalve dan dat je nu bezig bent met het volgen van een opleiding die je nu nog niet eens afgerond hebt?
Het punt is ook dat de TS denkt dat mannen een eis aan vrouwen stellen, die ik nog nooit een man heb horen stellen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:07 schreef Shodan het volgende:
[..]
Het is echt niet dat ze de enige met dit soort gedachten is: als daar zelfs een bijlage in een krant over wordt geschreven (de NRC over de hoogopgeleide single vrouw die maar niet aan de man kan komen) dan beschrijft ze iets waar meer vrouwen "last" van hebben.
Half hoogopgeleid vrouwelijk Nederland denkt zoals TS en stelt vergelijkbare eisen. Het enige wat TS kwalijk valt te nemen is dat ze die eisen openlijk uitspreekt. Beetje naïef, beetje dom. Had ze van tevoren kunnen voorspellen. En over 10 jaar klapperen die eierstokken een beetje, en komt de wat "sullige, goeige man" vast wel aan bod.
Zo absurd zelfs dat het bijna belachelijk is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het punt is ook dat de TS denkt dat mannen een eis aan vrouwen stellen, die ik nog nooit een man heb horen stellen.
Het idee dat als je 23 bent mannen je afwijzen omdat je nog studeert is gewoon absurd.
Dit dus, volgens mij bestaat dit "stigma" alleen maar in het hoofd van TS.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het punt is ook dat de TS denkt dat mannen een eis aan vrouwen stellen, die ik nog nooit een man heb horen stellen.
Het idee dat als je 23 bent mannen je afwijzen omdat je nog studeert is gewoon absurd.
Fixed.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:10 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zo absurd zelfs dat het bijna belachelijk is.
Of hij sullig of goeiig is, maakt haar niet uit. Als hij maar genoeg verdient voor die riante koopwoning, toch?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:07 schreef Shodan het volgende:
[..]
Het is echt niet dat ze de enige met dit soort gedachten is: als daar zelfs een bijlage in een krant over wordt geschreven (de NRC over de hoogopgeleide single vrouw die maar niet aan de man kan komen) dan beschrijft ze iets waar meer vrouwen "last" van hebben.
Half hoogopgeleid vrouwelijk Nederland denkt zoals TS en stelt vergelijkbare eisen. Het enige wat TS kwalijk valt te nemen is dat ze die eisen openlijk uitspreekt. Beetje naïef, beetje dom. Had ze van tevoren kunnen voorspellen. En over 10 jaar klapperen die eierstokken een beetje, en komt de wat "sullige, goeige man" vast wel aan bod.
Dat zou ik ook prima vinden. Omdat diegene dan andere dingen kan. Maar ik zou teleurgesteld zijn als hij/zij een tokkie zou worden. Weg opvoeding dan. Je wilt je kinderen wel een bepaalde manier van denken meegeven. En van eigenwaarde, zelfrespect enz.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En wie zegt dat tokkies geen eigenwaarde of zelfrespect hebben?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:29 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat zou ik ook prima vinden. Omdat diegene dan andere dingen kan. Maar ik zou teleurgesteld zijn als hij/zij een tokkie zou worden. Weg opvoeding dan. Je wilt je kinderen wel een bepaalde manier van denken meegeven. En van eigenwaarde, zelfrespect enz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |