Wat voor vrienden heb jij?quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
Onzin. Bij Turken heb je sowieso meer kans om te mogen aanschuiven dan bij Nederlanders. Hier krijg je subtiel een hint rond 5 uur dat je moet nokken: "Wij gaan eten, jij hier niet dus ga eens naar huis". Bij Turken: "Wij gaan eten en jij bent er nog dus je eet mee, het zou onbeschoft zijn deze gastvrijheid te weigeren.".
Domme troll.
Wat voor ouders hadden die vrienden van mij vroeger, dat is in ieder geval een goede vraag. In ieder geval mensen die veel minder gastvrij waren dan die vrienden die van den buitenlanden afkomstig waren. Ook altijd mooi dat Nederlanders altijd net genoeg hebben om het gezin te voeden terwijl als je bij allochtonen bent er vanuit wordt gegaan dat je blijft en er net wat meer uit de vriezer wordt gehaald of desnoods nog wordt bijgekocht.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:19 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Wat voor vrienden heb jij?Ik ken niemand die me rond etenstijd naar buiten werkt.
Blijkbaar mogen ze je gewoon niet
Spreek voor jezelf. Ik heb dat probleem nog nooit gehad bij mijn vrienden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat voor ouders hadden die vrienden van mij vroeger, dat is in ieder geval een goede vraag. In ieder geval mensen die veel minder gastvrij waren dan die vrienden die van den buitenlanden afkomstig waren. Ook altijd mooi dat Nederlanders altijd net genoeg hebben om het gezin te voeden terwijl als je bij allochtonen bent er vanuit wordt gegaan dat je blijft en er net wat meer uit de vriezer wordt gehaald of desnoods nog wordt bijgekocht.
Ik denk niet dat we spreken over dezelfde leeftijd. Het was in een de tijd dat jij nog niet eens mocht bepalen welke broek je naar school aandeed.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik heb dat probleem nog nooit gehad bij mijn vrienden.
Herkenbaar.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat voor ouders hadden die vrienden van mij vroeger, dat is in ieder geval een goede vraag. In ieder geval mensen die veel minder gastvrij waren dan die vrienden die van den buitenlanden afkomstig waren. Ook altijd mooi dat Nederlanders altijd net genoeg hebben om het gezin te voeden terwijl als je bij allochtonen bent er vanuit wordt gegaan dat je blijft en er net wat meer uit de vriezer wordt gehaald of desnoods nog wordt bijgekocht.
Mij werd altijd gewoon gevraagd of ik mee wilde eten? Weet niet in wat voor een aso hoek jij woont?quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wij doen de schoenen voor de deur uit hoor.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:58 schreef Gulmez het volgende:
Ik heb een vraag aan nederlanders, jullie lopen toch altijd met schoenen in huis?
Wat is de meerwaarde daarvan?
Je loopt alles mee van buiten, naar binnen, dus je vloer word smeriger..
En wanneer doen jullie ze pas uit, pas als jullie gaan slapen en dan zetten jullie je schoenen bij jullie bed?
Nouja in Limburg wordt doorgaans gewoon een extra bord op tafel gezet hoor.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:41 schreef Copycat het volgende:
Het topic was inderdaad stukken geloofwaardiger geweest als het zich aan een Hollandse eettafel had afgespeeld. Waarbij TS met pijn en moeite mocht aanschuiven, want we hebben maar vier gehaktballen in de pan. Dat is de gemiddelde Hollandse gastvrijheid voor je.
Heeft weinig met provincies te maken heb ik het gevoel. Ook in Limburg zie ik weleens het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja in Limburg wordt doorgaans gewoon een extra bord op tafel gezet hoor.
quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:01 schreef Lithia het volgende:
[..]
Heeft weinig met provincies te maken heb ik het gevoel. Ook in Limburg zie ik weleens het tegenovergestelde.
Dat zeiden ze van Bourgondisch Brabant ook ... Toch ben ik in mijn jeugd regelmatig rond etenstijd vriendelijk de deur gewezen. Bij armlastige en gegoede vriendjes en vriendinnetjes.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:59 schreef vosss het volgende:
Nee hoor.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat is dit voor een gelul. Als bij ons iemand aanwezig is en wij gaan eten, vragen we altijd of ze mee willen eten. Een normaal Nederlands gezin. Zo zal het ook wel bij de Turken zijn. Ik vraag me dus af in welke achterbuurt jij woontquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
Onzin. Bij Turken heb je sowieso meer kans om te mogen aanschuiven dan bij Nederlanders. Hier krijg je subtiel een hint rond 5 uur dat je moet nokken: "Wij gaan eten, jij hier niet dus ga eens naar huis". Bij Turken: "Wij gaan eten en jij bent er nog dus je eet mee, het zou onbeschoft zijn deze gastvrijheid te weigeren.".
Domme troll.
Deze urban legend.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
Domme troll.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |