En terecht. Zij mogen net zo goed mee betalen aan de crisis.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:08 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Toch een speciale belasting voor de hoogste inkomens lees ik.
Ja, tijdelijk schijnt. Ben benieuwd wat ze verstaan onder 'de hoogste inkomens'.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:08 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Toch een speciale belasting voor de hoogste inkomens lees ik.
dat is het idee inderdaad. De belastingvrije KM-vergoeding verdwijnt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:40 schreef HiZ het volgende:
Wat is nou de 'beperking' van de reiskosten? Ik woon dichterbij dan 30 km maar heb door een of andere reden toch iets van ¤50 belastingvrij aan vergoeding. Raak ik die nu kwijt ?
Benzineprijs omhoog, reiskostenvergoeding weg. We mogen gaan betalen om te mogen werken. Waanzin.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
dat is het idee inderdaad. De belastingvrije KM-vergoeding verdwijnt.
quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Benzineprijs omhoog, reiskostenvergoeding weg. We mogen gaan betalen om te mogen werken. Waanzin.
Het zou logisch zijn als ze wat ruimhartiger waren met het vergoeden van kosten die je maakt met het openbaar vervoer. Het is nou niet dat het werk voor het oprapen ligt en dus mensen de locatie van hun werk kunnen bepalen. Aan de ene kant vindt de overheid het redelijk als mensen twee uur reizen naar hun werk, aan de andere kant worden de mensen wel weer genaaid met OV-tarieven die nergens over gaan en een driedubbele tax op benzine.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..].
Vind het alleen maar logisch dat een subsidie op ver van je werk wonen verdwijnt. Waarom aan de ene kant files proberen te bestrijden en aan de andere kant mensen betalen om er in te gaan staan?
Rot toch op. Met een woningmarkt die op slot zit, een merendeel van de huishoudens die twee werkenden hebben, die heus niet allemaal bij hetzelfde bedrijf werken en een arbeidsmarkt die het onmogelijk maakt voor ouderen om even van baan te wisselen en dichtbij het werk te blijven wonen, is dit een maatregel die mensen alleen maar een heleboel geld gaat kosten.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..].
Vind het alleen maar logisch dat een subsidie op ver van je werk wonen verdwijnt. Waarom aan de ene kant files proberen te bestrijden en aan de andere kant mensen betalen om er in te gaan staan?
Ik ben wel voor extra stimulatie van het OV maar we moeten mobiliteit ook weer niet al te hard subsidiëren. Dat zorgt uiteindelijk voor overmatig gebruik.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zou logisch zijn als ze wat ruimhartiger waren met het vergoeden van kosten die je maakt met het openbaar vervoer. Het is nou niet dat het werk voor het oprapen ligt en dus mensen de locatie van hun werk kunnen bepalen. Aan de ene kant vindt de overheid het redelijk als mensen twee uur reizen naar hun werk, aan de andere kant worden de mensen wel weer genaaid met OV-tarieven die nergens over gaan en een driedubbele tax op benzine.
Ach er zijn hele sectoren waar reiskostenvergoeding nu al zeer uitzonderlijk is. Ik zie wat dat betreft het probleem niet zo.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Rot toch op. Met een woningmarkt die op slot zit, een merendeel van de huishoudens die twee werkenden hebben, die heus niet allemaal bij hetzelfde bedrijf werken en een arbeidsmarkt die het onmogelijk maakt voor ouderen om even van baan te wisselen en dichtbij het werk te blijven wonen, is dit een maatregel die mensen alleen maar een heleboel geld gaat kosten.
Tijd om eens een goed gesprek met je baas aan te gaan zou ik zeggen. Als hij belang heeft bij jouw werk zal hij vast een (tijdelijke) vergoeding hiervoor willen leveren.quote:Mijn baas sluit nu onze vestiging en vanaf volgend jaar mag ik 30 km verderop gaan werken. Resiafstand enkele reis: 60 km. Kies ik daarvoor? Nee. Kan ik er wat aan doen? Nee. Ik heb geen koophuis, mijn vrouw werkt hier in de stad en heeft geen rijbewijs en effe een andere baan regelen is ook niet echt een optie. Zelfs met mijn reiskostenvergoeding zoals die nu is en die maximaal is bij ons, zou ik al geld gaan toeleggen op mijn reiskosten laat staan als die vergoeding ook nog eens belast gaat worden of wordt afgeschaft.
Het geschuif is wat gezocht inderdaad.quote:Je doet nou net alsof iedereen voor zijn lol elke dag in de file gaat staan. Nu mogen de mensen die reizen om te werken de overdrachtsbelasting gaan betalen. Heel eerlijk, vooral voor mensen die in een huurhuis wonen en niks met de koopmarkt van doen hebben.
Helemaal mee eens. Het is met name belachelijk omdat de overheid denkt dat alles te bereiken is met het openbaar vervoer. Ik reis veel voor mijn werk met de auto en ik kom bij bedrijven die echt in de middle of nowhere zitten. Sommige medewerkers gaan wel op de fiets, maar de meeste gaan met de auto omdat er gewoon geen bussen rijden daar. Het is toch te waanzinnig voor woorden dat deze mensen gestraft gaan worden?!quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Benzineprijs omhoog, reiskostenvergoeding weg. We mogen gaan betalen om te mogen werken. Waanzin.
Jij bent intelligenter dan dit gebazel. Kom eens met een serieuze reactie.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach er zijn hele sectoren waar reiskostenvergoeding nu al zeer uitzonderlijk is. Ik zie wat dat betreft het probleem niet zo.
[..]
Tijd om eens een goed gesprek met je baas aan te gaan zou ik zeggen. Als hij belang heeft bij jouw werk zal hij vast een (tijdelijke) vergoeding hiervoor willen leveren.
[..]
Het geschuif is wat gezocht inderdaad.
Ik vind een subsidie om in de file te gaan staan echt van de zotte en ik ben nog geen fatsoenlijk argument voor tegengekomen. Een reiskostenvergoeding is prima maar dan als afspraak tussen werkgever en werknemer en zonder fiscale trucjes. Waarom zou iemand die ver van z'n werk woont standaard meer geld moeten krijgen dan iemand die dichtbij woont? Ik zie de logica daar werkelijk niet van in.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij bent intelligenter dan dit gebazel. Kom eens met een serieuze reactie.
De overheid heeft het OV grotendeels uit handen gegeven, om zogenaamde marktwerking te bevorderen. Als we kijken naar de prijzen is daar niets van terug te zien. De overheid mag wat mij betreft dan ook haar verantwoordelijkheid op dat vlak nemen. En nogmaals, in de huidige economische omstandigheden wordt zelfs van mensen verwacht dat ze mobiel en flexibel zijn. Je hoeft dat niet te subsidieren nee, maar je hoeft het ook niet extra te belasten. En dan denk ik onder andere aan de absurd hoge wegenbelasting voor diesel-auto's en accijns op benzine en diesel.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben wel voor extra stimulatie van het OV maar we moeten mobiliteit ook weer niet al te hard subsidiëren. Dat zorgt uiteindelijk voor overmatig gebruik.
Omdat het niet altijd de keuze is van de werknemer om zo ver te moeten reizen.Zeker als een vestiging wordt gesloten. En in deze tijd is het zeker niet altijd makkelijk om van baan te wisselen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vind een subsidie om in de file te gaan staan echt van de zotte en ik ben nog geen fatsoenlijk argument voor tegengekomen. Een reiskostenvergoeding is prima maar dan als afspraak tussen werkgever en werknemer en zonder fiscale trucjes. Waarom zou iemand die ver van z'n werk woont standaard meer geld moeten krijgen dan iemand die dichtbij woont? Ik zie de logica daar werkelijk niet van in.
Het lijkt me dat de werknemer in zo'n geval (tijdelijke) aanvullende afspraken kan maken met z'n werkgever.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:10 schreef Maraca het volgende:
[..]
Omdat het niet altijd de keuze is van de werknemer om zo ver te moeten reizen.Zeker als een vestiging wordt gesloten.
Tja dat lijkt me voor de principiele discussie over belastingvrije KM-vergoeding niet zo relevant.quote:En in deze tijd is het zeker niet altijd makkelijk om van baan te wisselen.
Het is maar de vraag of er veel te regelen valt in deze tijden. Bedrijven zijn aan het bezuinigen en veel mensen houden hun hart vast omdat ze niet zeker weten of ze hun baan kunnen behouden. Nu lijkt me een zwaar ongeschikt moment om zoiets te regelen met je werkgever.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de werknemer in zo'n geval (tijdelijke) aanvullende afspraken kan maken met z'n werkgever.
Waarom is dat niet relevant dan? Je hebt het zelf over dat je niet snapt waarom mensen die verder werken meer geld zouden moeten krijgen dan mensen die dicht bij hun werk wonen. Dan lijkt het mij essentieel om te kijken of mensen ook überhaupt dichter bij huis kunnen gaan werken.quote:[..]
Tja dat lijkt me voor de principiele discussie over belastingvrije KM-vergoeding niet zo relevant.
Zo dramatisch is het nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:14 schreef Maraca het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of er veel te regelen valt in deze tijden. Bedrijven zijn aan het bezuinigen en veel mensen houden hun hart vast omdat ze niet zeker weten of ze hun baan kunnen behouden. Nu lijkt me een zwaar ongeschikt moment om zoiets te regelen met je werkgever.
Voor de vraag of daar principieel wel of geen stimulans vanuit de overheid tegenover moet staan is dat niet relevant.quote:[..]
Waarom is dat niet relevant dan? Je hebt het zelf over dat je niet snapt waarom mensen die verder werken meer geld zouden moeten krijgen dan mensen die dicht bij hun werk wonen. Dan lijkt het mij essentieel om te kijken of mensen ook überhaupt dichter bij huis kunnen gaan werken.
Als er vestigingen worden gesloten staan er banen op het spel. Zo simpel is het. Dan ga je niet om extra geld vragen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo dramatisch is het nu ook weer niet.
[..]
Voor de vraag of daar principieel wel of geen stimulans vanuit de overheid tegenover moet staan is dat niet relevant.
Hoezo niet? Ik ken weinig zaken die nu juist wel veel potjes met centen hebben open staan om nog extra's zoals reiskosten vergoeding te leveren. Men is daar op het moment toch best karig mee.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo dramatisch is het nu ook weer niet.
Hier ben ik het mee eens. Natuurlijk is het niet leuk voor mensen die er nu op achteruit zouden gaan, maar door fiscalisering van reiskosten vereenvoudig je het belastingstelsel en geef je meer verantwoordelijkheid aan werkgevers en werknemers.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vind een subsidie om in de file te gaan staan echt van de zotte en ik ben nog geen fatsoenlijk argument voor tegengekomen. Een reiskostenvergoeding is prima maar dan als afspraak tussen werkgever en werknemer en zonder fiscale trucjes. Waarom zou iemand die ver van z'n werk woont standaard meer geld moeten krijgen dan iemand die dichtbij woont? Ik zie de logica daar werkelijk niet van in.
Slecht tijdstip vind je niet? Zeker nu de werkgevers op dat vlak juist een sterkere positie hebben en werknemers geen onderhandelingsruimte hebben.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Natuurlijk is het niet leuk voor mensen die er nu op achteruit zouden gaan, maar door fiscalisering van reiskosten vereenvoudig je het belastingstelsel en geef je meer verantwoordelijkheid aan werkgevers en werknemers.
Het is maar de vraag of nu een geschikt moment daarvoor is. Consumentenvertrouwen is al laag en nu gaat de hand helemaal op de knip.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Natuurlijk is het niet leuk voor mensen die er nu op achteruit zouden gaan, maar door fiscalisering van reiskosten vereenvoudig je het belastingstelsel en geef je meer verantwoordelijkheid aan werkgevers en werknemers.
150.000 euro is een middeninkomen volgens sommige mensen dus dat is inderdaad wel een interessante vraagquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, tijdelijk schijnt. Ben benieuwd wat ze verstaan onder 'de hoogste inkomens'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |