Zeggen ze nu. Verdomme heb ik dan al die tijd honderden kilo's staan te deadlift-en, power squat-en te benchpress-en in de lokale gym.quote:Zware gewichten niet nodig voor grotere spieren
Laatste update: 26 april 2012 16:56 info
AMSTERDAM - Met kleinere gewichten meer herhalingen maken is even effectief voor de spieropbouw als het trainen met grote gewichten.
Dat zeggen onderzoekers van de McMaster University in Canada donderdag in het vakblad Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism.
Voor het kweken van zo groot mogelijke spieren wordt vaak aangeraden om op 70 tot 80 procent van de maximale kracht met gewichten te trainen. Nu blijkt dat het net zo effectief is om op 30 procent van de maximale kracht te trainen tot de vermoeid toeslaat.
Voordeel
Dit inzicht heeft belangrijke gevolgen voor de volksgezondheid, omdat spiermassa voor een groot deel bepaalt hoeveel energie iemand dagelijks verbruikt. Dit is weer van invloed op gewichtsbeheersing.
Een ander voordeel van een minder intensieve workout is dat door een verhoging van het aantal herhalingen dat nodig is om moe te worden de spieropbouw langer van kracht blijft.
http://www.nu.nl/wetensch(...)grotere-spieren.html
quote:Bigger weights may not beget bigger muscles: evidence from acute muscle protein synthetic responses after resistance exercise
Nicholas A. Burd,* Cameron J. Mitchell, Tyler A. Churchward-Venne, Stuart M. Phillips
Exercise Metabolism Research Group, Department of Kinesiology, McMaster University, 1280 Main St. West, Hamilton, ON L8S 4K1, Canada.
Corresponding author: Nicholas A. Burd (e-mail: nick.burd@maastrichtuniversity.nl).
*Present address: Department of Human Movement Sciences, Maastricht University Medical Centre, PO Box 616, 6200 MD Maastricht, the Netherlands
Published on the web 26 April 2012.
http://www.nrcresearchpress.com/doi/full/10.1139/h2012-022
quote:It is often recommended that heavier training intensities (70%80% of maximal strength) be lifted to maximize muscle growth. However, we have reported that intensities as low as 30% of maximum strength, when lifted to volitional fatigue, are equally effective at stimulating muscle protein synthesis rates during resistance exercise recovery. This paper discusses the idea that high-intensity contractions are not the exclusive driver of resistance exercise-induced changes in muscle protein synthesis rates.
Gewichtheffen vroeger:quote:Fig. 1. An illustration representing the relationship between resistance exercise intensity (x axis) and myofibrillar protein synthesis (left y axis). The bold line represents the reported dose-dependent relationship between resistance exercise intensity and myofibrillar protein synthesis rates that rises to a plateau at 60%90% of 1 repetition maximum (1RM) after external work-equated exercise (Kumar et al. 2009). During lower intensity work-matched conditions, less muscle fibre activation (right y axis) is required to maintain muscle tension and thus results in less stimulation of a myofibrillar protein synthesis. However, based on the orderly recruitment of muscle fibres (Henneman et al. 1965) performance of resistance exercise, even at lower intensities, until volitional fatigue (i.e., failure) will necessitate maximal fibre recruitment and culminate in a similar fibre recruitment resulting in the stimulatory threshold being surpassed. The end result is the maximal stimulation of myofibrillar protein synthesis rates (dashed line).
Wel iets langer hoor.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:28 schreef 75020 het volgende:
Sorry hoor maar dit is al ruim 10 jaar bekend.
Hardlopers zijn doodlopers is hier ook wel van toepassing.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:31 schreef 75020 het volgende:
[..]
Weet ik niet want ik train niet langer dan 10 jaar
Zoveel herhaling is ook weer niet nodigquote:Op vrijdag 27 april 2012 10:31 schreef 75020 het volgende:
[..]
Weet ik niet want ik train niet langer dan 10 jaar
Ja, man fuck die onderzoeken uit een peer - reviewed medisch tijdschrift. Jij weet het natuurlijk beter.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:07 schreef Alborz het volgende:
Onzinstudie. Ik ga gewoon door met zware gewichten. Je gaat mij niet wijs maken door te vertellen dat je met pussygewichten gaat groeien. Anders deed ik wel dagelijks 100 push ups en was ik nu een bodybuilder.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:09 schreef Weissman het volgende:
Ik doe ook 8x68x6kg curlen. Heb ook een speciaal pompschema met lichte gewichten en veel herhalingen
Ga jij maar curlen met 5kg tot failure, het enige wat jij er mee op zal bouwen is 'muscle endurance'. Massa ga je er niet mee krijgen. Durf ik al mijn geld op te zetten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:10 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ja, man fuck die onderzoeken uit een peer - reviewed medisch tijdschrift. Jij weet het natuurlijk beter.
Anders lees je eerst het artikel voor je conclusies trekt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:11 schreef Alborz het volgende:
[..]
Ga jij maar curlen met 5kg tot failure, het enige wat jij er mee op zal bouwen is 'muscle endurance'. Massa ga je er niet mee krijgen. Durf ik al mijn geld op te zetten.
Deze test is waarschijnlijk uitgevoerd op mensen die nooit in de gym hebben gezeten.
Uiteindelijk moet iedereen progressief het gewicht omhoogschroeven om resultaten te verkrijgen.
ah joh, tis zo;n sportschool pauper met amper hersencellen die het beter weet. Niet op ingaanquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:18 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Anders lees je eerst het artikel voor je conclusies trekt.
Hebben mensen die niet naar de gym gaan een andere anatomie/ fysiologie?
http://www.nrcresearchpress.com/doi/pdf/10.1139/h2012-022
ah, hokjes denken... hoe intellectueel.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:19 schreef wise het volgende:
[..]
ah joh, tis zo;n sportschool pauper met amper hersencellen die het beter weet. Niet op ingaan
Ah kijk, een leeghoofd komt wijs praten. Ga jij eens even 2x een zwaar gewicht heffen, op de grond smijten en in de spiegel jezelf bekijken en ervan klaarkomen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:11 schreef Alborz het volgende:
[..]
Ga jij maar curlen met 5kg tot failure, het enige wat jij er mee op zal bouwen is 'muscle endurance'. Massa ga je er niet mee krijgen. Durf ik al mijn geld op te zetten.
Deze test is waarschijnlijk uitgevoerd op mensen die nooit in de gym hebben gezeten.
Uiteindelijk moet iedereen progressief het gewicht omhoogschroeven om resultaten te verkrijgen.
En vervolgens door de eerste de beste ecto in elkaar gerost worden omdat die op kracht heeft getraind i.p.v. op massaquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:23 schreef R4m0n_46 het volgende:
Gewoon zware gewichten, iedereen impressen in de gym jatog.
Niet iedereen leeft in de gevangenis.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:28 schreef Henno het volgende:
[..]
En vervolgens door de eerste de beste ecto in elkaar gerost worden omdat die op kracht heeft getraind i.p.v. op massa
Rechts voor de 100 meter en links voor de 10 kilometer.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:32 schreef Awesome_ het volgende:
[ afbeelding ]
Endurance vs explosiviteit.
Dat zijn meer ultraloopbeentjes aan de linkerkant. Rechts wint tot 10 kilometer ook wel.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Rechts voor de 100 meter en links voor de 10 kilometer.
Als iets bewezen is, dan hoef je het niet te geloven. Dan weet je het.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:33 schreef Alborz het volgende:
Er komt een artikel waar iets word bewezen, meteen iedereen die op de band-wagon springt en het gelooft. En dan ben ik een leeghoofd gym-pauper die stoer probeert te doen?
Nee, maar het is algemeen bekend dat mensen die net beginnen met gewichtsheffen veel sneller groeien omdat hun spieren nooit een vergelijkbare prikkel hebben gehad.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:18 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Anders lees je eerst het artikel voor je conclusies trekt.
Hebben mensen die niet naar de gym gaan een andere anatomie/ fysiologie?
http://www.nrcresearchpress.com/doi/pdf/10.1139/h2012-022
Bron?quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:36 schreef Alborz het volgende:
[..]
Nee, maar het is algemeen bekend dat mensen die net beginnen met gewichtsheffen veel sneller groeien omdat hun spieren nooit een vergelijkbare prikkel hebben gehad.
Marathon idd, 10k is niks mis mee.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Rechts voor de 100 meter en links voor de 10 kilometer.
Als je meer 'reps' moet doen duurt je trainingssessie natuurlijk langer. Overduidelijke zaken worden meestal niet vermeldt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:38 schreef dustbrain het volgende:
Maar iedere trainingssessie duurt wel veel langer. Dat zetten ze er niet duidelijk bij.
Links zal er voor veel mensen er niet gezond uitzien maar bij de vraag "health and performance" is geen antwoord op te vinden, bij links gaat het om uithoudingsvermogen en bij rechts explosieve kracht en snelheid over een zeer korte afstand. Ik persoonlijk vind links er niet uitzien maar als de dokter zegt dat het niet erg is vind ik het best.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:32 schreef Awesome_ het volgende:
[ afbeelding ]
Endurance vs explosiviteit.
Meer reps, langer trainen, meer stresshormonen =~= minder groei.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:40 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Als je meer 'reps' moet doen duurt je trainingssessie natuurlijk langer. Overduidelijke zaken worden meestal niet vermeldt.
Het onderzoek in de OP heeft net aangetoond dat dat niet het geval is.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:41 schreef Alborz het volgende:
[..]
Meer reps, langer trainen, meer stresshormonen =~= minder groei.
Geloven in een ''onderzoek''quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:43 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Het onderzoek in de OP heeft net aangetoond dat dat niet het geval is.
Er is een nieuwe onderzoek uitgekomen waardoor 100.000 andere onderzoeken die voorheen zijn uitgevoerd ineens discutabel zijn. Ben je er niet mee eens? Dan ben je een leeghoofd of gympauper.quote:
Zoals oppergod Ronnie Coleman ooit eens zei; ''Everybody wanna be a bodybuilder but dont nobody wanna lift no heavy ass weight"quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:45 schreef Alborz het volgende:
Mensen hier zoeken een excuus om niet zwaar te trainen.
Maak je niet zo kwaad knul, ga anders even naar de gym en met gewichten smijten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:45 schreef Alborz het volgende:
[..]
Er is een nieuwe onderzoek uitgekomen waardoor 100.000 andere onderzoeken die voorheen zijn uitgevoerd ineens discutabel zijn. Ben je er niet mee eens? Dan ben je een leeghoofd of gympauper.
Maargoed, laat ze maar.. als ze denken dat het goed voelt om met lage gewichten te trainen en langer in de gym te zitten voordat ze dezelfde resultaat boeken als iemand die hard pusht, dan moeten ze dat zelf weten. Zijn vaak ook de mensen die niet liften of squatten.
Mensen hier zoeken een excuus om niet zwaar te trainen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |