Het is meer mijn eigen angst reactie waar ik last van heb, waardoor ik of dit soort dingen wil ontwijken of krampachtig mezelf staande probeer te houden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 23:45 schreef Angel-Joy het volgende:
Uh dus?
Jij bent die ene nog niet tegen gekomen.
Ik zal me niet schamen, gewoon niks zeggen wanneer jouw vrienden daar over praten.
Het komt echt vanzelf hoor.
Met andere woorden je bent onzeker erover toch?quote:Op zaterdag 28 april 2012 23:49 schreef takecontrol het volgende:
[..]
Het is meer mijn eigen angst reactie waar ik last van heb, waardoor ik of dit soort dingen wil ontwijken of krampachtig mezelf staande probeer te houden.
quote:Op zaterdag 28 april 2012 23:50 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Met andere woorden je bent onzeker erover toch?
Heb je eigenlijk veel vrienden? Nee, probeer ik aan te werken.
Ga je vaak uit? Nee
Heb je in 't verleden relatie gehad? Nog nooit
Hoeveel en hoelang? nvt
Het zijn geen goede vrienden, het is echt mijn eigen angst reactie en de anticipatie op de mogelijke angst die me in de weg zit. Het is ook erg moeilijk om in zo'n moment van angst nog een goed verhaal te houden waardoor ik vaak juist onzeker en ontwijkend reageer. Maarja dit belemmerd me sociale leven erg omdat dit voor andere mensen normale onderwerpen zijn. Ik voel me er zwaar ongemakkelijk over.quote:Op zaterdag 28 april 2012 23:50 schreef Bombshell het volgende:
Als het echt goede vrienden zijn zou ik het vertellen. En anders misschien een goed verhaal of twee verzinnen zodat je een backup story hebt. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is.
Bedenk wel dat VEEL mensen over sex de waarheid wat mooier maken. Dus waarom jij niet.
Ik wil niet zeggen dat je dit moet doen, bij goede vrienden het gewoon vertellen.
quote:
zoals ik zij, laagzelfbeeld.quote:Op zaterdag 28 april 2012 23:56 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Waar ligt het aan denk je?
Zie je er goed uit?
Heb je misschien andere interesses etc dan andere mensen?
Werd je vroeger gepest ofzo?
Inb4 schenkstroop #2
Schenkstroop #3 in dit geval. Ik ben Schenkstroop #2. Het enige verschil is dat ik totaal niet meer geïnteresseerd ben in een relatie met een meid. Ik heb me neergelegd bij het feit dat ik de boot volledig gemist heb. Wie is nu nog geïnteresseerd in een kerel, die niet eens fatsoenlijk kan zoenen?quote:Op zaterdag 28 april 2012 23:56 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Waar ligt het aan denk je?
Zie je er goed uit?
Heb je misschien andere interesses etc dan andere mensen?
Werd je vroeger gepest ofzo?
Inb4 schenkstroop #2
iedereen heeft 'schade' door ietsquote:Op zondag 29 april 2012 00:03 schreef takecontrol het volgende:
[..]
zoals ik zij, laagzelfbeeld.
Wat volgde was depressie, sociaal onzeker. En dan gaat alles gewoon down hill.
Ik probeer er nu uit te komen en van de ene kant gaat het juist goed maar van de andere kant heb ik nou eenmaal "schade" opgelopen waardoor ik nu toch wat "anders" ben.
Dus eigenlijk is de echte reden al het bovenstaande maarja tijdens sociale activiteiten ga ik het hier met andere jongens niet over hebben natuurlijk. Waardoor ik of keihard moet liegen, of niks moet zeggen.
Het blijft vervelend.
Je bent wel op de goede weg dusquote:Op zondag 29 april 2012 00:03 schreef takecontrol het volgende:
[..]
zoals ik zij, laagzelfbeeld.
Wat volgde was depressie, sociaal onzeker. En dan gaat alles gewoon down hill.
Ik probeer er nu uit te komen en van de ene kant gaat het juist goed maar van de andere kant heb ik nou eenmaal "schade" opgelopen waardoor ik nu toch wat "anders" ben.
Dat is het probleem ook niet. Het maakt ook niet uit of iemand maagd is.quote:Op zondag 29 april 2012 00:08 schreef Ga.aguyim het volgende:
Wtf maakt het uit als je maagd bent.
Beter die ene waren vinden en even wachten.
Het gaat er toch niet om hoevaak je het hebt gedaan??
Oh ja dat gaat uiteraard volautomatisch. Hopsa! Ik heb het al geleerd! Het is net als in de Matrix "I know Kung Fu en ik kan neuken"!quote:
Onzekerheid gaat je niet helpen bij het vinden van een vrouw. Vrouwen vallen meestal op mannen die gewoon zelfverzekerdheid uitstralen en de leiding nemen. Als jij al zo'n mentaliteit hebt, dan gaat het ook niet werken. Je wil geen relatie meer, maar mis je dan geen intimiteit oid? Gewoon iemand waarmee je kan praten, naast kunt slapen of gewoon even knuffelen? Ben hier eigenlijk altijd benieuwd naar...quote:Op zondag 29 april 2012 00:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Schenkstroop #3 in dit geval. Ik ben Schenkstroop #2. Het enige verschil is dat ik totaal niet meer geïnteresseerd ben in een relatie met een meid. Ik heb me neergelegd bij het feit dat ik de boot volledig gemist heb. Wie is nu nog geïnteresseerd in een kerel, die niet eens fatsoenlijk kan zoenen?
Het geheim zit hem in oefeningquote:Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Oh ja dat gaat uiteraard volautomatisch. Hopsa! Ik heb het al geleerd! Het is net als in de Matrix "I know Kung Fu en ik kan neuken"!
Doe niet zo negatief, ik ben ik hier ook niet negatief onder.quote:Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Oh ja dat gaat uiteraard volautomatisch. Hopsa! Ik heb het al geleerd! Het is net als in de Matrix "I know Kung Fu en ik kan neuken"!
Niet iedereen is hetzelfde, toch? Ik ken zo'n 2 mannen die nog steeds maagd zijn op hun 30e omdat ze gewoon nog niet 'de persoon' hebben gevonden. Als je nu aan de oorzaak werkt, dan komt het vast goed. Niet iedereen hoeft seks gehad te hebben voor z'n 20e ofzo.quote:Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef takecontrol het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook niet. Het maakt ook niet uit of iemand maagd is.
Desondanks voel ik me zwaar oncomfortabel wanneer mannen onder elkaar het hierover hebben of over koetjes en kalfjes praat. Ik val dan stil en schiet in de stress en weet niet hoe ik ermee om moet gaan wanneer er naar mijn liefdes leven word gevraagd.
Ow zo. Ja ik snap je.quote:Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef takecontrol het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook niet. Het maakt ook niet uit of iemand maagd is.
Desondanks voel ik me zwaar oncomfortabel wanneer mannen onder elkaar het hierover hebben of over koetjes en kalfjes praat. Ik val dan stil en schiet in de stress en weet niet hoe ik ermee om moet gaan wanneer er naar mijn liefdes leven word gevraagd.
Als een vrouw je echt leuk vindt (en jij haar...ook wel zo handigquote:Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
op zich wel jaquote:Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Uiteraard mis ik dat heel erg. Het is een grote bron van depressie en demotivatie.quote:Op zondag 29 april 2012 00:12 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Onzekerheid gaat je niet helpen bij het vinden van een vrouw. Vrouwen vallen meestal op mannen die gewoon zelfverzekerdheid uitstralen en de leiding nemen. Als jij al zo'n mentaliteit hebt, dan gaat het ook niet werken. Je wil geen relatie meer, maar mis je dan geen intimiteit oid? Gewoon iemand waarmee je kan praten, naast kunt slapen of gewoon even knuffelen? Ben hier eigenlijk altijd benieuwd naar...
Demotivatie? Hoezo?quote:Op zondag 29 april 2012 00:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Uiteraard mis ik dat heel erg. Het is een grote bron van depressie en demotivatie.
Je wilt het dus wel maar je hebt het opgegeven.quote:Op zondag 29 april 2012 00:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Uiteraard mis ik dat heel erg. Het is een grote bron van depressie en demotivatie.
Het boeit geen hond wat ik aan het doen ben en ik word niet beloond voor mijn werkzaamheden.quote:
Inderdaadquote:Op zondag 29 april 2012 00:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je wilt het dus wel maar je hebt het opgegeven.
En als je nu gewoon eens tegen jezelf zegt dat je het gewoon wel wilt en er dus je best voor gaat doen er wat van te maken?quote:
Je hebt toch vrienden, familie, collega's? Lijkt me wel dat iemand zich interesseert in wat je doet.quote:Op zondag 29 april 2012 00:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het boeit geen hond wat ik aan het doen ben en ik word niet beloond voor mijn werkzaamheden.
Op sociaal vlak ben ik juist stil blijven staan en mijn leeftijd is dichter bij de 30 dan bij de 20. Ik wil er wel wat aan doen, maar dat kost mij geld. Ik moest eerst zorgen voor inkomen voordat ik mijn plannen uit kan voeren. Hopelijk heb ik dit jaar mijn studie afgerond.quote:Op zondag 29 april 2012 00:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En als je nu gewoon eens tegen jezelf zegt dat je het gewoon wel wilt en er dus je best voor gaat doen er wat van te maken?
Dat heb ik besloten toen ik 18 werd en al een beeld voor me zag van mezelf forever alone achter de geraniums, toen heb ik me gewoon voorgenomen er wat aan te gaan doen. Het resultaat bevalt me uitstekend, ik had ook stil kunnen blijven staan tot mijn 30e en dan nog wanhopiger kunnen zijn. Maar daar had ik geen zin in.
Ik heb geen vrienden en collega's. Mijn familie is niet geïnteresseerd in wat ik doe, omdat ze "het toch niet begrijpen". Het is toch "mijn feestje", ik "moet me redden" en ik "moet het gewoon zelf doen".quote:Op zondag 29 april 2012 00:28 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Je hebt toch vrienden, familie, collega's? Lijkt me wel dat iemand zich interesseert in wat je doet.
Hoe komt het eigenlijk dat je zo bent geworden? Nouja, je hebt nog tijd. Het is nooit 'te laat'. Veel mensen die de ware vinden in hun 30/40.
jezus wat een zure topic kaapquote:Op zondag 29 april 2012 00:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb geen vrienden en collega's. Mijn familie is niet geïnteresseerd in wat ik doe, omdat ze "het toch niet begrijpen". Het is toch "mijn feestje", ik "moet me redden" en ik "moet het gewoon zelf doen".
Het is nog niet te laat, hoewel je beter zo snel mogelijk had kunnen beginnen.quote:Op zondag 29 april 2012 00:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Op sociaal vlak ben ik juist stil blijven staan en mijn leeftijd is dichter bij de 30 dan bij de 20. Ik wil er wel wat aan doen, maar dat kost mij geld. Ik moest eerst zorgen voor inkomen voordat ik mijn plannen uit kan voeren. Hopelijk heb ik dit jaar mijn studie afgerond.
Ik krijg al psychologische ondersteuning. Ik word bijvoorbeeld ook geholpen bij mijn studie enzo. Er zijn mensen die mij in de gaten houden.quote:Op zondag 29 april 2012 00:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
jezus wat een zure topic kaap
Ga in therapie of zo
enorm slachtoffer
als je zo zou doen en ik was je collega bleef ik ook kilometers uit je buurt
doe dat danquote:Op zondag 29 april 2012 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik krijg al psychologische ondersteuning. Ik word bijvoorbeeld ook geholpen bij mijn studie enzo. Er zijn mensen die mij in de gaten houden.
Iedereen weet dondersgoed dat ik zo niet had gedaan als ik daadwerkelijk iemand kende waar ik leuke dingen mee kon doen. Fucking hell ik had nu niet eens achter deze kutbeeldscherm gezeten.
Mijn studieadviseur zegt ook dat het beter voor me zou zijn als ik op wekelijkse of tweewekelijkse basis iets leuks zou kunnen doen.
Maar ze willen wel meelullen met het groepje want anders is het zo beschamend!quote:Op zondag 29 april 2012 00:53 schreef Lokasenna het volgende:
Net alsof het hem om het neuken gaat.
Daar zijn dit soort mensen meestal juist niet het type voor.
Ik doe vrijwilligerswerk en ik sport. Als ik aan het werk ben dan hoop in een leuk netwerk terecht te komen.quote:Op zondag 29 april 2012 00:49 schreef Lokasenna het volgende:
Wat ga jij er aan veranderen als je zometeen je diploma hebt?
