qft.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:40 schreef wyccie het volgende:
Wat belachelijk dat je een post niet meer kunt editten als het topic is gesloten.
Nee. Je haalt de vegetarische eruit en vervolgens weet je TOTAAL niet wat je wél krijgt.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:36 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Nee. Je krijgt sowieso te eten. Hamburger, pizza, patat of rijst. Patat is het lekkerst, pizza en rijst zijn ook oke, maar hamburger kan niet want je bent vegetarisch.
Met een negatieve stem haal je die er dus uit, terwijl je alsnog iets er voor terug krijgt wat oke is.
Komt redelijk overeen met dat filmpje over the alternative vote.
Jawel; je weet dat je iets krijgt wat je lust, in plaats van dat je kans hebt op zonder eten naar bed.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee. Je haalt de vegetarische eruit en vervolgens weet je TOTAAL niet wat je wél krijgt.
Speciaal voor Ouwehand dan:quote:Op donderdag 26 april 2012 21:40 schreef ß het volgende:
kunnen ze haar niet een kleurplaat geven ofzo, dan is ze weer even bezig.
Maar dat maakt Wg niet uit, eten is lekker, als het maar geen vlees is.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:41 schreef Nembrionic het volgende:
Nee. Je haalt de vegetarische eruit en vervolgens weet je TOTAAL niet wat je wél krijgt.
Maar het maakt WG verder geen kont uit welke van de andere opties. Alleen die ene niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een biefstuk met dope.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat is wel heel simpel gesteld. Als je tegen de PVV bent dat betekend toch niet dat je dan alle andere partijen goed vindt en het je niet uitmaakt welke partijen gaan regeren?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:42 schreef Soempie het volgende:
[..]
Maar het maakt WG verder geen kont uit welke van de andere opties. Alleen die ene niet.Dan kan hij z'n stem toch zo gebruiken?
"Het maakt niet uit of het lekker is, als het maar veel is" en dan op zijn Broabans zeker?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:42 schreef Soempie het volgende:
[..]
Maar het maakt WG verder geen kont uit welke van de andere opties. Alleen die ene niet.Dan kan hij z'n stem toch zo gebruiken?
Nee, je weet dat je IETS krijgt maar niet of je het lust.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:42 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Jawel; je weet dat je iets krijgt wat je lust, in plaats van dat je kans hebt op zonder eten naar bed.
Waarom is het gezicht van Mattís weg?quote:
Ja mooiquote:Op donderdag 26 april 2012 21:43 schreef Cobra4 het volgende:
Ouwehand!!
Het komt nu zelfs Verbeet de strot uit.
Wegbezuinigd.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom is het gezicht van Mattís weg?
Tof wijf.quote:
Eensquote:
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:42 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Jawel; je weet dat je iets krijgt wat je lust, in plaats van dat je kans hebt op zonder eten naar bed.
In mijn voorbeeld: voorkeur voor GEEN vleesquote:Op donderdag 26 april 2012 21:45 schreef MaJo het volgende:
Ik ben het met Nem eens. Je lust toch niet alles? Je hebt toch bepaalde voorkeuren?
Ik begrijp je punt wel, maar ik ben het ook met wyccie eens. Mensen kunnen toch ook stemmen om zo aan te geven voor welke coalitie ze zijn, zonder dat ze echt voor één bepaalde partij zijn. Ik ben niet per se voor één partij namelijk, maar ik heb wel ideeën over welke partijen ik absoluut niet aan de macht wil.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:43 schreef MaJo het volgende:
Wyccie ik denk dat je het inderdaad te simpel zietStel heel veel mensen stemmen strategisch op PvdA en anderen strategisch op de VVD. Dan worden die twee partijen veel groter dan ze anders zouden zijn terwijl de kans klein is dat ze samen zouden regeren. Dan gaat dus of de PvdA regeren of de VVD. Dat is toch niet een goede weergave van wat mensen echt vinden?
De mensen die strategisch stemmen zijn in principe toch de mensen die door de peilingen weten dat hun oorspronkelijke stem verloren zou zijn gegaan?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:43 schreef MaJo het volgende:
Wyccie ik denk dat je het inderdaad te simpel zietStel heel veel mensen stemmen strategisch op PvdA en anderen strategisch op de VVD. Dan worden die twee partijen veel groter dan ze anders zouden zijn terwijl de kans klein is dat ze samen zouden regeren. Dan gaat dus of de PvdA regeren of de VVD. Dat is toch niet een goede weergave van wat mensen echt vinden?
Maar voor de rest vind je alles lekker? Je hebt niet liever groente dan rijst?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:46 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
In mijn voorbeeld: voorkeur voor GEEN vlees
Voor mij geldt dat inderdaad, daarom zou ik ook nooit negatief stemmen. Maar wellicht geldt het voor WG niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar dat is wel heel simpel gesteld. Als je tegen de PVV bent dat betekend toch niet dat je dan alle andere partijen goed vindt en het je niet uitmaakt welke partijen gaan regeren?
Okay, jij stemt dan op "geen vlees" maar vervolgens komt er toch vlees want niet genoeg antistemmen én genoeg vóórstemmen...én die groenteschotel die je heel graag had gehad krijg je ook niet want daar waren niet genoeg stemmen voor(die waren allemaal gebruikt als tegenstem voor iets anders)quote:Op donderdag 26 april 2012 21:46 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
In mijn voorbeeld: voorkeur voor GEEN vlees
Ik snap de gedachtegang ook wel, maar het probleem is dat je nooit weet hoe anderen gaan stemmen. Stel dat je de peilingen volgt en dan strategisch gaat stemmen (mensen geven in een peiling hun eigen partij op, niet de strategische) en opeens gaat 20% van de bevolking strategisch stemmen, dan heeft die strategische stem misschien helemaal geen nut omdat de verhoudingen dan anders zijn dan je eigenlijk had verwacht.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt wel, maar ik ben het ook met wyccie eens. Mensen kunnen toch ook stemmen om zo aan te geven voor welke coalitie ze zijn, zonder dat ze echt voor één bepaalde partij zijn. Ik ben niet per se voor één partij namelijk, maar ik heb wel ideeën over welke partijen ik absoluut niet aan de macht wil.
Ja maar dat kun je dus niet als zoveel mensen strategisch stemmen. Zoals ik al zei wordt er alleen gepeild welke partij men de beste vindt, niet waar men strategisch op zou stemmenquote:Op donderdag 26 april 2012 21:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
De mensen die strategisch stemmen zijn in principe toch de mensen die door de peilingen weten dat hun oorspronkelijke stem verloren zou zijn gegaan?
Jij bekijkt het nu van een heel theroretisch perspectief: 'ja, maar als iedereen zo stemt...' terwijl ik denk dat het een situatie (strategisch stemmen) is die zich voordoet halverwege de peiling, als je al redelijk kunt voorspellen wat de uitkomst is.
MaJo bedoelt denk ik ook dat een stem niet verloren gaat, omdat dan de partij waar je echt voor bent zetels krijgt en op die manier macht uit kan oefenen (in stemmingen en voorstellen). Alleen ik denk dat er ook mensen zijn die dat minder belangrijk vinden (ik dus).quote:Op donderdag 26 april 2012 21:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
De mensen die strategisch stemmen zijn in principe toch de mensen die door de peilingen weten dat hun oorspronkelijke stem verloren zou zijn gegaan?
Jij bekijkt het nu van een heel theroretisch perspectief: 'ja, maar als iedereen zo stemt...' terwijl ik denk dat het een situatie (strategisch stemmen) is die zich voordoet halverwege de peiling, als je al redelijk kunt voorspellen wat de uitkomst is.
Dat is een gok en ik neem hem, omdat ik niet aan 1 partij hang.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang ook wel, maar het probleem is dat je nooit weet hoe anderen gaan stemmen. Stel dat je de peilingen volgt en dan strategisch gaat stemmen (mensen geven in een peiling hun eigen partij op, niet de strategische) en opeens gaat 20% van de bevolking strategisch stemmen, dan heeft die strategische stem misschien helemaal geen nut omdat de verhoudingen dan anders zijn dan je eigenlijk had verwacht.
[..]
Ja maar dat kun je dus niet als zoveel mensen strategisch stemmen. Zoals ik al zei wordt er alleen gepeild welke partij men de beste vindt, niet waar men strategisch op zou stemmen
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:50 schreef MaJo het volgende:
Relaxed trouwens dat het debat live uitgezonden wordt
Dan moet 'ie niet gaan stemmen. Foodonomicsquote:Op donderdag 26 april 2012 21:50 schreef wyccie het volgende:
Het komt er op neer dat Wg liever niet eet, dan dat hij vlees moet eten.
Dat kan toch?
Ik zit al de hele avond alleen in de bank omdat ze het debat op haar laptop moet volgenquote:Op donderdag 26 april 2012 21:50 schreef MaJo het volgende:
Relaxed trouwens dat het debat live uitgezonden wordt
Zet de tv dan aanquote:Op donderdag 26 april 2012 21:52 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Ik zit al de hele avond alleen in de bank omdat ze het debat op haar laptop moet volgen.
Dat is ook je goed rechtquote:Op donderdag 26 april 2012 21:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat is een gok en ik neem hem, omdat ik niet aan 1 partij hang.
Dat is dus ook de reden dat het minstemmen niet goed werkt. Dat is eigenlijk ook een vorm van strategisch stemmen.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang ook wel, maar het probleem is dat je nooit weet hoe anderen gaan stemmen. Stel dat je de peilingen volgt en dan strategisch gaat stemmen (mensen geven in een peiling hun eigen partij op, niet de strategische) en opeens gaat 20% van de bevolking strategisch stemmen, dan heeft die strategische stem misschien helemaal geen nut omdat de verhoudingen dan anders zijn dan je eigenlijk had verwacht.
Zoals ik het schets klopt het natuurlijk ook niet helemaal in de politiek. Zelfs als je je stem 'verspeelt' krijg je toch eten opgedrongen.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:52 schreef Nembrionic het volgende:
Dan moet 'ie niet gaan stemmen. Foodonomics
Mee eensquote:Op donderdag 26 april 2012 21:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is dus ook de reden dat het minstemmen niet goed werkt. Dat is eigenlijk ook een vorm van strategisch stemmen.
Dus jij stemt liever op "geen vlees" dan dat je stemt op "groenteschotel"?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:54 schreef wyccie het volgende:
MaJo, ik ga er vanuit dat de groep strategische stemmers véél kleiner is dan 20%.
[..]
Zoals ik het schets klopt het natuurlijk ook niet helemaal in de politiek. Zelfs als je je stem 'verspeelt' krijg je toch eten opgedrongen.
Dus ja, daarom liever een geen-vlees-stem.
Mijn goed recht, maar ik vind ook dat het geen slechte keus is.quote:
Daar vergis je je dan behoorlijk inquote:Op donderdag 26 april 2012 21:54 schreef wyccie het volgende:
MaJo, ik ga er vanuit dat de groep strategische stemmers véél kleiner is dan 20%.
[..]
Zoals ik het schets klopt het natuurlijk ook niet helemaal in de politiek. Zelfs als je je stem 'verspeelt' krijg je toch eten opgedrongen.
Dus ja, daarom liever een geen-vlees-stem.
Dat zou dan nog kunnenquote:Op donderdag 26 april 2012 21:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mee eensAls je dan per se dat systeem van tegenstemmen wil invoeren dan moet je een voorstem en een tegenstem uit kunnen brengen
Daarover verschillen we van meningquote:Op donderdag 26 april 2012 21:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mijn goed recht, maar ik vind ook dat het geen slechte keus is.
Yep, en dat gaat hij niet krijgenquote:
Het is net Wilders. Maar dan in de oervorm.quote:
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het is net Wilder. Maar dan in de oervorm.
ik heb wel een fatsoelijk kapselquote:Op donderdag 26 april 2012 21:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het is net Wilders. Maar dan in de oervorm.
En dat begrijp ik niet. Ik leg uit hoe ik tot mijn keuze kom, ik begrijp niet dat je dan kunt zeggen dat het een slechte manier van stemmen is. Er is voor mij niet één partij. Tuurlijk, als mensen eigenlijk het liefst X stemmen, maar dan toch Y kiezen, dan ben ik het eens met je punt. Maar dat geldt voor veel mensen misschien wel niet?quote:
Ik hoor hier anders nooit "Hear! Hear!"';)quote:Op donderdag 26 april 2012 21:57 schreef MaJo het volgende:
Dat gestamp in de bankjes zoals ze al jaren in GB doen vind ik echt suf in Nederland
Ja hoor Janmaatquote:Op donderdag 26 april 2012 21:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ik heb wel een fatsoelijk kapsel
Dat is dan ook geen stampen.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik hoor hier anders nooit "Hear! Hear!"';)
Ik heb al genoeg gegeten, dus weer even terug naar de partijen: die coalitie komt er toch wel, of dat nu PvdA met D66 is of PvdA met VVD. Zolang PVV er maar niet in zit. Wg heeft een grotere afkeer van PVV dan een voorkeur voor D66 of VVD. Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:55 schreef Nembrionic het volgende:
Dus jij stemt liever op "geen vlees" dan dat je stemt op "groenteschotel"?
Ik ben het er gewoon niet mee eens, dat kan toch?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:58 schreef Soempie het volgende:
[..]
En dat begrijp ik niet. Ik leg uit hoe ik tot mijn keuze kom, ik begrijp niet dat je dan kunt zeggen dat het een slechte manier van stemmen is. Er is voor mij niet één partij. Tuurlijk, als mensen eigenlijk het liefst X stemmen, maar dan toch Y kiezen, dan ben ik het eens met je punt. Maar dat geldt voor veel mensen misschien wel niet?
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:00 schreef Diaan73 het volgende:
Jongens, ik zit bij de huisartsen post. Toen ik wilde opstaan had ik niet door dat m'n been/voet sliep en ben dus door m'n voet gegaan! We hoorden allebei iets kraken in m'n voet. Moet er nu dus naar laten kijken.
Oei.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:00 schreef Diaan73 het volgende:
Jongens, ik zit bij de huisartsen post. Toen ik wilde opstaan had ik niet door dat m'n been/voet sliep en ben dus door m'n voet gegaan! We hoorden allebei iets kraken in m'n voet. Moet er nu dus naar laten kijken.
Oef dat is niet tofquote:Op donderdag 26 april 2012 22:00 schreef Diaan73 het volgende:
Hm, hoop dat het meevaltquote:Op donderdag 26 april 2012 22:00 schreef Diaan73 het volgende:
Nee, dat is niet moeilijk te begrijpen. Maar de discussie gaat er niet om welke partij hij wel of niet wel zien, het gaat om het stemsysteem. Hij zegt "minstemmen goed", ik zeg "minstemmen slecht".quote:Op donderdag 26 april 2012 21:59 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb al genoeg gegeten, dus weer even terug naar de partijen: die coalitie komt er toch wel, of dat nu PvdA met D66 is of PvdA met VVD. Zolang PVV er maar niet in zit. Wg heeft een grotere afkeer van PVV dan een voorkeur voor D66 of VVD. Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen?
Het is niet dat we het niet begrijpen maar we kunnen ons niet voorstellen dat het je niets uitmaakt of er een coalitie is van PvdA, SP en GL of van VVD, CDA en D66. Dat is zo'n wereld van verschil, ik kan me niet voorstellen dat je dat echt niks boeitquote:Op donderdag 26 april 2012 21:59 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb al genoeg gegeten, dus weer even terug naar de partijen: die coalitie komt er toch wel, of dat nu PvdA met D66 is of PvdA met VVD. Zolang PVV er maar niet in zit. Wg heeft een grotere afkeer van PVV dan een voorkeur voor D66 of VVD. Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen?
Het gaat er hem niet om welke partij de beste individuele standpunten heeft, maar wat het geheel uiteindelijk voor het land doet.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:00 schreef Diaan73 het volgende:
En ook dat.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is niet dat we het niet begrijpen maar we kunnen ons niet voorstellen dat het je niets uitmaakt of er een coalitie is van PvdA, SP en GL of van VVD, CDA en D66. Dat is zo'n wereld van verschil, ik kan me niet voorstellen dat je dat echt niks boeit
www.tweedekamer.nl ?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:03 schreef Nembrionic het volgende:
Damn it, ik kan geen werkende livestream vinden
Hebben je pa/broer de tv geconfisceerd?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:03 schreef Nembrionic het volgende:
Damn it, ik kan geen werkende livestream vinden
Ja mijn broer had opeens geen zin meer in het debatquote:Op donderdag 26 april 2012 22:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hebben je pa/broer de tv geconfisceerd?
Deels ben ik het met je eens hoor, maar die weergave is wat mijn stem beteft prima: ik stem heus niet op een partij waar ik het absoluut niet mee eens ben en voor mij liggen bepaalde partijen echt dicht bij elkaar op de standpunten die ik van belang vind. En ik denk dat dat voor veel zwevende kiezers geldt: ze zweven denk ik tussen een paar partijen waar ze zich wel goed bij voelen en kiezen dan op basis van de peilingen/ gewenste coalitie. Is daar onderzoek naar gedaan?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben het er gewoon niet mee eens, dat kan toch?Ik vind het gewoon slecht dat er hierdoor nooit een precieze weergave is van de samenleving en dat bepaalde partijen er steevast de dupe van worden
Daar komt het nu toch feitelijk ook op neer? We mogen weer lekker in het zakje graaien straks.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:03 schreef Wiebelkont het volgende:
Politiek moet net als scrabble zijn. Op een gegeven moment heb je de lettertjes op je plankje al in alle mogelijke volgordes gelegd en in gedachten tegen elke bestaande letter geplakt. Uiteindelijk kom je tot de conclusie dat er geen schot meer in zit, flikker je alles terug in het zakje en trek je nieuwe lettertjes!
Jammerquote:Op donderdag 26 april 2012 22:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja mijn broer had opeens geen zin meer in het debat
Ik ben ook hard gevallen dus maar maakte Peace zich eerst zorgen over.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik moest stiekem eerst een beetje lachen, sorry.
Maar ik hoop voor je dat het niet al te ernstig is. Ik heb een keer eenzelfde iets gehad (maar dan met voetbal) en vervolgens lag ik een week op de bank om daarna nog 2 weken met krukken te lopen.
In de tijd van Wouter Bos was het net een labyrinth.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:03 schreef Wiebelkont het volgende:
Politiek moet net als scrabble zijn. Op een gegeven moment heb je de lettertjes op je plankje al in alle mogelijke volgordes gelegd en in gedachten tegen elke bestaande letter geplakt. Uiteindelijk kom je tot de conclusie dat er geen schot meer in zit, flikker je alles terug in het zakje en trek je nieuwe lettertjes!
Nee, ze gaan alleen de bestaande lettertjes nog eens hosselen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Daar komt het nu toch feitelijk ook op neer? We mogen weer lekker in het zakje graaien straks.
Heb je verder ergens pijn?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben ook hard gevallen dus maar maakte Peace zich eerst zorgen over.
Ik hoop ook dat het meevalt.
Zie hierboven.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waarom kijk je niet gewoon via de tv Nem?
Dat schijnt niet zo makkelijk te zijn, zie bijvoorbeeld België. Ik weet niet of het in Nederland net zo zou gaan, maar er is vast een bezwaar tegen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:03 schreef Wiebelkont het volgende:
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In de tijd van Wouter Bos was het net een labyrinth.
De hele tijd je weg zoeken en als je vastliep dan draaid je om en ging een stukje terug om vervolgens een andere kant op te slaan.
Als het je niet uitmaakt of PvdA/GL/SP stemmen krijgt dan is het prima, maar er zijn zat mensen die eigenlijk voor GL zijn maar op de PvdA stemmen puur omdat het een grotere partij is en dat vind ik dus een stomme redenquote:Op donderdag 26 april 2012 22:04 schreef Soempie het volgende:
[..]
Deels ben ik het met je eens hoor, maar die weergave is wat mijn stem beteft prima: ik stem heus niet op een partij waar ik het absoluut niet mee eens ben en voor mij liggen bepaalde partijen echt dicht bij elkaar op de standpunten die ik van belang vind. En ik denk dat dat voor veel zwevende kiezers geldt: ze zweven denk ik tussen een paar partijen waar ze zich wel goed bij voelen en kiezen dan op basis van de peilingen/ gewenste coalitie. Is daar onderzoek naar gedaan?
Na het posten van dat bericht kreeg ik de melding dat er acht nieuwe posts waren, vandaar.quote:
In een scrabblespel heb je sowieso maar een beperkt aantal letters, jij wilt een heel nieuw alfabet?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:05 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Nee, ze gaan alleen de bestaande lettertjes nog eens hosselen.
Zo mee eensquote:Op donderdag 26 april 2012 22:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In de tijd van Wouter Bos was het net een labyrinth.
De hele tijd je weg zoeken en als je vastliep dan draaide je om en ging een stukje terug om vervolgens een andere kant op te slaan.
We zijn het wat eens vanavondquote:
Nee alleen in mijn voet. Aan de linkerkant. En de pijn trekt onder mijn voet door.quote:
Dat had ik laatst ook. Ik had toevallig hakken aan en wankelde steeds met 1 voet. Vond ik raar. Deed weer een stap, wiebelde ik weer heen en weer, ging telkens door mijn been heen. Zag er echt heel dom uit.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:00 schreef Diaan73 het volgende:
Klopt dat je met een minstemmensysteem wat voorwaarden moet inbouwen, het is niet waterdicht.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:01 schreef Nembrionic het volgende:
Nee, dat is niet moeilijk te begrijpen. Maar de discussie gaat er niet om welke partij hij wel of niet wel zien, het gaat om het stemsysteem. Hij zegt "minstemmen goed", ik zeg "minstemmen slecht".
Zouden ze in China ook scrabble spelen?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
In een scrabblespel heb je sowieso maar een beperkt aantal letters, jij wilt een heel nieuw alfabet?
Scribblequote:Op donderdag 26 april 2012 22:08 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Zouden ze in China ook scrabble spelen?
Beste vriendjesquote:
Hopelijk valt het mee Diaanquote:Op donderdag 26 april 2012 22:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee alleen in mijn voet. Aan de linkerkant. En de pijn trekt onder mijn voet door.
Dat zal wel even gaan duren danquote:Op donderdag 26 april 2012 22:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee alleen in mijn voet. Aan de linkerkant. En de pijn trekt onder mijn voet door.
Ik vind hem engquote:Op donderdag 26 april 2012 22:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat die gladjakker van de SGP?
De ZTP?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:08 schreef Soempie het volgende:
En als er zoveel zwevende kiezers zijn denk ik dat het goed is om daar dan iets mee te doen. Zonder alleen te vervallen in: dat is slecht, omdat het voor partijen nadelig uit kan werken. Blijkbaar vindt een grote groep mensen een coalitie belangrijker dan een bepaalde partij en ik geef ze groot gelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het helemaal niet door dat ik slaap in mijn been/voet had en ben er dus met m'n volle gewicht op gaan staan.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:07 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat had ik laatst ook. Ik had toevallig hakken aan en wankelde steeds met 1 voet. Vond ik raar. Deed weer een stap, wiebelde ik weer heen en weer, ging telkens door mijn been heen. Zag er echt heel dom uit.Toen realiseerde ik me pas dat ik daarvoor een hele tijd met gekruiste benen zat.
Hopelijk heb je geen fracturen!
[..]
Klopt dat je met een minstemmensysteem wat voorwaarden moet inbouwen, het is neit waterdicht.
Maar je moet niet uit het oog verliezen waar zo'n stemsysteem uiteindelijk voor bedoeld is: om een regering te vormen die het land moet besturen. Niet puur om te peilen wie welke partij leuk vindt.
Daar wordt wel iets mee gedaan, door de populistische partijenquote:Op donderdag 26 april 2012 22:08 schreef Soempie het volgende:
En als er zoveel zwevende kiezers zijn denk ik dat het goed is om daar dan iets mee te doen. Zonder alleen te vervallen in: dat is slecht, omdat het voor partijen nadelig uit kan werken. Blijkbaar vindt een grote groep mensen een coalitie belangrijker dan een bepaalde partij en ik geef ze groot gelijk.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:10 schreef Nembrionic het volgende:
DAAAR ZIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJNNN WE WEER!
Die man is een heldquote:Op donderdag 26 april 2012 22:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat die gladjakker van de SGP?
Dat heb ik vaak in het weekend dat ik geen slaapgevoelens heb en dan zak ik ook door...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik had het helemaal niet door dat ik slaap in mijn been/voet had en ben er dus met m'n volle gewicht op gaan staan.
Nou, dat bedoel ik dus: de tijden zijn veranderd.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar wordt wel iets mee gedaan, door de populistische partijenMaar partijen zijn zich daar wel van bewust en proberen er ook wel wat mee te doen. Maar de tijden zijn veranderd, mensen zijn niet meer partijvast en beslissen per verkiezing op welke partij ze gaan stemmen. Hoe wil je die mensen nog aan je binden?
En die grap van hem net is o zo waar.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die man is een heldBehalve zijn extreme fundamentalistische standpunten hoor, maar hij heeft wel humor
De man is een griezel en een hielenlikker tot en met.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die man is een heldBehalve zijn extreme fundamentalistische standpunten hoor, maar hij heeft wel humor
Dan zijn we het daar over eensquote:Op donderdag 26 april 2012 22:11 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nou, dat bedoel ik dus: de tijden zijn veranderd.
En het hele kinderopvangprobleem is door hem zo opgelostquote:Op donderdag 26 april 2012 22:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zou ik ook doen met zo'n fractieleider...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dan zijn we het daar over eens![]()
Ik moet nu denken aan de eerste keer dat ik lunchte in het Tweede Kamer restaurant. De SGP fractie zat naast ons en opeens was het stil. Toen ik naast me keek zaten ze te bidden
Uhuhquote:Op donderdag 26 april 2012 22:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En die grap van hem net is o zo waar.
Inhoudelijk gezien ben ik het helemaal met je eens hoorquote:Op donderdag 26 april 2012 22:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De man is een griezel en een hielenlikker tot en met.
Zie zijn rol bij de Catshuis-besprekingen...
Ja, jammer voor ze dat v/d Vlies weg is.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zou ik ook doen met zo'n fractieleider...
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dit was nog met Van der Vlisquote:Op donderdag 26 april 2012 22:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar dan beland je niet bij de huisartsenpost toch?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat heb ik vaak in het weekend dat ik geen slaapgevoelens heb en dan zak ik ook door...
Hij heeft het over drinkenquote:Op donderdag 26 april 2012 22:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Maar dan beland je niet bij de huisartsenpost toch?
Als de gemiddelde Bredanaar met carnaval enige indicatie is...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:08 schreef Soempie het volgende:
Blijkbaar vindt een grote groep mensen een coalitie belangrijker dan een bepaalde partij en ik geef ze groot gelijk.
De gemiddelde Bredanaar moet ook buiten carnaval om eens langs de huisarts voor een doorverwijzing naar de KNO-arts.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:14 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Als de gemiddelde Bredanaar met carnaval enige indicatie is...
Ja, er zijn vandaag veel fracturen ontstaanquote:Op donderdag 26 april 2012 22:16 schreef wyccie het volgende:
Al een foto laten maken, Diaan, of is het druk op de röntgen?
Nou, er was eens een keer dat ik buiten bewustzijn was met een scheur in mijn lip en mijn schouder uit de kom en wakker werd in een ziekenhuis in Auxerre.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik moet eerst bij de huisartsenpost langs, daar zit ik nu te wachten. En er zijn er nog 2 voor me.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:16 schreef wyccie het volgende:
Al een foto laten maken, Diaan, of is het druk op de röntgen?
Waarom? Die gaat toch niet over jou?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:17 schreef LadyBlack het volgende:
Sjezus, mijn moeder belt en direct loop ik 4 pagina's achter
Overigens, flauwe TT.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nou, er was eens een keer dat ik buiten bewustzijn was met een scheur in mijn lip en mijn schouder uit de kom en wakker werd in een ziekenhuis in Auxerre.
Bedenk hiermee dat ik het comazuipen al jaren geleden heb gedaan...
"Ouwehand's Dierenpark" was inderdaad leuker geweest...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:17 schreef LadyBlack het volgende:
Sjezus, mijn moeder belt en direct loop ik 4 pagina's achter
Overigens, flauwe TT.
Onthouden we voor de volgende.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
"Ouwehand's Dierenpark" was inderdaad leuker geweest...
Hoop dat je een beetje gauw aan de beurt bent.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:17 schreef Diaan73 het volgende:
Ik moet eerst bij de huisartsenpost langs, daar zit ik nu te wachten. En er zijn er nog 2 voor me.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:18 schreef Soempie het volgende:
Ik moet Mattís een fles gaan geven en naar bed. Morgen moet ik meerdere topics bijlezen ben ik bang.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
"Ouwehand's Dierenpark" was inderdaad leuker geweest...
Doe mij maar een sapje, als je toch bezig bent!quote:Op donderdag 26 april 2012 22:18 schreef Soempie het volgende:
Ik moet Mattís een fles gaan geven en naar bed. Morgen moet ik meerdere topics bijlezen ben ik bang.
Arme MaJoquote:Op donderdag 26 april 2012 22:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
MaJo maakt ter voorbereiding op haar nieuwe job een samenvatting...
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:19 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Doe mij maar een sapje, als je toch bezig bent!
GL komt in de 2de termijn weer aan het woord.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:19 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:19 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad jaquote:Op donderdag 26 april 2012 22:19 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Nog even over het stemmen: met het huidige systeem en de huidige situatie is het in Nederland onmogelijk een kabinet te vormen waar zeker weten de meerderheid van het land het mee eens is. Er is nooit een partij die een absolute meerderheid heeft, waardoor er altijd een coalitie gezocht moet worden.
Stel er komt een coalitie VVD-CDA-D66, die in totaal 80 zetels heeft. Dat is een meerderheid, wat betekent dat het grootste deel van de stemmers of op VVD, of op CDA, of op D66 zou stemmen. Maar misschien zijn de D66-stemmers helemaal niet blij met het CDA en hadden ze liever PvdA als partner gehad, terwijl de VVD-stemmers het niet zoveel uitmaakt. Het zou dan kunnen dat een coalitie VVD-PvdA-D66 op meer steun onder het volk kan rekenen dan VVD-CDA-D66, terwijl het best mogelijk is dat de coalitie met de PvdA twee zetels minder heeft en er dus minder Nederlanders zijn die op een van die partijen heeft gestemd.
Neuh, ik heb mijn slaap hard nodig met mijn diagnosequote:Op donderdag 26 april 2012 22:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sapje voor meneer...
Hangt ook een beetje van je definitie links-rechts afquote:Op donderdag 26 april 2012 22:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad jaOverigens is de kans op een rechts kabinet groter dan een links kabinet omdat meer mensen rechts stemmen
Een meerderheid van links is nog nooit voorgekomen en zal ook nooit gebeuren
Ik snapte het ook niet helemaal.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:22 schreef MaJo het volgende:
Waarom noemen ze het eigenlijk Kunduz coalitie? Omdat zij tegen de missie in Kunduz stemde destijds? Anders snap ik de naam niet
Voor de Kunduz-missie stemden...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:22 schreef MaJo het volgende:
Waarom noemen ze het eigenlijk Kunduz coalitie? Omdat zij tegen de missie in Kunduz stemde destijds? Anders snap ik de naam niet
Wees gerust, die is er bij mij ook helemaal niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:22 schreef MadMaster het volgende:
Wat een betrokkenheid met de politiek hier trouwens...
Had ik niet verwacht.
Dit is ook wat groter dan een standaard issue in de kamer. Dat + livedebat zorgt er denk ik voor.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:22 schreef MadMaster het volgende:
Wat een betrokkenheid met de politiek hier trouwens...
Had ik niet verwacht.
Die is behoorlijk vastomlijndquote:Op donderdag 26 april 2012 22:22 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje van je definitie links-rechts af
zelfde groepje van partijen inderdaad.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:22 schreef MaJo het volgende:
^^quote:Op donderdag 26 april 2012 22:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor de Kunduz-missie stemden...
Heb je niks Wilders?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sapje voor meneer...
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 26 april 2012 22:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor de Kunduz-missie stemden...
Dutte tijdens Rutte?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik snapte het ook niet helemaal.
Ik ben inmiddels in slaap gevallen tijdens Rutte.
Hier kun je nog trainen. Maar zodra je die baan hebt moet je dit soort foutjes niet maken hoor.quote:
Hoezo zit dat in de definitie besloten? Als iedereen nu op SP en PvdA gaat stemmen, is dat toch links?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:23 schreef MaJo het volgende:
Die is behoorlijk vastomlijndEn volgens die definitie zou er nooit een linkse meerderheid komen.
Zijn dat nou gaatjes voor oorbellen?quote:
Hiermee zak je als politiek journalist wel door het ijs natuurlijk...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:22 schreef MaJo het volgende:
Dat zou nooit gebeuren, puur omdat het feit dat er meer mensen rechts zijn dan linksquote:Op donderdag 26 april 2012 22:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hoezo zit dat in de definitie besloten? Als iedereen nu op SP en PvdA gaat stemmen, is dat toch links?
Mensen!
Ik weet het ook eigenlijk wel maar was even in de war. Ben ook echt doodop en moet eigenlijk slapen maar ik vind dit te interessantquote:Op donderdag 26 april 2012 22:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hier kun je nog trainen. Maar zodra je die baan hebt moet je dit soort foutjes niet maken hoor.
Als opkikker dan even een saffie doen?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet het ook eigenlijk wel maar was even in de war. Ben ook echt doodop en moet eigenlijk slapen maar ik vind dit te interessant
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die is behoorlijk vastomlijndEn volgens die definitie zou er nooit een linkse meerderheid komen.
En hier zijn Wilde jaren:quote:Op donderdag 26 april 2012 22:28 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Wilders op een van zijn 'in-Thieme' momentjes?
Kijk, zo vertrouw ik 'm wel...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En hier zijn Wilde jaren:
[ afbeelding ]
Die grafiek bedoelde ik inderdaadquote:Op donderdag 26 april 2012 22:29 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou een coaltitie van PVDA, SP en D66 nog niet uitvlakken. Die komen denk ik nog redelijk dicht bij een meerderheid.
Jij voelt je wel thuis tussen langharig tuig?quote:
D66 staat daar ook bij rechtsquote:Op donderdag 26 april 2012 22:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die grafiek bedoelde ik inderdaadMaar D66 valt officieel onder rechts dus heb je alsnog geen linkse meerderheid
Ja, geen probleem...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jij voelt je wel thuis tussen langharig tuig?
Links, rechts, troelala...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Telt CDA/PvdA niet als links kabinet dan?
Nee want CDA is ook rechtsquote:Op donderdag 26 april 2012 22:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Telt CDA/PvdA niet als links kabinet dan?
Oh ja, die Stemwijzerquote:Op donderdag 26 april 2012 22:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Over een paar maanden komen er ook weer stemwijzers. Benieuwd wat de licht komische versie van dit jaar gaat worden, na onder andere de Stomwijzer
Mwoah, ik ben van mening dat je dan wel kan 'middelen'. Anders is VVD + CDA + CU niet rechts, want CU valt er toevallig net buiten...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die grafiek bedoelde ik inderdaadMaar D66 valt officieel onder rechts dus heb je alsnog geen linkse meerderheid
Oh, maar dat is wel een flauw argument. Dacht dat er iets aparts was zoals dat een linkse coalitie bij voorbaat al niet geldig zou zijn, wat mij uiterst vreemd leek.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:27 schreef MaJo het volgende:
Dat zou nooit gebeuren, puur omdat het feit dat er meer mensen rechts zijn dan links
Net als bij de PvdA is dat elke dag anders.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Links, rechts, troelala...
Die termen zijn behoorlijk achterhaald.
Is de PVV met hun standpunten nu links of rechts?
Verandering van lijst doet eten...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Net als bij de PvdA is dat elke dag anders.
Op autoritair vlak rechts, op sociaal vlak links, en daarom lastig te plaatsen. Maar de PVV wordt toch wel rechts geplaatst.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De progressief/conservatief dichotomie is in mijn ogen ook belangrijker.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om Wilders te quoten: "Wilt u daar sambal bij?"quote:Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Verandering van lijst doet eten...
De Zweefwijzer van Buro Renkema was leukquote:
Sambal bai?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Verandering van lijst doet eten...
Ja, meneer Barosso...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Om Wilders te quoten: "Wilt u daar sambal bij?"
Ik bedenk me net dat Wilders graag aan framing doet. Hoe heet dat bij de Chinees?quote:
Je ziet in de geschiedenis dat mensen altijd al rechtser zijn geweest, en dat geldt nog steeds. Tuurlijk kunnen dingen veranderen maar het is niet waarschijnlijk. En dit is niet zomaar iets wat ik roep maar wat ik ook geleerd heb tijdens mijn studie. Mijn professor vertelde dat er nooit een links kabinet zou komen (volledig links he) en ik vond dat toen een enorme schokquote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh, maar dat is wel een flauw argument. Dacht dat er iets aparts was zoals dat een linkse coalitie bij voorbaat al niet geldig zou zijn, wat mij uiterst vreemd leek.
Raar om te zeggen dat een linkse coalitie niet kan. Waarom zouden mensen niet veranderen van mening, tijden veranderen, dat werd net al gezegd.
Vlaming...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik bedenk me net dat Wilders graag aan framing doet. Hoe heet dat bij de Chinees?
Nummer 33quote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik bedenk me net dat Wilders graag aan framing doet. Hoe heet dat bij de Chinees?
Tja typisch iets voor mij. Er is nog 1 wachtende voor mij.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:28 schreef LadyBlack het volgende:
Diaanhoe krijg je het voor elkaar!
Sterkte
Je hebt waarschijnlijk gelijk, en ik vind dat inderdaad een schokquote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je ziet in de geschiedenis dat mensen altijd al rechtser zijn geweest, en dat geldt nog steeds. Tuurlijk kunnen dingen veranderen maar het is niet waarschijnlijk. En dit is niet zomaar iets wat ik roep maar wat ik ook geleerd heb tijdens mijn studie. Mijn professor vertelde dat er nooit een links kabinet zou komen (volledig links he) en ik vond dat toen een enorme schokMaar als je kijkt naar hoe mensen stemmen tot op de dag van vandaag dan klopt het wel
Blijft u aan de lijn, dan wordt u zo spoedig mogelijk geholpen...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:36 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Tja typisch iets voor mij. Er is nog 1 wachtende voor mij.
Nee hoor, die bestaat niet: http://www.dechinesemuur.net/index.php?mode=CONTENT&pID=3quote:
In de ogen van een Amerikaan is de VVD extreem links.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je ziet in de geschiedenis dat mensen altijd al rechtser zijn geweest, en dat geldt nog steeds. Tuurlijk kunnen dingen veranderen maar het is niet waarschijnlijk. En dit is niet zomaar iets wat ik roep maar wat ik ook geleerd heb tijdens mijn studie. Mijn professor vertelde dat er nooit een links kabinet zou komen (volledig links he) en ik vond dat toen een enorme schokMaar als je kijkt naar hoe mensen stemmen tot op de dag van vandaag dan klopt het wel
Ik denk dat die stelling ook wel klopt.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:37 schreef MaJo het volgende:
Ik bedoel dus een meerderheid links he, dus meer dan 76 zetels. Dat is nog nooit gebeurd en dat zal hoogstwaarschijnlijk nooit gebeuren. Simpelweg omdat jongeren vaker links zijn en later in hun leven vaker rechts worden. Dit is niet iets wat ik bedenk maar waar heel veel onderzoek naar gedaan is. Wil dus niet de wijsneus spelen ofzo
Ik ookquote:Op donderdag 26 april 2012 22:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk gelijk, en ik vind dat inderdaad een schok
Maar we hebben even helemaal niets met Amerika, China of Turkmenistan te maken.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
In de ogen van een Amerikaan is de VVD extreem links.
En in de ogen van een Nederlander is Obama behoorlijk rechts...
links-rechts is behoorlijk context afhankelijk. En als je je lineaal aanpast aan de partijen die in het speelveld zitten, tja, dan kan je professor daarin gelijk hebben. Maar eigenlijk vind ik dat niet zo'n heel relevante uitspraak.
Ja zoiets. Ik ben nu de eerstwachtende.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Blijft u aan de lijn, dan wordt u zo spoedig mogelijk geholpen...
Ik heb het hier over Nederland he? Je hebt een punt maar dat is niet relevant voor wat ik eerder zegquote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
In de ogen van een Amerikaan is de VVD extreem links.
En in de ogen van een Nederlander is Obama behoorlijk rechts...
links-rechts is behoorlijk context afhankelijk. En als je je lineaal aanpast aan de partijen die in het speelveld zitten, tja, dan kan je professor daarin gelijk hebben. Maar eigenlijk vind ik dat niet zo'n heel relevante uitspraak.
Alleen met België, want daar is Brussel...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar we hebben even helemaal niets met Amerika, China of Turkmenistan te maken.
Ja, hoe meer bezit (en levenservaring denk ik) iemand heeft, hoe bezitteriger diegene waarschijnlijk ook zal worden. Zit logica in, maar ik hoop dat ik daar niet aan mee zal doen...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:37 schreef MaJo het volgende:
Ik bedoel dus een meerderheid links he, dus meer dan 76 zetels. Dat is nog nooit gebeurd en dat zal hoogstwaarschijnlijk nooit gebeuren. Simpelweg omdat jongeren vaker links zijn en later in hun leven vaker rechts worden. Dit is niet iets wat ik bedenk maar waar heel veel onderzoek naar gedaan is. Wil dus niet de wijsneus spelen ofzo
Zo erg is ouwehand toch ook weer nietquote:Op donderdag 26 april 2012 22:39 schreef Diaan73 het volgende:
En drie kindjes hier aan het overgeven. Zo zielig!
Maar wat je al bezit wil je niet kwijt...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, hoe meer bezit (en levenservaring denk ik) iemand heeft, hoe bezitteriger diegene waarschijnlijk ook zal worden. Zit logica in, maar ik hoop dat ik daar niet aan mee zal doen...
Oh, wacht, ik zal waarschijnlijk nooit veel bezitten
Trap ik er weer in, MaJo. Je vertelt dingen soms zo stellig en eigenwijs dat ik denk, waar haalt ze het vandaan?!quote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef MaJo het volgende:
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:40 schreef Nint het volgende:
[..]
Zo erg is ouwehand toch ook weer niet
Het hoeft ook niet altijd te gebeuren, zo zijn mijn ouders nog steeds heel links. Maar vaak is dat wel wat er gebeurdquote:Op donderdag 26 april 2012 22:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, hoe meer bezit (en levenservaring denk ik) iemand heeft, hoe bezitteriger diegene waarschijnlijk ook zal worden. Zit logica in, maar ik hoop dat ik daar niet aan mee zal doen...
Kotsende kinderen...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:39 schreef Diaan73 het volgende:
Kotsende kinderen zijn niet zo zielig maar wel als ze bij de huisartenspost zitten want dan ga ik er vanuit dat het niet zonder reden is.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:39 schreef Diaan73 het volgende:
Tot nu toe doe ik er ook niet aan mee. Niet dat we veel geld hebben, maar zitten toch iets boven modaal.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Vanwaar dequote:Op donderdag 26 april 2012 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet altijd te gebeuren, zo zijn mijn ouders nog steeds heel links. Maar vaak is dat wel wat er gebeurd
Precies. En ze moeten ook zo lang wachten.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kotsende kinderen zijn niet zo zielig maar wel als ze bij de huisartenspost zitten want dan ga ik er vanuit dat het niet zonder reden is.
Het is toch best jammer als je je idealen laat varen?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vanwaar deMogen mensen hun stemgedrag niet wijzigen dan?
Tuurlijk wel, je belangen worden naarmate je ouder wordt toch anders, of je nou wil of niet...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik zei toch een linkse meerderheid? Een meerderheid in de Kamer is 76 of meer, en aangezien een regering uit meer dan 76 zetels moet bestaan heb ik het over een linkse regering. De rest snapte wel wat ik bedoeldequote:Op donderdag 26 april 2012 22:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Trap ik er weer in, MaJo. Je vertelt dingen soms zo stellig en eigenwijs dat ik denk, waar haalt ze het vandaan?!
Ik dacht dat je bedoelde dat een links kabinet per definitie niet kan, maar je blijkt gewoon te bedoelen dat het niet waarschijnlijk is, en je bedoelt ook volledig links.
Volledig links hoeft van mij ook niet.
Tuurlijk mag dat, maar het is gewoon jammer dat er altijd een rechtse meerderheid is (vind ik dan he)quote:Op donderdag 26 april 2012 22:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ach, 13 jaar geleden was ik veganist en stemde groen links, tegenwoordig vegetariër en meer D66 en het leven is er i.i.g. eenvoudiger op geworden.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het is toch best jammer als je je idealen laat varen?
Je kan het ook zien als voortschrijdend inzicht.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jij hebt nog dezelfde idealen als 20 jaar geleden?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nog even en je eet vlees en stemt op de SGP.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ach, 13 jaar geleden was ik veganist en stemde groen links, tegenwoordig vegetariër en meer D66 en het leven is er i.i.g. eenvoudiger op geworden.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:44 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Je kan het ook zien als voortschrijdend inzicht.
Niet alles wat je dacht op je 18e sneed hout denk ik.
Of hetquote:Op donderdag 26 april 2012 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet altijd te gebeuren, zo zijn mijn ouders nog steeds heel links. Maar vaak is dat wel wat er gebeurd
Ik herken alleen Hare Majesteit, Wiegel en Van Agt.quote:
Ik heb haar al zover dat ze vlees klaarmaaktquote:Op donderdag 26 april 2012 22:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nog even en je eet vlees en stemt op de SGP.
Allemaal zo logisch...
Ik wel iets meer, maar ook niet allemaal...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik herken alleen Hare Majesteit, Wiegel en Van Agt.
Niet per se. Als je eeuwig aan je dromen en idealen zou vasthouden zou Nederland omkomen in de brandweermannen, politieagenten en prinsessen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dit is dan ook mijn mening hequote:Op donderdag 26 april 2012 22:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Of hetis of niet hangt heel erg van je eigen opvatting af. Iemand met een rechtse voorkeur zal het eerder als
zien.
U is partner van Ophelia?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:45 schreef Nint het volgende:
[..]
Ik heb haar al zover dat ze vlees klaarmaakt![]()
Nu nog aan de VVD helpen
Ok, anders begrijp ik jouw pleidooi voor het stemgedrag uit de vorige post niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, maar het is gewoon jammer dat er altijd een rechtse meerderheid is (vind ik dan he)
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Niet per se. Als je eeuwig aan je dromen en idealen zou vasthouden zou Nederland omkomen in de brandweermannen, politieagenten en prinsessen.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Niet per se. Als je eeuwig aan je dromen en idealen zou vasthouden zou Nederland omkomen in de brandweermannen, politieagenten en prinsessen.
Wat snap je dan niet?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ok, anders begrijp ik jouw pleidooi voor het stemgedrag uit de vorige post niet.
Vergeet de onzalige hoeveelheid maneges en paarden nietquote:Op donderdag 26 april 2012 22:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:45 schreef Nint het volgende:
[..]
Ik heb haar al zover dat ze vlees klaarmaakt![]()
Nu nog aan de VVD helpen
Zeg dat dat meteen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:37 schreef MaJo het volgende:
Hangt er vanaf wat je met bezit bedoelt.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:39 schreef LadyBlack het volgende:
Oh, wacht, ik zal waarschijnlijk nooit veel bezitten![]()
Wel gaaf dat we dan allemaal in een boomhut zouden wonenquote:Op donderdag 26 april 2012 22:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Vergeet de onzalige hoeveelheid maneges en paarden niet
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Vergeet de onzalige hoeveelheid maneges en paarden niet
Zoals ik al zei; links-rechts is in mijn ogen minder van belang dan progressief-conservatief.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, maar het is gewoon jammer dat er altijd een rechtse meerderheid is (vind ik dan he)
En vaak in de bosjes zouden zitten met een blaaspijp met witte besjes.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wel gaaf dat we dan allemaal in een boomhut zouden wonen
De witte besjesquote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En vaak in de bosjes zouden zitten met een blaaspijp met witte besjes.
Ik kreeg dat idee een beetje dat je vond dat ik zomaar wat riepquote:Op donderdag 26 april 2012 22:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zeg dat dat meteen.![]()
Sorry, ging er vanuit dat je met meerderheid bedoelde de grootste partijen die bij elkaar meer 76 zetels halen.
Ik weet wel dat je politicologie hebt gestudeerd en daar veel van weet. Het is meer de manier waarop je het zei wat een vraagteken bij me opriep. Wil niet zeggen dat ik denk dat je het niet weet, maar vraag me dan af hoe het zit.
[..]
Hangt er vanaf wat je met bezit bedoelt.
En "poten" als je een team moest verzamelenquote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar progressief-conservatief komt vrijwel altijd over met links-rechtsquote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; links-rechts is in mijn ogen minder van belang dan progressief-conservatief.
D66 heeft mijn voorkeur, VVD is ook nog wel oke.
Maar ik heb ook weer liever Groenlinks dan SGP.
Misschien een punt voor Ouwehand.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De witte besjes
En het was moeilijk grote te vinden want als ze ieder jaar geplukt worden, dan worden ze steeds kleiner
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |