abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110915275
Door jaren lang een laag zelfbeeld gehad te hebben ben ik nog steeds maagd op 26 jarige leeftijd.
Hierdoor ervaar ik vaak sociale problemen omdat ik dit krampachtig probeer te verbergen.

Ik ben juist bezig om een sociaal leven op te bouwen en schiet nu telkens in de stress als het gespreksonderwerp weer een over liefde/sex dreigt te gaan.

Zo was ik laatst met een groepje andere gasten van mijn leeftijd ergens een biertje drinken en toen ging het gespreksonderwerp dus naar vriendinnetjes en ex vriendinnetjes en wie het met wie gedaan had. Tijdens zulke momenten voel ik me dus altijd zwaar ongemakkelijk omdat ik dan gewoon niks heb bij te dragen waardoor ik stil van.

Ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan, soms kan ik met wat algemene opmerkingen mezelf er wel doorheen slaan zonder directe vragen te krijgen naar mijn liefdesleven maar soms neemt niet iedereen daar genoegen mee.
Ik haat zulke momenten omdat ik dan of keihard moet liegen of ik moet opbiechten dat ik nog nooit een vriendin gehad heb, laat staan sex..

Vooral met jongens onder elkaar is dit onderwerp niet altijd te ontwijken en meestal heerst er dan een redelijk open sfeer omdat het voor hun een dood normale zaak is om hierover te praten.

Ik heb al een achtergrond van van zaken als het hebben van een laagzelfbeeld, geen vrienden etc. En nu ik daar uit probeer te komen word ik tegengehouden door mijn angst rond dit onderwerp.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
pi_110915400
Uh dus?
Jij bent die ene nog niet tegen gekomen.
Ik zal me niet schamen, gewoon niks zeggen wanneer jouw vrienden daar over praten.
Het komt echt vanzelf hoor.
pi_110915512
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:45 schreef Angel-Joy het volgende:
Uh dus?
Jij bent die ene nog niet tegen gekomen.
Ik zal me niet schamen, gewoon niks zeggen wanneer jouw vrienden daar over praten.
Het komt echt vanzelf hoor.
Het is meer mijn eigen angst reactie waar ik last van heb, waardoor ik of dit soort dingen wil ontwijken of krampachtig mezelf staande probeer te houden.
pi_110915534
Als het echt goede vrienden zijn zou ik het vertellen. En anders misschien een goed verhaal of twee verzinnen zodat je een backup story hebt. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is.
Bedenk wel dat VEEL mensen over sex de waarheid wat mooier maken. Dus waarom jij niet.

Ik wil niet zeggen dat je dit moet doen, bij goede vrienden het gewoon vertellen.
pi_110915558
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:49 schreef takecontrol het volgende:

[..]

Het is meer mijn eigen angst reactie waar ik last van heb, waardoor ik of dit soort dingen wil ontwijken of krampachtig mezelf staande probeer te houden.
Met andere woorden je bent onzeker erover toch?

Heb je eigenlijk veel vrienden?
Ga je vaak uit?
Heb je in 't verleden relatie gehad?
Hoeveel en hoelang?
pi_110915617
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:50 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Met andere woorden je bent onzeker erover toch?

Heb je eigenlijk veel vrienden? Nee, probeer ik aan te werken.
Ga je vaak uit? Nee
Heb je in 't verleden relatie gehad? Nog nooit
Hoeveel en hoelang? nvt
pi_110915733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:50 schreef Bombshell het volgende:
Als het echt goede vrienden zijn zou ik het vertellen. En anders misschien een goed verhaal of twee verzinnen zodat je een backup story hebt. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is.
Bedenk wel dat VEEL mensen over sex de waarheid wat mooier maken. Dus waarom jij niet.

Ik wil niet zeggen dat je dit moet doen, bij goede vrienden het gewoon vertellen.
Het zijn geen goede vrienden, het is echt mijn eigen angst reactie en de anticipatie op de mogelijke angst die me in de weg zit. Het is ook erg moeilijk om in zo'n moment van angst nog een goed verhaal te houden waardoor ik vaak juist onzeker en ontwijkend reageer. Maarja dit belemmerd me sociale leven erg omdat dit voor andere mensen normale onderwerpen zijn. Ik voel me er zwaar ongemakkelijk over.
pi_110915749
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:52 schreef takecontrol het volgende:

[..]

;(
Waar ligt het aan denk je?
Zie je er goed uit?
Heb je misschien andere interesses etc dan andere mensen?
Werd je vroeger gepest ofzo?

Inb4 schenkstroop #2 -O-
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:59:48 #9
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_110915877
Tja...lastig, als ik jou was zou ik me gewoon wat rustig houden als het daarover gaat (maar dat doe je al :')). En aan hele goede vrienden zou je zoiets idd gewoon moeten kunnen vertellen lijkt me.
want de klop doet het niet.
pi_110915989
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:56 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

;(
Zie je er goed uit?

Inb4 schenkstroop #2 -O-
zoals ik zij, laagzelfbeeld.
Wat volgde was depressie, sociaal onzeker. En dan gaat alles gewoon down hill.

Ik probeer er nu uit te komen en van de ene kant gaat het juist goed maar van de andere kant heb ik nou eenmaal "schade" opgelopen waardoor ik nu toch wat "anders" ben.

Dus eigenlijk is de echte reden al het bovenstaande maarja tijdens sociale activiteiten ga ik het hier met andere jongens niet over hebben natuurlijk. Waardoor ik of keihard moet liegen, of niks moet zeggen.
Het blijft vervelend.
  zondag 29 april 2012 @ 00:07:09 #11
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110916144
quote:

[..]

;(
Zie je er goed uit?

Inb4 schenkstroop #2 -O-
Schenkstroop #3 in dit geval. Ik ben Schenkstroop #2. Het enige verschil is dat ik totaal niet meer geïnteresseerd ben in een relatie met een meid. Ik heb me neergelegd bij het feit dat ik de boot volledig gemist heb. Wie is nu nog geïnteresseerd in een kerel, die niet eens fatsoenlijk kan zoenen?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110916168
Dat moet je toch ook eerst leren :')
pi_110916170
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:03 schreef takecontrol het volgende:

[..]

Ik probeer er nu uit te komen en van de ene kant gaat het juist goed maar van de andere kant heb ik nou eenmaal "schade" opgelopen waardoor ik nu toch wat "anders" ben.

Dus eigenlijk is de echte reden al het bovenstaande maarja tijdens sociale activiteiten ga ik het hier met andere jongens niet over hebben natuurlijk. Waardoor ik of keihard moet liegen, of niks moet zeggen.
Het blijft vervelend.
iedereen heeft 'schade' door iets

lieg gewoon als het voor jou zo'n big deal is
andere mensen maken dingen ook mooier
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_110916196
Wtf maakt het uit als je maagd bent.

Beter die ene waren vinden en even wachten.

Het gaat er toch niet om hoevaak je het hebt gedaan?? Beter een keer met een speciaal iemand dan 10x met allemaal sletjes
  zondag 29 april 2012 @ 00:10:38 #15
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_110916284
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:03 schreef takecontrol het volgende:

[..]

Je bent wel op de goede weg dus ^O^. En er is niks mis met wat 'anders' zijn.
pi_110916303
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:08 schreef Ga.aguyim het volgende:
Wtf maakt het uit als je maagd bent.

Beter die ene waren vinden en even wachten.

Het gaat er toch niet om hoevaak je het hebt gedaan??
Dat is het probleem ook niet. Het maakt ook niet uit of iemand maagd is.

Desondanks voel ik me zwaar oncomfortabel wanneer mannen onder elkaar het hierover hebben of over koetjes en kalfjes praat. Ik val dan stil en schiet in de stress en weet niet hoe ik ermee om moet gaan wanneer er naar mijn liefdes leven word gevraagd.
  zondag 29 april 2012 @ 00:11:17 #17
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110916309
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 00:07 schreef Lokasenna het volgende:
Dat moet je toch ook eerst leren :')
Oh ja dat gaat uiteraard volautomatisch. Hopsa! Ik heb het al geleerd! Het is net als in de Matrix "I know Kung Fu en ik kan neuken"!
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110916342
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Schenkstroop #3 in dit geval. Ik ben Schenkstroop #2. Het enige verschil is dat ik totaal niet meer geïnteresseerd ben in een relatie met een meid. Ik heb me neergelegd bij het feit dat ik de boot volledig gemist heb. Wie is nu nog geïnteresseerd in een kerel, die niet eens fatsoenlijk kan zoenen?
Onzekerheid gaat je niet helpen bij het vinden van een vrouw. Vrouwen vallen meestal op mannen die gewoon zelfverzekerdheid uitstralen en de leiding nemen. Als jij al zo'n mentaliteit hebt, dan gaat het ook niet werken. Je wil geen relatie meer, maar mis je dan geen intimiteit oid? Gewoon iemand waarmee je kan praten, naast kunt slapen of gewoon even knuffelen? Ben hier eigenlijk altijd benieuwd naar...
''The root of suffering is attachment''
pi_110916348
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Oh ja dat gaat uiteraard volautomatisch. Hopsa! Ik heb het al geleerd! Het is net als in de Matrix "I know Kung Fu en ik kan neuken"!
Het geheim zit hem in oefening :)
Hoewel ik vast ook niet echt goed zoen/neuk, want weinig ervaring. Maar dat boeit niet als er wederzijdse liefde is enzo O+
pi_110916372
quote:

[..]

Doe niet zo negatief, ik ben ik hier ook niet negatief onder.

Het is mijn sociale leven wat belemmerd word door mijn angst reactie als het over dit onderwerp weer eens moet gaan.
  zondag 29 april 2012 @ 00:14:00 #21
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_110916404
Blijf jezelf joh. Das altijd veilig en vertrouwd terrein. Niks zo irritant als iemand die 'een ander' probeerd te spelen.
Het is toch geen schande als je 'de ware liefde' nog niet bent tegen gekomen?
En zoals eerder al gezegd werd, verhalen over sex worden nogal eens overdreven. Ik denk dat weinig mensen met hun bloopers te koop zullen lopen. Vertellen ook alleen maar de dingen waarvan zij denken dat mensen dat graag willen horen of waardoor zij een hele vent lijken.
Je moet maar zo denken. Sex is een hele leuke en vrij belangrijke bijkomstigheid maar sex alleen is echt niet het 'walhalla'.
pi_110916412
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef takecontrol het volgende:

[..]

Desondanks voel ik me zwaar oncomfortabel wanneer mannen onder elkaar het hierover hebben of over koetjes en kalfjes praat. Ik val dan stil en schiet in de stress en weet niet hoe ik ermee om moet gaan wanneer er naar mijn liefdes leven word gevraagd.
Niet iedereen is hetzelfde, toch? Ik ken zo'n 2 mannen die nog steeds maagd zijn op hun 30e omdat ze gewoon nog niet 'de persoon' hebben gevonden. Als je nu aan de oorzaak werkt, dan komt het vast goed. Niet iedereen hoeft seks gehad te hebben voor z'n 20e ofzo.
pi_110916461
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef takecontrol het volgende:

[..]

Ow zo. Ja ik snap je.

Jezelf er overheen proberen te zetten over dat gevoel denk ik.
pi_110916486
En TS, je moet het gewoon in je hoofd minder belangrijk laten worden, gewoon accepteren dat je daarin nog geen ervaring hebt, maar dat dat niet erg is en vanzelf komt als jij je open en sociaal opstelt en zorgt dat je op plekken komt waar leuke meisjes komen. Je moet gewoon van je onzekerheid afkomen. Er is niets raars aan jouw 'probleem'.
  zondag 29 april 2012 @ 00:16:57 #25
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_110916500
quote:

[..]

Als een vrouw je echt leuk vindt (en jij haar...ook wel zo handig :')) ga ik ervan uit dat het niet bij 1x zoenen blijft. En idd oefening baart kunst.
pi_110916531
quote:

[..]

op zich wel ja
het is geen rocket science
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 29 april 2012 @ 00:18:19 #27
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110916533
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 00:12 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Onzekerheid gaat je niet helpen bij het vinden van een vrouw. Vrouwen vallen meestal op mannen die gewoon zelfverzekerdheid uitstralen en de leiding nemen. Als jij al zo'n mentaliteit hebt, dan gaat het ook niet werken. Je wil geen relatie meer, maar mis je dan geen intimiteit oid? Gewoon iemand waarmee je kan praten, naast kunt slapen of gewoon even knuffelen? Ben hier eigenlijk altijd benieuwd naar...
Uiteraard mis ik dat heel erg. Het is een grote bron van depressie en demotivatie.
pi_110916549
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:18 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Uiteraard mis ik dat heel erg. Het is een grote bron van depressie en demotivatie.
Demotivatie? Hoezo?
pi_110916600
Wat een zelfmedelijden allemaal :')
Uiteindelijk ligt alles in jullie handen.
Doe er wat aan, zelfvertrouwen cursus of weet ik het, zielig doen helpt heus niet.
pi_110916696
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:18 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je wilt het dus wel maar je hebt het opgegeven.
  zondag 29 april 2012 @ 00:23:18 #31
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110916702
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 00:18 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Demotivatie? Hoezo?
Het boeit geen hond wat ik aan het doen ben en ik word niet beloond voor mijn werkzaamheden.
  zondag 29 april 2012 @ 00:24:01 #32
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110916728
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 00:23 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je wilt het dus wel maar je hebt het opgegeven.
Inderdaad
pi_110916835
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:24 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Inderdaad
En als je nu gewoon eens tegen jezelf zegt dat je het gewoon wel wilt en er dus je best voor gaat doen er wat van te maken?
Dat heb ik besloten toen ik 18 werd en al een beeld voor me zag van mezelf forever alone achter de geraniums, toen heb ik me gewoon voorgenomen er wat aan te gaan doen. Het resultaat bevalt me uitstekend, ik had ook stil kunnen blijven staan tot mijn 30e en dan nog wanhopiger kunnen zijn. Maar daar had ik geen zin in.
pi_110916887
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het boeit geen hond wat ik aan het doen ben en ik word niet beloond voor mijn werkzaamheden.
Je hebt toch vrienden, familie, collega's? Lijkt me wel dat iemand zich interesseert in wat je doet.
Hoe komt het eigenlijk dat je zo bent geworden? Nouja, je hebt nog tijd. Het is nooit 'te laat'. Veel mensen die de ware vinden in hun 30/40.
  zondag 29 april 2012 @ 00:30:49 #35
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110916988
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 00:26 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

En als je nu gewoon eens tegen jezelf zegt dat je het gewoon wel wilt en er dus je best voor gaat doen er wat van te maken?
Dat heb ik besloten toen ik 18 werd en al een beeld voor me zag van mezelf forever alone achter de geraniums, toen heb ik me gewoon voorgenomen er wat aan te gaan doen. Het resultaat bevalt me uitstekend, ik had ook stil kunnen blijven staan tot mijn 30e en dan nog wanhopiger kunnen zijn. Maar daar had ik geen zin in.
Op sociaal vlak ben ik juist stil blijven staan en mijn leeftijd is dichter bij de 30 dan bij de 20. Ik wil er wel wat aan doen, maar dat kost mij geld. Ik moest eerst zorgen voor inkomen voordat ik mijn plannen uit kan voeren. Hopelijk heb ik dit jaar mijn studie afgerond.
  zondag 29 april 2012 @ 00:33:24 #36
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110917072
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 00:28 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Je hebt toch vrienden, familie, collega's? Lijkt me wel dat iemand zich interesseert in wat je doet.
Hoe komt het eigenlijk dat je zo bent geworden? Nouja, je hebt nog tijd. Het is nooit 'te laat'. Veel mensen die de ware vinden in hun 30/40.
Ik heb geen vrienden en collega's. Mijn familie is niet geïnteresseerd in wat ik doe, omdat ze "het toch niet begrijpen". Het is toch "mijn feestje", ik "moet me redden" en ik "moet het gewoon zelf doen".
pi_110917141
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb geen vrienden en collega's. Mijn familie is niet geïnteresseerd in wat ik doe, omdat ze "het toch niet begrijpen". Het is toch "mijn feestje", ik "moet me redden" en ik "moet het gewoon zelf doen".
jezus wat een zure topic kaap :')
Ga in therapie of zo
enorm slachtoffer :{w
als je zo zou doen en ik was je collega bleef ik ook kilometers uit je buurt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_110917279
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Op sociaal vlak ben ik juist stil blijven staan en mijn leeftijd is dichter bij de 30 dan bij de 20. Ik wil er wel wat aan doen, maar dat kost mij geld. Ik moest eerst zorgen voor inkomen voordat ik mijn plannen uit kan voeren. Hopelijk heb ik dit jaar mijn studie afgerond.
Het is nog niet te laat, hoewel je beter zo snel mogelijk had kunnen beginnen.
Maar meestal verzinnen mensen die tot hun 30e geen sociaal leven hebben gehad toch allemaal smoezen in plaats van daadwerkelijk iets te doen. Begrijpelijk, want het is eng enzo, maar dom.
  zondag 29 april 2012 @ 00:44:04 #39
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110917451
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 00:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

jezus wat een zure topic kaap :')
Ga in therapie of zo
enorm slachtoffer :{w
als je zo zou doen en ik was je collega bleef ik ook kilometers uit je buurt
Ik krijg al psychologische ondersteuning. Ik word bijvoorbeeld ook geholpen bij mijn studie enzo. Er zijn mensen die mij in de gaten houden.
Iedereen weet dondersgoed dat ik zo niet had gedaan als ik daadwerkelijk iemand kende waar ik leuke dingen mee kon doen. Fucking hell ik had nu niet eens achter deze kutbeeldscherm gezeten.
Mijn studieadviseur zegt ook dat het beter voor me zou zijn als ik op wekelijkse of tweewekelijkse basis iets leuks zou kunnen doen.
pi_110917495
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik krijg al psychologische ondersteuning. Ik word bijvoorbeeld ook geholpen bij mijn studie enzo. Er zijn mensen die mij in de gaten houden.
Iedereen weet dondersgoed dat ik zo niet had gedaan als ik daadwerkelijk iemand kende waar ik leuke dingen mee kon doen. Fucking hell ik had nu niet eens achter deze kutbeeldscherm gezeten.
Mijn studieadviseur zegt ook dat het beter voor me zou zijn als ik op wekelijkse of tweewekelijkse basis iets leuks zou kunnen doen.
doe dat dan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 29 april 2012 @ 00:45:51 #41
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110917508
:|W
pi_110917511
Ja, dóé het dan ook i.p.v. te vergaan in zelfmedeleiden. Het is moeilijk, ja, maar je moet toch ooit de stap maken en die kan je beter vroeg dan laat maken. Niet denken, maar doen.
pi_110917539
Trouwens, complex, ik kom even met je meehuilen over mijn gebrek aan een sociaal leven. Ik heb ongeveer 3 vrienden waar ik in meer dan een half jaar tijd al wel één keer iets mee heb gedaan.
  zondag 29 april 2012 @ 00:48:07 #44
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110917586
Gefeliciteerd
pi_110917617
Hoezo heb je een laag zelfbeeld, is daar een reden voor? Klinkt misschien een beetje cliche maar ga anders een tijdje reizen in je eentje. Ga je veel mesen leren kennen en dus goed werken aan de social skills. En miss kom je nog wel een vrouw tegen voor een keertje.
pi_110917646
Wat ga jij er aan veranderen als je zometeen je diploma hebt?
Ik ga in september weer studeren en misschien bij een vereniging of een sport doen ofzo denk ik.
pi_110917719
Als je perse wil neuken hoeren genoeg... :)
pi_110917760
Net alsof het hem om het neuken gaat.
Daar zijn dit soort mensen meestal juist niet het type voor.
pi_110917797
quote:
15s.gif Op zondag 29 april 2012 00:53 schreef Lokasenna het volgende:
Net alsof het hem om het neuken gaat.
Daar zijn dit soort mensen meestal juist niet het type voor.
Maar ze willen wel meelullen met het groepje want anders is het zo beschamend!
  zondag 29 april 2012 @ 00:55:20 #50
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110917814
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 00:49 schreef Lokasenna het volgende:
Wat ga jij er aan veranderen als je zometeen je diploma hebt?
Ik ga in september weer studeren en misschien bij een vereniging of een sport doen ofzo denk ik.
Ik doe vrijwilligerswerk en ik sport. Als ik aan het werk ben dan hoop in een leuk netwerk terecht te komen.
pi_110917854
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:54 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Maar ze willen wel meelullen met het groepje want anders is het zo beschamend!
Ja ik ben door een hoer ontmaagd hihi

Goh alsof dat niet kneuzig klinkt en je krijgt er spijt van
pi_110917861
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik doe vrijwilligerswerk en ik sport. Als ik aan het werk ben dan hoop in een leuk netwerk terecht te komen.
Mja, het ligt aan waar je werkt denk ik maar je collega's worden volgens mij niet heel erg vaak je vrienden.
Wat voor sport doe je?
pi_110917924
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 00:56 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Mja, het ligt aan waar je werkt denk ik maar je collega's worden volgens mij niet heel erg vaak je vrienden.
Wat voor sport doe je?
Meestal niet nee ;).
  zondag 29 april 2012 @ 01:00:20 #54
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110917937
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 00:56 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Wat voor sport doe je?
Klopt, momenteel zijn medestudenten ook niet mijn vrienden. Ik zit trouwens op badminton.
  zondag 29 april 2012 @ 01:00:36 #55
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_110917946
door een hoer ontmaagd worden is gewoon normaal tegenwoordig hoor

is ook gewoon geil enzo
pi_110917966
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:00 schreef Barbapapamama het volgende:

is ook gewoon geil enzo
Tuurlijk jongen :')
pi_110917981
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:59 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Meestal niet nee ;).
Er zijn er op mijn werk eigenlijk maar een of twee waar ik gezellig mee kan praten en met de rest heb ik niet echt wat, laat staan dat ik vrienden met ze ben.
  zondag 29 april 2012 @ 01:02:42 #58
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110918009
Ik stop nu met posten, want anders krijg ik weer een waarschuwing.
pi_110918017
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:00 schreef Barbapapamama het volgende:

is ook gewoon geil enzo
Oke :')
Ik ben blij dat ik niet heb hoeven betalen voor mijn ontmaagding, maar als jij het lekker vond, ach.
  zondag 29 april 2012 @ 01:04:01 #60
350845 Novacek
Fok.. ruk forum.. :-(
pi_110918046
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:48 schreef Comp_Lex het volgende:
Gefeliciteerd
Stel je niet aan. Vrienden en relaties zijn overrated. Ik ben 32 met geen vrouw en kinderen
en geen vrienden. De ware vrouw heb ik nog steeds niet gevonden.
Dit was de druppel... wat Mij betreft kan Fok de tiephus krijgen. (Ik kwam toch enkel voor FP maar nu zum kotsen..)
pi_110918055
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 01:01 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Er zijn er op mijn werk eigenlijk maar een of twee waar ik gezellig mee kan praten en met de rest heb ik niet echt wat, laat staan dat ik vrienden met ze ben.
Ik heb 1 ex-collega waar ik soms mee omga, de andere contacten zijn vrij snel verwaterd na wisseling van project :). Jammer want er zaten toffe gasten tussen, helaas nemen ze zelf nooit initiatief om het contact te onderhouden en alleen van mijn kant uit vind ik zelf niet zo prettig.
pi_110918058
quote:
6s.gif Op zondag 29 april 2012 01:04 schreef Novacek het volgende:

[..]

Stel je niet aan. Vrienden en relaties zijn overrated. Ik ben 32 met geen vrouw en kinderen
en geen vrienden. De ware vrouw heb ik nog steeds niet gevonden.
Het is toch moeilijk leven zo? Geen vrienden?
pi_110918083
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:04 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Lijkt me ook saai en ik heb zelf weinig vrienden. Kan me niet voorstellen dat het leuk is als je helemaal niemand hebt.
pi_110918120
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:05 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Lijkt me ook saai en ik heb zelf weinig vrienden. Kan me niet voorstellen dat het leuk is als je helemaal niemand hebt.
Maar dat ligt toch grotendeels aan jezelf?
Ik zie vaak mensen die alleen staan, dan vraag ik me af waarom ze eigenlijk geen vrienden hebben of waarom niemand ze aan spreekt.. Vaak zijn zulke mensen geen leuke mensen om mee te praten, in mijn ervaring praten ze grotendeels over zichzelf en proberen zich met alle moeite in te mengen in je vriendengroep.
pi_110918121
quote:

[..]

Ik heb bijna geen vrienden best fijn zo hoor ik tenminste ook niet iedere keer of het wel verstandig is met de hobby's die ik uitvoer _O_
  zondag 29 april 2012 @ 01:07:05 #66
350845 Novacek
pi_110918124
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:04 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ga er vaak genoeg op uit en vermaak me met de mensen die ik daar tref.
Dit was de druppel... wat Mij betreft kan Fok de tiephus krijgen. (Ik kwam toch enkel voor FP maar nu zum kotsen..)
pi_110918157
quote:
6s.gif Op zondag 29 april 2012 01:07 schreef Novacek het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ga er vaak genoeg op uit en vermaak me met de mensen die ik daar tref.
Ja, maar dan maak je daar toch vrienden?
  zondag 29 april 2012 @ 01:08:54 #68
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_110918169
En als je zegt: 'Dat hou ik liever privé". Kan dat niet of krijg je dan nog meer vragen?
pi_110918175
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:07 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Ik heb bijna geen vrienden best fijn zo hoor ik tenminste ook niet iedere keer of het wel verstandig is met de hobby's die ik uitvoer _O_
Welke hobby's dan? :)
pi_110918177
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:07 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Maar dat ligt toch grotendeels aan jezelf?
Ik zie vaak mensen die alleen staan, dan vraag ik me af waarom ze eigenlijk geen vrienden hebben of waarom niemand ze aan spreekt..
Yup. Hoe het komt? Tjah de oorzaak weet ik wel, punt is alleen dat er te weinig zelf initiatief is. Ik had ook vrij lang een relatie en dat liep goed zat :'). Ben er wel wat contacten door kwijtgeraakt.
pi_110918207
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:09 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Yup. Hoe het komt? Tjah de oorzaak weet ik wel, punt is alleen dat er te weinig zelf initiatief is. Ik had ook vrij lang een relatie en dat liep goed zat :'). Ben er wel wat contacten door kwijtgeraakt.
Zie edit. :)
Maar dat betekent dat je relatie een opvulling was ipv een aanvulling? Toen mijn relatie uit ging, raakte ik geen contacten kwijt.
pi_110918216
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:09 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Welke hobby's dan? :)
kunst :)
pi_110918226
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:11 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

kunst :)
Geef eens een voorbeeld
  zondag 29 april 2012 @ 01:11:52 #74
350845 Novacek
pi_110918233
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:08 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Ja, maar dan maak je daar toch vrienden?
Niet iedereen waar ik het leuk mee heb zijn vrienden. Soms zijn het gewoon mensen waar je het leuk mee heb. Onder vrienden versta ik iemand die je om 4:00 op kan bellen om je uit de shit te halen.
pi_110918238
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:10 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Zie edit. :)
Maar dat betekent dat je relatie een opvulling was ipv een aanvulling? Toen mijn relatie uit ging, raakte ik geen contacten kwijt.
Nee, ik raakte contacten kwijt door de relatie, of nouja doordat ik mijn aandacht daarop vestigde :+

Ik zie je edit, ik moet wel schoorvoetend toegeven dat ik me zo op school heb gedragen en daardoor geen contacten daarvan heb overgehouden, iig niet op de MAVO en de HAVO. Van het MBO had ik wel een vriend overgehouden, helaas liep dat stuk.
pi_110918258
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:11 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld
Alles wat ik leuk vind koop ik is bijna achterlijk :')
pi_110918263
quote:
6s.gif Op zondag 29 april 2012 01:11 schreef Novacek het volgende:

[..]

Niet iedereen waar ik het leuk mee heb zijn vrienden. Soms zijn het gewoon mensen waar je het leuk mee heb. Onder vrienden versta ik iemand die je om 4:00 op kan bellen om je uit de shit te halen.
Ja, dat snap ik. Maar school dan? Werk? Sportschool? Hobby's? Ergens is er toch wel een vriend?
pi_110918265
quote:

[..]

Dit dus!
  zondag 29 april 2012 @ 01:14:01 #79
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110918286
quote:

[..]

Dan heb je nog een meer extremistische definitie van een vriend dan ik. Ik verwacht van niemand dat ze me om 4:00 helpen.
Mijn excuses voor deze post moderator.
pi_110918291
Ik kan goed met mensen praten die ik niet ken op een of andere manier, maar na een tijdje ben ik ze meestal zat. Gesprekken met onbekenden in de trein bijvoorbeeld lopen bij mij veel beter dan gesprekken met collega's/klasgenoten.
pi_110918322
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 01:14 schreef Lokasenna het volgende:
Ik kan goed met mensen praten die ik niet ken op een of andere manier, maar na een tijdje ben ik ze meestal zat. Gesprekken met onbekenden in de trein bijvoorbeeld lopen bij mij veel beter dan gesprekken met collega's/klasgenoten.
Dat heb ik juist andersom :+, sommige collega's kan ik echt veel mee praten terwijl ik dat met vreemden veel moeilijker vind. Vaak loopt het gesprek toch vast en dat is niet eens zozeer doordat ik over mezelf praat, meestal vraag ik juist veel :D
pi_110918345
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:12 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nee, ik raakte contacten kwijt door de relatie, of nouja doordat ik mijn aandacht daarop vestigde :+

Ik zie je edit, ik moet wel schoorvoetend toegeven dat ik me zo op school heb gedragen en daardoor geen contacten daarvan heb overgehouden, iig niet op de MAVO en de HAVO. Van het MBO had ik wel een vriend overgehouden, helaas liep dat stuk.
Dat is dan wel jammer. Vrienden zijn altijd belangrijker dan relaties, m.i. Als het uit gaat dan heb je altijd je vrienden nog, dat ligt dus dan wel aan jezelf. Hetzelfde geldt voor school, veel mensen waarderen het niet als je zomaar jezelf in een groepje mengt. Alhoewel ik het niet zo erg vind, ik sta er wel voor open, maar dan moet de persoon zich niet heel afhankelijk/hopeloos gaan gedragen.
  zondag 29 april 2012 @ 01:16:42 #83
350845 Novacek
pi_110918363
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:13 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar school dan? Werk? Sportschool? Hobby's? Ergens is er toch wel een vriend?
Ik verhuis vaak en woon waar mijn werk is. Dat beetje vrienden dat ik had, konden niet omgaan met die levenstijl. De afstand werd te groot. Daarnaast doe ik niet aan huisje, boompje beestje. En dat was helemaal tegen het zere been.
pi_110918369
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:16 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Dat is dan wel jammer. Vrienden zijn altijd belangrijker dan relaties, m.i. Als het uit gaat dan heb je altijd je vrienden nog, dat ligt dus dan wel aan jezelf. Hetzelfde geldt voor school, veel mensen waarderen het niet als je zomaar jezelf in een groepje mengt. Alhoewel ik het niet zo erg vind, ik sta er wel voor open, maar dan moet de persoon zich niet heel afhankelijk/hopeloos gaan gedragen.
Vrienden kunnen je net zo goed dumpen als een partner.
pi_110918381
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:41 schreef takecontrol het volgende:
Ik ben juist bezig om een sociaal leven op te bouwen en schiet nu telkens in de stress als het gespreksonderwerp weer een over liefde/sex dreigt te gaan.
Freud schrijft dat stress voortkomt uit een overmatige masturbatie.
quote:
Zo was ik laatst met een groepje andere gasten van mijn leeftijd ergens een biertje drinken en toen ging het gespreksonderwerp dus naar vriendinnetjes en ex vriendinnetjes en wie het met wie gedaan had. Tijdens zulke momenten voel ik me dus altijd zwaar ongemakkelijk omdat ik dan gewoon niks heb bij te dragen waardoor ik stil van.
Indianenenverhalen vertellen kan je leren. Of ze waar niet waar of alleen maar wat aangedikt zijn doet er niet toe zolang ze maar vermakelijk zijn.
quote:
Ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan, soms kan ik met wat algemene opmerkingen mezelf er wel doorheen slaan zonder directe vragen te krijgen naar mijn liefdesleven maar soms neemt niet iedereen daar genoegen mee.
Ik haat zulke momenten omdat ik dan of keihard moet liegen of ik moet opbiechten dat ik nog nooit een vriendin gehad heb, laat staan sex..
Als je het deelt bestaat er een kans dat ze iemand voor je gaan regelen. Probleem opgelost.
quote:
Ik heb al een achtergrond van van zaken als het hebben van een laagzelfbeeld, geen vrienden etc. En nu ik daar uit probeer te komen word ik tegengehouden door mijn angst rond dit onderwerp.
De angst zelf vaak gevaarlijker is dan het angstaanjagende.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_110918387
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 01:16 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Vrienden kunnen je net zo goed dumpen als een partner.
Dat wel, maar daar ga ik nu even niet van uit. Beste vrienden en (goede) vrienden dumpen je meestal niet 'zo maar'.
pi_110918407
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:17 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Dat wel, maar daar ga ik nu even niet van uit. Beste vrienden, goede vrienden dumpen je meestal niet 'zo maar'.
Iemand waarmee je een relatie hebt ook niet, tenminste dat is niet de bedoeling.
pi_110918411
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:16 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

I know, het is op een wat vreemde manier zo gelopen. Het verlies van mijn beste vriend lag niet aan de relatie tho. School was iets anders, daar praatte ik iets te graag over mijn hobbies. Ik heb er wel van geleerd maar ja, je houd er niemand van over :')
pi_110918424
quote:
6s.gif Op zondag 29 april 2012 01:16 schreef Novacek het volgende:

[..]

Ik verhuis vaak en woon waar mijn werk is. Dat beetje vrienden dat ik had, konden niet omgaan met die levenstijl. De afstand werd te groot. Daarnaast doe ik niet aan huisje, boompje beestje. En dat was helemaal tegen het zere been.
Oke, ik snap het al beter. Zou het niet aan kunnen om zonder vrienden te leven, eigenlijk..
pi_110918450
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 01:18 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Iemand waarmee je een relatie hebt ook niet, tenminste dat is niet de bedoeling.
Ja, maar een relatie kan ook worden beëindigd omdat het niet meer werkt en dan heb je altijd je vrienden die je opvangen.
pi_110918458
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:18 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Oke, ik snap het al beter. Zou het niet aan kunnen om zonder vrienden te leven, eigenlijk..
Dat dacht ik ook, maar eigenlijk wen je er wel aan.
(Tenminste, ik heb wel vrienden maar ik zie ze praktisch nooit)
pi_110918476
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:18 schreef muhahaha het volgende:

[..]

I know, het is op een wat vreemde manier zo gelopen. Het verlies van mijn beste vriend lag niet aan de relatie tho. School was iets anders, daar praatte ik iets te graag over mijn hobbies. Ik heb er wel van geleerd maar ja, je houd er niemand van over :')
Hm wel jammer ;(. Veel mensen komen er pas later achter dat ze het niet zo goed hebben aangepakt en dat uit zich weer in de toekomst. Hoop toch voor je dat je meer vrienden kunt maken :)
  zondag 29 april 2012 @ 01:21:21 #93
350845 Novacek
pi_110918490
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:18 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je altijd vrienden zal hebben.
  zondag 29 april 2012 @ 01:23:16 #94
350845 Novacek
pi_110918554
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:18 schreef muhahaha het volgende:

[..]

alles met moderatie toch.. Soms moet je zwijgen om het gezellig te hebben. Wat zijn je hobbies eigenlijk?
pi_110918565
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 01:20 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar eigenlijk wen je er wel aan.
(Tenminste, ik heb wel vrienden maar ik zie ze praktisch nooit)
Als ik nou altijd al weinig vrienden had, dan zou ik er wel aan kunnen wennen, denk ik zo. Het lijkt me toch wel raar dat je vrienden hebt en dat je ze niet kunt zien, maar dat zal dan tot op een zekere hoogte weer te maken hebben met leeftijd en wat je doet voor werk/opleiding.
pi_110918571
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:20 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Hm wel jammer ;(. Veel mensen komen er pas later achter dat ze het niet zo goed hebben aangepakt en dat uit zich weer in de toekomst. Hoop toch voor je dat je meer vrienden kunt maken :)
Ja, het is een wijze les alleen je hebt er zo weinig aan :'). Je krijgt ze er niet mee terug.

Ik ben wel van mening dat je er ook later nog zelf een hand in hebt, het kost gewoon meer moeite om daar te komen omdat je het nog moet leren. Alleen doordat je er bewuster mee bezig bent is het proces zelf moeilijker, de drempel is hoger etc. Ik merk nog steeds dat ik vreemden niet graag aanspreek, bang om te falen denk ik of dat het gesprek spaak loopt. Als ik mensen iets beter leer kennen loopt het ook vaak iets beter alleen om op dat punt te komen moet je wel je kaken bewegen :).

Op school werd ook vaak gezegd dat ik op een sport moest, achteraf snap ik wel waarom alleen toen had ik echt zoiets van; ik ben zo slecht in alles, laat maar :')
pi_110918578
quote:
6s.gif Op zondag 29 april 2012 01:21 schreef Novacek het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je altijd vrienden zal hebben.
Thanks. Ik hoop dat je je nooit eenzaam voelt en dat het goed komt O+
pi_110918600
quote:
6s.gif Op zondag 29 april 2012 01:23 schreef Novacek het volgende:

[..]

alles met moderatie toch.. Soms moet je zwijgen om het gezellig te hebben. Wat zijn je hobbies eigenlijk?
Toendertijd zat ik veel achter de computer, spelletjes spelen en dat nam ik ook graag mee naar school. Het duurde een jaartje voordat het kwartje viel maar ja, de schade was al gedaan :+.
pi_110918601
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:23 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Als ik nou altijd al weinig vrienden had, dan zou ik er wel aan kunnen wennen, denk ik zo. Het lijkt me toch wel raar dat je vrienden hebt en dat je ze niet kunt zien, maar dat zal dan tot op een zekere hoogte weer te maken hebben met leeftijd en wat je doet voor werk/opleiding.
Ze wonen in andere steden ivm studie, en ik ben hier aan het werk in de horeca, dus in de weekenden heb ik ook geen tij om met ze af te spreken, tenzij ik er vrij voor vraag.
pi_110918638
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:23 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ja, het is een wijze les alleen je hebt er zo weinig aan :'). Je krijgt ze er niet mee terug.

Ik ben wel van mening dat je er ook later nog zelf een hand in hebt, het kost gewoon meer moeite om daar te komen omdat je het nog moet leren. Alleen doordat je er bewuster mee bezig bent is het proces zelf moeilijker, de drempel is hoger etc. Ik merk nog steeds dat ik vreemden niet graag aanspreek, bang om te falen denk ik of dat het gesprek spaak loopt. Als ik mensen iets beter leer kennen loopt het ook vaak iets beter alleen om op dat punt te komen moet je wel je kaken bewegen :).

Op school werd ook vaak gezegd dat ik op een sport moest, achteraf snap ik wel waarom alleen toen had ik echt zoiets van; ik ben zo slecht in alles, laat maar :')
Soms moet je iets leren op de harde manier, jammer maar helaas. Je leert van je fouten en het is nooit te laat om het weer recht te zetten, in mijn ogen.
Jammer dat je onzekerheid je op dit punt heeft gebracht, maar ik weet zeker dat het wel goed komt :)
  zondag 29 april 2012 @ 01:26:05 #101
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110918639
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:23 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Je moet wel een goede sport kiezen. Ik ben er achter gekomen dat ik 15 jaar lang op een verkeerde sport heb gezeten.
pi_110918705
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 01:26 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Soms moet je iets leren op de harde manier, jammer maar helaas. Je leert van je fouten en het is nooit te laat om het weer recht te zetten, in mijn ogen.
Jammer dat je onzekerheid je op dit punt heeft gebracht, maar ik weet zeker dat het wel goed komt :)
Hm het is de onzekerheid ja, die er door mijn pleegvader letterlijk in is geslagen.

Het is imo ook niet te laat, het is zo lang op een laag pitje gebleven doordat ik een vriendin had en we bijna alles samen deden. Nu dat weg is merk ik pas hoeveel we samen deden :). Mijn zusje en ik trekken nu wat meer op en gaan samen wekelijks zwemmen, baantjes trekken en ik wil ook graag zelfs iets erbij gaan doen, ff die drempel over :+
pi_110918706
Nouja, ik ga. Slaap lekker allemaal.
pi_110918725
En toch is maagd zijn op 26-jarige leeftijd enigszins opmerkelijk. Vervelend ook wel als ik zo de situatie van TS lees. Maar het komt vast goed als je je er iets meer voor open zet en niet te onzeker voelt. Onzekerheid voelt iedereen wel aan, al probeer je het nog zo te verbloemen. En onzekerheid is voor de meeste vrouwen onaantrekkelijk.
  zondag 29 april 2012 @ 01:29:00 #105
238453 hasjman
utter madness
pi_110918726
quote:

[..]

Valt opzich wel mee. Zelf heb ik een aantal hobbies waar ik heel veel tijd insteek. Daarnaast werk ik vaak over.

Kan me voor een deel wel vinden in het verhaal van de OP en lex (schenkstroop de 2de :') ). Ben 26 en heb ook nog nooit een relatie gehad. Op een gegeven moment (rond me 18de) had ik het eigenlijk wel accepteert, als je ziet dat vrienden om je heen wel allemaal een vriendin hebben en jij alleen overblijft is de sociale hint best duidelijk.

Wel moet ik toegeven dat ik er nooit moeite heb ingestoken, in het zoeken van een vriendin. Als je wat jonger bent geloof je nog in de fabeltjes van "jouw tijd komt nog wel" en "juist als je niet opzoek bent kom je iemand tegen". Yeah right, dacht het niet.

Eigenlijk zijn er 2 opties: of je accepteert je situatie of je veranderd totaal. Ik heb het al tijden geaccepteerd. Tuurlijk, af en toe zit het me best allemaal dwars, maar als ik lekker met iets bezig ben of wat te doen heb kan het me eerlijk weinig boeien.
pi_110918733
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:26 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je moet wel een goede sport kiezen. Ik ben er achter gekomen dat ik 15 jaar lang op een verkeerde sport heb gezeten.
Ik weet dat voetbal en basketbal niks voor me is, de bal gaat overal heen behalve waar ik dat wil :'). Hockey heeft me altijd kunnen interesseren, dat lukte me redelijk goed.
  zondag 29 april 2012 @ 01:30:12 #107
350845 Novacek
pi_110918745
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:24 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Toendertijd zat ik veel achter de computer, spelletjes spelen en dat nam ik ook graag mee naar school. Het duurde een jaartje voordat het kwartje viel maar ja, de schade was al gedaan :+.
Toch niet WOW? Dat kan nl. knap verslavend zijn. Ik zelf zat ooit in een Europese RTCW clan. Vroeger.. toch nog jong was :D.. goede oude tijd..
pi_110918764
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:29 schreef hasjman het volgende:

[..]

Valt opzich wel mee. Zelf heb ik een aantal hobbies waar ik heel veel tijd insteek. Daarnaast werk ik vaak over.

Kan me voor een deel wel vinden in het verhaal van de OP en lex (schenkstroop de 2de :') ). Ben 26 en heb ook nog nooit een relatie gehad. Op een gegeven moment (rond me 18de) had ik het eigenlijk wel geaccepteerd, als je ziet dat vrienden om je heen wel allemaal een vriendin hebben en jij alleen overblijft is de sociale hint best duidelijk.

Wel moet ik toegeven dat ik er nooit moeite heb ingestoken, in het zoeken van een vriendin. Als je wat jonger bent geloof je nog in de fabeltjes van "jouw tijd komt nog wel" en "juist als je niet opzoek bent kom je iemand tegen". Yeah right, dacht het niet.

Eigenlijk zijn er 2 opties: of je accepteerd je situatie of je veranderd totaal. Ik heb het al tijden geaccepteerd. Tuurlijk, af en toe zit het me best allemaal dwars, maar als ik lekker met iets bezig ben of wat te doen heb kan het me eerlijk weinig boeien.
2 dingen die ik heb geleerd

1) Mijn tijd is ook gekomen
2) Als man kost het meer moeite, het komt niet zomaar aanwaaien

De meeste vrouwen zijn in mijn ervaring afwachtend tot jij de stap maakt, dit omdat andere mannen vaak het initiatief nemen. Er zijn heel weinig vrouwen die zelf echt de stap maken.
pi_110918772
quote:
6s.gif Op zondag 29 april 2012 01:30 schreef Novacek het volgende:

[..]

Toch niet WOW? Dat kan nl. knap verslavend zijn. Ik zelf zat ooit in een Europese RTCW clan. Vroeger.. toch nog jong was :D.. goede oude tijd..
Nee joh ik ben veel ouder dan dat :D
  zondag 29 april 2012 @ 01:32:54 #110
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110918800
Trek je niet teveel aan van het feit dat je nog maagd bent, maar probeer je kijken wat er nodig is om dit in de toekomst te veranderen. Veel oefenen met vrouwen aanspreken. Trial en error. In het begin ga je veel falen, daarna ga je het falen steeds minder belangrijk vinden en merk je langzamerhand dat je af en toe succes begint te boeken en leer hierdoor te herkennen wat vrouwen wel/niet aantrekkelijk vinden. Het grootste deel zit in je houding namelijk. Werk daarom aan je zelfvertrouwen want dat straal je uit naar buiten toe en maakt je aantrekkelijker. Dit zelfvertrouwen zal je wel echt uit jezelf moeten zien te halen en niet willen laten afhangen van externe validatie. De "klik" die vrouwen graag willen voelen, is naar mijn ervaring nogal maakbaar door maar het juiste gedrag te vertonen. Gedrag dat aan te leren valt.
pi_110918810
quote:

[..]

Kan me voor een deel wel vinden in het verhaal van de OP en lex (schenkstroop de 2de :') ). Ben 26 en heb ook nog nooit een relatie gehad. Op een gegeven moment (rond me 18de) had ik het eigenlijk wel accepteert, als je ziet dat vrienden om je heen wel allemaal een vriendin hebben en jij alleen overblijft is de sociale hint best duidelijk.
Want alleen sociale mensen krijgen een vriendin. Het lijkt wel alsof je zo denkt. Man, ik ken een stel: autisten/nerds die al vanaf 14 jarige leeftijd bij elkaar zijn en nu 24 zijn ofzo. En elkaar simpelweg niet durven te verlaten. Genoeg super erge onsociale mensen die alsnog een relatie hebben.
  zondag 29 april 2012 @ 01:34:00 #112
350845 Novacek
pi_110918832
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:31 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nee joh ik ben veel ouder dan dat :D
Wat 40? 50 ? 110 ?

je gaat me toch niet vertellen dat je verslaafd was aan Commander Keen. :D
  zondag 29 april 2012 @ 01:35:08 #113
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110918859
quote:

Eigenlijk zijn er 2 opties: of je accepteert je situatie of je veranderd totaal. Ik heb het al tijden geaccepteerd. Tuurlijk, af en toe zit het me best allemaal dwars, maar als ik lekker met iets bezig ben of wat te doen heb kan het me eerlijk weinig boeien.
Ha, je bent een kloon van mij :P
Je denkt er net zo over als ik.
pi_110918869
quote:
6s.gif Op zondag 29 april 2012 01:34 schreef Novacek het volgende:

[..]

Wat 40? 50 ? 110 ?

je gaat me toch niet vertellen dat je verslaafd was aan Commander Keen. :D
Wahaha erover praten wil niet automatisch zeggen dat je verslaafd bent :'). Voor mij was dat Starcraft toendertijd, uren kon ik erover doordraven, over potjes tegen andere ditdat.

Commander Keen heb ik wel gespeelt ja :)
pi_110918885
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:32 schreef rozecroc het volgende:
De "klik" die vrouwen graag willen voelen, is naar mijn ervaring nogal maakbaar door maar het juiste gedrag te vertonen. Gedrag dat aan te leren valt.
Niks maakbaar. De klik is er simpelweg of niet. Iemand die gemaakt doet en gedrag heeft aangeleerd merk ik persoonlijk meteen. En dat is zo onaantrekkelijk. Niets is erger dan iemand die feitelijk doet alsof en zichzelf niet is.
  zondag 29 april 2012 @ 01:36:18 #116
238453 hasjman
utter madness
pi_110918892
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:33 schreef Ziba het volgende:

[..]

Want alleen sociale mensen krijgen een vriendin. Het lijkt wel alsof je zo denkt. Man, ik ken een stel: autisten/nerds die al vanaf 14 jarige leeftijd bij elkaar zijn en nu 24 zijn ofzo. En elkaar simpelweg niet durven te verlaten. Genoeg super erge onsociale mensen die alsnog een relatie hebben.
Haha, nee zo bedoel ik het _juist_ niet. Ik had ook vrienden die uber autistisch waren of extreme nerds. Zelfs die kregen op een geven momenten een vriendin. Toen had ik echt zoiets van WTF, hoe kan dit. Welke afslag heb ik gemist.
pi_110918908
Ik heb mensen gek gemaakt met een Lord of the Rings obsessie :')
pi_110918923
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 01:36 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb mensen gek gemaakt met een Lord of the Rings obsessie :')
:o :o
pi_110918943
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:36 schreef hasjman het volgende:

[..]

Haha, nee zo bedoel ik het _juist_ niet. Ik had ook vrienden die uber autistisch waren of extreme nerds. Zelfs die kregen op een geven momenten een vriendin. Toen had ik echt zoiets van WTF, hoe kan dit. Welke afslag heb ik gemist.
Het is zoiets als soort zoekt soort. Dat denk ik altijd maar. Je ziet niet vaak een niet vrouwelijke nerd bij een mannelijke nerd.

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:37 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Stop eens met die (opkomende) slowchat zeg. :')
pi_110918974
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:37 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Sowieso waren mijn obsessies een beetje berucht op school. Ik wist alle hoofsteden en oppervlaktes van landen in de wereld en wist alles over codeermachines uit de tweede wereldoorlog :')
pi_110918986
Maar zelfs ik maakte op den duur vrienden dus niemand is hopeloos.
  zondag 29 april 2012 @ 01:41:05 #122
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110919020
quote:

[..]

Op mijn 18e piste ik er ook altijd naast terwijl ik niets liever wilde dan ook een vriendin hebben. Ik heb het echter niet geaccepteerd en veel aan zelfreflectie gedaan om te kijken waar het aan lag. Het idee van"je tijd komt nog wel" is inderdaad een enorme dooddoener. En je tijd komt ook niet als je niet verandert, tenzij je mazzel hebt. Als je altijd blijft doen wat je deed, zal je krijgen wat je altijd kreeg. Dit inzicht heeft bij mij het balletje doen rollen en is voor mij de trigger geweest voor meer succes met vrouwen.
pi_110919040
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:41 schreef rozecroc het volgende:

[..]

Op mijn 18e piste ik er ook altijd naast terwijl ik niets liever wilde dan ook een vriendin hebben. Ik heb het echter niet geaccepteerd en veel aan zelfreflectie gedaan om te kijken waar het aan lag. Het idee van"je tijd komt nog wel" is inderdaad een enorme dooddoener. En je tijd komt ook niet als je niet verandert, tenzij je mazzel hebt. Als je altijd blijft doen wat je deed, zal je krijgen wat je altijd kreeg. Dit inzicht heeft bij mij het balletje doen rollen en is voor mij de trigger geweest voor meer succes met vrouwen.
Jij snapt het. Je moet analyseren waarom je krijgt wat je krijgt en je gedrag aanpassen naar wat je eigenlijk wilt krijgen.
  zondag 29 april 2012 @ 01:42:08 #124
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110919047
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:36 schreef Ziba het volgende:

[..]

Niks maakbaar. De klik is er simpelweg of niet. Iemand die gemaakt doet en gedrag heeft aangeleerd merk ik persoonlijk meteen. En dat is zo onaantrekkelijk. Niets is erger dan iemand die feitelijk doet alsof en zichzelf niet is.
Wel maakbaar. De kunst is dat de ander het niet doorheeft, en dat lukt me tegenwoordig prima. Jij zal vast de uitzondering zijn.
pi_110919075
Bij sommige dames die zelf al langer vrijgezel zijn proef ik de wanhopigheid, dat is echt een turnoff. Misschien is dat bij jullie ook een beetje het geval? Iets te graag willen waardoor het opgemerkt word?
  zondag 29 april 2012 @ 01:43:15 #126
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110919078
Mijn excuses dat ik het topic gekaapt heb.
  zondag 29 april 2012 @ 01:44:09 #127
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110919101
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 01:42 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Jij snapt het. Je moet analyseren waarom je krijgt wat je krijgt en je gedrag aanpassen naar wat je eigenlijk wilt krijgen.
Toch heeft het ook nadelen, dat iemand je leuk vindt om je leukste vorm van jezelf. Of het daarna wat wordt moet nog maar blijken.
pi_110919138
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:44 schreef rozecroc het volgende:

[..]

Toch heeft het ook nadelen, dat iemand je leuk vindt om je leukste vorm van jezelf. Of het daarna wat wordt moet nog maar blijken.
Je gedrag aanpassen is wat anders dan je persoonlijkheid aanpassen. Je socialer en zekerder opstellen is ook zonder het doel een relatie te krijgen een goed idee.
  zondag 29 april 2012 @ 01:45:51 #129
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110919145
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:43 schreef muhahaha het volgende:
Bij sommige dames die zelf al langer vrijgezel zijn proef ik de wanhopigheid, dat is echt een turnoff. Misschien is dat bij jullie ook een beetje het geval? Iets te graag willen waardoor het opgemerkt word?
Ik merk het vooral bij vrouwen van rond de 30 waarvan de vriendinnen al zwanger zijn of een kind hebben. Ik doe daar dan ook niks mee. Ik zie ze zo met voorbedachte rade een gat in je condoom prikken.
pi_110919148
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:43 schreef muhahaha het volgende:
Wat is deze dan? Dat komt denk ik vaker voor bij mannen. Maar vrouwen? Nee, die kunnen altijd wel iemand krijgen zonder daar moeite voor te doen.
pi_110919167
Vrouwen met rammelende eierstokken :')___!
pi_110919177
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 01:46 schreef Ziba het volgende:

[..]

Wat is deze dan? Dat komt denk ik vaker voor bij mannen. Maar vrouwen? Nee, die kunnen altijd wel iemand krijgen zonder daar moeite voor te doen.
Ja maar ze willen de leuke mannen, niet de wanhopige.
pi_110919191
quote:

[..]

Oja, daar ben ik het wel met je eens. Dit zijn vaak vrouwen met een waslijst aan eisen waardoor ze potentiele partners afkeuren en dus alleen blijven. Ik ken er een paar zo uit mijn omgeving die hieraan voldoen, al een paar jaar single en met moeilijke dagen zoals valentijn klagen dat ze alleen zijn. Ja, dat vind ik niet gek met zo een lange waslijst, daar voldoet toch niemand meer aan? :')
  zondag 29 april 2012 @ 01:49:07 #134
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110919225
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 01:45 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je gedrag aanpassen is wat anders dan je persoonlijkheid aanpassen. Je socialer en zekerder opstellen is ook zonder het doel een relatie te krijgen een goed idee.
Zelf probeer ik er meer humor in te gooien, een beetje uit te dagen en te luisteren. Werkt goed. In het verleden dacht ik succesvol te zijn door begripvol te zijn een goeie discussie te voeren met een meisje. Heeft nooit een goed effect gesorteerd in deze fase. In een relatie kan het ineens wel prima.
  zondag 29 april 2012 @ 01:49:21 #135
238453 hasjman
utter madness
pi_110919229
quote:

[..]

Ik heb precies het tegen overgestelde. Als ik in een situatie ben met een vrouw ( wat zelden voorkomt) ga ik er van te voren al vanuit dat het vast niks wordt. Haha, ik ben echt een soort self fulling prophecy.
  zondag 29 april 2012 @ 01:53:25 #136
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110919308
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:47 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Oja, daar ben ik het wel met je eens. Dit zijn vaak vrouwen met een waslijst aan eisen waardoor ze potentiele partners afkeuren en dus alleen blijven. Ik ken er een paar zo uit mijn omgeving die hieraan voldoen, al een paar jaar single en met moeilijke dagen zoals valentijn klagen dat ze alleen zijn. Ja, dat vind ik niet gek met zo een lange waslijst, daar voldoet toch niemand meer aan? :')
Stom genoeg is zo'n waslijst in de praktijk vaak pure schijn. Juist als je benadrukt dat je aan bepaalde punten niet voldoet, omdat... vinden ze je ineens interessant. Ik denk omdat je dan laat zien dat je een eigen mening hebt, en die staat dan weer vaak wel op de lijst:)
pi_110919431
Overigens denk ik dat een paar mannen hier die beweren het niet erg vinden nooit een vriendin gehad te hebben dat simpelweg zeggen om het minder erg te maken. Op een gegeven moment wil je toch wel een relatie (gehad) hebben puur om te ervaren enzovoort. Lijkt mij. Ik denk dus dat de meeste mannen die geen relaties hebben en/of nog maagd zijn op latere leeftijd simpelweg onzeker zijn, sociaal niet heel sterk en angst hebben. Schrijf je in op een datingsite ofzo, denk ik dan. Dan is het ook minder 'eng' en kan je eerlijk zijn over jezelf: er is altijd wel een (leuke?) vrouw die jou waardeert en waar het ook daadwerkelijk mee kan klikken. Denk ik.
pi_110919472
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:58 schreef Ziba het volgende:
Overigens denk ik dat een paar mannen hier die beweren het niet erg vinden nooit een vriendin gehad te hebben dat simpelweg zeggen om het minder erg te maken. Op een gegeven moment wil je toch wel een relatie (gehad) hebben puur om te ervaren enzovoort. Lijkt mij. Ik denk dus dat de meeste mannen die geen relaties hebben en/of nog maagd zijn op latere leeftijd simpelweg onzeker zijn, sociaal niet heel sterk en angst hebben. Schrijf je in op een datingsite ofzo, denk ik dan. Dan is het ook minder 'eng' en kan je eerlijk zijn over jezelf: er is altijd wel een (leuke?) vrouw die jou waardeert en waar het ook daadwerkelijk mee kan klikken. Denk ik.
Datingsites, dat is waar ik aan dacht om te posten ja :). Het is tegenwoordig makkelijker om met andere in contact te komen dan zeg 20 jaar geleden.
  zondag 29 april 2012 @ 02:02:03 #139
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110919490
quote:
Helemaal mee eens. Een maagdelijke vriend van mij heeft nu op zijn 30e ook via een datingsite een leuke vriendin opgeduikeld, daar waar hij in natuurlijke situaties te krampachtig was.
pi_110919873
latere leeftijd
26
:')
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
  zondag 29 april 2012 @ 02:28:09 #141
238453 hasjman
utter madness
pi_110919898
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ha, je bent een kloon van mij :P
Je denkt er net zo over als ik.
Cool :P

Ik volg dit sub forum nu al een paar jaar en heb de nodige schenkstropen en richards meegemaakt. :P Voor sommige mensen komen relaties en liefde als zelfsprekend. Onbewust gebeurd het allemaal. En er zijn mensen waarbij dat niet gebeurt. Ja, tuurlijk, ik zou ook graag een relatie willen hebben. maar weet je, ik ben nu na al 26. het kan me eerlijk steeds minder boeien. er zijn andere dingen waar ik intens gelukkig van kan worden.

Wat ik hier mee wil zeggen weet ik eigenlijk niet. fuck it, doe wat je gelukkig maakt en als je niet gelukkig bent zorg er danvoor. maar blijf niet passief afwachten en niks doen.
  zondag 29 april 2012 @ 07:01:56 #142
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110921109
Het is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd TS
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_110921595
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 07:01 schreef Waaghals het volgende:
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 29 april 2012 @ 09:48:48 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110921942
Ik zou zeggen: Verzin gewoon een of ander oncontroleerbaar verhaal over een meisje dat je ooit tijdens vakantie hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je het niet tot het onderwerp van het gesprek wilt maken.
pi_110921977
Kun je de vraag niet beantwoorden met iets als: Nooit behoefte gehad aan een relatie, misschien dat het nu eens tijd word? En dan zullen ze waarschijnlijk wel weer reageren met hun eigen ervaringen over waarom je wel of niet een leuke meid moet gaan zoeken, waar zij jou dan mee kunnen helpen! Vriendinnetjes van vriendinnetjes etc!

Daarnaast, mocht je een leuke meid ontmoeten! Ze zal echt niet aan je kunnen ruiken of je maagd bent of niet (voor zover ik weet :P). Bij mij merkte m'n 1e vriendin het tijdens de sex niet eens, al dan toegegeven dat ze zelf niet erg ervaren was op dat moment. En het zal ook geen relatie breker zijn, dus laat het lekker links liggen!
pi_110922046
Herkenbaar; ik heb zelf ook pas op 23 jarige leeftijd mijn eerste ervaring opgedaan en dat heeft behoorlijk wat moeite gekost helaas. Wat je het beste kunt doen is er gewoon open en eerlijk over zijn. Je hoeft het niet als een soort biecht te brengen, maar als ernaar gevraagd wordt dan moet je dat gewoon zeggen. Als je je er constant tegen verzet dan gaat het alleen maar frustreren. Probeer je niet te meten met anderen, iedereen is anders. Het is geen persoonlijk falen, het is gewoon minder talent waardoor zaken moeilijker gaan. Zo zijn er ook altijd wel zaken waarin jij weer beter bent dan de mensen in je omgeving.
pi_110922074
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 09:52 schreef MassApeal het volgende:
Daarnaast, mocht je een leuke meid ontmoeten! Ze zal echt niet aan je kunnen ruiken of je maagd bent of niet (voor zover ik weet :P). Bij mij merkte m'n 1e vriendin het tijdens de sex niet eens, al dan toegegeven dat ze zelf niet erg ervaren was op dat moment. En het zal ook geen relatie breker zijn, dus laat het lekker links liggen!
Ik heb het wel tegen degene gezegd dat ik maagd was toen we nog aan het daten waren. Ik had dat als voorwaarde voor mezelf: degene waarmee ik voor het eerst seks zou hebben, die moest dat weten. Uiteindelijk zou ze het niet gemerkt hebben wanneer ik het haar niet verteld zou hebben.
pi_110922085
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 09:48 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou zeggen: Verzin gewoon een of ander oncontroleerbaar verhaal over een meisje dat je ooit tijdens vakantie hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je het niet tot het onderwerp van het gesprek wilt maken.
Altijd doen alsof er niets aan de hand is; en vervolgens een grijs muisje genoemd worden. Story of my life, daar ben ik inmiddels wel klaar mee.
pi_110922106
quote:
9s.gif Op zondag 29 april 2012 02:26 schreef ChocolateJesus. het volgende:
latere leeftijd
26
Zodra je de grens van 20 passeert als maagd, gaat het bij de meeste mensen hun zelfbeeld behoorlijk aantasten. Tenzij het ECHT een bewuste keuze is; maar dat is bij de meeste niet het geval.
pi_110922131
quote:
Heeft mij wel geholpen om ook eerlijker te worden IRL. Digitaal kon ik gemakkelijk eerlijk over mezelf en mijn situatie zijn. Wanneer ik merkte dat niet iedereen daarop afknapte ben ik dat IRL ook wat meer gaan doen; al gaat dat sommige periodes nog altijd wat stroef helaas. Ik heb gewoon een hekel aan al dat sociaal wenselijk gedrag en het niet mogen laten zien als je ergens mee zit IRL.
pi_110922155
fuck it gewoon zeggen dat je maagd bent, vrouwen diggen die handel!
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_110922202
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:10 schreef b4kl4p het volgende:
fuck it gewoon zeggen dat je maagd bent, vrouwen diggen die handel!
Als je het op de juiste manier weet te brengen wel ja. En dat is op een manier zonder er emotioneel bij te worden maar gewoon met rechte rug op een manier waaruit blijkt dat het iets is wat je accepteert aan jezelf. In dat geval is mij opgevallen dat veel dames die openheid (op bepaalde momenten) enorm waarderen.
pi_110922216
-edit-

ga weg

[ Bericht 47% gewijzigd door Re op 29-04-2012 11:13:45 ]
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_110923968
quote:
Tuurlijk zeggen we dat om het minder erg te maken, ik voel me nu meer 'zen' met mezelf dan toen ik krampachtig de hoop had dat er ooit een vrouw mij leuk zou vinden. Na 26 jaar zonder ook maar een zoen gehad te hebben is het tijd om de feiten op een rijtje te zetten.
Heb ook een tijd op een datingsite gezeten.... Die vrouwen rennen weg als ze horen dat je nog nooit een relatie heb gehad. Vroeg of laat gaat het er altijd wel over en dan is het ineens krampachtig stil.
pi_110924084
You just haven't found the right person yet.. echt!
  zondag 29 april 2012 @ 11:52:09 #156
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110924216
Er is echter 1 probleem: we geloven niet in sprookjes.
pi_110924267
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:52 schreef Comp_Lex het volgende:
sprookjes?
  zondag 29 april 2012 @ 11:58:52 #158
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110924414
Ja sprookjes als "Het komt vanzelf". Kevin heeft mijn vermoedens bevestigd. Als je het wel probeert dan rennen ze dus keihard weg.
pi_110924523
Ja kijk.. er zit een scheiding tussen ''het komt vanzelf'' en ''opzoek gaan''''. Ik zeg niet dat hij zelf passief moet blijven.. het is goed om erop uit te gaan. In de zin van misschien datingsite/nieuwe hobby. Maar op het moment dat je motivatie bij elke activiteit die je opneemt, iemand ontmoeten is.. dan gaat het verkeerd. Dan raak je of teleurgesteld dat diegene niet is waar je naar opzoek bent, of je wilt het te graag wat ook averechts werkt.
we willen allemaal wel op een gegeven moment iemand ontmoeten waarmee het klikt.. mr ik spreek uit ervaring dat wanneer je te graag wilt, je de verkeerde types aantrekt. terwijl jij degene moet zijn die weet wat hij zoekt in iemand, in plaats van zich te laten uitzoeken door een ander.

Dus TO je wilt graag iemand die je accepteert zoals je bent..als iemand het maagd zijn niet accepteert. wil je daar wel samen mee zijn?
pi_110924781
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:14 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Als je het op de juiste manier weet te brengen wel ja. En dat is op een manier zonder er emotioneel bij te worden maar gewoon met rechte rug op een manier waaruit blijkt dat het iets is wat je accepteert aan jezelf. In dat geval is mij opgevallen dat veel dames die openheid (op bepaalde momenten) enorm waarderen.
:Y. Wat maakt het uit of je maagd bent of niet, zat mensen zijn al seksueel actief en zat andere mensen hebben de persoon gewoon nog niet gevonden. Iedereen is anders in z'n denken en doen, dus zo raar is dat niet. Je moet alleen niet wanhopig overkomen, dat jaagt vrouwen alleen maar weg.
pi_110924953
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:11 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

:Y. Wat maakt het uit of je maagd bent of niet, zat mensen zijn al seksueel actief en zat andere mensen hebben de persoon gewoon nog niet gevonden. Iedereen is anders in z'n denken en doen, dus zo raar is dat niet. Je moet alleen niet wanhopig overkomen, dat jaagt vrouwen alleen maar weg.
Mannen ook hoor :)
pi_110925011
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:18 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Mannen ook hoor :)
Ja natuurlijk, maar het topic ging voornamelijk om TS en hij is een man :P
pi_110925099
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:19 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar het topic ging voornamelijk om TS en hij is een man :P
True, true :).

TS zit in zijn comfort-zone, daar vind je geen leuk meisje :)
pi_110925254
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:22 schreef muhahaha het volgende:

[..]

True, true :).

TS zit in zijn comfort-zone, daar vind je geen leuk meisje :)
Buiten je comfort-zone ben je niet op je gemak; ben je in een bepaald opzicht een ander persoon dan dat je werkelijk bent tot dat moment. Het is niet dat je meiden vindt buiten je comfort-zone; het is eerder dat je je comfort-zone moet verruimen om meer kans te maken.
pi_110930344
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:41 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

Tuurlijk zeggen we dat om het minder erg te maken, ik voel me nu meer 'zen' met mezelf dan toen ik krampachtig de hoop had dat er ooit een vrouw mij leuk zou vinden. Na 26 jaar zonder ook maar een zoen gehad te hebben is het tijd om de feiten op een rijtje te zetten.
Heb ook een tijd op een datingsite gezeten.... Die vrouwen rennen weg als ze horen dat je nog nooit een relatie heb gehad. Vroeg of laat gaat het er altijd wel over en dan is het ineens krampachtig stil.
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:52 schreef Comp_Lex het volgende:
Jullie zijn echt veel te negatief, wat ik trouwens niet als veroordeling bedoel, waarschijnlijk komt het ergens ander uit voort.

Trouwens de reden dat ik nog maagd ben is niet "zomaar".

Rond mijn 18e was ik gewoon super onzeker en ben ik langzaam aan een "loner" geworden. En tja zonder vrienden ging ik dus ook niet uit, en kwam ik dus ook geen meiden tegen.
Het was gewoon een destructie manier van mij om om te gaan met me onzekerheid waardoor het nog nooit gebeurd is.
Omdat ik nu probeer meer sociale contacten op te doen loop ik tegen dit onderwerp aan. Ik heb gewoon een achterstand op liefdes gebied ( en nog zoveel meer). Mijn vraag was meer gericht op hoe hiermee om te gaan. Niet hoe of wanneer ik geen maagd meer zou zijn. Daar maak ik me niet eens zoveel zorgen om.
pi_110930411
Ts, nooit gedacht om naar de hoeren te gaan? Niet dat dat de beste oplossing zou zijn, maar komop.. je bent al 26
pi_110930430
Visvakantie naar Thailand.
pi_110930466
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:43 schreef fruitshot het volgende:
Ts, nooit gedacht om naar de hoeren te gaan? Niet dat dat de beste oplossing zou zijn, maar komop.. je bent al 26
Dit is al een keer voorgesteld, serieus wat schiet het op. Je komt binnen, drukt die hoer 50 euro in haar pootjes, rubber om, 5x steken en hij is een leeg gevoel rijker. (en dan doel ik niet op zijn lege zak :') )
pi_110930491
quote:
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2012 14:44 schreef Chai het volgende:
Visvakantie naar Thailand.
pff.. jullie snappen er echt niks van.

(ook al zou het indirecte effect ervan wel wat oplossen, maar ik wil helemaal niet met een hoer naar bed)
  zondag 29 april 2012 @ 14:49:28 #170
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110930582
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:41 schreef takecontrol het volgende:

[..]

[..]

Jullie zijn echt veel te negatief, wat ik trouwens niet als veroordeling bedoel, waarschijnlijk komt het ergens ander uit voort.

Trouwens de reden dat ik nog maagd ben is niet "zomaar".

Rond mijn 18e was ik gewoon super onzeker en ben ik langzaam aan een "loner" geworden. En tja zonder vrienden ging ik dus ook niet uit, en kwam ik dus ook geen meiden tegen.
Het was gewoon een destructie manier van mij om om te gaan met me onzekerheid waardoor het nog nooit gebeurd is.
Omdat ik nu probeer meer sociale contacten op te doen loop ik tegen dit onderwerp aan. Ik heb gewoon een achterstand op liefdes gebied ( en nog zoveel meer). Mijn vraag was meer gericht op hoe hiermee om te gaan. Niet hoe of wanneer ik geen maagd meer zou zijn. Daar maak ik me niet eens zoveel zorgen om.
Je zegt dat ik te negatief ben, maar tegelijkertijd ben je gewoon een kloon van mij. Je hebt net als ik de boot gemist.

Naar de hoeren gaan helpt geen flikker, want die gaan niet met je mee op stap.
pi_110930648
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:46 schreef takecontrol het volgende:

[..]

[..]

pff.. jullie snappen er echt niks van.

(ook al zou het indirecte effect ervan wel wat oplossen, maar ik wil helemaal niet met een hoer naar bed)
Nee importbruidje.
pi_110930683
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:49 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je zegt dat ik te negatief ben, maar tegelijkertijd ben je gewoon een kloon van mij. Je hebt net als ik de boot gemist.

de boot gemist, de boot gemist.. Mensen hebben ook sex na hun 25e hoor.
Of het nou de 1e,2e,200e keer is maakt ook niet zóveel uit.
En tijdens een onenightstand hoeft het niet eens ter sprake te komen.

En al komt het wel ter sprake, tja ik gok en hoop dat er ook mensen zijn die het niet héél raar vinden. Ik vind het zelf ook niet zo ontzettend raar voor mij is het een logisch gevolg.

[ Bericht 43% gewijzigd door takecontrol op 29-04-2012 14:59:27 ]
  zondag 29 april 2012 @ 15:08:23 #173
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110931188
Ik ben totaal niet geïnteresseerd in zaken als "scharrelen", "onenightstands" en "naar de hoeren gaan", want daar haal ik exact 0,0 voldoening uit.

Eerlijk gezegd is het jammer dat de "pool" al een stuk kleiner is, omdat er genoeg dames zijn die het wél raar vinden.

Met de boot gemist bedoel ik uiteraard dat je al een achterstand hebt op "de rest" doordat er iets niet gebeurd is. Het net als met kleine kinderen die een taal leren. Kleine kinderen die voor hun vijfde jaar nog geen woord gesproken hebben zullen later veel meer moeite hebben met communicatie dan "normale" kinderen.

In mijn geval heb ik dus nooit een leven gehad, dus ik heb een achterstand opgelopen op het sociale vlak. Ik ben er achter gekomen dat het ontzettend lastig is (zo niet volstrekt onmogelijk) om jezelf nog een beetje te ontwikkelen. Ik ben bijvoorbeeld een paar jaar geleden voor de lol op stap geweest naar een uitgaansgelegenheid waar toevallig ook mijn zusje kwam met haar vrienden. Ze wisten allemaal heel goed wie ik was, maar ik ben never nooit niet aangesproken. Na een half uur was ik vertrokken en ik doe dat dus ook nooit meer weer. Kijk ik heb geen nieuws, dus van mij moet je niks verwachten.
pi_110931391
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:08 schreef Comp_Lex het volgende:
In mijn geval heb ik dus nooit een leven gehad, dus ik heb een achterstand opgelopen op het sociale vlak. Ik ben er achter gekomen dat het ontzettend lastig is (zo niet volstrekt onmogelijk) om jezelf nog een beetje te ontwikkelen. Ik ben bijvoorbeeld een paar jaar geleden voor de lol op stap geweest naar een uitgaansgelegenheid waar toevallig ook mijn zusje kwam met haar vrienden. Ze wisten allemaal heel goed wie ik was, maar ik ben never nooit niet aangesproken. Na een half uur was ik vertrokken en ik doe dat dus ook nooit meer weer. Kijk ik heb geen nieuws, dus van mij moet je niks verwachten.
Lullig maar dat was een eenmalig iets. Zit je op een sport of aktiviteit?
pi_110931403
quote:
Ik ben totaal niet geïnteresseerd in zaken als "scharrelen", "onenightstands" en "naar de hoeren gaan", want daar haal ik exact 0,0 voldoening uit.

Eerlijk gezegd is het jammer dat de "pool" al een stuk kleiner is, omdat er genoeg dames zijn die het wél raar vinden.

Met de boot gemist bedoel ik uiteraard dat je al een achterstand hebt op "de rest" doordat er iets niet gebeurd is. Het net als met kleine kinderen die een taal leren. Kleine kinderen die voor hun vijfde jaar nog geen woord gesproken hebben zullen later veel meer moeite hebben met communicatie dan "normale" kinderen.

Ik snap je zo goed maar tegelijkertijd weet ik dat het niet waar is!

Dat je die éne keer als "bewijs" aanhaalt voor jezelf dat het sociaal gezien een mission impossible voor jouw is, is gewoon irrationeel denken.
Je kan toch niet verwachten dat je van de een op de andere dag een andere persoonlijkheid heb?!

En die vriendinnen van je zusje moeten toch ook aan jouw wennen. En als je dan ook nog eens gesloten bent dan maak je het niet makkelijker.
pi_110931436
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:49 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

het belangrijke verschil is wel dat TS het positief benaderd en iets aan het doen is aan zijn situatie ipv zeiken
Ik vind dat echt super van je TS!

Je kunt ook gewoon open zijn TS
of liegen (maar niet tegen een partner dan zou ik het opbiechten)
iedereen maakt de boel spannender (die verhalen over sex in het bos bijvoorbeeld... dat is toch vooral onpraktisch en er zijn veel muggen etc ipv spannend en geil :P ) dan doe jij dat toch ook?
verzin gewoon 1 standaard verhaaltje als plan B
als je je dan genoeg op je gemak voelt om het op te biechten kan dat maar als je de situatie niet 'veilig' vind hoef je niet in de stress van oeh straks komt er een vraag want je hebt je plan B verhaal op zak
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_110931720
quote:

je verwacht ook wel heel veel van andrre mensen. Zij moeten jou aanspreken en het gesprek gaande houden omdat jij niks mee maakt? En wat krijgen mensen dan terug?
Ik zou daar ook niet voor tekenen hoor... in mijn vrije tijd wil ik ook een leuke tijd dus dan ga ik wel met iemand kletsen die wel moeite doet om een leuk gesprek te voere
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 29 april 2012 @ 15:29:05 #178
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110931800
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:14 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Lullig maar dat was een eenmalig iets. Zit je op een sport of aktiviteit?
Ik zit op badminton en ik doe vrijwilligerswerk voor een paar stichtingen. Mijn studieadviseur heeft me aanbevolen om eens een keer op reis te gaan met een groep mensen nadat ik haar verteld had dat ik al 10 jaar niet meer op vakantie ben geweest. Ze vertelde ook dat ik moest verhuizen, omdat ik blijkbaar teveel "last" heb van mijn ouders. Ik ga serieus kijken of ik ook een keer op reis kan gaan. Verhuizen zie ik ook als een optie, maar dat ga ik alleen doen als dat nodig is (voor werk e.d.). Zomaar verhuizen hoeft niet perse een goede uitwerking op mij te hebben, dus dat doe ik niet zo maar 1 2 3.
Mijn excuses voor dit topickaap-achtige post.
pi_110931861
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zit op badminton en ik doe vrijwilligerswerk voor een paar stichtingen. Mijn studieadviseur heeft me aanbevolen om eens een keer op reis te gaan met een groep mensen nadat ik haar verteld had dat ik al 10 jaar niet meer op vakantie ben geweest. Ze vertelde ook dat ik moest verhuizen, omdat ik blijkbaar teveel "last" heb van mijn ouders. Ik ga serieus kijken of ik ook een keer op reis kan gaan. Verhuizen zie ik ook als een optie, maar dat ga ik alleen doen als dat nodig is (voor werk e.d.). Zomaar verhuizen hoeft niet perse een goede uitwerking op mij te hebben, dus dat doe ik niet zo maar 1 2 3.
Boek die reis dan, ga niet wachten tot je dit of dat veranderd heb. Doe het nu direct.
pi_110931891
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:36 schreef Ziba het volgende:

[..]

Je kunt best het een en ander uittesten en dingen achterwege laten bij bepaalde mensen etc.....

Zie het als een verrijking van je persoonlijkheid.... Je anticipeert op andere personen op een andere manier...
Hey, die nette schoonzoon is echt niet diezelfde beleefde jongen in bed met je dochter hoor!
Rustig aan.
pi_110931900
Groep mensen die je kent of juist niet?
  zondag 29 april 2012 @ 15:35:27 #182
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110932011
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 15:25 schreef rhubarbje het volgende:
je verwacht ook wel heel veel van andrre mensen. Zij moeten jou aanspreken en het gesprek gaande houden omdat jij niks mee maakt? En wat krijgen mensen dan terug?
Een luisterend oor en iemand die iets terug zegt.
quote:
Ik zou daar ook niet voor tekenen hoor... in mijn vrije tijd wil ik ook een leuke tijd dus dan ga ik wel met iemand kletsen die wel moeite doet om een leuk gesprek te voere
Ik wil wel de moeite doen om een gesprek te voeren. Ik heb alleen geen gespreksonderwerpen. Of laat ik het zo stellen, die heb ik wel, maar die zijn "te beperkt". Ik kan over bepaalde onderwerpen heel veel lullen en dan heb ik het niet over domme dingen zoals WoW enzo.
pi_110932199
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Een luisterend oor en iemand die iets terug zegt.

[..]

Ik wil wel de moeite doen om een gesprek te voeren. Ik heb alleen geen gespreksonderwerpen. Of laat ik het zo stellen, die heb ik wel, maar die zijn "te beperkt". Ik kan over bepaalde onderwerpen heel veel lullen en dan heb ik het niet over domme dingen zoals WoW enzo.
Maar comp_lex.. als vrienden met elkaar praten waar praten ze dan over?
Niet over specifieke onderwerpen! het zijn altijd dingen die ze gemeen hebben, samen gedaan hebben over mensen die ze kennen. Over problemen zie ze hebben. Anticipatie op een toekomstig feest of wat dan ook.
Dat dat bij jouw nu niet lukt is omdat ze nog geen vrienden van je zijn. Tja dan moet je zelf iniatief nemen en maar een beetje vissen om uit te vinden wat voor type persoon de ander is. Dán kan er een klik ontstaan, tja of niet.
Sommige mensen zijn super makkelijk in de omgang en nodigen je meteen uit voor iets gezamelijks, en dan kan jouw ook gebeuren!.
Daar moet je voor je gaan, en dan gewoon doorgaan en als iemand je echt niet bevalt ga je weer verder "opzoek". Op een gegeven moment word je vanzelf bevriend met iemand, misschien is het niet je "soulmate" maar wel leuk genoeg contact om mee uit te gaan of samen film te kijken, whatever.

Je hebt het gewoon zolang niet meegemaakt dat je zelf niet meer weet waarover je praat. En ik herken dat zo erg, ik zit er zelf ook nog in maar heb de laatste tijd dat toch inzicht gekregen in het een en ander omdat ik toch meer dingen ondernomen heb. Het is er allemaal, ook voor jouw!
  zondag 29 april 2012 @ 15:54:55 #184
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110932745
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:41 schreef takecontrol het volgende:
Je hebt het gewoon zolang niet meegemaakt dat je zelf niet meer weet waarover je praat. En ik herken dat zo erg, ik zit er zelf ook nog in maar heb de laatste tijd dat toch inzicht gekregen in het een en ander omdat ik toch meer dingen ondernomen heb. Het is er allemaal, ook voor jouw!
Je hebt uiteraard 100% gelijk, maar ik moet het allemaal nog "leren" en opbouwen op mijn "oude" leeftijd (je weet wat ik daarmee bedoel :) )
Daar ben ik dus nu mee bezig, maar het is moeilijk. Het is een heel proces op zich.
  zondag 29 april 2012 @ 15:56:05 #185
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_110932793
Ik vermijd dat soort discussies meestal, ik ga dan meestal naar de WC of wat dan ook.
pi_110933053
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je hebt uiteraard 100% gelijk, maar ik moet het allemaal nog "leren" en opbouwen op mijn "oude" leeftijd (je weet wat ik daarmee bedoel :) )
Daar ben ik dus nu mee bezig, maar het is moeilijk. Het is een heel proces op zich.
Dat klinkt eindelijk weer wat positiever. Spring af en toe ook gewoon in het diepe anders verstar je en ga je veel te inflexibel denken zoals ik ook altijd doe.
Die negatieve gedachte gang is zo goed en altijd klaar om antwoord te geven, soms moet je er tegen ingaan door je gedrag te veranderen ook al zeggen je gedachte iets anders.

Op reis gaan is een super idee!, sporten ook, uitgaan ook! Die gedachte die je hebt kloppen niet, probeer je je er niet altijd door te laten lijden.
  zondag 29 april 2012 @ 16:23:52 #187
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_110933887
Heb ook dat probleem... ;( Het is bij mij niet dat ik het niet wil, ik heb die behoefte al sinds m'n 12e :') en ook niet dat ik de 'ware' nog niet ben tegengekomen (vind dat zo'n onzin, ik heb al zoveel aantrekkelijke mannen gezien), het is gewoon dat ík niet word gewild ofzo.. ;(

Ik heb nooit veel echte vrienden gehad. Ik heb welgeteld nog maar 1 'echte' vriendin over die ik al ken vanaf de peuterspeelzaal. Alleen zie ik haar bijna nooit. Ze zit vaak in het buitenland (op het moment woont ze al weer even voor een jaar in het buitenland) en als ze hier is zie ik haar ook bijna nooit. Ze is altijd druk met haar studie en heeft zelf heel veel vrienden.

Vroeger stond ik al vrijwel altijd alleen in de pauzes (basisschool en middelbare school) en werd altijd al raar en vreemd gevonden door iedereen.

Ik ben sociaal ook heel onhandig op een één of andere manier. Ik heb vroeger wel sociale vaardigheidstrainingen gehad maar dat heeft niets geholpen. :')

Ook heb ik last van angststoornissen en heb daar medicijnen voor gehad (een aantal jaar) maar ben daar vorig jaar mee gestopt vanwege haarproblemen. Misschien dat alles anders was gelopen als ik al op jonge leeftijd aan de medicijnen was gegaan maar misschien ook niet.

Oké maar nu dwaal ik af :P , het is in ieder geval zeker dat het je zelfvertrouwen aantast. :{
pi_110934096
Ik dacht dat jij de ouwe mannen voor het oprapen had roosje.
Rustig aan.
  zondag 29 april 2012 @ 16:41:48 #189
157031 roosjeroosje1988
pi_110934686
Was het maar waar.., in de praktijk is dat toch wel anders.
pi_110934736
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:41 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Was het maar waar.., in de praktijk is dat toch wel anders.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je eruit ziet ook al weet ik dat uiterlijk ook niet alles is.
  zondag 29 april 2012 @ 17:40:15 #191
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110936484
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:23 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Vroeger stond ik al vrijwel altijd alleen in de pauzes (basisschool en middelbare school) en werd altijd al raar en vreemd gevonden door iedereen.
Heel herkenbaar.
  zondag 29 april 2012 @ 18:31:27 #192
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110938147
"Het boeit geen hond wat ik aan het doen ben en ik word niet beloond voor mijn werkzaamheden. "

Dan hoef je je dus ook niet druk te maken 14.gif
  zondag 29 april 2012 @ 19:04:39 #193
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110939225
:? Non sequitur
pi_110941013
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:40 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.
Voor mij ook, maar ik zag nog redelijk op tijd in wat ik verkeerd deed en probeerde er iets aan te doen voor ik hopeloos ver achter lag.
pi_110942313
quote:
Erg mee eens dit verhaal. Het heeft inderdaad veel met durven en gebrek aan initiatief te maken.
Echter via een datingsite loop je hier net zo hard tegen aan. Ook daar verwachten vrouwen dat je met alles het initiatief neemt. En dat is nou net het probleem bij velen hier. Dus helaas een datingsite is niet DE oplossing die alles gaat rechtrekken.
pi_110942362
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 07:01 schreef Waaghals het volgende:
Waarom niet? Zeg je hier nou eigenlijk dat het voor sommigen gewoon hopenloos is? En dat ze maar beter kunnen opgeven?
pi_110942451
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 09:59 schreef Axel1988 het volgende:
Herkenbaar; ik heb zelf ook pas op 23 jarige leeftijd mijn eerste ervaring opgedaan en dat heeft behoorlijk wat moeite gekost helaas. Wat je het beste kunt doen is er gewoon open en eerlijk over zijn. Je hoeft het niet als een soort biecht te brengen, maar als ernaar gevraagd wordt dan moet je dat gewoon zeggen.
Tja, ik ben er meer voorstander van om hier niet al te eerlijk over zijn. Dat kan alleen maar afschrikken. Gaat ze ineens gedachten krijgen van "Wat is er mis met die jongen?".
Zelf ben ik meer voorstander van het maar lekker vaag laten zijn.
Bijvoorbeeld zeggen, dat je niet zo heel veel ervaring hebt, ipv zeggen dat je 0 ervaring hebt.
pi_110943142
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Met beide adviezen ben ik het erg eens.
Verhuizen naar een studentenstad geeft je een veel betere kans om met leeftijdsgenoten in contact te komen. En daarnaast wordt je gedwongen om er op uit te trekken.
Verder zijn groepsreizen inderdaad erg goede sociale gebeurtenissen waar je veel aan kan hebben. Ik heb daar in ieder geval veel van opgestoken.
pi_110944405
Als ik iemand van mijn leeftijd tegen zou komen die nog maagd zou zijn zou ik wel ff opkijken, maar er zijn ook genoeg mannen op de wereld die meerdere vrouwen hebben gehad en er nog steeds niks van bakken :) Dan heb ik liever een maagd die ik "de kneepjes van het vak" nog kan leren.

Een paar jaar geleden ben heb ik met 6 wildvreemden een rondreis gemaakt door Zweden. En ik heb nog nooit zo een leuke vakantie gehad! met 1 meid heb ik zelfs nog steeds contact.

En wat om te beginnen met een vrouw als gewone vriendin? om bijvoorbeeld af en toe mee uit eten te gaan of naar de bios? Dan kan je iig je sociale vaardigheden oefenen zonder dat er druk achter zit.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 29 april 2012 @ 21:50:29 #200
374035 Garincha12
hij kwam en stal van de rijken
pi_110946379

Beste TS aka takecontrol,

Misschien is dit moeilijk voor als ik dit zeg, maar wees eerlijk en zeg dat je haar nog niet hebt leren kennen. Als je de waarheid spreekt en probeert er niet ervoor te schamen dan zal er wel in een zeker zin iets van je onzekerheid wegvallen ;). Just be the bigger guy, trust me.

Garincha
  zondag 29 april 2012 @ 21:50:53 #201
374035 Garincha12
hij kwam en stal van de rijken
pi_110946404
quote:
Beste TS aka takecontrol,

Misschien is dit moeilijk voor je als ik dit zeg, maar wees eerlijk en zeg dat je haar nog niet hebt leren kennen. Wanneer je het gezegd hebt en probeert er niet ervoor te schamen dan zal er wel in een zeker zin iets van je onzekerheid wegvallen ;). Just be the bigger guy, trust me.

Garincha
pi_110950812
Oke,
Bedankt voor alle adviezen. Ik denk dat dit gewoon een moeilijk punt voor mij blijft, en ik zal mijn reactie aanpassen aan de situatie en dan maar zien wat gepast is. Een leugen, een halve waarheid of de waarheid.
pi_110951164
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:08 schreef egeltje1985 het volgende:
En als je zegt: 'Dat hou ik liever privé". Kan dat niet of krijg je dan nog meer vragen?
Bij zo'n antwoord krijg ik alleen maar meer het vermoeden dat dat persoon maagd is.
pi_110951312
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 23:34 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Bij zo'n antwoord krijg ik alleen maar meer het vermoeden dat dat persoon maagd is.
indd.

Ik vind het ook te makkelijk om te zeggen dat het dan geen "echte vrienden" zijn als ze het niet direct accepteren voor wat het is. Het is gewoon raar/ongebruikelijk/abnormaal/afwijkend en het roept waarschijnlijk vragen op. Mijn intentie met dit topic was ook hoe dáár mee om te gaan niet hoe om te gaan met maagd zijn.
pi_110953737
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je was toch naar die groepsmeeting in Utrecht geweest. Heb je daar nog contacten aan overgehouden? Zelf wil ik ook een keer komen. We hebben voor een groot deel dezelfde problemen. Aan je looks ligt het echt niet als ik je Facebook foto bekijk. In de korte periode dat ik op FOK zit heb ik toch iemand gevonden om leuke dingen samen te doen. Eigenlijk geloofde ik er niet meer in maar het kan dus toch!

Misschien heb je kans met roosjeroosje1988 een soort van vrouwelijk evenbeeld. Iemand die dezelfde situaties heeft meegemaakt en waarschijnlijk begrijpen jullie elkaar helemaal. Ook genoeg gesprekstof dus. Ik zou zeggen stuur haar eens een PM.....zo ben ik een maand geleden ook begonnen :)
  maandag 30 april 2012 @ 00:47:36 #206
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110953892
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 00:43 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Je was toch naar die groepsmeeting in Utrecht geweest. Heb je daar nog contacten aan overgehouden? Zelf wil ik ook een keer komen. We hebben voor een groot deel dezelfde problemen. Aan je looks ligt het echt niet als ik je Facebook foto bekijk. In de korte periode dat ik op FOK zit heb ik toch iemand gevonden om leuke dingen samen te doen. Eigenlijk geloofde ik er niet meer in maar het kan dus toch!

Misschien heb je kans met roosjeroosje1988 een soort van vrouwelijk evenbeeld. Iemand die dezelfde situaties heeft meegemaakt en waarschijnlijk begrijpen jullie elkaar helemaal. Ook genoeg gesprekstof dus. Ik zou zeggen stuur haar eens een PM.....zo ben ik een maand geleden ook begonnen :)
Ik ben inderdaad naar die meeting geweest, maar daar heb ik verder niets aan overgehouden.
Dank je voor je suggesties.
pi_110955340
quote:

[..]

;(
Zie je er goed uit?

Inb4 schenkstroop #2 -O-
Vergeet je mij niet :(? Of is die roem niet voor mij weggelegd?

Als die er goed uitzag was er vast wel iets gebeurd ooit ongeacht onzekerheid.

Ik hoop voor hem dat zijn uitstraling niet onzichtbaar is... dat je niet lelijk genoeg bent om nog eens nagekeken te worden maar dat je op voorhand al bent afgewezen bij de dames.
Dat voelt misschien nog erger dan lelijk zijn want dan zie je in de ogen van andere mensen er normaal uit maar dat het niet goed genoeg is om in contact te komen met vrouwen.

[ Bericht 19% gewijzigd door richard_prf op 30-04-2012 02:31:02 ]
  maandag 30 april 2012 @ 09:11:20 #208
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_110956901
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 23:34 schreef Friek_ het volgende:

[..]

ja misschien ook wel. In mijn vriendengroep heeft bijna niemand t over zn seksleven. En de meesten hebben een relatie, dus ze hebben t vast wel. :P

Je kunt natuurlijk een paar verzonnen verhalen vertellen, maar als t ooit uitkomt is dat ook vervelend lijkt me.

[ Bericht 13% gewijzigd door egeltje1985 op 30-04-2012 10:39:12 ]
pi_110974767
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:41 schreef takecontrol het volgende:
Door jaren lang een laag zelfbeeld gehad te hebben ben ik nog steeds maagd op 26 jarige leeftijd.
Hierdoor ervaar ik vaak sociale problemen omdat ik dit krampachtig probeer te verbergen.

Vooral met jongens onder elkaar is dit onderwerp niet altijd te ontwijken en meestal heerst er dan een redelijk open sfeer omdat het voor hun een dood normale zaak is om hierover te praten.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Ikzelf heb me inmiddels voorgenomen om zo eerlijk mogelijk te zijn op het vlak. Als ze me vragen of ik ooit een vriendin heb gehad, antwoord ik eerlijk met nee. Mij boeit het niet niet meer wat mensen dan van mij denken. Als zij zich er ongemakkelijk bij voelen en niet weten wat te zeggen tegen je - en dat komt voor, want ment vindt het toch raar, afwijkend, eng etc. - is dat hun probleem, niet het mijne. Dan zeg ik: "waar kijken jullie nou naar, problemen ermee?"

Het subtiele eromheen draaien is vermoeiend, geloof me (en dat zal je wel beter weten dan ik aangezien jij ouder bent). Liegen erover helpt niet. Als ze doorvragen komen ze er sowieso wel achter dat je de waarheid niet vertelt. Je moet je er in ieder geval niet voor schamen, en als je vrienden gaan kutten erover dan zijn het geen echte vrienden, echte vrienden zouden proberen te helpen.

Wat betreft het oplossen van je probleem, ikzelf heb al mooie ervaringen gehad met prostituees en kan het je aanraden. De moraalridders die zeggen dat het vies is, dat je dan geen eigenwaarde hebt enz. moet je niet naar luisteren. Het gaat tegenwoordig allemaal heel hygiënisch en met eigenwaarde heeft het absoluut niks te maken, het heeft te maken met nu eindelijk eens seks te hebben en niet het geduld hebben om te wachten op "Mrs. Right". En als je ooit een vriendin krijgt zeg je het gewoon niet; jij vraagt immers ook niet naar haar seksuele verleden.

Zie het zo: als je dan gaat daten heb je die angst niet meer over dat hele seks gedoe. Je bent immers niet meer nat achter de oren. Als je bang bent om belachelijk te worden gemaakt wegens je maagdelijkheid bieden prostituees de geijkte oplossing, ten minste als de maagdelijkheid het enige is wat je ervan weerhoudt om de volgende stap te zetten.

De kans zit er ook dik in dat je bij je eerste keer van een mug een olifant gaat maken. Als je bij je eerste vriendin dan geen stijve kan krijgen is dat funest voor je zelfvertrouwen. Bij een prostituee kun je lekker experimenteren zonder druk, je tienerjaren inhalen zeg maar. Dit zeg ik ook omdat ik wel vaker bij vrouwen van 25+ het sentiment heb gezien van 'ik wil geen lerares spelen voor zo'n oudere maagd'. Als je moet opbiechten dat je maagd bent en dan zoiets te horen krijgt...

[ Bericht 3% gewijzigd door Marx1990 op 30-04-2012 21:32:25 ]
pi_110976618
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:27 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Het subtiele eromheen draaien is vermoeiend, geloof me (en dat zal je wel beter weten dan ik aangezien jij ouder bent). Liegen erover helpt niet.
quote:
En als je ooit een vriendin krijgt zeg je het gewoon niet; jij vraagt immers ook niet naar haar seksuele verleden.
Frappant.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:48:17 #211
364304 Marx1990
Socialist
pi_110992450
quote:
17s.gif Op maandag 30 april 2012 22:05 schreef debeterebob het volgende:

[..]

[..]

Frappant.
Liegen, en het gewoon niet zeggen zijn niet dezelfde dingen ;) .

Overigens, als ze ernaar vraagt kun je wel de waarheid zeggen, tenzij je een zulke goede verhalen verzinner bent dat iedereen gelooft wat je zegt, dan kan je liegen (maar aangezien hij ook al geen casanova is zal dat wel niet zo zijn). In ieder geval, als hij de waarheid zegt en zij het daarover uitmaakt, hield ze toch al niet echt van hem.
pi_110992673
Ik denk dat naar de prostituee gaan niet eens zo een slecht idee is. Als je nooit intiem bent geweest met een vrouw gaat het een stuk lastiger worden aan een vrouw te komen midden 20 omdat bijvoorbeeld fysiek contact toch wel een belangrijke rol speelt in het hele versierproces. Als je je daar ongemakkelijk onder voelt of niet initieert zal het veel friendszone betekenen.

Ik weet niet of jullie ooit de film the Graduate gezien hebben? Die scene waarin de hoofdpersoon en zn MILF voor het eerst in een hotel afspreken is echt tenenkrommend :P. Hoewel hij wel de vrouw kreeg denk ik dat het voor vrouwen toch een flinke turn off is.
pi_110993334
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:25 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Tja, ik ben er meer voorstander van om hier niet al te eerlijk over zijn. Dat kan alleen maar afschrikken. Gaat ze ineens gedachten krijgen van "Wat is er mis met die jongen?".
Zelf ben ik meer voorstander van het maar lekker vaag laten zijn.
Bijvoorbeeld zeggen, dat je niet zo heel veel ervaring hebt, ipv zeggen dat je 0 ervaring hebt.
Nogmaals mijn reactie (zie quote).
Tussen liegen/een verhaal verzinnen en de waarheid vertellen zit nog een optie, namelijk er vaag over zijn.

Verder vind ik het een slecht idee om naar een hoer te gaan voor je eerste keer. De eerste keer is toch iets dat je altijd bijblijft. Wil je daar dan je leven lang op terug kijken?
Ik ben dat in ieder geval niet van plan. Dan maar geen ervaring.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:21:08 #214
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110993486
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2012 09:17 schreef Beach het volgende:

[..]

zuur maar waar
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:26:56 #215
364304 Marx1990
Socialist
pi_110993677
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:16 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nogmaals mijn reactie (zie quote).
Tussen liegen/een verhaal verzinnen en de waarheid vertellen zit nog een optie, namelijk er vaag over zijn.

Verder vind ik het een slecht idee om naar een hoer te gaan voor je eerste keer. De eerste keer is toch iets dat je altijd bijblijft. Wil je daar dan je leven lang op terug kijken?
Ik ben dat in ieder geval niet van plan. Dan maar geen ervaring.
Ik heb tot nu toe anders geweldige ervaringen gehad met prostituees en ik beschouw mijn ervaringen tot nu toe als positief. De mooiste vrouwen die je je kunt voorstellen kun je dan gewoon hebben, vrouwen die in het gewone leven buiten handbereik blijven voor de meesten.

Diegene waarbij ik mijn eerste keer had heeft wel gezorgd dat het een speciale ervaring was. Klant is koning :P
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:40:46 #216
108913 Godshand
guide4you
pi_110996021
Nou even een hart onder de riem steken.

Sinds 2 jaar hebben 2 vrienden van mij opeens een vriend danwel een vriendin. Een bijdehante dame, en een bijdehante gast, die ik niet anders kende dat zij eeuwig vrijgezel waren. En dus ook maagd waren.

Hun beider insteek was dat het hun niet meer boeide dat ze alleen waren, maar wel een aktief sociaal leven hadden en dus hun denk ik ook interessanter door werden. De een heeft haar leren kennen op zijn werk, de ander hem via een kennis.

Kortom, niet meer zo met relaties bezig zijn. Deze mensen kwamen er ook voor uit dat ze niemand hadden en nog maagd waren. Zonder blikken of blozen. ik denk dat dat meer respect afdwingt dan beetje lijpe verhalen verzinnen of onzeker stotteren.

Kortom, schijt aan de gelukkigen en even een cliche van stal halen: jouw tijd komt inderdaad wel. Doe ondertussen dingen die je zelf leuk vindt; dan blijft het leven de moeite waard :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_110996071
Het voelt een beetje als de binnenkant van je wang
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:50:25 #218
108913 Godshand
guide4you
pi_110996365
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:42 schreef Geester het volgende:
Het voelt een beetje als de binnenkant van je wang
Wat klets jij nou? :')
pi_110996400
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:50 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat klets jij nou? :')
Een vagina
Voel maar eens
Niet helemaal hoor, doe je ogen dicht stop je vinger in je mond en fantaseer O+

( OT : Het komt wel goed no peer pressure iig )
pi_110996453
En je uitstraling moet gewoon anders focus je niet alleen op het palen an sich maar focus je meer op je algehele uitstraling, wees vrolijk dan zie je meer de leuke dingen ipv de slechte
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:59:21 #221
191931 WT
Nowlegge iz Powar
pi_110996695
Reactie op TS (TakeControl). Ik heb verder die 9 pagina's andermans problemen amper gelezen, alleen TS posts.
Ik kan alleen vanuit mijn eigen perspectief jouw probleem beoordelen en mijn ‘advies’ aan je geven, wat je er mee doet mag je uiteraard zelf weten.

Mijns inziens lijkt het er sterk op dat je een bepaalde vorm van sociale faalangst omtrent één topic (seks c.q. het feit dat je nog maagd bent) hebt ontwikkeld. Dat je vroeger nog onzekerder was dan nu helpt daar natuurlijk ook niet bij. Faalangst in klassieke zin is de angst niet om een feit (maag zijn, een proefwerk of een presentatie) maar om de implicaties (dit kan dus bij sociale faalangst de afwijzing van anderen zijn).

Ik las Marx1990 zijn comment zojuist en ik verwacht niet dat het iets oplost in jouw geval. Aangezien het niet om het maagd zijn maar de reactie (> afkeuring) van anderen gaat (correct me if I am wrong), deze zal dus bij het nemen van een prostitué naar alle waarschijnlijkheid even slecht uitpakken.

Vrienden(?)
Over je vrienden; het feit dat je vrienden of bekenden je zouden pesten c.q. belachelijk maken met het feit dat je nog maagd bent heeft niets te maken met hoe goed ze met je bevriend zijn. Grappen over beschamende dingen zullen ook echte vrienden maken, het hypothetische waardeoordeel wat wordt gemaakt met die grappen zal dan wel verschillen.
Wat met goede vrienden makkelijker gaat dan met vage bekenden / collegae e.d. is de terugkoppeling die jij geeft. Ik zelf merk dat te weinig mensen grenzen stellen voor andere mensen (ikzelf en mijn vrienden zijn fan van ‘op de man gerichte grappen’). Het op een rustige en logische manier aangeven dat jij je gekwetst voelt bij dergelijke grappen (wanneer ze voorkomen niet preventief) schept vaak genoeg begrip om dit niet meer te laten gebeuren, dit is mijn ervaring. Gezien hoe mannen humor gebruiken is dit ook logisch. De grappen zullen hun uitwerking verliezen en juist tegenovergesteld werken binnen een groep omwille de functie van deze soort van humor. (http://mens-en-samenlevin(...)-versus-vrouwen.html)

Wel vertellen / liegen / ontwijken.
Hoe jij je in sociale context moet gedragen ligt aan de normen en waarden van de groep. Deze zijn vaak verschillend. Het niet in binnen de normen en waarden van de groep fungeren leidt tot 'strain' en uiteindelijk segregatie van jou en de groep. Het zal aan jouw inschattingsvermogen liggen hoe jij jezelf gedraagt binnen een groep, specifiek omtrent het onderwerk seks. Zelf ben ik ook een man en snap ik dat het een van de meest veelvoorkomende gespreksonderwerpen kan zijn. Wanneer het ten sprake komt heb jij m.i. een tweeledig probleem: Je hebt geen ervaringen te melden en kunt dus niet meepraten. Daarnaast heb je angst voor het ter sprake komen van jouw maagdelijkheid. In mijn optiek moet men ten alle tijden eerlijk zijn waar dat anders voor veel stress kan zorgen. Klaarblijkelijk heb je een grote mate van stress ervaring binnen deze situatie, wanneer je leugens of ontwijking inzit zal dit blijven doorgaan. Dat zal dan weer je eigen onzekerheid versterken en mensen zijn vaak aandachtig genoeg om te kunnen merken dat je liegt of iets achterhoudt. Dit zal dan weer angst opwekken voor jezelf ergo zou ik jou aanraden er voor te kiezen om wanneer het ter sprake komt gewoon er voor uit te komen dat je nog nooit seks hebt gehad. Waarom?

Daarom:
Sowieso vooropgesteld je eigen gemoedsrust. Daarnaast:
Van alle sociale contacten die ik vrienden noem en of in ieder geval vaak spreek (collegae/medestudenten) is er geen één gebaseerd op het wel of niet kunnen meepraten over seks of het hebben gehad ervan. Het is denk ik in 99,9999% van alles sociale (menselijke) constructies geen criterium voor acceptatie binnen een groep! (swingersfeestjes daargelaten).
Uiteindelijk ben ik bang dat jij als allermeest zit met het feit dat je nog maagd bent. Ik ken zelf meerdere mensen van jouw (en mijn [25]) leeftijd waarbij het nog niet is voorgekomen, zij ondervinden soms dezelfde problematiek als het binnen mijn studentenhuis over seks gaat (ik ben vaak aanstichter van zulke conversaties).
De manier waarop zij deze dingen toch interessant maken voor henzelf is denk ik door humor, ze hebben geen ervaring maar ze kunnen wel grappen maken over seks. Ik heb geen inschatting over hoe grappig jij bent of anderen jou vinden maar dit zou in ieder geval je stilte kunnen verbreken in zulke conversaties (let wel, het is niet altijd de geschikte tijd voor grappen ;)).

Uiteraard snap ik dat het voor iemand aan de andere kant van het spectrum makkelijk lullen is, maar ik wil je als afsluiter op het hart drukken dat de acceptatie van jezelf en hoe je bent het aller belangrijkste is. Het willen veranderen omwille iemand anders is zwaar en nooit blijvend. Wanneer je vrede hebt met wie je bent heeft dit ook direct uitwerking op jouw omgeving en daarmee bedoel ik ook vrouwen ;).
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn iet wat lang uitgevallen betoog.

Mvg en succes ermee.

Willem.
Krijg een stoflong
pi_110998133
Speciaal geregistreerd, omdat het een herkenbaar verhaal is. Ik HAD hetzelfde probleem als jij op mijn 27e was ik nog steeds maagd.

Ben vroeger veel gepest, erg onzeker, fanatiek met mijn PC. Ik was het ideale voorbeeld van een nerd die de boel niet op orde had.

Ik denk dat ik op mijn 24e misschien 3 meisjes gezoend had, en nog nooit een relatie gehad. Heb daarna het roar omgegooid.

Toen liep ik inderdaad ook tegen dat probleem aan. Ik heb er zelf eigenlijk altijd over gelogen / ontweken. Als iemand mij vroeg hoe vaak ik sex ik heb gehad, zei ik 2, ik was altijd wel eerlijk over het feit dat ik geen relatie heb gehad. Goede vrienden die ik al langer kende wisten het wel van mij.

Het belangrijkste is dat je je zelfmedelijden los laat, ga het niet als excuus gebruiken.
pi_110998256
quote:
Aan iedereen die dit overweegt zou ik willen adviseren om dit absoluut niet te doen. Ik zat zelf ook met mijn maagd zijn, maar het ware probleem was bij mij meer het verlangen naar een relatie; dingen met iemand kunnen delen; gebrek aan liefde. Dit ga je niet bij een hoer vinden.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:37:10 #224
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_110998399
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

quote:

Oh ja dat gaat uiteraard volautomatisch. Hopsa! Ik heb het al geleerd!
Check gewoon wat filmpjes op internet, google naar "how to kiss" oid. Het is geen rocket science. Het zal niet het onderliggende probleem oplossen, maar dan voel je je op dat vlak al wat zekerder.
pi_110998442
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:31 schreef Krazy83 het volgende:
Speciaal geregistreerd, omdat het een herkenbaar verhaal is. Ik HAD hetzelfde probleem als jij op mijn 27e was ik nog steeds maagd.

Ben vroeger veel gepest, erg onzeker, fanatiek met mijn PC. Ik was het ideale voorbeeld van een nerd die de boel niet op orde had.

Ik denk dat ik op mijn 24e misschien 3 meisjes gezoend had, en nog nooit een relatie gehad. Heb daarna het roar omgegooid.

Toen liep ik inderdaad ook tegen dat probleem aan. Ik heb er zelf eigenlijk altijd over gelogen / ontweken. Als iemand mij vroeg hoe vaak ik sex ik heb gehad, zei ik 2, ik was altijd wel eerlijk over het feit dat ik geen relatie heb gehad. Goede vrienden die ik al langer kende wisten het wel van mij.

Het belangrijkste is dat je je zelfmedelijden los laat, ga het niet als excuus gebruiken.
En nu is het goedgekomen en inmiddels wel seks gehad e.d.? Aangezien je 'HAD' zei
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:39:33 #226
191931 WT
Nowlegge iz Powar
pi_110998498
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:37 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

[..]

Check gewoon wat filmpjes op internet, google naar "how to kiss" oid. Het is geen rocket science. Het zal niet het onderliggende probleem oplossen, maar dan voel je je op dat vlak al wat zekerder.
Haha, jawel aangezien het om vrouwen handelt is het wel degelijk rocket science voor sommigen. Vrouwen zoenen doe je goed door het opwekken van gevoel niet door de manier waarop je je tong naar binnen steekt. Daarbij wil ik wel zeggen dat een totaal spasme tegen je werkt ;). Seks werkt imho hetzelfde.

[ Bericht 0% gewijzigd door WT op 01-05-2012 15:48:21 (rare andere woorden dan ik typte) ]
Krijg een stoflong
pi_110998533
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:27 schreef Marx1990 het volgende:
De kans zit er ook dik in dat je bij je eerste keer van een mug een olifant gaat maken. Als je bij je eerste vriendin dan geen stijve kan krijgen is dat funest voor je zelfvertrouwen. Bij een prostituee kun je lekker experimenteren zonder druk, je tienerjaren inhalen zeg maar. Dit zeg ik ook omdat ik wel vaker bij vrouwen van 25+ het sentiment heb gezien van 'ik wil geen lerares spelen voor zo'n oudere maagd'. Als je moet opbiechten dat je maagd bent en dan zoiets te horen krijgt...
Je kan ook gewoon tijdens het daten aangeven dat je nog maagd bent. Bij mij is dit prima bevallen; er zat helemaal geen druk op en alles ging goed. Ik kreeg zelfs complimenten over mijn prestaties :).
pi_110999286
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:38 schreef Geester het volgende:

[..]

En nu is het goedgekomen en inmiddels wel seks gehad e.d.? Aangezien je 'HAD' zei
Ja, maar het is niet makkelijk geweest. Ik ben nogsteeds hard bezig met zelfontwikkeling.

Maar wat voor mij hielp is een beeld te schetsen van hoe ik wil zijn. Dat heb ik gedaan. Zo ben ik een half jaar naar het buitenland gegaan. Heb me aangemeld bij verschillende fora over zelfverbetering en ben ik dingen gaan doen die ik zelf wil (eigen bedrijf gestart etc.)

Het belangrijkste is dat je jezelf accepteert en alles ziet als een leerproces. Als iets niet goed gaat, moet je daar van leren en niet bevestiging zoeken in een laag zelfbeeld. Dat hielp enorm voor mij.

Ik ben ook als een gek op stap gegaan(doe ik nu nog steeds) heb veel vrienden verloren maar ook veel leukere terug gekregen.

En met stappen bedoel ik niet mezelf helemaal klem zuipen. Maar leer met mensen omgaan, praat met vrouwen(SPREEK ZE AAN).

Ga op een sportschool, zoek wat je leuk vinden(bv bodypumpen, zitten veel vrouwen :) en is goed voor je.

Ga alleen op reis(ik ben alleen naar Berlijn gegaan en een half jaar naar Aruba). Doe dingen die je eng vind maar wel graag wilt.

Literatuur helpt ook, zoek een beetje boeken die aansluiten op jou als persoon(Eckhart Tolle, http://www.bol.com/nl/p/e(...)DVNLGOO0020115805beo).

Heb ook een tijdje pick up materiaal gelezen, ik weet dat daar veel taboe op is, maar sommige dingen helpen goed om een beter beeld te krijgen van vrouwen(RSD heb ik veel van geleerd).

Ik heb dit jaar 4 keer sex gehad(ben vorig jaar nov ontmaagd). Ik heb geen sex met lelijke vrouwen, en geen sex om de sex. pre-sex(whatever je het wilt noemen) heb ik met regelmaat, zoen vaak(de meeste stapavonden lukt het me wel), volgens mij val ik best in de smaak.

Het is wel grappig dat mijn eigen beeld totaal veranderd is. Ik vind mezelf best aantrekkelijk, sportschool heeft daarbij geholpen en een gezonde levenstijl. Vroeger vond ik mezelf lelijk, was alles mis met me. Nu accepteer ik mezelf.

Wil best mensen helpen met het hetzelfde verleden als ik(gepest, game verslaagd, totaal geen zelfvertrouwen).

Het is het niet makkelijk om eruit te komen, verwacht veel frustratie. Maar uiteindelijk is het het wel waard.
pi_110999427
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:58 schreef Krazy83 het volgende:

[..]

Ja, maar het is niet makkelijk geweest. Ik ben nogsteeds hard bezig met zelfontwikkeling.

Maar wat voor mij hielp is een beeld te schetsen van hoe ik wil zijn. Dat heb ik gedaan. Zo ben ik een half jaar naar het buitenland gegaan. Heb me aangemeld bij verschillende fora over zelfverbetering en ben ik dingen gaan doen die ik zelf wil (eigen bedrijf gestart etc.)

Het belangrijkste is dat je jezelf accepteert en alles ziet als een leerproces. Als iets niet goed gaat, moet je daar van leren en niet bevestiging zoeken in een laag zelfbeeld. Dat hielp enorm voor mij.

Ik ben ook als een gek op stap gegaan(doe ik nu nog steeds) heb veel vrienden verloren maar ook veel leukere terug gekregen.

En met stappen bedoel ik niet mezelf helemaal klem zuipen. Maar leer met mensen omgaan, praat met vrouwen(SPREEK ZE AAN).

Ga op een sportschool, zoek wat je leuk vinden(bv bodypumpen, zitten veel vrouwen :) en is goed voor je.

Ga alleen op reis(ik ben alleen naar Berlijn gegaan en een half jaar naar Aruba). Doe dingen die je eng vind maar wel graag wilt.

Literatuur helpt ook, zoek een beetje boeken die aansluiten op jou als persoon(Eckhart Tolle, http://www.bol.com/nl/p/e(...)DVNLGOO0020115805beo).

Heb ook een tijdje pick up materiaal gelezen, ik weet dat daar veel taboe op is, maar sommige dingen helpen goed om een beter beeld te krijgen van vrouwen(RSD heb ik veel van geleerd).

Ik heb dit jaar 4 keer sex gehad(ben vorig jaar nov ontmaagd). Ik heb geen sex met lelijke vrouwen, en geen sex om de sex. pre-sex(whatever je het wilt noemen) heb ik met regelmaat, zoen vaak(de meeste stapavonden lukt het me wel), volgens mij val ik best in de smaak.

Het is wel grappig dat mijn eigen beeld totaal veranderd is. Ik vind mezelf best aantrekkelijk, sportschool heeft daarbij geholpen en een gezonde levenstijl. Vroeger vond ik mezelf lelijk, was alles mis met me. Nu accepteer ik mezelf.

Wil best mensen helpen met het hetzelfde verleden als ik(gepest, game verslaagd, totaal geen zelfvertrouwen).

Het is het niet makkelijk om eruit te komen, verwacht veel frustratie. Maar uiteindelijk is het het wel waard.
Respect man, men kan dit bericht mooi als motivatie zien
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:08:30 #230
191931 WT
Nowlegge iz Powar
pi_110999718
quote:
Masterflirt is hiervan ook een mooi voorbeeld. Dit boek spreekt niet zozeer over slechte pick-up lines maar dingen zoals hoe vrouwen denken, waar je relaties moet zoeken e.d. Een aanrader in mijn optiek. Deze gozers geven ook seminars.
Krijg een stoflong
pi_110999851
Ik ken wel meer mensen van die leeftijd die nog maagd zijn. Die proberen het net als jij krampachtig verborgen te houden waardoor het des te meer opvalt. Veel vrouwen hebben liever een eerlijke maagd dan iemand die erover liegt. Wat zou het als je maagd bent?
Mushroom poisoning is usually the result of ingestion of wild mushrooms after misidentification of a toxic mushroom as an edible species.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:24:39 #232
108913 Godshand
guide4you
pi_111000369
Er zit ook een zonnige zijde aan maagd zijn. Een SOA zal je niet zo gauw hebben (of je moet heroïne spuiten en AIDS van een vuile naald hebben :') ).

Jij kan tenminste als openingszin zeggen: "Hallo, SOA vrije man nodig"?" ;)

*O*
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 mei 2012 @ 16:25:33 #233
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_111000409
Ik ben 33 en ook nog maagd.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:34:29 #234
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111000793
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:25 schreef Kreator het volgende:
Ik ben 33 en ook nog maagd.
Okee, maar heb je wel vrienden?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:35:36 #235
364304 Marx1990
Socialist
pi_111000842
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:33 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Aan iedereen die dit overweegt zou ik willen adviseren om dit absoluut niet te doen. Ik zat zelf ook met mijn maagd zijn, maar het ware probleem was bij mij meer het verlangen naar een relatie; dingen met iemand kunnen delen; gebrek aan liefde. Dit ga je niet bij een hoer vinden.
Ik denk dat hierin het verschil ligt tussen mensen die prostituee bezoek als oplossing zien en diegenen die dat niet doen: veel mensen vinden nog altijd dat seks alleen hoort met iemand die je liefhebt.

Ik persoonlijk vind van niet en kan me ook niet inleven in diegenen die dat wel vinden. Ik vind seks met een mooie vrouw gewoon leuk om te doen. Geen idee waarom ik die connectie tussen seks en liefde niet heb. Ik vermoedde dat het is omdat ik nog nooit liefde heb gehad van een vrouw, maar aangezien andere mensen zoals ik die behoefte wel hebben is dat geen verklaring meer.

I'm confused :? .
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:36:29 #236
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_111000878
Ga naar de hoeren, dan hoef je ook niet te liegen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:37:17 #237
364304 Marx1990
Socialist
pi_111000908
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:59 schreef WT het volgende:
Reactie op TS (TakeControl).
Ik las Marx1990 zijn comment zojuist en ik verwacht niet dat het iets oplost in jouw geval. Aangezien het niet om het maagd zijn maar de reactie (> afkeuring) van anderen gaat (correct me if I am wrong), deze zal dus bij het nemen van een prostitué naar alle waarschijnlijkheid even slecht uitpakken.

Als hij toch geen maagd meer is dan is die afkeuring toch weg. Je hoeft er niet bij te zeggen dat je betaald hebt.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:37:39 #238
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_111000924
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:01 schreef Geester het volgende:

[..]

Respect man, men kan dit bericht mooi als motivatie zien
Zeker een mooi stuk van Krazy83. Je ziet hier iemand die actief wat aan zijn situatie heeft proberen te veranderen. Wat mij opvalt aan mannen (o.a. een aantal van mijn vrienden) die weinig tot nooit succes hebben met vrouwen, is dat ze vaak blijven hangen in een soort van slachtofferrol en werkelijk allerlei excuses aandragen om maar niet tot actie over te hoeven gaan.

Ook een PUA-gerelateerd boekje willen ze niet lezen, want vrouwen moeten je maar nemen zoals je bent. Dat laatste is uiteindelijk ook wel zo, maar door hun krampachtigeid weten ze niet hun beste ontspannen zelf te laten zien en daardoor dus geen gevoel los te maken bij vrouwen.

Zelf ben ik ook lang onhandig geweest met vrouwen. Het lezen van een aantal van die boekjes hebben mij geholpen in die zin dat ik een beter beeld heb gekregen waarom ik voorheen vaak faalde en met welke houding je succesvoller bent. Dit betekent niet dat ik nu een casanova ben die elke vrouw kan versieren die ik maar wil, maar wel dat mijn succesratio nu stukken hoger ligt.

Wat ik wil zeggen; focus niet teveel op het al dan niet maagd zijn, maar meer op dat je een voor jezelf interessant leven opbouwt, en simultaan hieraan probeert te onderzoeken welke vaardigheden je kan verbeteren om succesvoller te worden bij de dames. Durf te falen, zet de vrouwen niet op een groot voetstuk.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 mei 2012 @ 16:39:18 #239
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_111000987
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:34 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Okee, maar heb je wel vrienden?
Nope, anders was ik misschien ook geen maagd meer.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:44:38 #240
364304 Marx1990
Socialist
pi_111001235
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nope, anders was ik misschien ook geen maagd meer.
Vrienden hebben is ook niet alles wanneer de meeste ervan evenveel succes met vrouwen hebben als jij :P
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:47:29 #241
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_111001360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:44 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Vrienden hebben is ook niet alles wanneer de meeste ervan evenveel succes met vrouwen hebben als jij :P
Klopt. Het zou makkelijker zijn als je vrienden hebt waar je de kunst van kan afkijken en feedback van kan krijgen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:48:35 #242
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_111001421
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:35 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Ik denk dat hierin het verschil ligt tussen mensen die prostituee bezoek als oplossing zien en diegenen die dat niet doen: veel mensen vinden nog altijd dat seks alleen hoort met iemand die je liefhebt.

Ik persoonlijk vind van niet en kan me ook niet inleven in diegenen die dat wel vinden. Ik vind seks met een mooie vrouw gewoon leuk om te doen. Geen idee waarom ik die connectie tussen seks en liefde niet heb. Ik vermoedde dat het is omdat ik nog nooit liefde heb gehad van een vrouw, maar aangezien andere mensen zoals ik die behoefte wel hebben is dat geen verklaring meer.

I'm confused.
Dat is gewoon helemaal je eigen ding. Het is niet aan een ander om jou te vertellen of het goed of slecht is dat je van sex met een mooie vrouw mag genieten betaald of niet.

En laten we wel wezen. Bij iedere date die voor de eerste keer in je bed beland zijn we allemaal wel een beetje maagd. (zelfs op oudere leeftijd hoor)
Je kunt echt niet aan iemands voorhoofd aflezen welke dingen die lekker vindt hoor. Zul je toch echt op de een of andere manier aan elkaar kenbaar moeten maken.
En de makkelijkste manier is tot nu toch nog steeds om het zeggen. Kan der ook weinig mis gaan hé.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 mei 2012 @ 16:49:47 #243
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_111001476
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:44 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

De 'vrienden' die ik heb hebben allemaal kinderen. Dus ik denk dat ze wel geneukt hebben.
pi_111001544
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:35 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

I'm confused :? .
Seks is lekker, maar ik ben er bij mezelf achter gekomen dat het minder goed voelt dan liefde krijgen van een vrouw. Het maagd zijn is een makkelijk negatief label wat je kunt gebruiken om je gemis te uiten. Hoeveel liefde iemand krijgt en hoeveel iemand het heeft gehad kun je veel moeilijker inschatten. Daar wordt ook niet zo over gepraat.

Maar wij zaten in dezelfde situatie; ik heb ook wel eens getwijfeld om naar de hoeren te gaan, maar heb het niet gedaan. Jij hebt het wel gedaan. Beide zijn we tevreden met onze keuzes. Maar wellicht hangt dat wel af van hetgeen wat je nou echt dwars zat...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:55:14 #245
345187 Bittere_Bal
Quo Vadis?
pi_111001726
als ik zo de vrouwen in mijn buurt hoor is het wel vaak een echte "dealbreaker" in de zin van dat ze geen zin hebben in een niet ervaren jongen in bed. Zo wordt het natuurlijk wel weer snel een vicieuze cirkel...
Hope is the first step on the road to dissapointment
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:56:33 #246
364304 Marx1990
Socialist
pi_111001779
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:51 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Seks is lekker, maar ik ben er bij mezelf achter gekomen dat het minder goed voelt dan liefde krijgen van een vrouw. Het maagd zijn is een makkelijk negatief label wat je kunt gebruiken om je gemis te uiten. Hoeveel liefde iemand krijgt en hoeveel iemand het heeft gehad kun je veel moeilijker inschatten. Daar wordt ook niet zo over gepraat.

Maar wij zaten in dezelfde situatie; ik heb ook wel eens getwijfeld om naar de hoeren te gaan, maar heb het niet gedaan. Jij hebt het wel gedaan. Beide zijn we tevreden met onze keuzes. Maar wellicht hangt dat wel af van hetgeen wat je nou echt dwars zat...
Ik had een hoog libido en kon geen seks krijgen, dat zat me dwars, naast het feit dat ik geen relatie had. En ik dacht: een van die twee kan ik nu, makkelijk, snel oplossen.

Inmiddels is het andere probeem ook opgelost omdat de behoefte aan een relatie over de recentere periode een stille dood gestorven is. Ik ben sowieso al jaren niet meer verliefd geweest.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:55 schreef Bittere_Bal het volgende:
als ik zo de vrouwen in mijn buurt hoor is het wel vaak een echte "dealbreaker" in de zin van dat ze geen zin hebben in een niet ervaren jongen in bed. Zo wordt het natuurlijk wel weer snel een vicieuze cirkel...
Heb ik ook al vaak genoeg van gehoord, en daarom zeg ik HOEREN!
pi_111001872
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:56 schreef Marx1990 het volgende:
Heb ik ook al vaak genoeg van gehoord, en daarom zeg ik HOEREN!
Ik heb zelf eigenlijk vaker gehoord dat ze me er wel vanaf willen helpen dan dat ze er op afknapte.
pi_111001948
Bedankt voor het respect.

Ik zal het zelf niet zeggen tegen een vrouw. Ik had zelf het geluk om een mooie meid te scoren. De sex was kut, want ik snapte er geen bal van(heb em er gewoon ingedrukt:P). Ben nu nog steeds geen master, maar kom steeds verder.

Maar zoals Bitter_bal al zei, het is wel een deal breaker over het algemeen. Het legt enorm veel druk op een vrouw. Denk dat er wel vrouwen zijn die het niet erg vind maar over het algemeen is het wel lastig. Een vrouw zal alleen sex hebben met iemand die ze vertrouwd, als jij onzeker bent over het feit dat je nog nooit sex hebt gehad merkt ze dit en is het een stuk lastiger. Maak jij er geen probleem van dat je nooit sex hebt gehad dan ben je ook een stuk minder onzeker erover en zal het wat makkelijker zijn.

De hoeren zou ik trouwens nooit doen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:01:49 #249
364304 Marx1990
Socialist
pi_111001960
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:59 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ik heb zelf eigenlijk vaker gehoord dat ze me er wel vanaf willen helpen dan dat ze er op afknapte.
Ik wou dat ik destijds dat soort vrouwen had ontmoet. Ik was ervoor gegaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:01 schreef Krazy83 het volgende:
Bedankt voor het respect.

Ik zal het zelf niet zeggen tegen een vrouw. Ik had zelf het geluk om een mooie meid te scoren. De sex was kut, want ik snapte er geen bal van(heb em er gewoon ingedrukt:P). Ben nu nog steeds geen master, maar kom steeds verder.

Maar zoals Bitter_bal al zei, het is wel een deal breaker over het algemeen. Het legt enorm veel druk op een vrouw. Denk dat er wel vrouwen zijn die het niet erg vind maar over het algemeen is het wel lastig. Een vrouw zal alleen sex hebben met iemand die ze vertrouwd, als jij onzeker bent over het feit dat je nog nooit sex hebt gehad merkt ze dit en is het een stuk lastiger. Maak jij er geen probleem van dat je nooit sex hebt gehad dan ben je ook een stuk minder onzeker erover en zal het wat makkelijker zijn.

De hoeren zou ik trouwens nooit doen.
Inderdaad, het maakt de seks een stuk lastiger als je nog maagd bent en daar onzeker over bent.

Maar waarom zou je nooit naar een prostituee gaan? Seks of gewoon een lekkere pijpbeurt is fijn :9~
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:05:24 #250
345187 Bittere_Bal
Quo Vadis?
pi_111002093
Ik heb het ook 1 keer tegen een meisje verteld, op het moment dat onze zeer prille relatie al was misgelopen, en daar werd niet vervelend op gereageerd, maar toch heb ik later het idee gekregen dat ze al het respect voor mij is verloren. Binnen no time was ik ingewisseld voor een ervaren en zelfverzekerde jongen.
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_111002187
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:01 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Ik wou dat ik destijds dat soort vrouwen had ontmoet. Ik was ervoor gegaan.

[..]

Inderdaad, het maakt de seks een stuk lastiger als je nog maagd bent en daar onzeker over bent.

Maar waarom zou je nooit naar een prostituee gaan? Seks of gewoon een lekkere pijpbeurt is fijn :9~
Omdat een vrouw in mijn ogen sex moet verdienen. Gaat totaal tegen mijn standaarden in om er voor te betalen. Past totaal niet in mijn wereld.

Als je een beetje aan jezelf werkt straal je een stuk meer zelfvertrouwen uit, dan krijg je het echt wel voor elkaar om met een leuke meid af te spreken.
pi_111002461
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:05 schreef Bittere_Bal het volgende:
Ik heb het ook 1 keer tegen een meisje verteld, op het moment dat onze zeer prille relatie al was misgelopen, en daar werd niet vervelend op gereageerd, maar toch heb ik later het idee gekregen dat ze al het respect voor mij is verloren. Binnen no time was ik ingewisseld voor een ervaren en zelfverzekerde jongen.
Been there :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:27:00 #253
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111002949
Ik zal alleen naar de hoeren gaan als ik echt merk dat mijn maagdheid de enige belemmering is voor een serieuze relatie.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:27:59 #254
364304 Marx1990
Socialist
pi_111002979
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:08 schreef Krazy83 het volgende:

[..]

Omdat een vrouw in mijn ogen sex moet verdienen. Gaat totaal tegen mijn standaarden in om er voor te betalen. Past totaal niet in mijn wereld.

Als je een beetje aan jezelf werkt straal je een stuk meer zelfvertrouwen uit, dan krijg je het echt wel voor elkaar om met een leuke meid af te spreken.
Je kunt wel vinden dat een meisje seks met jou moet verdienen, maar in de praktijk is toch echt andersom: "we control the pussy, so we decide". Als het erop aankomt, heb ik niet veel zin om wat aan mezelf te doen, want de behoefte om een relatie te krijgen heb ik toch al niet meer.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:32:49 #255
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111003132
Bij mij is seks niet het doel, maar een soort van middel om een relatie op gang te houden. Het is iets wat bij de relatie komt kijken, het "hoort erbij". Het is een onderdeel van het geheel en het is niet een op zichzelf staand iets. Zo kijk ik er tegen aan.
pi_111003178
Marx1990,

als jij tevreden bent met jezelf dan hoef je er ook niet aan te werken toch? Je werkt niet aan jezelf om relatie te krijgen, je werkt aan jezelf om te zijn wie je wilt zijn. In principe ben je eigenlijk altijd bezig om jezelf te ontwikkelen.

Je zegt: "We control the pussy, so we decide". Daar ben ik het ook mee eens maar dat heeft toch niks te maken of het een meid het verdient of niet? Dan "deciden" we het toch ook?

Een meid kan zo mooi zijn, maar als ze zich gedraagt als een idioot komt ze bij mij niet naar binnen. Wat Comp_Lex zegt, als je het leuk hebt krijg je sex. Het is iets moois dat met elkaar deelt.
pi_111003215
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:32 schreef Comp_Lex het volgende:
Bij mij is seks niet het doel, maar een soort van middel om een relatie op gang te houden. Het is iets wat bij de relatie komt kijken, het "hoort erbij". Het is een onderdeel van het geheel en het is niet een op zichzelf staand iets. Zo kijk ik er tegen aan.
Daar gaat het helemaal niet om. Waar het om gaat is dat fysiek contact deel van het dating proces is. Als je nog maagd bent heb je een serieuze achterstand.

Zoals eerder al terecht door iemand is opgemerkt is intimiteit niet iets dat je leert door een online zoenles of porno te kijken. Je moet het ervaren.

Krazy83 kan je vast ook een boel vertellen over KINO; fysiek contact in PUA termen en hoe belangrijk het is.

Edit: als het voor jou niet belangrijk is houdt het natuurlijk op. Maar als je een serieuze relatie wilt is het wel belangrijk.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:02:14 #258
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111004160
Ik heb nog geen fysiek contact gehad, dus ik weet niet hoe ik dat zal ervaren. Kan je dat testen door naar de hoeren te gaan?
pi_111004256
Nee joh, oefen het gewoon in omgang met mensen, wen er eerst maar eens aan dat het normaal is om mensen aan te raken, of het nou een vrouw of man is. Aanraken hoeft niet meteen sexueel te zijn.
pi_111004272
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:02 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb nog geen fysiek contact gehad, dus ik weet niet hoe ik dat zal ervaren. Kan je dat testen door naar de hoeren te gaan?
Dat lijkt me wel ja.

Dan bega je wsl geen van de blunders waar men het liever niet over heeft zoals bij the Graduate of zoals ik op een van mijn 1e dates waarbij ik mijn arm heel onhandig over haar schouder legde wat echt flink ongemakkelijk was lol.

Een van de grote verschillen tussen friendszone en relatie is het op tijd inzetten van lichamelijk contact.
pi_111004293
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:04 schreef Krazy83 het volgende:
Nee joh, oefen het gewoon in omgang met mensen, wen er eerst maar eens aan dat het normaal is om mensen aan te raken, of het nou een vrouw of man is. Aanraken hoeft niet meteen sexueel te zijn.
Dat zeg ik toch ook niet.... ik ga echt niet meteen aan de borsten zitten, kom op.
pi_111004364
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet.... ik ga echt niet meteen aan de borsten zitten, kom op.
Doelde op de post van Comp_Lex
pi_111004568
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:07 schreef Krazy83 het volgende:
Doelde op de post van Comp_Lex
Ah, dat verklaart het, excuses :P.

Aan het eind is het natuurlijk aan de persoon zelf. Ik ben zelf nooit naar de hoeren geweest, maar wat Marx1990 zegt klinkt voor mij wel logisch. Ik denk dat bij veel oudere maagden het probleem is dat ze vrouwen teveel op een voedstuk plaatsen, zich niet op hun gemak voelen bij vrouwen en te weinig fysiek contact initieren en daarom in de friendszone belanden. Das mijn theorie iig, iedereen kan er het zijne van denken :).

Edit: Het gaat dus niet om de "seksuele ervaring", maar meer om de realisatie dat vrouwen ook maar mensen zijn, seks niet heilig is en dat vrouwen aanraken mag en zelfs normaal is.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:23:59 #264
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111004895
Ik weet eigenlijk totaal niet hoe ik bij ze "in de buurt" kan komen, als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_111005101
Je bedoelt fysiek contact? Heb je geen vrienden waar je het bij kan oefenen of een vriendin ? Als je een goede vriendin hebt kan je haar gewoon een knuffel geven ofzo. Zeg anders gewoon, ik wil je graag een knuffel geven. Weet totaal niet in welke situatie je zit ;)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:32:35 #266
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111005218
Nee, ik heb geen vrienden. Ik ben helemaal alleen. Dat is momenteel mijn grootste probleem in het leven (naast studie e.d.).
pi_111005589
Dat hoeft niet zo'n probleem te zijn, ik verhuis straks ook naar een grote stad en dan ben ik ook weer alleen :) . Zolang je niet een retard bent en leeft in zelfmedelijden is het best te doen. Je wilt graag sociale contacten op doen dan moet je eerst gaan kijken waar je die kan vinden. Sportschool? Dansschool? Toneelschool ? Visclub? Wat vind je leuk om te doen?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:58:12 #268
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111006140
Ik zit nu op een sportclub en ik doe vrijwilligerswerk. Ik zit er over na te denken om er nog iets anders bij te gaan doen. Ik wil het hier trouwens niet over mezelf hebben, dus ik laat het hierbij.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:01:20 #269
238453 hasjman
utter madness
pi_111006246
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:37 schreef rozecroc het volgende:

[..]

Wat mij opvalt aan mannen (o.a. een aantal van mijn vrienden) die weinig tot nooit succes hebben met vrouwen, is dat ze vaak blijven hangen in een soort van slachtofferrol en werkelijk allerlei excuses aandragen om maar niet tot actie over te hoeven gaan.
Daar kan ik me ook mateloos aan irriteren. Totaal niks ondernemen maar wel altijd zitten huilen dat het nooit lukt. Gek he, als je nooit wat doet.

Zelf kan het me totaal niks meer boeien, ik weet van mezelf dat ik er niks aan doe en en er geen moeite in stop. Zal nooit externe factoren de schuld geven en me als een huilie gedragen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:08:36 #270
364304 Marx1990
Socialist
pi_111006583
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:01 schreef hasjman het volgende:

[..]

Daar kan ik me ook mateloos aan irriteren. Totaal niks ondernemen maar wel altijd zitten huilen dat het nooit lukt. Gek he, als je nooit wat doet.

Zelf kan het me totaal niks meer boeien, ik weet van mezelf dat ik er niks aan doe en en er geen moeite in stop. Zal nooit externe factoren de schuld geven en me als een huilie gedragen.
Dat klopt inderdaad allemaal, maar ik moet wel zeggen dat mensen die geen succes hebben bij het andere geslacht vaak ook andere al dan niet psychische problemen hebben. Zo zat ik in een depressie in de laatste paar jaar van de middelbare school.

Edit: daar komt nog bij dat ik Asperger Syndroom heb. Dat is een vorm van autisme, hoog functionerend dan wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Marx1990 op 01-05-2012 19:44:22 ]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:43:21 #271
326094 Zombiehoofd
Nam nam nam
pi_111008301
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:32 schreef Comp_Lex het volgende:
Nee, ik heb geen vrienden. Ik ben helemaal alleen. Dat is momenteel mijn grootste probleem in het leven (naast studie e.d.).
Sorry dat we dit topic even kapen maar: Klinkt misschien raar, maar fysiek contact, je hangt toch ook wel eens aan je moeder of geeft toch ook wel eens een knuffel of slaat een arm er omheen? Of een zus? Dit klinkt raar, maar je moet gewoon leren om natuurlijk met anderen om te gaan. Sta je helemaal alleen in het leven?
pi_111008859
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:08 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad allemaal, maar ik moet wel zeggen dat mensen die geen succes hebben bij het andere geslacht vaak ook andere al dan niet psychische problemen hebben. Zo zat ik in een depressie in de laatste paar jaar van de middelbare school.

Edit: daar komt nog bij dat ik Asperger Syndroom heb. Dat is een vorm van autisme, hoog functionerend dan wel.
Ja dat is wel lastig, daar kan ik ook verder niet over oordelen. Omdat ik medisch niks weet. Echter denk ik ook dat mensen zichzelf graag in een hokje praten zodat ze het als excuus gebruiken(zeg ik niet in jouwgeval).

Excuses zoeken is het grootste probleem. Als je kijk waar ik vandaan kom dan weet ik zeker dat veel mensen het beter hebben getroffen in hun jeugd. Mijn probleem is dat ik eigenlijk altijd een enorme goedzak ben geweest(dat ben ik nog steeds).
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:56:11 #273
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111009023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:43 schreef Zombiehoofd het volgende:
Sorry dat we dit topic even kapen maar: Klinkt misschien raar, maar fysiek contact, je hangt toch ook wel eens aan je moeder of geeft toch ook wel eens een knuffel of slaat een arm er omheen? Of een zus? Dit klinkt raar, maar je moet gewoon leren om natuurlijk met anderen om te gaan. Sta je helemaal alleen in het leven?
Nee, dat doe ik nooit. Ik ben alleen in de mate van dat ik geen diepgaande relaties heb met anderen en dat ik verder naast studie en sport niet buiten kom. Ik zou graag eens een keer met een ander op stap willen gaan.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:00:00 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111009219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik nooit. Ik ben alleen in de mate van dat ik geen diepgaande relaties heb met anderen en dat ik verder naast studie en sport niet buiten kom. Ik zou graag eens een keer met een ander op stap willen gaan.
Wat heb jij die ander te bieden?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:02:08 #275
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111009323
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat heb jij die ander te bieden?
Mijzelf.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:02:29 #276
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111009342
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:02 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mijzelf.
wat maakt jou leuk om mee om te gaan?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:07:53 #277
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111009642
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat maakt jou leuk om mee om te gaan?
Ik ben erg vriendelijk en ik praat graag over mijn interesses. Als je een interesse met me deelt (bijvoorbeeld IT of Formule 1) dan zijn we beiden de hele avond zoet. Dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar dan probeer ik uiteraard wel het gesprek op gang te houden door wel goed te luisteren en iets terug te zeggen. Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik wil wel eens proberen om een drankje aan te bieden. Dat is misschien het eerste "geavanceerde sociale beweging" die ik heb gemaakt in mijn leven. (En het is uiteraard allemaal niet zo natuurlijk voor mij)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:10:24 #278
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111009797
F1 en ICT zijn onderwerpen waarover iedere man wel kan praten, als je het goed doseert. De hele avond over die dingen praten is eigenlijk niet leuk, dus je moet opletten om er ook wat luchtiger onderwerpen doorheen te weven. Maar als je wat drank uitdeelt en dat ook terugkrijgt komt dat vanzelf wel goed.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:16:10 #279
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111010158
Dat luchtige (d.w.z. "koetjes en kalfjes") kan mogelijk wel een probleem vormen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:17:26 #280
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111010240
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:16 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat luchtige (d.w.z. "koetjes en kalfjes") kan mogelijk wel een probleem vormen.
dat komt vanzelf als je wederzijdse interesses hebt. anders laat je hem gewoon ff over z'n werk lullen. en na een uur heb je genoeg gezopen dat waar je het ook over hebt het toch wel gezellig is (dan kun je bijv. over de bardame lullen oid)
Een gedicht over Maanvis
pi_111010268
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:10 schreef Maanvis het volgende:
F1 en ICT zijn onderwerpen waarover iedere man wel kan praten, als je het goed doseert. De hele avond over die dingen praten is eigenlijk niet leuk, dus je moet opletten om er ook wat luchtiger onderwerpen doorheen te weven. Maar als je wat drank uitdeelt en dat ook terugkrijgt komt dat vanzelf wel goed.
F1 en ICT? Dan hebben wij na anderhalve minuut al geen gespreksstof. :P
Mushroom poisoning is usually the result of ingestion of wild mushrooms after misidentification of a toxic mushroom as an edible species.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:19:32 #282
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111010351
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:17 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

F1 en ICT? Dan hebben wij na anderhalve minuut al geen gespreksstof. :P
voetbal dan?
Een gedicht over Maanvis
pi_111010423
-werk
- vrije tijd
- reizen
- dingen die je altijd nog eens wil doen
- favoriete uitjes

een paar ideetjes! ;)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:24:47 #284
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111010629
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
-werk
- vrije tijd
- reizen
- favoriete uitjes

een paar ideetjes! ;)
of gewoon wat er om je heen gebeurt; ZO KIJK DIE BLONDE DAN WAT EEN JETSERS.
Bijvoorbeeld.
Een gedicht over Maanvis
pi_111010646
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

voetbal dan?
Dan wordt het krap aan twee minuten.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:25:28 #286
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111010663
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:25 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

Dan wordt het krap aan twee minuten.
het hedendaags feminisme?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:29:12 #287
364304 Marx1990
Socialist
pi_111010845
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:53 schreef Krazy83 het volgende:

[..]

Ja dat is wel lastig, daar kan ik ook verder niet over oordelen. Omdat ik medisch niks weet. Echter denk ik ook dat mensen zichzelf graag in een hokje praten zodat ze het als excuus gebruiken(zeg ik niet in jouwgeval).

Excuses zoeken is het grootste probleem. Als je kijk waar ik vandaan kom dan weet ik zeker dat veel mensen het beter hebben getroffen in hun jeugd. Mijn probleem is dat ik eigenlijk altijd een enorme goedzak ben geweest(dat ben ik nog steeds).
Ik weet het, dat veel mensen zichzelf in een hokje stoppen. Bij mij is echter een aantal jaren terug een officiële diagnose gesteld (die overigens bevestigde wat ik al vermoedde).

En aangezien je niet medisch onderlegd bent, is wikipedia jou beste vriend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger_Syndroom
pi_111010965
Ja had er al iets over gelezen, ik noem mezelf ook altijd een autist dus heb eens zo'n check gedaan :)
pi_111014654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
-werk
- vrije tijd
- reizen
- favoriete uitjes

een paar ideetjes! ;)
Dit is trouwens wel een goede post! F1 en ICT zijn trouwens echte mannentopics (waar ik persoonlijk niets mee hebt en een andere poster dus ook al niet).

Reizen en dingen die je in de toekomst (mbt reizen en gewoon toekomst) zou willen doen zijn echt hele goede topics om iemand beter te leren kennen. Met F1 en ICT kunnen de meesten mensen niet zoveel over henzelf vertellen en guess wat: voor iedereen is hun favoriete onderwerp henzelf. Laat een meisje lekker over haarzelf vertellen! Ik denk dat je met zo n beetje iedereen wel goed over deze onderwerpen kan praten en het is ook heel makkelijk om onderwerp te switchen zo.
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:28:08 #290
191931 WT
Nowlegge iz Powar
pi_111031975
Om in te halen op de post van Pharmacist, als je moeite hebt met een gesprek op gaande houden met een vrouw (en zeker als je haar net kent) probeer dan zoveel mogelijk vragen te stellen. Dat houdt haar bezig en absent van andere gedachten. Daarnaast vinden vrouwen (mannen ook wel) het heerlijk om over zichzelf te praten en ze vinden het fijn als jij interesse toont in haar visie en denkwijze.

Je kunt eerst over feitelijke dingen vragen zoals wat ze doet in het dagelijkse leven en van daaruit verder gaan.Mocht het voorkomen dat je een vrouw al langer kent of ze je het gewoonweg wilt vertellen en je komt bij een zwaarder onderwerp onthoudt dan:

Vrouwen hebben hierbij vaak behoefte aan het klankbord en niet aan commentaar (pos. of neg.) dus probeer als het ware gewoon je mond te houden en neem het allemaal in je op. (http://inspirerendeinzich(...)luister-je-diep.html). Geef je mening of commentaar niet voordat daar om gevraagd wordt. Het is een hele opgave jezelf hier in te trainen maar het is niet onmogelijk. Je kunt het oefenen op vrienden, collegae of gewoon je familie.

In de coachende en psychologische gespreksvoering heet dit diep of empathisch luisteren (een verbasterde versie: http://www.flirtmanagemen(...)or-actief-luisteren/). Een mooi inleidend boek hierover wat meer diepgang bevat: Praktijkgids voor Coaches - Julie Starr (http://www.managementboek(...)-coaches-julie-starr).
Krijg een stoflong
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:02:36 #291
326094 Zombiehoofd
Nam nam nam
pi_111033300
quote:
Vrouwen hebben hierbij vaak behoefte aan het klankbord en niet aan commentaar (pos. of neg.) dus probeer als het ware gewoon je mond te houden en neem het allemaal in je op. (http://inspirerendeinzich(...)luister-je-diep.html). Geef je mening of commentaar niet voordat daar om gevraagd wordt. Het is een hele opgave jezelf hier in te trainen maar het is niet onmogelijk. Je kunt het oefenen op vrienden, collegae of gewoon je familie.

In de coachende en psychologische gespreksvoering heet dit diep of empathisch luisteren (een verbasterde versie: http://www.flirtmanagemen(...)or-actief-luisteren/). Een mooi inleidend boek hierover wat meer diepgang bevat: Praktijkgids voor Coaches - Julie Starr (http://www.managementboek(...)-coaches-julie-starr).
Vraag ik me af. Iedereen zegt wat anders hierover. Ik denk zelf dat het juist wel goed is om soms er even tegenin te gaan.
Ik zou eerlijk gezegd niet teveel waarde hechten aan dit soort kant en klare tips. Wel klopt het dat je haar het woord moet laten doen. Maar ga nou niet alleen maar vragen van "wat voor werk doe je?", "waar ga je naar op vakantie? ", etc. Er moet spanning inzitten.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:07:36 #292
191931 WT
Nowlegge iz Powar
pi_111033459
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:02 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Vraag ik me af. Iedereen zegt wat anders hierover. Ik denk zelf dat het juist wel goed is om soms er even tegenin te gaan.
Ik zou eerlijk gezegd niet teveel waarde hechten aan dit soort kant en klare tips. Wel klopt het dat je haar het woord moet laten doen. Maar ga nou niet alleen maar vragen van "wat voor werk doe je?", "waar ga je naar op vakantie? ", etc. Er moet spanning inzitten.
Natuurlijk is een juiste afweging tussen geïnteresseerd zijn en irritant doen een pre. Het zijn ook niet zozeer de kant en klare tips die ik aanhang. Het is een houding die je je aan moet meten, helaas kan dat in het begin erg eng en ook moeilijk zijn, in deze situaties kunnen kant en klare tips wel soelaas bieden.
Krijg een stoflong
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:14:38 #293
191931 WT
Nowlegge iz Powar
pi_111033679
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:29 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Ik weet het, dat veel mensen zichzelf in een hokje stoppen. Bij mij is echter een aantal jaren terug een officiële diagnose gesteld (die overigens bevestigde wat ik al vermoedde).

En aangezien je niet medisch onderlegd bent, is wikipedia jou beste vriend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger_Syndroom
Alle mensen stoppen anderen in een hokje. Generalisatie heeft naast nadelen ook sterk voordelen dit met name voor je hersenen. Dat het als een negatieve eigenschap wordt beschouwd hebben we te danken aan de maatschappij:

Wikipedia is ook jouw vriend: Categoriseren

Een handige eigenschap van onze hersens is dat we dingen kunnen categoriseren. Als men iets met twee poten en vleugels ziet, dan weet men dat het een vogel is. Men hoeft zo niet elke vogel (mus, kraai, arend) apart te beoordelen, maar ze kunnen in de groep "vogels" worden geplaatst. Zo kan het ook met mensen. Men denkt bijvoorbeeld al gauw dat wanneer iemand geheel in het zwart gekleed gaat, diegene Gothic is, en niet iemand die toevallig zwarte kleding draagt.

Deze eigenschap, het generaliserend vermogen, is één van de meest waardevolle eigenschappen van onze hersenen. Het is nodig om de complexe informatie die iemand binnenkrijgt te versimpelen. Zonder deze eigenschap zou men waarschijnlijk niet goed kunnen functioneren. Vaak doet men dit onbewust. Als iemand bijvoorbeeld in de supermarkt is en iets niet kan vinden, zal diegene zich waarschijnlijk wenden tot iemand in bedrijfskleding. Die persoon wordt zo in het hokje supermarktpersoneel geplaatst.

De informatie over een persoon wordt gebaseerd op diens uiterlijk, geslacht en lichaamsbouw. Natuurlijk kijkt men ook naar dingen die veranderen, zoals gezichtsuitdrukkingen. Op deze manier kan men een instantoordeel over iemand vormen, een ogenblikkelijke, onbewuste en automatische waardering. Oftewel men stopt zo'n persoon in een hokje. Men heeft nu bepaalde verwachtingen.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Hokjesdenken)
Krijg een stoflong
pi_111034906
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:29 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Ik heb dit ook. Ook ik werd pas op vrij late leeftijd ontmaagd 23, bijna 24. Zij was 3 jaar ouder. Ik kende haar van een online game clan en we woonden in dezelfde stad. Het ging verrassend makkelijk maar ze was iemand die het met jan en alleman deed. Ze zei doodleuk toen ik op haar lag "vorige week was John hier ook". Ik van "welke John?" Ook een teamlid dus. Het begin voelde onwennig maar eenmaal stevig om elkaar heen volde het toch wel lekker. Eenmalig iets. Het laatste wat ik van haar venam was dat ze verhuist was en samenwoonde met een oude man (50+) en een kind van hem had. Het pijnlijke was dat ze later echofoto's in haar album plaatste met de datum zichtbaar. Ze was al zwanger van die vent voor ze het met me deed. Niet iets om trots op te zijn dus en ik had liever een andere ervaring gehad als eerste keer. Het was meer lust dan liefde.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:53:05 #295
326094 Zombiehoofd
Nam nam nam
pi_111034976
Dat zou je moeder maar zijn...
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:41:22 #296
108913 Godshand
guide4you
pi_111037009
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:51 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Het was meer lust dan liefde.
Dat was het voor haar ook...

Klinkt wel als een geil lekker ding, jammer van die 50+ er :{
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:45:18 #297
157031 roosjeroosje1988
pi_111037153
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:41 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat was het voor haar ook...

Klinkt wel als een geil lekker ding, jammer van die 50+ er :{
Niks mis met 50+ ers. :+
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:48:51 #298
364304 Marx1990
Socialist
pi_111037271
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:14 schreef WT het volgende:

[..]

Alle mensen stoppen anderen in een hokje. Generalisatie heeft naast nadelen ook sterk voordelen dit met name voor je hersenen. Dat het als een negatieve eigenschap wordt beschouwd hebben we te danken aan de maatschappij:

Wikipedia is ook jouw vriend: Categoriseren

Een handige eigenschap van onze hersens is dat we dingen kunnen categoriseren. Als men iets met twee poten en vleugels ziet, dan weet men dat het een vogel is. Men hoeft zo niet elke vogel (mus, kraai, arend) apart te beoordelen, maar ze kunnen in de groep "vogels" worden geplaatst. Zo kan het ook met mensen. Men denkt bijvoorbeeld al gauw dat wanneer iemand geheel in het zwart gekleed gaat, diegene Gothic is, en niet iemand die toevallig zwarte kleding draagt.

Deze eigenschap, het generaliserend vermogen, is één van de meest waardevolle eigenschappen van onze hersenen. Het is nodig om de complexe informatie die iemand binnenkrijgt te versimpelen. Zonder deze eigenschap zou men waarschijnlijk niet goed kunnen functioneren. Vaak doet men dit onbewust. Als iemand bijvoorbeeld in de supermarkt is en iets niet kan vinden, zal diegene zich waarschijnlijk wenden tot iemand in bedrijfskleding. Die persoon wordt zo in het hokje supermarktpersoneel geplaatst.

De informatie over een persoon wordt gebaseerd op diens uiterlijk, geslacht en lichaamsbouw. Natuurlijk kijkt men ook naar dingen die veranderen, zoals gezichtsuitdrukkingen. Op deze manier kan men een instantoordeel over iemand vormen, een ogenblikkelijke, onbewuste en automatische waardering. Oftewel men stopt zo'n persoon in een hokje. Men heeft nu bepaalde verwachtingen.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Hokjesdenken)
Dat kan wel zo zijn, maar het is aangetoond dat mensen met Aspergers een andere hersenstructuur hebben dan mensen die het niet hebben (wat betekent dat er wellicht een genetische oorzaak is). Het is dus met andere woorden niet zo maar een verzinsel van de maatschappij of de medische wereld.
pi_111041274
Je hoeft je nergens voor te schamen of jezelf minder waardig te voelen tegen over andere die al wel seks hebben gehad.

Althans, zo zie ik het. Ik vind het niet iets waar een persoon zich voor zou moeten schamen. Jij bent degene die nog geen seks heeft gehad en het doet niemand kwaad, toch? Ik ben zelf ook nog maagd, nog eens gezoend, en ben 24 jaar. Ik kom er eerlijk voor uit en krijg altijd van die rare blikken en reacties alsof het niet "normaal" is. Maar ja, dat is dan hun probleem, niet die van mij.

Daarnaast, gok ik, als je eenmaal iemand hebt gevonden dat die het wellicht op prijs stelt, misschien zelfs leuk vindt, om jouw dan te ontmaagden. Ongeacht leeftijd.

Doe het rustig aan, laat je niet gek maken, heb schijt aan wat andere mensen er van vinden en het komt allemaal van zelf wel op je pad af. Mits je er natuurlijk voor open staat.

Succes
pi_111041514
Om dit probleem even vanuit een evolutionair perspectief te bezien. Krazy83 zei:

quote:
Is het vanuit evolutionair perspectief niet vrij logisch dat je je niet prettig voelt als je nog maagd bent of weinig sociale contacten hebt aangezien mensen die zich voortplanten allemaal de sterke neiging hadden om te socialiseren en zich voort te planten (immers anders was de mens allang uitgestorven) en dat dit dus een zeer sterk ingebouwde behoefte is.

Maar goed wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat je eigenlijk het slachtoffer bent van een ingebouwd evolutionair mechanisme die je zelfbeeld onnodig sterk aantast om er maar voor te zorgen dat je op een gegeven moment tot inkeer komt en uiteindelijk tot voortplanting komt, en dat je dus op dit moment niet onnodig zwaar moet tillen aan de illusie van je eigen zelfbeeld omdat dit naar alle waarschijnlijkheid niet op waarheid gebaseerd is.
pi_111041847

[ Bericht 100% gewijzigd door Knowledge_seeker op 02-05-2012 15:38:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')