Ik ga in september weer studeren en misschien bij een vereniging of een sport doen ofzo denk ik.
Ja ik ben door een hoer ontmaagd hihiquote:Op zondag 29 april 2012 00:54 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Maar ze willen wel meelullen met het groepje want anders is het zo beschamend!
Mja, het ligt aan waar je werkt denk ik maar je collega's worden volgens mij niet heel erg vaak je vrienden.quote:Op zondag 29 april 2012 00:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik doe vrijwilligerswerk en ik sport. Als ik aan het werk ben dan hoop in een leuk netwerk terecht te komen.
Meestal niet neequote:Op zondag 29 april 2012 00:56 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mja, het ligt aan waar je werkt denk ik maar je collega's worden volgens mij niet heel erg vaak je vrienden.
Wat voor sport doe je?
Klopt, momenteel zijn medestudenten ook niet mijn vrienden. Ik zit trouwens op badminton.quote:Op zondag 29 april 2012 00:56 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mja, het ligt aan waar je werkt denk ik maar je collega's worden volgens mij niet heel erg vaak je vrienden.
Wat voor sport doe je?
Tuurlijk jongenquote:Op zondag 29 april 2012 01:00 schreef Barbapapamama het volgende:
door een hoer ontmaagd worden is gewoon normaal tegenwoordig hoor
is ook gewoon geil enzo
Er zijn er op mijn werk eigenlijk maar een of twee waar ik gezellig mee kan praten en met de rest heb ik niet echt wat, laat staan dat ik vrienden met ze ben.quote:
Okequote:Op zondag 29 april 2012 01:00 schreef Barbapapamama het volgende:
door een hoer ontmaagd worden is gewoon normaal tegenwoordig hoor
is ook gewoon geil enzo
Stel je niet aan. Vrienden en relaties zijn overrated. Ik ben 32 met geen vrouw en kinderenquote:
Ik heb 1 ex-collega waar ik soms mee omga, de andere contacten zijn vrij snel verwaterd na wisseling van projectquote:Op zondag 29 april 2012 01:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Er zijn er op mijn werk eigenlijk maar een of twee waar ik gezellig mee kan praten en met de rest heb ik niet echt wat, laat staan dat ik vrienden met ze ben.
Het is toch moeilijk leven zo? Geen vrienden?quote:Op zondag 29 april 2012 01:04 schreef Novacek het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Vrienden en relaties zijn overrated. Ik ben 32 met geen vrouw en kinderen
en geen vrienden. De ware vrouw heb ik nog steeds niet gevonden.
Lijkt me ook saai en ik heb zelf weinig vrienden. Kan me niet voorstellen dat het leuk is als je helemaal niemand hebt.quote:Op zondag 29 april 2012 01:04 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Het is toch moeilijk leven zo? Geen vrienden?
Maar dat ligt toch grotendeels aan jezelf?quote:Op zondag 29 april 2012 01:05 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Lijkt me ook saai en ik heb zelf weinig vrienden. Kan me niet voorstellen dat het leuk is als je helemaal niemand hebt.
Ik heb bijna geen vrienden best fijn zo hoor ik tenminste ook niet iedere keer of het wel verstandig is met de hobby's die ik uitvoerquote:Op zondag 29 april 2012 01:05 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Lijkt me ook saai en ik heb zelf weinig vrienden. Kan me niet voorstellen dat het leuk is als je helemaal niemand hebt.
Hoezo? Ik ga er vaak genoeg op uit en vermaak me met de mensen die ik daar tref.quote:Op zondag 29 april 2012 01:04 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Het is toch moeilijk leven zo? Geen vrienden?
Ja, maar dan maak je daar toch vrienden?quote:Op zondag 29 april 2012 01:07 schreef Novacek het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ga er vaak genoeg op uit en vermaak me met de mensen die ik daar tref.
Welke hobby's dan?quote:Op zondag 29 april 2012 01:07 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Ik heb bijna geen vrienden best fijn zo hoor ik tenminste ook niet iedere keer of het wel verstandig is met de hobby's die ik uitvoer
Yup. Hoe het komt? Tjah de oorzaak weet ik wel, punt is alleen dat er te weinig zelf initiatief is. Ik had ook vrij lang een relatie en dat liep goed zatquote:Op zondag 29 april 2012 01:07 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Maar dat ligt toch grotendeels aan jezelf?
Ik zie vaak mensen die alleen staan, dan vraag ik me af waarom ze eigenlijk geen vrienden hebben of waarom niemand ze aan spreekt..
Zie edit.quote:Op zondag 29 april 2012 01:09 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Yup. Hoe het komt? Tjah de oorzaak weet ik wel, punt is alleen dat er te weinig zelf initiatief is. Ik had ook vrij lang een relatie en dat liep goed zat. Ben er wel wat contacten door kwijtgeraakt.
Niet iedereen waar ik het leuk mee heb zijn vrienden. Soms zijn het gewoon mensen waar je het leuk mee heb. Onder vrienden versta ik iemand die je om 4:00 op kan bellen om je uit de shit te halen.quote:Op zondag 29 april 2012 01:08 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Ja, maar dan maak je daar toch vrienden?
Nee, ik raakte contacten kwijt door de relatie, of nouja doordat ik mijn aandacht daarop vestigdequote:Op zondag 29 april 2012 01:10 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Zie edit.
Maar dat betekent dat je relatie een opvulling was ipv een aanvulling? Toen mijn relatie uit ging, raakte ik geen contacten kwijt.
Ja, dat snap ik. Maar school dan? Werk? Sportschool? Hobby's? Ergens is er toch wel een vriend?quote:Op zondag 29 april 2012 01:11 schreef Novacek het volgende:
[..]
Niet iedereen waar ik het leuk mee heb zijn vrienden. Soms zijn het gewoon mensen waar je het leuk mee heb. Onder vrienden versta ik iemand die je om 4:00 op kan bellen om je uit de shit te halen.
Dit dus!quote:Op zondag 29 april 2012 01:11 schreef Novacek het volgende:
[..]
Niet iedereen waar ik het leuk mee heb zijn vrienden. Soms zijn het gewoon mensen waar je het leuk mee heb. Onder vrienden versta ik iemand die je om 4:00 op kan bellen om je uit de shit te halen.
Dan heb je nog een meer extremistische definitie van een vriend dan ik. Ik verwacht van niemand dat ze me om 4:00 helpen.quote:Op zondag 29 april 2012 01:11 schreef Novacek het volgende:
[..]
Dat heb ik juist andersomquote:Op zondag 29 april 2012 01:14 schreef Lokasenna het volgende:
Ik kan goed met mensen praten die ik niet ken op een of andere manier, maar na een tijdje ben ik ze meestal zat. Gesprekken met onbekenden in de trein bijvoorbeeld lopen bij mij veel beter dan gesprekken met collega's/klasgenoten.
Dat is dan wel jammer. Vrienden zijn altijd belangrijker dan relaties, m.i. Als het uit gaat dan heb je altijd je vrienden nog, dat ligt dus dan wel aan jezelf. Hetzelfde geldt voor school, veel mensen waarderen het niet als je zomaar jezelf in een groepje mengt. Alhoewel ik het niet zo erg vind, ik sta er wel voor open, maar dan moet de persoon zich niet heel afhankelijk/hopeloos gaan gedragen.quote:Op zondag 29 april 2012 01:12 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Nee, ik raakte contacten kwijt door de relatie, of nouja doordat ik mijn aandacht daarop vestigde
Ik zie je edit, ik moet wel schoorvoetend toegeven dat ik me zo op school heb gedragen en daardoor geen contacten daarvan heb overgehouden, iig niet op de MAVO en de HAVO. Van het MBO had ik wel een vriend overgehouden, helaas liep dat stuk.
Ik verhuis vaak en woon waar mijn werk is. Dat beetje vrienden dat ik had, konden niet omgaan met die levenstijl. De afstand werd te groot. Daarnaast doe ik niet aan huisje, boompje beestje. En dat was helemaal tegen het zere been.quote:Op zondag 29 april 2012 01:13 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar school dan? Werk? Sportschool? Hobby's? Ergens is er toch wel een vriend?
Vrienden kunnen je net zo goed dumpen als een partner.quote:Op zondag 29 april 2012 01:16 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Dat is dan wel jammer. Vrienden zijn altijd belangrijker dan relaties, m.i. Als het uit gaat dan heb je altijd je vrienden nog, dat ligt dus dan wel aan jezelf. Hetzelfde geldt voor school, veel mensen waarderen het niet als je zomaar jezelf in een groepje mengt. Alhoewel ik het niet zo erg vind, ik sta er wel voor open, maar dan moet de persoon zich niet heel afhankelijk/hopeloos gaan gedragen.
Freud schrijft dat stress voortkomt uit een overmatige masturbatie.quote:Op zaterdag 28 april 2012 23:41 schreef takecontrol het volgende:
Ik ben juist bezig om een sociaal leven op te bouwen en schiet nu telkens in de stress als het gespreksonderwerp weer een over liefde/sex dreigt te gaan.
Indianenenverhalen vertellen kan je leren. Of ze waar niet waar of alleen maar wat aangedikt zijn doet er niet toe zolang ze maar vermakelijk zijn.quote:Zo was ik laatst met een groepje andere gasten van mijn leeftijd ergens een biertje drinken en toen ging het gespreksonderwerp dus naar vriendinnetjes en ex vriendinnetjes en wie het met wie gedaan had. Tijdens zulke momenten voel ik me dus altijd zwaar ongemakkelijk omdat ik dan gewoon niks heb bij te dragen waardoor ik stil van.
Als je het deelt bestaat er een kans dat ze iemand voor je gaan regelen. Probleem opgelost.quote:Ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan, soms kan ik met wat algemene opmerkingen mezelf er wel doorheen slaan zonder directe vragen te krijgen naar mijn liefdesleven maar soms neemt niet iedereen daar genoegen mee.
Ik haat zulke momenten omdat ik dan of keihard moet liegen of ik moet opbiechten dat ik nog nooit een vriendin gehad heb, laat staan sex..
De angst zelf vaak gevaarlijker is dan het angstaanjagende.quote:Ik heb al een achtergrond van van zaken als het hebben van een laagzelfbeeld, geen vrienden etc. En nu ik daar uit probeer te komen word ik tegengehouden door mijn angst rond dit onderwerp.
Dat wel, maar daar ga ik nu even niet van uit. Beste vrienden en (goede) vrienden dumpen je meestal niet 'zo maar'.quote:Op zondag 29 april 2012 01:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vrienden kunnen je net zo goed dumpen als een partner.
Iemand waarmee je een relatie hebt ook niet, tenminste dat is niet de bedoeling.quote:Op zondag 29 april 2012 01:17 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Dat wel, maar daar ga ik nu even niet van uit. Beste vrienden, goede vrienden dumpen je meestal niet 'zo maar'.
I know, het is op een wat vreemde manier zo gelopen. Het verlies van mijn beste vriend lag niet aan de relatie tho. School was iets anders, daar praatte ik iets te graag over mijn hobbies. Ik heb er wel van geleerd maar ja, je houd er niemand van overquote:Op zondag 29 april 2012 01:16 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Dat is dan wel jammer. Vrienden zijn altijd belangrijker dan relaties, m.i. Als het uit gaat dan heb je altijd je vrienden nog, dat ligt dus dan wel aan jezelf. Hetzelfde geldt voor school, veel mensen waarderen het niet als je zomaar jezelf in een groepje mengt. Alhoewel ik het niet zo erg vind, ik sta er wel voor open, maar dan moet de persoon zich niet heel afhankelijk/hopeloos gaan gedragen.
Oke, ik snap het al beter. Zou het niet aan kunnen om zonder vrienden te leven, eigenlijk..quote:Op zondag 29 april 2012 01:16 schreef Novacek het volgende:
[..]
Ik verhuis vaak en woon waar mijn werk is. Dat beetje vrienden dat ik had, konden niet omgaan met die levenstijl. De afstand werd te groot. Daarnaast doe ik niet aan huisje, boompje beestje. En dat was helemaal tegen het zere been.
Ja, maar een relatie kan ook worden beëindigd omdat het niet meer werkt en dan heb je altijd je vrienden die je opvangen.quote:Op zondag 29 april 2012 01:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Iemand waarmee je een relatie hebt ook niet, tenminste dat is niet de bedoeling.
Dat dacht ik ook, maar eigenlijk wen je er wel aan.quote:Op zondag 29 april 2012 01:18 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Oke, ik snap het al beter. Zou het niet aan kunnen om zonder vrienden te leven, eigenlijk..
Hm wel jammerquote:Op zondag 29 april 2012 01:18 schreef muhahaha het volgende:
[..]
I know, het is op een wat vreemde manier zo gelopen. Het verlies van mijn beste vriend lag niet aan de relatie tho. School was iets anders, daar praatte ik iets te graag over mijn hobbies. Ik heb er wel van geleerd maar ja, je houd er niemand van over
Dan hoop ik dat je altijd vrienden zal hebben.quote:Op zondag 29 april 2012 01:18 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Oke, ik snap het al beter. Zou het niet aan kunnen om zonder vrienden te leven, eigenlijk..
alles met moderatie toch.. Soms moet je zwijgen om het gezellig te hebben. Wat zijn je hobbies eigenlijk?quote:Op zondag 29 april 2012 01:18 schreef muhahaha het volgende:
[..]
I know, het is op een wat vreemde manier zo gelopen. Het verlies van mijn beste vriend lag niet aan de relatie tho. School was iets anders, daar praatte ik iets te graag over mijn hobbies. Ik heb er wel van geleerd maar ja, je houd er niemand van over
Als ik nou altijd al weinig vrienden had, dan zou ik er wel aan kunnen wennen, denk ik zo. Het lijkt me toch wel raar dat je vrienden hebt en dat je ze niet kunt zien, maar dat zal dan tot op een zekere hoogte weer te maken hebben met leeftijd en wat je doet voor werk/opleiding.quote:Op zondag 29 april 2012 01:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar eigenlijk wen je er wel aan.
(Tenminste, ik heb wel vrienden maar ik zie ze praktisch nooit)
Ja, het is een wijze les alleen je hebt er zo weinig aanquote:Op zondag 29 april 2012 01:20 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Hm wel jammer. Veel mensen komen er pas later achter dat ze het niet zo goed hebben aangepakt en dat uit zich weer in de toekomst. Hoop toch voor je dat je meer vrienden kunt maken
Thanks. Ik hoop dat je je nooit eenzaam voelt en dat het goed komtquote:Op zondag 29 april 2012 01:21 schreef Novacek het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je altijd vrienden zal hebben.
Toendertijd zat ik veel achter de computer, spelletjes spelen en dat nam ik ook graag mee naar school. Het duurde een jaartje voordat het kwartje viel maar ja, de schade was al gedaanquote:Op zondag 29 april 2012 01:23 schreef Novacek het volgende:
[..]
alles met moderatie toch.. Soms moet je zwijgen om het gezellig te hebben. Wat zijn je hobbies eigenlijk?
Ze wonen in andere steden ivm studie, en ik ben hier aan het werk in de horeca, dus in de weekenden heb ik ook geen tij om met ze af te spreken, tenzij ik er vrij voor vraag.quote:Op zondag 29 april 2012 01:23 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Als ik nou altijd al weinig vrienden had, dan zou ik er wel aan kunnen wennen, denk ik zo. Het lijkt me toch wel raar dat je vrienden hebt en dat je ze niet kunt zien, maar dat zal dan tot op een zekere hoogte weer te maken hebben met leeftijd en wat je doet voor werk/opleiding.
Soms moet je iets leren op de harde manier, jammer maar helaas. Je leert van je fouten en het is nooit te laat om het weer recht te zetten, in mijn ogen.quote:Op zondag 29 april 2012 01:23 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ja, het is een wijze les alleen je hebt er zo weinig aan. Je krijgt ze er niet mee terug.
Ik ben wel van mening dat je er ook later nog zelf een hand in hebt, het kost gewoon meer moeite om daar te komen omdat je het nog moet leren. Alleen doordat je er bewuster mee bezig bent is het proces zelf moeilijker, de drempel is hoger etc. Ik merk nog steeds dat ik vreemden niet graag aanspreek, bang om te falen denk ik of dat het gesprek spaak loopt. Als ik mensen iets beter leer kennen loopt het ook vaak iets beter alleen om op dat punt te komen moet je wel je kaken bewegen.
Op school werd ook vaak gezegd dat ik op een sport moest, achteraf snap ik wel waarom alleen toen had ik echt zoiets van; ik ben zo slecht in alles, laat maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |