quote:Op donderdag 26 april 2012 17:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
17:34 uur
Bekijk hier de maatregelen uit het akkoord op een rij:
3 procent in 2013
Hoge BTW-tarief met 2 procent omhoog
Reiskostenforfait conform Catshuis-akkoord (1,2 miljard)
Nullijn ambtenaren, exclusief zorg en exclusief uitkeringen
overdrachtsbelasting op 2 procent
bezunigingen PGB en passend onderwijs worden teruggedraaid
bezuiniging Ontwikkelingssamenwerking (Catshuis) teruggedraaid
AOW: 1 maand omhoog in 2013, daarna een hoger tempo (mogelijk 2 of 3 maanden)
WW-duur: eerste 6 maanden door werkgever betalen
Ontslagrecht: wordt versoepeld, moet nog uitgewerkt worden
Verhoging alcohol-, frisdanken- en tabaksaccijns (ruim 600 miljoen euro)
Bezuiniging van zorg 1 miljard (onbekend verder wordt ingevuld)
De 9-euro-per-recept-regel is geschrapt
Bevriezen van loontabellen (indexeren, rond 1 miljard, 1e schijf, 2e schijf)
BTW op zonnepanelen omlaag (naar 6 procent)
BTW op uitvoerende kunsten omlaag (naar 6 procent)
200 miljoen euro voor natuur
17:24 uur
Het versoepelen van het ontslagrecht was voor de PVV een taboe. Met ChristenUnie, GroenLinks en D66 kunnen kunnen VVD en CDA de maatregel dus wel doorgevoerd krijgen.
17:21 uur
Deze maatregelen staan ook in het akkoord:
Bezuiniging Ontwikkelingssamenwerking teruggedraaid.
AOW: 1 maand omhoog in 2013, daarna een hoger tempo.
De eerste 6 maanden WW moeten door de werkgever worden betaald.
Ontslagrecht wordt versoepeld, moet nog uitgewerkt worden.
Er komt geen sociaal leenstelsel.
Verhoging alcohol-, frisdanken- en tabaksaccijns (ruim 600 miljoen euro).
Bezuiniging van zorg 1 miljard (onbekend hoe dit wordt ingevuld).
De 9-euro-per-recept-regel is geschrapt.
Hedwigepolder gaat onder water.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)er-bezuinigingen.xml
Ja, HRA-afbouw? Maar volgens mij staat dat er niet in: hoogstens stop op aflossings vrije hypotheken. Maar daarop worden er voor starters alweer tal van regelingen verzonnen. Ik zie nu al weer advertenties voor 20% meer opnemen voor starters.quote:
En dus nog duurdere energydrinks voor zoon Wesleyquote:Op donderdag 26 april 2012 17:47 schreef GSbrder het volgende:
Frisdrankaccijns.
Nier de blikjes cola van Henk en Ingrid.
En schoondochter Yolanthe.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:49 schreef alors het volgende:
[..]
En dus nog duurdere energydrinks voor zoon Wesley
HRA afbouw?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:52 schreef Ryan3 het volgende:
Het is ook hom noch kuit btw.
Veel moet nog uitgewerkt worden.
Geen HRA-afbouw.
Volgens mij blijft de lage BTW onaangetast.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:50 schreef Ryan3 het volgende:
Hoeveel willen ze uit de versoepeling van ontslagrecht halen dan?
6 maanden WW doorbetalen door werkgever (idee van d66) zullen ze blij mee zijn.... Zeker in MKB.
Verhoging lage btw, zie ik er niet bij staan, klopt dat?
Terecht, niet?quote:Op donderdag 26 april 2012 17:53 schreef David Letterman het volgende:
Ben blij dat de 9 euro per recept geschrapt is...maar ik reken me nog niet rijk, er zal wel een verhoging van de eigen bijdrage komen...
Ja, dat doe je door ontslagrecht te versoepelen? Misschien voor MKB, maar anders niet. Dan moet je de werkgeverskosten subsidiëren, om jongeren aan de bak te brengen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:51 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Er wordt gelukkig wat gedaan aan de arbeidsmarkt.
30 jaar, maar wel meteen beginnen, zijn tal van zinnige dingen te doen, die meteen al geld opbrengen.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
HRA afbouw?
In 6, 10, 15 of 30 jaar?
Ja, nou ja, daar ben ik het dan mee eens...quote:Op donderdag 26 april 2012 17:53 schreef alors het volgende:
[..]
Volgens mij blijft de lage BTW onaangetast.
Ja hoor, de zorgkosten kunnen niet explosief blijven stijgen. Maar ik hoop wel dat het geen al te hoge eigen bijdrage wordt.quote:
6quote:Op donderdag 26 april 2012 17:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
HRA afbouw?
In 6, 10, 15 of 30 jaar?
Ik zit al 4 jaar vrijwillig op 650-655¤.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:56 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Ja hoor, de zorgkosten kunnen niet explosief blijven stijgen. Maar ik hoop wel dat het geen al te hoge eigen bijdrage wordt.
Chaosquote:
Niks chaos. Volgend jaar maximaal 42%, jaar daarop maximaal 33%, daarna afschaffen en IB-verlaging.quote:
Chaos vwb hypotheekverstrekking. Niet IB, flippo.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niks chaos. Volgend jaar maximaal 42%, jaar daarop maximaal 33%, daarna afschaffen en IB-verlaging.
In het uitgelekte Catshuisakkoord met de PVV werd er bijna niks aan de arbeidsmarkt gedaan, dus daarom ben ik tevreden. Verder heeft geen enkel land in Europa zo'n complex ontslagstelsel zoals in Nederland. Daar valt wat geld te halen, maar ik moet inderdaad toegeven dat sommige groepen kwetsbaar zijn op de arbeidsmarkt. Dit is in ieder geval een aardig begin. Ik hoop dat de uitwerking er beter uitziet.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:54 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dat doe je door ontslagrecht te versoepelen? Misschien voor MKB, maar anders niet. Dan moet je de werkgeverskosten subsidiëren, om jongeren aan de bak te brengen.
Wettelijke eigen bijdrage hier...ben chronisch ziek, dus ik ben elk jaar mijn eigen bijdrage kwijt...quote:Op donderdag 26 april 2012 17:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zit al 4 jaar vrijwillig op 650-655¤.
Maar ik heb geen idee hoe dat voor de rest van Nederland zit.
De lucht gaat door het schokeffect snel uit de markt. Niemand wil nu het onvermijdbare verlies nemen omdat mensen zoals jij de hete aardappel vooruit schuiven.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Chaos vwb hypotheekverstrekking. Niet IB, flippo.
Sinds wanneer schuif ik met hete aardappels?quote:Op donderdag 26 april 2012 18:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
De lucht gaat door het schokeffect snel uit de markt. Niemand wil nu het onvermijdbare verlies nemen omdat mensen zoals jij de hete aardappel vooruit schuiven.
Gun mij mijn weinige hardliner punten.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sinds wanneer schuif ik met hete aardappels?
Vertel het maar tegen mensen die hun woning drie jaar te koop hebben.
Hardliner!
Dit jaar ¤400 eigen risico.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:57 schreef GSbrder het volgende:
Ik zit al 4 jaar vrijwillig op 650-655¤.
Maar ik heb geen idee hoe dat voor de rest van Nederland zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |