Wat voor vrienden heb jij?quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
Onzin. Bij Turken heb je sowieso meer kans om te mogen aanschuiven dan bij Nederlanders. Hier krijg je subtiel een hint rond 5 uur dat je moet nokken: "Wij gaan eten, jij hier niet dus ga eens naar huis". Bij Turken: "Wij gaan eten en jij bent er nog dus je eet mee, het zou onbeschoft zijn deze gastvrijheid te weigeren.".
Domme troll.
Wat voor ouders hadden die vrienden van mij vroeger, dat is in ieder geval een goede vraag. In ieder geval mensen die veel minder gastvrij waren dan die vrienden die van den buitenlanden afkomstig waren. Ook altijd mooi dat Nederlanders altijd net genoeg hebben om het gezin te voeden terwijl als je bij allochtonen bent er vanuit wordt gegaan dat je blijft en er net wat meer uit de vriezer wordt gehaald of desnoods nog wordt bijgekocht.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:19 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Wat voor vrienden heb jij?Ik ken niemand die me rond etenstijd naar buiten werkt.
Blijkbaar mogen ze je gewoon niet
Spreek voor jezelf. Ik heb dat probleem nog nooit gehad bij mijn vrienden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat voor ouders hadden die vrienden van mij vroeger, dat is in ieder geval een goede vraag. In ieder geval mensen die veel minder gastvrij waren dan die vrienden die van den buitenlanden afkomstig waren. Ook altijd mooi dat Nederlanders altijd net genoeg hebben om het gezin te voeden terwijl als je bij allochtonen bent er vanuit wordt gegaan dat je blijft en er net wat meer uit de vriezer wordt gehaald of desnoods nog wordt bijgekocht.
Ik denk niet dat we spreken over dezelfde leeftijd. Het was in een de tijd dat jij nog niet eens mocht bepalen welke broek je naar school aandeed.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik heb dat probleem nog nooit gehad bij mijn vrienden.
Herkenbaar.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat voor ouders hadden die vrienden van mij vroeger, dat is in ieder geval een goede vraag. In ieder geval mensen die veel minder gastvrij waren dan die vrienden die van den buitenlanden afkomstig waren. Ook altijd mooi dat Nederlanders altijd net genoeg hebben om het gezin te voeden terwijl als je bij allochtonen bent er vanuit wordt gegaan dat je blijft en er net wat meer uit de vriezer wordt gehaald of desnoods nog wordt bijgekocht.
Mij werd altijd gewoon gevraagd of ik mee wilde eten? Weet niet in wat voor een aso hoek jij woont?quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wij doen de schoenen voor de deur uit hoor.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:58 schreef Gulmez het volgende:
Ik heb een vraag aan nederlanders, jullie lopen toch altijd met schoenen in huis?
Wat is de meerwaarde daarvan?
Je loopt alles mee van buiten, naar binnen, dus je vloer word smeriger..
En wanneer doen jullie ze pas uit, pas als jullie gaan slapen en dan zetten jullie je schoenen bij jullie bed?
Nouja in Limburg wordt doorgaans gewoon een extra bord op tafel gezet hoor.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:41 schreef Copycat het volgende:
Het topic was inderdaad stukken geloofwaardiger geweest als het zich aan een Hollandse eettafel had afgespeeld. Waarbij TS met pijn en moeite mocht aanschuiven, want we hebben maar vier gehaktballen in de pan. Dat is de gemiddelde Hollandse gastvrijheid voor je.
Heeft weinig met provincies te maken heb ik het gevoel. Ook in Limburg zie ik weleens het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja in Limburg wordt doorgaans gewoon een extra bord op tafel gezet hoor.
quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:01 schreef Lithia het volgende:
[..]
Heeft weinig met provincies te maken heb ik het gevoel. Ook in Limburg zie ik weleens het tegenovergestelde.
Dat zeiden ze van Bourgondisch Brabant ook ... Toch ben ik in mijn jeugd regelmatig rond etenstijd vriendelijk de deur gewezen. Bij armlastige en gegoede vriendjes en vriendinnetjes.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:59 schreef vosss het volgende:
Nee hoor.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat is dit voor een gelul. Als bij ons iemand aanwezig is en wij gaan eten, vragen we altijd of ze mee willen eten. Een normaal Nederlands gezin. Zo zal het ook wel bij de Turken zijn. Ik vraag me dus af in welke achterbuurt jij woontquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
Onzin. Bij Turken heb je sowieso meer kans om te mogen aanschuiven dan bij Nederlanders. Hier krijg je subtiel een hint rond 5 uur dat je moet nokken: "Wij gaan eten, jij hier niet dus ga eens naar huis". Bij Turken: "Wij gaan eten en jij bent er nog dus je eet mee, het zou onbeschoft zijn deze gastvrijheid te weigeren.".
Domme troll.
Deze urban legend.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
Domme troll.
Ik niet. Misschien ligt het aan je vrienden/kennissen/familie/jouquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:01 schreef Lithia het volgende:
[..]
Heeft weinig met provincies te maken heb ik het gevoel. Ook in Limburg zie ik weleens het tegenovergestelde.
Als ik het topic zo door lees zijn het wel alleen de vrouwtjes die het huis uit geschopt worden door de ouders.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:16 schreef wafelijzer het volgende:
[..]
Wat is dit voor een gelul. Als bij ons iemand aanwezig is en wij gaan eten, vragen we altijd of ze mee willen eten. Een normaal Nederlands gezin. Zo zal het ook wel bij de Turken zijn. Ik vraag me dus af in welke achterbuurt jij woont
True, ik ben vroeger ook met regelmaat eruitgeknikkerd rond etenstijd, bij Nederlandse gezinnen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:36 schreef Gulmez het volgende:
Turkse mensen zijn veel gastvrijer dan de gemiddelde nederlandse gezinnen, en ik ken veel turken geloof me, en wat jij beschijft nog nooit eerder gehoord,met je verzonnen verhalen
Ja die importhollenders hierquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:01 schreef Lithia het volgende:
[..]
Misschien niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik niet. Misschien ligt het aan je vrienden/kennissen/familie/jou
Want 'heb ik het gevoel' is hetzelfde als roepen dat het feiten zijn?quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:05 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Ja, jij bent zeker overal op onderzoek uitgegaan.
Helemaal waarquote:Op zaterdag 28 april 2012 14:47 schreef SummerSunshine het volgende:
Ik zeg niet dat Nederlandse gezinnen niet gastvrij zijn. Maar ik kom zelf (van afkomst) uit het Midden Oosten en ik kan je zeggen dat iemand wegsturen voor het eten onbeschoft wordt gevonden. Ze dringen erop aan dat je blijft eten. Gastvrijheid is zeer belangrijk daar. Ik heb wel eens gehad dat als je iets niet lustte, ze opeens binnen 5 seconden weer in de keuken stonden om iets anders voor je te maken!Kortom, geloof niks van je verhaal.
Wil nou ook niet generaliseren, maar ik vindt persoonlijk je verhaal ongeloofwaardig. Geld voor eten.. Kan het me niet voorstellen.
Mensen aanvallen om een punt te maken is inderdaad een bewijs dat je geen aso bent. It takes one to know one?quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:41 schreef Trommeldaris het volgende:
Wat een hoop asociale apen kennen de mensen hier.Ik ben er nooit uitgeknikkerd en heb nooit iemand eruit geknikkerd.
Maarja, soort zoekt soort blijkbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
blubquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:14 schreef Doosopwielen het volgende:
Zo dus ik ging logeren bij mij vriend toen we aan het eten waren zei die vader geld voor eten. Ik dacht wtf? En ik zei dat ik geen geld bij me had hij zet me het huis uit dus moest ik me ouders bellen of ze me wilde komen ophalen. Ik haat turkse vaders
Zie het maar als gemakzucht. Tenzij het regent, dan trek ik ze wel uit.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:58 schreef Gulmez het volgende:
Ik heb een vraag aan nederlanders, jullie lopen toch altijd met schoenen in huis?
En wanneer doen jullie ze pas uit, pas als jullie gaan slapen en dan zetten jullie je schoenen bij jullie bed?
Ga toch fietsen. Als iemand generaliseert ben jij het. Ik ben er vaak genoeg geweest. Wat voor ervaring heb jij er, behalve tv gekeken te hebben? Zal ik dan maar even bij je langs komen met wat kruisraketten en gifgas, sinds ik er ook qua afkomst vandaan kom? Wat eten we?quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
In het midden oosten staan ze erom bekend binnen te komen vallen rond etenstijd, al dan niet met kruisraketten of gifgas.
Je wilt niet generaliseren maar je doet niet anders.
Echt he.quote:Op zondag 29 april 2012 11:51 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Ga toch fietsen. Als iemand generaliseert ben jij het. Ik ben er vaak genoeg geweest. Wat voor ervaring heb jij er, behalve tv gekeken te hebben? Zal ik dan maar even bij je langs komen met wat kruisraketten en gifgas, sinds ik er ook qua afkomst vandaan kom? Wat eten we?Steek er niet al te veel moeite in want het wordt toch opgeblazen.
Jij bent echt zielig, man.
Ik heb dit maar bij een paar Nederlandse gezinnen meegemaakt, veel Nederlanders doen hun schoenen ook gewoon uit volgens mij. Bij een aantal vrienden en bij mijn vriend thuis trekken we de schoenen altijd uit (allemaal Nederlanders). Maar ik heb ook vrienden waarbij ik de schoenen mag aanhouden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:58 schreef Gulmez het volgende:
En dan heb je ook nog de mensen die voor ieders veiligheid beter hun schoenen aan kunnen houden.quote:Op zondag 29 april 2012 12:58 schreef seiramu het volgende:
Ik heb dit maar bij een paar Nederlandse gezinnen meegemaakt, veel Nederlanders doen hun schoenen ook gewoon uit volgens mij. Bij een aantal vrienden en bij mijn vriend thuis trekken we de schoenen altijd uit (allemaal Nederlanders). Maar ik heb ook vrienden waarbij ik de schoenen mag aanhouden.
het gaat om coeltoer. gastvrijheid is, als je gasten hebt die er rond etenstijd nog zijn, dan kunnen ze mee-eten. klaar. ik stel me zo voor dat de basis vrij simpel is. altijd wat meer producten in huis hebben dan je voor 1 dag nodig hebt. en rijst kun je natuurlijk makkelijk wat meer van maken, maar dat geldt net zo goed voor aardappeltjes. en 'hele stukken vlees' zijn ook prima in stukjes te serveren, dus dat is echt een mager excuus. als je hard genoeg wilt dan kan het gewoon, extra eters bedienen.quote:Op zondag 29 april 2012 14:26 schreef Sheriam het volgende:
Bij ons thuis was 't gewoon praktisch, als ik van te voren vroeg of een vriendinnetje mocht blijven eten mocht 't altijd, maar als ze gewoon bleef hangen zonder iets te zeggen, dan was het lastig. M'n moeder had meestal alleen vlees voor ons drietjes in huis en ook in stukjes die niet zo makkelijk te verdelen waren (karbonaadjes ofzo, niet 1 stuk waar je plakjes van sneed die je net zo makkelijk over 4 borden verdeeld als over 3). Ook groenten enzo kocht m'n moeder meestal zo goed mogelijk 'per maaltijd' in, niet uit zuinigheid, we hadden 't zeker niet arm, maar omdat ze ze heel graag vers wilde en niet altijd met restjes wilde blijven zitten. Diepvries hadden we niet, m'n moeder trekt nu nog haar neus op voor diepvries voedsel.
Ik ken de Turkse keuken niet goed, maar zijn dat niet vaker van die eenpansmaaltijden, ipv portie-koken? De enkele keer dat we thuis stamppot oid hadden was 't ook prima als er iemand onaangekondigd mee-at, maar dat aten we niet vaak. En in grote gezinnen is 't waarschijnlijk ook makkelijker, ik herinner me nog dat 't bij de meeste mede-enigst-kind vriendinnetjes hetzelfde was als bij mij, en bij de meeste vriendinnetjes uit een groot gezin veel makkelijker was aan te schuiven, daar werd heel anders gekookt. Deden we zelf trouwens ook in m'n studententijd en vlak daarna toen ik met meerdere huisgenoten woonde, dat waren van die maaltijden waar je zo iets meer van klaarmaakt, macaroni, bami/nasi, enzovoort. Nu ik alleen woon heb ik weer gewoon eten voor mijzelf in de ijskast en niet voor onverwachte gasten (of 't wordt een blik erwtensoep).
Niet mee eens want zoals ik zei, 't was niet alleen bij ons thuis maar ook een duidelijk verschil tussen 'kleine gezinnen/grote gezinnen' in mijn vriendenkring.. die waren verder allemaal even Nederlands -ja dit was ruim 30 jaar geleden toen we nog minder buitenlanders hadden, er zat 1 Portugees jongetje in de klas en verder allemaal blank/Nederlands/zelfde cultuur. Hoe kleiner je gezin, hoe lastiger het is om 'altijd wat meer producten in huis' te hebben, dan hou je veel restjes over. Ook aardappels hadden we ook nooit in grote gezinszakken liggen, die gaan dan maar weer uitlopen enzo. Zelf vond ik een onaangekondigde mee-eter ook prima toen ik in een groter huishouden makkelijke maaltijden kookte, maar nu ik alleen woon niet meer -ik ben ook niet ineens van 'cultoer' veranderd, wel van praktische situatie.quote:Op zondag 29 april 2012 14:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het gaat om coeltoer. gastvrijheid is, als je gasten hebt die er rond etenstijd nog zijn, dan kunnen ze mee-eten. klaar. ik stel me zo voor dat de basis vrij simpel is. altijd wat meer producten in huis hebben dan je voor 1 dag nodig hebt. en rijst kun je natuurlijk makkelijk wat meer van maken, maar dat geldt net zo goed voor aardappeltjes. en 'hele stukken vlees' zijn ook prima in stukjes te serveren, dus dat is echt een mager excuus. als je hard genoeg wilt dan kan het gewoon, extra eters bedienen.
je kan draaien wat je wilt, het is een vorm van gastvrijheid die bij nederlanders meestal niet bekend is.quote:Op zondag 29 april 2012 15:57 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Niet mee eens want zoals ik zei, 't was niet alleen bij ons thuis maar ook een duidelijk verschil tussen 'kleine gezinnen/grote gezinnen' in mijn vriendenkring.. die waren verder allemaal even Nederlands -ja dit was ruim 30 jaar geleden toen we nog minder buitenlanders hadden, er zat 1 Portugees jongetje in de klas en verder allemaal blank/Nederlands/zelfde cultuur. Hoe kleiner je gezin, hoe lastiger het is om 'altijd wat meer producten in huis' te hebben, dan hou je veel restjes over. Ook aardappels hadden we ook nooit in grote gezinszakken liggen, die gaan dan maar weer uitlopen enzo. Zelf vond ik een onaangekondigde mee-eter ook prima toen ik in een groter huishouden makkelijke maaltijden kookte, maar nu ik alleen woon niet meer -ik ben ook niet ineens van 'cultoer' veranderd, wel van praktische situatie.
En over gastvrij/beleefdheid gesproken, is het zoveel moeite om een paar uurtjes van te voren te bedenken waar je wilt eten, ipv er helemaal geen aandacht aan te schenken tot je honger krijgt of de etensgeuren door het huis beginnen te trekken? Dat vind ik nu weer een eenvoudige kwestie van beleefdheid, gewoon even van te voren bedenken 'waar zal ik eten' is veel minder moeite dan als 't eten al in de pan gaat er nog extra te moeten bij regelen.
Eckte Turken.quote:Op zondag 29 april 2012 12:58 schreef seiramu het volgende:
No way dat Turken je laten betalen voor het eten of je het huis uitschoppen, volgens mij ben je gewoon een troll. Turkse mensen zijn juist heel gastvrij en willen juist dat je aanschuift en mee eet. Ik weet dat ik niet alle Turken over 1 kam kan scheren maar ik kan het me gewoon niet voorstellen dat jij dat hebt meegemaakt!
Toen ik ooit vroeg aan mijn moeder 'mag X blijven eten?' werd ze boos op mij omdat het vanzelfsprekend is dat X mag blijven eten. Ze schaamde zich voor mijn uitspraak, omdat ik impliceerde dat er een optie bestond dat X misschien niet mag blijven eten en ik moet het tot op de dag van vandaag nog steeds aanhoren. Mijn neefje heeft precies hetzelfde meegemaakt met zijn moeder, hij kreeg zelfs straf.
[..]
Ik heb dit maar bij een paar Nederlandse gezinnen meegemaakt, veel Nederlanders doen hun schoenen ook gewoon uit volgens mij. Bij een aantal vrienden en bij mijn vriend thuis trekken we de schoenen altijd uit (allemaal Nederlanders). Maar ik heb ook vrienden waarbij ik de schoenen mag aanhouden.
Sorry hoor maar die laatste alineaquote:Op zondag 29 april 2012 15:57 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Niet mee eens want zoals ik zei, 't was niet alleen bij ons thuis maar ook een duidelijk verschil tussen 'kleine gezinnen/grote gezinnen' in mijn vriendenkring.. die waren verder allemaal even Nederlands -ja dit was ruim 30 jaar geleden toen we nog minder buitenlanders hadden, er zat 1 Portugees jongetje in de klas en verder allemaal blank/Nederlands/zelfde cultuur. Hoe kleiner je gezin, hoe lastiger het is om 'altijd wat meer producten in huis' te hebben, dan hou je veel restjes over. Ook aardappels hadden we ook nooit in grote gezinszakken liggen, die gaan dan maar weer uitlopen enzo. Zelf vond ik een onaangekondigde mee-eter ook prima toen ik in een groter huishouden makkelijke maaltijden kookte, maar nu ik alleen woon niet meer -ik ben ook niet ineens van 'cultoer' veranderd, wel van praktische situatie.
En over gastvrij/beleefdheid gesproken, is het zoveel moeite om een paar uurtjes van te voren te bedenken waar je wilt eten, ipv er helemaal geen aandacht aan te schenken tot je honger krijgt of de etensgeuren door het huis beginnen te trekken? Dat vind ik nu weer een eenvoudige kwestie van beleefdheid, gewoon even van te voren bedenken 'waar zal ik eten' is veel minder moeite dan als 't eten al in de pan gaat er nog extra te moeten bij regelen.
Hangt er ook maar weer net van af. Als ik ergens ben en mensen vragen 'eet je mee?' en ik zeg nee, dan vragen ze 'hoezo niet?'quote:Op zondag 29 april 2012 18:08 schreef Dastan het volgende:
Nederlanders vragen meestal wel of je mee-eet, maar dat is slechts sociaal gewenst. Er wordt verwacht dat je nee zegt, als je gretig ingaat op het aanbod, wordt dat toch niet echt gewaardeerd.
Voor zover je een volk kunt stereotyperen natuurlijk. Toch zie je dat wel terug (hier in Nederland is er niets mis mee om iets te drinken af te slaan bijvoorbeeld, terwijl ze dat in sommige culturen als onbeschoft ervaren).
Het is ook niet altijd zo. Mijn ervaring is wel dat er zuinig werd gezegd: 'O, dan moeten we even kijken hoe we het gaan doen, want we hebben maar zoveel vlees/groenten/vul maar in.'quote:Op zondag 29 april 2012 20:03 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Hangt er ook maar weer net van af. Als ik ergens ben en mensen vragen 'eet je mee?' en ik zeg nee, dan vragen ze 'hoezo niet?'
Volgens mij is wat sommigen hier 'gastvrijheid' noemen een minachting voor en uitbuiting van de gastvrouw, alsof die alles aan de kant moet zetten en ontzettend veel extra moeite moet doen omdat de gast zelf te beroerd is om even van te voren na te denken, bijvoorbeeld bij het binnenkomen al, of bij het maken van de afspraak. Ik vond het doodnormaal om rekening houden met mijn moeder en de moeder van mijn vrienden zodat ik hun niet opzadel met extra werk op het allerlaatste moment, vaak hebben onze moeders ook nog wel wat meer te doen, willen 'savonds nog weg of gewoon iets voor zichzelf gaan doen. Het is opvallend dat in veel culturen waar deze ongelimiteerde gastvrijheid als normaal gezien wordt, ook de culturen zijn waar de vrouw nog veel meer minder te vertellen heeft. Het is zij die 't extra werk moet doen, zelfs als de gasten vaak niet eens haar vrienden zijn, maar vrienden van haar kinderen of man.quote:Op zondag 29 april 2012 19:54 schreef BundyChen het volgende:
[..]
Sorry hoor maar die laatste alinea. Jij begrijpt echt exact wat het woord gastvrijheid inhoud ja...
Moeite? Schei toch eens uit. We hebben het hier vast niet over een op maat gemaakt 8 gangen diner dat met geen mogelijkheid te veranderen valt zonder teveel moeite. Vaak is t gedaan met net wat meer groente, aardappels, en een stukje vlees erbij (want dat is wat er gegeten wordt 9/10 x) en dan is 't klaar.quote:Op zondag 29 april 2012 20:23 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Volgens mij is wat sommigen hier 'gastvrijheid' noemen een minachting voor en uitbuiting van de gastvrouw, alsof die alles aan de kant moet zetten en ontzettend veel extra moeite moet doen omdat de gast zelf te beroerd is om even van te voren na te denken, bijvoorbeeld bij het binnenkomen al, of bij het maken van de afspraak. Ik vond het doodnormaal om rekening houden met mijn moeder en de moeder van mijn vrienden zodat ik hun niet opzadel met extra werk op het allerlaatste moment, vaak hebben onze moeders ook nog wel wat meer te doen, willen 'savonds nog weg of gewoon iets voor zichzelf gaan doen. Het is opvallend dat in veel culturen waar deze ongelimiteerde gastvrijheid als normaal gezien wordt, ook de culturen zijn waar de vrouw nog veel meer minder te vertellen heeft. Het is zij die 't extra werk moet doen, zelfs als de gasten vaak niet eens haar vrienden zijn, maar vrienden van haar kinderen of man.
Zolang eters zo goed als altijd, en gemeend, welkom zijn als ze 't ook maar een beetje bijtijds aankondigen, dat noem ik gastvrij. Niet gastvrij is als je allerlei excuses krijgt ook als je een week van te voren vraagt of je eens langs kan komen.Maar verwachten te kunnen blijven eten als je niks afspreekt tot het moment waarop de etensgeuren door 't huis trekken, dat heeft niks met gastvrijheid van de kant van degene waar je op bezoek bent te maken, da's simpelweg onnadenkend en lomp van de kant van de gast.
Wat een onzin zeg, de vraag is wel degelijk oprecht, tenminste als ik hem vraag en als ik bij iemand anders ben. Nederlanders zijn direct dus de vraag is gewoon oprecht.quote:Op zondag 29 april 2012 18:08 schreef Dastan het volgende:
Nederlanders vragen meestal wel of je mee-eet, maar dat is slechts sociaal gewenst. Er wordt verwacht dat je nee zegt, als je gretig ingaat op het aanbod, wordt dat toch niet echt gewaardeerd.
Voor zover je een volk kunt stereotyperen natuurlijk. Toch zie je dat wel terug (hier in Nederland is er niets mis mee om iets te drinken af te slaan bijvoorbeeld, terwijl ze dat in sommige culturen als onbeschoft ervaren).
haha, lekkere vrienden heb jijquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
Domme troll.
Dat denk ik. Drinken aanbieden is toch beetje eerste wat je doet?quote:Op maandag 30 april 2012 07:11 schreef Gulmez het volgende:
Meestal werd er niet eens ooit drinken aangeboden als ik bij een Nederlandse vriend was, maar dit zou ook te maken kunnen hebben dat al mijn Nederlandse vrienden uit een achterstandswijk kwamen, en dus niet sociaal vaardig genoeg waren, om te kunnen bedenken dat ik misschien wel wat zou willen drinken, ze namen zelf trouwens ook geen drinken de hele dag..![]()
quote:Op maandag 30 april 2012 10:45 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat denk ik. Drinken aanbieden is toch beetje eerste wat je doet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |