SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Bericht 0% gewijzigd door Hersenspinseltje op 30-04-2012 14:08:04 ]
Hier zitten veel genialere lui. Er komen nog heel veel meer tipsquote:Op maandag 30 april 2012 14:20 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Hulde, Biogarde!Zeg, wil jij niet toevallig met mij meegaan tegen de tijd dat ik mijn eerste autootje wil gaan kopen?
Koop ik tenminste geen afgeragde roestbak!
Bij een dealer kun je met een beetje onderhandelen garantie afd(w)ingen. Dealers zijn vlotte babbelaars en doen je geloven dat je een auto koopt waarvan de eerste eigenaar Jezus was. En die waste 'm dagelijks en liet alle beurtjes doen.quote:Op maandag 30 april 2012 14:29 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Kun je een tweedehands auto trouwens beter bij een garage of een particulier kopen?
En waarom?
Je kan er dus beter een dag voor uittrekken ipv 10 minuten proefrijden. Kolère, wat een lijst om te checken.quote:Op maandag 30 april 2012 14:37 schreef Biogarde het volgende:
En is de vorige eigenaar (of de eerste en jij bent de tweede) een oma van 123, dan wil dat niet zeggen dat je een perfecte auto koopt.
Oma gebruikt een auto om koekjes te halen bij de AH, 200 meter verderop. Een auto heeft qua slijtage meer te lijden gehad met korte, dan met lange stukken rijden. Want een dergelijke auto wamt nooit op.
- Condens in olie/motor/uitlaat. Zodra je dan gaat gassen begint je uitlaat in snel tempo te rotten (lees; aantal weken).
- Lekkende veerpoten (keringen). Omdat alles gortdroog is.
- Droge rubbers rond draaiende delen (aandrijflijn etc etc)..
Ik koop liever bij de dealer ivm te claimen km standquote:Op maandag 30 april 2012 14:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij een dealer kun je met een beetje onderhandelen garantie afd(w)ingen. Dealers zijn vlotte babbelaars en doen je geloven dat je een auto koopt waarvan de eerste eigenaar Jezus was. En die waste 'm dagelijks en liet alle beurtjes doen.
Bij een particulier heb je garantie tot op de hoek (zwart-wit gezien). Maar je kunt tegen een auto aanlopen met een lage kilometerstand etc etc en een verkoper (particulier) die snel geld nodig heeft om schulden af te lossen. Of weet ik veel wat. En dealer is duurder, want die weet wat die auto waard is en dat 'ie eraan kan verdienen. Al heb je met garantie (laat dat zwart op wit zetten) meer zekerheden bij een dealer.
En koop bij een Bovag aangesloten toko.
daarom roept de dealer ook zo snel, KOFFIE?quote:Op maandag 30 april 2012 14:40 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je kan er dus beter een dag voor uittrekken ipv 10 minuten proefrijden. Kolère, wat een lijst om te checken.
Ik denk dat je bij een half uur tot een uur even gassen (stuk snelweg, alle versnellingen testen) etc etc, je een aardige indruk krijgt van een auto. Je komt dan achter gekke geluiden bij het sturen, remmen, motorgeluid, resoneren van interieur..quote:Op maandag 30 april 2012 14:40 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je kan er dus beter een dag voor uittrekken ipv 10 minuten proefrijden. Kolère, wat een lijst om te checken.
Beter bij een particulierquote:Op maandag 30 april 2012 14:29 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Kun je een tweedehands auto trouwens beter bij een garage of een particulier kopen?
En waarom?
Zijn vaak inruilers hè. Auto's met lage standen en optisch in perfecte staat zijn geld waard. Dat weten dealers/garagehouders.quote:Op maandag 30 april 2012 14:45 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Beter bij een particulierEen garage maakt altijd exstra winst,omdat zij zelf ook van een paticulier gekocht hebben
Mijn vader had,zelf altijd een garagequote:Op maandag 30 april 2012 14:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Zijn vaak inruilers hè. Auto's met lage standen en optisch in perfecte staat zijn geld waard. Dat weten dealers/garagehouders.
En juist dat stofzuigen en poetsen maakt een auto onweerstaanbaar voor mensen die een auto komen komen met een snel kloppend hart.quote:Op maandag 30 april 2012 14:48 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Mijn vader had,zelf altijd een garagesommige auto werden voor 1000 verkocht, die ons maar 600 gekost hebben
, juist eens wassen,stofzuigen, en voila maakt veel goed
Ik wil wel meegaan,ik ken de addertjes onder het grasquote:Op maandag 30 april 2012 14:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
En juist dat stofzuigen en poetsen maakt een auto onweerstaanbaar voor mensen die een auto komen komen met een snel kloppend hart.
En garagehouders en dealers gebruiken een sneaky ding om een auto aantrekkelijker te maken. Heel simpel, maar zo doeltreffend
Uberschone ramen! Dat is het eerste waar een koper op let. Geloof me
Trage automaatbak. Schakelt te traag over. Even niet erg, na een maand schijtirritant.quote:Op maandag 30 april 2012 14:52 schreef beverstraat het volgende:
Ik heb op Marktplaats een Smart gezien, met bj 2001, voor 1500euro, 0.6; cc das zeer weinig belastingen dus..
1.4 , 160 000km ,68pkquote:Op maandag 30 april 2012 14:56 schreef beverstraat het volgende:
Een mooie Grijse Skoda Fabia bouwjaar 2000
Die 68 PK's zullen na 12 jaar wel pony's zijn denk.quote:
Ziet er heel proper uit,is van een Particulierquote:Op maandag 30 april 2012 15:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Die 68 PK's zullen na 12 jaar wel pony's zijn denk.
Ik hou voor het gemak maar 1000 per jaar aan.quote:Op maandag 30 april 2012 15:02 schreef Apuleius het volgende:
Ik zit ook binnen dat budget van ¤ 2500,- Al maanden op zoek. Eigenlijk is er alleen maar troep te koop voor dat geld en wat Bio zegt, het is net een loterij.
Gemiddeld is ¤ 600,- per jaar aan onderhoud normaal aan een auto. Ligt er natuurlijk wel aan wat je hebt. En verdomd, ik zit er altijd net aan, óf ruim er boven.
Iemand nog een Clio automaat uit '92 kopen voor weinig? Altijd in gerookt, nooit schoongemaakt, vol kleine deuken, lak laat los, trekt naar links, uitlaat gelast, ruim 2 ton op de teller. He-le-maal kut. Maar onlangs wel een nieuwe koppakking, grote beurt, nieuwe remvoeringen achter en een verse thermostaat gehad.Door een beun hè, voor weinig.
Jezus, da's een lekkere start van het jaar ja.quote:Op maandag 30 april 2012 15:03 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik hou voor het gemak maar 1000 per jaar aan.
Zat eind maart al aan 550. We waren pas 3 maanden in dit jaar onderweg
Renaultquote:Op maandag 30 april 2012 15:05 schreef Apuleius het volgende:
Had ik al gezegd dat ie een rammelende uitlaat had?En de linker deur sluit niet lekker. Alle sloten kunnen ook met de 1e de beste schroevendraaien open, dat is wel een fraaie optie bij deze Clio.
Ik rijd momenteel met een versleten Renault Express van uit 1989, met 389 000 km op de teller.quote:
Ik een Scenic turbodiesel met 2,5 ton.quote:Op maandag 30 april 2012 15:07 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ik rijd momenteel met een versleten Renault Express van uit 1989, met 389 000 km op de teller.
Ben op zoek naar een nieuwe
Zo'n Smart is niks. Erg vaak grote motorproblemen rond een ton bij die dingen.quote:Op maandag 30 april 2012 15:06 schreef beverstraat het volgende:
Heb ik al gevonden binnen de normen:
-Smart 1500,00euro , bouwjaar 2000, pluspunt: 0,6 cc , zeer lage belastingen
-Skoda Fabia: 2000,00, bouwjaar 2001, pluspunt, zeer nette wagen!
-Suzuki alto: 1950,00 bouwjaar 2002 : pluspunt lage prijs+goede uitrusting
Ik heb horgen zeggen dat de motortjes na 60 000, kapot gereden warenquote:Op maandag 30 april 2012 15:08 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Zo'n Smart is niks. Erg vaak grote motorproblemen rond een ton bij die dingen.
Ze gooien je er mee dood op Marktplaats. Ik zou nog niet gratis willen rijden in zo'n veredelde pispot.quote:Op maandag 30 april 2012 15:09 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ik heb horgen zeggen dat de motortjes na 60 000, kapot gereden waren
Heeft ook amper 150 00 km op de teller staan,quote:Op maandag 30 april 2012 15:10 schreef beverstraat het volgende:
Op die Alto heb je veel optie's
100% Dealeronderhouden
ABS
Airbag Bestuurder
Airbag Passagier
Bestuurdersstoel hoogte verstelbaar
Bumpers in kleur van de carrosserie
Centrale deurvergrendeling, handbediend
Dealeronderhouden
Deelb. achterbank (ongelijke delen)
Electrische ramen voor
Startonderbreking
Stuurbekrachtiging
Traction control
Verstelbaar stuur
Warmtewerend getint glas
Nog even iets: als je bij een niet Bovag garage wel garantie bedongen hebt en op papier hebt laten zetten lees dan alsjeblieft de garantievoorwaarden fatsoenlijk door. Ik heb namelijk weleens garantievoorwaarden gezien waar je alleen maar heel droevig van zou wordenquote:Op maandag 30 april 2012 14:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij een dealer kun je met een beetje onderhandelen garantie afd(w)ingen. Dealers zijn vlotte babbelaars en doen je geloven dat je een auto koopt waarvan de eerste eigenaar Jezus was. En die waste 'm dagelijks en liet alle beurtjes doen.
Bij een particulier heb je garantie tot op de hoek (zwart-wit gezien). Maar je kunt tegen een auto aanlopen met een lage kilometerstand etc etc en een verkoper (particulier) die snel geld nodig heeft om schulden af te lossen. Of weet ik veel wat. En dealer is duurder, want die weet wat die auto waard is en dat 'ie eraan kan verdienen. Al heb je met garantie (laat dat zwart op wit zetten) meer zekerheden bij een dealer.
En koop bij een Bovag aangesloten toko.
Bied 2200, voor 2400, krijg je hem uiteindelijk mee naar huisquote:Op maandag 30 april 2012 15:16 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Ik zat net wat op Marktplaats te snuffelen, op zoek naar een lichtblauwe Peugot 206. Maar - noob als ik ben - ik kom er tegen van 1.4 en weer anderen van 1.6. Wat betekent dat precies? En is er een bepaalde marge die je in je achterhoofd moet houden als je wil afdingen op de vraagprijs?
Dus stel, de vraagprijs van een auto (van een garage) is ¤ 2500, wat is dan een beetje 'n reëele prijs om te bieden, zonder compleet uitgelachen en uitgezwaaid te worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |