SPOILER: Jungle!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.
Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.
De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.
De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.
Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?
Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.
Er zijn er op het moment (01-12-2011) 88 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.
Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;
Wil je het zelf proberen?
League of Legends EU
Vids
uitleg over turrets
Cinematic trailer
Dominion trailer (nieuwe gamemode)
Meer uitleg over minions/creatures
Community site links
CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.
Solomid Community site met handige info, tournaments etc
Chaox Marathon Overzicht van alle vids van de Chaox marathon
Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden
Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.
Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!
Ingame name van FOK!kers
FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -
FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -
FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo
FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless
FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0
FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba
FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)
FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino
FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ()
FOK!ker: Silv
Naam ingame EU: SlLV (kleine L gevolgd door hoofdletter L)
FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe
FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh
FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)
FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:
FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)
FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan
FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq
FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt
FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz
FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)
FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)
FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)
FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"
FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines
FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz
FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall
FOK!ker: Maisnon
Naam ingame EU: De Gulle Teef
Naam Ingame US:
FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay
Naam Ingame US:
FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie
Naam Ingame US:
FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea
FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)
Naam Ingame US: heb ik niet.
FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1
FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor
FOK!ker: tdrone
Naam ingame EU: tdrone
FOK!ker: Xetran
Naam ingame EU: XoxoXetran
Naam Ingame US: n/a
FOK!ker: Cornelis83
Naam ingame EU: Avaressa
Naam ingame US: n/a
FOK!ker: Robbiee
Naam ingame EU: SharliesTeens
Naam Ingame US: n/a
Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;
FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)
moet er nog 5 maar ik weiger xin en sej te kopenquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:33 schreef Cornelis83 het volgende:
En toen had ik alle champions.
(Behalve Varus dan)
Welke andere 3 moet je nog?quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:52 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
moet er nog 5 maar ik weiger xin en sej te kopen
In mijn ervaring is altijd first 2 picks mid / top dan ad en jungle en als last pick mag je supportquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:42 schreef Cornelis83 het volgende:
Ja, wou wat ranked gaan spelen, maar lijkt me niet echt verstandig zonder chat. Erg lastig als je moet communiceren wie welke rol gaat pakken.
Andersom, meestal is het support/ad/jungle/mid/top. Voornamelijk vanwege de counters. Als mid of top al eerder wordt gepakt, zijn het veiligere keuzes zoals Nidalee top.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:37 schreef Autobandje het volgende:
Als je Xin speelt heb je gelijk zo'n noob aura over je heen (no offense!), zal denk ik ook mijn laatste champ worden als ik ooit zo ver kom dan
[..]
In mijn ervaring is altijd first 2 picks mid / top dan ad en jungle en als last pick mag je support![]()
In Solo Q is het gewoon first come first serve, en das op elke ELO zo naar mijn weten (Dyrus op 2.6k first picked altijd gewoon zijn top bv). In arranged team e.d. is het inderdaad gebruikelijker om juist andersom te picken.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Andersom, meestal is het support/ad/jungle/mid/top. Voornamelijk vanwege de counters. Als mid of top al eerder wordt gepakt, zijn het veiligere keuzes zoals Nidalee top.
Mja kan zijn dat voor mij Ranked nog serieus is. Die top elo gasten spelen niet eens meer normal. Toch wordt het waar ik speel nog wel rekening mee gehouden. Als er al een droplul aankomt met: 'Whatever, I'll pick what I want', dan wordt die meestal toch teruggefloten door de rest.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:44 schreef Autobandje het volgende:
[..]
In Solo Q is het gewoon first come first serve, en das op elke ELO zo naar mijn weten (Dyrus op 2.6k first picked altijd gewoon zijn top bv). In arranged team e.d. is het inderdaad gebruikelijker om juist andersom te picken.
klopt maar af en toe weet ik niet of ze er lol aan hebben maar als ik zeg dat sommige geen leven hebben , hebben ze echt ziek veel games gedaanquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ja, en sommige mensen spelen het graag erg serieus, waardoor het voor hen juist 'leuk blijft'.
Om nou te zeggen dat die mensen geen leven hebben en er geen lol in hebben is dom.
Mijn interpunctie is niet de enige interpunctie die niet meer werktquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:33 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Je interpunctieknopjes werken niet meer.
Enfin, maakt ook niet zoveel uit. Ik kan er eerlijk gezegd niet van wakker liggen of jullie er wel of geen lol in hebben.
Wat is "geen leven hebben"? En wat kan jou het schelen?quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:36 schreef smitjew het volgende:
[..]
klopt maar af en toe weet ik niet of ze er lol aan hebben maar als ik zeg dat sommige geen leven hebben , hebben ze echt ziek veel games gedaan
Ik heb hiervoor games op tamelijk hoog competitief niveau gespeeld en daar ging inderdaad veel tijd in zitten. Echter had ik alsnog meer dan genoeg tijd om;quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:36 schreef smitjew het volgende:
[..]
klopt maar af en toe weet ik niet of ze er lol aan hebben maar als ik zeg dat sommige geen leven hebben , hebben ze echt ziek veel games gedaan
Ook een kenmerk is dat ze nooit van standpunt willen wisselen, ook al hebben ze zelf geen deugelijke argumenten om hun eigen standpunt te verdedigen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat je geen leven hebt omdat iemand veel games speelt of ergens heel goed in is wordt dan ook meestal gezegd door types die gewoon niet goed zijn in het spel.
inderdaad kan mij vrij weinig boeien maar de meesten geven het spel al weg als iemand vaak dood gaat in het begin , ik ben meer iemand die van alles uit probeert ben opzich wel goed hoor maar vind dat ik best veel speel en dan nog lui zijn die het 20 dubbele hebben aan gamesquote:Op vrijdag 27 april 2012 17:16 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Wat is "geen leven hebben"? En wat kan jou het schelen?
same, + - 400 euro in dit spel brah.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:41 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dat doe ik met skins. Ik heb ze rijk gemaakt. No regrets.
in costum ? Is goedquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:16 schreef Doosopwielen het volgende:
[..]
kom 1 v 1 800 wins ik naai je in de kont.
prima inderdaad,quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:25 schreef kensei het volgende:
Zijn marks of destruction goed op Warwick? Ik gebruik nu altijd mp runes als ik hem met malady, wits end en madreds bouw. Maar bij destruction heb je relatief meer penetration...
Terug naar Dota (2) dan maar?quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:20 schreef Jajong het volgende:
Ik sta echt op ´t punt om gewoon de hele keet te shift-deleten. Er zijn zoveel kutmongolen. En ik ben niet goed genoeg om games in mn eentje te carryen.
En wie heeft jou de baas gemaaktquote:Op zondag 29 april 2012 00:24 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Of stop of stop met bitchen, verdomme net epicknife zo
En keurig gedaan trouwens van Riot hoor.quote:Op zondag 29 april 2012 00:39 schreef Metonae het volgende:
[..]
http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=2067549
Jup heb 2 potjes kunnen winnen toen weer duo que, hm you are unable to join...quote:
juist niet, die duren mij nu net iets te langquote:Op zondag 29 april 2012 22:45 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Game van 87 minuutjes verloren. Heerlijk zijn die games.
nou je die 2.5k elo spelers zijn mechanisch en in hun beslissingen zoveel beter dat ze zich veel makkelijker kunnen carryen dan jij of ik. Je ziet spelers van dat niveau ook vaak met meerdere accounts in de top 100.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:28 schreef BaajGuardian het volgende:
niemand kan in zn eentje carryen, zelfs veel voorhene 2.5k elo's zitten nu zogezegd 'stuck in elo hell'
dat terzijde, is het weekend, en in het weekend moet je niet spelen want dan heb je alle kindertjes online.
algemeen bekend.
Ik raad je aan wat vs ai te gaan doen oid, of ga met wat fokkers premade dominion spelen.
noobquote:Op maandag 30 april 2012 14:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Voor een deel klopt dat inderdaad wel; ik merkte dat ik, toen ik mijn echt mijn stinkende best ging doen, een stuk meer ging winnen dan verliezen, hetgeen natuurlijk het ELO verhoogde. Neemt niet weg dat ik nog steeds meer heb verloren dan gewonnen, terwijl ik toch echt bijna altijd mijn lane win. Daar zit toch echt een flink deel getroll of domheid van andere lanes bij. En tjsa, de slechte spelers kunnen er ook niks aan doen dat matchmaking ze bij mij indeelt, maar vervelend is dat wel.
Mijn omslachtig geformuleerde punt is dat er voor iemand die op 2k ELO thuishoort, er geen ELO hell bestaat, omdat hij zichzelf toch wel hoger kan carryen. Ik daarentegen hoor naar mijns inzien op 1500 thuis, maar ben niet goed genoeg om een heel team te carryen; vandaar dat ik in de lagere regionen speel tegen, maar ook met mensen die te dom om te schijten zijn.
Dit soort avonturen maken het spel zo leukquote:Op maandag 30 april 2012 01:38 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Tsja, ik vind 87 minuten leuker dan een uur. Dan heb je toch net iets intensere teamfights, als je die wint zijn het pyrrusoverwinningen waar de winnaar niet kan pushen. Qua CC was het een vrij gelijke match-up, idem qua individuele vaardigheden. Het was gewoon, tjsa, errug spannend.
Zo net nog een errug mooi momentje gehad. Ik speelde Yorick top in het blauwe team. Al hun lanes waren gepushed tot aan de derde tower. Team zat mid en bot te pushen terwijl ik top pushde. Caitlyn (half health) kwam naar de toren waar ik zat, dankzij de gewardde red van hen zag ik Pantheon (half health) en Annie (driekwart health) mij omcirkelen. Caitlyn dood, ik 300 hp over. Ik vluchtte naar de brush tussen lane en golems, liep richting tribrush, alwaar ik Annie opwachtte. Ghouls erop, Annie dood. Toen liep ik richting de brush tussen paarse toptower #1 en #2 (vanaf blauw gezien), nietsvermoedende Panth komt erin en hop, dood. Op het einde had ik denk ik niet meer dan 500 hp over (Warmogs en de E healden natuurlijk).
Vanzelf, dit is een gevalletje "should've seen it", maar ik voelde me wel even fantastisch.
Tot zover mijn dagboekmomentje.
Ik wil best tegen je 1v1en, kan je kijken hoe je het zou doen tegen iemand van 1550~ (al doe ik niet zo vaak ranked, dus ik hoor wss wat hoger)quote:Op maandag 30 april 2012 14:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Mijn omslachtig geformuleerde punt is dat er voor iemand die op 2k ELO thuishoort, er geen ELO hell bestaat, omdat hij zichzelf toch wel hoger kan carryen. Ik daarentegen hoor naar mijns inzien op 1500 thuis, maar ben niet goed genoeg om een heel team te carryen; vandaar dat ik in de lagere regionen speel tegen, maar ook met mensen die te dom om te schijten zijn.
Yep, alleen niet super spammable. (of je moet hem vroeg levellen natuurlijk maar E heeft de voorkeur over het algemeen)quote:Op maandag 30 april 2012 14:50 schreef kensei het volgende:
[..]
Dit soort avonturen maken het spel zo leuk![]()
Zojuist Olaf gekocht, eerste potje pvp 5/0/5 gespeeld. Undertow is zo goed om te chasen! Gaaf om te spelen met die viking
Nu tijd voor bier
Met jungleolaf level je toch q eerst?quote:Op maandag 30 april 2012 15:09 schreef znarch het volgende:
[..]
Yep, alleen niet super spammable. (of je moet hem vroeg levellen natuurlijk maar E heeft de voorkeur over het algemeen)
Jungle Q, Lane E.quote:Op maandag 30 april 2012 15:18 schreef Salamando het volgende:
[..]
Met jungleolaf level je toch q eerst?
Of heb ik het al die tijd fout gedaan?
Jungle Q ja, lane E.quote:Op maandag 30 april 2012 15:18 schreef Salamando het volgende:
[..]
Met jungleolaf level je toch q eerst?
Of heb ik het al die tijd fout gedaan?
Ik was al bangquote:Op maandag 30 april 2012 15:20 schreef znarch het volgende:
[..]
Jungle Q ja, lane E.
Wat autoband zegt dus.
Oh, ik queue al vrij veel met een premade waar iedereen rond de 1500 ELO zit en ben gewoon even goed als zij, vandaar mijn conclusiequote:Op maandag 30 april 2012 15:07 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Ik wil best tegen je 1v1en, kan je kijken hoe je het zou doen tegen iemand van 1550~ (al doe ik niet zo vaak ranked, dus ik hoor wss wat hoger)
1 tegen 1 zegt toch vrij weinig.quote:Op maandag 30 april 2012 15:07 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Ik wil best tegen je 1v1en, kan je kijken hoe je het zou doen tegen iemand van 1550~ (al doe ik niet zo vaak ranked, dus ik hoor wss wat hoger)
Ach, ik vind eigenlijk elke class wel ongeveer hetzelfde spelen en een goede speler hoort ze ook allemaal makkelijk te kunnen. Mensen die zeggen dat ze geen support "kunnen" spelen ben ik doorgaans dan ook heel sceptisch over want in principe zeg je dan dat je moeite hebt met een class spelen waarbij je totaal niet op creepkills hoeft te letten.quote:Op maandag 30 april 2012 15:54 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Nouhou? Iemand die support mained op 1500 ELO zal nou niet bepaald veel uitrichten tegen een 1500 ELO Carry, hoor. Vanzelf, vanaf een bepaald niveau moet je gewoon alle rollen kunnen spelen, maar als je vaak met premades speet, speel je toch vrij vaak dezelfde rol (ik tenminste wel). Dan zou je dat op zijn minst over meerdere games moeten bekijken.
Nou, het zegt wel iets natuurlijk. Als iemand je 1v1 consistent verslaat op top of mid dan is dat waarschijnlijk wel een betere speler. Echter zijn er zoveel nuances aan vast te knopen dat het alsnog niet echt als beslissend beschouwd kan worden.quote:
Wat ik al zeg, je moet vanaf een bepaald niveau alle klassen kunnen spelen. Neemt niet weg dat veel mensen een favoriete rol hebben, waar hij of zij beter in is dan in de andere.quote:Op maandag 30 april 2012 16:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Ach, ik vind eigenlijk elke class wel ongeveer hetzelfde spelen en een goede speler hoort ze ook allemaal makkelijk te kunnen. Mensen die zeggen dat ze geen support "kunnen" spelen ben ik doorgaans dan ook heel sceptisch over want in principe zeg je dan dat je moeite hebt met een class spelen waarbij je totaal niet op creepkills hoeft te letten.
True, maar dan moet je voor de -eckte- 1v1 eigenlijk dus ook dezelfde champs gebruiken, gezien sommige champs nou eenmaal een natuurlijk voordeel hebben t.o.v. anderen.quote:Op maandag 30 april 2012 16:15 schreef Autobandje het volgende:
En over 1v1, het laat goed zien wie mechanisch waarschijnlijk de beste is en wie het best kan inschatten hoe sterk / zwak hij is en zijn tegenstander. Het laat natuurlijk niks over map awareness en team fighting e.d. zien, maar als je mechanisch heel goed bent, heb je ook meer tijd over om naar de minimap te kijken e.d. omdat het allemaal zo makkelijk gaat.
als je echt wilt weten wie 1v1 het beste is speel je gewoon meerdere games in draft mode waarbij je om en om een champion als eerste pickt/bant.quote:Op maandag 30 april 2012 17:05 schreef ems. het volgende:
[..]
True, maar dan moet je voor de -eckte- 1v1 eigenlijk dus ook dezelfde champs gebruiken, gezien sommige champs nou eenmaal een natuurlijk voordeel hebben t.o.v. anderen.
Nee, maar hij kan wel zijn wensen uitspreken en hopen dat die dan gehoord worden. Als ezreal heb ik bijvoorbeeld meestal graag soraka, maar ik ga alsnog niet klagen als de support in kwestie zo nodig Janna wil spelen.quote:Op maandag 30 april 2012 20:40 schreef P8 het volgende:
Want de carry bepaalt welke champ de support kiest?
Hangt van zoveel aspecten af, ik zou daar echt niet iets all-rounds over kunnen zeggen. Dat ze hun support-taak doen is een stuk belangrijker dan welke champ ze zijn kan ik trouwens wel toevoegen. Als ik moet kiezen tussen een Janna die onzinnige AP items koopt heb ik liever een lux die netjes de wardjes up houdt.quote:Maar all-round gezien, wie heb je het liefste in je rug?
Ik kom anders ook heel vaak mensen tegen die denken dat ze heel wat zijn. Vanavond werd ik uitgelachen en moest de tegenstander mij maar reporten, omdat ik Smite op een minion gooidequote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:19 schreef Salamando het volgende:
Ik begin het ELO hell principe wel te snappen nu, mensen die te dom zijn om te poepen lijken vaker in je eigen team te zitten.
Die patch is toch voor vandaag?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:05 schreef Autobandje het volgende:
Als je 16? ability power hebt kan je red met 4 doosjes killen, als je dan een flinke pull krijgt op blue duurt het op zich niet veel langer dan voor de nerf, maar je moet er dus wel naar runen.
Nieuwe patch morgen, maar geen Varus.
Niet in EU tenminste.quote:
Hopelijk morgen dan, hoewel Varus erniet bij zit kijk ik erg naar deze patch uit.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:11 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Niet in EU tenminste.
En Amumu "he'd probably be the strongest champion in game if levels 1-17 didn't exist".
nld x tangodown of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:04 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ha, weet je zijn ingame nick dan?
Infiltrator Irelia is 100x beter dan Aviatorquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:31 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Pfrt, welke stagiaire maakt daar de skins voor Irelia? Alleen default en die Aviator vind ik leuk, die andere skins (naar mijn mening dan) zijn gewoon skins voor twaalfjarige jochies die ze kopen omdat ze zo ninja zijn.
Nadeel is wel dat je als solo q draft doet je nooit first pick krijgt maar bijna altijd laatst of eenalaatst.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:51 schreef Jajong het volgende:
Ging net een draft pick potje spelen ipv blind pick. Dan heb je wel IETS MINDER retards. En Warwick is op. Ik faal early game hard maar toch unstoppable 10 levels later.
Omelet du fromage!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:57 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Of gewoon doen alsof je frans bent en geen enkele taal kan verstaan, zelfs niet als iemand anders ook frans blijkt te kunnen
Net ff jungle amumu (met een beetje AP via de 2 Scepters) en idd op een gegeven moment rol je hele teams op alsof het niks is. Ik ging uiteindelijk 11/3/27.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:39 schreef Zith het volgende:
Gister paar rondjes AP amumu top gedaan, die wordt me toch sterk late game zegHield het ook best goed tegen poke champs als Malphite en Teemo, na een paar levels jaag je ze gewoon de lane uit
Ook lekker de enemy geslacht toen ze op low lvl baron wilden doen.
Zo'n beetje uit mn hoofd deed mn Sling 900 dmg, Huil-aoe 8.7% hp per sec, E aoe 600 dmg met low cd, en ultimate aoe 900 dmg. Had mn build nog niet eens afquote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:00 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Net ff jungle amumu (met een beetje AP via de 2 Scepters) en idd op een gegeven moment rol je hele teams op alsof het niks is. Ik ging uiteindelijk 11/3/27.
Maar ja, tis ook niet voor niks dat amumu regelmatig gebanned wordt bij ranking.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:57 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Of gewoon doen alsof je frans bent en geen enkele taal kan verstaan, zelfs niet als iemand anders ook frans blijkt te kunnen
NIET! Doen ze wel vaker als het druk is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:54 schreef Zith het volgende:
Kan geen custom games meer beginnen zonder andere persoonHoe moet ik nu alleen vs bots spelen
Same, ik was ook lekker bezig en toen gingie plat. Ik download nu wel een patch.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:54 schreef kensei het volgende:
Bah, net baron gepakt en 15 kills voor, gaan de servers down
waitwhut? Op 300elo dan ofzo? Geloof 1x een mumuban gezien omdat ze de eerste 6 bannden...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:00 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Maar ja, tis ook niet voor niks dat amumu regelmatig gebanned wordt bij ranking.
Keurig beleefd zinnetjequote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:31 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Als je dat niet wilt spelen kun je dat trouwens ook gewoon afdwingen hoor.
Als je in een keurig en beleefd zinnetje aangeeft dat je het liefste op een bepaalde positie speelt, willen ze je dat echt wel gunnen hoor.
"Mid or I feed'
"Locking Top so dont pick"
Doen het altijd goed.
Toen ik probeerde te spectaten vulde het gameplayscherm maar een kwart van mijn schermquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:54 schreef Cornelis83 het volgende:
Heeft iemand ook last van de spectator mode die niet werkt als je iemand uit je friendslist probeert te spectaten? Bij mij begint ie te janken over firewalls, terwijl ik die niet heb.
Dat is een bug die ik al enorm lang heb, is nog steeds niet gefixed.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:09 schreef Salamando het volgende:
[..]
Toen ik probeerde te spectaten vulde het gameplayscherm maar een kwart van mijn scherm.
of iets van shift-tab-enter oid, staat op offi fora wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:24 schreef znarch het volgende:
[..]
Dat is een bug die ik al enorm lang heb, is nog steeds niet gefixed.![]()
![]()
Ik heb het ook als ik zelf speel. Enige optie is windowed starten, end an ingame switchen naar borderless.
Watte? Wat doet shift tab enter?quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:26 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
of iets van shift-tab-enter oid, staat op offi fora wel.
Is het juist niet beter om minder patches uit te brengen? Teams moeten telkens wennen aan de changes, heb ik de indruk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:15 schreef damirovic het volgende:
Iemand een truc, methode, guide oid waarmee je zo snel mogelijk kunt levelen? Ben nu lvl 18.
Trouwens, bijna elke week ofzo is er een of andere patch oO. Hier kan blizzard echt wat van leren wat betreft regelmatige patchen (starcraft) =O
In principe vindt ik de patches die zorgen voor balancing in de game goed.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:37 schreef Autobandje het volgende:
Ikzelf ben wel een fan van constante balance changes. Bij Blizzard games was het vaak toch wel zo dat bepaalde classes o.i.d. echt veel te goed waren, maar omdat een patch maanden ver weg was dat dan ook heel lang zo kon blijven.
Alleen die nieuwe bugs die ze steeds introduceren bij LoL bij elke patch is toch wel beetje raar
Eens. Maar de sinds Lulu gaat het ook wel ietsje langzamer lijkt het. Zijn er trouwens andere mensen die nu enorme lag hebben?quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:42 schreef MrManuel het volgende:
[..]
In principe vindt ik de patches die zorgen voor balancing in de game goed.
Alleen mogen ze van mij wel rustig aan doen met het aantal nieuwe champs..
Geen last van gehad. Toen ik daarnet een game ging spectaten zat er wel een redelijk erge lag in, though.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:16 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Eens. Maar de sinds Lulu gaat het ook wel ietsje langzamer lijkt het. Zijn er trouwens andere mensen die nu enorme lag hebben?
Hangt ervanaf. Balance changes kunnen er natuurlijk niet genoeg zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:33 schreef Xetran het volgende:
[..]
Is het juist niet beter om minder patches uit te brengen?
Dat is geen nadeelquote:Teams moeten telkens wennen aan de changes, heb ik de indruk.
dat zijn de beste potjes ja, enige potjes waar ik gg bij zeg, anders zeg ik enkel wp, en in geval van trolls/leavers bg.quote:Uiteindelijk gewonnen met geen enkele turret meer, en driekwart van de nexus kapot.
Is zelfs automatisch nuquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:45 schreef Nystiq het volgende:
Heerlijk dat je /all chat kunt uitschakelen.
Juist niet, constant patchen geeft aan dat Riot er constant mee bezig is en dat veranderingen meteen worden doorgevoerd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:33 schreef Xetran het volgende:
[..]
Is het juist niet beter om minder patches uit te brengen? Teams moeten telkens wennen aan de changes, heb ik de indruk.
Ill join ya!quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:27 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Misschien toch maar ranked gaan, aangezien S3 nog even weg is
Niet nunu op toplane dusquote:Op donderdag 3 mei 2012 14:00 schreef CasB het volgende:
Ik ben een complete noob als het gaat om LoL, maar ik had afgelopen maandag wel een vet potje. Ik speelde Nunu toplane. Kon m'n tegenstanders lekker harassen, flink wat farmen en vooral lang in leven blijven. Ik ging 1 keer dood, dat was na 22 minuten geloof ik, en uiteindelijk wonnen we met een surrender waarbij ik 10/1/5 had. En in de uiteindelijke statistieken had ik zowel de meeste kills als de meeste farm van iedereen.
Toch een fijn gevoel als je merkt dat je door begint te krijgen hoe een champion goed tot z'n recht komt.
Wat is er mis met nunu op toplane? Goede sustain en harras, je speelt de meeste bruisers ermee weg hoorquote:
Omdat je lategame daarna alleen goed bent voor BB op je carry en je een 'echte' bruiser mist in teamfights (eentje die wel damage doet zullen we maar zeggen)quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:28 schreef kensei het volgende:
[..]
Wat is er mis met nunu op toplane? Goede sustain en harras, je speelt de meeste bruisers ermee weg hoor
Ehme, callen wil niet zeggen dat je recht op de pick hebt, hoor. Eerst komt, eerst maalt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:09 schreef jespertje het volgende:
Note to myself: niet overdag ranked spelen als er allemaal van die noobs online zijn...... AD carry callen en dan geen ad carry kunnen spelen etc..... Een noc die TF dived terwijl eer een gefeede ashe is..... The horror
De ad Carry was ook first pickquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ehme, callen wil niet zeggen dat je recht op de pick hebt, hoor. Eerst komt, eerst maalt.
pas je tactiek dan aan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:05 schreef BaajGuardian het volgende:
daarmee bedoel ik enkel te zeggen dat ze niet faalde maar de team comp gewoon onmogelijk te counteren viel.
premade + ts3 overigens, dus andere team was dat wss ook.
Dit bestaat niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:05 schreef BaajGuardian het volgende:
daarmee bedoel ik enkel te zeggen dat ze niet faalde maar de team comp gewoon onmogelijk te counteren viel.
premade + ts3 overigens, dus andere team was dat wss ook.
plaatje is echt kaput.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:52 schreef Jajong het volgende:
Staat gewoon een plaatje hoor. Fix je internet.
waarom laat je shen dan open... en counterpick met nida why...quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:37 schreef BaajGuardian het volgende:
imbeciel onmogelijk potje net, vijandelijk team had twisted fate, shen en kennen.
gg
(not)
Dit heb ik nog niet in PBE gezien: "Varus flings out a tendril of corruption that immobilizes the first enemy champion hit and then SPREADS TOWARDS NEARBY UNINFECTED CHAMPIONS IMMOBILIZING THEM ON CONTACT."quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:07 schreef Cornelis83 het volgende:
schiet niet op met varus zo, nee...
better release him tomorrow
Geen idee waarover je het hebt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:44 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
dan heb je EERDER OOK NIET GOED GELEZEN
Vreselijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:40 schreef Jajong het volgende:
Dat feel als je 15/5/15 gaat maar toch verliest.
Het mooiste was dat tegenstander maar 4 hadquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:43 schreef Keselo het volgende:
[..]
Vreselijk.
Nog kutter als je dit in een 4v5 doet, die je 100% had gewonnen als je 5e teammaat niet afk was gegaan na 3 minuten. Toch gewoon -12 elo uiteraard.
Omdat we niet genoeg bans hebben om alle imba champs te kunnen bannen:quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:53 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
waarom laat je shen dan open... en counterpick met nida why...
quote:
Ja was Kennen nou wel of niet gebanned?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Omdat we niet genoeg bans hebben om alle imba champs te kunnen bannen:
Lee sin, kassadin, ahri, kennen, morgana, leblanc.. ja en dan dus shen nog.
(en tegenwoordig is mundo ook banned maar ok)
Als ik naar je assists kijk heb je wel veel kills gepakt als jungler, soms is het makkelijk om de kills aan de lane te gevenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:44 schreef P8 het volgende:
Verdorie, ik zit al twee dagen alleen maar in complete noobteams. Van de laatste tien potjes heb ik maar twee gewonnen. En die losses waren niet mijn schuld. Op een na, want toen speelde ik knetterstoned![]()
Maar anyway, ik heb een extreem kleine bug ontdekt. Er is 1 pixel in de summoners insight skill die ervoor zorgt dat de tekst gaat shaken, als je je muis erboven houdt. Precies in het midden, of misschien een pixel of twee links daarvan
Edit: En weer 1 verloren, terwijl ik 12/10/6 speelde als jungler. Zonder te feeden tijdens de ganks early- en midgame. Het begint erg vermoeiend te worden -.-
Waarom zou je LeBlanc en Kennen in godsnaam bannen? Die kun je super makkelijk counter picken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Omdat we niet genoeg bans hebben om alle imba champs te kunnen bannen:
Lee sin, kassadin, ahri, kennen, morgana, leblanc.. ja en dan dus shen nog.
(en tegenwoordig is mundo ook banned maar ok)
Wat is een goede counterpick voor Kennen dan? Ik vind hem namelijk praktisch altijd erg vervelend...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:07 schreef Keselo het volgende:
[..]
Waarom zou je LeBlanc en Kennen in godsnaam bannen? Die kun je super makkelijk counter picken.
LB is onzin om te bannen ja, Kennen is juist lastig omdat die in iedere lane gespeeld kan worden, als die als eerste gepicked wordt weet je in principe dus nog nietsquote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:07 schreef Keselo het volgende:
[..]
Waarom zou je LeBlanc en Kennen in godsnaam bannen? Die kun je super makkelijk counter picken.
Zoiets inderdaad, alhoewel Zonyas vaak op Kennen wordt gehaald, juist om die cc te counteren met z'n ult.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:12 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Snelle champs, champs met veel sustain, champs met targeted abilities zodat je achter de minions kunt blijven e.d. zijn allemaal erg prettig tegen Kennen. Vanzelf, Kennen is sterk, maar zeker niet imba.
Lategame is cc erg prettig tegen zijn ult.
Janna/Tristana botlane voor de knockback endgame of een champion met een lange stun/cc/silence dat je hem pakt voordat hij zijn ult gebruikt. Kennen vind ik zelf nooit echt zo'n probleem. Hij is sterk in teamfights maar ook squishy omdat hij zo dichtbij moet zijn om alle damage te doen. Als je er tegen moet lanen pak je Ryze. Hoge Mres, betere trade en de snare countert zijn initiate.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:40 schreef P8 het volgende:
[..]
Wat is een goede counterpick voor Kennen dan? Ik vind hem namelijk praktisch altijd erg vervelend...
ehm, nee. Leblanc opzich kun je nog met kassadin couteren maar die is ook altijd banned.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:07 schreef Keselo het volgende:
[..]
Of Galio, of Sion, of Morgana, etc etc etc. LB is eigenlijk altijd een slechte pick als je tegenstander weet wat ie doet.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ehm, nee. Leblanc opzich kun je nog met kassadin couteren maar die is ook altijd banned.
Dit. Stun, silence en/of snare hem (zowel early als late game) en hij is (bijna) zo goed als dood. Healen haalt hij dan niet meer.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:37 schreef Autobandje het volgende:
Vlad kan early game echt niet lanen tegen LB hoor
excuse me, vlad kan elke leblanc combo gewoon poolen en leblanc heeft 0 sustain. weet niet op welk elo jullie spelen maar vlad is toch echt een hard counter vs leb.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:21 schreef iScrim het volgende:
[..]
Dit. Stun, silence en/of snare hem (zowel early als late game) en hij is (bijna) zo goed als dood. Healen haalt hij dan niet meer.
de Q/E/W combo van lb heeft toch een lager cd dan pool denk ikquote:Op zondag 6 mei 2012 12:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
excuse me, vlad kan elke leblanc combo gewoon poolen en leblanc heeft 0 sustain. weet niet op welk elo jullie spelen maar vlad is toch echt een hard counter vs leb.
Je verliest gewoon de eerste 7~levels ofzo. Je transfusion cooldown is achterlijk lang, en de range is maar 600, ten op zichte van LBs 700. Dat jij net 'bedacht' hebt dat Vlad een HARD counter MOET zijn tegen LB betekent niet dat dat ook zo is. Probeer het zelf maar eens, zal je nog vies tegenvallenquote:Op zondag 6 mei 2012 12:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
excuse me, vlad kan elke leblanc combo gewoon poolen en leblanc heeft 0 sustain. weet niet op welk elo jullie spelen maar vlad is toch echt een hard counter vs leb.
quote:Op zondag 6 mei 2012 12:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Heb je de nieuwe Ryze al gespeeld? Volgens mij is die nieuwe ryze echt poep vs kennen. Vs alles eigenlijk. Als ik met kennen tegen ryze moet blijf ik altijd uit de buurt en harass ik met Q. Ik zal hem niet snel dood krijgen, maar op zich valt er met kennen nog prima te lanen tegen ryze.quote:Op zondag 6 mei 2012 02:42 schreef Keselo het volgende:
[..]
Janna/Tristana botlane voor de knockback endgame of een champion met een lange stun/cc/silence dat je hem pakt voordat hij zijn ult gebruikt. Kennen vind ik zelf nooit echt zo'n probleem. Hij is sterk in teamfights maar ook squishy omdat hij zo dichtbij moet zijn om alle damage te doen. Als je er tegen moet lanen pak je Ryze. Hoge Mres, betere trade en de snare countert zijn initiate.
?quote:Op zondag 6 mei 2012 13:04 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Heb je de nieuwe Ryze al gespeeld? Volgens mij is die nieuwe ryze echt poep vs kennen. Vs alles eigenlijk. Als ik met kennen tegen ryze moet blijf ik altijd uit de buurt en harass ik met Q. Ik zal hem niet snel dood krijgen, maar op zich valt er met kennen nog prima te lanen tegen ryze.
Dat inderdaad. Sowieso 21/0/9 nu i.p.v. 9/0/21 omdat hij harder met AP scaled. En die ult schijnt ook alleen maar nog sterker te zijn geworden inderdaad.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:06 schreef ems. het volgende:
[..]
?
Ik hoor allemaal gefluister over dat de nieuwe ryze stiekem nog meer OP is dan de oude
Ja overleven ja, maar damage doet hij niet met zn schild aangezien zn schild in 1 hit van leblanc weg is.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Sion is gewoon een goede counter tegen LB hoor. Stunnen en schild tegen haar poppen is al een flink deel van haar health weg, terwijl Sion ook nog eens een goede sustain heeft en alleen maar sterker kan worden qua hp.
Bij LB hoef je i.v.m. haar cooldowns alleen maar haar burstcombo te overleven ('alleen maar'), en Sion kan dat erg goed.
enkel early game ja, maar als je hp vlad speelt en dus niet full ap vlad dan klap je leblanc tegen de grond na lvl 6.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:40 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Je verliest gewoon de eerste 7~levels ofzo. Je transfusion cooldown is achterlijk lang, en de range is maar 600, ten op zichte van LBs 700. Dat jij net 'bedacht' hebt dat Vlad een HARD counter MOET zijn tegen LB betekent niet dat dat ook zo is. Probeer het zelf maar eens, zal je nog vies tegenvallen
Waardoor een fiks deel van haar Combo dus waardeloos is geworden. AP Sion farmt véél harder dan LB en krijgt vanaf midgame al zoveel health dat ze een stuk minder eng is. AD Sion farmt wat minder, maar hakt dan weer veel harder. LB is zo squishy dat ze vanaf de IE voor Sion niet meer eng is. 3-4 hits en LB is retour afzender.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja overleven ja, maar damage doet hij niet met zn schild aangezien zn schild in 1 hit van leblanc weg is.
LeBlanc heeft zat counters man. Galio, Sion, Morgana.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ehm, nee. Leblanc opzich kun je nog met kassadin couteren maar die is ook altijd banned.
quote:Op zondag 6 mei 2012 12:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het enige probleem is dat LeBlanc je de eerste 9 levels niet laat farmen, omdat je niet met haar kan traden. Je wordt continu gezoned, kan geen farm pakken als vlad en valt erg snel achter.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:44 schreef BaajGuardian het volgende:
Vlad farmed 100x beter dan leblanc fyi.
200 extra range en 1k hp op level 1quote:Op zondag 6 mei 2012 14:40 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Maar goed, misschien heeft Vlad op 2k ELO wel compleet andere skills en buffs. Weten wij veel?
Probeer echt een of twee champions volledig te leren die redelijk OP zijn maar (bijna) nooit gebanned worden. Lee Sin werkte voor mij op die elo. Speel zoveel mogelijk mid en jungle (dan heb je het meeste invloed op de game) en kijk achteraf niet naar wat je teammates fout hebben gedaan, maar naar wat jij beter had kunnen doen. Je maakt altijd wel wat onbewuste foutjes die misschien niet relevant waren voor het eindresultaat van de game, maar waar je toch op kan verbeteren.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:13 schreef Skweezer het volgende:
ok vandaag dacht ik laat ik weer eens even ranked doen.. maar viel weer tegen
eerst was ik shaco jungle 2-1-10 top lane irelia faalde tegen olaf (olaf counters irelia ook) dus olaf fed gg
daarna nunu bot met caitlyn toen zag ik al caitlyn had extra gold en exp masteries en uiteindelijk ook allemaal domme fouten waardoor je verliest..
uiteraard alles verloren en nu 1038 elo woooooohoo
Normal games werkt met een hidden elo. Dus tenzij dat je bij ranked gewoon veel minder presteert dan in je normal games zal dit vrijveel hetzelfde zijn.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:34 schreef Boomeister het volgende:
ranked zit je meerendeel met mensen die slechter zijn dan de mensen die je bij normal tegenkomt, dat is mijn mening.
Oké.quote:Op zondag 6 mei 2012 16:02 schreef BaajGuardian het volgende:
lol ik nu met 2k in que op ts3, moet ik ad picken ik confused dacht dat hij ap zei fml, dus ik nam morgana voor em, naja iig is ze goed tegen brand
(ik soraka)
Soloqueue.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:40 schreef Cornelis83 het volgende:
Waarom speelde jij tegen die teammaat en niet met die teammaat vraag ik me dan af.
lol @ ad TFquote:Op zondag 6 mei 2012 16:49 schreef BaajGuardian het volgende:
en hoe kan het ook anders, wij hadden een kutmongool die meteen roept dat hij gaat trollen, hij's de jungler, gankt 0x, rent enkel rond dood te gaan.
En als kers op de taart zat in het andere team een van mn fucking teammaten (ranked teams)
schijtzooi soms dit spel.
Wij werden gepermaganked door een fed udyr, top olaf feedde nidalee en konden weinig doen bot met ad tf + soraka.. tegen fucking kogmaw + nautilus.
Soloqueue kun je ook in gaan met 1 teammate. Al heet dan duoqueue. Maar ja, zo heet het tegenwoordig ook: "Ranked Solo/Duo".quote:
Hoe kan hij met dezelfde items meer damage doen? Zijn mana scaling is omlaag gegaan en zijn AP scaling omhoog. Maar standaard bouwde je op ryze alleen maar tanky mana items en cooldown reduction. Frozen heart, Banshee's veil, dat soort items. Als je dat nu gaat bouwen verlies je toch op zeker damage?quote:Op zondag 6 mei 2012 13:07 schreef Autobandje het volgende:
Ik snap de Ryze praat ook niet helemaal. Er is berekend dat ie late game met dezelfde items meer damage doet dan voorheen. En zijn early game damage is ook hoger dan eerst, alleen heeft zijn Q minder range, doet dat zoveel pijn?
En Nautilus supportquote:
Beginnen met Rod of ages. Eventueel een 2e rod of ages bouwen en daarna rustig verder met frozen/banshee. Komt helemaal goed jongequote:Op zondag 6 mei 2012 19:50 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Hoe kan hij met dezelfde items meer damage doen? Zijn mana scaling is omlaag gegaan en zijn AP scaling omhoog. Maar standaard bouwde je op ryze alleen maar tanky mana items en cooldown reduction. Frozen heart, Banshee's veil, dat soort items. Als je dat nu gaat bouwen verlies je toch op zeker damage?
Lee Sin/Tryndamere/Caitlyn/Brand support spelen ze ook nog wel eens als je weet waar je moet zoeken.quote:Op zondag 6 mei 2012 19:58 schreef Zeroku het volgende:
Nautilus support wordt wel vaker gespeeld, maar niet op 2k elo. Hetzelfde geldt voor Nidalee tho.
Voor de change sowieso niet. Toen leverde AP nog een stuk minder op en maakte je die staff eigenlijk alleen pas na je core af. Het was veel effectiever om lekker die tear te laten stacken en eerst belangrijkere items te halen.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:51 schreef Cornelis83 het volgende:
Misschien deed ik het altijd verkeerd, maar met Ryze bouw je (als eerste) toch tears into de staff waardoor 3% max mana = ap?
Vast wel iets ja, al denk ik nog steeds dat het voordeliger is om eerst RoA te maken. Mede omdat je je tear toch eerst moet opladen voordat je er echt profijt van gaat krijgen met die 3%quote:Compenseert dat lategame niet de loss van dmg die je via mana kreeg doordat je abilities nu beter scalen met ap?
Tears hoefde je eerst niet in iets anders te bouwen. Gewoon stacken en vervolgens Banshee halen.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:51 schreef Cornelis83 het volgende:
Misschien deed ik het altijd verkeerd, maar met Ryze bouw je (als eerste) toch tears into de staff waardoor 3% max mana = ap? Compenseert dat lategame niet de loss van dmg die je via mana kreeg doordat je abilities nu beter scalen met ap?
Eh, da's idd de betere orde dan wat ik zojuist zeiquote:Op zondag 6 mei 2012 22:11 schreef Cornelis83 het volgende:
nee, ik bouwde em nooit direct door naar de archangel staff. Eerst wachten totdat die tears beetje gestacked was. En in terwijl die aan het stacken is, eerst catalyst/glacial ding (dat je nodig hebt voor frozen heart) en dan kijken wat nodig is: banshees, frozen heart of eerst toch de rod of ages. En pas als ik die alle 3 heb, dan ga ik voor de staff.
l2p ryze.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:34 schreef Zeroku het volgende:
Armor heb je ook zoveel aan als je mid speelt inderdaad.
okquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |