Ze zijn wel uitgenodigd, maar zijn niet op de uitnodiging ingegaan. Nogal een verschil.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:22 schreef waht het volgende:
Wat janken die PvdA'ers nou dat ze niet zijn uitgenodigd?
Jullie onbevreesde leider meneer Samsom wilde niet te veel bezuinigen, daarom valt de PvdA erbuiten.
Volgens mij zijn ze mensen hier aan het genieten en tieren de PvdA'ers.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:26 schreef De_Guidance het volgende:
Maar goed zijn de PvdA'ers aan het tieren en schelden of jullie nu ?
quote:Op zaterdag 28 april 2012 09:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat rechts en met name de VVD altijd handig doet is hun eigen politieke keuzes als onvermijdelijke feiten verkopen. Nou hebben ze ook wel erg makkelijk publiek, maar als je het maar vaak genoeg herhaalt gaan mensen inclusief journalisten je nablaten.
- Er moet ... miljard bezuinigd worden. Nee, er is een begrotingstekort van x miljard, en dat kun je dichten door enerzijds meer inkomsten en anderzijds bezuinigingen. Alleen maar bezuinigen is een politieke keuze voor een kleinere overheid, geen gegeven.
- Economie = groei BNP. Nee, economie is veel meer dan alleen maar geld, dat gaat ook over vrije tijd, zekerheid en natuur.
- Staatsschulden zijn een probleem, privéschulden geen issue. Ook niet waar, het moet allemaal uit dezelfde verdiencapaciteit komen. Ze zijn beide een voorschot op de toekomst, twee kanten van dezelfde kwestie.
- De 3% is heilig, anders krijgen we een enorme boete en stijgt de rente. Onzin, het gaat om begrotingsevenwicht en hoe je daar komt, daartoe dient die 3%. Die is dus niet absoluut en ook nooit geweest. Kritiek op kredietbeoordelaars is welkom, maar ze doen wel iets meer dan constateren of een begrotingstekort 3% overstijgt of niet, ze beoordelen de kans dat een lening wordt terugbetaalt en dat is niet afhankelijk van die 3%.
Daar trappen dus heel veel mensen in, maar juist dat maakt het zeer terecht dat de PvdA de politieke keuzes van de VVD, die misschien best verdedigbaar zijn, niet als feit accepteert maar als een politieke wens waarover compromissen gesloten kunnen worden.
Niet te bijdehand.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:26 schreef De_Guidance het volgende:
Maar goed zijn de PvdA'ers aan het tieren en schelden of jullie nu ?
Dit is wel een van de kernpunten van de VVD natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het nogal voor de hand liggende punten eigenlijk. Maar het is niet alleen de VVD die zich schuldig maakt aan een ongenuanceerde voorstellen van zaken in de politiek.
Waar wordt dat uitgezondenquote:Op zaterdag 28 april 2012 16:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zit nog steeds na te genieten van al het gehuil bij de PvdA.
Ik weet al iets.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:35 schreef 99.999 het volgende:
Erg handig zo'n sterk gelijkende UI echtgaaf
Het sterkste schouders mantra is natuurlijk in feite hetzelfde. Net als dat we nu bezuinigen omdat onze kinderen en kleinkinderen anders ten onder zouden gaan.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is wel een van de kernpunten van de VVD natuurlijk.
Ik blijf je trouwens gewoon du_ke noemen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:35 schreef 99.999 het volgende:
Erg handig zo'n sterk gelijkende UI echtgaaf
Klopt maar de kern is dat de huidige getallen en keuzes arbitrair zijn en goed geframed als 'nu noodzakelijk' ik ben ook zeker voor hard bezuinigen maar of waar we nu voor kiezen het beste is weet ik niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het sterkste schouders mantra is natuurlijk in feite hetzelfde. Net als dat we nu bezuinigen omdat onze kinderen en kleinkinderen anders ten onder zouden gaan.
Geen puntquote:Op zaterdag 28 april 2012 16:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik blijf je trouwens gewoon du_ke noemen.
Veel plezier.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Nog een prettige namiddag/avond heren.
Ik ga lekker whisky proeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |