SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Bericht 0% gewijzigd door Hersenspinseltje op 30-04-2012 14:08:04 ]
Hier zitten veel genialere lui. Er komen nog heel veel meer tipsquote:Op maandag 30 april 2012 14:20 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Hulde, Biogarde!Zeg, wil jij niet toevallig met mij meegaan tegen de tijd dat ik mijn eerste autootje wil gaan kopen?
Koop ik tenminste geen afgeragde roestbak!
Bij een dealer kun je met een beetje onderhandelen garantie afd(w)ingen. Dealers zijn vlotte babbelaars en doen je geloven dat je een auto koopt waarvan de eerste eigenaar Jezus was. En die waste 'm dagelijks en liet alle beurtjes doen.quote:Op maandag 30 april 2012 14:29 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Kun je een tweedehands auto trouwens beter bij een garage of een particulier kopen?
En waarom?
Je kan er dus beter een dag voor uittrekken ipv 10 minuten proefrijden. Kolère, wat een lijst om te checken.quote:Op maandag 30 april 2012 14:37 schreef Biogarde het volgende:
En is de vorige eigenaar (of de eerste en jij bent de tweede) een oma van 123, dan wil dat niet zeggen dat je een perfecte auto koopt.
Oma gebruikt een auto om koekjes te halen bij de AH, 200 meter verderop. Een auto heeft qua slijtage meer te lijden gehad met korte, dan met lange stukken rijden. Want een dergelijke auto wamt nooit op.
- Condens in olie/motor/uitlaat. Zodra je dan gaat gassen begint je uitlaat in snel tempo te rotten (lees; aantal weken).
- Lekkende veerpoten (keringen). Omdat alles gortdroog is.
- Droge rubbers rond draaiende delen (aandrijflijn etc etc)..
Ik koop liever bij de dealer ivm te claimen km standquote:Op maandag 30 april 2012 14:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij een dealer kun je met een beetje onderhandelen garantie afd(w)ingen. Dealers zijn vlotte babbelaars en doen je geloven dat je een auto koopt waarvan de eerste eigenaar Jezus was. En die waste 'm dagelijks en liet alle beurtjes doen.
Bij een particulier heb je garantie tot op de hoek (zwart-wit gezien). Maar je kunt tegen een auto aanlopen met een lage kilometerstand etc etc en een verkoper (particulier) die snel geld nodig heeft om schulden af te lossen. Of weet ik veel wat. En dealer is duurder, want die weet wat die auto waard is en dat 'ie eraan kan verdienen. Al heb je met garantie (laat dat zwart op wit zetten) meer zekerheden bij een dealer.
En koop bij een Bovag aangesloten toko.
daarom roept de dealer ook zo snel, KOFFIE?quote:Op maandag 30 april 2012 14:40 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je kan er dus beter een dag voor uittrekken ipv 10 minuten proefrijden. Kolère, wat een lijst om te checken.
Ik denk dat je bij een half uur tot een uur even gassen (stuk snelweg, alle versnellingen testen) etc etc, je een aardige indruk krijgt van een auto. Je komt dan achter gekke geluiden bij het sturen, remmen, motorgeluid, resoneren van interieur..quote:Op maandag 30 april 2012 14:40 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je kan er dus beter een dag voor uittrekken ipv 10 minuten proefrijden. Kolère, wat een lijst om te checken.
Beter bij een particulierquote:Op maandag 30 april 2012 14:29 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Kun je een tweedehands auto trouwens beter bij een garage of een particulier kopen?
En waarom?
Zijn vaak inruilers hè. Auto's met lage standen en optisch in perfecte staat zijn geld waard. Dat weten dealers/garagehouders.quote:Op maandag 30 april 2012 14:45 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Beter bij een particulierEen garage maakt altijd exstra winst,omdat zij zelf ook van een paticulier gekocht hebben
Mijn vader had,zelf altijd een garagequote:Op maandag 30 april 2012 14:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Zijn vaak inruilers hè. Auto's met lage standen en optisch in perfecte staat zijn geld waard. Dat weten dealers/garagehouders.
En juist dat stofzuigen en poetsen maakt een auto onweerstaanbaar voor mensen die een auto komen komen met een snel kloppend hart.quote:Op maandag 30 april 2012 14:48 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Mijn vader had,zelf altijd een garagesommige auto werden voor 1000 verkocht, die ons maar 600 gekost hebben
, juist eens wassen,stofzuigen, en voila maakt veel goed
Ik wil wel meegaan,ik ken de addertjes onder het grasquote:Op maandag 30 april 2012 14:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
En juist dat stofzuigen en poetsen maakt een auto onweerstaanbaar voor mensen die een auto komen komen met een snel kloppend hart.
En garagehouders en dealers gebruiken een sneaky ding om een auto aantrekkelijker te maken. Heel simpel, maar zo doeltreffend
Uberschone ramen! Dat is het eerste waar een koper op let. Geloof me
Trage automaatbak. Schakelt te traag over. Even niet erg, na een maand schijtirritant.quote:Op maandag 30 april 2012 14:52 schreef beverstraat het volgende:
Ik heb op Marktplaats een Smart gezien, met bj 2001, voor 1500euro, 0.6; cc das zeer weinig belastingen dus..
1.4 , 160 000km ,68pkquote:Op maandag 30 april 2012 14:56 schreef beverstraat het volgende:
Een mooie Grijse Skoda Fabia bouwjaar 2000
Die 68 PK's zullen na 12 jaar wel pony's zijn denk.quote:
Ziet er heel proper uit,is van een Particulierquote:Op maandag 30 april 2012 15:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Die 68 PK's zullen na 12 jaar wel pony's zijn denk.
Ik hou voor het gemak maar 1000 per jaar aan.quote:Op maandag 30 april 2012 15:02 schreef Apuleius het volgende:
Ik zit ook binnen dat budget van ¤ 2500,- Al maanden op zoek. Eigenlijk is er alleen maar troep te koop voor dat geld en wat Bio zegt, het is net een loterij.
Gemiddeld is ¤ 600,- per jaar aan onderhoud normaal aan een auto. Ligt er natuurlijk wel aan wat je hebt. En verdomd, ik zit er altijd net aan, óf ruim er boven.
Iemand nog een Clio automaat uit '92 kopen voor weinig? Altijd in gerookt, nooit schoongemaakt, vol kleine deuken, lak laat los, trekt naar links, uitlaat gelast, ruim 2 ton op de teller. He-le-maal kut. Maar onlangs wel een nieuwe koppakking, grote beurt, nieuwe remvoeringen achter en een verse thermostaat gehad.Door een beun hè, voor weinig.
Jezus, da's een lekkere start van het jaar ja.quote:Op maandag 30 april 2012 15:03 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik hou voor het gemak maar 1000 per jaar aan.
Zat eind maart al aan 550. We waren pas 3 maanden in dit jaar onderweg
Renaultquote:Op maandag 30 april 2012 15:05 schreef Apuleius het volgende:
Had ik al gezegd dat ie een rammelende uitlaat had?En de linker deur sluit niet lekker. Alle sloten kunnen ook met de 1e de beste schroevendraaien open, dat is wel een fraaie optie bij deze Clio.
Ik rijd momenteel met een versleten Renault Express van uit 1989, met 389 000 km op de teller.quote:
Ik een Scenic turbodiesel met 2,5 ton.quote:Op maandag 30 april 2012 15:07 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ik rijd momenteel met een versleten Renault Express van uit 1989, met 389 000 km op de teller.
Ben op zoek naar een nieuwe
Zo'n Smart is niks. Erg vaak grote motorproblemen rond een ton bij die dingen.quote:Op maandag 30 april 2012 15:06 schreef beverstraat het volgende:
Heb ik al gevonden binnen de normen:
-Smart 1500,00euro , bouwjaar 2000, pluspunt: 0,6 cc , zeer lage belastingen
-Skoda Fabia: 2000,00, bouwjaar 2001, pluspunt, zeer nette wagen!
-Suzuki alto: 1950,00 bouwjaar 2002 : pluspunt lage prijs+goede uitrusting
Ik heb horgen zeggen dat de motortjes na 60 000, kapot gereden warenquote:Op maandag 30 april 2012 15:08 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Zo'n Smart is niks. Erg vaak grote motorproblemen rond een ton bij die dingen.
Ze gooien je er mee dood op Marktplaats. Ik zou nog niet gratis willen rijden in zo'n veredelde pispot.quote:Op maandag 30 april 2012 15:09 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ik heb horgen zeggen dat de motortjes na 60 000, kapot gereden waren
Heeft ook amper 150 00 km op de teller staan,quote:Op maandag 30 april 2012 15:10 schreef beverstraat het volgende:
Op die Alto heb je veel optie's
100% Dealeronderhouden
ABS
Airbag Bestuurder
Airbag Passagier
Bestuurdersstoel hoogte verstelbaar
Bumpers in kleur van de carrosserie
Centrale deurvergrendeling, handbediend
Dealeronderhouden
Deelb. achterbank (ongelijke delen)
Electrische ramen voor
Startonderbreking
Stuurbekrachtiging
Traction control
Verstelbaar stuur
Warmtewerend getint glas
Nog even iets: als je bij een niet Bovag garage wel garantie bedongen hebt en op papier hebt laten zetten lees dan alsjeblieft de garantievoorwaarden fatsoenlijk door. Ik heb namelijk weleens garantievoorwaarden gezien waar je alleen maar heel droevig van zou wordenquote:Op maandag 30 april 2012 14:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij een dealer kun je met een beetje onderhandelen garantie afd(w)ingen. Dealers zijn vlotte babbelaars en doen je geloven dat je een auto koopt waarvan de eerste eigenaar Jezus was. En die waste 'm dagelijks en liet alle beurtjes doen.
Bij een particulier heb je garantie tot op de hoek (zwart-wit gezien). Maar je kunt tegen een auto aanlopen met een lage kilometerstand etc etc en een verkoper (particulier) die snel geld nodig heeft om schulden af te lossen. Of weet ik veel wat. En dealer is duurder, want die weet wat die auto waard is en dat 'ie eraan kan verdienen. Al heb je met garantie (laat dat zwart op wit zetten) meer zekerheden bij een dealer.
En koop bij een Bovag aangesloten toko.
Bied 2200, voor 2400, krijg je hem uiteindelijk mee naar huisquote:Op maandag 30 april 2012 15:16 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Ik zat net wat op Marktplaats te snuffelen, op zoek naar een lichtblauwe Peugot 206. Maar - noob als ik ben - ik kom er tegen van 1.4 en weer anderen van 1.6. Wat betekent dat precies? En is er een bepaalde marge die je in je achterhoofd moet houden als je wil afdingen op de vraagprijs?
Dus stel, de vraagprijs van een auto (van een garage) is ¤ 2500, wat is dan een beetje 'n reëele prijs om te bieden, zonder compleet uitgelachen en uitgezwaaid te worden?
1,4 en 1,6 liter is de inhoud van de motor. het aantal cilinders x de inhoud.quote:Op maandag 30 april 2012 15:16 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Ik zat net wat op Marktplaats te snuffelen, op zoek naar een lichtblauwe Peugot 206. Maar - noob als ik ben - ik kom er tegen van 1.4 en weer anderen van 1.6. Wat betekent dat precies? En is er een bepaalde marge die je in je achterhoofd moet houden als je wil afdingen op de vraagprijs?
Dus stel, de vraagprijs van een auto (van een garage) is ¤ 2500, wat is dan een beetje 'n reëele prijs om te bieden, zonder compleet uitgelachen en uitgezwaaid te worden?
1.4 en 1.6. dat is de cc-inhoud, hoe groter hoe duurder de apk,maar ook hoe beter de motor,hoe kleiner hoe minder apk,maar mindere motor, en peugot 206, is niet zo een super goede autoquote:Op maandag 30 april 2012 15:16 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Ik zat net wat op Marktplaats te snuffelen, op zoek naar een lichtblauwe Peugot 206. Maar - noob als ik ben - ik kom er tegen van 1.4 en weer anderen van 1.6. Wat betekent dat precies? En is er een bepaalde marge die je in je achterhoofd moet houden als je wil afdingen op de vraagprijs?
Dus stel, de vraagprijs van een auto (van een garage) is ¤ 2500, wat is dan een beetje 'n reëele prijs om te bieden, zonder compleet uitgelachen en uitgezwaaid te worden?
En wat betekent dat in de praktijk?quote:Op maandag 30 april 2012 15:19 schreef densmee het volgende:
[..]
1,4 en 1,6 liter is de inhoud van de motor. het aantal cilinders x de inhoud.
1.4 en 1.6 staat voor motorinhoud.quote:Op maandag 30 april 2012 15:16 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Ik zat net wat op Marktplaats te snuffelen, op zoek naar een lichtblauwe Peugot 206. Maar - noob als ik ben - ik kom er tegen van 1.4 en weer anderen van 1.6. Wat betekent dat precies? En is er een bepaalde marge die je in je achterhoofd moet houden als je wil afdingen op de vraagprijs?
Dus stel, de vraagprijs van een auto (van een garage) is ¤ 2500, wat is dan een beetje 'n reëele prijs om te bieden, zonder compleet uitgelachen en uitgezwaaid te worden?
hoe groter hoe sterker in het algemeen, dus meestal ook snellerquote:Op maandag 30 april 2012 15:20 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
En wat betekent dat in de praktijk?
Motorinhoud. 1.4 is 1400cc. 1.6 is 1600cc. Bij oudere auto's kun je er van uitgaan dat des te groter de motor (meer inhoud), des te onzuiniger hij is.quote:Op maandag 30 april 2012 15:16 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Ik zat net wat op Marktplaats te snuffelen, op zoek naar een lichtblauwe Peugot 206. Maar - noob als ik ben - ik kom er tegen van 1.4 en weer anderen van 1.6. Wat betekent dat precies? En is er een bepaalde marge die je in je achterhoofd moet houden als je wil afdingen op de vraagprijs?
Dus stel, de vraagprijs van een auto (van een garage) is ¤ 2500, wat is dan een beetje 'n reëele prijs om te bieden, zonder compleet uitgelachen en uitgezwaaid te worden?
Dat is van invloed op je verbruik, hoe snel je optrekt, hoe de motor zich gedraagt bij bepaalde snelheden(aantal toeren,lawaai etc), hoe snel je tussensprint is(80-120 bijv.)...dat soort dingen.quote:Op maandag 30 april 2012 15:20 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
En wat betekent dat in de praktijk?
Waar baseer je dat laatste op, als ik mag vragen?quote:Op maandag 30 april 2012 15:20 schreef beverstraat het volgende:
[..]
1.4 en 1.6. dat is de cc-inhoud, hoe groter hoe duurder de apk,maar ook hoe beter de motor,hoe kleiner hoe minder apk,maar mindere motor, en peugot 206, is niet zo een super goede auto
Hoe groter hoe duurder de apk? Hoe kleiner hoe minder apk?quote:Op maandag 30 april 2012 15:20 schreef beverstraat het volgende:
[..]
1.4 en 1.6. dat is de cc-inhoud, hoe groter hoe duurder de apk,maar ook hoe beter de motor,hoe kleiner hoe minder apk,maar mindere motor, en peugot 206, is niet zo een super goede auto
flauwekul, apk is een keuring voor milieu en veiligheid en heeft niks met motorinhoud oid te maken.quote:Op maandag 30 april 2012 15:20 schreef beverstraat het volgende:
[..]
1.4 en 1.6. dat is de cc-inhoud, hoe groter hoe duurder de apk,maar ook hoe beter de motor,hoe kleiner hoe minder apk,maar mindere motor, en peugot 206, is niet zo een super goede auto
ik zou je daar niet op blindstaren, als je een goede 1,6 tegenkomt zou ik daar net zo goed voor gaan.quote:Op maandag 30 april 2012 15:24 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Hmm, dan lijkt me een 1.4 een wat betere optie voor mezelf en mijn eigen verwachtingen van een eerste autootje.
En een Fiat Punto?quote:Op maandag 30 april 2012 15:22 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Waar baseer je dat laatste op, als ik mag vragen?Ik was zelf ook naar een Renault Clio vanaf bouwjaar 2000 aan 't kijken. En een vriend van mij heeft een Citroën C3, dat vind ik ook een mooie auto. Maar lijkt me wat boven mijn budget..
Dat. Diesel is duurder door roetmeting en afmelden. APK voor een benzineauto is vaak gratis als er wat gerepareerd moet worden. Of hooguit 3 tientjes als er niets mis is. Of een combi.quote:Op maandag 30 april 2012 15:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoe groter hoe duurder de apk? Hoe kleiner hoe minder apk?
Nooit van gehoord. Prijsverschil zit in diesel of benzine motor volgens mij.
Volgens mij is de apk zelf voor mijn 3.0 net zo duur als voor haar 1.4. Is gewoon onzin dus.
Ik zou wel voor de 16klepper gaan dan.quote:Op maandag 30 april 2012 15:24 schreef densmee het volgende:
[..]
ik zou je daar niet op blindstaren, als je een goede 1,6 tegenkomt zou ik daar net zo goed voor gaan.
tja,ik heb er veel problemen mee gehad,de eerste 7jaren, prachtige auto,daarna,viel het dik tegen!quote:Op maandag 30 april 2012 15:22 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Waar baseer je dat laatste op, als ik mag vragen?Ik was zelf ook naar een Renault Clio vanaf bouwjaar 2000 aan 't kijken. En een vriend van mij heeft een Citroën C3, dat vind ik ook een mooie auto. Maar lijkt me wat boven mijn budget..
Is ook zeker een optie. Renault Twingo vind ik ook wel een grappige auto op zich. Ik heb eigenlijk nog geen enkel merk geclausuleerd. Zijn er ook absolute afraders qua merken?quote:
Smart,Lada,Landwich..quote:Op maandag 30 april 2012 15:27 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Is ook zeker een optie. Renault Twingo vind ik ook wel een grappige auto op zich. Ik heb eigenlijk nog geen enkel merk geclausuleerd. Zijn er ook absolute afraders qua merken?
Rover. Dood merk. Maar zo heeft ieder merk wel wat.quote:Op maandag 30 april 2012 15:27 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Is ook zeker een optie. Renault Twingo vind ik ook wel een grappige auto op zich. Ik heb eigenlijk nog geen enkel merk geclausuleerd. Zijn er ook absolute afraders qua merken?
Ik heb op Marktplaats een mooie Suzuki Alto gevonden , perfect een 1.1.benzinequote:Op maandag 30 april 2012 15:27 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Is ook zeker een optie. Renault Twingo vind ik ook wel een grappige auto op zich. Ik heb eigenlijk nog geen enkel merk geclausuleerd. Zijn er ook absolute afraders qua merken?
Maar die 75 blijft zo'n mooie auto.quote:Op maandag 30 april 2012 15:28 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Rover. Dood merk. Maar zo heeft ieder merk wel wat.
Daewoo..quote:Op maandag 30 april 2012 15:28 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Rover. Dood merk. Maar zo heeft ieder merk wel wat.
Een ex van me had een 1 liter geloof ik. Was een automaatquote:Op maandag 30 april 2012 15:29 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ik heb op Marktplaats een mooie Suzuki Alto gevonden , perfect een 1.1.benzine
Vind het alleen esthetisch wat minderquote:Op maandag 30 april 2012 15:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Een ex van me had een 1 liter geloof ik. Was een automaat
Bak weegt niets en was echt retesnel
niet bang dat je turbo olie lekt en hij dan ook spontaan op hol slaat, is bij renault een best veel voorkomend probleemquote:Op maandag 30 april 2012 15:27 schreef Biogarde het volgende:
Al schiet ik in tranen als ze m'n diesel keuren op uitstoot. Ze jagen 'm in z'n vrij zo de 5/6000 toeren in. 3 keer
Ik kom zelf nauwelijks boven de 2500 a 3000 toeren uit. Belast.
Geef anders de link van de advertentie...is handiger denk ik.quote:Op maandag 30 april 2012 15:36 schreef beverstraat het volgende:
nissan Mirca bouwjaar 2004, een witte 1.0.
ABS
Bumpers in kleur
Centrale vergrendeling met afstandsbediening
Deelbare achterbank
Dubbele airbags
Elektrische ramen
Radio/cd speler
Stuurbekrachtiging
Stuur in hoogte verstelbaar
Trekhaak
3e remlicht
http://auto.marktplaats.n(...)r-2004-met-werk.htmlquote:Op maandag 30 april 2012 15:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Geef anders de link van de advertentie...is handiger denk ik.
nee lekker betrouwbaar een tik in het blok.quote:Op maandag 30 april 2012 15:47 schreef beverstraat het volgende:
[..]
http://auto.marktplaats.n(...)r-2004-met-werk.html
Daar heb je wel gelijk in...volgens mij,is de moter nooid-t gesmeerd,dan heb je zo een geluidquote:Op maandag 30 april 2012 15:48 schreef densmee het volgende:
[..]
nee lekker betrouwbaar een tik in het blok.
misschien naait morgen dat blok vast, zit je aan een nieuw blok a 2000 euro materiaal en 1000 euro uren
Gast dat ding tiktquote:Op maandag 30 april 2012 15:47 schreef beverstraat het volgende:
[..]
http://auto.marktplaats.n(...)r-2004-met-werk.html
of nokkenassenlager van een tientje of big end lager of ......quote:Op maandag 30 april 2012 15:50 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in...volgens mij,is de moter nooid-t gesmeerd,dan heb je zo een geluid
Het is gewoon nooitquote:Op maandag 30 april 2012 15:50 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in...volgens mij,is de moter nooid-t gesmeerd,dan heb je zo een geluid
haha , kon best zijnquote:Op maandag 30 april 2012 15:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Omdat je die d-t had staan dacht ik dat je twijfelde ofzo
Dit is wel een knap bakjequote:Op maandag 30 april 2012 15:59 schreef beverstraat het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)o%3D&fta_ind=17&fs=1
idd, vond ik ook wel de beste bak, die er tussen zatquote:Op maandag 30 april 2012 16:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
koop lekker die alto. goede vraagprijs, degelijke wagentjes, weinig verbruik. ideale auto voor de eerste paar ja me dunkt.
Misschien vindt ze 'm wel niet mooi.quote:Op maandag 30 april 2012 16:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
koop lekker die alto. goede vraagprijs, degelijke wagentjes, weinig verbruik. ideale auto voor de eerste paar ja me dunkt.
ze heeft een beperkt budget. ik denk dat vrouwen auto's iets minder als verlengstuk zien. ik zou voor degelijkheid gaan. my 2 cents.quote:
Welke Alto bedoel je?quote:Op maandag 30 april 2012 16:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
koop lekker die alto. goede vraagprijs, degelijke wagentjes, weinig verbruik. ideale auto voor de eerste paar ja me dunkt.
Klopt dat is waar. En dat andere zou ook nog waar kunnen zijnquote:Op maandag 30 april 2012 16:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze heeft een beperkt budget. ik denk dat vrouwen auto's iets minder als verlengstuk zien. ik zou voor degelijkheid gaan. my 2 cents.
Komt in ordequote:Op maandag 30 april 2012 16:05 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Welke Alto bedoel je?
Ik zie geen linkje staan?
Mwoah, niet bang. Ben eerder bang voor de koppakking. En alle turbodiesels zijn er gevoelig voor, alleen zijn er toevallig een paar Renaults op Youtube gezet.quote:Op maandag 30 april 2012 15:37 schreef densmee het volgende:
[..]
niet bang dat je turbo olie lekt en hij dan ook spontaan op hol slaat, is bij renault een best veel voorkomend probleem
quote:Op maandag 30 april 2012 16:16 schreef beverstraat het volgende:
Die rook die je daar ziet,komt overeen als ik mijn auto start
Daarom ben ik ook naar een andere aan het zoeken.quote:
Koop dan een Vectraquote:Op maandag 30 april 2012 15:00 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ziet er heel proper uit,is van een Particulier
Ik heb nog een fa-tás-ti-sche Renault Clio in de aanbieding voor je.quote:Op maandag 30 april 2012 16:30 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook naar een andere aan het zoeken.
Ik heb nog een apk tot 5mei, en alles is zowat kapot,ik schat zo een 1500euro kosten...dat ga ik er niet meer insteken
Dat model Clio is prima, maar ik zou als ik jou was een 1.4 zoeken, die zijn zuiniger en die auto heeft er echt meer dan genoeg aan (is een vrij sterke 1.4, veel vermogen voor de inhoud). Twingo laten staan, is poep. Zeker zo'n kale.quote:Op maandag 30 april 2012 16:53 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Wat vinden jullie van deze auto's?
http://auto.marktplaats.n(...)k%3D&fta_ind=26&fs=1
http://auto.marktplaats.n(...)FRQU&fta_ind=24&fs=1
Jij weet dit vast wel. Ik vraag me ook altijd af of zo'n Twingo met dat vermogen niet retetraag is?quote:Op maandag 30 april 2012 16:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat model Clio is prima, maar ik zou als ik jou was een 1.4 zoeken, die zijn zuiniger en die auto heeft er echt meer dan genoeg aan. Twingo laten staan, is poep.
Tegenvraag: wat vind jij van dit?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/micra/7219818
http://link.marktplaats.nl/543249251
Dat rijdt lekker goedkoop en is nog vlot ook.
Mooi goedkoop qua verbruik én onderhoud.quote:Op maandag 30 april 2012 17:01 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Kriegel, die tweede Nissan Micra vind ik best een leuk ding.
Ja. M'n moeder heeft zo'n ding, motorisch echt een stadsautootje. Heeft wel vroeg z'n koppel omdat het een 8v is, dus in de bebouwde kom wil ie best opschieten, maar boven de 90-100 is echt de fut eruit. Invoegen op een snelweg met 120 is soms best een onderneming bij een korte oprit.quote:Op maandag 30 april 2012 16:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Jij weet dit vast wel. Ik vraag me ook altijd af of zo'n Twingo met dat vermogen niet retetraag is?
Hmmja dacht al zoiets eigenlijk. Denk niet dat ik dat zou overleven.quote:Op maandag 30 april 2012 17:04 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja. M'n moeder heeft zo'n ding, motorisch echt een stadsautootje. Heeft wel vroeg z'n koppel omdat het een 8v is, dus in de bebouwde kom wil ie best opschieten, maar boven de 100 is echt de fut eruit. Invoegen op een snelweg met 120 is soms best een onderneming bij een korte oprit.
Wegrijden vanuit stilstand gaat trouwens ook niet helemaal lekker, je moet echt al gasgeven voordat je de koppeling op laat komen omdat ie anders gelijk aan het sputteren slaat. Misschien dat zoiets wennen is...
Voor sommige mensen zal het best te behappen zijn, maar ik heb toch echt liever wat meer trekkracht onder m'n kont.
Kun je je geen buil aan vallen, vrij grote kans dat dat een nette auto is. Als je echt zekerheid wil kun je ook doorzoeken naar eentje met onderhoudsboekjes, maar deze had wel weer die kleur waar je naar zoekt. De eerste ook, ongeveer dan.quote:Op maandag 30 april 2012 17:01 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Kriegel, die tweede Nissan Micra vind ik best een leuk ding.
Inderdaad, betrouwbare techniek. Geen snelwegridder verder natuurlijk, maar de 1.3 / 1.4 komt eigenlijk nooit wat tekort. Allround een prima karretje als je geen bakken ruimte en comfort nodig hebt.quote:Op maandag 30 april 2012 17:04 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Mooi goedkoop qua verbruik én onderhoud.
De witte van 2004?quote:Op maandag 30 april 2012 17:01 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Kriegel, die tweede Nissan Micra vind ik best een leuk ding.
Absoluut mee eens. Hetzelfde geldt voor particuliere verkopers, en het scheelt dat je vaak al een beetje aan de advertentie kunt zien met wat voor iemand je te maken hebt.quote:Op maandag 30 april 2012 17:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Mis ik nu de gouden tip: ga af op je gevoel!
Heb je geen goed gevoel bij een auto, verkoper, plek, whatever doe het dan gewoon NIET. De techniek kan je nooit helemaal zeker van zijn, vandaag kan een auto het prima doen en morgen kan de koppakking scheuren of je distributieriem er de brui aan geven.
Ik vind het het bijvoorbeeld heel belangrijk of een garage mij de auto direct meegeeft voor een proefrit of dat ze allerlei voorwaarden stellen, en hoe de handdruk van de verkoper is los van de techniek.
Let ook heel goed op bedrijven die je eerst een koopovereenkomst willen laten sluiten voordat je een proefrit mag maken of de auto in daglicht mag zien. Geen zuivere koffie en het beste is gewoon vertrekken.
Pracht in de zin van goed of pracht in de zin van mooi?quote:Op maandag 30 april 2012 17:13 schreef beverstraat het volgende:
die alto vind ik nogaltijd een prachtauto,
Die twingo,is te oud,en de Clio, mmn de alto is beter
Nee, deze: http://link.marktplaats.nl/543249251quote:
goed, pracht noem ik een Mercedes e-klassequote:Op maandag 30 april 2012 17:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Pracht in de zin van goed of pracht in de zin van mooi?
Die is ook mooiquote:Op maandag 30 april 2012 17:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nee, deze: http://link.marktplaats.nl/543249251
Je bent gek als je een goede Micra K12 voor ¤2500 denkt te kunnen kopen, dat ding heeft dan ook een tik in de motor.
Ik vind zo'n Micra op een of andere manier toch wat volwassener overkomen. Meer 'auto' ofzo.quote:Op maandag 30 april 2012 17:17 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Die is ook mooial heb ik het meer voor de alto,die is jonger
Da's wel beter idd. Maar nog geen pracht imo...maar da's persoonlijkquote:Op maandag 30 april 2012 17:16 schreef beverstraat het volgende:
[..]
goed, pracht noem ik een Mercedes e-klasse
Suzuki maakte tussen pakweg 1995 en 2005 (met de komst van de 'Mini' Swift) bijna geen auto's die voor het westen bedoeld waren, je ziet aan van die hoekige blikjes als de Alto gewoon dat ze in India en andere landen uit die hoek thuishoren (wat dan ook de grootste markt voor Suzuki is).quote:Op maandag 30 april 2012 17:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind zo'n Micra op een of andere manier toch wat volwassener overkomen. Meer 'auto' ofzo.
Ja dat bedoel ik inderdaad. Die Alto is echt zo'n Kei Car achtig ding.quote:Op maandag 30 april 2012 17:27 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Suzuki maakte tussen pakweg 1995 en 2005 (met de komst van de 'Mini' Swift) gewoon bijna geen auto's voor het westen, je ziet aan van die hoekige blikjes als de Alto gewoon dat ze in India en andere landen uit die hoek thuishoren (wat dan ook de grootste markt voor Suzuki is).
De Micra K11 was in z'n laatste jaren natuurlijk ook verre van modern meer, maar zoals je zegt, toch nog wat meer auto. Het model had nog steeds een best wel speelse vormgeving, vervolgens werd dat nog opgeleukt met een beetje chroom, airco en toerenteller erbij, dat soort dingen. Met zo'n late uitvoering kun je nog prima rondrijden in alle jaargetijden.
Op zich wel mee eens, al geldt dat soms ook voor westerse auto's, zoals Fords van rond 2000 met die New Edge ontwerptaal, binnen tien jaar com-pleet verouderd. Geef mij liever maar een Almera dan een Focus wat uiterlijk betreft.quote:Op maandag 30 april 2012 17:30 schreef H-D het volgende:
Sowieso ben ik van mening dat veel Aziatische auto's niet echt goed oud worden zegmaar.
Maak eerst is een keus uit merk/type. Zoekt een stuk eenvoudigerquote:Op maandag 30 april 2012 17:49 schreef Hersenspinseltje het volgende:
In principe is de wereld van een auto kopen een complex doolhof, vind ik. Mijn hoofd tolt en duizelt nog steeds een beetje na van alle auto's die ik alleen vandaag al heb gezien. Ik heb in elk geval veel stof om over na te denken!
Hehe, zo bekend dit. Sowieso, iedereen die hier om advies komt vragen wordt binnen no-time doodgegooid met auto's (die ze bovendien niet kennen) en al die mensen vinden hun eigen advies natuurlijk het beste.quote:Op maandag 30 april 2012 17:49 schreef Hersenspinseltje het volgende:
In principe is de wereld van een auto kopen een complex doolhof, vind ik. Mijn hoofd tolt en duizelt nog steeds een beetje na van alle auto's die ik alleen vandaag al heb gezien. Ik heb in elk geval veel stof om over na te denken!
de basis is vrij simpel - hoe lichter de auto hoe goedkoper in onderhoud / dagelijks gebruik. japanse maak = degelijk (alleen worden veel japanse merken niet meer in japan gemaakt). alfa = wegblijven. sportieve tweedehands = wegblijven. auto's van particulier: iemand die hem meer dan een paar jaar heeft gereden en alle dealerstempels heeft krijgt kudos. iemand die hem minder dan 2 maanden op zijn naam heeft zien we niet.quote:Op maandag 30 april 2012 17:49 schreef Hersenspinseltje het volgende:
In principe is de wereld van een auto kopen een complex doolhof, vind ik. Mijn hoofd tolt en duizelt nog steeds een beetje na van alle auto's die ik alleen vandaag al heb gezien. Ik heb in elk geval veel stof om over na te denken!
De Getz is heel ondergewaardeerd. Geen pracht om te zien (en te horen, wat een naam) (trouwens wel 10x mooier dan een Atos) maar wel erg degelijk, vanaf 1.3 goed van z'n plek te krijgen en zuinig.quote:Op maandag 30 april 2012 18:03 schreef Fer het volgende:
Zoek je gewoon een betrouwbare auto en maakt het niet zoveel uit hoe ze eruit zien. Hyundai Getz of Excel of de Micra K11 (92-2002) model. De meesten vinden het geen mooie auto's helaas.
Mijn vriendin koos een getz omdat ze het een leuk prettig rijdend autootje vond, nu blijkt ie jaren later echt geen drol aan onderhoud te kosten, een verademing vergeleken met haar vorige, een Clio.
Mag geen van beide ook?quote:Op maandag 30 april 2012 17:44 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens, al geldt dat soms ook voor westerse auto's, zoals Fords van rond 2000 met die New Edge ontwerptaal, binnen tien jaar com-pleet verouderd. Geef mij liever maar een Almera dan een Focus wat uiterlijk betreft.
Hou eens op met je Alfa hetze.quote:Op maandag 30 april 2012 18:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de basis is vrij simpel - hoe lichter de auto hoe goedkoper in onderhoud / dagelijks gebruik. japanse maak = degelijk (alleen worden veel japanse merken niet meer in japan gemaakt). alfa = wegblijven. sportieve tweedehands = wegblijven. auto's van particulier: iemand die hem meer dan een paar jaar heeft gereden en alle dealerstempels heeft krijgt kudos. iemand die hem minder dan 2 maanden op zijn naam heeft zien we niet.
Getz klinkt beter dan Alto/Agila etc imoquote:Op maandag 30 april 2012 18:09 schreef Kriegel het volgende:
[..]
De Getz is heel ondergewaardeerd. Geen pracht om te zien (en te horen, wat een naam) (trouwens wel 10x mooier dan een Atos) maar wel erg degelijk, vanaf 1.3 goed van z'n plek te krijgen en zuinig.
http://link.marktplaats.nl/552458475
Dit is toch alleszins redelijk te noemen voor wat je krijgt.
Ik kan het alleen niet laten om het in het Nederlands te lezen, snap je?quote:Op maandag 30 april 2012 19:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Getz klinkt beter dan Alto/Agila etc imo
Ohzooo ja dan snap ik het ja.quote:Op maandag 30 april 2012 19:26 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik kan het alleen niet laten om het in het Nederlands te lezen, snap je?
alfa is gewoon electronisch een ramp. de dieselblokken zijn wel ok ja, de rest is gewoon niet al te degelijk.quote:Op maandag 30 april 2012 19:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Mag geen van beide ook?
[..]
Hou eens op met je Alfa hetze.
Alfa auto's zijn over het algemeen wel relatief goedkoop in aanschaf, toch?quote:Op maandag 30 april 2012 19:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alfa is gewoon electronisch een ramp. de dieselblokken zijn wel ok ja, de rest is gewoon niet al te degelijk.
Afgetrapte goedkope Alfa's zijn wel echt een no-go. Alfa's zijn imo prima auto's maar dan moeten ze wel goed onderhouden zijn. Dat is dan vaak niet meer het geval.quote:Op maandag 30 april 2012 19:34 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Alfa auto's zijn over het algemeen wel relatief goedkoop in aanschaf, toch?
true ze schrijven erg rap af.quote:Op maandag 30 april 2012 19:34 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Alfa auto's zijn over het algemeen wel relatief goedkoop in aanschaf, toch?
Wat als voordeel heeft dat als je er een wilt je voor relatief weinig geld een heel mooi exemplaar koopt itt een Honda oid.quote:
Tweedehands inderdaad, doordat nog steeds het stigma heerst dat het onbetrouwbare auto's zijn (dat is niet meer zo, zeker de laatste vijf jaar en eigenlijk al sinds eind jaren '90). Hoge afschrijving dus. Vervelend als je een nieuwe hebt.quote:Op maandag 30 april 2012 19:34 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Alfa auto's zijn over het algemeen wel relatief goedkoop in aanschaf, toch?
Neem een Tata Nano super autoquote:Op maandag 30 april 2012 19:45 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Tweedehands inderdaad, doordat nog steeds het stigma heerst dat het onbetrouwbare auto's zijn (dat is niet meer zo, zeker de laatste vijf jaar en eigenlijk al sinds eind jaren '90). Hoge afschrijving dus. Vervelend als je een nieuwe hebt.
Als je het echter aandurft heb je daardoor als occasion aan een Alfa Romeo heel veel auto voor weinig geld. Want ze zijn errug mooi, altijd goed uitgerust en ze rijden subliem. Wel een beetje dorstig tot de huidige generatie turbomotors verscheen, maar tegelijk waren die oude krachtbronnen wel weer heel mooi en soepel lopend.
Het zijn kortgezegd emotie-auto's, bedoeld voor degene die in het huidige tijdperk van inwisselbaar blik een auto wil waar echt nog een eigen karakter aan zit.
In basis betrouwbaar of niet, ze zijn en blijven wel bovengemiddeld gevoelig voor slecht onderhoud (niet dat dat uniek is, BMW heeft dit ook), en Alfa-onderhoud is een tikje aan de prijs. Daarom kun je als beginner met weinig geld beter geen Alfa nemen en eerder zoiets als een Nissan Micra, maar zodra je je iets meer kunt veroorloven heb je er op zich prima auto's aan.
Zo'n 159 of 166 is natuurlijk gewoon machtig mooi. En het Alfa V6 geluid is subliem.quote:Op maandag 30 april 2012 19:45 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Tweedehands inderdaad, doordat nog steeds het stigma heerst dat het onbetrouwbare auto's zijn (dat is niet meer zo, zeker de laatste vijf jaar en eigenlijk al sinds eind jaren '90). Hoge afschrijving dus. Vervelend als je een nieuwe hebt.
Als je het echter aandurft heb je daardoor als occasion aan een Alfa Romeo heel veel auto voor weinig geld. Want ze zijn errug mooi, altijd goed uitgerust en ze rijden subliem. Wel een beetje dorstig tot de huidige generatie turbomotors verscheen, maar tegelijk waren die oude krachtbronnen wel weer heel mooi en soepel lopend.
Het zijn kortgezegd emotie-auto's, bedoeld voor degene die in het huidige tijdperk van inwisselbaar blik een auto wil waar echt nog een eigen karakter aan zit.
In basis betrouwbaar of niet, ze zijn en blijven wel bovengemiddeld gevoelig voor slecht bijgehouden onderhoud (niet dat dat uniek is, BMW heeft dit ook), en Alfa-onderhoud is een tikje aan de prijs. Daarom kun je als beginner met weinig geld beter geen Alfa nemen en eerder zoiets als een Nissan Micra, maar zodra je je iets meer kunt veroorloven heb je er op zich prima auto's aan.
Tja mijn hart gaat echt nooit sneller kloppen van Aziatische auto's. Zal er ook nooit een kopen.quote:Op maandag 30 april 2012 19:51 schreef beverstraat het volgende:
Mijn eerste auto'tje was een chineens, mijn ouders hadden er eerst al 10 jaar mee gereden later ik ook, Hij heeft het toch een 12,5jaar uitgehouden zonder één probleem
tja, het merk weet ik eigenlijk niet meer, het was erder als bedrijfswagen,maar was er toch tevreden van...zo een beetje de stijl van een Tata Nanoquote:Op maandag 30 april 2012 19:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Tja mijn hart gaat echt nooit sneller kloppen van Aziatische auto's. Zal er ook nooit een kopen.
Wat reed je dan eigenlijk? Er zijn eigenlijk geen Chinese merken toch behalve Landwind? Neem niet aan dat dat het was.
in het rijtjequote:Op maandag 30 april 2012 19:57 schreef beverstraat het volgende:
[..]
tja, het merk weet ik eigenlijk niet meer, het was erder als bedrijfswagen,maar was er toch tevreden van...zo een beetje de stijl van een Tata Nano
Oke. Nja mijn dingen zijn het niet. Zou er dan ook nooit tevreden over kunnen zijnquote:Op maandag 30 april 2012 19:57 schreef beverstraat het volgende:
[..]
tja, het merk weet ik eigenlijk niet meer, het was erder als bedrijfswagen,maar was er toch tevreden van...zo een beetje de stijl van een Tata Nano
De laatste jaren,diende hij maar voor te slopen, hij heeft ons toch maar 6000 euro gekostquote:Op maandag 30 april 2012 19:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Oke. Nja mijn dingen zijn het niet. Zou er dan ook nooit tevreden over kunnen zijn
Daihatsuquote:Op maandag 30 april 2012 19:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
in het rijtje
suzuki
daihatsu
toyota
hyundai
Die eerste! dat was hemquote:Op maandag 30 april 2012 20:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Wat mij pijn doet is dat we na reeds lang wachten nog steeds tot 2013 hebben totdat ze eindelijk dit monstertje in de showroom zetten:quote:Op maandag 30 april 2012 19:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Zo'n 159 of 166 is natuurlijk gewoon machtig mooi. En het Alfa V6 geluid is subliem.
Maar wat ik hierboven ook al zei...voor TS is het gezien haar budget en kennis een no-go.
En ja mijn auto hart bloedt als ik dit typ![]()
nicequote:Op maandag 30 april 2012 20:13 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wat mij pijn doet is dat we na reeds lang wachten nog steeds tot 2013 hebben totdat ze eindelijk dit monstertje in de showroom zetten:
[ afbeelding ]
Ooit... dit... mijn oprit... argh!
Op den snelweg is het wel een heel stuk minderquote:Op maandag 30 april 2012 20:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
leuke scheurijzertjes voor in de stad
Das ook niet aardigquote:Op maandag 30 april 2012 20:12 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Tja, van Azie hé, voor mij zijn alle jappaners ook chineesen
Da's inderdaad fraai. Hoewel ik liever Maserati zou rijden dan. Wat mij nog veel meer pijn doet is dat doorgeschoten gedownsizequote:Op maandag 30 april 2012 20:13 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wat mij pijn doet is dat we na reeds lang wachten nog steeds tot 2013 hebben totdat ze eindelijk dit monstertje in de showroom zetten:
[ afbeelding ]
Ooit... dit... mijn oprit... argh!
En relatief betaalbaar, prijs gaat vergelijkbaar worden met een Lotus Elise (waar ie toch al veel van wegheeft, inclusief middenmotor en extreem laag gewicht, maar dan wel mooier!).quote:
Hier ook weer. Oorspronkelijk zou de 1.75 turbo uit de Giulietta QV erin komen, nu wordt het een nieuw ontworpen 1.8 maar nog steeds met vier cylinders en een turbo. Ach ja, voordeel is wel dat het gewicht laag blijft, en misschien weten ze er wel een lekkere sound uit te halen.quote:Op maandag 30 april 2012 20:16 schreef H-D het volgende:
Da's inderdaad fraai. Hoewel ik liever Maserati zou rijden dan. Wat mij nog veel meer pijn doet is dat doorgeschoten gedownsize![]()
![]()
economische crisis gecombineerd met een oliecrisis. tada! alles moet zuinig(er)quote:Op maandag 30 april 2012 20:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Op den snelweg is het wel een heel stuk minder
[..]
Das ook niet aardig
[..]
Da's inderdaad fraai. Hoewel ik liever Maserati zou rijden dan. Wat mij nog veel meer pijn doet is dat doorgeschoten gedownsize![]()
![]()
ow ben wel erg benieuwdquote:Op maandag 30 april 2012 20:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En relatief betaalbaar, prijs gaat vergelijkbaar worden met een Lotus Elise (waar ie toch al veel van wegheeft, inclusief middenmotor en extreem laag gewicht, maar dan wel mooier!).
Ik weet wel dat dat de gedachte is maar ik ben het er gewoon niet mee eensquote:Op maandag 30 april 2012 20:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
economische crisis gecombineerd met een oliecrisis. tada! alles moet zuinig(er)
Ik vind 'm voor de heb net als de Elise teveel sport en te weinig GT.quote:Op maandag 30 april 2012 20:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En relatief betaalbaar, prijs gaat vergelijkbaar worden met een Lotus Elise (waar ie toch al veel van wegheeft, inclusief middenmotor en extreem laag gewicht, maar dan wel mooier!).
nou de auto's zijn wel erg groot gegroeid afgelopen 20 jaar, veel meer de kant van amerika op. van mij persoonlijk mag het wel weer wat kleiner allemaal.quote:Op maandag 30 april 2012 20:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik weet wel dat dat de gedachte is maar ik ben het er gewoon niet mee eens![]()
ik denk dat deze lekkerder normaal rijdt dan de elise. elise is echt voor erbij of je moet die hard spelenquote:Op maandag 30 april 2012 20:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind 'm voor de heb net als de Elise teveel sport en te weinig GT.
Van mij niet. Er zijn zat kleine auto's met dito motoren voor mensen die dat leuk vinden. Laat er dan ook genoeg leuke grotere auto's zijn met dito motoren voor de mensen die dàt leuk vinden.quote:Op maandag 30 april 2012 20:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nou de auto's zijn wel erg groot gegroeid afgelopen 20 jaar, veel meer de kant van amerika op. van mij persoonlijk mag het wel weer wat kleiner allemaal.
grote auto's zijn er nog genoeg toch? alfa heeft altijd wat kleinere scheurijzertjes gehad.quote:Op maandag 30 april 2012 20:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Van mij niet. Er zijn zat kleine auto's met dito motoren voor mensen die dat leuk vinden. Laat er dan ook genoeg leuke grotere auto's zijn met dito motoren voor de mensen die dàt leuk vinden.
De Elise is idd echt voor erbij en deze zal misschien beter rijden maar ik vind de styling/formaat nog steeds teveel sport en niet genoeg GT.
Ik heb mijnes half december gekocht en ik zit al op 700quote:Op maandag 30 april 2012 15:03 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik hou voor het gemak maar 1000 per jaar aan.
Zat eind maart al aan 550. We waren pas 3 maanden in dit jaar onderweg
Die zijn er ook wel. Maar het is jammer dat er ook daar veel gedownsized wordt op motorisch gebied. Bijvoorbeeld 4cylinder diesels in een 5serie. Of 4cylinder benzinemotoren in een Jaguar. Vind ik gewoon zonde.quote:Op maandag 30 april 2012 20:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
grote auto's zijn er nog genoeg toch? alfa heeft altijd wat kleinere scheurijzertjes gehad.
ow zo. ja is de nieuwe trend wel idd. kleine motoren met turbo erop.quote:Op maandag 30 april 2012 20:31 schreef H-D het volgende:
[..]
Die zijn er ook wel. Maar het is jammer dat er ook daar veel gedownsized wordt op motorisch gebied. Bijvoorbeeld 4cylinder diesels in een 5serie. Of 4cylinder benzinemotoren in een Jaguar. Vind ik gewoon zonde.
De Alfa GT vond ik wel een mooie sportauto. Omdat die meer GT was.
Ja dat bedoelde ik. En daar bloedt mijn auto hart vanquote:Op maandag 30 april 2012 20:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow zo. ja is de nieuwe trend wel idd. kleine motoren met turbo erop.
Nu rest de vraag: ga ik 'm kopen in dat matte rood of Fluid Metal?quote:Op maandag 30 april 2012 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow ben wel erg benieuwdlotus elise vink ook leuk, maar deze is idd moooooi
rood. omdat. passie.quote:Op maandag 30 april 2012 20:35 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nu rest de vraag: ga ik 'm kopen in dat matte rood of Fluid Metal?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zulke geniale kleuren allebei, zeer bijzonder.
Sorry voor de topickaap.![]()
Zo, enthousiasme over een Alfa. Ben je niet bang dat ie kapotgaat zodra je over een drempel rijdt?quote:
jawel. daarom zou ik hem ook niet zo rap kopen. maar mooi zijn zequote:Op maandag 30 april 2012 20:40 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zo, enthousiasme over een Alfa. Ben je niet bang dat ie kapotgaat zodra je over een drempel rijdt?
Acceleratie 0-100:quote:Op maandag 30 april 2012 20:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)0-ga-2002-zwart.html
zoiets
iets boven budget maar dat krijg je er vast wel af
http://link.marktplaats.nl/547126066quote:Op maandag 30 april 2012 20:50 schreef H-D het volgende:
zoiets?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/corsa/8795188
Klopt..kom je beter mee e.d.quote:Op maandag 30 april 2012 20:59 schreef Kriegel het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/547126066
Dit eerder.
Wat is flink? Bij 20k per jaar al rete interessant. Zeker in die gewichtsklasse.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:30 schreef Kriegel het volgende:
Da's wel een diesel hè, reken erop dat je dan flink wat moet rijden om de hogere wegenbelasting eruit te slepen. Is deze niks?
Eerst maar afwachten hoeveel TS gaat rijden. Op een of andere manier krijg ik niet de indruk dat TS van plan is 20k per jaar te gaan rijden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:01 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Wat is flink? Bij 20k per jaar al rete interessant. Zeker in die gewichtsklasse.
Is zeker zo, het verschil valt in die gewichtsklasse nog wel mee, maar ook 20.000 is al best wat rijden hoor. Net als H-D krijg ik die indruk niet echt, anders suggereer je zelf ook geen Twingo e.d.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:01 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Wat is flink? Bij 20k per jaar al rete interessant. Zeker in die gewichtsklasse.
Geef 50 cent en vraag om een volle tankwagenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:40 schreef ellevehC86 het volgende:
Allemaal stomme auto's
gewoon kopen, geef 2750 en vraag om een volle tank
http://link.marktplaats.nl/554719872
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:42 schreef GX3 het volgende:
[..]
Geef 50 cent en vraag om een volle tankwagen
De koppeling is wat anders. Waarschijnlijk heb je gelest in een dieselauto. Bij een benzine-auto is de koppeling wat gevoeliger, maar daar wen je zo aan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:35 schreef Hersenspinseltje het volgende:
En merk je qua besturing van de auto duidelijk verschil wat betreft benzine of diesel? En zo ja, waarin precies?
Koop maar gewoon een benzine auto. Veel voordeliger voor jequote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:35 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Ik denk niet dat ik aan de 20000 kilometer per jaar ga komen. Een benzine-auto lijkt me in dat opzicht dus een betere optie. Loont een diesel-auto zich pas echt als je boven de 20000 kilometers zit? En is alleen de wegenbelasting als je op diesel rijdt een stukje duurder of zijn er ook nog andere dingen die bij een benzine of diesel qua kosten verschillend zijn?
En merk je qua besturing van de auto duidelijk verschil wat betreft benzine of diesel? En zo ja, waarin precies?
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:40 schreef ellevehC86 het volgende:
Allemaal stomme auto's
gewoon kopen, geef 2750 en vraag om een volle tank
http://link.marktplaats.nl/554719872
Haha deze man weet hetquote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:30 schreef ellevehC86 het volgende:
Nou.... vooruit dan
Met pimpvelgen KOPEN!
http://link.marktplaats.nl/554175655
KOPEN!!!
http://link.marktplaats.nl/547437012
KOPEN!
http://link.marktplaats.nl/551131546
kutgezeik met corsa's, skoda's en andere kutzooi ook.......
Ja ach, het zegt geen drol eigenlijk. Ik heb 40k in een jaar gereden in een 106.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Is zeker zo, het verschil valt in die gewichtsklasse nog wel mee, maar ook 20.000 is al best wat rijden hoor. Net als H-D krijg ik die indruk niet echt, anders suggereer je zelf ook geen Twingo e.d.
Is dat de reden dat je nu volcontinu op fok zit?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:06 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja ach, het zegt geen drol eigenlijk. Ik heb 40k in een jaar gereden in een 106.
Ik denk dat je niet goed opgelet hebt kuttekop.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:13 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Is dat de reden dat je nu volcontinu op fok zit?
ze zijn ook mooier.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:38 schreef Fer het volgende:
En de Getz haalde in zijn 8e jaar weer vlekkeloos de APK. Onderhoud vanaf nieuw:
Lekkend Achterraam (garantie)
Achterklep hendel vastgeroest (garantie)
8x Olie + Filter
3x set banden
1x set blokken voor
1x Uitlaat stukje gelast
1x Remvloeistof vv
1x d-riem vv
Teller staat nu op 100.000 en alles werkt verder en start en rijdt ook nog ok. Doe dat maar eens na met je Clio of 206, helaas hebben de meeste dames toch wat meer "gevoel" bij deze Europeanen.
Dit is dus het punt dat veel auto's ingeruild worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:10 schreef error_404 het volgende:
Oke, ik ben het een beetje kwijt...
Al een tijd ben ik aan het speuren wat nou de beste optie voor een andere auto zou zijn. Ik rij nu een Opel Corsa en zo'n 35K per jaar. Al een tijd stel ik het serieus zoeken naar een andere auto uit, maar gisteren bleek dat de Corsa koelvloeistof lekt. Daarnaast zitten er groot onderhoud aan te komen in de orde van nieuwe banden, nieuwe remmen en nog wat van dat soort dingen.
Dit is een beetje een punt geworden of ik nog een keer ga investeren in de auto, of er nog kort mee doorrij en van de zomer een andere koop.
onzin. je moet gewoon een goede auto vinden. niet afgeragd. normaal bereden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:48 schreef Fer het volgende:
Uit een ander Topique:
[..]
Dit is dus het punt dat veel auto's ingeruild worden.
Ik heb nog steeds een zwak voor de Lupo. De GTI of de TDI.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:33 schreef beverstraat het volgende:
Koop gwn een volkswagen foxperfecte auto wat mij betereft.
Al kan je soms geluk hebbenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:19 schreef Fer het volgende:
Ook een netjes bereden auto slijt. Grote kans bij een oudere auto dat de remmen, delen van de wielophanging of uitlaat eraan gaan of nog ergers reeds vervangen zijn door kwikfit rommel.
Punt is dat je het bijna niet kan voorkomen als je een auto voor 2500¤ koopt, daar moet ze gewoon wat geld voor opzij leggen.
Duidelijk, na mijn getroll een even wat nuttiger reactiequote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:27 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Een ding is me wel duidelijk geworden door dit topic. Ik ga niet op eigen houtje een auto kopen. Er moet écht iemand met me mee die verstand van zaken heeft, want ik heb er werkelijk waar geen benul van. En daar plukken dealers en particulieren de vruchten van.
Ja, zo'n 205 of 106 zit me er toch tjokvol mee.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:56 schreef ellevehC86 het volgende:
Vermijd merken als Peugeot (electronica)
Bouwjaar eis....al zal zo'n 106 dan nog wel gaan geloof ik.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:58 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, zo'n 205 of 106 zit me er toch tjokvol mee.
Misschien in Oude Pekela niet nee, maar ik heb hier in een straal van 10km ruim 50 dealers en die hebben genoeg staan voor dat geld.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:40 schreef Fer het volgende:
Of koop er 1 bij een dealer, betaal je misschien iets teveel voor. Maar over het algemeen wel goede auto's. Helaas zijn er niet zoveel dealers die iets hebben voor 2500.
Die Eco blokken die ze voeren bij Opel sinds een jaar of 10/12 zijn goed hoor. Ben er nog nooit een tegengekomen die slecht is. En die hangen in de hele Opel range. Heb nog een Corsa B staan en die is nieuw gekocht in 2000. Puntgaaf qua uiterlijk en innerlijk (techniek). De familie reservewaggelquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:56 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Duidelijk, na mijn getroll een even wat nuttiger reactie
Eigenlijk kun je bij het zoeken gewoon lekker je gang gaan, sfeer proeven bij de occasiongarages, proefrijden wanneer bewijs behaald, luisteren na de zoveelste perfecte laatste kans nu of nooit aanbieding die ze je nu weer doen, zoeken naar onvermelde onvolkomendheden en vragen waarom de verkoper deze niet vermeld na evt getoonde interesse.
Wat je ook doet, zet NOOIT je handtekening onder wat dan ook, ga geen afspraken maken, kom niet met een volle portomennee aan of wat dan ook, geen deal zonder passende begeleiding.
Tevens kun je je omgeving vragen of er bedrijven zijn die ex- leaseauto's verkopen, daar is meestal ook wel een +/- 4000 euro aanbieding tussen, ex leasers zijn auto's met een onderhoudshistorie, dus kun je zelf zien op welke intervallen wat voor soort onderhoud is gedaan. Het wil niet zeggen dat de auto minder vatbaar is voor onderhoud, maar wel wat je zo ongeveer kunt gaan verwachten.
Vermijd merken als Peugeot (electronica), Opel (matige kwaliteit),Audi (onderdelenprijzen)
En dan ben je al een heel eind verder.
Er is ook geen enkele Lexus die in de eisen van TS pastquote:Op woensdag 2 mei 2012 02:23 schreef ellevehC86 het volgende:
Daihatsu (trekt zich terug uit NL)
Lexus (gem. duur in onderhoud)
Landwind bedoel je? Die CV9? Dat is echt een prul.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:13 schreef beverstraat het volgende:
Ik vind de niewe landwich anders ook niet min hoor
okquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Er is ook geen enkele Lexus die in de eisen van TS pastdus denk niet dat ze snel die kant uit zal gaan. Al is Lexus imo het enige Aziatische merk wat de moeite waard is naar te kijken.
Zeker niet de nieuwere vanaf 2000 is de Japanse kwaliteit aan het afnemen, concurentie zorgt ervoor dat ook Japanse fabrikanten goedkoper moeten produceren. Sommige jappen werken samen met Europeesche merken (Nissan, Mazda) en gebruiken hun onderdelen. Anderen laten hun auto's in Europa ontwikkelen en bouwen (Suzuki) Zelfs Toyota op hun tocht naar grootste autofabrikant maakt onderdelen goedkoper, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 2 mei 2012 02:13 schreef fietsbelkonijn het volgende:
Ik merk dat er vaak wordt gezegd dat Japanse auto's betrouwbaar zijn. Maar welke Japanse auto's zijn juist af te raden?
Absoluut! Kost je bij de ANWB als niet lid 200.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:49 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Is een aankoopkeuring trouwens ook een goede optie?
Idd. Als ie terughoudend is en iets zegt als 'ik verzeker u dat ie goed is' weet je dat je voorzichtig moet zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:57 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Absoluut! Kost je bij de ANWB als niet lid 200.
Maar dan weet je wel of je iets goeds koopt. En tijdens de onderhandelingen/interesse bij een dealer aangeven dat je een aankoopkeuring laat doen.
Zijn reactie zegt dan genoeg.
Geen boekjes?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:06 schreef beverstraat het volgende:
Dit word hem,weet het zeker, voldoet aan alles
http://auto.marktplaats.n(...)3D%3D&fta_ind=8&fs=1
Nee, een Daewoo Matiz wordt het pertinent niet. Ik vind ze zo minuscuul, en het lijken net invalidewagentjes, als je het mij vraagt. Bovendien vraag ik me af hoe goed de wegenligging nog is op het moment dat er een kleine storm om het hoekje komt kijken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:03 schreef beverstraat het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)D%3D&fta_ind=20&fs=1
* Hersenspinseltje schrijft 'aankoopkeuring' in haar notitieboekje. *quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:57 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Absoluut! Kost je bij de ANWB als niet lid 200.
Maar dan weet je wel of je iets goeds koopt. En tijdens de onderhandelingen/interesse bij een dealer aangeven dat je een aankoopkeuring laat doen.
Zijn reactie zegt dan genoeg.
tja dit is het liefste wat ik ik men leven doe,auto zoeken en kopenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:49 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Lieve Beverstraat. Je laat mijn hoofd tollen met al die variërende merknamen en types!Ik was zo gefocust op de Peugot 206 en de Renault Clio, maar nu betrap ik mezelf ook al op het zoeken naar leuke Volkswagens, Skoda's, Nissan's en Suzuki's.
Particulier, dat is goedkoper. En je hebt veelal iemand voor je die net zoveel van auto's weet als jijzelf. Ook een voordeel.quote:Op maandag 30 april 2012 14:29 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Kun je een tweedehands auto trouwens beter bij een garage of een particulier kopen?
En waarom?
Dat hoeft niet per definitie positief uit te pakken..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:09 schreef Mercer het volgende:
[..]
Particulier, dat is goedkoper. En je hebt veelal iemand voor je die net zoveel van auto's weet als jijzelf. Ook een voordeel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |